صفر تا صد تحصیل در آفریقای جنوبی 2022(هر آنچه که باید بدانید)

  • پایتخت آفریقای جنوبی: پرتوریا، بلوم فونتین، کیپ تاون
  • زبان تحصیل: انگلیسی
  • مدت تحصیل مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی: 3 تا 4 سال
  • مدت تحصیل کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی: 1 تا 2 سال
  • مدت تحصیل دکتری در آفریقای جنوبی: 3 تا 5 سال

هزینه تحصیل در آفریقای  جنوبی 2021:

  • دورۀ کارشناسی: 3000 تا 12000 دلار در سال
  • دورۀ کارشناسی ارشد :  8000 دلار در سال
  • دورۀ دکتری: 2000 تا 8000 دلار در سال

آفریقای جنوبی جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا است. مساحت این کشور 1.2 میلیون کیلومتر مربع است و به عنوان 25مین کشور بزرگ جهان شناخته می شود. در آفریقای جنوبی تقریباً 58 میلیون نفر زندگی می کنند و به دلیل تنوع نژادی به عنوان “کشور رنگین کمان” شناخته می شود. آفریقای جنوبی به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برتر برای دانشجویان بین المللی است. این کشور  به عنوان یازدهمین مقصد مورد علاقه دانشجویان برای تحصیلات عالی رتبه بندی شده است. بنابراین جدا از اینکه مقصد تورهای تفریحی است ، یک مرکز آموزشی هم محسوب می شود. با تحصیل در آفریقای جنوبی فرصت ویژه ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا برای دانشجویان بوجود می آید.

آفریقای جنوبی دارای برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات عالی است و با دانشگاه های کلاس جهانی خود در کل قاره آفریقا یکی از بهترین آموزش ها را ارائه می دهد. یکی از این موسسات  مدرسه کسب و کار (بیزینس) آفریقای جنوبی است که موفق به اخذ اعتبار AACSB را شده است  این در حالی است که تنها 5٪ از کل برنامه های تجاری و کسب و کار جهان این اعتبار را دریافت کرده اند و مدرسه  کسب و کارآفریقای جنوبی یکی از آنهاست.

تحصیل در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی عضو کشورهای بریکس (به همراه برزیل ، روسیه ، هند و چین) است و به عنوان یک اقتصاد نوظهور با پتانسیل رشد بسیار سریعتر از میانگین جهانی شناخته شده است. انجمن بین المللی آموزش آفریقای جنوبی (IEASA) تلاش می کند تا فرصت راهیابی به تجارت بین المللی را برای دانشجویان فراهم کند. این کشور نسبت به سایر مقاصد مشهور انگلیسی زبان مانند ایالات متحده و انگلستان، یک تجربه دانشگاهی و تحصیلی مقرون به صرفه تر ارائه می دهد. شهریه  دانشگاه های آفریقای جنوبی بطور قابل توجهی پایین است و هزینه زندگی تقریباً 40٪ در آفریقای جنوبی نسبت به انگلستان کمتر است.

مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از ده کشور زیبای جهان

کشور آفریقای جنوبی و شهر کیپ تاون همواره از طرف منتقدان صنعت توریست برنده جوایز جهانی بهترین مقصد توریستی برای مسافرت بوده است و از این کشور همیشه به‌عنوان یکی از ده کشور برگزیده‌ی زیبا در جهان نام برده می‌شود.

در اینجا فقط چند نمونه از جوایز جهانیِ آفریقای جنوبی را بیان می‌کنیم:

  • مجموعه‌‌ی نشنال جئوگرافی: 2005،2006،2007 National Geographic Adventure

آفریقای جنوبی از سوی مجموعه‌ی نشنال جئوگرافی در رده بندی یکی از ده مکانی قرار گرفته است که باید دید.

  • شبکه بی بی سی: BBC:Top 50 Places To See Before You Die

کیپ تاون از سوی BBC در رده پنجم رده‌بندی “50 مکانی که حتما باید پیش از مرگ دید” قرار دارد.

  • فستیوال جهانی مسافرت: 2009 Word Travel Cities

آفریقای جنوبی در رده هجدهم مسابقه‌های “جوایز مسافرت‌های بین‌المللی” بین 23 کشور آفریقایی قرار گرفت. بهترین شهرهای جهان 2006، 2007،2008،2009 “Worlds Best Cities ”

  • کیپ تاون به‌عنوان یکی از ده شهر برتر جهان برای مسافرت و استراحت در رده‌بندی “بهترین شهرهای جهان” قرار دارد.

مسابقات بهترین مقصد برای مسافرت: 2009 Travel&Leisure for the eighth year running کیپ تاون برنده جایزه بهترین مقصد مسافرت در آفریقا و خاورمیانه از طرف مسابقه بهترین مقصد مسافرت و استراحت برای هشت سال است. مسابقات” جوایز مسافرت‌های بین‌المللی: 2009،2008،2007،2006 World Travel Awards: Africa s Leading Destination در مسابقات “جوایز مسافرت‌های بین المللی”کیپ تاون برنده جایزه” مقصد پیشتاز آفریقا” است.

انگلیسی زبان بودن آفریقای جنوبی

انگلیسی‌زبان بودن یک کشور از دیدگاه جهانی شاید موردی عادی باشد اما بسیار با اهمیت است آفریقای جنوبی کشوری با حدود 11 زبان مختلف است و یکی از این زبان‌ها انگلیسی است که تقریباً همه‌ی مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند اگر شما تا حدی انگلیسی بلد باشید به راحتی می‌توانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید و با اطمینان هیچ‌گونه مشکلی برای یافتن مسیر، رفتن به رستوران یا مکان‌های دیگر و به‌طور کلی برطرف کردن نیازهای خود نخواهید داشت و تمام این موارد بیانگر آن‌ است که  اقامتی بی‌دردسر و خاطره انگیز در این کشور خواهید داشت.

کیفیت بسیار بالای آموزشی در آفریقای جنوبی

موسسه‌های آموزشی در آفریقای جنوبی از بهترین و با کیفیت‌ترین دانشگاه ها و کالج های جهان هستند به‌طور نمونه دانشگاه کیپ تاون یکی از دانشگاه‌های برتر جهان است و جزو رده‌بندی‌های جهانیِ‌ سال های گذشته بوده و در طول این سال‌ها رشد چشمگیری از لحاظ سطح آموزش و معیارهای رفاهی و … داشته به‌گونه‌ای که در سال های اخیر جزو 100 دانشگاه برتر جهان در رده بندی‌های سایت ها و شبکه های مختلف قرار گرفته و همچنین کالج‌های آموزش زبان انگلیسی مثل کالج EC دارد که از سرتاسر جهان افراد زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در این کالج به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

از مزایای یادگیری زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی آن است که با توجه به انگلیسی زبان بودن مردم این کشور و برخورد با زبان انگلیسی در طول مدت اقامت، یادگیری این زبان هم ساده‌تر خواهد بود و چون در هنگام یادگیری از زبان انگلیسی در زندگی روزمره هم استفاده می‌شود این زبان در ذهن دانشجو نهادینه خواهد شد

مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود آفریقای جنوبی محل مناسبی برای اهداف مختلف از جمله تحصیل، مسافرت و استراحت باشد آن است که واحد پول این کشور در مقایسه با دلار آمریکا و پوند انگلستان و یورو بسیار ارزان‌تر و به عنوان نمونه هر دلار آمریکا به‌طور متوسط معادل 8تا9 رند آفریقا است که این امر باعث می‌شود مخارج، نسبت به دیگر کشورها ارزان‌‌تر باشد و هزینه‌ی تحصیل و مخارج زندگی در آفریقای جنوبی به مراتب بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است. شما با چنین توان مالی، ناشی از تبدیل ارز رایج آفریقا نسبت به دلار  می‌توانید انتظار بهترین‌ها را نسبت به هر کشور دیگری در دنیا داشته باشید.

مطلب جالب توجه دیگر آن است که آفریقای جنوبی کشوری با شالوده‌ی مالی مدرن است و این بدان معنا است که می‌توانید از روش‌های مختلف و راحتی برای تبدیل پولتان استفاده کنید. در سرتاسر کیپ‌تاون و در کل آفریقا دستگاه‌های خودپردازی به همین منظور وجود دارد و جالب‌تر آنکه افرادی که کارت‌های بانکی کشورهای دیگر مثل آمریکا را دارند می‌توانند از طریق این دستگاه‌ها پول مورد نیاز خود را تامین کنند و تنها در حالی‌که از دستگاه بانک دیگری که مرتبط با کارت شما نیست پول دریافت کنید مبلغ بسیار کمی به عنوان کارمزد دریافت می‌شود.

امکان دریافت اجازه‌ی کار حین تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی به مدت ۲۰ ساعت در هفته اجازۀ کار خواهند داشت.

اخذ آسان  ویزای آفریقای جنوبی (به همراه خانواده)

از دیگر مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی آن است که سفارت این کشور (با ضوابط خاص) به‌راحتی به دانشجویان برای تحصیل و اقامت ویزا ارائه می‌کند و جالب‌تر آنکه به خانواده این افراد هم برای تحصیل و اقامت ویزا ارائه می‌شود و همین امر سبب شده تا تعداد زیادی از مردم به همراه خانواده به این کشور سفر کنند و تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از سفر، تحصیل، استراحت و تفریح در کنار خانواده‌ی خود داشته باشند.

استانداردهای فوق‌العاده‌ی زندگی در آفریقای جنوبی

یکی از مهم‌ترین امتیازهای تحصیل در آفریقای جنوبی امکانات و استانداردهای جهانی این کشور است. همان‌گونه که پیش از این نیز اشاره شد در آفریقای جنوبی ارتباط به دلیل انگلیسی‌زبان‌بودن این کشور بسیار راحت است و در ضمن با توجه به تفاوت واحد پول آفریقا با دلار و یورو، تحصیل و سفر به این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان از نظر اقتصادی فوق‌العاده توجیه‌پذیر است و فراتر از تمام موارد ذکر شده می‌توان این اطمینان را داد که در آفریقای جنوبی همه‌ی امکانات و استانداردهای روز دنیا برای زندگی آسان فراهم شده، ساختمان‌های زیبا با استانداردهای اروپایی، فروشگاه‌های بزرگ و در دسترس، دانشگاه‌ها و کالج‌های تراز اول در سطح جهانی، امکانات تفریحی فوق‌العاده و در دسترس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

وجود ناب‌ترین حیاط وحش جهان در آفریقای جنوبی

اگر یکی از آرزوهای شما قرار گرفتن میان طبیعت وحشی و حیواناتی مثل شیر، فیل، پرندگان زیبا و انواع خزندگان و حیواناتی باشد که فقط در قاره‌ی آفریقا یافت می‌شوند. آفریقای جنوبی تنها مکانی است که می‌تواند شما را به این آرزو برساند. شاید نیازی به توضیح نباشد که همه‌ی انسان‌های علاقه‌مند به حیاط وحش، برای لذت‌بردن از این جاذبه‌ی هیجان‌انگیز چهانی گردشگری به این کشور سفر می‌کنند.

آفریقای‌جنوبی پارک‌های حفاظت شده‌ی حیات وحش بسیاری دارد. پارک ملی کروگر در شمال این کشور یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آنهاست. وسعت این پارک در حدود 21000 کیلومتر مربع است و انواع و اقسام گونه های جانوری و گیاهی را دارد. 147 گونه پستانداران، 507 گونه از پرندگان، 114 گونه از خزندگان گوناگون، 336 گونه از درختان، 34 گونه مختلف از دو زیستان و 49 نوع ماهی، همگی در این پارک زندگی می‌کنند و این همان منظره‌ای است که همه‌ی انسان‌ها را در جای خود مبهوت می‌کند. وجود این پارک به‌تنهایی دلیل مناسبی است که حتماً باید به آفریقای جنوبی سفر کرد. درنهایت یکی از جاذبه های فوق‌العاده پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی، غروب زیبای خورشید در آسمان غربی این پارک خواهد بود که پایین رفتنِ آرام خورشید در کنار صداهای جنگل‌های آفریقا، یکی از فراموش نشدنی‌ترین خاطرات زندگی هر انسان خواهد بود.

آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع آفریقای جنوبی

از خصوصیات این کشور آب‌و‌هوای معتدل و لطافت و تناسب آن است. آفریقای جنوبی به همین دلیل تابستان‌های نه چندان گرم و زمستان‌های نه چندان سرد دارد و همین امر باعث شده که زندگی در این کشور راحت و آرامش‌بخش باشد و مهم‌تر آنکه این بخش از زمین با پوشش گیاهی فراوانش، آب و هوایی بسیارپاکیزه و سرشار از اکسیژن دارد.

آفریقای جنوبی مجموعه ای از فرهنگ و طبیعت وحشی و چشم اندازهای فوق العاده را هم‌زمان به شما ارائه می‌دهد. آفریقای جنوبی کشوری مدرن است اما در عین حال، سرشار از جاذبه‌هایی است که هر انسانی را به این کشور جذب خواهد کرد، فرهنگ پومی این کشور با پوشش گیاهی و حیات وحش خارق‌العاده در کنار دنیای مدرن داخل شهر باعث شده که آفریقای جنوبی تبدیل به مکانی خاص و ویژه روی کره زمین شود.

مجموعه ای از بهترین ها در آفریقای جنوبی

شاید تصور کنید با توجه به اینکه آفریقای جنوبی کمتر از 10درصد از سطح زمین را اشغال کرده است نباید گنجایش تنوع زیستی گسترده‌ای را داشته باشد اما این کشور 6درصد از کل گونه‌های پستاندار و همچنین بیش از 10درصد از گونه‌های گیاهی، ماهی‌ها و خزندگان شناخته شده‌ی جهان را در خود جای داده است. در مجموع بیش از 16 درصد از تنوع زیستی سراسر کره زمین در آفریقای جنوبی گرد هم آمده اند.

اگر هنوز متقاعد نشده اید این حقیقتی توجه‌برانگیز است که در سرتاسر جهان 6 قلمروی پوشیده از گل‌ها و گیاهان متفاوت Floral Kingdom شناخته شده که یکی از آنها آفریقای جنوبی است. به گفته‌ی دیگر بیشترین بخش از این قلمرو ها به نام قلمروی مناطق حاره Paleotropical Flora kingdom در منطقه‌ی بسیار وسیعی بین آسیا، آفریقا و اقیانوس آرام قرار دارد. استان کیپ تاون غربی در آفریقا به‌تنهایی قسمت بزرگی از این قلمرو را در بر می‌گیرد که 9600 گونه‌ی مختلف گیاهی دارد که تقریباً 70درصد از آنها در هیچ کجای دیگر زمین رشد نمی‌کنند.

کوهستان تیبل در قلب آفریقای جنوبی به‌تنهایی شامل 1500 گونه گیاهی مختلف است که بسیار بیشتر از آن چیزی است که می‌توانید در سرتاسر بریتانیا پیدا کنید. یکی از معروف‌ترین این گیاهان پرتئای غول‌پیکر (King Protea) یا شاه پروتئا (Giant Protea) است که به عنوان گل ملی آفریقای جنوبی شناخته شده اما متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و حرکت جامعه به سوی مدرنیته بسیاری از این گیاهان رو به نابودی می‌روند.

اکنون به بیان یکی از خارق العاده‌ترین تنوع‌های زیستی آفریقای جنوبی می‌پردازیم شاید هیچ یک از موارد گفته شده به اندازه‌ی این مورد جالب‌توجه نباشد. درباره‌ی تنوع‌های زیستی آفریقای جنوبی همه چیز امکان دارد. وجود حیوانات مثل شیر، فیل، کرگدن، انواع گیاهان، ماهی‌های گوناگون و بسیاری دیگر اما آنچه که مهر تأییدی است بر دیدنی و جالب‌توجه‌بودن این کشور فوق العاده، یکی از گونه های زیستی آفریقای جنوبی است: پنگوئن. پنگوئن‌های جکاس (Jackass Penguin) درست در خارج از شهر کیپ‌تاون و در طول نوار ساحلی سنگی زندگی می‌کنند. این گونه از پنگوئن مختص آفریقای جنوبی است.

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مدنظرشان به تأیید وزارت علوم و بهداشت کشورمان برسد. فهرست زیر دانشگاه‌‌‌‌‌های آفریقای جنوبی را نشان می‌دهد که تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی ۲۰۲۱– ۲۰۲۰ تأیید کرده است..

لیست دانشگاه‌های آفریقای جنوبی تأییدشدۀ وزارت علوم 2021- 2020

گروه الف (ممتاز)

  1. Stellenbosch University
  2. University of Cape Town
  3. University of Johannesburg
  4. University of Pretoria
  5. University of the Witwatersrand

گروه ب (خوب)

  1. University of Free State صرفا در رشته های کشاورزی و جنگلداری
  2. University of Kwazulu Natal
  3. University of South Africa
  4. Rhodes University
  5. University of the Western Cape
  6. North West University
  7. Tshwane University of Technology

گروه ج (متوسط)

  1. Durban University of Technology
  2. University of Limpopo
  3. Nelson Mandela Metropolitan University
  4. University of Fort Hare

لیست دانشگاه‌های آفریقای جنوبی تأییدشدۀ وزارت بهداشت 2021- 2020

1. Stellenbosch University
2. University of Cape Town
3. University of Kwazulu-Natal
4. University of Pretoria
5. University of the Witwatersrand

در ادامه به معرفی 8 دانشگاه برتر آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۱ به نقل از مؤسسۀ QS می‌پردازیم.

رتبه‌بندی دانشگاه‌‌‌‌‌های آفریقای جنوبی ۲۰۲۱

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

1

 دانشگاه کیپ تاون(University of Cape Town)

198

2

 دانشگاه ویت واترزلند (University of the Witwatersrand)

400

3

 دانشگاه استلنبوش (Stellenbosch University)

427

4

 دانشگاه ژوهانسبورگ (University of Johannesbourg)

501-510

5

 دانشگاه پرتوریا (University of Pretoria)

551-560

6

 دانشگاه رودز(Rhodes University)

801-1000

7

 دانشگاه کوازولوناتال (University of Kwazulu Natal)

801-1000

8

 دانشگاه کیپ غربی(University of the Western Cape)

801-1000

تحصیل کارشناسی در آفریقای جنوبی

تحصیل کارشناسی در آفریقای جنوبی 3 الی 4 سال به طول می انجامد و دروس این مقطع در آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می شود.  هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر است اما می توان گفت حدود 3000 تا 12000 دلار در سال می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی

کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی 1 یا 2 سال به طول می انجامد و ترکیبی از دروس تحصیلی، کارهای تحقیقاتی و ارائه پایان نامه می باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی برای دانشجویان بین المللی از 2 هزار تا 7 هزار دلار  در سال است.

تحصیل دکتری در آفریقای جنوبی

برنامه های دکترا در دانشگاه های آفریقای جنوبی از همان ساختار موسسات اروپایی پیروی می کنند و به همان صورت دانشجو باید با یافتن یک استاد راهنما و ارائه یک رساله تحقیقاتی از تحقیق خود دفاع کند. دوره دکترا در آفریقای جنوبی 3تا 5 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال از سال 2020، شهریه دانشگاه کیپ تاون در مقطع کارشناسی تقریبا 6560 دلار در سال و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در حدود 4364 دلار است.

هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی نسبتاً ارزان است، به ویژه هنگامی که با کشورهایی مانند آمریکا مقایسه شود. هزینه زندگی بر اساس شهر محل اقامت و سبک زندگی افراد سنجیده می شود اما به طور متوسط ​​، یک دانشجو برای تأمین هزینه های اقامت ،غذا ، مسافرت و سایر هزینه ها به 6000 تا 8000 دلار در سال نیاز دارد.

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازارها
  • اجاره ماهیانه
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در آفریقای جنوبی 2020

میانگین هزینه‌های زندگی در آفریقای جنوبی۲۰۲۰

رستوران‌ها

قیمت واحد (دلار)

حداقل-حداکثر قیمت‌ها (دلار)

غذا در رستوران ارزان‌قیمت

8.25 $

5.85-13.75

غذای سه قسمتی (مثلاً دسر، سالاد، غذای اصلی) برای 2 نفر در رستوران متوسط

34.39 $

24.07-44.70

مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)

4.13 $

3.44-5.16

کاپوچینو (معمولی)

1.82 $

1.38-2.06

نوشابه / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

0.91 $

0.69-1.38

آب (بطری 0.33 لیتر)

0.70 $

0.48-1.03

بازارها

شیر (معمولی)، (1 لیتر)

3.69 $

2.86-5.21

یک عدد نان سفید تازه (500 گرم)

0.81 $

0.58-0.94

برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)

0.63 $

0.39-0.94

تخم‌مرغ (معمولی) (12 عدد)

1.94 $

1.38-2.61

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

3.11 $

2.46-3.74

سینۀ مرغ (بدون پوست‌ واستخوان)، (1 کیلوگرم)

2.19 $

1.56-2.81

گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت راسته)

3.03 $

2.18-4.06

سیب (1 کیلوگرم)

0.69 $

0.50-0.94

موز (1 کیلوگرم)

0.55 $

0.37-0.87

پرتقال (1 کیلوگرم)

0.66 $

0.37-0.94

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

0.58 $

0.37-0.78

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

0.50 $

0.31-0.94

پیاز (1 کیلوگرم)

0.48 $

0.31-0.66

کاهو (1 عدد)

1.01 $

0.69-1.38

آب (بطری 1.5 لیتر)

1.03 $

0.76-1.38

حمل و نقل

بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)

1.38 $

0.83-2.61

بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)

41.26 $

21.66-82.53

کرایۀ ورودی تاکسی (تعرفۀ عادی)

1.38 $

0.83-1.72

کرایۀ تاکسی به‌ازای هر کیلومتر (تعرفۀ عادی)

1.11 $

1.00-1.66

کرایۀ تاکسی به‌ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)

3.54 $

2.89-6.88

بنزین (1 لیتر)

4.12 $

3.91-4.39

فولکس‌واگن گلف تیپ 1.4 90 KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)

20,082.01 $

13,754.80-22,695.42

تویوتا کرولا تیپ 1.6l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)

19,812.84 $

14,442.54-23,163.08

هزینۀ قبض‌های خدمات شهری (ماهانه)

قبض‌های اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی

86.52 $

45.39-137.55

تعرفۀ یک دقیقه مکالمۀ تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)

0.12 $

0.07-0.21

اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)

63.48 $

41.26-96.28

ورزش و اوقات فراغت

باشگاه تناسب‌اندام، هزینۀ ماهانه برای یک بزرگ‌سال

34.31 $

20.63-55.02

اجارۀ زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)

8.11 $

3.44-17.19

سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی

5.85 $

4.81-7.57

هزینۀ مراقبت از کودکان

مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به‌ازای هر کودک

187.27 $

103.16-292.29

دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به‌ازای هر کودک

3,826.45 $

1,375.48-6,877.40

لباس و کفش

یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)

50.78 $

34.39-68.77

یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M،…)

32.89 $

20.63-51.58

یک جفت کفش نایک (متوسط)

83.29 $

55.02-116.92

یک جفت کفش چرم مردانۀ اداری

79.03 $

51.58-127.23

اجارۀ ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

428.45 $

240.71-687.74

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر

378.81 $

240.71-550.19

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

889.02 $

481.42-1,650.58

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر

739.32 $

481.42-1,100.38

قیمت آپارتمان برای خرید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

95.04 $

38.34-255.57

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

71.49 $

46.32-127.79

حقوق و تأمین مالی

میانگین خالص حقوق ماهانۀ دریافتی (بعد از کسر مالیات)

1,143.65 $

نرخ بهرۀ وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت

10.63

0.65-0.86

دانشجویان بین المللی که  قصد تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. دانشگاه های آفریقای جنوبی تا زمانی که ویزای معتبری در اختیار نداشته باشید، نمی توانند متقاضی را به عنوان دانشجوی بین المللی ثبت نام کنند.  به طور معمول ، ویزاهای دانشجویی برای آفریقای جنوبی حدود شش هفته طول می کشد تا پردازش شود. دانشجو پس از پذیرش از دانشگاه، باید فرم درخواست اجازه اقامت موقت BI-1738 را تکمیل کند و آن را بصورت حضوری و همراه با مدارک زیر به سفارتخانه یا کنسولگری آفریقای جنوبی ارسال کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیل در آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • یک پاسپورت که برای مدت زمان 30 روز پس از اتمام دوره تحصیلی نیز اعتبار داشته باشد و 2 صفحه خالی نیز داشته باشد.
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • 2 قطعه عکس رنگی برای گذرنامه
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی برای پرداخت شهریه دانشگاه و هم چنین هزینه زندگی باشد.
  • بیمه درمانی معتبر برای مدت اقامت
  • گواهی های پزشکی و رادیولوژی در 6 ماه قبل از اعلام درخواست ویزای تحصیلی
  • جزئیات محل اقامت در آفریقای جنوبی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از جانب پلیس کشوری که متقاضی.بیش از 12 ماه در آن جا اقامت داشته است

دیدگاه ها

  • ساعد عبادالهی
    14 دی 1399 ساعت 11:10

    با سلام ودرود، جهت مهاجرت وتحصیل دور دبیرستان برای فرزندم در آفریقا جهت راهنمایی و… با سپاس

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید