شهر هاربین چین

Harbin

شهر هاربین چین در یک نگاه

شهر هاربین چین ، مرکز استان هیلونگ‌جیانگ بوده و بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال شرقی جمهوری خلق چین می‌باشد. هاربین وضعیت مدیریتی تحت‌استانی داشته و بر منطقه‌ای کلان‌شهری شامل ۹ منطقه، که ۲ شهرِ در سطح شهرستان و ۷تا شهرستان می‌باشد تسلط دارد.همچنین بخش قابل توجهی از جمعیت این شهر را افرادی با اصالت روس تشکیل می‌دهند. در سال‌های ۱۹۲۰، این شهر میزبان موقت پوشاک از پاریس و موسکو بود و به همین دلیل نیز، به عنوان پایتخت مد و پوشاک چین معروف گردید. این شهر در سال ۲۰۰۴ از سوی اداره کل توریسم به عنوان توریستی‌ترین شهر چین انتخاب گردید. در ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۰، سازمان ملل متحد به این شهر لقب شهر موسیقی را اعطا کرد.
در بین دانشگاه‌های شهر هاربین چین ، موسسه فن‌آوری هاربین (HIT) شناخته‌شده‌تر است و یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کشور چین می‌باشد که دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در چین را مجذوب خود کرده است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی با رویکرد مهندسی می‌باشد (برای مثال، در علم فضا و فن‌آوری‌های مرتبط با صنایع دفاعی). دانشکده‌های این دانشگاه در حوزه‌های علوم، مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی فعال‌اند.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شمال شرقی

  • جمعیت

    5,514,000

  • میانگین دما

    ۲۳ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر هاربین چین بدانیم

شهر هاربین چین در سال ۲۰۰۴ از سوی اداره کل توریسم به عنوان توریستی‌ترین شهر چین انتخاب گردید. در ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۰، سازمان ملل متحد به این شهر لقب شهر موسیقی را اعطا کرد.

دانشگاه های شهر هاربین چین

جاذبه‌های گردشگری شهر هاربین چین

  • جمعیت

    جمعیت شهر هاربین در سال 2021 حدود 5,514,000 نفر تخمین زده شده است.

  • فرهنگ

    شهر هاربین چین به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا و چاشنی اروپای شرقی، به «مسکوی شرقی» معروف گشته است. ساختمان‌ها و معماری آن‌ها ادغامی از طبع شرقی و غربی می‌باشند. به دلیل داشتن تاریخی کهن، نه تنها مذاهب اقلیت‌های شمالی در این منطقه درهم آمیخته، بلکه فرهنگ‌های چینی و غربی را نیز در این شهر مخلوط گشته‌اند.

  • حمل و نقل

    در پایانه راه‌آهن هاربین، قطارهای مسافرتی مستقیم به مقصد شهرهای بزرگ چین همچون پکن، شانگ‌های، تیانجین، گوانگ‌ژو، جینان، نانجینگ و بسیاری دیگر از شهرهای مهم وجود دارند.

  • آب و هوا

    طبق طبقه‌بندی اقلیمی کوپن، شهر هاربین چین تحت تاثیر بادهای موسمی بوده و اقلیم قاره‌ای مرطوب دارد (Dwa). به دلیل جریان پرفشار سیبری و قرارگرفتن این شهر در بخش شمالی عرض جغرافیایی ۴۵ درجه، زمستان‌هایی بسیار سرد و طولانی نسبت به سایر شهرهای چین دارد و شایسته لقب شهر یخی می‌باشد. زمستان‌ها در این شهر خشک و سرمای آن سوزناک است؛ به طوری که میانگین دمای ۲۴ ساعته این شهر در ماه ژانویه ۱۸.۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

  • اقتصاد

    شهر هاربین چین بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی استان هیلونگ‌جیانگ می‌باشد.هاربین، مهم‌ترین مرکز تولید حبوبات و محلی ایده‌آل برای احداث بنگاه‌های کشاورزی می‌باشد. صنایع داروسازی هاربین که بیشتر بر روی پژوهش، توسعه، ساخت و فروش محصولات دارویی متمرکز بوده است، دومین صنعت بزرگ کشور چین می‌باشد.

  • خرید

    از آن جایی که هاربین به روسیه بسیار نزدیک است، عجیب نیست که صنایع دستی روسی را در این‌جا بیابیم. عروسک‌های روسی با آن سادگی جذاب خود، یکی از بهترین سوغاتی‌ها برای آشنایان و دوستانتان می‌باشند. دیگر انواع کالاهای روسی نیز در Guogeli Dajie به فروش می‌رسند.

هزینه های زندگی در شهر هاربین چین

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر هاربین چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید