صفر تا صد تحصیل در استرالیا 2022 (شرایط تحصیل در استرالیا)

تحصیل در استرالیا در یک نگاه

هزینۀ تحصیل در استرالیا:

  • دورۀ کارشناسی: ۱۵۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار استرالیا در سال
  • دورۀ کارشناسی ارشد : ۲۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا در سال
  • دورۀ دکتری: ۱۴۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا در سال
  • پایتخت استرالیا: کانبرا (Canberra)
  • زبان تحصیل: انگلیسی
  • مدت تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا: 4 سال
  • مدت تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا: 1 تا 2 سال
  • مدت تحصیل دکتری در استرالیا: 3 تا 4 سال
  • کار حین تحصیل در استرالیا: ۲۰ ساعت در هفته

کشور استرالیا که در نیمکره جنوبی قرار دارد، به دلیل داشتن تفریحات موج سواری، آب و هوای گرم و کانگرو از شهرت خاصی برخوردار است. مساحت این کشور 7.69 میلیون کیلومتر مربع است که این امر استرالیا را به ششمین کشور پهناور جهان تبدیل کرده است. بیش از 25 میلیون نفر در استرالیا زندگی می‌کنند که دارای ملیت­های گوناگون هستند. فرهنگ و تاریخ غنی استرالیا بر میراث بومی و ترکیبی از فرهنگ‌های درخشان استوار است.

 

تحصیل در استرالیا

همچنین استرالیا دارای سومین جایگاه از لحاظ بیشترین تعداد دانشجویان خارجی می باشد که کیفیت بالای آموزش و نظام آموزشی، دانشگاه های مدرن و پیشرفته و مدارک بین المللی معتبر  این کشور را به مقصد شناخته شده‌ای برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

پادکست تحصیل در استرالیا



ویدئو از برخی دانشگاه های استرالیا

دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه ولنگونگ استرالیا

مزایای تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از نقاط آموزشی برجسته جهانی است که از لحاظ امکانات و اساتید از شهرت بین‌المللی برخوردار است. دانشجویان خارجی به دلیل کیفیت مطالعاتی و شیوه ‌زندگی فوق العاده تمایل زیادی برای پیوستن به دانشگاه‌های استرالیا دارند.

کیفیت سیستم آموزشی استرالیا

کشور استرالیا به دلیل داشتن سومین جایگاه از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی و هشتمین جایگاه در میان رده‌بندی سیستم دانشگاه جهانی، مقصد معقولی برای مطالعات خارج از کشور می‌باشد. سیستم دانشگاهی متناسب با دانشجویان خارجی طراحی شده است و دانشجویان می‌توانند از کیفیت آموزشی بی‌نظیری برخوردار شوند.

موفقیت سیستم آموزشی استرالیا در سطح بین‌الملل

موفقیت سیستم آموزشی استرالیا با توجه به این حقیقت که 15 برنده جایزه نوبل تحویل جامعه داده است، بسیار برجسته است. از جمله کشفیات و اختراعات این کشور می‌توان به پنی‌سیلین، جعبه سیاه هواپیما، وای-فای اشاره کرد که هرروزه در سراسر جهان درحال استفاده هستند.

استرالیا کشوری چند ملیتی

47 درصد از جمعیت این کشور، یک یا هر دو والدین شان در خارج از استرالیا متولد شده‌اند. بیش از 260 زبان متفاوت در این کشور صحبت می‌شود. این امر حاکی از این است که استرالیا دارای جامعه‌ای چند فرهنگی است که این تنوع فرهنگی را به خوبی پذیرفته‌ است.

دسترسی آسان به کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در استرالیا

دانشجویان می‌توانند در دوران تحصیل خود به راحتی مشغول به کار پاره وقت شوند. دانشجویانی که ثبت‌نام کرده اند، می‌توانند از چندین فرصت مختلف بهره‌مند شوند. دانشجویان با در دست داشتن ویزای دانشجویی، مجازاند تا 20 ساعت در هفته در طی ترم مشغول به کار شوند؛ البته در زمان تعطیلی های بین ترم دانشجویان می‌توانند بصورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

فرصت شغلی بیشتر پس از فارغ التحصیلی در استرالیا

دانشجویان پس از اتمام تحصیل در استرالیا، شانس بیشتری برای به دست آوردن کار دارند. درصورتی که دانشجو تصمیم به بازگشت به وطن خود را داشته باشد، مسلما کارفرما از مدرک تحصیلی وی استقبال می‌کند. همچنین رئیس آینده وی می­داند که دانشجو توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را دارد و می‌تواند خود را با محیط‌های شناخته نشده وفق دهد؛ همچنین از آموزش عالی دانشجو و مهارت فوق‌العاده‌ای که از دانشگاه استرالیا به‌دست آورده است، بسیار راضی خواهد بود. درصورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی تمایلی برای بازگشت به میهن خود را نداشته باشد، می‌تواند برای دریافت «ویزای موقت ویژه فارغ‌التحصیلان» اقدام کند. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای بیش از 12ماه پس از فارغ‌التحصیلی برای کار در استرالیا اقامت کنند. این در حالی است که در دیگر کشورها همچون آمریکا، دریافت مجوز کار پس از اتمام تحصیل بسیار دشوار است.

آیا می دانید

  • در جدیدترین رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا به نقل از موسسه QS در سال ۲۰۲۰، ۷ دانشگاه از استرالیا در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.
  • براساس رتبه‌بندی برترین کشورهای جهان از نظر سیستم آموزشی و تحصیلی در سال ۲۰۱۹ به نقل از U.S. News & World Report، استرالیا در رتبۀ ششم این رده‌بندی قرار گرفته است.
  • بر اساس جدیدترین رتبه بندی ۲۰۲۰ دانشگاه های جهان توسط موسسه QS، استرالیا با ۹ دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه با قدمت کمتر از ۵۰ سال بیشتر از هر کشور دیگری، دانشگاه های برتر جوان را در خود جای داده است.
  • بر اساس رتبه بندی برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۹ در سایت S. News & World Report، استرالیا در رتبه هفتم قرار دارد.
  • براساس رتبه‌بندی جهانی سایت Universitas 21 در سال ۲۰۱۹ استرالیا رتبۀ هشتم را در زمینۀ کیفیت تحصیلات آموزش عالی کسب کرد.
  • سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یا OECD (که ۳۵ کشور عضو آن هستند) آزمونی برای سنجش توانایی های دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشورهای عضو این سازمان برگزار کرد که نتیجه‌اش به تازگی منتشر شده است. در این رده بندی دانشجویان دانشگاه های استرالیا در رتبه چهارم قرار گرفتند. بر مبنای گزارش این سازمان جوانانی که از دانشگاه‌های استرالیا بیرون می‌آیند، تواناتر از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های مشهور آمریکا هستند.
  •  در رتبه بندی کشورها با بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی به نقل از موسسه QS استرالیا با داشتن 7 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر چهان در رتبه سوم این رده بندی قرار گرفته است.معیارهای این رتبه بندی بر اساس قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه ها و زمینه های اقتصادی می باشد.
  • به نقل از موسسه گالوپ، استرالیا در رتبه دهم شادترین کشورهای جهان در سال 2019 قرار گرفته است.
  • موسسه‌ی لگیتم ،تالار ‌فکر واقع در لندن، گزارش جهانی شاخص رفاه سالانه‌اش در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که برطبق آن استرالیا در رتبه هفتم کشورهای مرفه قرار گرفته است.
  • شهر ملبورن استرالیا در رتبه سوم بهترین شهر برای تحصیل به نقل از موسسه QS در سال 2019 قرار گرفته است.
  • به گزارش سازمان ثروت در جهان امروز، استرالیا به عنوان امن ترین کشور جهان برای زنان شناخته شده است.
  • بر اساس تحلیل سالانه مجله اکونومیست در ماه آگوست 2018، از میان ۱۴۰ شهر در سراسر جهان با در نظر گرفتن ۳۰ شاخص، شهر ملبورن استرالیا در رتبه دوم  بهترین شهر برای زندگی قرار گرفته است. همچنین شهرهای سیدنی و آدلاید نیز به ترتیب در رده های پنجم و دهم این رده بندی قرار گرفته اند.

بهترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا از شهرت جهانی برخوردارند. بعد از آمریکا و انگلستان، کشور استرالیا بیشترین تعداد دانشگاه هایی را دارد که جزء 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی کیو.اس (the QS World University Rankings) قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های استرالیا به عنوان طرفداران جهانی‌سازی شناخته شده‌اند؛ به طوری که این دانشگاه هر ساله پذیرای دانشجویان بین‌الملل فراوانی است.

تمامی اعضای گروه هشت استرالیا به استثنای یک گروه(مشابه گروه ایوی آمریکا) در رده‌ی 100 دانشگاه برتر قرار دارند، و در مجموع 37 دانشگاه استرالیا در این رده بندی جای دارند. همچنین استرالیا مدعی برخورداری از بیشترین تعداد موسسات حاضر در رده‌بندی  50 دانشگاه برتر کیو.اس (QS Top 50 Under 50 ) بوده و همچنین جایگاه 50 دانشگاه دوم زیر 50 (Next 50 Under 50) را نیز از آن خود ساخته است – بطوری که پرچمدار جوان‌ترین دانشگاه های برجسته جهان است.

رنکینگ دانشگاه های استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) برترین و عالی‌ترین دانشگاه استرالیا است که در سال 2019 در رده 24ام جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در شهر کانبرا واقع شده است و تنها دانشگاهی است که توسط پارلمان استرالیا تاسیس شده  است. این دانشگاه در سال 2015 در سامانه جهانی استخدام (the Emerging Global Employability Survey) به مقام اول کشور از لحاظ اشتغال فارغ التحصیلان دست یافت؛ همچنین شش تن از محصلان سابق و اعضای هیئت علمی این دانشگاه برنده جایزه نوبل شده اند.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) در رده‌ی سی‌ونه جهان قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است که در سال 1853 تاسیس شده است. اکنون حدود 50.270 دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که 20.000 نفر از آنها دانشجوی خارجی از 130 کشور جهان هستند. دانشگاه ملبورن از لحاظ تحقیق و پژوهش از شهرت خاصی برخوردار است و دارای بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و موسسه می‌باشد که سالیانه 850 میلیون دلار صرف هزینه‌های تحقیقاتی آنها می‌شود.

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW Sydney) که رتبه چهل‌وپنجم جهان را دارد، در سال 1949 تاسیس شد؛ این دانشگاه مدعی است که فارغ التحصیلان میلیونر بیشتری نسبت به سایر دانشگاه های استرالیا را دارا می‌باشد. دانشگاه نیو ساوت ولز با بیش از 200 دانشگاه در سراسر جهان پیمان همکاری دارد و هدف این دانشگاه تبدیل شدن به «دانشگاه جهانی استرالیا» تا سال 2025 است.

دانشگاه های استرالیا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور را دارند، مهم است که دانشگاه مد نظرشان را وزارت علوم و بهداشت کشورمان تأیید کند. فهرست زیر دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت علوم و بهداشت ایران برای تحصیل در سال تحصیلی 2022 – 2021 در استرالیا را در بر می‌گیرد.

فهرست دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت علوم 2022-2021 در استرالیا

گروه الف (ممتاز(

  1. Australian National University
  2. Bond University
  3. Curtin University of Technology
  4. Deakin University
  5. Flinders University
  6. Griffith University
  7. James Cook University
  8. La Trobe University
  9. Macquarie University
  10. Monash University
  11. Murdoch University
  12. Queensland University of Technology
  13. RMIT University
  14. Swinburne University of Technology
  15. The University of Melbourne
  16. The University of New South Wales
  17. The University of Queensland
  18. The University of Sydney
  19. The University of Western Australia
  20. University of Adelaide
  21. University of Canberra
  22. University of South Australia
  23. University of Tasmania
  24. University of Technology, Sydney
  25. University of Western Sydney
  26. University of Wollongong
  27. Victoria University

گروه ب (خوب)

  1. Australian Catholic University
  2. Central Queensland University
  3. Charles Darwin University       (Northern Territory University نام قدیم)
  4. Charles Sturt University
  5. Edith Cowan University
  6. Southern Cross University
  7. University of Newcastle
  8. University of Southern Queensland
  9. University of the Sunshine Coast

گروه ج (متوسط(

  1. Federation University (Monash University, Gippsland Campus و University of Ballarat ادغام)
  2. Kaplan Business School
  3. University of New England

لیست دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت بهداشت برای تحصیل در استرالیا 2022- 2021

1. Australian Catholic University
2. Australian National University
3. Bond University
4. Central Queensland University
5. Charles Darwin University
6. Curtin University
7. Deakin University
8. Edith Cowan University
9. Flinders University
10. Griffith University
11. James Cook University
12. La Trobe University
13. Macquarie University
14. Monash University
15. Murdoch University
16. Queensland University of Technology
17. RMIT University
18. Southern Cross University
19. Swinburne University Technology
20. UNSW Sydney
21. University of Adelaide
22. University of Canberra
23. University of Melbourne
24. University of New England Astralia
25. University of New South Wales
26. University of Newcastle Australia
27. University of Queensland
28. University of South Australia
29. University of Sydney
30. University of Tasmania
31. University of Technology Sydney
32. University of The Sunshine Coast
33. University of Western Australia
34. University of Wollongong
35. Victoria University
36. Western Sydney University

در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر استرالیا در سال 2022 به نقل از مؤسسۀ QS می‌پردازیم.

دانشگاه‌ های برتر استرالیا 2022

ردیف نام دانشگاه رتبه
1. دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) 27
۲. دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) 37
۳. دانشگاه سیدنی (University of Sydney) 38
۴. دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) 43
۵. دانشگاه کوئینزلند ( University of Queensland ) 47
۶. دانشگاه موناش (Monash University) 58
۷. دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western Australia ) 93
۸. دانشگاه آدلاید (University of Adelaide) 108
۹. دانشگاه فناوری سیدنی ( University of Technology Sydney) 133
۱۰. دانشگاه ولونگونگ استرالیا (University of Wollongong) 193

 

دانشگاه های برتر استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا، بورسیه‌ای بین المللی است و بودجه آن توسط دولت استرالیا تامین می‌گردد. این بورسیه برای تمامی شهروندان استرالیایی و دیگر کشورهای جهان قابل استفاده می‌باشد؛ کشورهای قاره آمریکا، حوزه کارائیب، اروپا، خاورمیانه، منطقه اقیانوس آرام و آسیا در این لیست قرار دارند.

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی اندور استرالیا (The Australia Awards Endeavour Scholarships and Fellowships) عموما متعلق به دوره‌های آموزشی و پژوهشی تحصیلات تکمیلی می‌باشد. از چهار بورسیه تحصیلی که برای متقاضیان بین المللی در نظرگرفته شده، یک کمک هزینه تحصیلی متعلق به پژوهش‌های کوتاه مدت دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است (حداکثر مبلغ این بورسیه 24.500 دلار استرالیا برای شش ماه می‌باشد)، یکی دیگر متعلق به توسعه حرفه‌ای (حداکثر مبلغ این بورسیه 18.500 دلار استرالیا برای چهار ماه می‌باشد) و یک بورسیه برای آموزش حرفه‌ای در مقطع دیپلم یا کاردانی (VET) در نظر گرفته شده است که برای هر ترم مبلغ 6.500 دلار استرالیا برای دو سال ونیم اعطا می‌گردد (حداکثر مبلغ این بورسیه 131.000 دلار می‌باشد).

دانشجویان بین المللی که درصدد کسب بورسیه برای دوره‌ی کامل کارشناسی ارشد و یا دکترا می‌باشند باید برای دریافت بورسیه تحصیلات تکمیلی اقدام کنند؛ این بورسیه تا مبلغ 15.000 دلار برای هرترم و به مدت 2 سال برای دانشجویان ارشد و 4 سال برای دانشجویان دکترا اعطا می‌گردد (حداکثر مبلغ بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد 140.500 دلار و برای دوره دکترا 272.500 دلار است).

بورسیه تحصیلی در استرالیا

بورسیه تحصیلی دولت استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه‌ تحصیلی استرالیا که در گذشته تحت عنوان بورسیه توسعه استرالیا (ADS) شناخته می‌شد، بورسیه‌ای توسعه‌ای و بلند مدت است که توسط وزارت امورخارجه و تجارت استرالیا اداره می‌شد. این بورسیه برای افرادی که متعلق به کشورهای درحال توسعه به‌ویژه منطقه هند و اقیانوس آرام هستند فرصتی فراهم می‌کند تا در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی بصورت تمام وقت در دانشگاه‌های استرالیا و موسسات فنی و آموزش عالی (TAFE) تحصیل کنند. از مزایای این بورسیه می‌توان به پرداخت شهریه کامل، هزینه بلیط رفت و برگشت، کمک هزینه اسکان، کمک هزینه‌های زندگی (CLE)، بیمه سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) و غیره اشاره کرد.

بورسیه تحصیلات تکمیلی اندور (Endeavour Postgraduate Scholarship Awards)

بورسیه تحصیلات تکمیلی اندور تمام هزینه‌های مالی دانشجویان بین‌المللی را پشتیبانی می کند تا آنها بتوانند در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سطوح ارشد یا دکترا از طریق کارکلاسی یا تحقیقاتی در هر رشته و تخصصی در استرالیا مشغول به تحصیل شوند. این بورسیه شامل شهریه، کمک هزینه سفر، کمک هزینه زندگی، حقوق ماهیانه همراه با بیمه سلامت و سفر می‌شود.

بورسیه تحقیقاتی بین الملل در مقطع تحصیلات تکمیلی استرالیا (IPRS)

این بورسیه (IPRS) به دانشجویان بین الملل این امکان را می‌دهد تا دوره پژوهشی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی در استرالیا بگذرانند و در کنار پژوهشگران برجسته استرالیا تجربه کسب کنند. این بورسیه به مدت دو سال در مقطع کارشناسی ارشد و یا سه سال در مقطع دکترا اعتبار دارد. بورسیه تحصیلی IPRS شامل شهریه و هزینه‌های بیمه سلامت می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا

بورس های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی از داوطلبانی که برای شرکت در دوره‌های تحقیقاتی دکتری یا کارشناسی ارشد از طریق دوره‌های تحقیقاتی این دانشگاه واجد شرایط می شوند، دعوت به عمل می‌آورد تا از بورسیه تحصیلی تحقیقاتی بین المللی سیدنی (USydIS) بهره‌مند گردند. از مزایای این بورسیه، می‌توان به پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی تا سه سال با قابلیت تمدید یک ترم برای دانشجویان دکتری اشاره کرد.

بورسیه بین المللی دانشگاه مک‌کواری

بورسیه بین المللی دانشگاه مک‌کواری برای دانشجویان برجسته‌ای که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پردیس نورس راید (North Ryde) دانشگاه مک‌کواری را دارند بصورت جزئی بورسیه اعطا می‌کند. مقدار این بورسیه تا مبلغ 10.000 دلار استرالیا متغیر است.

بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملبورن(MRS)

بورسیه تحقیقاتی توسط دانشگاه ملبورن پایه‌گذاری شد و به دانشجویان موفق داخلی و خارجی به منظور پژوهش اعطا می‌گردد. از مزایای این بورسیه می‌توان به پرداخت هزینه تحصیل، کمک هزینه زندگی، هزینه‌های جابه‌جایی و بیمه سلامت دانشجویان خارجی اشاره کرد.

بورسیه بین المللی دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید به منظور جذب دانشجویان بین المللی با کیفیت بالا در مقاطع تحصیلات تکمیلی به حوزه‌های قدرتمند تحقیقاتی در دانشگاه آدلاید، بورسیه بین المللی (ASI) اعطا می‌کند؛ هدف از این امر حمایت از تلاش‌های تحقیقاتی است. از مزایای بورسیه آدلاید می‌توان به شهریه، کمک هزینه زندگی بصورت سالیانه و بیمه سلامت اشاره کرد.

بورسیه بین المللی دانشگاه فلیندرز در مقطع تحصیلات تکمیلی

بورسیه تحقیقاتی و بین‌المللی فلیندرز در مقطع تحصیلات تکمیلی (FIPRS) به متقاضیانی اعطا می‎گردد که واجد شرایط بوده و درصدد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر در دانشگاه فلیندر می‌باشند؛ این بورسیه به مدت دو سال برای دوره کارشناسی ارشد و به مدت سه سال برای دوره‌ی دکترا قابل استفاده می‌باشد. این بورسیه تحصیلی شامل شهریه دانشجویان بین‌الملل، کمک هزینه‌های زندگی، هزینه های جابه‌جایی و بلیط هواپیما می‌شود.

مقاطع تحصیلی در استرالیا

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

سیستم آموزشی دوره لیسانس در استرالیا بر اساس نظام دانشگاهی بریتانیا برپا شده است. دانشگاه های استرالیا برخی از انواع دیگر دوره های کارشناسی (یعنی مدارک پایه) را که در انگلستان اجرا می شود را ارائه نمی دهند، اما در کل، این سیستم آموزشی مشابه نظام آموزشی انگلستان می باشد.

تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

یکی از عواملی که سیستم آموزش عالی استرالیا را از سیستم های آموزشی در اکثر کشورهای دیگر منحصر به فرد می کند؛ به عنوان چارچوب صلاحیت استرالیا (AQF) شناخته می شود. این چارچوب کلیه آموزش های استرالیا را مدیریت می کند، اما به طور خاص در سطوح متوسطه (دبیرستان) و دانشگاه (دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد) تمرکز دارد. AQF آموزش را به سطوح مختلفی تقسیم می کند که بر اساس میزان تحصیلات دانشجویان متفاوت است. چارچوب کالج و دانشگاه شامل ده سطح مختلف است. 7 سطح اول AQF در مقطع کارشناسی ارائه می شود، سطح 8 بین مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است و سطوح 9 و 10 در سطح تحصیلات تکمیلی هستند.

سطوح ا تا 4

این دوره ها مربوط به مراحل آموزشی مقدماتی هستند. گرفتن این مدارک از 6 ماه تا یک سال طول می کشد.دو سطح ابتدایی مشابه مدارکی هستند که شما ممکن است در سایر کشورها برای شغل هایی مانند موقعیت های اداری و سایر موقعیت هایی که کمی به آموزش های رسمی نیاز ندارید پیدا کنید. سطوح 3 و 4 شبیه به مدارک حرفه ای می باشد که در دانشکده بازرگانی ارائه می شود و مهارت های تخصصی تر مانند جوشکاری، ماشین آلات و مهارت های اساسی IT را در بر میگیرد.

سطح 5 – مدرک دیپلم

سطح دیپلم یک مرحله بالاتر از سطح 4 است و به دانشجویان کمک می کند تا دانش شناختی و فنی پیشرفته ای را در زمینه خاص به دست آورند. این سطح معمولا در حوزه های تخصصی ارائه می شودو به طور معمول دو سال زمان می برد تا دانشجویان این مدرک را بدست آورند.

سطح 6- دیپلم پیشرفته (فوق دیپلم)

دوره فوق دیپلم 2 تا 3 سال به طول می انجامد و اگر دانشجو تصمیم بگیرد که دوره لیسانس را هم ادامه دهد، باید حدود 3 تا 4 ترم دیگر را بگذراند. مدرک فوق دیپلم به کسانی که در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند داده می شود. مدرک کاردانی می تواند در روند اشتغال در استرالیا یا کشور اصلی شما بسیار مفید باشد.

سطح7- مدرک کارشناسی

سطح 7 همان مدرک کارشناسی می باشد که در سرار دنیا نیز با این عنوان شناخته شده است. با توجه به نوع دانشگاه، رشته و هدفی که دانشجو دنبال می کند مدت زمان تحصیل کارشناسی در استرالیا 3 تا 4 سال طول می کشد.

برخی از رشته هایی که در دوره کارشناسی در استرالیا ارائه می شوند عبارتند از:

  • انسان شناسی و باستان شناسی
  • تاریخ کلاسیک
  • علوم اجتماعی (جامعه شناسی، روانشناسی و غیره)
  • علوم کامپیوتر
  • کسب و کار (اقتصاد، مدیریت)
  • حقوق
  • زمینه های پزشکی / زمینه های پیش پزشکی
  • موسیقی و هنر
  • فلسفه و دیگر رشته های مشابه
  • انگلیسی (ادبیات و غیره)
  • الهیات و دین

شرایط لازم برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم را دارند می توانند در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های استرالیا مشغول به تحصیل شوند. البته آن ها می توانند برای تحصیل در سال دوازدهم در یکی از کالج های این کشور نیز درخواست پذیرش دهند .این دسته از دانشجویان می بایست مدارک تحصیلی مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین مدرک بین المللی زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) را ارائه دهند.

تحصیل در استرالیا /فوق لیسانس

آیا می‌دانستید کشور استرالیا رتبه سوم را در میان مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌الملل دارا می‎باشد؟ همچنین دانشگاه‎های استرالیا از لحاظ کیفیت پژوهشی و آموزشی از شهرت جهانی برخوردار است؟

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد، متقاضیان فرصت تجربه چیزهایی را دارند که استرالیا را به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری تبدیل کرده است و همچنین می‌توانند از فرصت‌های تحصیلی ویژه ارائه شده دانشگاه‌های استرالیا بهره‌مند شوند.

در اینجا به برخی از مزایای دوره های کارشناسی ارشد این کشور اشاره شده است:

  • شهرت جهانی- هشت دانشگاه استرالیایی در میان 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد که نشانگر برتری علمی کشور می‌باشد.
  • دوره‌های شناخته شده در سطح جهانی- دوره‌های کارشناسی ارشد که توسط سیستم درجه‌بندی بریتانیا طراحی شده است، در سرتاسر جهان مورد قبول است.
  • چشم انداز بین‌المللی
  • شرایط آب و هوایی بی‌نظیر و کیفیت بالای زندگی
  • فرصت‌های پژوهشی ویژه

انواع دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره‌های کارشناسی ارشد، چشم اندازی حرفه ای و سطح بالا در رشته تحصیلی یا حوزه فعالیت حرفه‌ای دانشجویان ایجاد می‌کند. این دوره‌ها معمولا شامل یک الی دو سال تحصیل تمام وقت می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد در سه فرمت زیر ارائه می‌شوند:

  • دوره کارشناسی ارشد (کار کلاسی): این دوره‌ها شامل کار کلاسی، پروژه کاری و پژوهشی در مجموعه‌های مختلف می‌شود. متقاضیان برای ورود به این دوره ها باید دوره کارشناسی (آنرز) گذارنده باشند یا دارای مدرک فارغ التحصیلی یا دیپلم باشند.
  • دوره کارشناسی ارشد (پژوهشی): حداقل دو-سوم این دوره‌ها را مسائل پژوهشی در برمی‌گیرد و شامل پایان‌نامه های بنیادی یا پروژه‌های پژوهشی می‌شود که اغلب در خارج مورد بررسی قرار می‌گیرند. از الزامات ورود به این دوره‌ها، در دست داشتن مدرک کارشناسی (آنرز) و یا ورودی سال اول کارشناسی ارشد است.
  • دوره کارشناسی ارشد (گسترده): این دوره‌ها شامل پروژه ‌های مبتنی بر کار می‌شوند. متقاضیان برای ورود به این دوره ها نیازمند برخورداری از صلاحیت و تجربه حرفه ای مرتبط و یا تجربه‌های گسترده حرفه ای مرتبط می‌باشند.

تحصیل مقطع ارشد در استرالیا

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

مدت زمان دقیق دوره کارشناسی ارشد بستگی به محتوا و دوره تحصیلی دارد. در برخی از موارد سابقه علمی و حرفه ای عامل موثری به حساب می‌آیند. اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا بین یک الی دو سال زمان می‌برد.

شهریه و هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

در کشور استرالیا، شهریه دوره‌های تکمیلی توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود و دولت هیچ نقشی در آن ندارد، در نتیجه متقاضیان با طیف گسترده ای از هزینه ها در سرتاسر موسسات و دوره‌ها مواجه می‌شوند. میزان شهریه برای شهروندان استرالیایی و نیوزیلندی کمتر از دانشجویان بین‌المللی است.

به عنوان راهنمای کلی، شهریه دوره‌ها بین 20.000 و 37.000 دلار استرالیا در هر سال (29.000-15.660 دلار آمریکا) برای دانشجویان خارج از کشور هزینه دارد. کارشناسی ارشد هنر و علوم انسانی کمترین شهریه را دارند، این در حالیست که دوره های علوم پایه در قسمت بالای این میزان قرار دارند. شهریه رشته‌هایی همچون دامپزشکی و پزشکی می‌توانند از این مبالغ بالاتر باشند.

تحصیل در استرالیا دکتری

استرالیا با توجه به دارا بودن مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی، دانشگاه های معتبر و بین المللی و امکان اخذ بورس تحصیلی مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا می باشد. دوره دکترا در استرالیا معمولا بر پایه تحقیق و پژوهش می باشد البته بعضی از برنامه ها ممکن است شامل واحد های آموزشی باشند. دانشجوی دکتری بیشتر زمان خود را بر روی پایان نامه صرف خواهد کرد که شامل انتخاب موضوع، تحقیق بر روی کار دیگران، انجام آزمایشات مربوطه و آنالیز داده ها و در نهایت ارائه یافته ها است.

تحصیل مقطع دکترا در استرالیا

مدت زمان تحصیل دکترا در استرالیا

دوره دکترا در استرالیا به صورت تمام وقت به مدت 3 تا 4 سال طول می کشد و در بعضی مواقع ممکن است بیشتر طول بکشد.

هزینه تحصیل دکترا در استرالیا

هزینه تحصیل دکترا در استرالیا برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و دانشگاه مورد متفاوت است اما به طور معمول دانشجویان باید سالانه بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا پرداخت کنند. البته شهریه رشته‌هایی مانند پزشکی می‌توانند از این مبالغ بالاتر باشند.

شرایط کار و تحصیل در استرالیا

تمام دانشجویان بین المللی اجازه کار در استرالیا را خواهند داشت و بسته به دوره تحصیلی متفاوت است. دانشجویان بین المللی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند می توانند 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در زمان تحصیل و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند. دانشجویان بین المللی که در مقطع دکترا تحصیل می کنند محدودیت کاری ندارند و می توانند طول سال را به صورت تمام وقت کارکنند.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

حداقل سن پذیرش برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا شانزده سال است.

تحصیل در استرالیا در مقطع دبیرستان

دوره تحصیلی در استرالیا پیش از ورود به دانشگاه به دو مقطع ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود. همچنین مدارس در استرالیا به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که دانش آموزان بین المللی می توانند برای هر دو نوع مدرسه درخواست پذیرش دهند. مدت تحصیل مقاطع ابتدایی و دبیرستان در ایالت های استرالیا متفاوت است اما به‌‌طور كلی دوران‌ ابتدايی 6 يا 7 سال‌ به طول می انجامد و دانش‌آموزان‌ بين‌ سنين‌ شش‌ تا يازده‌ سالگی در مدارس‌ ابتدايی پذيرفته‌ می‌شوند. دوران‌ دبيرستان‌ از سال‌ هفتم‌ تا دوازدهم و يا سال‌ هشتم‌ تا دوازدهم خواهد بود که 6 یا 5 سال طول می کشد. در صورت‌ اتمام‌ موفقيت‌آميز سال‌ دوازدهم‌ دبيرستان‌ يا كالج، دانش‌آموزان‌ گواهينامه‌ دانش‌‌آموختگی سال‌ دوازدهم‌ (Year 12 Certificate) يا گواهی ورود به‌ آموزش‌ عالی (Tertiary Entrance Statement) دريافت‌ می‌كنند.

تحصیل در استرالیا در مقطع دبیرستان

ارزیابی مدارک دانش آموزان بین المللی براساس نمرات آن ها در دروس اختصاصی مانند ریاضیات صورت می گیرد همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی از ملزومات می باشد. دانش آموزان قبل از ورود به کلاس های درسی می بایست آمادگی لازم را در صحبت کردن و درک مطلب به زبان انگلیسی داشته باشند و در صورتی که این مهارت را کسب نکرده باشند، کلاس های آماده سازی برای این دانش آموزان در استرالیا برگزار می شود. دانش آموزانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند ملزم به داشتن یک همراه از خانواده مانند پدر، مادر، برادر و یا خواهر بالای ۲۲ سال می باشد. چنانچه هیچ یک از افراد خانواده قادر به همراهی دانش آموز در استرالیا تا رسیدن وی به سن ۱۸ سالگی نباشند، می بایست شخص دیگری را به صورت رسمی به عنوان قیم دانش آموز معرفی نمایند.

هزینه تحصیل در دبیرستان های استرالیا

شهریه دوره دبیرستان در استرالیا برای مدارس دولتی تقریبا ۶۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار استرالیا و برای مدارس خصوصی در حدود ۱۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار استرالیا سالانه می باشد.

سال تحصیلی در استرالیا

هر سال تحصیلی در استرالیا برای دانشگاه ها به دو نیم سال تقسیم می شود که نیم سال اول از اواخر فوریه یا اوایل مارس آغاز می‌شود و تا پایان ژوئن ادامه می‌یابد و نیم سال دوم از اواسط یا اواخر جولای تا پایان نوامبر ادامه دارد. بین هر نیم سال تحصیلی چهار تا شش هفته فاصله است و تعطیلات تابستانی دانشجویان از اول دسامبر تا دوم ژانویه است.

تحصیل در استرالیا بدون ایلتس

 تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

دانشجویان بین المللی که قصد پذیرش در دانشکده‌های استرالیا را دارند، می‌بایست نمره قابل قبولی در آزمون‌های آیلتس یا تافل دریافت کنند. این آزمون به عنوان حداقل شرایط لازم برای ورود و پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی زبان در نظر گرفته می‌شود. آزمون‌های آیلتس و تافل به منظور ارزیابی مهارت‌های گفتاری، شنوایی و خواندن متقاضی طراحی شده است که در بسیاری از دانشکده‌ها به عنوان عاملی ضروری در حوزه‌ی دانشگاهی در نظر گرفته می‎شود. پشت سر گذاشتن این آزمون‌ها برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که درصدد تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا می‌باشند، امری چالش‌برانگیز است.

تحصیل در استرالیا بدون مدرک ایلتس

دانشجویان می‌توانند در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل شوند که در آنها نمره آیلتس/تافل اختیاری است. این دانشگاه ها برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که تمایل به ادامه تحصیل در استرالیا را دارند، یک امتیاز بسیار مهم تلقی می‌شود. در صورتی که متقاضیان، مقطع دبیرستان را در مدرسه ای انگلیسی زبان گذرانده و یا چندین سال از تحصیل خود را در کشورهای انگلیسی زبان پشت سر گذاشته باشند، دانشگاه می‌تواند از دریافت مدرک آیلتس/تافل چشم پوشی کند. همچنین، بعضی از دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی در صورتی که دانشگاه دوره کارشناسی فرد متقاضی مدرکی مبنی بر انگلیسی زبان بودن آموزش های داده شده ارائه دهد، ممکن است دانشجویان را بدون مدرک آیلتس/تافل بپذیرد.

بعضی از دانشگاه‌های استرالیایی که بدون مدرک آیلتس/تافل دانشجویان غیر انگلیسی زبان را می‌پذیرند عبارت­اند از:

  • دانشگاه ویکتوریا: در صورتی که زبان اول آموزش انگلیسی بوده باشد، فرد متقاضی صلاحیت کامل را داشته و نیازی به ارائه‌ی مدرک آیلتس/تافل ندارد.
  • دانشگاه فناوری سوینبرن(Swinburne University of Technology): دانشگاه فناوری سوینبرن دانشگاهی دولتی است که در ملبورن، ایالت ویکتوریا واقع شده است. درصورتی که دانشجویان بین الملل در مرکز زبان انگلیسی سوینبرن مشغول به تحصیل شوند و یا در مقطع قبلی خود با زبان انگلیسی آموزش دیده باشند، دیگر ملزم به دریافت نمره آیلتس/تافل نخواهند بود. رشته‌هایی همچون مدیریت اجرایی کسب و کار، مدیریت، فناوری، علوم پایه، بازاریابی، بازرگانی، حسابداری و دیگر رشته‌ها در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می‌گردند.
  • دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland): دانشگاه کوئینزلند دانشگاهی دولتی است که در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است. در صورتی که دانشجویان بین الملل در دوره‌های تمام وقت شرکت کرده و زبان مورد استفاده برای آموزش انگلیسی بوده و یا حداقل برای 5 سال در محیط حرفه ای انگلیسی زبان مشغول به کار بوده باشد، نیازی به ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس/تافل ندارند.
  • دانشگاه آدلاید(The University of Adelaide): دانشگاه آدلاید دانشگاهی دولتی است که در شهر آدلاید در جنوب استرالیا واقع شده است. در صورتی که دانشجویان بین المللی پیش از شروع دوره در دوره‌های انگلیسی زبان پیش ثبت نام کنند (PEP)، دانشگاه آنها را بدون مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز می‌پذیرد. این مورد، گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز را دارا نمی‌باشند. دانشگاه تدارک لازم برای برگزاری PEP در مرکز زبان انگلیسی آدلاید را فراهم می‌کند.
  • دانشگاه نیو ساوت ولز(The University of New South Wales): دانشگاه نیو ساوت ولز دانشگاهی دولتی است. این دانشگاه درخواست‌های موقت دانشجویان بین الملل را که موفق به برآورد حداقل مدارک لازم نشده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی(The University of Southern Queensland): دانشگاه کوئینزلند جنوبی در شهر توومبا، در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. ارائه مدرک آیلتس/تافل برای دریافت پذیرش از این دانشگاه الزامی نیست؛ در عوض متقاضیان می‌بایست دوره ابتدایی/دبیرستان و یا کالج خود را در مدرسه ای انگلیسی زبان گذرانده باشند. همچنین وب سایت دانشگاه پیشنهاد می‌کند تا از برنامه راهبردی USQ به منظور پذیرش در این دانشگاه استفاده کنند.
  • دانشگاه باند(Bond University): دانشگاه باند دانشگاهی خصوصی و غیرانتفاعی است که در منطقه روبینا در شهر گلد کوست در کوئینزلند واقع شده ‌است. دانشگاه گزینه‌های جایگزین دیگری همچون CAE، PTE به جای آزمون آیلتس/تافل ارائه می‌کند. همچنین دانشگاه آن گروه از متقاضیانی را که در دوره دبیرستان در مدرسه ای انگلیسی زبان تحصیل کرده‌اند را بدون در دست داشتن مدرک آیلتس/تافل می‌پذیرد.
  • دانشگاه استرالیای جنوبی(The University of South Australia): دانشگاه استرالیای جنوبی دانشگاهی دولتی است که در ایالت استرالیایی جنوب استرالیا قرار دارد. آن گروه از دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند، دانشگاه مدارک زبان دیگری همچون PTE، CPE و یا CAE را می‌پذیرد.
  • دانشگاه مک کواری(Macquarie University): دانشگاه مک کواری دانشگاهی دولتی در زمینه آموزش و پژوهش است و در پارک مک‌کواری، ایالت نیو سات ولز در استرالیا قرار دارد. این دانشگاه بطور مشروط به دانشجویان بین المللی که مدرک آیلتس/تافل ندارند اجازه می‌دهد تا با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در مرکز زبان انگلیسی دانشگاه مک کواری در این دانشگاه پذیرش شوند.

ممکن است مدرک آیلتس/تافل برای ارائه به دانشگاه الزامی نباشد اما برای درخواست ویزا همراه داشتن مدرک به فرد متقاضی پیشنهاد می‌گردد.

تحصیل پزشکی در استرالیا

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

کشور استرالیا برای دانشجویان پزشکی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور را دارند و پزشکان جوانی که می خواهند دوران تحصیل خود را در محیطی بدون فشار و پر درآمد بگذرانند و همچنین مشاوران و پزشکان عمومی که به دنبال حقوق و سبک زندگی عالی‌ هستند، مقصد مطلوبی است.

یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، رشته پزشکی است. از تمام دانشگاه‌های استرالیا، 39 دانشگاه با مقررات سخت و جدی اداره می‌شوند؛ وجود چنین مقرراتی نشانگر این است که مدارک صادر شده از این دانشگاه‌ها از اعتبار بالایی برخورداراند و در میان دانشگاه‌ها و دولت های سرتاسر جهان شناخته شده و معتبر می‌باشند.

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا با مدرک دیپلم

کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی در استرالیا 6 سال به طول می انجامد. درخواست دانشجویانی که متقاضی مدرک پزشکی در مقطع کارشناسی در استرالیا هستند با توجه به سه معیار ارزیابی خواهد شد:

  • شایستگی تحصیلی ( که با نمراتی در سطوح A نشان داده می شود، لیسانس بین المللی یا معادل آن. دانشکده های پزشکی استرالیا مدارک BTEC را به عنوان مدرک مناسب ورود به پزشکی نمی پذیرند).
  • نمره آزمون شایستگی
  • مصاحبه (قالب این آزمون بسته به هر دانشکده متغیر است. برخی از مصاحبه ها رسمی بوده و باید به صورت حضوری انجام گیرند، برخی دیگر گفتگوهایی بدون تنش به صورت تلفنی یا در اسکایپ هستند).

برای احراز شرایط، دانشجویان باید با نمرات عالی در موضوعات درسی لازم، نمره حد نصاب را کسب کنند (یا در سال آخر آن دوره باشند) و حداقل نمره را در آزمون شایستگی کسب کرده باشند. در صورتی که شرایط نمره آزمون شایستگی و شایستگی آکادمیک احراز شود، متقاضی برای مصاحبه دعوت خواهد شد.

تفاوت هایی در پیش نیازهای درسی وجود دارد اما تمامی دانشکده های پزشکی شما را ملزم به دریافت نمره عالی شیمی خواهند کرد (A2 یا سطوح بالاتر در IB). ریاضیات نیز از الزامات اغلب دانشکده ها می باشد. مطالعه فیزیک یا زیست نیز توصیه می شود.شرایط دریافت نمره در میان دانشگاه های مختلف از ABB و A*A*A یا بین 35 و 43 در IB متغیر است.

آزمون ورودی کارشناسی پزشکی در استرالیا

غیر از یک دانشگاه، همه دانشگاه های استرالیا کسب نمره قبولی در آزمون شایستگی را الزامی می دانند، آنها کسب نمره قبولی در آزمون پذیرش دانشجوی بین المللی (ISAT) را نیز الزامی کرده اند. تنها استثناء دانشگاه آدلاید است که آزمون شایستگی اختصاصی خود یعنی PQA را برگزار می کند.

ISAT توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا (ACER) برگزار می شود. این آزمون چندگزینه­ای به صورت رایانه ای و در طی سه ساعت برگزار می شود. برای آزمون هیچ تاریخ ثابتی تعیین نشده است و می توانید زمان و تاریخ مناسب خود برای آزمون را در یک بازه زمانی یازده ماهه انتخاب کنید.

ISAT برای ارزیابی مهارت هایی از قبیل توانایی استدلال، استنتاج منطقی و قضاوت طراحی شده است. هیچ رشته علمی مشخصی در این آزمون ارزیابی نمی شود و در نتیجه آزمونی نیست که امکان بازبینی در آن وجود داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که در یک دوره دوازده ماهه تنها یک مرتبه می توانید در آزمون ISAT شرکت کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا کارشناسی

شهریه دانشجویان بین المللی از سالانه 55000 تا 71000 دلار استرالیا متغیر است.

زمان ثبت درخواست پذیرش کارشناسی پزشکی در استرالیا

ثبت متقاضیان از اوایل ماه مارس سال قبل از پذیرش شروع می شود. بسته به دانشگاه مورد تقاضا، مهلت زمانی ثبت متقاضیان از ژوئن تا پایان سپتامبر متغیر است.

زمان پذیرش متقاضیان کارشناسی پزشکی در استرالیا

برنامه های کارشناسی پزشکی، کارشناسی جراحی (و تمامی مسیرهای منتهی به دکترای پزشکی در مقطع کارشناسی) یک مرحله جذب در هر سال، در ترم یک (فوریه) دارند. دانشجویان باید برای شرکت در برنامه های توجیهی دانشجویان بین المللی و ثبت نام از اوایل تا نیمه فوریه در پردیس حاضر باشند. کلاس ها معمولاً از اولین دوشنبه ماه مارس شروع می شوند.

تحصیل پزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد (Doctor of Medicine)

کارشناسی ارشد پزشکی (MD) در استرالیا 4 سال به طول می انجامد و شرایط برای ورود به این دوره در استرالیا بر مبنای سه عامل احراز می شود:

  • مدرک دوره لیسانس
  • نمره آزمون شایستگی
  • مصاحبه (بسته به دانشکده این مصاحبه می تواند MMI باشد که به شکل هیئت مصاحبه سنتی است، یا گفتگویی غیررسمی چه حضوری و چه از راه دور)

برای احراز شرایط ورود، دانشجویان باید معدل (GPA) بالایی در یک رشته کارشناسی داشته باشند (شرایط متغیر است) و  در آزمون شایستگی، حد نصاب را دریافت کرده باشند. در صورتی که معدل و نمره آزمون شایستگی احراز شوند، از برخی متقاضیان برای مصاحبه دعوت می شود. دانشجویان می توانند در سال پایانی تحصیلات کارشناسی خود و یا پس از اتمام دوره کارشناسی برای پذیرش در دوره درخواست دهند.

برخی از دانشکده های پزشکی استرالیا مانند دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش برای ورود به کارشناسی ارشد پزشکی دروس پیش نیاز موضوعی (معمولاً آناتومی، فیزیولوژی و بیوشیمی) تعیین کرده اند. دیگر دانشگاه ها چنین پیش نیازهایی نداشته و درخواست دانشجویانی که از هر رشته دانشگاهی مدرکی دریافت کرده باشند را بررسی خواهند کرد؛ دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملی استرالیا (ANU) از این قبیل دانشگاه ها هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

آزمون GAMSAT یا MCAT آزمونی است که برای ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا دانشجویان باید در آن شرکت کنند. امتحان ورودی دانشکده های پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی (GAMSAT) توسط شورای تحقیقات آموزشی استرالیا (ACER) برای متقاضیان دوره های مقدماتی استرالیا، بریتانیا و ایرلند برگزار می شود. دو مرتبه در سال، مارس و سپتامبر امکان شرکت در این آزمون وجود دارد. این آزمون در یکی از مراکز آزمون به صورت حضوری برگزار می شود (و به صورت آنلاین موجود نیست). ثبت نام معمولاً یک ماه قبل از آزمون به پایان می رسد (برای مثال، در ابتدای فوریه، ثبت نام برای آزمون ماه مارس به پایان می رسد).

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا کارشناسی ارشد

شهریه دانشجویان بین المللی سالانه بین 64000 تا 73000 دلار استرالیا متغیر است.

زمان ثبت درخواست پذیرش کارشناسی ارشد پزشکی در استرالیا

پذیرش معمولاً از ابتدای آوریل سال قبل از پذیرش شروع می شود. دانشجویان باید نتایج آزمون GAMSAT خود را آماده داشته باشند یا در این مرحله منتظر آزمون باشند.

زمان پذیرش متقاضیان کارشناسی ارشد پزشکی در استرالیا

سالانه یک نوبت جذب در ترم اول (فوریه) برای دکترای پزشکی انجام می شود. دانشجویان باید از اوایل تا نیمه فوریه در پردیس حضور داشته باشند تا بتوانند در برنامه های توجیهی دانشجویان بین المللی و ثبت نام حضور داشته باشند. تدریس معمولاً در اولین دوشنبه ماه مارس شروع می شود.

ساختار و محتوای آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT

GAMSAT ماهیت و میزان توانمندی ها و مهارت های کسب شده در تجربیات و یادگیری های پیشین فرد، شامل تسلط و بکارگیری مفاهیم علوم پایه و همچنین کسب مهارت های عمومی حل مسئله، نگارش و تفکر انتقادی را ارزیابی می کند. این آزمون به سه بخش (استدلال در علوم اجتماعی و انسانی؛ ارتباطات مکتوب و استدلال در علوم بیولوژی و فیزیک) تقسیم می شود. برای احراز شرایط برای دوره های دکترای پزشکی استرالیا، باید حداقل نمره 50 در هر بخش را کسب کنید. از آنجایی که تکنیک های یادگیری مبتنی بر مسئله در برنامه های درسی مدرن پزشکی نقشی محوری دارند، GAMSAT با تمرکز عمده بر ارزیابی توانایی حل مسئله در طیف وسیعی از حوزه های موضوعی ساخته می شود.

هزینۀ تحصیل در استرالیا

شهریه و هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین المللی در استرالیا

طبق گزارشات سایت استادی مووز در سال 2018(StudyMove.com)، میانگین شهریه برای دانشجویان بین الملل مقطع کارشناسی 30.840 دلار استرالیا (معادل 22.170 دلار آمریکا) در هر سال و برای دانشجویان بین الملل مقطع تحصیلات تکمیلی مبلغ 31.596 دلار استرالیا (معادل 22.700 دلار آمریکا) است.

هزینه تحصیل در استرالیا

دولت استرالیا در وبسایت رسمی خود شهریه سالیانه دانشجویان بین الملل را در مقاطع تحصیلی را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • دوره کارشناسی: 15.000 تا 33.000 دلار استرالیا (معادل 11.330 الی 24.900 دلار آمریکا)
  • کارشناسی ارشد- از 20.000 دلار استرالیا (14.400 دلار آمریکا) تا 37.000 دلار استرالیا (26.600 دلار آمریکا)؛
  • دکتری- از 14.000 دلار استرالیا (10.060 دلار آمریکا) تا 37.000 دلار استرالیا (26.600 دلار آمریکا).

این ارقام شامل دوره‌های پرطرفدار همچون دامپزشکی یا پزشکی نمی‌شوند؛ هزینه این رشته بطور قابل توجهی بیشتر است. شهریه در دانشگاه‌های استرالیا بصورت ترمی محاسبه می‌شود. هرترم به یک گروه قیمتی تقسیم می‌شود، و از آنجایی که بیشتر دانشجویان ترکیبی از واحدها را از گروه‌های متفاوت می‌گذرانند، شهریه برای هرشخص متفاوت خواهد بود.

بعضی از دانشگاه‌های استرالیا میانگین شهریه پرداختی را بصورت رسمی اعلام می‌کنند؛ از جمله دانشگاه ملی استرالیا (ANU) که یکی از موسسات بلند مرتبه استرالیا است (جایگاه 24ام در رتبه بندی QS). شهریه دوره‌های کارشناسی برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه ملی استرالیا در رشته‌های هنر سالیانه حدود 36.400 دلار استرالیا (معادل 26.150 دلار آمریکا) است و برای رشته‌های علوم پایه و علوم پزشکی، بیش از 43.680 دلار استرالیا (31.380 دلار آمریکا) می‌باشد.

شهریه سالیانه دوره‌های تحصیلات تکمیلی، برای برخی از دوره‌های کارشناسی ارشد از نرخ 36.480 دلار استرالیا (26.200 دلار آمریکا) آغاز و به بیش از 45.600 دلار استرالیا (32.760 دلار آمریکا) می‌رسد.

هزینه شهریه دکتری مشابه دوره های دیگر است و حدود قیمتی آن از انتهای این مقیاس شروع می‌شود که از 41.280 دلار استرالیا (29.650 دلار آمریکا) به بالاست. در دانشگاه‌های استرالیا، دکتری پزشکی و جراحی دانشگاه ملی استرالیا با شهریه 80.136 دلار (57.800دلار آمریکا) در صدر این میزان قرار دارد.

از دیگر مخارجی که دانشجویان باید آن را در نظر بگیرند، خدمات و امکانات دانشجویی است که برای خدمات و امکانات غیر دانشگاهی پرداخت می شود؛ هزینه این خدمات حداکثر تا 298 دلار استرالیا (214 دلار آمریکا) در سال 2018 بود. تمام دانشگاه‌های استرالیا این هزینه را دریافت نمی‌کنند، درنتیجه متقاضیان باید پیش از رسیدن، مسئله را رسیدگی کنند تا متحمل هزینه‌های غیرمنتظره نشوند.

هزینۀ زندگی در استرالیا

طبق بیانیه وزارت امور داخلی دولت استرالیا، افراد متقاضی تحصیل در استرالیا باید اثبات کنند که توانایی مالی داشته و توان پرداخت 20.290 دلار استرالیا (معادل 14.600 دلار آمریکا) در هر سال را دارند. در صورتی که فرد متقاضی دارای همسر باشد، مبلغ 7.100 دلار استرالیا (5.100 دلار آمریکا) به هزینه اصلی اضافه می‌گردد؛ و در صورت همراه داشتن فرزند وی باید اثبات کند که توانایی پرداخت 3.040 دلار استرالیا (معادل 2.200 دلار آمریکا) برای هر کودک را دارا می‌باشد.

 

هزینه زندگی در استرالیا

علاوه بر اثبات مالی هزینه ها، متقاضی باید مدارک دال بر توانایی پرداخت هزینه‌های رفت و برگشت برای خود و یا هریک از اعضای خانواده‌ای که همراه وی هستند را داشته باشد و همچنین باید پول کافی برای پرداخت هزینه مدرسه هریک از فرزندان خود که میانگین سن آنها بین 5 تا 18 سال هستند را دارا باشد.

اگرچه مبالغی که در بالا ذکر شد تنها مبلغ استاندارد و مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا را نشان داد، اما ممکن است متقاضی نیازی به صرف چنین مبلغی را در استرالیا نداشته باشد. طی رهنمودهای رسمی تحصیل در استرالیا توصیه می‌شود که بین 85 دلار استرالیا (61 دلار آمریکا) تا 440 دلار استرالیا (317 دلار آمریکا) برای هر هفته اقامت در این کشور الزامی است؛ البته این مبلغ بسته به محل سکونت دانشجویان، خوابگاه (ارزانترین مسکن) یا خانه های اجاره‌ای خصوصی (گرانترین مسکن) متفاوت است.

در صورتی که دانشجو تمایل به زندگی در خوابگاه را داشته باشد، این مبلغ بین 90 تا 280 دلار استرالیا (70 الی 210 دلار آمریکا) برای هرهفته خواهد بود. اگر دانشجویی تمایل به اجاره خانه داشته باشد، با احتساب اجاره هرهفته حدود 165 الی 440 دلار استرالیا (125 الی 330 دلار آمریکا) برای هرهفته هزینه باید بپردازد. همچنین دانشجویان می‌توانند با انتخاب اقامت خانگی با یک خانواده استرالیایی زندگی ‌کنند؛ در این شرایط هزینه قبض و غذا برروی اجاره پرداختی محاسبه می‌گردد و معمولا بین 235 تا 325 دلار استرالیا (180 الی 245 دلار آمریکا) برای هر هفته هزینه دارد. اقامت خانگی برای آن گروه از دانشجویانی که درصدد تقویت مهارت زبان انگلیسی خود هستند، بسیار سودمند است.

نرخ توزیع پذیری هزینه‌های زندگی در استرالیا در سال ۲۰۲۰

قصد ما این است تا با نمایشی گرافیکی درک بهتری از پراکندگی هزینه‌ها داشته باشید. منبع این هزینه‌ها سایت معروف Numbeo.com است

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازارها
  • اجاره ماهیانه
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در استرالیا ۲۰۲۰

میانگین هزینه‌های زندگی در استرالیا 2020

رستوران‌هاقیمت واحد (دلاراسترالیا)حداقل-حداکثر قیمتها (دلار استرالیا)
غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت۲۰.۰۰ A$۱۵.۰۰-۲۵.۰۰
غذا برای ۲ نفر، در رستوران متوسطه، دارای سه قسمت (مثلاً دارای دسر، سالاد، غذای اصلی)۸۰.۰۰ A$۶۰.۰۰-۱۲۰.۰۰
مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)۱۲.۰۰ A$۱۰.۰۰-۱۳.۰۴
کاپوچینو (معمولی)۴.۳۸ A$۳.۹۰-۵.۰۰
نوشابه / پپسی (بطری ۰.۳۳ لیتر)۳.۲۹ A$۲.۰۰-۴.۰۰
آب (بطری ۰.۳۳ لیتر)۲.۷۴ A$۲.۰۰-۳.۹۵
بازارها
شیر (معمولی)، (۱ لیتر)۵.۸۱ A$۳.۷۹-۸.۹۰
یک عدد نان سفید تازه (۵۰۰ گرم)۲.۴۴ A$۱.۳۲-۳.۶۳
برنج (سفید)، (۱ کیلوگرم)۱.۱۹ A$۰.۷۳-۱.۸۱
تخم‌مرغ (معمولی) (۱۲ عدد)۴.۲۹ A$۳.۲۰-۶.۰۰
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۴.۳۹ A$۳.۱۵-۷.۲۶
سینه مرغ (بدون پوست‌واستخوان)، (۱ کیلوگرم)۴.۸۰ A$۴.۰۸-۶.۳۵
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) (یا گوشت راسته)۷.۴۲ A$۴.۵۴-۱۱.۳۴
سیب (۱ کیلوگرم)۱.۹۴ A$۱.۳۶-۲.۷۲
موز (۱ کیلوگرم)۱.۵۸ A$۱.۳۲-۲.۲۲
پرتقال (۱ کیلوگرم)۱.۷۴ A$۱.۱۳-۲.۲۷
گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم)۲.۲۵ A$۱.۳۶-۳.۶۳
سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم)۱.۵۲ A$۰.۹۱-۲.۲۷
پیاز (۱ کیلوگرم)۱.۲۱ A$۰.۹۰-۱.۸۱
کاهو (۱ عدد)۲.۵۵ A$۲.۰۰-۳.۵۰
آب (بطری ۱.۵ لیتر)۲.۲۴ A$۰.۹۵-۴.۰۰
حمل و نقل
بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)۴.۲۰ A$۳.۰۰-۵.۰۰
بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)۱۵۰.۰۰ A$۹۹.۰۰-۲۰۰.۰۰
کرایه ورودی تاکسی (تعرفه عادی)۴.۵۰ A$۳.۵۰-۶.۰۰
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفه عادی)۳.۲۲ A$۲.۶۱-۴.۸۳
کرایه تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)۴۹.۲۰ A$۳۴.۲۰-۶۰.۰۰
بنزین (۱ لیتر)۵.۵۹ A$۵.۱۱-۶.۰۶
فولکس‌واگن گلف تیپ ۱.۴ ۹۰ KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)۲۵,۴۹۰.۰۰ A$۲۲,۹۹۰.۰۰-۳۰,۰۰۰.۰۰
تویوتا کرولا  تیپ ۱.۶l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)۲۴,۳۱۲.۶۵ A$۲۰,۰۰۰.۰۰-۳۰,۰۰۰.۰۰
هزینه قبوض خدمات شهری (ماهانه)
قبوض اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان ۸۵ مترمربعی۲۰۵.۳۰ A$۱۲۰.۰۰-۳۵۰.۰۰
تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)۰.۳۲ A$۰.۱۲-۱.۰۰
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)۷۲.۹۵ A$۶۰.۰۰-۹۰.۰۰
ورزش و اوقات فراغت
باشگاه تناسب‌اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگ‌سال۶۴.۹۶ A$۴۰.۰۰-۱۰۰.۰۰
اجاره زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)۲۰.۶۳ A$۱۰.۰۰-۳۵.۰۰
سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی۱۸.۰۰ A$۱۵.۰۰-۲۱.۰۰
هزینه مراقبت از کودکان
مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک۱,۷۹۹.۱۳ A$۸۰۰.۰۰-۲,۶۰۰.۰۰
دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک۱۷,۳۰۸.۱۴ A$۸,۵۰۰.۰۰-۳۰,۰۰۰.۰۰
لباس و کفش
یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)۹۶.۲۳ A$۶۰.۰۰-۱۲۰.۰۰
یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)۵۸.۳۰ A$۳۰.۰۰-۹۰.۰۰
یک جفت کفش نایک (متوسط)۱۳۱.۲۰ A$۹۰.۰۰-۱۸۰.۰۰
یک جفت کفش چرم مردانه اداری۱۳۶.۵۰ A$۹۰.۰۰-۲۰۰.۰۰
اجاره ماهانه
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر۱,۶۷۹.۵۶ A$۱,۱۰۰.۰۰-۲,۵۰۰.۰۰
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز شهر۱,۲۷۵.۹۵ A$۸۰۰.۰۰-۱,۸۰۰.۰۰
آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر۲,۷۲۶.۰۴ A$۱,۶۰۰.۰۰-۴,۰۰۰.۰۰
آپارتمان (۳ خوابه) خارج از مرکز شهر۱,۹۰۶.۷۳ A$۱,۲۰۵.۰۰-۲,۹۴۵.۷۶
قیمت آپارتمان برای خرید
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر۷۲۷.۷۳ A$۳۷۱.۶۱-۱,۳۰۰.۶۳
قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر۵۱۱.۰۶ A$۲۶۰.۱۳-۸۳۶.۱۲
حقوق و تأمین مالی
میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)۴,۴۲۵.۸۵ A$
نرخ بهره وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت۴.۱۹۳.۵۰-۵.۰۰

ویزای تحصیلی استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی استرالیا

تمام دانشجویان بین الملل باید برای دریافت ویزای دانشجویی( Student Visa -Subclass 500) اقدام کنند. تغییرات همچنین ایجاب می کند که دانشجویان دیگر ارزیابی نشوند، زیرا چارچوب ریسک مهاجرتی واحدی برای تمام دانشجویان بین الملل اعمال می‌گردد.

همچنین متقاضی باید در ابتدا مدارک لازم جهت الزام قانونی موقت-Genuine Temporary Entrant (GTE)- را ارائه دهد؛ به این معنا که دلیل اصلی وی برای ورود موقت به استرالیا باید تحصیل باشد نه هدف اقامتی. در صورت نیاز متقاضی جهت مصاحبه در مورد این موضوع باید به نزدیکترین سفارت‌خانه استرالیا مراجعه کند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی در استرالیا

در زیر فهرستی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا ذکر شده است:

  • پذیرش در یک دوره

متقاضی در ابتدا باید در یک دوره تحصیلی پذیرش بگیرد و در دوره‌های موسسات ثبت‌نامی کشورهای مشترک المنافع ویژه دانشجویان خارجی (CRICOS) ثبت‌نام کند. دانشجو باید کد آنلاین و کپی تاییدیه ثبت نام یا توصیه‌نامه داشته باشد تا درصورت نیاز به عنوان مدرک از آن استفاده کند. پس از آن دانشجو می‎تواند دوره خود را تغییر دهد، اما باید توجه داشته باشد در همان سطح مطالعاتی یا بالاتر باشد؛ در غیر این صورت باید برای دریافت ویزای جدید اقدام کند (به استثنای تغیر دوره دکترا به کارشناسی ارشد).

  • مدارک مالی

متقاضی باید اثبات کند توانایی مالی جهت پرداخت شهریه هر ترم، هزینه‌های سفر و زندگی را برای خود و هریک از اعضای خانواده‌ای که همراه وی هستند را دارد. مبلغ مورد نیاز سالانه 20.290 دلار استرالیا (علاوه بر شهریه و هزینه سفر) است که تقریبا معادل 15.330 دلار آمریکا می‌باشد. با توجه به پرداخت زودتر هزینه‌های اقامتی به موسسه مورد نظر، این هزینه از مبلغ کل کسر می‌گردد. درصورتی که متقاضی بورسیه کامل است، تنها باید مدرک بورسیه خود را همراه داشته باشد.

  • معاینات پزشکی/ بیمه سلامت

دانشجویان به منظور گزارش وضعیت سلامتی خود، موظف به انجام معاینات پزشکی و یا رادیولوژی می‌باشند؛ توجه داشته باشید این معاینات تنها باید درصورت نیاز انجام شود. درصورتی که از دانشجو تقاضا شود تا معاینات را انجام دهد، دانشجو باید به پزشک مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کند.

تمامی دانشجویان به استثنای کشورهای بلژیک، نروژ و سوئد، موظف به تهیه بیمه سلامت دانشجویان خارجی -OSHC- می‌باشند. دانشجویان می‎‌توانند این بیمه را از دانشگاه یا مستقیما از یکی از پنج نمایندگی‌ مجاز خریداری کنند. مدیریت سلامت استرالیا (Australian Health Management)، BUPA Australia ، Medibank Private ، شرکت جهانی آلیانتس (Allianz Global Assistance) و نیب(Nib) از جمله این نمایندگی‌ها می‌باشند. هزینه بیمه سلامت متغیر است و به تامین کننده و مدت زمان تحصیل دانشجو بستگی دارد.

  • مدرک زبان انگلیسی

اگر متقاضی اهل کشورهای انگلیسی زبان نمی‌باشد (و حداقل برای 5سال در این کشورها تحصیل نکرده باشد)، باید خود را برای یک آزمون معتبر زبان انگلیسی آماده کند ( در وب سایت وزارت امور داخله استرالیا لیست تمام آزمون‌های معتبر ذکر شده است). عوامل متعددی می‌تواند بر روی نمره‌ی مورد نیاز تاثیر بگذارد که از جمله آن می‌توان به مقطع تحصیلی، مطالعه دوره پایه و یا ثبت‌نام در دوره‌های فشرده اولیه زبان‌انگلیسی برای دانشجویان خارجی (ELICOS) اشاره کرد.

  • درخواست ویزا

متقاضی باید بصورت آنلاین جهت کسب ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کند. در وب سایت وزارت امور داخله استرالیا لیست تمام مدارک مورد نیاز ذکر شده است. تمام مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

پس از جمع‌آوری و اسکن مدارک مورد نیاز، متقاضی باید با ایجاد حساب، بصورت آنلاین با استفاده از برنامه «ImmiAccount» اقدام به درخواست ویزا کنند.

متقاضی باید مدارک فوق را همراه با فرم درخواست، پاسپورت، عکس پاسپورت، نامه دانشگاه، سوابق کاری، مدارک تحصیلی خود ارائه دهد. در صورت نیاز ممکن است از متقاضی خواسته شود تا جهت انجام مصاحبه به دفتر ویزا مراجعه کند. ممکن است متقاضی برای درخواست ویزا موظف به پرداخت هزینه باشد، به منظور بررسی این هزینه می‌توان به وب‌سایت Border.gov.au مراجعه کرد. فرایند بررسی ویزا معمولا تا 4 هفته زمان می‌برد.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه دریافت ویزای دانشجویی در حال حاضر حدود 575 دلار استرالیا (معادل 414 دلار آمریکا) برآورد می‌شود. به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، متقاضیان باید برای دریافت بیمه سلامتی دانشجویان خارجی (OSHC) برای خود و هریک از همراهان خود اقدام کنند؛ این بیمه باید برای مدت زمانی که دانشجویان در استرالیا اقامت دارند اعتبار داشته باشد. متقاضیان مجبور به استفاده از شرکت بیمه ­ای که دانشگاه توصیه کرده نیستند، اما هریک را که انتخاب می‌کنند باید مورد قبول و تایید دولت باشد.

OSHC Australia عملکرد جست و جویی دارد بطوری که می‌تواند قیمت‌های بیمه‌های پزشکی را برای فرد تامین کننده مقایسه کند. ارزانترین گزینه برای دانشجویان کارشناسی (شامل 3 سال اقامت می‌شود که از ماه مارس آغاز و تا ماه دسامبر به پایان می‌رسد) که بدون همراه، مبلغ 2.149.10 دلار استرالیا (1.550 دلار آمریکا) است.

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. اما اگر متقاضی دانشجوی زیر ۱۸ سال باشد باید تمام هزینه های کل دوره تحصیل و یا تا زمانیکه ۱۸ ساله می شود را از قبل مشخص و تامین کرده باشد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

مدت زمانی که طول می کشد تا ویزای تحصیلی استرالیا صادر شود به مقطع تحصیلی بستگی دارد، بطوری که برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا 4 هفته زمان نیاز هست و برای مقطع دکترا ممکن است تا یک سال طول بکشد.

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

با توجه به قوانین اخیر ویزا در استرالیا، اگر دانشجویی به مدت دوسال مشغول تحصیل در استرالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد، می‌تواند برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل (Post Study Work Visa) اقدام کند. این ویزا به دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند اجازه می­‌دهد به مدت 2 یا 4 سال در استرالیا اقامت داشته باشند. این مدت زمان اقامت با توجه مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر باید به دپارتمان مهاجرت و شهروندی استرالیا به نشانی www.homeaffairs.gov.au مراجعه کنید.

مایل به ادامه تحصیل در استرالیا هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

دیدگاه ها

  • مجله مهاجرت
    7 فروردین 1402 ساعت 07:22

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد هزینه تحصیل در استرالیا میشه راهنمایی بفرمایید؟

  • مهسا
    23 دی 1399 ساعت 12:15

    سلام. طراحان مد از چه سنی میتونن در استرالیا ادامه تحصیل بدن؟

  • الهام
    21 دی 1399 ساعت 12:52

    سلام ،وخسته نباشید همسرم 45سال سن دارن،و کارشناس تکنیسین پروتز دندان از دانشگاه ازاد تهران دارن می خواستم بدونم که میشه ایشون برای رشته ارشد ABMیاارشد بهداشت در استرالیا شرکت کنند. محدودیت سنی نداره اگه نداره میشه چند دانشگاه معرفی کنید ممنون

  • فردین
    11 آذر 1399 ساعت 11:24

    سلام وقتتون بخیر. مطالبتون خیلی جامع و کامل بود. ممنون

  • ابراهیم
    24 مرداد 1399 ساعت 13:26

    سلام  و روز بخیر
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و برای کسب رزومه مشغول ترجمه کتاب خارجی در رشته خودم هستم.سوالی که ذهن بنده را به خود مشغول کرده این است که به دلیل اینکه از ناشر کتاب اجازه نگرفتم و با توجه به اینکه قانون کپی رایت در کشور ایران اجرا نم

  • ملیکا دیانی
    1 فروردین 1399 ساعت 00:56

    سلام وقت بخیر

    من 10 سال هست که کارشناسی ارشد رو گرفتم و مهندس کامپیوتر هستم. 47 ساله هستم. قصد تحصیل در استرالیا رو دارم. بین شرکت MYC و شرکت شما که تعریف هر دو رو شنیدم میخوام یکی رو انتخاب کنم. ابتدا میخواستم بدونم که اصلا شدنی هست تحصیل بنده در است

  • paria
    9 اسفند 1398 ساعت 09:26

    سلام. ببخشید اگه تو ایران یک دکتری گرفته باشیم میشه بورسیه دکتری دوم از دانشگاه استرالیا مثل ملبورن و ….گرفت؟

  • KASRA
    23 دی 1398 ساعت 20:05

    ایا ممکنه برای مقطع دکتری هزینه هارا سالی 43 هزار دلار استرالیا در نظر گرفت بدون بورسیه؟

  • فهیمه
    8 دی 1398 ساعت 05:07

    بسیار عالی و برای من به در بخور بود.
    یه سوالات اولیه ای داشتم که همگی جواب داده شد.

  • Sepehr
    18 مرداد 1398 ساعت 11:49

    سایتتون عالیه. ممنون واقعا

  • aliahmad
    15 مرداد 1398 ساعت 18:58

    Hi how can I apply for this

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید