صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین 2023(هرآنچه که باید بدانید)

تحصیل پزشکی در چین در یک نگاه

هرساله بیش از ۱۰.۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا به منظور تحصیل در چین و رشته پزشکی  وارد این کشور می شوند. از سال 2004 تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی و جراحی (MBBS) به زبان انگلیسی در چین معروف شده است. دانشکده های پزشکی که کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، توسط سازمان نظام پزشکی چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در «راهنمای دانشکده های پزشکی جهان» به رسمیت شناخته شده اند. همچنین مدرک لیسانس پزشکی چین در سطح جهانی معتبر است.

تحصیل پزشکی در چین

تعداد دوره های کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی در چین رو به افزایش است و تا کنون ۴۹ دانشگاه پزشکی توسط وزارت آموزش و پرورش چین مورد تایید واقع شده است. دانشگاه های مورد تاییدی که دانشجویان بین المللی را برای دوره های کارشناسی پزشکی ثبت نام کرده اند، دارای مجوز برای اعطای مدرک کارشناسی ارشد در حوزه های پزشکی عمومی و پزشکی بالینی (موضوعات سطح اول) و بیمارستان های وابسته در رده III، سطح A نیز می باشند.

بنابراین تا حدودی آزمایشگاه ها و تاسیسات دانشگاه های چین از بیشتر کالج های دولتی آسیا، آفریقا و دیگر کشور ها از سطح بالاتری برخوردار می باشند.پس از اتمام تحصیلات پایه، دانشجویان باید دوره کارآموزی را به مدت یک سال در یکی از بیمارستان های وابسته به دانشگاه بگذرانند.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

  • داشتن حداقل سابقه تحصیلی معادل با مدرک متوسط در چین؛ یا داشتن معدل دوازده (۲+۱۰)/ سطح A یا معادل آن.
  • گرفتن حداقل ۵۰% الی ۶۰% از نمره فیزیک، شیمی و بیولوژی با توجه به دانشگاه مربوطه
  • کسب حداقل نمره زبان انگلیسی ۴ و داشتن حداقل ۱۷ سال سن تا پایان سال (۳۱ دسامبر).

تخصص پزشکی در چین

دوره های تخصص پزشکی در چین در ۱۸ دانشگاه این کشور ارائه می شود. متقاضیان برای اخذ پذیرش علاوه بر مدرک پزشکی عمومی باید مدرک مهارت زبان انگلیسی را نیز ارائه دهند چرا که زبان تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی چین زبان انگلیسی می باشد.

برخی از دوره های تخصصی دانشگاه های چین عبارتند از:

تخصص پزشکی داخلی، تخصص اطفال، تخصص پزشکی جراحی، تخصص مغز و اعصاب، تخصص جراحی، تخصص ایمونولوژی، تخصص انکولوژی، تخصص زنان و زایمان، تخصص پوست و مو، تخصص گوش و حلق و بینی، تخصص پزشکی ورزشی، تخصص فیزیوتراپی، تخصص توانبخشی، تخصص روانپزشکی، تخصص بی هوشی، تخصص اورژانس و پزشکی اضطراری، تخصص طب سوزنی، تخصص طب سنتی، تخصص داروسازی، تخصص سلامت مادر و کودک، تخصص اپیدمیولوژی، تخصص فارماکولوژی و تخصص تجزیه و تحلیل دارویی

مدارک لازم اخذ پذیرش دوره های تخصصی پزشکی در چین

  • دانشنامه پزشکی عمومی
  • ریزنمرات تحصیلی دوره پزشکی عمومی
  • رزومه تحصیلی و علمی و حرفه ای متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • ۴ قطعه عکس
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

پادکست تحصیل در چین



ویدئو از برخی دانشگاه های پزشکی چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه چینهوا چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ چین

تحصیل پزشکی در دانشگاه ججیانگ چین

دلایل تحصیل پزشکی در چین

شاید مهمترین دلیل تحصیل پزشکی در چین مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر کشورها است. بهتر است بدانید هزینه تحصیل MBBS (لیسانس پزشکی و جراحی) در چین تقریبا۷۰% ارزان تر از تحصیل رشته ای مشابه در آمریکا و یا انگلستان می باشد. تحصیل رشته پزشکی و جراحی در آمریکا، در حدود ۱۶۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ دلار می باشد درحالی که دانشجویان می توانند دوره کامل 6 ساله MBBS را با هزینه ای نزدیک به ۳۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار به اتمام برسانند.

اقتصاد قوی و ثبات اجتماعی چین سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل وارد این کشور شوند.چین کشوری پیشرفته می باشد که روز به روز در حال توسعه و قدرتمندتر شدن می باشد. چین یکی از قوی ترین سیستمی های امنیت داخلی ، و تاسیسات نظامی دنیا را دارا می باشد.

دلیل دیگر انتخاب چین قدرت انتخاب بالای آن می باشد. دانشگاه های زیادی در چین ارائه دهنده رشته های پزشکی می باشند .برای مثال دانشگاه پکینگ که در سال 2019 رتبه 30 دنیا را در QS بدست آورده و همچنین دانشگاه فودان ( Fudan ) با رتبه44 دنیا یکی از بهترین دانشگاه های جهان  می باشند.

اکثر دانشگاه های پزشکی چین در بین 500 دانشگاه پزشکی برتر دنیا قرار دارند و در زمینه پزشکی نوین از شهرت خوبی برخوردارند. بسیاری از فارغ التحصیلان به عنوان پزشک در کشور خود مشغول به کار هستند یا در چین تحصیلات تکمیلی را می گذرانند.

از دیگر دلایل می توان به پذیرش آسان از دانشگاه های ممتاز پزشکی چین اشاره کرد. شرایط پذیرش دوره MBBS در چین نسبت به دانشگاه های پزشکی اروپا و آمریکا آسانتر است و خبری از رقابت سخت و دشوار نیست.

بیشتر دانشگاه‌های چین مدرک پزشکی را به‌صورت لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) ارائه می‌دهند. دوره‌‌‌‌‌های لیسانس جراحی (MBBS)، فرایندی کوتاه‌مدت برای رسیدن به مدرک پزشکی هستند. برخلاف کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان که هفت تا هشت سال طول می‌کشد تا دکتر بشوید، این فرایند در چین فقط پنج سال طول می‌کشد، بدین معنا که سریع‌تر از دیگر کشورها گواهی پزشکی را ارائه می‌دهد.

محیط آموزشی بین المللی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل پزشکی در چین است. هنگام تحصیل در چین، می توانید با دیگر دانشجویان خارجی ملاقات کنید. علاوه بر آشنایی با سنت های چینی، می توانید درباره فرهنگ های خارجی نیز نکات بیشتری بیاموزید.

بعضی از دانشگاه‌ها، متخصصان خارجی مجرب را برای سخنرانی در کنفرانس‌‌‌‌ها یا دوره‌‌‌‌‌های آمادگی آزمون مجوز پزشکی دعوت می‌کنند. اکثر فارغ‌التحصیلان در کشور خود به عنوان پزشک معتبر مشغول به طبابت هستند. ارزیابی عملکرد دانشجویان به گونه‌ای طراحی شده است که فرایند یادگیری آن‌ها در دروس مد نظر که شامل برنامۀ آموزشی است به‌طورعینی و دقیق کنترل می‌شود.

گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستانهایی با کیفیت بالا از دیگر دلایل تحصیل پزشکی در چین می باشد.تمام دانشگاه های چین که برای ثبت نام دانشجویان بین الملل در رشته انگلیسی زبان MBBS تایید شده اند، باید به حداقل استاندارد های تعیین شده از طرف وزارت آموزش و پرورش کشور چین دست یافته باشند.

بیمارستان های وابسته که دانشجویان، دوره کارآموزی خود را در آنجا می گذرانند، باید در رده III و سطح A قرار داشته باشند؛ بطوری که دارای پیشرفته ترین امکانات و استانداردهای پزشکی در سطح بین الملل و تخت های بستری کافی باشند.همان طور که می‌دانید، چین پرجمعیت‌ترین کشور جهان است. بنابراین، بازار پزشکی آن به‌سرعت رو به افزایش است و به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای پزشکی جهان تبدیل شده است.

چین مکانی امن، دارای هماهنگی اجتماعی و امنیت عمومی بالا است. طبق آمار های رسمی، میزان جرائم همزمان با خشونت هر ساله رو به کاهش است. همچنین دولت به منظور فراهم کردن محیط امن آموزشی و زندگی، به دانشجویان بین المللی به طور ویژه ای رسیدگی می کند.

معایب تحصیل پزشکی در چین

اگرچه زبان آموزش در دانشگاه های پزشکی چین انگلیسی است، اما دانشجویان به منظور ارتباط و تعامل با بیماران در بیمارستان ها، باید زبان چینی بیاموزند. دانشجویان بعضی از دانشکده های پزشکی باید آزمون HSK (مهارت های زبان چینی) را قبل از فارغ التحصیلی بگذرانند.

پزشکی در روسیه

اگر به تحصیل پزشکی در روسیه نیز علاقمند هستید یا به آن فکر می کنید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید

معایب تحصیل پزشکی در چین

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها  مورد تأیید  وزارت بهداشت کشورمان باشد. لیست زیر دانشگاه های چین را که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران  در سال تحصیلی 2022– 2021 هستند را معرفی کرده است.

لیست دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت 2022- 2021

1. Anhui Medical University
2. Army Medical University
3. Beijin Normal University
4. Beijing University of Chinese Medicine فقط برای طب سنتی و داروسازی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دارندگان مدارک پزشکی
5. Capital Medical University
6. Central South University
7. China agricultural university
8. China Med University
9. China Pharmaceutical University
10. Chinese University Hong Kong
11. Chongqing Medical University
12. Dalian Medical University
13. East China Normal University
14. East China University of Science and Technology
15. Fudan University
16. Guangzhou Medical University
17. Harbin Medical University
18. Huazhong Agricultural University
19. Huazhong University of Science and Technology
20. Jiangsu University
21. Jilin University
22. Jinan University
23. Nanjing Agriculture University
24. Nanjing Medical University
25. Nanjing University
26. Nanjing University of Chinese Medicine
27. Nankai University
28. Nantong university
29. Northwest A&F University
30. Ocean University of China
31. Peking University
32. Peking Union Medical College
33. Shandong University
34. Shanghai jiao Tong University
35. Shanghai University of Traditional Chinese Medicine
36. Shantou University
37. SiChuan University
38. Soochow University
39. South China University of Technology
40. Southeast University
41. Southern Medical University
42. Southwest University
43. Sun Yat-Sen University
44. Tianjin Medical University
45. Tianjin University
46. Tongji University
47. Tsinghua University
48. University Hong Kong
49. University of Science and Technology of China
50. Wenzhou Medical University
51. Wuhan University
52. Xiamen University
53. Xian jiaotong University
54. Zhejiang University
55. Zhejiang University of Technology
56. Zhengzhou University

در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر چین در رشته پزشکی و دندانپزشکی  در سال 2022 به نقل از موسسه تایمز می پردازیم.

بهترین دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی چین 2022

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

1

   دانشگاه چینهوا (Tsinghua)

7

2

دانشگاه پکینگ ( Peking University)

22

3

دانشگاه فودان ( Fudan University ) 

47

4   دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University)  71
5  دانشگاه ووهان (Wuhan University)

74

6

دانشگاه هاست (Huazhong University of Science and Technology)

81

7

 دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)

83

8

دانشگاه سیچوان (Sichuan University)

150–126

9

دانشگاه سان‌ یات سن چین (Sun Yat-sen University)

150–126

10 دانشگاه مرکزی جنوب چین (Central South University)

151-175

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین ۲۰۲۱

برای آشنایی بیشتر با بورسیه های تحصیلی چین می توانید در اینجا با ما همراه شوید

شهریه تحصیل پزشکی در چین

هزینه پذیرش رشته های مختلف در مقاطع مختلف در دانشگاه های چین از ۹۰ دلار تا ۱۵۰ دلار متغیر می باشد و معمولا بیشتر از ۲۰۰ دلار نمی شود. در میان تمام دوره هایی که ارائه می شود، رشته پزشکی و جراحی گران ترین دوره از نظر هزینه پذیرش می باشد.

شهریه تحصیل پزشکی در چین

شهریه تحصیل  پزشکی در چین به زبان انگلیسی بسیار گران تر از دیگر دوره ها در چین می باشد. ارزان ترین دوره MBBS توسط دانشگاه جیانگسو (در ژنجیانگ) ارائه می شود که سالانه نزدیک به ۲۲.۰۰۰ یوان هزینه دارد؛ این درحالی است که گران ترین دوره توسط دانشگاه تونگجی (در شانگهای) ارائه می شود که سالانه ۵۰.۰۰۰ یوان هزینه دارد. هزینه متوسط دوره های MBBS سالانه حدود ۳۰.۰۰۰ یوان برآورد شده است که معادل ۵.۰۰۰ دلار در سال است.علاوه بر این، هرچه رده دانشگاه بالاتر باشد، به همان نسبت هزینه پذیرش آن نیز گران تر خواهد بود.

با این وجود، شهریه دانشگاه های چین به نسبت انگلستان و آمریکا بسیار کمتر می باشد. میانگین شهریه تخمین زده شده در هر سال از ۳۳۰۰ دلار (حدود ۲۰.۰۰۰ یوان) تا ۹۹۰۰ دلار (حدود ۶۰.۰۰۰ یوان) متغیر می باشد.

بورسیه تحصیل پزشکی در چین

دولت چین برای تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور، بورسیه های متنوع پزشکی ارائه می دهد. اگر به دنبال بورسیه برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستید، چین میتواند گزینه مناسبی باشد. دانشگاه های پزشکی در چین که بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند عبارتند از:

  • Anhui Medical University
  • Capital Medical University
  • Chongqing Medical University
  • Fujian Medical University
  • Guangzhou Medical University
  • Southern Medical University
  • Guangxi Medical University
  • Hebei Medical University
  • Harbin Medical University
  • Nanjing Medical University
  • Xuzhou Medical College
  • Dalian Medical University
  • Liaoning Medical University
  • Ningxia Medical University
  • Tianjin Medical University
  • Xinjiang Medical University
  • Kunming Medical University
  • Wenzhou Medical College

هزینه زندگی در چین

هزینه های زندگی در کلان شهرها همچون پکن، شانگهای، گوانگژو ماهانه حدود ۵۰۰۰-۴۵۰۰ یوان (حدود ۸۳۰-۷۴۰ دلار) و در دیگر شهرها حدود ۳۵۰۰-۱۵۰۰ یوان (حدود ۵۸۰-۲۵۰ دلار) هزینه دارد؛ با این وجود این مبالغ به سبک زندگی متقاضی بستگی دارد.

نرخ توزیع‌پذیری هزینه‌های زندگی در چین در سال ۲۰۲۰

قصد ما این است تا با نمایشی گرافیکی، درک بهتری از پراکندگی هزینه‌‌‌‌ها داشته باشید. منبع این هزینه‌‌‌‌ها سایت معروف Numbeo.com است.

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازارها
  • اجاره ماهیانه
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در چین 2020

میانگین هزینه‌های زندگی در چین ۲۰۲۰

رستوران‌ها

قیمت واحد (یوان)

حداقل-حداکثر قیمت‌ها (یوان)

غذا در رستوران ارزان‌قیمت

25.00 ¥

15.00-35.00

غذای سه قسمتی (مثلاً دسر، سالاد، غذای اصلی) برای 2 نفر در رستوران متوسط

150.00 ¥

100.00-250.00

مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)

34.00 ¥

30.00-40.00

کاپوچینو (معمولی)

27.20 ¥

20.00-35.00

نوشابه / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

3.34 ¥

2.50-5.00

آب (بطری 0.33 لیتر)

2.14 ¥

1.50-3.00

بازارها

شیر (معمولی)، (1 لیتر)

13.43 ¥

10.00-20.00

یک عدد نان سفید تازه (500 گرم)

10.91 ¥

7.00-20.00

برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)

7.00 ¥

4.50-10.00

تخم‌مرغ (معمولی) (12 عدد)

12.69 ¥

7.66-20.00

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

86.25 ¥

40.00-144.00

سینۀ مرغ (بدون پوست‌ واستخوان)، (1 کیلوگرم)

25.47 ¥

16.00-40.00

گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت راسته)

69.46 ¥

40.00-100.00

سیب (1 کیلوگرم)

12.97 ¥

8.00-20.00

موز (1 کیلوگرم)

8.40 ¥

5.00-14.00

پرتقال (1 کیلوگرم)

11.96 ¥

7.00-20.00

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

7.88 ¥

5.00-15.00

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

5.71 ¥

3.00-10.00

پیاز (1 کیلوگرم)

6.10 ¥

3.00-10.00

کاهو (1 عدد)

4.23 ¥

2.00-8.00

آب (بطری 1.5 لیتر)

4.23 ¥

3.00-7.00

حمل و نقل

بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)

2.00 ¥

2.00-4.00

بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)

120.00 ¥

75.00-200.00

کرایۀ ورودی تاکسی (تعرفۀ عادی)

10.00 ¥

8.00-13.00

کرایۀ تاکسی به‌ازای هر کیلومتر (تعرفۀ عادی)

2.40 ¥

1.90-3.00

کرایۀ تاکسی به‌ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)

36.00 ¥

25.00-60.00

بنزین (1 لیتر)

7.13 ¥

6.60-8.00

فولکس‌واگن گلف تیپ 1.4 90 KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)

140,000.00 ¥

120,000.00-155,200.00

تویوتا کرولا تیپ 1.6l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)

125,373.26 ¥

105,000.00-153,000.00

هزینۀ قبض‌های خدمات شهری (ماهانه)

قبض‌های اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی

360.81 ¥

200.00-600.00

تعرفۀ یک دقیقه مکالمۀ تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)

0.18 ¥

0.10-0.30

اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)

96.74 ¥

50.00-165.00

ورزش و اوقات فراغت

باشگاه تناسب‌اندام، هزینۀ ماهانه برای یک بزرگ‌سال

241.67 ¥

125.00-500.00

اجارۀ زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)

78.33 ¥

39.00-150.00

سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی

45.00 ¥

35.00-60.00

هزینۀ مراقبت از کودکان

مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به‌ازای هر کودک

3,196.72 ¥

1,500.00-6,250.00

دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به‌ازای هر کودک

117,233.83 ¥

50,000.00-200,000.00

لباس و کفش

یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)

423.81 ¥

200.00-700.00

یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M،…)

245.72 ¥

150.00-400.00

یک جفت کفش نایک (متوسط)

583.07 ¥

400.00-800.00

یک جفت کفش چرم مردانۀ اداری

623.55 ¥

320.00-1,000.00

اجارۀ ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

3,602.04 ¥

1,600.00-7,500.00

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر

2,013.09 ¥

1,000.00-4,500.00

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

7,234.18 ¥

3,000.00-16,000.00

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر

4,154.16 ¥

2,000.00-8,370.84

قیمت آپارتمان برای خرید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

48,313.32 ¥

20,000.00-100,000.00

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

24,518.10 ¥

10,000.00-50,000.00

حقوق و تأمین مالی

میانگین خالص حقوق ماهانۀ دریافتی (بعد از کسر مالیات)

6,265.92 ¥

نرخ بهرۀ وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت

5.08

4.50-5.88

دیدگاه ها

  • شایانی
    25 مهر 1400 ساعت 11:54

    بهترین سایتی هستید که در خصوص مهاجرت به چین اطلاعات میدید ، واقعا عالیه

  • کوشا
    24 مهر 1400 ساعت 08:10

    سلام من دانش اموز مدرسه تیز هوشان بودم سال 99 دیپلم گرفتم با معدل 19/52 و می خوام مدرک آیلتس هم بگیرم ، با این شرایط برای رشته پزشکی چین می تونم بورسیه بگیرم ؟

  • sh
    21 شهریور 1400 ساعت 19:11

    سلام وقت بخیر؛من امسال میرم دوازدهم رشتمم تجربی؛ولی نمیخوام تو ایران کنکور بدم و برم دانشگاه ؛ پزشکی یا دارو یا دندان هم میخوام ؛باید چه شرایطی داشته باشم معدل این دوسالمم بالا نوزده بود تو دبیرستان و مدارس خاص هستم.

    • sanambari.it
      31 شهریور 1400 ساعت 09:19

      دوست عزیز سلام
      شما می توانید از بهمن ماه جهت اخذ پذیرش برای رشته های پزشکی و… اقدام فرمایید.‌داشتن معدل بالا و در دانشگاه هایی که رنکینگ بالایی دارند ارائه ی مدرک زبان انگلیسی الزامی باشد .( با توجه به تغییرات و آپدیت ها ، راجع به مدرک زبان چینی نیز می بایست با کارشناسان ما در تماس باشید )

  • ماندانا
    21 تیر 1400 ساعت 19:41

    سلام برای تحصیل در رشته پزشکی داروسازی یا فیزیوتراپی باید اول در ایران مدرک علوم پایه بگیریم ؟ من لیسانس شیمی کاربردیاز دانشکاه تهران مرکز (آزاد) رو با معدل 18 دارم و ایلتس 7هم میتونم بگیرم ایا میتونم برای فوق لیسانس داروسازی یا پزشکی تو اروپا امریکا چین ترکیه اقدام کنم؟ و ایا اگر تا دکتری داروسازی ادامه بدم بهم اجازه تاسیس داروخانه و حق مهر نظام پزشکی تو ایران میدن؟خواهش میکنم جوابمو بدین.درضمن شماره تماس هم میخواستم

  • Soroush
    29 خرداد 1400 ساعت 18:10

    سلام من شنیدم تو شرایط پذیرش جدیدش مدرک زبان چینی تاHSK2رو میخواد.الان یکی میگه ایلتس یا تافل یکی میگه HSKمیشه لطف کنید مشخص بگید کدومه؟من خودم ۱۸ساله هستم و میخوام بدونم تا کِی وقت هست برا اقدام و فرستادن مدارک

    • sanambari.it
      10 تیر 1400 ساعت 15:51

      با سلام
      دوست عزیز امکان اقدام برای اخذ پذیرش با مدرک زبان انگلیسی و بدون ارائه ی مدرک زبان انگلیسی وجود دارد اما از جهت ارائه ی hsk 2 ، بله می بایست این مدرک را ارائه دهید ، به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • Fatemeh
    19 فروردین 1400 ساعت 05:22

    سلام خسته نباشید من متولد ۸۱ هستم و امسال تازه خرداد دیپلمم رو میگیرم و معدل سالهای فبلم ۱۶ بوده ایا امکان تحصیل دندانپزشکی برای من در دانشگاه های شانگهای هست ؟و امسال چه مدارکی برای اپلای کردن لازم هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      22 فروردین 1400 ساعت 10:53

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اقدام برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های چین برای شما وجود دارد.ریز نمرات سال ۱۰ تا ۱۲ ، برگه اشتغال به تحصیل و…. از دسته مدارک مورد نیاز برای اپلای می باشد ، برای کسب اطلاعات تکمیلی راجع به مدارک و… با دپارتمان چین موسسه س

  • محمد
    4 بهمن 1399 ساعت 08:33

    سلام خسته نباشید
    آیا پس از گرفتن مدرک پزشکی یا دندان پزشکی در چین مدرک ما در کشور های اروپایی و کانادا و امریکا مورد تایید هست و میشه برای کار یا ادامه تحصیل به اونجا رفت ؟ کلا مدرک پزشکی چین مورد تایید کدوم کشور ها می باشد ؟

  • Nilo
    25 آذر 1399 ساعت 19:35

    سلام شرایط بورسیه دربهترین دانشگاه های چین دررشته پزشکی چیه؟من ۴سال دبیرستانو در مدارس سمپاد (تیزهوشان)گذروندم و دوسال پشت کنکور موندم و بارتبه خوب در دانشگاه شهید بهشتی تهران رشته پزشکی روزانه قبول شدم و الان ترم یکم. مدرک زبان انگلیسی معتبر با درصد با

    • دوست عزیز سلام
      با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما، با توجه به معدل و مدرک زبان شما امکان اخذ پذیرش در این دانشگاه ها وجود دارد اما راجع به بورسیه در رشته ی پزشکی به هیچ عنوان گارانتی وجود ندارد ،در برخی موارد دانشگاه ها با توجه به مدارک دانشجو (معدل، زبا

  • مهسا
    23 شهریور 1399 ساعت 23:15

    سلام خسته نباشید من پشت کنکوری هستم متولد 79 معدل دیپلم تجربی 16 دیپلم ریاضی هم دارم میخواستم ببینم چه میزان از هزینه ها رو دانشگاه تقبل میکنه و بورسیه میکنه و برای رفتن و تحصیل در رشته پزشکی با بورسیه دانشگاه چقدر باید پول داشته باشم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 شهریور 1399 ساعت 12:11

      دوست عزیز سلام
      برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین در رشته ی پزشکی بسته به دانشگاه سالیانه بین ۳۶ تا ۴۵ هزار یوان هزینه ی تحصیل دارید.معمولا بورسیه در رشته های پزشکی رایج نمی باشد مگر تخفیفات ۲ تا ۳ هزار یوان که در برخی دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو ب

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید