تحصیل دندانپزشکی در انگلستان 2023( هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

دندانپزشکی یکی از رقابتی ترین دوره ها در انگلستان است و متقاضیان موفق باید نمرات تحصیلی عالی داشته باشند، متعهد به تکمیل دوره های طولانی و یادگیری مهارت های عملی و ذهنی مورد نیاز برای تمرکز طولانی مدت باشند. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در انگلستان، دوره خود را تحت عنوان کارشناسی جراحی دندانپزشکی (BDS) به پایان خواهند رساند.

تحصیل در انگلستان در رشته دندانپزشکی به طور کلی پنج سال طول می کشند و در هر دو سطح آکادمیک و فنی تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. دانشجویان دندانپزشکی در این رشته به مطالعه علل، پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازند.

 

درآمد دندانپزشکی در انگلستاندر اولین سال تحصیلی بر دانش پایه پزشکی و بالینی در زمینه های آناتومی، فیزیولوژی، زیست شناسی دهان و بیوشیمی تمرکز می شود. این مطالعات علمی در تمام دوره تحصیل ادامه خواهند داشت، اما شبیه سازی مدرن برای انجام کار عملی تحت نظارت از انتهای سال اول آغاز خواهد شد. در سال دوم، مطالعات دانشجو در مورد موضوعاتی خواهد بود که پایه دانش بالینی دندانپزشکی را تشکیل می دهند، مانند دندانپزشکی عملی، پروتزهای دندانی و امراض لثه و دندان. به عنوان بخشی از دندانپزشکی عملی، دانشجو یک درمان پوسیدگی شبیه سازی شده دندان را انجام خواهد داد.

در سال سوم، دانشجو به مطالعه عمیق در مورد موضوعات مربوط به دندانپزشکی خواهد پرداخت و شروع به مستقل شدن در کار عملی خود خواهد کرد. در سال چهارم دانشجو فرصت بیشتری برای ارتقای مهارت های دندانپزشکی خود خواهد یافت چون دانشجو در دندانپزشکی واقعی، در دانشکده دندانپزشکی و در جامعه کار خواهد کرد. در سال آخر، دانشجو احتمالا نصف سال را در دانشکده دندانپزشکی خود سپری خواهد کرد و نیمه دیگر را در یک محیط درمانی کار خواهد کرد. هنگامی که دانشجو کل دوره را به اتمام می رساند، مدرک کارشناسی جراحی دندانپزشکی (BDS) را دریافت خواهد کرد.

دندانپزشکی در انگلستان چند سال است

شاید سوال بسیاری از دانشجویان این باشد که دندانپزشکی در انگلستان چند سال به طول می انجامد. معمولا مدت زمان لازم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس تقریبا ۵ سال در نظر گرفته می‌شود.

پادکست تحصیل در انگلستان



ویدئو از برخی دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه کالج لندن

مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی شده‌است و دانشگاه های انگلستان همواره در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

از طرفی انگلستان با کسب رضایت بیش از ۹۰ درصد از دانشجویانش در حوزۀ تجربیات دوران دانشجویی در میان کشورهای انگلیسی‌زبان موفق به کسب بیشترین امتیاز در حوزۀ رضایتمندی دانشجویان خارجی شده‌ است که این خود دلیل دیگری برای تحصیل پزشکی در انگلستان می باشد.

براساس پورتال رسمی Scimago Journal & Country Rank، انگلستان در رتبۀ دوم تحقیقات پزشکی دنیا قرار دارد که نشان دهندۀ حجم زیاد آزمایش‌ها و تحقیق‌های پزشکی در این کشور است و به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای دنیا در علوم پزشکی به شمار می رود. دانشجویان با تحصیل در انگلستان در رشته پزشکی می توانند از مجهزترین و بهترین بیمارستان‌های آموزشی در جهان بهره ببرند.

معمولاً به دانشجویان خارجی ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار داده می‌شود تا برای خود کمی درآمد کسب کرده و یا آن را صرف هزینه‌های زندگی‌شان کنند.

همچنین مدارک صادره از دانشگاه های انگلستان در تمام دنیا معتبر خواهد بود و پس از فارغ التحصیلی مدرک تحصیلی شما از انگلستان، پایه‌ای محکم برای ساختن آینده کاری ‌تان در ایران، انگلستان و یا هر نقطه دیگری از جهان خواهد بود.

مهمترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می تواند طول دوره کوتاه تر در مقایسه با اکثر کشورهای جهان باشد چرا که دورۀ پزشکی در انگلیس ۵ ساله و کوتاه‌تر از سایر کشورها است که امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها مورد تأیید وزارت بهداشت کشورمان باشد. لیست زیر دانشگاه های انگلستان را که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2022– 2021 هستند را معرفی کرده است.

لیست دانشگاه‌های انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت 2022- 2021

1. Anglia Ruskin University
2. Aston University
3. Bangor University
4. Bournemouth University
5. Brighton and Sussex Medical School
6. Brunel University London
7. Cardiff University
8. City. University of London
9. Coventry University
10. Durham University
11. Edge Hill University
12. Glasgow Caledonian University
13. Imperial College London
14. Keele University
15. Kingston University
16. King’s College London
17. Lancaster University
18. Leeds Beckett University
19. Liverpool John Moores University
20. Liverpool School of Tropical Medicine
21. London School of Hygiene and Tropical Medicine
22. London South Bank University
23. Manchester Metropolitan University
24. Newcastle University
25. Northumbria University
26. Oxford Brookes University
27. Plymouth University
28. Queen Mary University of London
29. Queen’s University Belfast
30. Sheffield Hallam University
31. St.George’s, University of London
32. Swansea University
33. The University of Exeter
34. The University of Manchester
35. The University of Sheffield
36. The University of Warwick
37. Ulster University
38. University College London (UCL)
39. University Kent
40. University of Aberdeen
41. University of Andrews
42. University of Bath
43. University of Birmingham
44. University of Bradford
45. University of Brighton
46. University of Bristol
47. University of Cambridge
48. University of Central Lancashire
49. University of Dundee
50. University of East Anglia (UEA)
51. University of Edinburgh
52. University of Essex
53. University of Glasgow
54. University of Greenwich
55. University of Hertfordshire
56. University of Huddersfield
57. University of Hull
58. University of Leeds
59. University of Leicester
60. University of Lincoln
61. University of Liverpool
62. University of Nottingham
63. University of Oxford
64. University of Portsmouth
65. University of Reading
66. University of Salford
67. University of Southampton
68. University of Stirling
69. University of Strathclyde
70. University of Surrey
71. University of Sussex
72. University of the West of England
73. University of York

در ادامه به معرفی 6 دانشگاه برتر انگلستان در رشته دندانپزشکی در سال 2021 به نقل از موسسه QS می پردازیم.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان 2021

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

1

دانشگاه کینگز کالج لندن (King’s College London)

5

2

دانشگاه کالج لندن (University College London)

12

3

دانشگاه کوئین مری لندن (Queen Mary University of London)

14

4

 دانشگاه بیرمنگام(University of Birmingham)

20

5

دانشگاه منچستر (University of Manchester)

31

6

 دانشگاه نیوکاسل(Newcastle University)

49

7

دانشگاه کاردیف (Cardiff University)

51-60

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

  • پیش نیازهای بین المللی مدرک کارشناسی:۳۷ امتیاز
  • الزامات استاندارد دورهA-levels: نمرات AAA شامل شیمی و زیست شناسی.
  • نمره IELTS:مجموع نمره ۷  آیلتس، به طوری که در هیچ کدام از مهارت های زبانی نمره دانشجو کمتر از ۶.۵ نباشد.

برای ورود به دانشکده پزشکی داوطلب باید حداقل سه نمره A در سطح A داشته باشد. شرایط ورود بسته به نوع دانشگاه متفاوت است، اما انتخاب های مناسب نمرات سطح A برای دندانپزشکی شامل زیست شناسی و شیمی است که معمولا دروس پیش نیاز قلمداد می شوند. همچنین سطح مورد انتظار نمرات، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما داوطلب برای حضور در یک دانشگاه عالی، باید سه نمره A در سطح A کسب کند.

دانشجویانی که زمینه علمی لازم برای دندانپزشکی را ندارند، می توانند در دوره پیش دندانپزشکی شرکت کنند که در طی آن داوطلب پایه و اساس یک مدرک کارشناسی پنج ساله را کسب می کند.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

مراحل تبدیل شدن به یک دندانپزشک در انگلستان

نمره سطح A یا معادل آن

برای ورود به دانشکده پزشکی داوطلب باید حداقل سه نمره A در سطح A داشته باشد. شرایط ورود بسته به نوع دانشگاه متفاوت است، اما انتخاب های مناسب نمرات سطح A برای دندانپزشکی شامل زیست شناسی و شیمی است که معمولا دروس پیش نیاز قلمداد می شوند. همچنین سطح مورد انتظار نمرات، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما داوطلب برای حضور در یک دانشگاه عالی، باید سه نمره A در سطح A کسب کند.

دانشجویانی که زمینه علمی لازم برای دندانپزشکی را ندارند، می توانند در دوره پیش دندانپزشکی شرکت کنند که در طی آن داوطلب پایه و اساس یک مدرک کارشناسی پنج ساله را کسب می کند.

مدرک کارشناسی

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را دارید، اکثر دوره های کارشناسی پنج سال طول می کشند. مدارک تحصیلی مختلفی وجود دارد که به دانشجویان دندانپزشکی اعطا می شود، از جمله:

  • لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS)
  • کارشناسی جراحی دندانپزشکی (BChd )
  • لیسانس جراحی دندان (LDS)

با مطالعه هر یک از این سه رشته، دانشجو از سخنرانی های علمی در حوزه رشته خود و همچنین مهارت های عملی و تجربه کاری لازم برای پیشرفت در حرفه خود به عنوان دندانپزشک بهره مند می­شود.

ثبت نام در شورای عمومی دندانپزشکی

شورای عمومی دندانپزشکی (GDC) اعتبار مدارک دندانپزشکی در انگلستان را تایید می کند. پس از اتمام دوره مورد تایید GDC، شما می توانید به عنوان یک دندانپزشک معتبر انگلستان در شورای عمومی دندانپزشکی ثبت نام کنید.

دوره آموزش فاندیشن دندانپزشکی

پس از فارغ التحصیلی از مدرک کارشناسی دندان پزشکی، می توانید دوره یک ساله آموزش بنیاد دندانپزشکی را آغاز کنید. دندانپزشکان تازه کار تحت نظر دندانپزشکان عمومی با تجربه تحصیل خواهند کرد. دانشجو به مدت ۱۲ ماه و هر هفته حداکثر ۳۵ ساعت در هفته کار خواهد کرد.

تخصص دندانپزشکی در انگلستان

شرکت در دوره های تخصصی دندانپزشکی انگلستان بسیار رقابتی می باشد و متقاضیان تحصیل دوره تخصص دندانپزشکی در انگلستان باید دارای مدرک دندانپزشکی عمومی باشند. از طرفی با توجه به اینکه بیشتر دانشگاه ها ترجیح می دهند متقاضیانی را برای تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی انتخاب کنند که دارای حداقل ۲ سال سابقه کار کلینیکی باشند بهتر است که بلافاصله پس از اخذ مدرک تحصیلی دندانپزشکی عمومی برای تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی اقدام نکنید. در واقع یکی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش دوره دندانپزشکی تخصصی دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه کار دندانپزشکی می باشد.

دوره های تخصصی دندانپزشکی انگلستان بر پایه تحقیق و پژوهش می باشد و دانشجویان باید به فراگیری روش های کلینیکی و غیرکلینیکی بپردازند. دانشجویان در حین تحصیل مجاز به کار تا ۲۰ ساعت در هفته می باشند. لازم به ذکر است  که کار ضمن تحصیل به معنای کار به عنوان یک دندانپزشک نمی باشد و دانشجویان باید دوره های تخصص خود را به پایان برسانند.به طور کلی هزینه تحصیل در دوره های کلینیکال بیشتر از دوره های غیر کلینیکال است. متقاضیان بین المللی برای آگاهی از هزینه های تحصیل در انگلستان در دوره های تخصصی دندانپزشکی این کشور باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند زیرا هزینه های تحصیل در هر دانشگاه با دانشگاه های دیگر متفاوت است.

مدت تحصیل تخصص دندانپزشکی در انگلستان

مدت تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی انگلستان بستگی به رشته تخصصی انتخابی دارد اما از یک تا ۲ سال و در برخی تخصص ها تا ۵ سال متفاوت است. متقاضیان بین المللی به منظور آگاهی از مدت تحصیل و شرایط و هزینه های تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی انگلستان باید به سایت دانشگاه های مورد نظر مراجعه کنند.یکی از مهم ترین موارد و شرایط در تحصیل در انگلستان دارا بودن تمکن مالی کافی و اثبات آن با مدارک و اسناد مالی می باشد. هزینه های زندگی در انگلستان و  هزینه تحصیل و دوره های عملی تخصص دندانپزشکی در انگلستان نیاز به تمکن مالی بالای متقاضی دارد که بهتر است قبل از ارائه درخواست همه این موارد در نظر گرفته شود.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

اگر به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نیز علاقمند هستید یا به آن فکر می کنید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید

هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

دانشجویان خارجی در صورت پذیرفته شدن در رشته های دندانپزشکی در انگلستان باید هزینه های تحصیلی که سالیانه حدود 20 تا  30هزار پوند می باشد را پرداخت نمایند و در زمان اقدام جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در انگلستان , دانشجویان بایستی بتوانند توانائی مالی خود جهت پرداخت هزینه های تحصیلی در این رشته در مدت 5 سال را نشان دهند.

بورسیه دندانپزشکی انگلستان

دولت و دانشگاه های انگلستان بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین‌المللی که مشغول تحصیل دندانپزشکی در انگلستان هستند ارائه می دهند. بورسیه تحصیلی دانشگاه لنکشایر مرکزی و دانشگاه NORTH COLOMBIA از جمله این بورسیه ها است و تمام هزینه های تحصیل و هزینه های پزشکی دانشجویان را پوشش می دهد.

درامد دندانپزشکی در انگلیس

دانشکده های دندانپزشکی بریتانیا جزء بهترین های جهان هستند و رزومه فارغ التحصیلان این دانشکده ها اعتبار بالایی دارد. از این رو، آنها هرگز با مشکل بیکاری روبرو نخواهند بود. در مورد حقوق و دستمزد، باید بدانید که متخصصان دندانپزشکی جزء محترم ترین و پر درآمدترین متخصصان پزشکی هستند. بنابراین شما در جامعه به عنوان دندانپزشک حرفه ای، از درآمد کافی و شهرت خوبی برخودار خواهید بود.

معمولا فارغ التحصیلان دانشکده دندانپزشکی در انگلستان، در سال اول پس از فارغ التحصیلی در دوره فاندیشن شرکت می کنند. در طول این دوره، آنها در حدود  ۳۱،۳۵۵ پوند کسب خواهند کرد. اما دندانپزشکان، علاوه بر مشاغل معمول­شان، دارای شغل و مطب مستقل هستند. به این ترتیب، درآمد آنها به راحتی می تواند از ۱۰۰،۰۰۰ پوند در سال نیز بیشتر شود.

در نظام خدمات دندانپزشکی محلی تحت مدیریت نظام سلامت ملی (NHS) داندان پزشکان می توانند حقوق و دستمزدی بین  ۳۸،۸۶۱ تا  ۸۳،۱۱۸ پوند کسب کنند، در حالی که در بیمارستان های NHS، مشاوران دندانپزشکی تخصصی با توجه به سابقه کاری شان، از ۷۶،۷۶۱ پوند تا ۱۰۳،۴۹۰ پوند در سال درآمد دارند.

میانگین هزینه‌های زندگی در انگلستان 2020

میانگین هزینه‌های زندگی در انگلستان 2020

رستوران‌ها

قیمت واحد (پوند)

حداقل-حداکثر قیمت‌ها (پوند)

غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت

12.00 £

10.00-20.00

غذایی با سه قسمت (مثلاً دسر، سالاد، غذای اصلی) برای2 نفر، در رستورانی متوسط

46.00 £

32.00-60.00

مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)

5.50 £

4.99-7.00

کاپوچینو (معمولی)

2.69 £

2.00-3.10

نوشابه / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

1.27 £

0.80-2.00

آب (بطری 0.33 لیتر)

0.93 £

0.60-1.50

بازارها

شیر معمولی (1 لیتر)

0.91 £

0.60-1.10

یک عدد نان سفید تازه (500 گرم)

0.99 £

0.62-1.40

برنج سفید (1 کیلوگرم)

0.89 £

0.45-2.00

تخم‌مرغ معمولی (12 عدد)

1.85 £

1.20-2.50

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

5.46 £

3.00-9.00

سینۀ مرغ بدون پوست‌واستخوان، (1 کیلوگرم)

5.65 £

4.00-8.00

گوشت گاو یا راسته (1 کیلوگرم)

7.34 £

5.00-12.00

سیب (1 کیلوگرم)

1.78 £

1.00-2.57

موز (1 کیلوگرم)

1.08 £

0.76-2.00

پرتقال (1 کیلوگرم)

1.68 £

1.00-2.50

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

1.74 £

1.00-3.00

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

1.16 £

0.70-2.00

پیاز (1 کیلوگرم)

0.97 £

0.65-2.00

کاهو (1 عدد)

0.73 £

0.50-1.00

آب (بطری 1.5 لیتر)

0.93 £

0.50-1.50

حمل و نقل

بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)

2.50 £

1.95-3.30

بلیت یک ماهه (قیمت معمول)

60.00 £

48.00-91.30

کرایۀ ورودی تاکسی (تعرفۀ عادی)

3.00 £

2.50-4.00

کرایۀ تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفۀ عادی)

1.86 £

1.00-3.00

کرایۀ تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفۀ عادی)

20.00 £

12.00-30.00

بنزین (1 لیتر)

1.27 £

1.20-1.34

فولکس‌واگن گلف تیپ 1.4 90 KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)

18,798.00 £

15,000.00-22,000.00

تویوتا کرولا تیپ 1.6l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)

19,129.45 £

15,000.00-24,000.00

هزینۀ قبض‌های خدمات شهری (ماهانه)

قبض‌های اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی

145.39 £

77.92-250.00

تعرفۀ یک دقیقه مکالمۀ تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)

0.06 £

0.03-0.35

اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)

30.66 £

20.00-40.00

ورزش و اوقات فراغت

باشگاه تناسب‌اندام، هزینۀ ماهانه برای یک بزرگ‌سال

29.07 £

19.00-45.00

اجارۀ زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)

10.01 £

5.00-16.00

سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی

10.00 £

7.00-12.00

هزینۀ مراقبت از کودکان

مهدکودک یا پیش‌دبستانی، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک

878.26 £

450.00-1,300.00

دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک

13,160.80 £

7,000.00-20,000.00

لباس و کفش

یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)

56.92 £

35.00-80.00

یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)

28.83 £

20.00-40.00

یک جفت کفش نایک (متوسط)

61.08 £

40.00-80.00

یک جفت کفش چرم مردانۀ اداری

60.77 £

40.00-90.00

اجارۀ ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

721.87 £

500.00-1,150.00

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر

581.82 £

400.00-900.00

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

1,217.49 £

750.00-2,000.00

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر

932.05 £

600.00-1,500.00

قیمت آپارتمان برای خرید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

4,349.87 £

2,000.00-10,763.91

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

2,932.82 £

1,245.00-6,000.00

حقوق و تأمین مالی

میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)

1,804.40 £

نرخ بهرۀ وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت

3.25

2.19-4.50

دیدگاه ها

  • Soheil
    16 تیر 1400 ساعت 16:55

    من یچیزایی و فهمیدم میشه بگید درسته؟
    نمیتونی ار ۱۸ سالگی دندانپزشکی بخونی و باید بری کالج و پیش دندان و بخونی درسته؟
    با مدرک المپیاد میشه کالج بورسیه شد؟

  • نیکی
    12 دی 1398 ساعت 20:04

    سلام.
    لطفا شرایط تحصیل تخصص دندانپزشکی در انگلستان رو توضیح بدید؟

  • پریسا
    19 آبان 1398 ساعت 20:50

    با سلام
    می خواستم بدونم اگر در انگلستان زندگی کنیم و احتیاجی به گرفتن ویزای دانشجویی نداشته باشیم باز هم برای پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان محدودیت سنی وجود داره و اگر سنمون زیاد باشه (۳۹سال) دیگه نمی تونیم در این رشته ها تحصیل کنیم و دا

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 آذر 1398 ساعت 23:23

      دوست عزیز سلام‌

      معمولا در سنین بالای ۲۸ سال شانس ورود به رشته های پزشکی … خیلی کاهش پیدا می کند،شما می توانید در رشته های غیر پزشکی و دندانپزشکی اقدام بفرمایید.

  • رها
    18 مرداد 1397 ساعت 16:10

    سلام خسته نباشید، من ۱۹ سالم هست و در رشته زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه تهران سال دوم هستم. میخواستم بدونم امکانش هست که برای رشته دندانپزشکی با کسب معدل بالا بتونم بورسیه بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 مرداد 1397 ساعت 23:42

      با سلام
      دوست عزیز ، امکان ورود به رشته های پزشکی ، دندانپزشکی در انگلستان با گذراندن دوره پیش دانشگاهی Alevel مقدور می باشد و با توجه به تعداد بالای متقاضیان برای ورود به این رشته ها و شرایط خاص اخذ پ

  • مریم
    18 مرداد 1397 ساعت 15:05

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران هستم سوالم اینه که میتونم ادامه ی درسمو به انگلستان برم یا حتما دوره ی ای لول رو بگذرونم بعد برم و این که با توجه به رنک بالای دانشگاه تهران به من بورسیه ای در رشته ی دندانپزشکی تعلق میگیره

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 مرداد 1397 ساعت 23:38

      دوست عزیز سلام

      متاسفانه امکان معادلسازی واحدهای شما و ادامه رشته شما در دانشگاههای انگلستان مقدور نمی باشد‌. اما می توانید از طریق Alevel

      • هانا کاظمی
        9 مهر 1400 ساعت 21:08

        سلام من کلاس ۱۲ هستم و توی مدرسه تیزهوشان درس میخونم رشته ام تجربی هست ، سطح زبان خوبی دارم و چند هفته دیگه آزمون آیلتس زبان انگلیسی میدم ، یکم کره ای و فرانسوی هم بدم بتظرتون میتونم بورسیه بگیرم تو رشته دندانپزشکی (اورتودنسی)؟؟؟

        • sanambari.it
          28 مهر 1400 ساعت 00:47

          دوست عزیز سلام
          با آرزوی موفقیت برای شما ،به طور معمول در انگلستان برای دانشجویان متقاضی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بورسیه ای تعلق نمی‌گیرد ( مگر در کالج در دوره های پیش دانشگاهی ) .به شما پیشنهاد میکنیم برای بررسی شرایط خود و استفاده از بورسیه ها در کشورهای دیگر با دپارتمان بورسیه های موسسه در تماس باشید‌.

  • mahsa
    13 مرداد 1397 ساعت 17:44

    آیا امکان بورس تحصیلی یا تحصیل رایگان در انگلستان هست،دخترم مدرسه تیزهوشان و سال دهم،برنامه ریزی خواستم کنم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 مرداد 1397 ساعت 23:30

      سلام
      امکان گرفتن بورسیه تحصیلی( ۲۰ تا ۵۰ درصد ) از کالجهای انگلستان، با توجه به نمرات ، معدل و سطح زبان انگلیسی فرزند شما، در حال حاضر وجود دارد. متاسفانه تحصیل رایگان در انگلستان برای دانش آموزان

  • فریبا
    2 مرداد 1397 ساعت 19:34

    سلام
    پسرم فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی و ۳۰ سالشون هست ، آیا امکان ورود به رشته دندانپزشکی در انگلستان براش وجود داره ، هزینه این رشته چقدر هست

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      7 مرداد 1397 ساعت 16:16

      دوست عزیز سلام
      برای ورود به رشته دندانپزشکی در انگلستان می بایست از ابتدا دوره ی پیش دانشگاهی این رشته را در کالج های انگلستان بگذرانید. با توجه به شرایط سنی شما، شانس پذیرش و اخذ ویزا شما ضعیف می باشد.

  • فاطمه
    28 تیر 1397 ساعت 22:48

    سلام.خسته نباشید.میشه لطفا شرایط تحصیل تخصص دندانپزشکی در انگلستان رو توضیح بدید؟ از طریق ایمیل میشه ارسال کنید؟

  • najva
    24 فروردین 1397 ساعت 23:04

    سلام من فوق لیسانس مامایی و دو مقاله دارم 40 سالمه آیا برای ادامه تحصیل دکترای مامایی یا زیر مجموعه می تونم اقدام کنم ؟؟

    • هستی
      16 مرداد 1399 ساعت 21:35

      باسلام،من دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه بهشتی هستم،و۲۴سالمه،ودر طول تحصیلم بالاترین نمرات رو داشتم و جز دانشجو های برتر بودم،نمره دیپلم هم تقریبا خوبه،ومدرک آیلتس هم دارم،بااین وجود میتونم بورسیه انگلستان رو بگیرم؟مشکل سنی ندارم؟

      • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
        26 مرداد 1399 ساعت 11:23

        دوست عزیز سلام
        با آرزوی موفقیت برای شما، چنانچه هدفتان اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته دندانپزشکی در انگلستان می باشد ،باید توجه کنید که تنها در مورد کالج و دوره پیش دانشگاهی برای ورود به رشته پزشکی و دندان می توان از برخی کالج ها بورسیه تا ۵۰ درصد گرفت اما

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید