صفر تا صد تحصیل در ترکیه 2023 (هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل در ترکیه در یک نگاه

هزینۀ تحصیل در ترکیه (دانشگاه های دولتی):

  • دورۀ کارشناسی: 500 – 4000 دلار در سال (زبان تدریس ترکی )-۵۰۰ تا 4000 دلار در سال (زبان تدریس  انگلیسی)
  • دورۀ کارشناسی ارشد :500 تا 2000 دلار در سال (زبان تدریس ترکی )-600 تا 2500 دلار در سال (زبان تدریس  انگلیسی)
  • دورۀ دکتری: 500 تا 1500 دلار در سال (زبان تدریس  انگلیسی و ترکی)
  • پایتخت ترکیه: آنکارا
  • زبان تحصیل:ترکی-انگلیسی
  • مدت تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه: 4 سال
  • مدت تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه: 2 سال
  • مدت تحصیل دکتری در ترکیه: 4 سال

تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند هر ساله افزایش قابل توجهی داشته است. در سال 2019 حدود 65000 دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند که نشان می دهداین کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده است. از دلایل و انگیزه های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل با هزینه ای نسبتا ارزان همراه با کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز وجود دارد که هزینه اسکان و اقامت، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت را پوشش می دهد.

شرایط تحصیل در ترکیه

از طرفی امروزه ترکیه به یک مقصد گردشگری جذاب و پرطرفدار تبدیل شده است به طوری که در سال 2017 حدود 40 میلیون توریست از سراسر دنیا از این کشور دیدن کرده اند. همچنین ترکیه به عنوان دهمین مقصد محبوب برای گذراندن تعطیلات معرفی شده است.

پادکست تحصیل در ترکیه



ویدئو از دانشگاه های ترکیه

دانشگاه مدیپل استانبول

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه باهچه شهیر

چرا تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه دارای تاریخی کهن است که در نقطه اتصال غرب و شرق پایه‌گذاری شده است و از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار است. کشور ترکیه که از سه طرف با دریا احاطه شده است، با داشتن گذرگاه‌های همچون چناق‌قلعه و تنگه بوسفور و غیره از اهمیت بیشتری برخوردار است و موقعیت مهمی برایش فراهم ساخته است.

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه که روابط خوبی با کشورهای غربی ایجاد کرده و نظام آن از سال 1923 به جمهوری تغییر یافته است، با اتخاذ سیستم اقتصادی لیبرالی، به کشوری پیشرفته و رو به رشد تبدیل شده است. در ترکیه گروه‌های قومی مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد. سیستم آموزشی دانشگاه‌ دارای سبکی مدرن است که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است. زبان آموزش در دانشگاه‌ها انگلیسی و ترکی است؛ و آموزش زبان برای هر دانشجوی پذیرفته‌شده ارائه می‌گردد و پس از کلاس‌های آماده‌سازی، انتقال به دپارتمان‌های دانشگاه صورت می‌گیرد.

استانداردهای آموزشی بالا در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که سطح آموزش‌های ارائه شده بالاتر از استاندارد  است و دارای آموزش با کیفیت، اساتید موفق و سیستم آموزشی یکپارچه جهانی است. با توجه به این مزایا، دانشجویان به راحتی می‌توانند از پله‌های ترقی بالا رفته و برای زندگی و حرفه خود آماده شوند.

مدارک معتبر بین‌المللی دانشگاه های ترکیه

مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است. از آنجایی که ارزش مدرک تحصیلی هر دانشگاه متفاوت است، دانشجویان می‌بایست آیین‌نامه ارزش مدرک تحصیلی را پیش از ورود خود مطالعه کنند تا از تحصیل بهتری بهره‌مند شوند.

پردیس‌های مدرن و مجهز دانشگاه های ترکیه

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هر دو، برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات را فراهم می‌سازند و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از آزمایشگاه‌، کتابخانه‌، انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های هنری و فعالیت‌های دانشجویی دیگر، تحصیلات عالی خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.

فرصت تحصیلی امن و مقرون به صرفه در ترکیه

درحالی که ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است، از امنیت بالاتری نیز برخوردار است. صرف نظر از زندگی فعال اجتماعی این کشور در مقایسه با همسایگانش، دانشجویان می‌توانند در شرایط مقرون به صرفه و اقتصادی‌تری در مقایسه با اروپا و آمریکا تحصیل کنند.

مهمان‌نوازی و روابط دوستانه مردم ترکیه

جمعیت جوانان در ترکیه بسیار زیاد است و به دلیل پذیرش سریع خارجی‌ها و ارائه تمام امکانات موجود برای راحتی هرچه بیشتر آنها، به کشوری خاص تبدیل شده‌است. مهمان‌نوازی تُرک‌ها حتی در ادبیات جهان ذکر شده است، در عین حال صداقت و صمیمیت آنها نیز همیشه در بالاترین سطح بوده است.

کیفیت و دسترسی آسان به امکانات اقامتی، تغذیه و حمل و نقل عمومی

امکانات اقامتی، تغذیه و حمل و نقل، یکی از اساسی‌ترین نیازهای دانشجویان است که در سیستم پیشرفته ترکیه مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند هرچه سریع‌تر با زندگی در ترکیه سازگار شوند.هر دانشگاه دارای سالن‌های غذاخوری تمیز و باکیفیت است که در آنها غذاهایی با قیمت مناسب ارائه می­شود. دانشجویان می‌توانند در هر روز سه وعده غذایی در غذا خوری دانشگاه میل کنند و یا از سلف دانشگاه استفاده کنند.سیستم حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها بسیار پیشرفته است.

با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی شراکتی (کورسی) و سامانه اتوبوس‌های تندرو جابه‌جایی از مکانی به مکانی دیگر بسیار آسان است. دانشجویان می‌توانند از کارت‌های تخفیف برای حمل و نقل داخل شهری استفاده کنند و هزینه‌های حمل و نقل عمدتا بسیار ارزان است.

هر دانشگاه چندین خوابگاه دارد که در فاصله بسیار کوتاهی از دانشگاه قرار دارد. خوابگاه‌ها به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می‌شوند. علاوه بر خوابگاه، اجاره­ی خانه از دیگر گزینه‌های موجود برای اقامت است. دانشجویان می‌توانند در اطراف دانشگاه آپارتمان، اتاق و یا خانه اجاره کنند.

آیا می‌دانید؟

  • رشد اقتصاد ترکیه در میان کشورهایی که با سرعت بالایی رو به پیشرفت هستند، پس از چین در رده دوم قرار دارد.
  • رتبه ترکیه در میان کشورهای G-20 از لحاظ اقتصاد و سیاست جهان به سرعت رو به افزایش است.
  • با افزایش محبوبیت ترکیه، این کشور موقعیت اقتصادی و سیاسی فوق‌العاده‌ای برای ورود به بازارهای جدید کسب کرده است.
  • تعداد دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور ترکیه از سال 2020 دو برابر شده است. این افزایش نشان‌ دهنده سرمایه‌گذاری گسترده دولت ترکیه بر روی جذب دانشجویان و محققان خارجی است.
  • طبق آمار منتشر یافته، تعداد دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل در ترکیه هستند در سال 2022 به 68 هزار نفر رسیده است. مهمترین دلیل استقبال دانشجویان به دانشگاه‌های ترکیه را می توان به شهریه‌های ارزان و کیفیت مناسب آموزش‌ در دانشگاه های ترکیه اشاره کرد.
  • بر اساس رتبه بندی برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال 2022 در سایت S. News & World Report، ترکیه در بین 40 کشور دنیا قرار دارد.
  • براساس رتبه بندی جهانی سایت Universitas 21 در سال 2022 ترکیه در زمینه ی کیفیت تحصیلات آموزش عالی  در بین 40 کشور جهان قرار دارد.
  • سیستم آموزشی ترکیه کاملا منطبق بر استانداردهای سیستم آموزشی آمریکا می باشد.
  • در تمامی رشته ها برای دانشجویان ممتاز امکان اخذ بورس تحصیلی توسط دانشگاه های آمریکایی و اروپایی وجود دارد.
  • در برخی از دانشگاه ها می توان از ترم دوم به بعد به صورت دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه های آمریکا شد.

بهترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آنها توسط دولت اداره می‌شوند. اکثر این موسسات تازه تاسیس می‌باشند. در اوایل سال 1970 تنها هشت موسسه دولتی وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) در سال 1984 تاسیس شد.

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ترکیه پیرو توافق‌نامه بولونیا (bologna programs) هستند و دوره‌های تحصیلی خود را مطابق با اروپا یکسان‌سازی می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه در برنامه آراسموس پلاس (Erasmus+) شرکت کرده‌اند؛ این برنامه از مبادلات دانشجویان بین‌الملل پشتیبانی می‌کند. در آخرین تغییرات سیستم رده بندی آموزش عالی کیو.اس(QS Higher Education System Strength Rankings)،  ترکیه دارای 24 دانشگاه برتر جهان در سال 2023 است.

دانشگاه‌ها و دیگر موسسات آموزش عالی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند:

  • دانشگاه‌های دولتی اکثرا توسط دولت پایه‌گذاری شده‌اند و در نتیجه شهریه کمتری از دانشجویان دریافت می‌کنند. در این دانشگاه‌ها از زبان‌های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی به عنوان زبان آموزشی استفاده می‌شود.
  • دانشگاه‌های خصوصی معمولا شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می‌کنند اما در سطح بین‌الملل فعالیت گسترده‌تری دارند و با صنعت همکاری‌های بیشتری دارند. زبان آموزشی در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی اغلب انگلیسی است.
  • دانشگاه آیدین استانبول  و دانشگاه مدیپل ترکیه، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه یدی تپه و دانشگاه کوچ از جمله دانشگاه های خصوصی ترکیه هستند که در زمینه رشته های علوم پزشکی نیز بسیار مطرح می باشند.

تمام دانشگاه‌های ترکیه تحت نظارت شورای آموزش عالی ترکیه (YOK) می‌باشند. این امر تضمین می‌کند که تمام دانشگاه‎ها در سطح بین‌المللی هستند و به تمام استانداردهای آموزشی پایبند می‌باشند.

رنکینگ دانشگاه های ترکیه

24 دانشگاه ترکیه در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های کیو.اس2023 جای گرفتند اکثر دانشگاه‌های برتر ترکیه در دو شهر بزرگ آنکارا و استانبول قرار دارند. دانشگاه فنی خاورمیانه، بیلکنت و دانشگاه حاجت‌تپه (Hacettepe) در شهر آنکارا واقع شده‌اند (تمامی این دانشگاه‌ها جزء 50 دانشگاه برتر هستند)؛ این درحالی است که دانشگاه بغازیچی، کوچ، سابانجی (Boğaziçi Üniversitesi, Koç University, Sabancı University)، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول در شهر استانبول واقع شده‌اند- تمامی این دانشگاه‌ها جزء 24 دانشگاه برتر هستند.

 

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه (Middle East Technical University) که در آنکارا قرار دارد، اکنون به رتبه هشتم در رده‌بندی EECA ارتقا یافته است. این دانشگاه که در سال 1956 تاسیس شده است، در رشته‌های علوم طبیعی و اجتماعی تخصص دارد. دانشگاه فنی خاورمیانه در توسعه ترکیه و کشورهای خاورمیانه نقش بسزایی داشته است و امروزه حدود 31 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. بسیاری از دانشجویان تنها برای یک ترم یا یک سال در این دانشگاه حضور یافته‌اند. بدلیل تقاضای بالا، دانشگاه METU تنها 1.5 درصد از 1.5 میلیون دانشجوی برتر متقاضی را می‌پذیرد. زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی می‌باشد.

 

دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی

 

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi) که در سال 1863 به عنوان کالج رابرت پایه‌گذاری شد، اولین دانشگاه آمریکایی است که در خارج از آمریکا تاسیس شده‌است. طبق آخرین رتبه‌بندی‌های صورت گرفته توسط رده‌‌بندی EECA در میان دانشگاه‌های برتر، رتبه دهم را از آن خود ساخته است. دانشگاه بغازیچی در استانبول در نزدیکی تنگه بسفر و قلعه تاریخی روملی‌حصار واقع شده‌است؛ این دو مکان در کنار مرز شرقی پردیس جنوبی دانشگاه قرار دارند. در دانشگاه بغازیچی، همانند دانشگاه فنی خاورمیانه، کلاس‌های درس به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ همچنین این دانشگاه با نظام آموزش عالی آمریکا ارتباطات نزدیکی دارد.

 

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ

 

دانشگاه کوچ (Koç University) در سال 1993 در استانبول تاسیس شد و در حال حاضر در رتبه دوازدهم رده‌بندی منطقه EECA قرار دارد. بنیان‌گذار این دانشگاه وهبی کوچ، فردی کارآفرین و نیکوکار بود و نام وی برروی دانشگاه نهاده شد. دانشگاه کوچ به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه، آماده ارائه کلاس‌های آموزشی در سطح بین‌الملل می‌باشد و توانسته است 22 دوره کارشناسی، 32 دوره کارشناسی ارشد و 18 دوره دکترا را در این دانشگاه برگزار کند؛ همچنین حدود 5.500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‎باشند. هدف دانشگاه «تربیت دانشجویانی شایسته، ماهر و واجد شرایط، دارای ذهنی خلاق، مستقل و بی‌طرف می‌باشد که بتوانند مدیرانی با اعتماد به‌نفس باشند».

 

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت (Bilkent University) در رتبه چهاردهم رده‌بندی EECA در سال 2019 قرار دارد و نام آن مخفف جمله‌ی ترکی «bilim kenti» است که به معنای «شهر علم و یادگیری» می‌باشد. دانشگاه بیلکنت اولین موسسه خصوصی و غیرانتفاعی است که در سال 1984 توسط پروفسور ایهسن دوغارماچی تاسیس شد. این دانشگاه که دارای وسیع‌ترین کتابخانه ‌دانشگاهی در کشور است، یکی از دانشگاه‌های ملی و برجسته پژوهش محور می‌باشد. در حال حاضر حدود 13.000 دانشجو در 9 دانشکده و دو مدرسه تخصصی چهار‌ ساله در حال تحصیل هستند که بسیاری از این دانشجویان، خارجی هستند.

 

دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی

 

دانشگاه سابانجی (Sabanci University) که در استانبول قرار دارد، پنجمین دانشگاه برتر ترکیه است و در رده‌بندی EECA در جایگاه 18ام قرار دارد. دانشگاه سابانجی یکی دیگر از دانشگاه‌های تازه تاسیس در ترکیه است که کار خود را از پاییز 1999 آغاز کرده و در حال حاضر حدود 4.000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می‌باشند. این دانشگاه در کنار دانشکده مهندسی و علوم طبیعی (FENS) و دانشکده هنر و علوم اجتماعی (FASS)، به دانشجویان خود طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. حدود 42 درصد از دانشجویان کارشناسی موفق به کسب بورس تحصیلی شده‌اند.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور را دارند، مهم است که دانشگاه مد نظرشان را وزارت علوم و بهداشت کشورمان تأیید کند. فهرست زیر دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت علوم و بهداشت ایران برای تحصیل در سال تحصیلی 2024 – 2023 در ترکیه را در بر می‌گیرد..

فهرست دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت علوم 2024-2023 در ترکیه

گروه الف (ممتاز)

  1. Bilkent University / Bilkent Universitesi
  2. Bogazici University / Bogazici Universitesi
  3. Hacettepe University / Hacettepe Universitesi
  4. Koc University / Koc Universitesi
  5. Middle East Technical University / Orta Dogu Teknik Universitesi
  6. Sabanci University

گروه ب (خوب)

  1. Ankara University / Ankara Universitesi
  2. Anadolu University
  3. Akdeniz University
  4. Cankaya University
  5. Cukurova University
  6. Dokuz Eylul University
  7. Ege University / Ege Universitesi
  8. Erciyes University / Erciyes Universitesi
  9. Gazi University / Gazi Universitesi
  10. Istanbul Technical University / Istanbul Teknik Universitesi
  11. Istanbul University / Istanbul Universitesi
  12. Izmir Institute of Technology
  13. Karabuk University
  14. Marmara University / Marmara Universitesi
  15. Yildiz Technical University / Yildiz Teknik Universitesi

گروه ج (متوسط)

 

  1. Altinbas University
  2. Atılım University
  3. Bahçeşehir University (BAU)
  4. Beykent Univrersity
  5. Biruni University
    1. Eskisehir Osmangazi University
  6. Istanbul Bilgi University
  7. Istanbul Gelisim University
  8. Istanbul Okan University
  9. Istinye University
  10. Izmir University of Economics
  11. Kadir Has University
  12. Kocaeli Univerity
  13. KTO Karatay Universitesi
  14. Medipol University – Istanbul
  15. Ondokuz Mayis University
  16. Ozyegin University
  17. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
  18. Sakarya University
  19. Selcuk University / Selcuk Universitesi
  20. Uludag University / Uludag Universitesi

لیست دانشگاه‌های تأییدشدۀ وزارت بهداشت برای تحصیل در ترکیه 2024- 2023

1. Acibadem University

2. Ataturk University

3. Ankara University

4. Bahçeşehir University

5. Başkent University

6. Dokuz Eylül University

7. Ege university

8. Gazi University

9. Hacettepe university

10. Istanbul University

11. Istanbul Aydin University

12. Izmir Katip Celebi University

13. Koc University

14. Marmara University

15. Medipol University

16. Ondokuz Mayis University

17. Yeditepe University

در ادامه به معرفی 9 دانشگاه برتر ترکیه در سال 2023 به نقل از مؤسسۀ QS می‌پردازیم.

برترین دانشگاه‌های ترکیه 2023

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

۱.

  دانشگاه کوچ (Koç University)

477

۲.

   دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)

501-510

۳.

 دانشگاه سابانجی (Sabanci University)

531-540

۴.

 دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)

561-570

۵.

     دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University)

601-650

۶.

دانشگاه بغازیچی( Boğaziçi University)

701-750

۷.

   دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

801-1000

۸.

دانشگاه استانبول (Istanbul University)

801-1000

۹.

 دانشگاه آنکارا (Ankara University )

1001-1200

نظام آموزشی ترکیه

نظام آموزشی  ترکیه از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شود؛ آموزش رسمی و آموزش غیر رسمی. آموزش رسمی به معنای سیستم مدرسه‌ای است و شامل آموزش عالی می‌شود که تمرکز اصلی این مقاله برروی آن است. آموزش غیررسمی شامل تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در خارج و یا در کنار مدرسه است.

آموزش رسمی شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش پیش دبستانی: آموزش اختیاری که در مهدکودک و محیط‌های مشابه برای کودکان زیر سن 6 سال ارائه می‌گردد.

آموزش ابتدایی: این آموزش برای تمامی کودکان اجباری است و در دوره‌ای هشت ساله برای کودکان بین 6 تا 14 سال ارائه می‌شود.

آموزش متوسطه: دبیرستان یا هنرستان برای سنین 15 تا 18/17 سال برگزار می‌شود.

آموزش عالی: این مورد شامل تمام موسسات آموزشی می‌شود که تحصیلات دانشگاهی را برای افراد فراهم می‌سازد.

 

آموزش عالی در ترکیه

در ترکیه، موسسات آموزش عالی حداقل دو سال آموزش عالی ارائه می‌دهند و دانشجویان را برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا آموزش می‌دهند. موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، موسسات، مدارس آموزش عالی، هنرستان موسیقی، هنرستان‌های آموزش عالی و مراکز پژوهشی می‌شود.

تحصیل رایگان در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویانی که مقطع دبیرستان را به پایان رسانده باشند، در رشته‌های مختلف آموزش‌های تخصصی ویژه‌ای ارائه می‌دهد. هدف اصلی دانشگاه‌های ترکیه افزایش آموزش عالی به منظور جهانی سازی کامل دنیا از لحاظ کمیت و کیفیت می‌باشد. این اصل همیشه در برنامه‌ها و دوره‌های طراحی شده مد نظر قرار داده می‌شود. دانشگاه‌هایی که از چند واحد تشکیل می‌شوند، توسط دولت و به موجب قانون به عنوان موسسات مستقل دولتی در آموزش و پژوهش تاسیس شده‌اند. علاوه بر این، موسسات آموزش عالی که تحت نظارت و کنترل دولت هستند، می‌توانند توسط نهادهای خصوصی مطابق با رویه و اصول مندرج در قانون منوط بر این که غیرانتفاعی باشند، تاسیس گردند.

دوره‌های تحصیلات تکمیلی شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد که توسط موسسات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی‌ شده است. دوره‌های کارشناسی ارشد به دو دوره‌ی «پژوهش محور» و «آموزش محور» تقسیم می‌شود که حداقل مدت زمان این دوره‌ها دو سال می‌باشد. دوره‌های پژوهش محور شامل گذراندن دوره های خاص همراه با انجام و ارائه پایان‌نامه می‌باشد؛ این درحالی است که دوره های آموزش محور شامل کلاس‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های ترمی می‌شود.

برای مطالعه مقطع دکترا دانشجویان در ابتدا باید مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده باشند. حداقل مدت زمان دوره دکترا چهارساله است که شامل کلاس‌، آزمون جامع دکترا و آماده سازی و دفاع از رساله دکترا می‌باشد. دوره‌های آموزش تخصصی پزشکی که با دوره‌های دکترا برابری می‌کند، در دانشکده پزشکی و بیمارستان آموزشی متعلق به وزارت بهداشت و سازمان بیمه اجتماعی کشور برگزار می‌گردد. دانشگاه‌ها علاوه بر شرایط پذیرش و برنامه آموزشی مطابق با قوانین و آئین نامه عمومی اتخاذ شده توسط مقررات شورای بین المللی، اختیار لازم برای تعیین دانشجویان پذیرفته شده در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه

فرایند پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه کاملا ساده است و متقاضیان خارجی معمولا باید دارای دیپلم دبیرستان بوده (به منظور اقدام برای دوره کارشناسی) و یا دارای مدرک چهارساله دانشگاهی (به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد) باشند؛ در غیر این‌صورت باید مدرک معادل را از کشور خود دریافت کنند. فرایند پذیرش بنا به مقطع انتخابی متغیر است؛ با این وجود چندین شرایط عمومی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت- شرایط زیر برای اکثر متقاضیان مقطع کارشناسی صدق می‌کند:

  • تکمیل فرم پذیرش به‌صورت کامل
  • ریزنمرات دانشگاه/ مدرک فارغ‌التحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (در صورت تمایل برای تحصیل به زبان انگلیسی)
  • رزومه
  • مدرک اثبات مالی
  • مدرک پرداخت هزینه درخواست‌نامه (معمولا بین 100-35 دلار آمریکا)

تقاضا‌نامه و هر مدرک اضافی باید پیش از موعد مقرر ارسال گردد؛ این تاریخ معمولا اول آگوست می‌باشد.

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه در تمام دوره های تحصیلی وجود دارد. اما شرط اصلی تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، داشتن مدرک زبان انگلیسی (TOEFL ا IELTS ) می باشد. اگر متقاضی فاقد مدرک زبان باشد ابتدا باید دوره زبان انگلیسی را در دانشگاه مربوطه طی کند تا بتواند مدرک زبان را اخذ نماید و بعد از آن می تواند دوره تحصیلی خود را آغاز نماید.

کار ضمن تحصیل در ترکیه

بر اساس قانون No 6735 که اخیرا تصویب شده است دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند کار همزمان با تحصیل در ترکیه داشته باشند. طبق این قانون دانشجویان پس از گذراندن سال اول تحصیلی خود قادر به انجام کار ضمن تحصیل در ترکیه خواهند بود. قابل ذکر است که دانشجویان خارجی که در دوره کارشناسی ثبت نام می کنند، نمی توانند برای اجازه کار درخواست دهند.

شرایط کار در ترکیه

دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در ترکیه هستند می توانند در بعضی از دانشگاه های پژوهشی ترکیه مانند دانشگاه بغازیچی استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه با انجام پروژه های پژوهشی حقوق دریافت نمایند. معمولا مجوز کار در ترکیه یک ساله صادر می­ شود. هنگامی که فرد برای تمدید دوباره مراجعه می­ کند این مجوز به مدت 3 سال تمدید خواهد شد. پس از پایان دوره­ 3 ساله کشور ترکیه این مجوز را برای مدت 6 سال تمدید خواهد نمود و پس ار آن متقاضی می تواند برای اجازه کار دائم درخواست دهد.

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

دانشجویان بین المللی گزینه های متنوعی را برای اقامت و اسکان خود در طی مراحل تحصیل در ترکیه پیش رو دارند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاه واقع در پردیس دانشگاه ها ، در خوابگاه های دولتی تحت مدیریت KYK (موسسه اعتباری آموزش عالی و خوابگاه ها) واقع در نقاط مختلف شهر، در خوابگاه های خصوصی یا آپارتمان هایی که در شهر اجاره می کنند ، اقامت کنند.

خوابگاه های دولتی و خوابگاه های دانشگاه

تقریباً تمام خوابگاه های دولتی و خوابگاه های دانشگاهی در ترکیه برای دانشجویان دختر و پسر جداگانه است. اگرچه تعداد دانشجویان ساکن در اتاق ها متغیر است ، اما بسته به تعداد افراد در اتاق ممکن است قیمت ها کم یا زیاد شود.

در اتاق و فضاهای مشترک ، وسایل مورد نیاز یک دانشجو در دسترس دانشجویان است. دسترسی به اینترنت در همه خوابگاه ها برای دانشجویان وجود دارد. بعضی از خوابگاه ها کافه تریای مخصوص خود را دارند و  دانشجویان معمولاً صبحانه و شام را در اینجا سرو می کنند. مناطق مشترک مانند اتاق تلویزیون ، اتاق مطالعه و آشپزخانه نیز برای دانشجویان در دسترس است.

هزینه های ماهانه خوابگاه هایی که توسط KYK اداره می شوند از 215 تا 340 لیر  در سال 2020 متغیر است. هزینه خوابگاه های دانشگاه بسته به هر دانشگاه متفاوت است. با مراجعه به صفحه وب دانشگاه می توانید معتبرترین و به روزترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید.

خوابگاه های خصوصی در ترکیه

یافتن خوابگاه های خصوصی در اکثر پردیس دانشگاه ها امکان پذیر است. امکانات ارائه شده توسط خوابگاه های خصوصی بیشتر از خوابگاه های دولتی است، اما هزینه آنها بیشتر است.

اجاره خانه در ترکیه

یکی دیگر از گزینه های اسکان دانشجویان بین المللی اجاره خانه است. به خصوص در محله های نزدیک به دانشگاه ، بسیاری از دانشجویان خانه ای را با چند دوست اجاره می کنند. شما در ترکیه گزینه های زیادی برای اجاره خانه خواهید داشت که از نظر کیفیت و تعداد مسکن به سرعت در حال پیشرفت است. البته قیمت ها از شهری به شهر دیگر و با توجه به موقعیت و مشخصات خانه متفاوت است.

اجاره خانه در ترکیه

خانه های ترکیه معمولاً به صورت آپارتمان هستند. این آپارتمان ها دارای یک اتاق نشیمن بزرگ ، 2 تا 4 اتاق خواب و همچنین بیشتر خانه ها دارای بالکن هستند. آشپزخانه به عنوان یک قسمت جداگانه از خانه واقع شده است. گرمایش خانه ها توسط سیستم مرکزی تأمین می شود. بر اساس میانگین نرخ اجاره بهای هر متر مربع در برخی از استان ها در سال 2020 ، نرخ متوسط ​​اجاره خانه 90 متر مربعی می تواند بین 600 تا 2.500 لیر باشد.

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم،ابتدا متقاضی می بایست در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه قبول شود، همچنین باید تسلط خود را به زبان انگلیسی و یا ترکی با ارائه مدارک زبان به اثبات برساند. برای اثبات تسلط به زبان ترکی مدرک آزمون تومر نیاز است .آزمون تومر آزمونی شبیه به آزمون های زبان انگلیسی TOFEL یا IELTS می باشد و شامل بخش های مختلفی برای سنجش مهارت های زبان ترکی داوطلبان می باشد .

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

  • ترجمه رسمی ریز نمرات دیپلم (دبیرستان) به زبان ترکی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات پیش دانشگاهی به زبان ترکی (در صورتی که پیش دانشگاهی را گذرانده باشید)
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم به زبان ترکی
  • ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی به زبان ترکی (در صورتی که پیش دانشگاهی را گذرانده باشید)
  • کپی پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی (ارائه این مدرک اجباری نیست)
  • پرداخت هزینه اپلیکیشن دانشگاه (در صورت وجود هزینه)
  • فرم تکمیل شده اپلیکیشن (نامه پذیرش اولیه)
  • پرداخت شهریه دانشگاه (حداقل یک ترم)
  • عکس بیومتریک
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی
  • و یا قبولی در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و یا ترکی دانشگاه مورد نظر
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها (دانشگاه های دولتی)

شرایط تحصیل در ترکیه بدون ازمون

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه دانشجویان خارجی را بدون آزمون و امتحان ورودی پذیرش می کنند. زبان تحصیل در این دانشگاه‌ها ترکی و انگلیسی می‌باشد.همچنین در دانشگاه های ترکیه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری و کنکورنمی باشد و هر دانشگاه به صورت جداگانه امتحانات ورودی را برای متقاضیان برگزار می کند. دانشگاه ها در سال 2 بار رشته هایی که در آن ها پذیرش دانشجو دارند را به همراه ظرفیت پذیرش اعلام می کنند و دانشجویان می بایست در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند و در امتحانات مربوطه شرکت نمایند.

تحصیل کارشناسی در ترکیه

تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه

امروزه بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل دوره کارشناسی در خارج از کشور دارند ترکیه را به عنوان مقصدی ایده آل انتخاب می کنند چرا که با توجه به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های ترکیه هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است. دانشجویانی که مشغول به تحصیل کارشناسی در ترکیه هستند می توانند نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایند که علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه مسکن، بیمه و هزینه های حمل و نقل را نیز شامل می شود.  همچنین زبان تدریس برخی از دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی انگلیسی می باشد.

مدارک تحصیلی کارشناسی اخذ شده از دانشگاه های ترکیه در تمامی رشته ها از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد تایید تمامی کشورهای اروپایی می باشد.از آنجایی که ترکیه از سال 2001 عضو سیستم هماهنگ آموزشی اتحادیه اروپا شده است مدارک تحصیلی کارشناسی دانشگاه های ترکیه در تمامی رشته ها از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد تایید تمامی کشورهای اروپایی می باشد.

از طرفی دانشگاه های ترکیه با بسیاری از دانشگاه های جهان  همکاری علمی و پژوهشی زیادی دارند و همین امر سبب شده است تا دانشجویان فرصت مناسبی کسب کنند تا در طرح های تبادل دانشجو بین دانشگاه های همکار با دانشگاه های ترکیه شرکت کرده و چند ترم در این دانشگاه ها طی کنند. مقطع کارشناسی در دانشگاه های ترکیه معمولاً 4 سال به طول می انجامد اما در بعضی از رشته ها مانند پزشکی تقریبا 6 سال زمان می برد.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

  • شناسنامه و اسکن از پاسپورت
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات مقطع دبیرستان به صورت معادل سازی شده
  • شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های مورد نظر و کسب نمره‌ی قبولی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا شرکت در آزمون زبان ترکی.

هزینه تحصیل کارشناسی در ترکیه

هزینه‌ تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه، برنامه و مقطع آموزشی متغیر خواهد بود. هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه های دولتی ترکیه که زبان تدریس آن ها انگلیسی می باشد 500 تا 1800 دلار و برای دانشگاه هایی که زبان تدریس آنها ترکی باشد 300 تا 800 دلار در سال می باشد. همچنین  شهریه دانشگاه های خصوصی ترکیه در مقطع کارشناسی از  5000 تا 20000 دلار در سال متغیر است.

تحصیل در ترکیه کارشناسی ارشد

ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

کارشناسی ارشد در ترکیه، به لطف دانشگاه های تاریخی و سنت دیرینه ی تبادلات فکری، برای دانشجویان بین المللی فرصت های بیشماری به ارمغان می آورد. دانشگاه های ترکیه با وجود دلایل منطقی، برای مثال شهریه نسبتاً پایین تحصیلات تکمیلی، برای دانشجویان بسیار جذاب هستند.ترکیه که در شاهراه تقاطع آسیا و اروپا قرار گرفته است، قطعاً یکی از مقاصد جذاب و هیجان انگیز تحصیلات تکمیلی در اروپا به شمار می آید. در حقیقت این کشور همیشه نقش مهمی در تبادلات افکار غربی و شرقی ایفا کرده است.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

  • چشم انداز جهانی ترکیه قطب مهم تبادلات فکری و پژوهش بین المللی است. این کشور که متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا است، همچنین از شرکت کنندگان فعال فرآیند بولونیا (Bologna Process) به شمار می آید، که طبق برآوردها 87000 دانشجوی خارجی سالانه در این کشور ثبت نام می شوند.
  • فرصت های آکادمیک منحصربه فرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی به واسطه امکانات تحقیقاتی مدرن و پیشرفته و آرشیو متون تاریخی که در هیچ جای دیگری در جهان غرب یافت نمی شود، جذب ترکیه می شوند.
  • موقعیت مکانی آب و هوای ترکیه، معماری زیبا و جغرافیای گوناگون آن، موجب شده است که به مقصدی جذاب برای تحصیلات خارج از کشور تبدیل شود.
  • مقرون به صرفه بودن شهریه ها و هزینه های زندگی در ترکیه نسبتاً پایین است.

انواع دوره های فوق لیسانس در ترکیه

سال تحصیلی ترکیه متشکل از دو ترم، از اکتبر تا ژانویه و از فوریه تا جولای است. معمولاً این دو ترم با تعطیلاتی دو هفته ای از هم جدا می شوند و البته تعطیلات طولانی تر تابستان بین جولای و اکتبر است. اغلب برنامه های تمام وقت مقطع ارشد در ماه اکتبر آغاز شده، اما برای دانشجویان پاره وقت، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که امکان ورود در ترم دوم را می دهد.

تحصیل مقطع ارشد در ترکیه

اتمام مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه (Yüksek Lisans Diplomasi) معمولاً دو سال زمان می برد و 120 واحد ECTS است. در هر ترم برای مجموعه دروسی ثبت نام می کنید که در ترم خاصی ارائه می شوند و ارزیابی در پایان هر کدام از این دوره ها در نمره نهایی شما اثرگذار خواهد بود. اغلب برنامه های مقطع ارشد در ترکیه دانشجو را ملزم به ارائه پایان نامه فردی در پایان ترم دوم در سال دوم می کنند. معمولاً این پایان نامه به صورت یک ارزیابی یعنی به سبک دفاعیه تز دکترا و به صورت شفاهی برگزار می شود.

تا زمانی که مقطع خود را بگذرانید و رساله خود را بنویسید، در رشته خود مهارت کافی کسب می کنید و این آزمون فرصتی برای به نمایش گذاشتن دانش شما در یک بحث علمی شبیه سازی شده خواهد بود. علاوه براین، گذراندن آزمون شفاهی به عنوان بخشی از مدرک ارشد یک روش آمادگی برای فعالیت های دانشگاهی بعدی خواهد بود – فرصتی که بسیاری از دانشجویان پیش از شروع PhD کسب نخواهند کرد. برخی از دوره های ارشد ترکیه مستلزم نوشتن رساله کتبی نیستند، در عوض دانشجویان باید یک پروژه حرفه ای شغلی را بگذرانند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

شهریه های مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه می تواند متغیر باشد. به طور کلی باید انتظار هزینه های بالاتر برای دوره ها زبان انگلیسی را داشته باشید، دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی مطالبه می­کنند. دوره ­های انگلیسی زبان در دانشگاه های عمومی، سالانه حدود 490 یورو برای دانشجویان بین المللی هزینه به همراه خواهند داشت. هزینه های موسسات خصوصی با میانگین 12.550 یورو، بسیار بالاتر است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

علاوه بر ضرورت برخورداری از صلاحیت های لازم در مقاطع تحصیلی قبلی، اغلب متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کنند. این آزمون برای دوره های تحصیلات تکمیلی و متقاضیان بین المللی نیز اجرا می شود.

آزمونی که در ترکیه برگزار می شود آزمون ورودی کارکنان دانشگاهی و دانشجویان کارشناسی (ALES) است. بسیاری از برنامه های مقطع ارشد متقاضی را ملزم به کسب نمره ی حداقل 50-55 در این آزمون می کنند، درحالی که نمرات بالاتر شانس پذیرش شما به دانشگاه های رقابتی تر و یا برخورداری از بورسیه را افزایش می دهد. محتوای آزمون ALES برای تایید این امر طراحی شده است که دانشجویان آینده از مهارت ها و توانمندی های پایه ای برخوردار باشند که برای گذراندن موفقیت آمیز مقطع ارشد ضروری است. قصد این آزمون ها ممانعت از پیشرفت دانشجویان نبوده و دانشجویانی که در هرصورت آماده مطالعات در مقطع ارشد هستند نباید نگرانی نسبت به این آزمون ها داشته باشند. ÖSYM هیئت مسئول اجرای آزمون ALES است.

برخی از موسسات ممکن است آزمون هایی بین المللی مانند GMAT یا GRE را به جای ALES بپذیرند. به عنوان یک قاعده، نمرات 450 یا 610 به ترتیب معادل با گذراندن ALES شناخته می شوند.

برخی از دوره های مقطع ارشد کاملاً یا به طور نسبی به زبان انگلیسی تدریس شده و در دانشگاه های جدیدتری که قصد جذب دانشجویان بین المللی بیشتری دارند این گرایش رو به افزایش است. در صورتی که دوره به زبان ترکی تدریس شود، از شما خواسته می شود که در فرآیند پذیرش خود آزمون زبان ترکی را نیز بگذرانید.

اگر انگلیسی زبان دوم شما است و متقاضی یک برنامه آموزشی به زبان انگلیسی هستید، باید آزمون تسلط را نیز بگذرانید. به این منظور، هیئت ÖSYM آزمون های اختصاصی خود را برگزار می کند، اما دانشگاه ها می توانند آزمون های بین المللی از قبیل تافل و آیلتس را نیز بپذیرند.

تحصیل دکترا در ترکیه

کشور ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل در مقطع دکترا می‌باشند، فرصت‌های منحصربه فردی ارائه می‌دهد. دانشگاه‌های ترکیه در زمینه تبادلات بین‌الملل سابقه دیرینه و شهریه نسبتا پایینی دارند. آموزش‌های دکترا با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند.ترکیه که پلی میان آسیا و اروپا است، نقش بسزایی در تاریخ شرق و اروپا دارد. این کشور مملو از اماکن و بناهای تاریخی است و طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌های غنی و گوناگون در دل آن جای گرفته‌اند. اگرچه ممکن است این موارد معیار انتخاب و یا سرگرمی باشند، اما در حقیقت دانشجویان در زمان تحصیل دکترا چیزهای بسیاری برای کشف و شناسایی دارند.

مزایای تحصیل دکترا در ترکیه

  • نقطه تقاطع بین شرق و غرب: ترکیه محل ملاقات هنر، فرهنگ‌ها و افراد مختلف است؛ و در زمینه‌ جاذبه‌های نمادین، جشنواره‌های پرهیجان و ایده‌های پژوهشی الهام بخش هیچ کمبودی ندارند.
  • اقتصاد در حال رشد: این کشور با در دست داشتن دومین نرخ رشد اقتصادی در جهان، بازارهای در حال توسعه و نفوذ سیاسی، بهترین مکان مناسب برای ادامه تحصیل می‌باشد.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: چشم انداز پایدار بین‌المللی دانشگاه‌های ترکیه، ایجاب می کند که بسیاری از دوره‌های دکترا به زبان انگلیسی تدریس شود.
  • قیمت مناسب: هزینه‌های پایین زندگی و شهریه مناسب ترکیه را به مقصد ارزشمند تحصیلی در مقطع دکترا تبدیل ساخته است.

ساختار دوره دکترا در ترکیه

به‌دلیل نامزدی ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا، مدارک دانشگاهی ترکیه از فرایند بولونیا پیروی می‌کند. در نتیجه دوره‌های دکترا شباهت بسیار زیادی به دوره‌های دکترا در اروپا دارد.

با این‌ وجود، دوره‌های دکترا از فرایند منظمی پیروی می‌کند که مراحل و ارزیابی‌های مشخص دارد. این فرایند شامل چندین کلاس، سمینار و آزمون می‌شود که مجموع اعتبار ECTS آن، 240 است. همچنین در ابتدای دوره‌ی دکترا کلاس‌های مقدماتی برگزار می‌شود. هر دانشگاه و دوره‌ محتوای خاص خود را دارد، اما به منظور اعطای مدرک دکترا تمام محتوای درسی باید تدریس شوند.

مقطع دکترا در ترکیه

در ترکیه رساله و پیشرفت دانشجویان توسط کمیته سرپرستی نظارت و بررسی می‌شود و استاد راهنمای دانشجو یکی از اعضای اصلی این کمیته است. استاد راهنما یکی از اساتید دانشگاهی است که در حوزه تحقیقاتی دانشجوی خود متخصص بوده و در اولین سال دکترا برای دانشجو تعیین ‌می‌شود. دانشجو می‌تواند علاوه بر استاد راهنما، مشاور نیز داشته باشد. مشاور نیز در کمیته حضور دارد.

دانشجویان در اوایل دوره دکترا توسط آزمون صلاحیت ارزیابی می‌شوند. این آزمون مشابه آزمون MPHIL انگلستان است. کمیته صلاحیت، علاوه بر بررسی پیشنهاد رساله دانشجو به دو صورت کتبی و شفاهی، کمیته آزمون داوران را نیز تشکیل می‌دهد که به برنامه‌ریزی و ارزیابی آزمون‌ها در دوران باقی‌مانده دکترا می‌پردازد؛ نتیجه این آزمون توسط کمیته صلاحیت بررسی می‌شود.

پس از اتمام موفقیت‌آمیز آزمون صلاحیت و دفاع از هدف پژوهش، دانشجویان می‌توانند دوره دکترا را آغاز کنند. در مدت زمان تحصیل دانشجویان هر شش ماه به‌طور منظم توسط کمیته مرتبط ارزیابی خواهند شد که این امر به منظور بررسی فرایند کاری دانشجو در مقطع دکترا می‎باشد. کمیته مطالعات فعلی، نتایج، روش تحقیق و برنامه کاری که دانشجو در زمینه پژوهشی خود انجام داده است را از طریق گزارش‌های ارائه شده بررسی می‌کنند.

هنگامی که دانشجویان پژوهش خود را به اتمام رسانند، رساله نهایی دکترای آنها توسط هیئت داوران بررسی خواهد شد. این فرایند مشابه آزمون شفاهی در انگلستان می‌باشد، اما از رساله، در حضور عموم دفاع می‌شود.

هزینه تحصیل دکترا در ترکیه

بطور کلی ترکیه کشوری مناسب برای تحصیل مقطع دکترا است. در بیشتر موارد دانشجویان مبالغ کمی برای شهریه و مخارج زندگی پرداخت می‎کنند. همچنین منابع مالی محدودی برای دانشجویان بین‌الملل در دسترس می‌باشد.

شهریه مقطع دکترا در ترکیه

شهریه دوره‌های دکترا در دانشگاه‌های دولتی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، اندک است و معمولا حدود 800-500 یورو در سال برای دانشجویان بین‌الملل می‌باشد. این مبلغ حتی برای شهروندان ترکیه و یا دوره‌هایی که به زبان ترکی تدریس می‌شوند کمتر است. توجه داشته باشید این میزان با توجه به دانشگاه و دوره دکترا متغیر است.

شهریه دانشگاه‌های خصوصی بطور قابل توجهی بیشتر است که سالیانه حدود 17.500-5.250 یورو می‌باشد. با این وجود، امکانات مالی در این موسسات بیشتر است.

هزینه‌های زندگی دانشجویان دکترا در ترکیه

علاوه بر شهریه‌ مناسب و هزینه‌های پایین زندگی در شهرهای ترکیه، تحصیل دوره دکترا از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه سکونت، غذا، برنامه‌های تفریحی و سفر در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب بوده و دانشجویان معمولا بین 350 تا 425 یورو در هر ماه هزینه می‌کنند.

شرایط پذیرش مقطع دکترا در ترکیه

به منظور شرکت در دوره‌های دکترا، متقاضیان باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با رشته مورد نظر را داشته‌ باشند. بیشتر مدارکی که از اروپا صادر شده‌اند قابل قبول می‌باشند، اما ممکن است برای پذیرش مدارک سایر کشورها به عنوان گواهی معادل بررسی‌های بیشتری نیاز باشد.

علاوه بر این، به منظور پذیرش در دوره‌های دکترا متقاضیان باید پیشنهاد پژوهشی خود را ارسال کنند؛ پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام، با دانشگاه و یا استاد‌راهنمای سابق خود تماس حاصل فرمایید. همچنین متقاضیان معمولا باید معرفی‌نامه دانشگاهی (academic references) خود را ارسال و جهت انجام مصاحبه حضور یابند.

آزمون‌های ورودی دوره دکترا در ترکیه

به عنوان متقاضی دوره دکترا، دانشجو باید به منظور اثبات تجربه و بار علمی خود در آزمون‎های ورودی شرکت کند. اکثر آزمون‌های مورد استفاده در ترکیه تحت عنوان امتحان ورودي تحصيلات تكميلي (ALES) برگذار می­شود. حد نصاب نمره برای هر فرد متغیر است اما معمولا حداقل نمره مورد نیاز برای هر شخص بین 70-50 است. این آزمون‌ها هرساله در زمان‌های معین برگزار می‌شوند. متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ALES به مركز گزينش و جابجايي دانشجویي تركيه ÖSYM مراجعه کنند. متقاضیان می‌توانند برمبنای دیگر نمرات آزمون‌های بین‌المللی همچون GMAT(حداقل نمره مجاز 500) و GRE(حداقل نمره مجاز685) اقدام به دریافت پذیرش کنند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دکترا در ترکیه

بسیاری از دوره‌های دکترا در ترکیه از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان آموزشی استفاده می‌کنند. این مسئله به طور جدی رایج است و اغلب در موسسات تازه تاسیس شده در ترکیه کاربرد بیشتری دارد. به‌منظور پذیرش در یکی از دوره‌های دکترا به‌عنوان فردی غیرانگلیسی زبان، دانشجویان می‌بایست حداقل نمره‌ی قابل قبول زبان انگلیسی را ارائه‌دهند. این آزمون می‌تواند یکی از آزمون‌های شناخته شده همچون تافل و یا آیلتس باشد، و یا یکی از آزمون‌های ارائه شده توسط مركز گزينش و جابجايي دانشجوي تركيه ÖSYM باشد.

اگرچه تحصیل دانشجویان به زبان ترکی نخواهد بود، اما یادگیری این زبان در دوران تحصیل و زندگی روزانه آنها نقش به سزایی دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دکترا در ترکیه

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • CV
  • کپی گذرنامه به همراه انگیزه نامه و توصیه نامه

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی ترکیه در ایران

1. مدارک Ön Lisans Diplomasi با دو سال‌ تحصیل‌ و كلیه‌ مدارك‌ و تحصیلات‌ نیمه‌ تمام‌ دانشگاهي‌ (آكادمیك) با دو یا سه‌ سال‌ تحصیل‌ در موسسات معتبر در صورت‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان، “كاردانی” ارزشیابی‌ می‌شود.

2. مدارک Lisans Diplomasi (Bachelor) بعد از دیپلم‌ دبیرستان، “كارشناسی” ارزشیابی‌ می‌شود.

3. مدارک Yuksek Lisans Diplomasi (Master) از دانشگاه‌های‌ گروه‌ یك‌ با شرط‌ داشتن‌ مدرك‌ كارشناسی، “كارشناسي‌ ارشد” ارزشیابی می‌شود.

تبصره1: مدارک Yuksek Lisans پيوسته (کارشناسی و کارشناسی ارشد پيوسته)، کارشناسی ارشد ارزشيابی می شود.

تبصره2: مدارك‌ موضوع‌ بند 3 از مراكز آموزش‌ عالی‌ كه‌ نامشان‌ در فهرست‌ دانشگاه‌های‌ گروه‌ یك‌ آورده‌ نشده‌ و  مورد(YOK) تاييد شورای آموزش عالی کشور ترکيه می باشد با شرط‌ داشتن‌ معدل‌ 3 از 4 به‌ همراه‌ ارائه‌ یك‌ مقاله‌ علمی‌ از رساله‌ دوره‌ كارشناسی‌ ارشد در نشریات‌ معتبر  با نمايه بين المللی، “كارشناسی‌ ارشد” ارزشیابی‌ می ‌شود.

4.  مدارک Veterner Hekimligi Yuksek Lisans Diplomasi  با پنج‌ سال‌ تحصیل‌ پیوسته‌ بعد از دیپلم‌ دبیرستان، از مراکز آموزش عالی که نامشان در فهرست گروه يک آورده شده است “كارشناسی‌ ارشد” در دامپزشكی‌ ارزشیابی‌ می ‌شود.

5. مدارک Doktora (Ph.D.) از داشگاه‌های‌ گروه‌ یك‌ با شرط‌ دارا بودن‌ مدرك‌ كارشناسی ارشد، “دكترا” ارزشیابی‌ می‌ شود.

تبصره: مدارك‌ موضوع‌ بند 5 از مراكز آموزش‌ عالی‌ كه‌ نامشان‌ در فهرست‌ دانشگاه‌های‌ گروه‌ یك‌ آورده‌ نشده‌ است و مورد تاييد شورای آموزش عالی (YOK) کشور ترکيه می باشد به‌ شرط‌ داشتن‌ معدل‌ 3 از 4 همراه‌ با ارائه‌ یك‌ مقاله‌ علمی‌ از پایان‌ نامه‌ دوره‌ دكترا در نشریات‌ معتبر نمايه شده بین‌المللی‌  غیر از ایران‌ و كشور محل‌ تحصیل، “دكترا” ارزشیابی‌ می ‌شود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

بورسیه رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

دانشجویان بین الملل از سراسر جهان می‌توانند با استفاده از «بورسیه تحصیلی» در دانشگاه‌های ترکیه به صورت رایگان تحصیل کنند. صرف نظر از فراهم‌سازی فرصت‌های آموزشی در سطح بین‌الملل همراه با گنجینه‌ای از دانش و تجربه، ترکیه به دانشجویان در معتبرترین دانشگاه‌های خود، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند.

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی

همانند بسیاری از بورس‌های تحصیلی، بورس تحصیلی ترکیه طیف گسترده‌ای از مزایا را برای دانشجویان ارائه می‌دهد. بعضی از مزایای ویژه بورسیه به شرح زیر است:

  • سکونت رایگان: یکی از بهترین ویژگی بورسیه تحصیلی ترکیه سکونت دانشجویان به بهترین روش ممکن است. تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه اقامت دارند و دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای از این امکانات بهره‌مند شوند. درصورتی که دانشجویی تمایل به زندگی در خوابگاه را نداشته باشد، می‌تواند به محل سکونت مورد تمایل خود نقل مکان کند؛ در چنین شرایطی هزینه زندگی به عهده خود دانشجو می‌باشد.
  • شهریه رایگان: دانشجویان بورسیه، تنها می‌بایست با تمام توان خود به تحصیل مشغول شوند و هیچ مسئولیت دیگری بر دوش آنها نخواهد بود. دانشجویان بورسیه، هیچ وظیفه‌ای در قبال پرداخت شهریه نداشته و تحصیل آنها بصورت رایگان خواهد بود.
  • هزینه‌های بهداشتی: هزینه‌های بهداشتی تمامی دانشجویان بورسیه، برعهده‌ی بیمه سلامت عمومی است. خدمات درمانی در سراسر جهان مسئله بسیار مهمی است؛ این موضوع به ویژه برای خارجی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. خوشبختانه، در صورتی که دانشجویی بورسیه باشد، این موضوع دیگر نگران کننده نخواهد بود. در صورت بروز بیماری دانشجو هیچ هزینه ای برای درمان پرداخت نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها برعهده بیمه سلامت عمومی خواهد بود.
  • هزینه های مسافرتی: برنامه بورس ترکیه حتی هزینه‌های مسافرتی دانشجویان را پرداخت می‎کند. در حین تحصیل دو بلیط برای آنها تهیه می‌گردد؛ یکی از آنها برای ورود دانشجویان به ترکیه و دیگری عزیمت آنها پس از اتمام تحصیل می‌باشد. با این حال، اگر دانشجویی شخصا تمایل به خرید بلیط داشته باشد، هزینه بلیط به او پس داده می‌شود.

دوره‌های آموزش زبان برای بورسیه تحصیلی ترکیه

تمام دانشجویانی که تسلط کامل بر زبان ترکی را ندارند، باید به مدت یک سال در دوره‌های آموزش زبان ترکی شرکت کنند تا مهارت زبانی خود را بهبود بخشند. هیچ استثنایی برای این دوره‌های زبانی وجود ندارد و حتی دانشجویانی که در کلاس‌هایی با زبان متفاوت حضور می‌یابند باید در دوره‌های آموزش زبان ترکی شرکت کنند. با کمک این دوره‌ها، اقامت دانشجویان در این کشور خوشایندتر خواهد بود.

شرایط لازم برای دریافت بورس تحصیلی ترکیه

به منظور دریافت بورسیه تحصیلی، متقاضیان باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • کشور واجد شرایط: بورسیه تحصیلی برای تمامی دانشجویان از سراسر جهان قابل استفاده می‌باشد.
  • زبان مورد نیاز: داوطلبانی که قصد تحصیل در این دوره‌ها را دارند، باید دارای مدرک زبان معتبر و بین‌المللی باشند (تافل یا مدارک معادل آن). بسیاری از این دوره‌ها نیازمند نمره بین‌المللی مورد قبول می‌باشند که GRE، GMAT، SAT و غیره از جمله آنها هستند. متقاضیان می توانند در هنگام انتخاب دوره در سیستم کاربردی، زبان آموزش را انتخاب کنند.
  • شرایط پذیرش: متقاضیان دوره کارشناسی که دارای گواهی بین‌المللی همچون SAT یا GCSE هستند، به‌ازای نمره آزمون ملی، نیازمند ارائه‌ی حداقل گواهی لازم برای اتمام دوره دبیرستان مطابق با آزمون‌های بین‌الملل می‌باشند.
  • تمام کسانی که بورس تحصیلی ترکیه را دریافت کرده‌اند و مدرک C1 برای مهارت زبان ترکی را ندارند (از جمله کسانی که در دوره‌های انگلیسی زبان یا غیر انگلیسی شرکت نموده اند)، باید به مدت یک‌سال در دوره‌های آماده‌سازی زبان ترکی شرکت کرده و مدرک C1 را تا آخر سال تحصیلی خود دریافت کنند.
  • گروه‌های مجاز: شهروندان تمامی کشورها، فارغ التحصیلان و یا متقاضیانی که می‌توانند تا پایان سال تحصیلی فارغ‌التحصیل شوند (پیش از سپتامبر سال 2019)، پژوهشگران و اعضای انجمن دانشگاه.
  • گروه‌های غیر مجاز : شهروندان ترک و کسانی که تابعیت ترکیه را از دست داده‌اند. دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه برای مقطع تحصیلی مورد نظر خود ثبت‌نام کرده‌اند.
  • حداقل معیار علمی:
  • حداقل معدل تحصیلی برای متقاضیان مدرک کارشناسی: 14
  • حداقل معدل تحصیلی برای متقاضیان مدرک ارشد و دکترا: 15
  • حداقل معدل تحصیلی برای متقاضیان علوم بهداشتی (پزشکی، داندانپزشکی و داروسازی): 18

محدودیت سنی برای بورسیه تحصیلی در ترکیه

در برخی دانشگاه ها محدوده سنی بیشتر است.

  • زیر 27 سال برای دوره‌های کارشناسی
  • زیر 36 سال برای دوره‌های کارشناسی ارشد
  • زیر 40 سال برای دوره‌های دکترا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را می توان محبوب ترین رشته های تحصیلی در این کشور نامید که سالانه پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به خصوص از ایران می باشد. دوره‌ی پزشکی در ترکیه 6 ساله می باشد. در سه سال اول تحصیل دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌ها می بایست تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی را نیز انجام دهند. در سال چهارم و پنجم خود دانشجویان مشغول انجام آزمایشات و تشخیص بیماری‌ها و پیدا کردن راهکاری برای درمان آن‌ها می‌شوند و در سال آخر به صورت کارآموز در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

مدارک پزشکی و دندانپزشکی صادره از دانشگاه های پزشکی ترکیه در سطح بین المللی معتبر می باشند و دانشگاه های پزشکی این کشور نیز  مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند که این خود یکی از مهمترین مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه برای دانشجویان ایرانی می باشد. از طرفی نزدیک بودن فاصله دو کشور ترکیه و ایران زمان و هزینه تردد را برای دانشجویان ایرانی و خانواده هایشان کاهش می دهد.

امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی علاوه بر زبان ترکی نیز در دانشگاه های پزشکی ترکیه وجود دارد. همچنین بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه، نزدیک بودن فرهنگ دو کشور و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشور های اروپایی را می توان از دیگر مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بیان کرد.

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه متقاضی باید دارای مدرک دیپلم باشد یا در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل باشد. همچنین متقاضیان برای ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه می بایست در آزمون YOS شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون YOS از 2 بخش تشکیل شده است. بخش اول آزمون YOS شامل؛ سوالاتی از دروس ریاضی , هوش و هندسه می باشد.

بخش دوم جهت ارزیابی تسلط متقاضیان به زبان ترکی می باشد که در آن به هر داوطلب با توجه به تسلط زبان ترکی نمره A,B,C  داده خواهد شد اما اگر دانشجو حد نصاب لازم را در این قسمت کسب نکند، باید دوره ۱ساله زبان ترکی   TOMER‌را بگذراند و نمره قبولی را در آزمون نهایی بدست آورد تا بتواند در کلاس‌های پزشکی شرکت نماید. بعضی از دانشگاه های پزشکی ترکیه ملاک پذیرش دانشجو را بر آزمون دیگری تحت عنوان آزمون SAT قرار می دهند اما آزمون YOS فراگیرتر است و دانشگاه های بیشتری نتیجه این آزمون را ملاک عمل قرار می دهند.

برای تحصیل دوره های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی نیز بعد از کسب قبولی در آزمون ورودی متقاضی باید مدرک آیلتس حداقل 6 را داشته باشد.

همچنین بعضی موسسات آموزشی در ترکیه و خارج از ترکیه هستند که دوره های آمادگی برای YOS و SAT برگزار می کنند یکی از این موسسات کالج متروپل است که به عنوان یک سازمان آموزشی زنجیره ای متخصص در حوزه خود با شعبه های بسیار در داخل و خارج ترکیه، از سال ۱۹۹۵ تا به امروز در حوزه برگزاری دوره های آمادگی برای آزمون YOS و SAT و همچنین در حوزه آموزش زبان ترکی استانبولی به دانشجویان خارجی فعالیت داشته و در جهت دهی به آینده صدها هزار داوطلب ایفای نقش نموده است.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه ها
  • مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( تافل یا آیلتس )
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه بین المللی
  • پرداخت هزینه پذیرش

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به نوع دانشگاه که دولتی یا خصوصی است بستگی دارد. در دانشگاه های دولتی این کشور متوسط هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سالانه 1000 تا 2000 دلار می باشد اما در دانشگاه های خصوصی متفاوت است و ممکن چیزی در حدود 20000 دلار در سال باشد.

برای هزینه زندگی در ترکیه، دانشجویان هم باید ماهانه؛ ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای تغذیه و ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار برای اسکان در خوابگاههای دانشجویی در نظر داشته باشند.

آزمون yos ترکیه

آزمون YOS یکی از آزمون های ورودی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه می باشند. در قدم اول برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور ترکیه متقاضی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشد یا در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل باشد. برای آنکه بتوانید در رشته پزشکی ترکیه و یا دندانپزشکی این کشور مشغول به تحصیل شوید باید برحسب مقررات دانشگاه در آزمون YOS ترکیه و یا SAT نمره قبولی را کسب نمایید. آزمون yos فراگیرتر است و دانشگاه های بیشتری نتیجه این آزمون را ملاک عمل قرار می دهند.

آزمون yos ترکیه

برای شرکت در این آزمون شرط سنی وجود ندارد. آزمون YOS آزمونی متشکل از 2 بخش است. مواد امتحانی آزمون yos شامل؛ بخش اول سوالاتی از دروس ریاضی , هوش و هندسه می باشد. این سوالات به دو زبان ترکی و انگلیسی در یک یا دو دفترچه ارائه می شوند و دانش متوسط زبان انگلیسی یا ترکی برای پاسخ به سوالات کافی می باشد.

آزمون yos، شامل ۹۰ تا ۱۰۰ تست است که ۴۰-۴۵ تست آن به ریاضیات، ۴۰-۴۵ تست دیگر به هوش و ۱۰ تست باقی مانده به هندسه اختصاص دارد. ریاضیات و هندسه آن در سطح ریاضیات دبیرستان ایران است و برای شرکت کننده های ایرانی از درجه سختی بالایی برخوردار نیست. این آزمون صرفا مختص دانشگاههای کشور ترکیه است و نمره آن استفاده بین المللی ندارد.سوالات YOS برای همه رشته ها یکسان است. در واقع جزء آزمونهای استعداد سنجی محسوب می شود. نمرات بین ۹۲ تا ۱۰۰ براحتی می توانند در رشته های پزشکی و دندان پزشکی قبول شوند. هر دانشگاه در ترکیه آزمون یوس مربوط به خود را برگزار میکند.

بخش دوم سوالات برای سنجش دانش زبان ترکی داوطلبان می باشد که نتیجه این بخش به صورت نمره A, B و C تعیین می شود. البته نتیجه قسمت دوم آزمون زمانی دارای اهمیت است که دانشجو بخواهد به زبان ترکی ادامه تحصیل بدهد یعنی در هنگام ثبت نام دانشگاه زبان تحصیل خود را زبان ترکی انتخاب نماید. در حال حاضر متصدی برگزاری این آزمون خود دانشگاه ها هستند و هر دانشگاه به طور جداگانه این آزمون را برگزار می نماید. به طور معمول زمان ثبت نام آزمون YOS ترکیه در فروردین ماه هر سال است و آزمون دانشگاه های مختلف در بازده زمانی ماه های اردیبهشت تا تیر برگزار می شوند. جواب نهایی آزمون از 2 هفته تا 2 ماه بعد از هر آزمون اعلام می شود.

آزمون sat ترکیه

آزمون sat ترکیه

آزمون SAT آزمونی است به زبان انگلیسی که از دروس ریاضی, درک مطلب و نگارش متشکل است که هر قسمت دارای حداکثر 800 نمره است. معمولاً این آزمون را دانشگاه هایی برگزار می کنند که شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی را دارند. البته تغییراتی در این آزمون در حال شکل گیری می باشد. بخش ریاضی و هندسه این آزمون در کشور ترکیه, بیشتر مدنظر هستند. سطح دشواری این آزمون از آزمون YOS بیشتر است. برخی دانشگاه های ترکیه همانند دانشگاه حاجت تپه در آنکارا نتیجه این آزمون را ملاک ثبت نام دانشجویان قرار می دهد.

آزمون SAT، شامل ۱۵۴ تست است که ۵۲ تست آن Reading و ۴۴ تست آن Writing و ۵۸ تست دیگر به فهم و مهارت ریاضیات دانشجویان بستگی دارد. تسلط متقاضی به زبان انگلیسی در این آزمون جدی است. ولی ریاضی این آزمون در سطح ریاضیات اول و دوم دبیرستان ایران است. حداقل نمره ای که دانشجو باید در این آزمون کسب کند برای رشته ها و دانشگاههای خوب حدود ۱۳۰۰ است. این آزمون ۶ بار در سال در کشور ترکیه برگزار می شود.

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه بسته به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. دانشگاه های دولتی کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی هستند، برای مثال به عنوان یک دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه های دولتی ترکیه که زبان تدریس آن ها انگلیسی می باشد 500 تا 1800 دلار در سال است و هزینه تحصیل به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 300 تا 800 دلار در سال می باشد.

معمولا شهریه کلاس‌هایی که در دانشگاه‌های دولتی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند بسیار گران‌تر است و از 1500-600 دلار در سال متغیر است؛ این درحالی است که همین کلاس‌ها به زبان ترکی حدود 750-240 دلار هزینه می‌برد. دانشگاه های خصوصی به طور مستقل هزینه و شهریه را تعیین می کنند که می تواند به ۲۰ هزار دلار در سال هم برسد.

هزینه زندگی در ترکیه 2020

هزینه تحصیل و زندگی از دیگر مواردی است که بر روی تصمیم دانشجویان به منظور تحصیل در خارج از کشور تاثیر می‌گذارد. در مقایسه با دیگر مقاصد دانشجویان بین‌الملل، ترکیه از شهریه سالیانه ارزان‌تری برخوردار است و هزینه‌های زندگی در این کشور به مراتب کمتر است. به گزارش سایت نامبئو (Numbeo) در سال 2020، هزینه زندگی در ترکیه 53% ارزان‌تر از آمریکا و 23.81% ارزان تر از ایران است و میزان اجاره بها برای مسکن نیز  58.43%  کمتر از ایران می باشد.(داده‌های جمع‌آوری شده برای تمامی شهرها است).

مخارج ماهیانه زندگی برای دانشجویان خارجی بین 700-500 دلار آمریکا قرار دارد که این مبلغ بسته به سبک زندگی دانشجو متغیر است. هزینه‌های آموزشی برای هر ترم تقریبا بین 150-100 دلار آمریکا می‌باشد.

نرخ توزیع پذیری هزینه‌های زندگی در ترکیه در سال ۲۰۲۰

قصد ما این است تا با نمایشی گرافیکی درک بهتری از پراکندگی هزینه‌ها داشته باشید. منبع این هزینه‌ها سایت معروف Numbeo.com است.

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازارها
  • اجاره ماهیانه
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه ۲۰۲۰

میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه ۲۰۲۰

رستوران‌هاقیمت واحد (دلار)حداقل-حداکثر قیمتها (دلار)
غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت۴.۲۵ $۲.۸۹-۵.۹۵
غذا برای ۲ نفر، در رستوران متوسطه، دارای سه قسمت (مثلاً دارای دسر، سالاد، غذای اصلی)۱۵.۳۱ $۱۰.۲۱-۲۰.۴۲
مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)۳.۴۰ $۳.۰۶-۴.۲۵
کاپوچینو (معمولی)۱.۸۱ $۱.۳۶-۲.۵۵
نوشابه / پپسی (بطری ۰.۳۳ لیتر)۰.۶۷ $۰.۴۳-۱.۰۲
آب (بطری ۰.۳۳ لیتر)۰.۲۳ $۰.۱۷-۰.۵۱
بازارها
شیر (معمولی)، (۱ لیتر)۰.۷۴ $۰.۵۵-۱.۰۱
یک عدد نان سفید تازه (۵۰۰ گرم)۰.۴۲ $۰.۲۶-۰.۶۰
برنج (سفید)، (۱ کیلوگرم)۱.۴۷ $۰.۹۹-۲.۰۴
تخم‌مرغ (معمولی) (۱۲ عدد)۱.۶۶ $۰.۸۸-۲.۸۵
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۵.۶۶ $۳.۴۰-۸.۵۱
سینه مرغ (بدون پوست‌واستخوان)، (۱ کیلوگرم)۳.۵۶ $۲.۸۹-۴.۵۹
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) (یا گوشت راسته)۱۰.۱۵ $۸.۱۷-۱۳.۶۰
سیب (۱ کیلوگرم)۰.۸۴ $۰.۶۸-۱.۱۰
موز (۱ کیلوگرم)۱.۹۴ $۱.۳۶-۲.۵۵
پرتقال (۱ کیلوگرم)۰.۸۴ $۰.۵۱-۱.۰۲
گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم)۰.۸۰ $۰.۴۳-۱.۲۸
سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم)۰.۵۵ $۰.۳۲-۱.۰۰
پیاز (۱ کیلوگرم)۰.۵۷ $۰.۳۴-۱.۰۲
کاهو (۱ عدد)۰.۵۹ $۰.۳۴-۰.۸۵
آب (بطری ۱.۵ لیتر)۰.۳۲ $۰.۱۷-۰.۴۳
حمل و نقل
بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)۰.۵۱ $۰.۴۳-۰.۶۰
بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)۳۰.۶۳ $۱۷.۰۱-۳۴.۸۸
کرایه ورودی تاکسی (تعرفه عادی)۰.۷۸ $۰.۶۸-۱.۰۲
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفه عادی)۰.۵۳ $۰.۵۱-۰.۷۷
کرایه تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)۴.۰۴ $۳.۰۶-۵.۱۰
بنزین (۱ لیتر)۱.۱۷ $۱.۰۶-۱.۲۱
فولکس‌واگن گلف تیپ ۱.۴ ۹۰ KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)۲۶,۸۸۲.۱۸ $۲۲,۱۱۸.۲۵-۳۰,۶۲۵.۲۷
تویوتا کرولا  تیپ ۱.۶l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)۲۲,۶۹۵.۷۰ $۱۷,۰۱۴.۰۴-۲۷,۲۲۲.۴۶
هزینه قبوض خدمات شهری (ماهانه)
قبوض اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان ۸۵ مترمربعی۶۲.۴۶ $۳۷.۴۳-۹۹.۹۲
تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)۰.۱۲ $۰.۰۷-۰.۱۷
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)۱۵.۰۱ $۱۱.۰۶-۲۳.۸۲
ورزش و اوقات فراغت
باشگاه تناسب‌اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگ‌سال۲۳.۹۷ $۱۷.۰۱-۳۴.۰۳
اجاره زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)۱۲.۷۱ $۵.۱۰-۲۵.۵۲
سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی۳.۴۰ $۲.۵۵-۴.۲۵
هزینه مراقبت از کودکان
مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک۲۵۴.۸۲ $۱۴۴.۶۲-۴۲۵.۳۵
دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک۵,۶۴۷.۳۹ $۳,۴۰۲.۸۱-۱۰,۲۰۸.۴۲
لباس و کفش
یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)۳۶.۳۳ $۲۰.۴۲-۵۹.۵۵
یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)۲۴.۲۰ $۱۱.۹۱-۴۲.۵۴
یک جفت کفش نایک (متوسط)۶۱.۵۳ $۴۲.۵۴-۸۵.۰۷
یک جفت کفش چرم مردانه اداری۴۹.۷۰ $۳۴.۰۳-۶۸.۰۶
اجاره ماهانه
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر۲۲۹.۷۶ $۱۳۶.۱۱-۳۴۰.۲۸
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز شهر۱۴۶.۳۲ $۸۵.۰۷-۲۳۸.۲۰
آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر۳۹۷.۹۳ $۲۲۱.۱۸-۶۱۲.۵۱
آپارتمان (۳ خوابه) خارج از مرکز شهر۲۴۷.۶۶ $۱۵۳.۱۳-۴۲۵.۳۵
قیمت آپارتمان برای خرید
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر۸۹۰.۳۴ $۵۱۰.۴۲-۱,۷۰۱.۴۰
قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر۵۲۱.۳۱ $۳۰۶.۲۵-۸۵۰.۷۰
حقوق و تأمین مالی
میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)۴۵۲.۴۶ $
نرخ بهره وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت۱۹.۵۰۲.۰۴-۴.۲۵

ویزای تحصیلی ترکیه

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه متقاضی باید ابتدا در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی اقدام نماید. تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در این دوره ها از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاههای کشور ترکیه امکان پذیر است. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه نماید و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ نموده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. ویزای تحصیلی ترکیه ۱ سال اعتبار دارد. دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت ترکیه بگیرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

  • کپی صفحه اول پاسپورت خود که در برگه A4 گرفته شده است که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نباید کمتر از یک سال باشد
  • نامه ای که از دانشگاه مورد نظر جهت ویزای تحصیلی ترکیه اخذ شده بود
  • فرم تقاضای دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی ترکیه

ویزای همراه دانشجویان خارجی ترکیه

همراهان دانشجویان دانشگاه­ های ترکیه اجازه اقامت در ترکیه به مدت طول دوره تحصیل را دریافت می ­کنند اما مانند دانشجو باید هر سال ویزای خود را تمدید کنند، بنابراین خانواده (همسر و فرزند زیر 18 سال) دانشجو اجازه ورود به خاک ترکیه را دارند و بایستی مانند دانشجو زمان مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه درخواست کنند و پس از مصاحبه اجازه اقامت صادر می­ شود.

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

دولت ترکیه برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی، بالا بردن استانداردهای کسب و کار ترکیه و همچنین جذب شرکت های خارجی بزرگتر جهت سرمایه گذاری در ترکیه برآن شده است تا از سال 2016 با تغییر قوانین امکان اقامت پس از تحصیل دانشجویان خارجی را فراهم آورد اصلاحیه مهم تغییر قانون بشرح ذیل است:
1. دانشجویان خارجی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بصورت قانونی اجازه کار دانشجویی یا همان کار همزمان با تحصیل در ترکیه را دارند.

2. دانشجویان خارجی بعد از اخذ یک مدرک تحصیلی در دانشگاه های ترکیه می توانند تا حداکثر یک سال ویزای خود را تمدید کنند تا در این زمان برای کاریابی اقدام کنند.

3. هر فردی که بخواهد در ترکیه بصورت قانونی کار کند نیاز به داشتن اجازه کار از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه دارد. مسلما ترکیه با جمعیتی بسیار اندکی که تسلط بسیار کمی به زبان انگلیسی دارد نمی تواند کشوری مناسب برای نیروهای کاری خارجی باشد. در نظر بگیرید زیر 20% مردم ترکیه تسلط نه چندان بالایی به زبان انگلیسی دارند. پس اگربدنبال کار در ترکیه هستید تسلط مناسب به زبان ترکی استانبولی بسیار توصیه می شود.

شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه

دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ترکیه و فارغ التحصیلی بنا به نظر اداره اقامت ترکیه بین 6 تا 12 ماه اجازه اقامت برای یافتن کار را خواهند داشت. به دانشجویان پیشنهاد می­ شود قبل از پایان تحصیل درخواست کار خود را به کارفرمایان ارسال کرده و تا پایان یافتن تحصیل منتظر نمانند. یافتن شرکت­ هایی که خواهان متخصصانی در زمینه فعالیت دانشجویان هستند از مهمترین اقدامات در این زمینه است. سایت­ های کاریابی در این زمینه وجود دارد که می­ توان شرکت­ ها را بر اساس فعالیت آن­ها طبقه بندی نمود شایان ذکر است تنها دانشجویانی فرصت یافتن کار در ترکیه را دارند که در زمینه تحصیلی خود متخصص باشند.

شرایط کار همراه دانشجو در ترکیه

همراه دانشجویان به خودی خود نمی­ تواند درخواست ویزای کار دهد، در صورتی که همراه دانشجو به کارفرمائی درخواست کار دهد و کارفرما به ایشان نیاز داشته باشد، ویزای کار باید از طرف کارفرما درخواست شود.

مایل به ادامه تحصیل در ترکیه هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

سوالات متداول

هزینه دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه چقدر می باشد؟
این هزینه ها به هیئت مرکزی دانشگاه بستگی دارد، اما به طور کلی هزینه دانشگاه دولتی در رشته:

  • پزشکی از 2.800 لیر (دانشگاه سلیمان دمیرل) تا 46.000 لیر (دانشگاه حاجت تپه) است.
  • رشته دندانپزشکی از 2700 لیر (دانشگاه سلیمان دمیرل) تا 24.000 لیر (دانشگاه حاجت تپه) است.
  • داروسازی نیز از4000 لیر دانشگاه استانبول آغاز می­ شود.

دانشگاه ­های خصوصی در رشته:

  • پزشکی از 15.000 دلار دانشگاه بیرونی
  • دندانپزشکی از 13.500 دلار دانشگاه بیرونی
  • داروسازی از 8.000 دلار دانشگاه بیرونی آغاز می­ شود.

نکته: زبان تدریس نقش مهمی در هزینه تحصیل دارد و رشته­های به زبان ترکی ارزان­تر از زبان انگلیسی است

زبان تدریس دانشگاه های ترکیه چیست؟ و آیا بدون مدرک زبان هم می توان وارد دانشگاه شد؟
در ترکیه به خصوص در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی اکثر دانشگاه­ ها به زبان ترکی و انگلیسی تدریس می­ شود دانشجویان در صورتی که یکی از این دو زبان را بلد باشند پس از امتحان تعیین سطح می­توانند وارد دانشگاه شوند در غیر این صورت پیش نیاز زبان به مدت 2 ترم برای دانشجویان اجباری است.
آیا دانشجویان در دوران تحصیل در ترکیه اجازه کار دارند؟
در دوره کارشناسی در سال اول دانشجویان اجازه کار ندارند اما پس از آن می­توانند به مدت زمان 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند، اما دوره کارشناسی ارشد و دکترا مشکلی ندارند و می­توانند به محض ورود کار همراه با تحصیل داشته باشند.
هزینه زندگی و خوابگاه در ترکیه چقدر است؟
به طور کل می­توان گفت دانشجویان در شهری مانند استانبول که گران­ترین شهر ترکیه است، بین 2500 تا 3000 لیر در ماه هزینه دارند، خوابگاه­ها بر اساس امکانات رفاهی، تعداد نفرات اتاق هزینه دریافت می­کنند. البته لازم به ذکر است دانشجویان به همراه کارت دانشجوئی خود از 50 درصد تخفیفی در حمل و نقل عمومی بهره مند می شوند.
نتیجه کنکور ایران تاثیری در قبولی آزمون و یا بورسیه دارد؟
نتیجه آزمون ایران تاثیری در قبولی آزمون ترکیه نخواهد داشت، اما در بورسیه دولتی تاثیر دارد.
آیا با دیپلم انسانی می توان در ترکیه پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی خوند؟
ترکیه محدودیتی برای ورود به رشته پزشکی برای هیچ رشته ای ندارد، صرفا نیاز است که متقاضی از ایران دیپلم 12 ساله را اخذ کرده باشد و یا مدرک کاردانی داشته باشد.
آیا میشه در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی با آزمون بورسیه گرفت؟
برای رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی این احتمال بسیار کم است، اما برای سایر رشته ­ها در صورتی که متقاضی نمره بالاتری نسبت به نمره مدنظر دانشگاه کسب کند می­تواند درخواست بورسیه تحصیلی نماید.

دیدگاه ها

  • Amene Aghnejad
    24 شهریور 1400 ساعت 10:54

    سلام.من کارشناسی رشتم کشاورزیه.ولی ارشدآموزش ابتداییه کارشناسی و ارشدم غیرمرتبطه. ۳۴سال هم سن دارم میتونم برای اپلای دکترا دردانشگاه دولتی اقدام کنم در ترکیه؟میشه راهنماییم کنین

  • nf
    4 شهریور 1400 ساعت 20:25

    سلام خسته نباشید
    من میخوام تو رشته تغذیه و رژیم درمانی بورسیه تحصیلی بگیرم میتونید بگید کدوم دانشگاه ها میتونم بورسیه تغذیه دریافت کنم؟

  • آوین
    1 شهریور 1400 ساعت 22:06

    امکان تغییر رشته برای ارشد وجود داره؟
    من برای ارشد رشته ی متفاوتی رو مدنظر دارم…
    میخوام بدونم شرایط اپلای به چه صورته ؟ آیا امکانش هست اگه هست معدل کارشناسی چقدر تاثیر داره…
    کارشناسی فیزیک خوندم ولی برای ارشد علوم کامپیوتر مدنظرم هست. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • یگانه
    25 مرداد 1400 ساعت 00:04

    سلام لطفا برام جواب بدین واجبهههه. میتونیم ب کنکور ترکیه ثبت نام کنیم قبول بشیم بعد انتقالی بگیریم ب ایران؟ ینی تحت کنکور و دانشگاه ترکیه باشیم ولی در ایران تحصیل کنیم.
    میشع؟؟؟؟

  • آیدا
    20 مرداد 1400 ساعت 15:29

    سلام من ۳۷سالمه و ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی هستم و یازده سال سابقه کار در یک شرکت صنایع غذایی دارم. مدرک زبان ندارم. برای تحصیل در مقطع ارشد مدیریت در دانشگاه های معتبر ترکیه وضعیتم قابلیت بررسی دارد یا خیر؟

  • علیرضا حسینی
    2 مرداد 1400 ساعت 20:20

    سلام . می خواستم از زمان امتحان کارشناسی ارشد کامپیوتر در رشته مهندسی نرم افزار در دانشگاههای ترکیه بپرسم . آیا شما در این خصوص سرویسی می دین؟

    • sanambari.it
      13 مرداد 1400 ساعت 12:30

      دوست عزیز سلام
      آزمون GRE ازجمله آزمون هایی است که سازمان سنجش ایران برگزار می کند و شما می توانید با ورود به سایت سازمان سنجش تاریخ ثبت نام و شرکت در آزمون را ملاحظه کنید.

    • Fatimah
      22 مرداد 1400 ساعت 01:47

      ی سوال دارم من الان ۲۴ سالمه میخوام دوباره کارشناسی (لیسانس)بخونم تو کشو ترکیه و رشته جدید آیا امکامش هست

  • Saeed
    15 تیر 1400 ساعت 21:58

    سلام و خسته نباشید چه درس هایی در مقطع دوازدهم ترکیه تدریس میشه اونا هم مثل ایران رشته ریاضی تجربی دارن؟ دانشگاه کامپیوتر میخوام بخونم بعد یه سوال دیگه هم اینکه ازمون یوس رو باز میشه داد اگه دوازدهم رو اونجا بخونی یا کنکور سراسری دارن؟

  • مصطفی
    9 تیر 1400 ساعت 16:37

    سلام وقت بخیر…من 26 سالم هست و لیسانس مهندسی شیمی هستم با معدل 13.10…زبان ترکی مسلطم …میخواستم بدونم برای میشه پذیرش گرفت و اینکه شانس بورسیه دارم در مقطع ارشد یا نه… واینکه شهریه فوق لیسانس مهندسی شیمی چقدر هست واینکه اعتبار دانشگاه ها چقددر هست

    • sanambari.it
      15 تیر 1400 ساعت 11:49

      سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
      با توجه به توضیحاتی که در رابطه با شرایط سنی و معدل فرمودین می توانیم برای پذیرش شما در مقطع ارشد در دانشگاه های خوب ترکیه اقدام کنیم ولی زمان پذیرش بورسیه در مقطع ارشد به پایان رسیده است.
      برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر با مشاورین سفیر ساعی با شماره ی ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵ تماس بگیرید.

  • امیر
    4 تیر 1400 ساعت 11:22

    با سلام و عرض خسته نباشید من دانشجوی کارشناسی مهندسی معدنم ولی میخوام ارشدمو در دانشگاه های ترکیه سینما بخونم کدوم دانشگاه برای این کار مناسب است و چطوری میتونم اقدام کنم تامر دارم و اینکه ازمون ورودی چطوریه میشه لطفا منو راهنمایی کنین خیلی برام مهمه ایمیلم و فرستادم .

    • sanambari.it
      15 تیر 1400 ساعت 11:49

      دوست عزیز سلام
      برای تحصیل در مقطع ارشد نیازمند داشتن مدرک کارشناسی مرتبط می باشد و با توجه به شرایط تحصیلی می توانیم پیشنهاد های خوبی مانند اخذ بورسیه تحصیلی ارائه دهیم، آزمون ورودی برای دانشگاه های دولتی برگزار می شود .برای بررسی دقیق تر شرایط تحصیلی با مشاورین سفیر ساعی با شماره ی ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵تماس بگیرید تا بهترین شرایط تحصیلی را برای شما انتخاب کنند.

  • Pari
    31 فروردین 1400 ساعت 00:49

    سلام ممنون از سایت خوبتون،
    ببخشید قانونی که گفتن برای اخذ پروانخ وکالت آزمون برگزار میکنند از چه سالی اجرا میشه؟
    _من با کارشناسی حقوق دانشگاه ازاد چطور میتونم برای گرفتن پروانه وکالت اقدام کنم

  • هادی
    10 فروردین 1400 ساعت 16:34

    سلام.من دیپلم و لیسانس هنر دارم.آیا میتونم با این دیپلم هنر به رشته ی پزشکی در دانشگاه ترکیه اقدام و شرکت کنم یا دیپلم دیگری نیاز هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • زهراغروی
      26 مرداد 1400 ساعت 04:46

      سلام، وقت بخیر، بنده 22 سالمه و دیپلم دارم و قصد دارم در دانشگاه برای رشته حقوق در کشور ترکیه ثبت نام کنم در مقطع کارشناسی ، به زبان ترکی وانگلیسی هم مسلطم، ، آیا شانس گرفتن بورسیه دارم؟ و اینکه آزمون ورودی دانشگاه منابعش چی هست؟ و اینکه کدام دانشگاه را برای رشته حقوق پیشنهاد شماست؟ لطفا راهنمایی کنید و ممنونم از توضیحات خوبتون

  • علیرضا
    4 اسفند 1399 ساعت 07:04

    سلام
    من اگه تو بورسیه قبول بشم دیگه نیازی به شرکت در هیچ آزمونی ندارم؟

  • سحر سعیدی
    18 بهمن 1399 ساعت 15:52

    سلام من سال سوم دانشگاه پزشکی هستم حالا امکانش هست که باقی تحصیل خود را در ترکیه سپری کنم مادر و پدرم پاسپورت ترکی دارن و خواهران و برادرانم هم شناسنامه ترکی دارن این برای من کمکی می‌تواند یا نه میشه رهنمایی کنید
    تشکر

  • نیکو
    14 بهمن 1399 ساعت 18:42

    سلام وقتتون بخیر. برای دریافت ویزای تحصیلی تزکیه چقدر باید تمکن مالی داشته باشیم؟

  • saeed
    28 دی 1399 ساعت 04:02

    سلام گفتن که برای ثبت نام مدرسه ای در ترکیه اخرین معدل مدرسه رو معادل سازی میکنن و باید بالای ۹۰ از ۱۰۰ باشه میخواستم بدونم اطلاعی دارین که با معدل ۱۷ میشه ثبت نام کرد؟

  • ania
    15 آذر 1399 ساعت 10:21

    با سلام
    آیا این امکان وجود داره که در تابستان پایه یازدهم در این آزمون شرکت کنم بعد به ایران برگردم و دیپلمم رو بگیرم بعد دوباره برگردم ترکیه و در دانشگاه ثبت نام کنم؟

  • آیلین
    3 آذر 1399 ساعت 14:18

    سلام وقتتون بخیر
    من هفته گذشته خودم برای تکمیل ظرفیت دانشگاه آتاتورک تلاش کردم اماچون بعد از انتخاب اولویت ها چیزی به عنوان تایید نداشت سایت و با کدی که بهم ایمیل میشد نمیتونستم حسابم رو فعال کنم شک کردم که انجام شد درخواست تکمیل ظرفیتم یا نه یعنی در و

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 آذر 1399 ساعت 18:50

      سلام وقت بخیر دوست گرامی لطفا برای بررسی این موضوع با کارشناسان ما تماس بگیرید ما هر کمکی که بتوانیم انجام میدهیم.

      • صبا
        16 شهریور 1400 ساعت 03:38

        سلام
        بعد از یک سال از دانشگاه خصوصی میشه به دانشگاه دولتی انتقالی گرفت؟

  • jafarmuradi
    2 آذر 1399 ساعت 06:29

    سلام ودرود من لیسانس روابیط بین الملل از دانشگاه فیض محمد کاتب هستم وحالا اگر امکانش باشد وشرایطش را داشته باشم میخواهم دوره ماستری ام را ادامه تحصیل دهم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 آذر 1399 ساعت 18:49

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه شما دو راه دارید دانشگاه های دولتی از طریق آزمون و یا رزومه تحصیلی قوی به متقاضیان پذیرش میدهند از طرفی دانشگاه های خصوصی شرایط راحتتری برای ورود در مقابل متقاضیان قرار میدهند، جهت

  • مهگل
    28 آبان 1399 ساعت 01:39

    سلام من دوازدهم انسانیم معدلمم۱۷ هستش میخاستم ببینم از رشته انسانی میتونم ازمون یوس و بدم و برم دندونپزشکی توی ترکیه؟

  • رضا
    20 آبان 1399 ساعت 10:31

    سلام خسته نباشید آیا با معدل 20 در دوازدهم و دیپلم و مدرک تافل و تومر ونمره قبولی در آزمونYos بورسیه قطعی است

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 آبان 1399 ساعت 19:03

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، اگر منظور شما بورسیه دولتی هستش خب فضای رقابتی وجود دارد به خصوص برای رشته های گروه علوم پزشکی و نسبت به باقی متقاضیان سنجیده خواهید شد بطور ۱۰۰ درصد نمیتوان گفت که بورسیه قطعی است اما شانس بالائی خواهید داشت. جهت کسب اط

  • امیر محمد
    19 آبان 1399 ساعت 13:31

    سلام خسته نباشید
    من یا پسر 13 ساله هستم که با مطالعه در گوگل و جمع آوری اطلاعات میخواهم زمانی که دیپلم گرفتم در ترکیه تحصیل کنم
    برای بورسیه گرفتن من از الان باید چکار کنم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 آبان 1399 ساعت 19:02

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر
      برای بورسیه های تحصیلی معدل و سوابق علمی شما بررسی خواهد شد، البته بسته به رشته تحصیلی که میخواهید ادامه تحصیل دهید هم دارد رشته های پزشکی رقابت سختتری برای بورسیه تحصیلی دارند، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • مرتضی
    15 آبان 1399 ساعت 18:44

    با سلام.من کارشناسی مدیریت بازرگانی آیلتس 7.و GRE به همراه یه مقاله دارم.همچنین سابقه کار مرتبط و چندین نامه کار قرارداد کاری بهمراه دوره کارآفرینی و حضور در همایش رو دارم.میتونم برای فاند کامل یا کمک هزینه تحصیلی اقدام کنم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      18 آبان 1399 ساعت 16:45

      سلام دوست عزیز، با آرزوی بهترینها برای شما، خدمتتون بگیم که با توجه به رزومه ای که دارید شرایط مناسبی برای بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه دارید، در صورتی که شرایط سنی مناسب داشته باشید میتوانید در بورسیه های دولتی ترکیه هم شانس خودتون رو امتحان کنید. جه

  • مریم
    6 آبان 1399 ساعت 07:51

    سلام خسته نباشید.
    برای آزمون های YOS یا SAT چه منابعی وجود دارن ؟ چه کتاب هایی رو باید بخونیم تا نمره قبولی رو کسب کنیم و تاریخ ثبت نام این آزمون ها کی هستش ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 آبان 1399 ساعت 14:56

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، متقاضیان شرکت در این آزمونها به طور کل از دوره کالج استفاده میکنند تا شانس قبولی خود را افزایش دهند منابع این آزمونها نیز در کالج وجود دارد، تاریخ ثبت نام آزمون YOS از دی و بهمن آغاز میشود و برای آزمون Sat به دلیل اینکه

  • عماد
    4 آبان 1399 ساعت 16:57

    سلام
    آیا برای تحصیل در ترکیه باید ابتدا از سفارت ترکیه ویزای تحصیلی گرفت ؟ یا می‌شود که بدون ویزای تحصیلی رفت ترکیه و در کلاس ثبت نام کرد و سپس کارت اقامت گرفت ؟
    با سپاس

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 آبان 1399 ساعت 14:49

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر پروسه ویزای تحصیلی ترکیه در همان کشور انجام میشود و شما پس از ثبت نام در کالج و یا دانشگاه فرم درخواست ویزای تحصیلی را پر میکنید و پس از مصاحبه ویزای تحصیلی دریافت میکنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • عماد
        6 آبان 1399 ساعت 18:42

        سلام، ممنون از پاسخ شما.
        فکر کنم سوال من را متوجه نشدید.
        برای تحصیل در اکثر کشور ها مثلا مجارستان، ابتدا باید از سفارت آن کشور در ایران ویزای تحصیلی دریافت کرد و پس از ورود به خاک آن کشور با ویزای تحصیلی و سپس ‌ثبت نام در کالج، می‌توان برای گرفتن کارت

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          10 آبان 1399 ساعت 17:08

          سلام دوست عزیز
          شما پس از ورود به کشور ترکیه و ثبت نام حضوری در کالج و یا دانشگاه درخواست ویزای تحصیلی مینمائید نیازی به اقدام از ایران برای ویزا نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • یاسی
    30 مهر 1399 ساعت 12:10

    با سلام بنده ارشد تغذیه هستم برا ادامه تحصیل دکتری تغذیه چطورمیتونم اقدام کنم خواهشا راهنمایی کنید، امکان بورسیه هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 آبان 1399 ساعت 13:58

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا بهت است در آزمون GRE و یا Ales شرکت نموده و نمره بالایی کسب نمایید، در ضمن دانشگاه های متفاوتی در ترکیه با هزینه های مقرون به صرفه وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کار

    • ....
      27 آبان 1399 ساعت 11:54

      سلام من یازدهم رشته انسانی هستم و قصد مهاجرت به کشور ترکیه رو دارم
      و میخوام در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنم میخواستم ببینم رشته گردشگری شرایط قبول شدنش در دانشگاه های دولتی ترکیه به چه صورته

      • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
        29 آبان 1399 ساعت 10:11

        سلام دوست عزیز وقت بخیر، شرایط ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره لازم برای رشته مدنظر شما خواهد بود، شما برای کسب پذیرش از دانشگاه ها میبایست در آزمون YOS و یا Sat شرکت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Sa
    29 مهر 1399 ساعت 02:02

    سلام من دیپلم ریاضی دارم و لیسانس زبان انگلیسی میتونم رشته بینایی سنجی رو انتخاب کنم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      30 مهر 1399 ساعت 00:38

      سلام وقت بخیر دوست عزیز، با توجه به دیپلمتون مانعی برای ورود به هیچ رشته ای ندارید، لطفا جهت کسب اطلاعات در مورد دانشگاه ها و هزینه ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

      • آراد
        12 فروردین 1400 ساعت 14:41

        سلام خسته نباشید من کارشناسی کامپیوتر دارم آیا میتونم واسه ارشد در ترکیه تغییر رشته بدم و تدریس زبان انگلیسی بخونم؟

  • Mohammad azizi
    19 مهر 1399 ساعت 00:24

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران گرامی بنده چند تا سوال داشتم که ممنون میشم راهنماییم کنید :
    بنده سال یازدهم رشته انسانی با معدل ۱۹.۵۱ هستم و علاقه مند به رشته وکالت
    خواستم بپرسم ازمونی که باید برای دانشگاه دولتی ترکیه بدیم برای بورسیه شدن

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      23 مهر 1399 ساعت 19:42

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، برای ورود به دانشگاه های دولتی شما بایستی در آزمون YOS و یا Sat شرکت نمایید آزمون YOS شامل ریاضی هندسه و هوش است و بیشتر سوالات این آزمون صورت سوال ندارد اما توضیحات معمولا هم به زبان ترکی و هم به انگلیسی ارائه میشود، آزمون Sat

  • Sara
    16 مهر 1399 ساعت 00:50

    سلام خسته نباشید، آیا امکان گرفتن بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بدون آزمون وجود داره ؟
    هزینه های فرد بورس شده به عهده خود شخص هست یا دولت ترکیه پرداخت میکنه ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      23 مهر 1399 ساعت 19:12

      سلام وقت شما بخیر باشه، در مورد دانشگاه های دولتی شرایط بسیار رقابتی میباشد و معدل و شرایط سنی و رزومه متقاضی بررسی دقیق خواهد شد نتیجه آزمون به شما کمک زیادی میکند در صورت بورسیه شدن هزینه دانشگاه و خوابگاه رایگان شده و حقوق ماهیانه دریافت خواهید کرد جه

  • AMIRREZAM
    12 مهر 1399 ساعت 20:23

    سلام میخواستم بدونم که مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه های ترکیه چه چیزی هست. واینکه دانشگاه های دولتی چه مقدار از رشته اقتصاد ساپورت میکنند و اینکه ایا فقط صرفا با ازمون ورودی خوب میتوان وارد دانشگاه شد؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      13 مهر 1399 ساعت 22:51

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، برای ورود به مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک زبان الزامی نیست اما اگر این مدرک رو داشته باشید رزومه قوی تری خواهید داشت که برای انگلیسی مدرک تافل و برای ترکی مدرک تومر را نیاز دارید، برای ورود به بیشتر دانشگاه

  • یاسمین ضیاابادی
    11 مهر 1399 ساعت 19:49

    سلام وقت تون بخیر برای ثبت نام بورسیه ترکیه باید چیکار بکنم ؟ ممنون میشم اگر راهنماییم بکنید .

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      13 مهر 1399 ساعت 09:48

      درود بر شما دوست عزیز، سایت اصلی بورسیه دولتی ترکیه در دی ماه باز شده و متقاضیان بر اساس رزومه تحصیلی می توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه امتحان کنند از طرف دیگر برخی دانشگاه های خصوصی نیز امکان دریافت بورسیه را فراهم میکنند جهت کسب اطلاعات بیشتر با

      • شیما ولی زاده
        1 اسفند 1399 ساعت 15:23

        سلام و وقت بخیر
        من میخواستم بدونم در دوره دکتری برق ترکیه اگر من در بورسیه رایگان شرکت کنم و در دانشگاه پذیرفته بشم و تصمیم به انصراف بگیرم و در مصاحبه شرکت نکنم،چه قوانینی در این زمینه حاکم هست؟
        و سوال دو اینکه میشه در دوره دکتری در رشته دیگری شرکت ک

  • محمد
    1 مهر 1399 ساعت 17:02

    سلام وقت بخیر حداقل نمره آزمون می بایست چند باشد تا بتوان انتخاب رشته کرد؟

  • محمد
    1 مهر 1399 ساعت 16:56

    سلام وقت بخیر لطفا” بفرمایید پس از شرکت در ازمون اولیه در دانشگاه دولتی ترکیه ، چطور از روی نتیجه آزمون انتخاب رشته کنیم زیرا در سایت دانشگاه مشخص نیست

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 مهر 1399 ساعت 10:01

      درود بر شما دوست عزیز، ببینید دانشگاه ها یک حداقل نمره برای قبولی را در سایت ذکر میکنند اما مراکز معتبری برای راهنمایی شما در ایران و در ترکیه وجود دارد که میتوانید از تجربیات آنان استفاده نمائید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Sana
    25 شهریور 1399 ساعت 15:33

    سلام ببخشید من تازه دیپلمم رو گرفتم و18 سالمه و معدل کلمم 18.79 بوده . میخوام بورسیه بشم واسه امسال و باید از کی برم ثبت نام کنم تا بورسیه بشم ؟! و حتی اگه بورسیه بشم نیاز به آزمونه ورودی دانشگاه های ترکیه هست یا خیر ؟! و اینکه برای رشته های تاپ مثله پزش

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      26 شهریور 1399 ساعت 22:23

      سلام دوست عزیز با آرزوی موفقیت خدمتتون بگیم که اخذ بورسیه دولتی ترکیه نیاز به حداقل معدل ۱۸ و سن کمتر از ۲۱ سال دارد اما با توجه به رقابتی که برای کسب این سهمیه ها وجود دارد در صورتی که رزومه مناسبی داشته باشید شانس شما بیشتر میشود، در ضمن اگر شما در آزم

  • پیام شفیعی
    21 شهریور 1399 ساعت 16:28

    سلام ببخشید یکی از دانشگاههای ترکیه از من خواسته تا مدارک تحصیلی قبلیم را توسط Turkey’s foreign reprsentatives تایید کنم. میخواست اگر میشه راهنمایی بفرمایید که باید به کجا مراجعه کنم؟ و چه کنم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      23 شهریور 1399 ساعت 00:21

      سلام وقت شما بخیر، این بدان معنیست که شما باید مدارک تحصیلی خود را به تایید سفارت ترکیه در ایران برسانید، میتوانید با تماس با سفارت زمان مراجعه به آن را پرسیده و اصل و ترجمه های آن را برای تائید به سفارت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • پریسا
    15 شهریور 1399 ساعت 17:57

    سلام
    امکانش هست درمورد وضعیت رشته های طراحی و نقاشی در دانشگاه های ترکیه توضیح بدید؟

  • پریسا
    15 شهریور 1399 ساعت 17:55

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی روانشناسی هستم میخوام برای کارشناسی ارشد به ترکیه برم برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید در ازمون Ales شرکت کنم؟نیازی به مدارک تافل یا ایلتس هست؟

  • sadaf soltanzadeh
    13 شهریور 1399 ساعت 20:14

    با سلام من کارشناسی ارشدم رو در رشته حقوق تجارت بین الملل گرفتم میخواستم تو ترکیه دکترام رو تو رشته حقوق بین الملل ادامه بدم معدل ارشدم هم 16 هست از دانشگاه پیام نور

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      13 شهریور 1399 ساعت 20:35

      سلام وقت بخیر، رشته مدنظر شما رو دانشگاه های متفاوت دولتی و خصوصی ارائه می نمایند که میتوان بر اساس زبان تحصیل (ترکی یا انگلیسی) دانشگاه ها رو از هم تفکیک کرد به طور معمول دانشگاه های دولتی بر اساس آزمون و مدرک زبان به دانشجویان پذیرش می دهند، در عوض بیش

  • الهام
    7 شهریور 1399 ساعت 17:16

    با سلام
    بنده 35 سالمه و کارشناسی ارشدشیمی آلی دارم با تجربه 1 سال در صنعت دارو دوست دارم دکتری داروسازی در کشور ترکیه ادامه بدم و هم مشغول به کار بشم با توجه به اینکه زبان ترکی استانبولی دارم یاد میگیرم و در حد خوبی هستم اما انگلیسی زیاد مسلط نیستم شرای

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 شهریور 1399 ساعت 15:28

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، برای ورود به این رشته شما میتوانید در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی شرکت کنید و یا مستقیما وارد دانشگاه های خصوصی شوید، این رشته در دانشگاه ها هم به صورت انگلیسی و هم به صورت ترکی ارائه می شود، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس ب

  • Mahdie
    1 شهریور 1399 ساعت 16:00

    سلام خسته نباشید. من 20 سالمه. دیپلم تجربی دارم و معدلم 14/91 هستش. میخواستم برای پزشکی بدون کنکور در ترکیه با این شرایط پذیرش میکنن یا نه؟ و اینکه مشکل زبان انگلیسی هم ندارم.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 شهریور 1399 ساعت 23:21

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، شما بدون آزمون می تونید برای دانشگاه های خصوصی ترکیه اقدام کنید، برای ورود به دانشگاه های دولتی حتما باید در آزمون مورد نظر دانشگاه شرکت نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • Nik
        7 مهر 1399 ساعت 22:40

        سلام خسته نباشید من 20و خورده ای سالمه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی مشکلی ندارم دانشگاه دولتی ترکیه؟؟
        معدل دیپلم 18,40
        پیش16,95

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          13 مهر 1399 ساعت 09:45

          سلام دوست عزیز، برای ورود به دانشگاه های دولتی میبایست در آزمون ورودی مدنظر دانشگاه شرکت نمایید از لحاظ سنی و معدل مشکلی ندارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  • علی
    26 مرداد 1399 ساعت 04:24

    با سلام لطفا در مورد شرایط نظام وظیفه پسر ها برای شرکت در دوره های پزشکی در ترکیه هم اطلاعاتی را ذکر کنید . ایا مشمول معافیت تحصیلی می باشند یا خیر ؟

  • امیر
    25 مرداد 1399 ساعت 19:14

    سلام خسته نباشین
    خیلی ممنون از سایت خوبتون و توضیحاتی که دادین.بنده قصد دارم در یکی از دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی یا دندان پزشکی تحصیل کنم.تمام مطالبتون رو مطالعه کردم فقط تنها موضع نگرانیم نسبت به معدلم بود در دوران دبیرستان مشکلات شخصی باعث شد ن

  • کیانا
    24 مرداد 1399 ساعت 09:38

    سلام
    من 19 سالمه با معدل دیپلم 18.5 میخواستم ببینم شانسم برای بورسیه و همچنین تحصیل در ترکیه چقدره و اینکه چنتا لوح تقدیر دارم
    لطفا راهنماییم کنین

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      25 مرداد 1399 ساعت 17:56

      سلام وقت شما بخیر باشه دوست عزیز، رشته مدنظر خودتون رو نگفتید معمولا بورسیه برای رشته های پزشکی شرایط ایده آلی رو از متقاضیان میخواد اما سایر رشته ها شرایط راحت تری دارند، بورسیه های دولتی از دی و بهمن ماه آغاز به ثبت نام می کنند و بورسیه های دانشگاه های

  • هیراد بهادری
    20 مرداد 1399 ساعت 14:22

    سلام . در حال حاضر دانشجوی ارشد در ایران هستم . برای ارشد ترکیه می خواهم اقدام کنم . ایا ویزای تحصیلی پس از پذیرش باید اقدام کرد ؟ با توجه به اینکه زمان ثبت نام در اکثر دانشگاهها تنها چند روز پس از اعلام اسامی قبولی ها است .

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      22 مرداد 1399 ساعت 18:33

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، بعد از دریافت نامه پذیرش اولیه با مدارک خود به دانشگاه مراجعه میکنید و پس از ثبت نام نهایی درخواست ویزای تحصیلی خود را در سایت اداره مهاجرت ترکیه ثبت میکنید برای شما زمان مصاحبه تنظیم میشود پس از آن ویزای تحصیلی شما صادر خواهد شد

  • امید
    19 مرداد 1399 ساعت 02:03

    سلام مجدد بنده معدل کل دیپلم 18/75 دارم ولی متاسفانه پیش دانشگاهیم 15 هست ایا شرایط رو از دست میدم ؟ در این صورت با رزومه خوب میشه پوشش داد این معدل پایین رو ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      20 مرداد 1399 ساعت 15:59

      سلام وقت بخیر، این بسته به سایر متقاضیان هم داره اما بهتره شانس خودتون رو امتحان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • امید
    14 مرداد 1399 ساعت 14:23

    سلام بر شما بنده 20 سال سن دارم و دیپلم تجربی با معدل 18/75 از دبیرستان تیزهوشان ، همچنین یک مقاله ی isi در زمینه ی بیوتکنولوژی و دو مدرک تقدیر از طرف دانشگاه واترلو کانادا و همچنین یک مدرک از طرف موسسه ی علوم مالزی در کنار چند مقام کشوری در جشنواره های

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      16 مرداد 1399 ساعت 11:38

      درود بر شما دوست عزیز، تبریک به شما بابت رزومه خوبی که دارید، شرایط شما به ۲ صورت هست یا برای بورسیه های دولتی ترکیه در دی ماه ثبت نام نمائید و یا بورسیه های دانشگاه های خصوصی که رزومه شما برای هر دو این موارد کافیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگی

  • گلی
    5 مرداد 1399 ساعت 10:20

    با سلام و خسته نباشید …
    من چندتا سوال داشتم ممنون میشم جوابشونو بدین .🙇❤
    اولین سوالم اینه که آیا حقیقت داره دانشگاه های خصوصی ترکیه پس از اتمام تحصیل مدرکی ارائه نمیدن و باید دوباره برگردیم ایران دوره ببینیم و مدرک بگیریم ؟؟؟ یا حقیقت نداره و پس از

  • فریما یغمائیان
    31 تیر 1399 ساعت 17:59

    سلام. من همین امسال دیپلم تجربیو گرفتمو معدلم 15 هستش. میخواستم ببینم قبولی رشته هایی به جز (دندان پزشکی. پزشکی. فیزیوتراپی و…) در دانشگاه های ترکیه با این معدل ممکن هستش؟ اگر ازمون ورودیو خوب بدم چقد معدل ممکنه تو قبول نشدنم تاثیر بذاره؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 مرداد 1399 ساعت 13:51

      سلام دوست عزیز، ممنون که از سایت ما دیدن کردید، با توجه به اینکه رشته غیر پزشکی مدنظرتون هست در صورتی که در آزمون ورودی نمره قابل قبولی کسب کنید شانس قبولی شما بسیار بالا خواهد بود پس نگران نباشید و تلاش کنید برای نمره مناسب در آزمون. جهت کسب اطلاعات بیش

  • ویان
    30 تیر 1399 ساعت 19:11

    با سلام. من ارشد اموزش زبان انگلیسی از دانشگاه دولتی دارم.۳۲ سال دارم. معدل ارشدم ۱۸/۵۴ و داشتن سه مقاله در ژورنال معتبر خارجی امکان گرفتن بورسیه برا مقطع دکتری از دانشگاه ترکیه هست؟ ایا نیاز هست ازمون ورودی بدم؟

  • حدیث نامورسادات
    27 تیر 1399 ساعت 04:36

    فوق دیپلم کاردانی حرفه ای..رشته ی عکاسی.دانشگاه علمی کاربردی ترم دوم هستم.که دارم الان امتحاناتم رو میدم برای ترم سوم ثبت نام کنم انتقالی بدم

  • حدیث نامورسادات
    27 تیر 1399 ساعت 04:33

    باسلام من ترم دوم عکاسی برای فوق دیپلم حرفه ای دارم میخونم.دانشگاه علمی کاربردی هم هستم…پیش دانشگاهی ام نداشتم..میخواستم بدون من میتونم یکی از دانشگاههای ترکیه ثبت نام کنم..لطفا راهنمایی کنید.

  • ناشناس
    26 تیر 1399 ساعت 19:33

    سلام دوست عزیزی پرسیده بودند که امسال بعضی دانشگاه های ترکیه که ازمونشون لغو شده در رشته های پزشکی و دندان بر اساس شرط معدل دانشجو میگیره و شما گفته بودید این موضوع صحت داره
    میخواستم ببینم چه دانشگاه هایی هستش؟! هزینه های مهاجرت به پول ما تقریبا چقدر م

  • Elisajome
    25 تیر 1399 ساعت 19:03

    سلام وقت بخیر
    آیا این موضوع صحت داره که پذیرش پزشکی و دندانپزشکی امسال در ترکیه براساس معدل دیپلم هست؟و اگر صحت داره معدل بالای ۱۹شانس قبولی داره؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      25 تیر 1399 ساعت 22:34

      سلام وقت بخیر، با آرزوی سلامتی برای شما، خدمتتون عرض کنم این موضوع برای دانشگاه هائی که آزمونشان کنسل شده است صحت دارد و از طریق معدل اقدام به جذب دانشجو می نمایند، با توجه به معدلتان شانس قبولی دارید، پس این فرصت رو از دست ندید و با کارشناسان ما تماس بگ

      • Elnaz
        5 مهر 1399 ساعت 17:32

        سلام من ۲۲سالمه و دانشجوی اتاق عملم چطوری میتونم واسه پذیرش رشته پزشکی در ترکیه اقدام کنم؟

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          7 مهر 1399 ساعت 09:25

          سلام وقت شما بخیر پیشنهاد میکنیم بخش تحصیل در ترکیه سایت سفیر ساعی را مطالعه نمائید دانشگاه های دولتی ترکیه از طریق آزمون ورودی دانشجو می پذیرند اما در مقابل دانشگاه‌های خصوصی با ارائه سوابق تحصیلی که این دانشگاه ها در هزینه تحصیل با هم تفاوت دارند، جهت

    • سارا
      8 شهریور 1399 ساعت 14:40

      سلام وقتتون بخیر من الان دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته صنایع غذایی هستم فعلا معدل کلم ۱۸/65 هست خواستم ببینم امکان ادامه تحصیل در رشته تغذیه در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارم یا خیر در ضمن به زبان ترکی کاملا مسلطم و اگر این امکان هست به چه شکل
      پیش

      • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
        11 شهریور 1399 ساعت 12:02

        درود بر شما دوست گرامی، صنایع غذائی از گرایش های مهندسی شیمی هستش اما بحث تغذیه از رشته های پیراپزشکی به حساب خواهد آمد و شما چنین امکانی رو نخواهید داشت، شما بایستی وارد رشته مرتبط و یا مدیریت شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • بببببلی
    23 تیر 1399 ساعت 19:18

    سلام.
    من با مشاورم در باره تحصیل تو ترکیه صحبت میکردیم بعد گفتن ک دانشگاه های ترکیه دیپلم مارو قبول ندارن و باید مدت یک سال تو دانشگاه های بین‌المللی ایران درس بخونینو نمرات لازمو بیاری بعد اقدام کنین.
    حقیقت داره؟؟؟؟؟.؟.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 تیر 1399 ساعت 11:38

      سلام وقت شما بخیر باشه، با آرزوی موفقیت خدمت شما عرض کنیم که برای ورود به دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله کافیست و نیازی به مدرک دیگری نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • محمد
        20 مرداد 1399 ساعت 22:08

        سلام و خسته نباشید لطفا در مورد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در مقطع تخصص و فوق تخصص در ترکیه هم یه توضیحاتی بدین ممنون

      • یلدا
        15 اسفند 1399 ساعت 11:23

        سلام ببخشید من اگه بخوام برای بورسیه اقدام کنم میتونم همزمان باهاش ازمون یوس رو هم بدم یا باید صبر کنم جواب بورسیه بیاد بعد و یا اینکه قبل از بورسیه شدن باید امتحان بدمش؟

  • سروين
    18 تیر 1399 ساعت 20:04

    سلام،وقتتون بخير،من ٢٦ سالمه، ديپلم تجربي با معدل ١٨/٠٥ دارم.ميخواستم بدونم امكان پذيرش در دانشگاه هاي دولتي تركيه رو دارم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 تیر 1399 ساعت 10:05

      سلام دوست عزیز، با آرزوی سلامتی برای شما خدمتتون عرض کنیم، برای شما امکان ادامه تحصیل وجود دارد با کسب نمره مطلوب در آزمون مورد نظر دانشگاه در برخی از دانشگاه ها که تعداد متقاضیان بیشتری دارند شرایط سنی هم در نظر گرفته می شود از این رو قبل از اقدام حتما

  • حسن
    7 تیر 1399 ساعت 20:37

    سلام،
    دانشگاه های علمی کاربردی ایران مورد تایید YOK ترکیه هستن؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 تیر 1399 ساعت 16:10

      سلام وقت شما بخیر باشه، بله مدارک صادره از این دانشگاه ها نیز برای ترکیه اعتبار دارد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Faeze
    4 تیر 1399 ساعت 15:05

    سلام خسته نباشید
    برای گرفتن پذیرش کالج زبان ترکی چه شرایط و مدارکی لازم هست و چه هزینه ای رو باید پرداخت کرد
    و نیاز به مدرک زبان هس؟
    چه تاریخی میشه برای این ویزا اقدام کرد

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      5 تیر 1399 ساعت 21:32

      سلام دوست عزیز، ضمن آرزوی موفقیت برای شما، خدمتتون عرض کنیم که برای ثبت نام در کالج های زبان ترکی شما فقط نیاز به مدرک پاسپورت دارید، برای شرکت در دوره کالج نیاز به مدرک زبان نیست، هزینه های کالج بسته به طول دوره و نوع کالج متفاوت است. بعد از ثبت نام کال

  • Pouri
    30 خرداد 1399 ساعت 08:43

    سلام .با معدل ۱۹/۸۶ در رشته تجربی چقدر شانس قبولی در بورسیه ترکیه رو دارم؟ البته رزومه تحصیلی خوبی هم ارائه دادم.اعلام شده که مدارکتون جهت بررسی مرحله دوم ارسال شده.آیا امیدی به قبولی در بورسیه دارم؟ ممنون

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      31 خرداد 1399 ساعت 23:43

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، اگر منظور شما بورسیه اعلام شده در سایت ما هستش باید بگم که شانستون بالاست و دانشگاه داره بر اساس مدارک تحصیلی، شرایط سنی و رزومه بورسیه رو اعطا میکنه که همونطور که گفتم شانس شما بالاست. امیدوارم براتون بهترینها رقم بخوره

  • یسنا
    17 خرداد 1399 ساعت 08:00

    سلام.من 18سالمه و هنوز دیپلم نگرفتم و رشته‌ی تحصیلیم هم انسانی هستش.میخواستم بدونم چطور میتونم توی دانشگاه های ترکیه هنر بخونم بعد گرفتن دیپلم؟؟چطور باید اقدام کنم؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      17 خرداد 1399 ساعت 14:08

      درود بر شما دوست گرامی، دانشگاه های ترکیه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند، دانشگاه های دولتی با آزمون ورودی به دانشجویان پذیرش می دهند و دانشگاه های خصوصی با ارائه سوابق تحصیلی، سایت سفیر ساعی در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه نموده است که

  • مونا
    5 خرداد 1399 ساعت 00:50

    سلام
    اول اینکه لطف میکنید از دانشگاه های هنری معتبر در ترکیه مطلب بذارید، ممنون میشم.
    و راستش میخواستم بدونم چقدر شرایط سنی مهمه در گرفتن بورسیه!
    من 33 سالمه و مدرک کارشناسی نقاشی دارم با معدل 18.4 و چندین نمایشگاه و جشنواره های داخلی شرکت کردم. مد

    • مونا
      5 خرداد 1399 ساعت 00:52

      یادم رفت بگم برای مقطع کارشناسی پذیرش بگیرم.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      5 خرداد 1399 ساعت 22:36

      درود بر شما دوست عزیز، ضمن آرزوی موفقیت برای شما خدمتتون عرض کنیم که ترکیه دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد، دانشگاه های دولتی ارزان قیمت هستند و با توجه به نمره شما در آزمون ورودی امکان استفاده از بورسیه وجود دارد، در مورد دانشگاه های خصوصی نیز ب

  • hasti
    3 خرداد 1399 ساعت 22:04

    سلام .با 32 سال سن و لیسانس مهندسی صنایع و معدل دیپلم 19.15 میشه بورسیه کامل دندانپزشکی دانشگاه استانبول یا قاضی انکارا رو گرفت ؟ زبان ترکیم خوبه .

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 خرداد 1399 ساعت 22:52

      درود بر شما دوست گرامی، در مورد دانشگاه هائی که ذکر کردید هر دو این دانشگاه ها قیمت مناسبی دارن، به همین علت رقابت بین دانشجویان بین المللی شدیدتر می شود و اخذ بورسیه کمی دور از ذهن است، اما خب شما می توانید شانس خود را برای دانشگاه های خصوصی نیز امتحان

      • عارفه
        29 مهر 1399 ساعت 00:33

        سلام من 18 سالمه و می خوام برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به ترکیه برم. بایدچیکارکنم و چه اموزش گاه هایی تو ایران برم و کدوم دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایرانه و میشه به ایران برگشت وهزینه تحصیل چقدری در میاد و اینکه

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          30 مهر 1399 ساعت 00:37

          سلام وقت بخیر دوست گرامی، برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های مورد تایید بایستی در یکی از آزمونهای Sat و یا YOS شرکت کنید، در مورد آموزشگاههای مورد نظرتون و همچنین هزینه دانشگاه ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • مریم
    30 اردیبهشت 1399 ساعت 20:40

    سلام وقتتون بخیر. من ۲۲ سالمه و میخوام برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته آموزش زبان انگلیسی در ترکیه تحصیل کنم. باید آزمون بدم برای ورود به دانشگاه یا نیازی نداره؟ آخه در کامنت ها گفتید دانشگاه خصوصی و دولتی فرق دارن برای رشته من هم همینطوره؟؟ یعنی برای د

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      31 اردیبهشت 1399 ساعت 22:39

      سلام وقت بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی در هر رشته ای بایستی آزمون ورودی مورد نظر دانشگاه را انجام دهید، اما برای دانشگاههای خصوصی امکان پذیرش مستقیم وجود دارد. در مورد هزینه ها هم بسته به هر دانشگاه متفاوت است برای اطلاع بیشتر در مورد هزینه ها و د

  • nila
    30 اردیبهشت 1399 ساعت 17:21

    سلام خسته نباشید برای تحصیل در ترکیه اگه قبول شدیم بعدا میتونیم انتقال بگیریم ایران ادامه تحصیل تو گوگل نوشته نمیشه یعنی اصلا هیچ راهی وجود نداره حتی برای دانشگاهای پردیس انتقال گرفت؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      31 اردیبهشت 1399 ساعت 22:38

      سلام وقت شما بخیر باشه، بر طبق مصوبه وزارت بهداشت ایران از ورودی ۲۰۱۹ به بعد به دانشگاه های خارج از ایران اجازه بازگشت به ایران و ادامه تحصیل را نخواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • سوزان
    27 اردیبهشت 1399 ساعت 14:36

    درود بر شما
    فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع(کارشناسی هستم)و به صورت حرفه ای در زمینه نقاشی و طراحی فعالیت دارم.سوالم اینه ک امکان تحصیل در رشته ی هنری و از جمله گرافیک رو دارم و یا امکان بورسیه هس یا نه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      27 اردیبهشت 1399 ساعت 18:51

      سلام وقت شما بخیر، دانشگاه های ترکیه به دولتی و خصوصی طبقه بندی میشود و برای ورود به دانشگاه های دولتی که قیمت کمتری دارند از شما آزمون ورودی و مصاحبه حضوری را اخذ میکنند، اما دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارد که بر اساس سوابق شما تخفیف در شهریه اعطا میکنن

  • پارمیدا
    27 اردیبهشت 1399 ساعت 14:21

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم ایا میشه فقط با نمره ی ازمون یوس بورسیه گرفت؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      27 اردیبهشت 1399 ساعت 18:51

      درود بر شما دوست گرامی، این بسته به رشته مورد نظر شما دارد اما کسب نمره بالا در این آزمون شرایط رو برای شما راحت تر میکند، در این بین دانشگاه های خصوصی هم از طریق مصاحبه بورسیه تحصیلی ارائه می کند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

    • راضیه
      12 شهریور 1399 ساعت 00:14

      با سلام . من دانشجوی ترم ۵ رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی که یکی از گرایش های رشته الهیات از دانشگاه دولتی هستم . این طور که از استادا شنیدم میگن اینده این رشته تو ترکیه و مصر عالیه . میخواستم ببینم با ارائه مقاله میشه از طرف ترکیه بورسیه شد. و یا شرایط پذ

  • مهسا
    26 اردیبهشت 1399 ساعت 01:12

    سلام من ۲۷ سالمه و کارشناسی زبان انگلیسی دارم برای ارشد میخوام تو یکی از دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل بدم. آیا برای پذیرش در دانشگاه های دولتی یا خصوصی در کل حتما باید آزمون خاصی بدم؟؟ یا بدون آزمون هم میتونم؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      27 اردیبهشت 1399 ساعت 18:50

      درود بر شما، برای اکثر دانشگاه های دولتی ارائه مدرک gre الزامیست، اما برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی صرفا ارائه سوابق تحصیلی برای پذیرش کافیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • مینووو
        18 شهریور 1399 ساعت 19:52

        سلام من معدل پیش۱۲ و معدل دیپلمم ۱۷میتونم برای دندونپزشکی ترکیه اقدام کنم؟

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          20 شهریور 1399 ساعت 12:02

          سلام دوست عزیز وقت بخیر، دانشگاه های ترکیه به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند شما برای به اکثر دانشگاه های خصوصی مشکلی نخواهید داشت، برای دانشگاه های دولتی که آزمون ورودی را ملاک پذیرش قرار می دهند هم اگر نمره قبولی سما در آزمون در حد قابل قبول باشد شانس پذیر

  • علی
    25 اردیبهشت 1399 ساعت 21:37

    برای مدرک معادل YOK چه مدارکی لازمه ؟ من میخوام برای METU فوق لیسانس اقدام کنم.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      27 اردیبهشت 1399 ساعت 18:49

      سلام وقت بخیر دوست عزیز، برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد مدارک دوره لیسانس شما شامل ریز نمرات و مدرک فارغ التحصیلی شما بررسی می شود، این مدارک وقتی به زبان ترکی ترجمه شده و تائیدات لازمه را کسب کند برای بررسی به اداره آموزش و پرورش(yok) ترکیه ارجاع می شو

  • سحر
    24 اردیبهشت 1399 ساعت 01:24

    سلام. میخواستم بدونم تحصیل در مقطع کارشناسی یا همون لیسانس در ترکیه شرایط سنی هم داره؟ مثلا یه فرد ۲۲ ساله که دیپلم داره میتونه بره یا تا یه سن به خصوصی هست؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 اردیبهشت 1399 ساعت 10:54

      درود بر شما دوست عزیز، شما با سن ۲۲ هیچ مشکلی برای ورود به دانشگاه های ترکیه ندارید، شرایط سنی تنها زمانی ملاک قرار میگیرد که رشته متقاضیان زیادی داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • k.g
    22 اردیبهشت 1399 ساعت 19:04

    سلام ببخشید میخواستم ببینم میشه کنکور زبان داد وبر اساس اون بورسیه ترکیه شد..؟البته خودم رشتم تجربی هست ولی میخواستم ببینم از زبان هم میشه؟؟

  • k.g
    22 اردیبهشت 1399 ساعت 04:55

    سلام ببخشید میخواستم ببینم از طریق کنکور زبان هم میشه بورسیه شد؟..من خودم تجربی هستم…ولی میخواستم ببینم از زبانم میشه؟…

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      22 اردیبهشت 1399 ساعت 23:35

      درود بر شما دوست گرامی، داشتن مدرک زبان به بورسیه شدن شما کمک می کند اما معیار اصلی نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • سهند
    20 اردیبهشت 1399 ساعت 20:03

    سلام خسته نباشید.ببخشید من تقریبا یک سالی هست که در ترکیه رشته پزشکی رو تحصیل میکنم.متاسفانه چند روز پیش پدرم که در ایران همراه مادرم زندگی میکنن فوت شدن و مادرم الان تنهاست و من تک فرزند هستم..الان واقعا از لحاظ شرایط روحی به هم ریختم .من واسه پزشکی خیل

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 اردیبهشت 1399 ساعت 22:22

      درود بر شما دوست عزیز، از طرف مجموعه سفیر ساعی به شما تسلیت میگیم و امیدوارم ما رو در غم خود شریک بدونید، این قانون از سال ۲۰۱۹ به بعد از طرف وزارت بهداشت منتفی شده است اما باز هم از طریق مقامات مسئول در ایران پیگیر باشید امیدواریم راهی برای شما باشد. تی

  • محمد امیر احمدی
    17 اردیبهشت 1399 ساعت 17:25

    سلام من 19 سالمه ترم 4 کارشناسی مهندسی شیمی می تونم انصراف بدم و در ترکیه تحصیل کنم شانسی دارم یا نه

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      17 اردیبهشت 1399 ساعت 22:49

      درود بر شما دوست عزیز، برای تحصیل در ترکیه مشکلی ندارید و بر اساس رشته و نوع دانشگاهی که انتخاب می نمایید شرایط ورود شما تعیین خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • میثم
    16 اردیبهشت 1399 ساعت 16:33

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی آی تی خوندم اما میخواستم مجددا در ترکیه کارشناسی بخونم . مشکلی که الان دارم اینه که زبان ترکی بلد نیستم. همه کسایی که میخوان وارد ترکیه بشن زبان ترکی باید بلد باشند؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امین
    12 اردیبهشت 1399 ساعت 15:24

    سلام بنده کاردانی رشته کامپیوتر – نرم افزار دارم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید از اول بخونم یا امکانش هست ادامه بدم؟ و رای بورسیه باید چیکار کنم؟ با تشکر

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      13 اردیبهشت 1399 ساعت 20:26

      سلام وقت بخیر، بهتر است که از ابتدا شروع به تحصیل نمائید تا برای مقاطع بعدی و شغل از لحاظ علمی در سطح بهتری باشید. برای بورسیه هم شرایط متفاوتی وجود دارد، نمره بالا در آزمون یوس و یا شرکت در آزمون بورسیه دانشگاههای خصوصی موجب بورسیه شما می شود. برای کسب

  • Reza
    8 اردیبهشت 1399 ساعت 14:44

    سلام و درود بر شما
    دوتا سوال داشتم
    ۱-مباحثی که در دانشگاه های ایران درس میدن با مباحثی که در دانشگاه های ترکیه درس میدن متفاوت است؟
    ۲-اگر کسی کارشناسیشو تو ایران خونده و برای ارشدش بخواد در دانشگاه ترکیه خضور پیدا بکند باید چ آزمونی رو بده
    اگر دکترا

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 اردیبهشت 1399 ساعت 19:36

      درود بر شما دوست عزیز، مباحث تدریسی در دانشگاه های کشورهای متفاوت قطعا شباهت زیادی به هم دارند، دانشگاههای ترکیه مباحث تدریسی خود را با اروپا همگام سازی نموده است، برای ورود به مقطع ارشد و یا دکترا، در دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به آزمون gre و یا ales

  • کیانا
    7 اردیبهشت 1399 ساعت 22:28

    سلام
    بله میخوام تو دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل کنم من سوالم اینه که ایا شرایط من برای بورسیه تحصیلی مناسبه
    من نگران ازمون تومر یا یوس نیستم نگرانی من تو قبولی در مراحل ابتدایی بورسیه هستش شانس قبولیم چقدره با رزومه تحصیلی که براتون بالا گفتم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 اردیبهشت 1399 ساعت 14:54

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای بورسیه های دولتی ترکیه شرایط دارید، اما در نظر داشته باشید اخذ بورسیه دولتی به نظر هیئت علمی بررسی مدارک شما دارد، در صورتی که شما رزومه بهتری نسبت به باقی متقاضیان داشته باشید امکان اخذ بورسیه رو دارید، از طرف دیگه شما میتو

  • Reza
    6 اردیبهشت 1399 ساعت 17:02

    البته باید بگم رشته ی تجربیم و ریاضیاتم قویه و فقط در زبان انگلیسی و ترکی مشکل دارم(ترکی کلا صفرم در حد تعطیل😂)
    رزومه ی کاریه خوبی دارم تقریبا و معدلم ۱۷هستش.

  • Reza
    6 اردیبهشت 1399 ساعت 16:59

    سلام میخواسم بپرسم آیا آزمون یوس برای دانشگاه خصوصی هستش و برای دانشگاه دولتی هم آزمون دیگری وجود دارد؟یعنی ما باید دوتا آزمون بدیم؟
    دوم اینکه هزینه ی کالج رو توی لیست قیمت ها ذکر نکرده بودید چرا؟ خود کالج برای آمادگی آزمون های هم دانشگاه دولتی و هم غیر

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 اردیبهشت 1399 ساعت 20:02

      درود بر شما دوست عزیز، آزمون یوس در دانشگاه های خصوصی برای دریافت پذیرش نیست و برای اعطای بورسیه از متقاضیان گرفته می شود، آزمون یوس دانشگاه های دولتی نیز در هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود اما مباحث کلی این آزمونها یکی است، هزینه کالج هم بسته به ن

  • سارا
    2 اردیبهشت 1399 ساعت 16:34

    من دیپلم تجربی گرفتم معدل کل دوره دیپلمم ۱۶,۶۸ و معدل پیش دانشگاهی ام ۱۳,۵۹ بوده
    الانم دانشجوی کارشناسی ریاضی ام و 23 سالمه
    میخواستم بدونم با این شرایط من میتونم جایی که خیلی شانس پذیرشم برای داروسازی زیاده قبول شم یا خیر ؟!
    و اینکه یه راهی که زیاد

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 اردیبهشت 1399 ساعت 23:03

      درود بر شما دوست عزیز، برای پذیرش دانشگاه‌های دولتی ترکیه نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها دارید، اما شما شانس قبولی در آزمون بورسیه دانشگاه های خصوصی رو هم دارید که می توانید از این طریق تخفیف در شهریه بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگی

  • kiana
    1 اردیبهشت 1399 ساعت 22:26

    سلام میخواستم بدونم امکانش هست که بعد ازینکه در ترکیه در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رشته های دندون یا پزشکی قبول شدیم بعد از یک یا دو ترم انتقالی بگیریم برای ادامه دادن رشته تحصیلی در ایران؟؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 اردیبهشت 1399 ساعت 14:56

      درود بر شما، بر اساس مصوبه جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از سال ۲۰۱۹ به بعد دانشجویان فقط در صورت پایان تحصیلات میتونن به ایران برگردن و امکان انتقال وجود ندارد.

  • محسن تقی پور
    1 اردیبهشت 1399 ساعت 01:52

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که من میتونم بعد دریافت مدرک دیپلم به دانشگاه مورد نظر رفته و ثبت نام کنم بدون یوس و اینا ازاد برم اونجا ثبت نام لکنمو بخونم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      1 اردیبهشت 1399 ساعت 18:08

      درود بر شما دوست عزیز، بدون شرکت در آزمون شما می توانید در دانشگاه های خصوصی ترکیه تحصیل کنید، موسسه سفیر ساعی آماده دریافت پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • فراز
    30 فروردین 1399 ساعت 17:55

    خسته نباشید..ببخشید ما داوطلبایی که امسال یوس داشتیم به خاطر کرونا همین طور که میدونید امتحانا اصلا وضعیتشون معلوم نیست به همین خاطر ما واقعا استرس داریم چون بلاتکلیفیم…میخواستم بدونم به نظر شما امتحانا امسال احتمال کنسل شدن کاملشون هست؟لطفا هر اطلاعا

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      31 فروردین 1399 ساعت 13:17

      درود بر شما دوست عزیز، به خاطر شیوع کرونا آزمون های دانشگاه ها همگی تا تیر ماه به تعویق افتاده اند و تمامی دانشگاه ها تاریخ دقیق رو اعلام کردن ولی این مسئله رفتن برای آزمون بایستی توسط دولت ترکیه و ایران بررسی بشه در صورتی که تا تیر ماه وضعیت کشورها به ح

  • Mansur
    25 فروردین 1399 ساعت 00:21

    سلام خواستم بپرسم با داشتن رتبه کشوری زیر صد کنکور ایران رشته تجربی میشه بورسیه100گرفت؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      25 فروردین 1399 ساعت 22:12

      درود بر شما دوست عزیز، اگر بورسیه دولتی مدنظر شما هست خدمتتون بگم که سن زیر ۲۱ سال و معدل بالای ۱۸ شانس بورسیه را دارند همراه با این مدارک رتبه کنکور، مدرک زبان، سوابق پژوهشی و مواردی از این قبیل در بورسیه گرفتن شما تاثیر دارد. اما برای دانشگاه های خصوصی

  • Roya
    19 فروردین 1399 ساعت 13:56

    سلام. خسته نباشید.
    ایا با داشتن مدرک دندان پزشکی ترکیه میشه برای تخصص یا کار برای کشور های اروپایی اپلای کرد؟ و آیا سایتی مثل آنابین که برای اعتبار سنجی دانشگاه ها در آلمان هست برای کشور های دیگه اروپایی هم وجود داره؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      20 فروردین 1399 ساعت 18:22

      درود بر شما دوست عزیز، با توجه به عضویت ترکیه در پیمان بولونیا مدارک ترکیه اعتبار لازم را برای کار و تخصص در سایر کشورهای اروپائی را دارد، اما این نکته رو در نظر داشته باشید که هر کشوری برای ورود به سایر کشورها شرایط مخصوص به خود را دارد و متقاضیان بایست

  • Maryam
    19 فروردین 1399 ساعت 13:39

    سلام من ۱۸ سالمه و امسال کنکور دارم ورشته انسانی هستم و معدل دوسال قبلم نسبتا خوبه اما نیم سال اول دوازدهمم خوب نشد اما برای دیپلم دارم تمام تلاشم ومیکنم که بورسیه تحصیلی بگیرم که در رشته روانشناسی یا حقوق ادامه تحصیل بدم کلی مدرکای بین المللی ورزشی و مد

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      20 فروردین 1399 ساعت 18:15

      درو بر شما وقت بخیر، شما می توانید دی و بهمن ماه در سایت بورسیه دولتی ترکیه ثبت نام کنید مدارک شما بررسی می شود، بورسیه شما با نظر هیئت بررسی مدارک تایید می شود. مدارک شما نسبت به همه متقاضیان بررسی می شود و نتیجه نهائی اعلام می شود.

  • Negin R
    17 فروردین 1399 ساعت 23:09

    سلام و درود بر شما.میشه به سوالم جواب بدین با داشتن مدرک تومر هزینه تحصیلی در دانشگاههای خصوصی کمتر نمیشه؟و میتونین بگین هزینه ۴ساله رشته مامایی چقدر میشه؟ممنون از سایت خوبتون.

  • الی
    17 فروردین 1399 ساعت 05:02

    سلام مگ میشه با معدل پایین در دانشگاه های ترکیه رشته دندان تحصیل کرد معدل کل دیپلم ۱۸،۰۵ خوبه و اما معدل پیش با تکماده شده ۱۲،۸۸ آیا شانسی هست ؟مدرک زبان هم ندارم سنمم نزدیک ۲۵ هستش کی اقدام کنم ؟!!!!هزینه سالانه دانشگاه خصوصی ترکیه چند درمیاد ؟اصلا با

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      17 فروردین 1399 ساعت 17:38

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر
      با توجه به شرایط سنی و معدل شما برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه با توجه به نمره آزمون به شما پذیرش خواهند داد. در رابطه با دانشگاه های خصوصی نیز خدمتتون عرض کنم که موسسه سفیر ساعی آماده اخذ پذیرش در اکثر این دانشگاه ها برای شما م

  • فاطمه شریف
    11 فروردین 1399 ساعت 12:17

    سلام خسته نباشید.من ترم اول مترجمی انگلیسیم با دیپلم تجربی.میخواستم بدونم شرایط بورس شدن در رشته های پزشکی به چه صورته؟و اینکه احتمالش چقده؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      11 فروردین 1399 ساعت 19:17

      درود بر شما وقت بخیر، بورسیه دولتی ترکیه بر اساس معدل، شرایط سنی و رزومه شما دارد، در صورتی که این موارد را داشته باشید دی و بهمن هر سال می توانید کارهای ثبت نام را انجام داده و منتظر نتیجه باشید هر سال تقریبا ۵۰۰۰ بورس دولتی به متقاضیان در مقاطع مختلف ا

  • محیا
    8 فروردین 1399 ساعت 20:28

    سلام خسته نباشید . من سال دوم کارشناسی رشته روانشناسی (پیام نور) هستم . میخواستم بدونم برای ارشد میتونم اقدام کنم ؟ و خب مسلما تو این مدت باید مدرک زبان هم بگیرم . معدل هم شرط هست ؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      9 فروردین 1399 ساعت 14:24

      درود بر شما دوست عزیز، برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه ملاک های متفاوتی وجود دارد، از جمله آزمون ورودی، رزومه یا پذیرش با معدل. از مزایای کشور ترکیه شرایط مختلف ورود به دانشگاه می باشد و شما می توانید با مشورت با کارشناسان راه درست را بر اساس شرایط خودتو

  • سمن
    6 فروردین 1399 ساعت 17:58

    سلام من کارشناسی ادبیات فارسی با معدل ۱۷.۵ دارم.میخواستم بدونم برای ارشد رشته ی خودم هم میتونم بورسیه بگیرم یا نه .یا اینکه امکان تغییر رشته وجود داره یا نه .و در نهایت اینکه میتونم به جای ارشد از کارشناسی شروع کنم و بورس بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      7 فروردین 1399 ساعت 21:53

      درود بر شما دوست عزیز، رشته ادبیات پارسی در دانشگاه های محدودی در ترکیه تدریس می شود که شرایط ورود آن از طریق آزمون مورد نظر دانشگاه و یا معدل و رزومه شما بستگی دارد. شما می توانید از کارشناسی آغاز کنید به شرط قبولی آزمون ورودی دانشگاه می توانید با کسب ن

  • فرهمند
    3 فروردین 1399 ساعت 02:03

    سلام‌تحصیلات دانشگاهی وتحصیلی دیپلم من انسانی ایامیتونم رشته داروسازی خصوصی ترکیه درس‌ بخونم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 فروردین 1399 ساعت 14:48

      درو بر شما دوست عزیز، محدودیتی برای ورود شما به دانشگاه های ترکیه وجود ندارد. تیم سفیر ساعی آماده اخذ پذیرش شما در رشته و دانشگاه مورد نظر شما می باشد.

  • نیما
    2 فروردین 1399 ساعت 13:58

    سلام. میخواستم راهنمایی کنین در مورد شرایط ثبت نام در دانشگاه ترکیه و شرایط کلی تحصیلی

  • شادی
    29 اسفند 1398 ساعت 13:00

    چه زمانی بورسیه تحصیلی 50 درصد یا 100 درصد میشه؟ میشه 100 درصده رو گسترده تر توضیح بدبد؟؟
    و اینه تافلمون به عنوان مدرکش باید دقیقا بالای چند باشه؟ و نمره قبولی دندانپزشکی باید دقیقا بالای چند باشه؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 فروردین 1399 ساعت 14:58

      درود بر شما، میزان بورسیه دانشگاه های خصوصی به نمره شما نسبت به سایر متقاضیان دارد، و برای اخذ بورسیه ۱۰۰ درصد حداقل نمره ۹۰ تا ۹۵ می باشد و شما باید چنین نمره ای در آزمون بورسیه کسب کنید، نمره تافل رو هم در کامنت قبلی خدمت شما توضیح دادم.

  • شادی
    29 اسفند 1398 ساعت 12:55

    سلام ببخشید نمره قبولی دندانپزشکی در دانشگاه هاس خصوصی دقیقا بالای چنده؟ و مدرک تافلی هم که میدیم باید دقیقا بالای چند باشه؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 فروردین 1399 ساعت 14:57

      درود بر شما دوست عزیز، تیم سفیر ساعی آماده اخذ پذیرش شما در دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون می باشد در صورتی که مدرک تافل ارائه نمائید نمره ۸۰ به بالا مناسب است در غیر اینصورت می توانید از دوره زبان دانشگاه استفاده کنید.

  • ریحانه
    29 اسفند 1398 ساعت 12:51

    چه زمانی بورسیه دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی 50 درصد میشه و کی100 درصد میشه؟؟ لطفا 100 درصده رو گسترده تر توضیح بدید!!

  • ریحانه
    29 اسفند 1398 ساعت 12:50

    سلام صرف نظر از شهریه دانشگاه خصوصیبهتر است یا دانشگاههای دولتی؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 فروردین 1399 ساعت 14:53

      درود بر شما، این بسته به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شما دارد. به عنوان مثال دانشگاه کوچ خصوصی می باشد اما رنکینگ خوبی در دنیا دارد. در کل ترکیه هم دانشگاه های خصوصی و هم دولتی معتبری دارد.

  • سارا ق
    28 اسفند 1398 ساعت 13:11

    سلام خسته نباشد ببخشید میخواستم بدونم که برای تحصیل در ترکیه رشته ی زبان و طراحی داخلی به چه صورت است و اصلا خوب است یا نه؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      28 اسفند 1398 ساعت 18:35

      درود بر شما دوست عزیز، اگر مقطع کارشناسی مد نظرتون هست برای دانشگاه های دولتی نیاز به آزمون ورودی دارد اما برای دانشگاه های خصوصی تیم سفیر ساعی آماده اخذ پذیرش در دانشگاه های مدنظر شما می باشد. در مورد مسئله ای که ذکر کردید این یک مسئله ای هست که به شما

  • سارا
    28 اسفند 1398 ساعت 12:28

    سلام خوب هستید میشه بگید برای تحصیل در ترکیه رشته زبان یا طراحی داخلی به چه صورت هست و اصلا خوب هست یا نه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      28 اسفند 1398 ساعت 18:35

      درود بر شما دوست عزیز، اگر مقطع کارشناسی مد نظرتون هست برای دانشگاه های دولتی نیاز به آزمون ورودی دارد اما برای دانشگاه های خصوصی تیم سفیر ساعی آماده اخذ پذیرش در دانشگاه های مدنظر شما می باشد. در مورد مسئله ای که ذکر کردید این یک مسئله ای هست که به شما

  • مبینا
    23 اسفند 1398 ساعت 21:15

    سلام من یازدهم آسمانی هستم ومعدلم19/43میخام سال دیگه واسه بورسیه اقدام کنم.اگربتونم معدل دوازدهمموبالاترببرم چقدشانس قبولی دارم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      25 اسفند 1398 ساعت 12:00

      درود بر شما دوست عزیز، اخذ بورسیه بسته به رشته مدنظر شما، سابقه پژوهشی، معدل و… دارد. نمره آزمون مدنظر دانشگاه ها هم ملاک اصلی دانشگاه ها برای پذیرش و بورسیه می باشد

  • ستایش
    22 اسفند 1398 ساعت 22:47

    سلام خسته نباشید
    برای رشته های هنری کدوم دانشگاه امکان بورس داره ؟ و اگر زبان ترکی رو کامل بدونیم ورود به دانشگاه مقطع لیسانس هنر چه آزمون هایی باید داده بشه و ایا محدودیت سنی دارد؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      25 اسفند 1398 ساعت 11:45

      سلام وقت شما بخیر، شما با کسب نمره بالا در آزمون ورودی مورد نظر دانشگاه امکان دریافت بورسیه رو دارید، معمولا آزمون یوس مدنظر دانشگاه ها می باشد. هر کدام از دانشگاه های ترکیه ملاک مخصوص به خود را دارند برخی از آن ها محدودیت سنی را در نظر نمی گیرند و فقط ن

  • پریسا
    14 اسفند 1398 ساعت 04:17

    سلام من لیسانس حسابداری دارم از دانشگاه آزاد و معدلم هم 18/86 هست ،اگر بتونم زبان ترکی یاد بگیرم و مدرک زبان انگیسی رو بگیرم میتونم بورسیه بشم؟ یا پذیرش برای دانشگاه های خصوصی؟ و اینکه چقدر هزینه باید بکنم برای پذیرش؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      14 اسفند 1398 ساعت 23:10

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، بورسیه شدن شما در دانشگاه های دولتی به نمره آزمونی که کسب می کنید دارد. برای دانشگاه های خصوصی بازهم اگر نتیجه مناسب در آزمون کسب نمائید امکان بورسیه فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • سارا
    13 اسفند 1398 ساعت 21:14

    سلام وقت تون بخیر سوالی داشتم از خدمتتون میخواستم بدونم مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چن ساله هست واینکه هزینه ی دانشگاه خصوصی اون چقدره واگرتمایل به شرکت دردانشگاه دولتی این کشور داشته باشیم صرفاقبولی آزمون ورودی کافیست ویامعدل نیزشرط است؟!

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      14 اسفند 1398 ساعت 17:23

      درود بر شما دوست عزیز، دوره دندانپزشکی در ترکیه ۵ سال است. هزینه دانشگاه های خصوصی هم بازه وسیعی دارد که می توانید با تماس با کارشناسان ما از آن مطلع شوید. برای شرکت در آزمون دانشگاه های دولتی متقاضیان از دوره کالج استفاده می کنند و شانس قبولی خود را افز

  • کیانا
    11 اسفند 1398 ساعت 01:52

    سلام
    من دوازدهم تجربی می خونم و 19 سالمه با معدل 19.5 و ترک زبان هستم و 17 ترم هم زبان خوندم می خواستم ببینم شانسم برای بورسیه شدن در تورکیه چقدره و همچنین دارای مدرک هلال احمر و همچنین لوح تقدیر به خاطر رتبه برتر در منطقه و چندین لوح تقدیر به خاطر ر

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      11 اسفند 1398 ساعت 16:52

      درود بر شما دوست عزیز وقت بخیر، ملاک اصلی ورود شما به دانشگاه های ترکیه آزمون دانشگاه می باشد پس از آن معدل و مدارک شما بررسی می شود. اگر بورسیه دولتی مدنظر شماست باید دی و بهمن ثبت نام بورسیه دولتی رو انجام بدید و شانس خودتون رو امتحان کنید. برای کسب اط

      • کیانا
        7 اردیبهشت 1399 ساعت 22:27

        سلام
        بله میخوام تو دانشگاه های دولتی ترکیه تحصیل کنم من سوالم اینه که ایا شرایط من برای بورسیه تحصیلی مناسبه
        من نگران ازمون تومر یا یوس نیستم نگرانی من تو قبولی در مراحل ابتدایی بورسیه هستش شانس قبولیم چقدره با رزومه تحصیلی که براتون بالا گفتم

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          8 اردیبهشت 1399 ساعت 14:54

          سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای بورسیه های دولتی ترکیه شرایط دارید، اما در نظر داشته باشید اخذ بورسیه دولتی به نظر هیئت علمی بررسی مدارک شما دارد، در صورتی که شما رزومه بهتری نسبت به باقی متقاضیان داشته باشید امکان اخذ بورسیه رو دارید، از طرف دیگه شما میتو

  • نادیا
    7 اسفند 1398 ساعت 19:12

    سلام.. خسته نباشید.. من لیسانس مامایی با معدل ۱۶/۲۵ هستم و ۲۶ سالمه.. معدل دیپلمم هم ۱۹/۵۶ هست..میخوام برای رشته پزشکی ترکیه اقدام بکنم.. چقدر شانس قبولی دارم و اینکه من خیلی نگران سنم هستم.. چون ۲۷ ساله میشم.. آیا میتونه برام مشکل ساز بشه؟
    ممنون میشم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 اسفند 1398 ساعت 11:33

      سلام دوست عزیز، وقت شما بخیر. در مورد شرایط سنی باید خدمتتون بگیم که در تمامی دانشگاه های دنیا شرایط سنی برای ورو به دانشگاه بررسی می شود، اما متقاضیانی که شرایط سنیشون بالاتر از میانگین دانشگاه باشد هم امکان ورود به دانشگاه را دارند با کسب نتیجه بهتر در

  • parsa
    4 اسفند 1398 ساعت 10:39

    va inke che daneshgahayi sat ghabul mikonan va nomre sat bayad hadeaghal 1200 bashe ya 1100 baraye dandune dolati

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 اسفند 1398 ساعت 19:40

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه هم آزمون yos و هم آزمون sat اعتبار دارد. ملاک ورود به دانشگاه های دولتی آزمون دانشگاه ها می باشد و معدل به تنهائی منجر به پذیرش شما نمی شود. برای ورود به دندانپزشکی حداقل نمره آزمون sat شما ۱۴

      • Parsa
        9 اسفند 1398 ساعت 23:03

        Mishe yekam bishtar darbare rusie tozih bedid?az hamkaretun daghighan chi bayad beporsam?

  • parsa
    4 اسفند 1398 ساعت 10:37

    salam chand soal dashtam yek inke man moadele diplome tajrobim 19/68 age bekham dandun bekhunam dar daneshgahe dolatie torkie bayad sat bedam hatman ya mishe ba moadel apply kard?

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 اسفند 1398 ساعت 19:40

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه هم آزمون yos و هم آزمون sat اعتبار دارد. ملاک ورود به دانشگاه های دولتی آزمون دانشگاه ها می باشد و معدل به تنهائی منجر به پذیرش شما نمی شود. برای ورود به دندانپزشکی حداقل نمره آزمون sat شما ۱۴

  • Eli
    30 بهمن 1398 ساعت 22:12

    از کجا مطمن شیم شما معتبرین؟!برای رشته دندان نیگا کردم خیلی از دانشگاهای ترکیه ثبت‌نام دارم از فروردین تا اردیبهشت هم ازمونشه بنظرتون من میرسم بخونم صفرم اما هوشا رو میفهمم ثبت‌نام کنم هزینشو واینحرفا آزمون بعدی کیه ک اونو شرکت کنیم من ۲۴ سال و ۸ ماهمه

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      1 اسفند 1398 ساعت 15:20

      درود بر شما دوست عزیز، موسسه سفیر ساعی با ۱۵ سال سابقه اعزام دانشجو یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو می باشد، آزمونهای دانشگاه های ترکیه از اواخر فروردین آغاز می شود ولی به طور کل متقاضیانی که میخواهند در این رشته تحصیل کنن از دوره کالج استفاده می کن

  • sh
    29 بهمن 1398 ساعت 13:02

    سلام ايا با قبولي پزشكي دانشگاه دولتي ايران ميشه در دانشگاه دولتي تركيه بورس شد و بدون ازمون وارد شد؟ اصلا قبولي پزشكي دولتي ايران تاثيري داره؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      30 بهمن 1398 ساعت 14:19

      درود بر شما دوست عزیز، ملاک اصلی ورود به دانشگاه های دولتی آزمون خود دانشگاه می باشد سایر مدارک شما پس از کسب نتیجه مناسب شما در آزمون ورودی بررسی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Negin R
    25 بهمن 1398 ساعت 17:42

    باعرض سلام وخسته نباشید💐من معدلم دیپلمم۱۸/۱۶هسش میخاستم بپرسم میتونم تورشته پرستاری دردانشگاهای خصوصی ترکیه بخونم؟سایت شما همش درموردپزشکی دندان ودارو توضیح دادن بنابراین نمیدونم پرستاری میشه یا نه؟ممنون میشم جواب بدین واینکه شهریش چقدره ایابادویست میلی

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      29 بهمن 1398 ساعت 12:10

      درود بر شما دوست عزیز، با معدل خوبتون می تونید در دانشگاه های خصوصی ترکیه در رشته مدنظرتون تحصیل کنید و با مبلغی که ذکر کردید هم میتوانیم برای شما دانشگاه مناسب را در نظر بگیریم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • Negin R
        11 فروردین 1399 ساعت 22:52

        خیلی ازتون ممنونم بابت راهنمایتون فقط یه سوال دیگه من آذری هستم ومیتونم مدرک تومر بگیرم دراینصورت نمیشه هزینه دانشگام کمتربشه؟خواهش میکنم جواب بدین اگه واقعا میشه میخام اقدام کنم وسوال بعدیم اینکه بخام اقدام کنم باید مدرکامو براتون ایمیل کنم؟یاحضوری باید

  • روژینا
    22 بهمن 1398 ساعت 20:45

    سلام خسته نباشید هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه به زبان ترکی چقدر هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 بهمن 1398 ساعت 00:50

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، هزینه دوره تخصص بسته به دانشگاه و نوع تخصص مورد نظر شما دارد ولی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ هزار لیر در سال هزینه دارد.

  • یاسی
    20 بهمن 1398 ساعت 14:05

    سلام برای مقطع ارشد رشته های کشاورزی چه دانشگاهی است

  • Civil. E
    18 بهمن 1398 ساعت 19:06

    سلام خسته نباشید
    آبا با وجود معدل بالای 19 درکارشناسی ومقالات isi بازهم سه ترم مشروطی در اخز بورسیه موثر هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 بهمن 1398 ساعت 10:53

      درود بر شما دوست عزیز، موردی که شما ذکر کردید بسته به نظر هیئت بررسی مدارک دانشگاه دارد و این مورد در هر دانشگاه متفاوت است برخی از دانشگاه ها در نظر میگیرند ریز نمرات و برخی دیگر بر اساس مقالات، رزومه و یا آزمون های بین المللی دانشجو میپذیرند قانون کلی

  • شادی کدخدااحمدی
    16 بهمن 1398 ساعت 02:30

    سلام ببخشید من دانشجو سال آخر کارشناسی تغذیه و رژیم درمانی پزشکی هستم و الان دارم همزمان زبان ترکی و انگلیسی میخونم تا آزمون تومر و آیلتس و بدم معدلم کارشناسیم هم 17 است برای ارشد میخاستم بورس شم ولی یه سوال چرا برای پذیرش ارشد باید آزمون ALES و بدیم آخ

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      17 بهمن 1398 ساعت 09:44

      درود بر شما دوست عزیز، تبریک میگم به شما بابت رده علمیتون، دانشگاه های ترکیه در مقطع ارشد بسیار ارزان قیمت میباشد از این رو ملاکی برای ورود به این دانشگاه ها در نظر گرفته شده است که آزمون آلس میباشد، تا سطح هوشی و ادراکی متقاضیان را سنجش نمایند. برای کسب

  • فربد
    15 بهمن 1398 ساعت 16:56

    ببخشید یعنی‌اگه ما با بورسیه توی‌ترکیه درس بخونیم بازم اقامت بمون نمیدن؟ و اگه کار پیدا کنیم‌چی بازم اقامت نمیدن؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      17 بهمن 1398 ساعت 09:43

      درود بر شما دوست عزیز، شما با تحصیل در ترکیه ویزای دانشجوئی دریافت میکنید و با داشتن شغل اقامت کاری، پس جای نگرانی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ترکیه با ما تماس بگیرید.

  • Aysa
    8 بهمن 1398 ساعت 15:05

    بین دانشگا هایی ک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستن کدوم دانشگاه ها پذیرش راحت تری دارن ؟ ینی بطور کل برای همه دانشگاه ها برای قبولی دندونپزشکی باید نمره ازمون یوس ۹۰ ب بالا باشه ؟
    و ی سوال دیگه هزینه زندگی تو کدوم شهرها کمتر ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      12 بهمن 1398 ساعت 09:58

      درود بر شما دوست عزیز، در بین این دانشگاه ها دانشگاه های خصوصی شانس پذیرش بیشتری دارن و برای سایر دانشگاه های نمره آزمون بالا برای ورود به این رشته در نظر گرفته میشود. گرانترین شهر ترکیه استانبول هست بعد ازمیر و بعد آنکارا و… برای کسب اطلاعات بیشتر با

  • Aysa
    8 بهمن 1398 ساعت 15:02

    سلام با معدل ۱۷ در رشته ریاضی امکان گرفتن بورسیه دندونپزشکی وجود داره ؟ اصلا با این معدل امیدی ب بورسیه شدن هست ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      12 بهمن 1398 ساعت 09:57

      درود بر شما دوست عزیز، ملاک هائی به غیر از معدل هم برای بورسیه شدن در دانشگاه های ترکیه در نظر گرفته میشود از جمله سوابق علمی و پژوهشی، مدارک بین المللی، آزمونهای دانشگاه های ترکیه و مدارکی نظیر این در صورتی که شما چنین مدارکی دارید میتوانید با ارائه آنه

  • تینا
    6 بهمن 1398 ساعت 22:55

    ببخشید با این شرایط من امیدی هست برای گرفتن فاند از دانشگاه های ترکیه؟و این که مقطع دکتری رشته های مهندسی آزمون ورودی هم دارد؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      7 بهمن 1398 ساعت 12:28

      درود بر شما، برای گرفتن فاند مدرک gre شما ملاک قرار گرفته میشود در صورتی که بتوانید نمره بالا بگیرید میتوانید فاند هم دریافت نمائید.

  • Fatemeh
    6 بهمن 1398 ساعت 17:11

    سلام خسته نباشید. من در حال حاضر دوازدهم تجربی هستم میخواستم ببینم با معدل 17/5 که بخاطر برخی مشکلات داشتم در نیمسال اول بازم میتونم بورسیه بشم؟ اگر که میشه برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد شرایط دقیق و هذینه ها چکاری انجام بدم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      7 بهمن 1398 ساعت 12:29

      درود بر شما دوست عزیز، امکان دریافت بورسیه برای شما وجود دارد اما به خاطر رقابتی بودن این شرایط دریافت بورسیه با نظر هیئت بررسی کننده مدارک است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • تینا
    5 بهمن 1398 ساعت 21:04

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید با معدل 14/5 کارشناسی و 14/75 ارشد میشه امیدی به پذیرش دکتری داشت؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 بهمن 1398 ساعت 13:27

      درود بر شما، بله اگر شما بتوانید مدرک gre را اخذ نمائید میتوانید برای پذیرش دانشگاه اقدام نمائید. در صورتی هم که بخواهید در دانشگاه های خصوصی ترکیه تحصیل نمائید نیاز به ارائه این مدرک نیست و تیم سفیر ساعی جهت اخذ پذیرش با شما همراه خواهد بود. برای کسب اط

  • نیلوفر
    4 بهمن 1398 ساعت 14:16

    سلام برای بورسیه شدن در رشته پزشکی معدل کل دیپلم تجربی من بالای ۱۸ هست ولی متاسفانه یکی از درس های اختصاصیم در سال دهم زیر ۱۵ بوده یعنی میتونه تاثیر داشته باشه یا فقط به معدل کل نگاه میکنند ؟یکیم در تعداد افرادی که بورسیه میکنند محدودیت افراد چقدره(ظرفیت

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 بهمن 1398 ساعت 11:32

      درود بر شما دوست عزیز، وقت شما بخیر. دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی ارزان قیمت هستن و شما با توجه به نتیجه آزمون میتونید وارد دانشگاه های ترکیه شوید. اما برای بورسیه دولتی ترکیه شما باید علاوه بر معدل مواردی که شما رو کمک میکنه در اخذ بورسیه هم آپلود نم

  • فاطمه
    3 بهمن 1398 ساعت 20:16

    سلام وقتتون بخیر . من دانشجوی کارشناسی رشته ی شیمی محض م دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین .. ترم اخرم . میخواستم برای ارشد ترکیه تحصیل کنم . شرایط ثبت نام و میخواستم بدونم اینکه اونجا باید در ازمون یوس شرکت کنم یا آدس ؟
    و معدل کارشناسی هم مهمه ؟ بای

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 بهمن 1398 ساعت 11:11

      درود بر شما دوست عزیز، برای مقطع ارشد دانشگاه های ترکیه شما بایستی در آزمون gre شرکت نمائید. بعد از ارائه مدرک ذکر شده معدل شما هم در نظر گرفته میشود. با مدرک gre در بسیاری از دانشگاه های ترکیه میتوانید پذیرش اخذ کنید ولی برخی از دانشگاه های خصوصی بدون ا

  • ela
    3 بهمن 1398 ساعت 09:26

    سلام برای بورسیه در رشته پزشکی دانشگاه استانبول شرط معدل چجوریه یعنی حداقل باید چقدر باشه؟
    همچنین برای آزمون یوس تاثیر معدل چطور هست .من معدلم بالای ۱۸.۵ هست ولی برای بورسیه شدن نمیدونم کافی هست یا نه
    ممنون میشم توضیح کامل بدید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      3 بهمن 1398 ساعت 20:49

      درود بر شما دوست عزیز، برای دریافت بورسیه از این دانشگاه بعد از نمره آزمون شما معدل و شرایط سنی شما در نظر گرفته میشود. اما معدل شما برای دریافت بورسیه مناسب میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • مبينا
    28 دی 1398 ساعت 00:39

    سلام خسته نباشيد من قصد دارم در ازمون يوس دانشگاه هاي استانبول شركت كنم از نظر رياضي قوي هستم و تست هوش هم قبلا دادم خوب بوده ولي نه زبان انگليسي خيلي قوي هستم نه تركي ولي در كل ميخوام وقتي قبول شدم تركي و ياد بگيرم اونوقت سوسوالا ها طوري هست كه اگه در ح

    • درود بر شما دوست عزیز، زبان آزمون دانشگاه استانبول را میتوانید انتخاب نمائید و با دانش زبان در حد دبیرستان میتوانید از پس این آزمون برآیید لازم به ذکر است بیشتر سوالات این آزمون صورت سوال ندارد و به راحتی میتوانید با این آزمون ارتباط برقرار نمائید. نمونه

  • مبينا
    27 دی 1398 ساعت 14:14

    سلام من ميخوام در ازمون yosشركت كنم ولي شهرستان هستم ، شما ميتونيد كاراي منو پيگيري كنيد؟!!!

    • درود بر شما دوست عزیز، همانطور که میدونید این آزمون بیشتر در ترکیه برگزار میشود و در نهایت شما سفری به ترکیه خواهید داشت. اما برای ثبت نام آزمونها میتوانید با ما در تماس باشید.

  • حسین
    26 دی 1398 ساعت 23:25

    با سلام عذر می خوام اگه نمره yos خوب و تافل بالای ۸۰ داشته باشیم ولی معدل دیپلم ۱۱ و پیش دانشگاهی ۱۲ باشه میشه از یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت پذیرش گرفت.خواهش میکنم جواب بدین.ممنون میشم.

    • درود بر شما دوست عزیز، در صورتی که شما نمره بالا در آزمون یوس بگیرید مدارک شما را هیئت مرکزی دانشگاه بررسی مینماید و در صورت تایید میتوانید در دانشگاه ثبت نام نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • ghazale
    26 دی 1398 ساعت 02:13

    سلام من کارشناسی صنایع غذایی دارم
    برای کارشناسی ارشد در دانشگاهای ترکیه چه مدارک و سوابق تحصیلی لازم هست؟
    برای اموزش در دانشگاه های ترکیه باید مسلط به زبان ترکی بود یا انگلیسی ؟
    و چه مدرک زبانی میخواد؟
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • درود بر شما، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی نیاز به مدرک gre و یا Ales دارید و برای تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی مدارک کارشناسی شما بررسی خواهد

  • Sara22
    25 دی 1398 ساعت 20:56

    سلام.
    من فوق دیپلم معماری و مدرک پیش دانشگاهی تجربی دارم .زبان ترکیم هم خوبه میتونم صحبت کنم .اما انگلیسیم نه .میخواستم بپرسم که برای تحصیل در ترکیه در رشته دندان پزشکی همین زبان ترکی کافیه؟و اینکه دانشگاه کارابوک و کاتب مدرکشون مورد تایید ایران هست بعد

    • سلام دوست عزیز وقتتون بخیر، با دانش زبان ترکیتون میتونید تحصیل کنید مشکلی نیست، و این دانشگاه هائی که ذکر کردید مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Par
    24 دی 1398 ساعت 12:21

    سلام ببخشید لیست دانشگاه و رشته هارو از کجا میتونیم ببینیم؟ باید برای دانشگاه جدا اپلای کنیم یا این بورس شامل اپلای برای دانشگاه هم میشه؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر، ترکیه دارای انواع متفاوتی از بورسیه است و دانشجویان بر اساس نتیجه آزمون ورودی دانشگاه ها و یا بورسیه دولتی میتوانن از این فرصت استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  • مریم
    24 دی 1398 ساعت 11:18

    سلام من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم .
    برای ارشد چه رشته ای میتونم بخونم با توجه به رشته لیسانسم ؟

    • درود بر شما دوست عزیز، برای مقطع شما میتوانید رشته مرتبط به مقطع کارشناسی و یا رشته های مدیریت رو انتخاب نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • ه.و
    21 دی 1398 ساعت 20:26

    سلام من دانشجوی سال سوم رشته ی زبان انگلیسی هستم برای شرکت در دانشگاه ترکیه ایا میشه که تعدادی از واحدهای من تطبیق داده بشه ؟ و ادامش رو اونجا بگذرونم؟

    • سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، ببینید به خاطر عدم تطابق واحدهای گذرانده شده در ایران و ترکیه احتمال تطبیق واحد کم است اما بازهم بسته به نظر هیئت بررسی کننده مدارک شما دارد.

  • Hasti asgari
    20 دی 1398 ساعت 04:14

    سلام . من رشته تربیت بدنی پایه یازدهم هستم . و میخوام از فردا برم کلاس زبان ترکی . و خیلی علاقه ب کشور ترکیه دارم و ترکیه به نظر من نسبت ب تمام کشور های دیگ برای ادامه تحصیل از لحاظ نزدیک بودن فرهنگشون نزدیک بودن مسیر هزینه و… برای من بهتره و خانوادم ب

    • درود بر شما دوست عزیز، برای انتخاب دانشگاه تا پایان سال دوازدهم فرصت دارید، تا اون زمان پیشنهاد ما برای شما یاد گرفتن زبان ترکی و آمادگی برای آزمون یوس میباشد. شما با گرفتن نمره قابل قبول در این آزمون میتوانید در دانشگاه های ارزان و دولتی ترکیه ادامه تحص

  • Farniya
    17 دی 1398 ساعت 20:39

    وقت شما بخیر، میشه بفرمایید هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه به طور میانگین چقدره؟(برای رشته های پزشکی)
    و اینکه میتونم انتقالی بگیرم به ایران؟؟

  • سعید
    16 دی 1398 ساعت 12:22

    سلام
    روزبخیر
    بنده تا چند ماه دیگه دیپلم میگیرم رشته تحصیلیم ادبیات و علوم انسانی هستش
    برای تحصیل در ترکیه چه مدرک زبانی و چه نمره ای باید ارائه بدم
    تافل،ایلتس،GRE
    ممنونم از همکاری صمیمانه تان

    • سلام دوست عزیز، وقت بخیر
      شما برای ورود به مقطع کارشناسی در ترکیه نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها دارید، مدرک زبان هم بسته با زبان تدریس دانشگاه دارد ولی در بسیاری از دانشگاه های ترکیه ارائه مدرک زبان نیست و میتوانید دوره زبان را در دانشگاه بگذرانی

  • محمد صادق
    13 دی 1398 ساعت 22:01

    ببخشید اسم آزمون چیه.

  • ایهام
    13 دی 1398 ساعت 18:49

    سلام
    برا ورود به دانشگاه چه مدارکی لازمه و از کجا باید بگیریمشون
    زبان چقدر بلد باشیم تا قبول بشیم یا مدرک خاصی میخوان
    هزینه تحصیلی باید پرداخت یه جا پرداخت بشه یا نه
    رتبه کنکور هم میخوان
    مدرک دیپلم رو هم میخوان یا نه
    با تشکر از سایت خوبتون

    • درود بر شما، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه باید در آزمونYOS و یا Sat شرکت نمائید و بر اساس نتیجه وارد دانشگاه ها می شوید. برای موفقیت در این آزمون بهتر است در دوره کالج شرکت کنید، سطح زبان هم بسته به رشته و دانشگاه دارد و خیلی از دانشگاه های ترکیه

  • محمد صادق
    11 دی 1398 ساعت 10:42

    سلام خسته نباشید.من دانش آموز یازدهم انسانی هستم.اگر توی کنکور رتبه یک تا ده بیارم.ایا میتوانم بورسیه تحصیلی رشته اقتصاد کشور ترکیه رو بگیرم.همچنین دیپلم زبان انگلیسی هم دارم.

    • درود بر شما، قطعا رتبه شما در کنکور بررسی خواهد شد، اما این نکته رو هم در نظر داشته باشید برای بورسیه تحصیلی ابتدا نمره آزمون ورودی شما به دانشگاه بررسی میشود، برای کسب اطلاعات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • مسعود
    4 دی 1398 ساعت 15:34

    سلام
    پارسال برای ترکیه بورسیلاری اقدام کردم
    اما در مصاحبه ریجکت شدم
    آیا امسال شانسی برای پذیرش دارم؟

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر، بله مشکلی نداره در شرکت کردن شما فقط تلاش کنید مطالعه داشته باشید روی مباحث مصاحبه که بتونید بورسیه رو دریافت کنید.

    • الی
      1 بهمن 1398 ساعت 15:07

      سلام میشه بگین چرا ریجکت شدین؟

  • سحر
    4 دی 1398 ساعت 12:41

    سلام‌برای پذیرش دکتری در دانشگاه ege و dokuz eylul ایا به غیر از مدرک gre به مدرک تافل هم نیاز هست؟در دانشگاههایی که زبان تدریس ترکی هست

  • نهال
    4 دی 1398 ساعت 08:42

    سلام من میخواستم برای بورسیه رشته های پزشکی دندان یا دارو اقدام کنم که میگن شرط سنی داره و باید متولد 77 به بعد باشی ولی من بهمن 76 هستم اصلا نمیشه ینی ؟

    • سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای بورسیه این رشته ها باید از ۷۷ به بعد باشد در غیر این صورت متاسفانه امکانپذیر نیست. اما میتونید با استفاده از کالج و آزمون دادن وارد دانشگاه های دولتی و ارزان قیمت ترکیه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان

  • Arashjs
    3 دی 1398 ساعت 13:19

    سلام و وقت بخیر خدمت شما. من لیسانس کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه پیام نور دارم. معدل ام نزدیک 16 هستش و مدرک تافل 96 دارم و GRE 153 دارم. مقاله هم ندارم. آیا با این شرایط میتونم امیدی برای گرفتن بورس داشته باشم یا شرایط دیگه ای هم نیاز هست؟ خیلی ممنون

    • درود بر شما دوست عزیز، ملاک اصلی شما برای ورود به دانشگاه های دولتی و یا امکان اخذ بورسیه در دانشگاه های ترکیه نمره GRE شما میباشد، اما متاسفانه با توجه به اینکه نمره این آزمون شما پائین است شانسی شما برای دریافت بورسیه کم است، پیشنهاد ما برای شما افزایش

  • Farniya
    2 دی 1398 ساعت 16:10

    سلام ممنون از سایت خوبتون،من تازه دیپلم گرفتم،سوالم از شما اینه که میتونم در رشته دندان پزشکی یا داروسازی بدون کنکور پذیرش بشم؟و اگر امکانش هست شرط قبولی معدل هست؟ و این که هزینه دانشگاه های خصوصی چقدره؟

    • درود بر شما دوست عزیز، بدون آزمون شما میتوانید در دانشگاه های خصوصی پذیرش بگیرید، و پذیرش شما با معدل و شرایط سنی شما هست، دامنه هزینه ها برای دو رشته ای که ذکر کردید بسیار گسترده میباشد، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • shabnam
    26 آذر 1398 ساعت 14:39

    سلام من دیپلم عکاسی دارم میخواستم بپرسم باید چیکار کنم برای بورسیه دانشگاه هنر؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      26 آذر 1398 ساعت 22:42

      درود بر شما دوست عزیز، اگر دیپلمتون ۱۲ ساله هست میتونید برای تحصیل در ترکیه اقدام نمائید. برای استفاده از بورسیه تحصیلی میبایست در آزمون یوس شرکت نموده و با کسب نمره بالا در این آزمون میتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کا

  • Aaa
    21 آذر 1398 ساعت 03:58

    سلام با معدل کتبی ۱۰ رشته تجربی هم میشه امیدی به پذیرش تو رشته داروسازی ترکیه داشت؟(۲۴ سالمه)

  • Sara
    19 آذر 1398 ساعت 14:00

    سلام من سال بعد آیلتس میگیرم و کارشناسی روانشناسی میخونم با معدل15. خواستم بپرسم باید چکار کنم برای مهاجرت تحصیلی ترکیه در مقطع ارشد؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 آذر 1398 ساعت 21:21

      درود بر شما دوست عزیز، برای ادامه تحصیل در ترکیه، با گرفتن مدرک GRE میتونید وارد دانشگاه های دولتی ترکیه بشید در غیر اینصورت ما در بسباری از دانشگاه های خصوصی ترکیه میتونیم برای شما پذیرش اخذ کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر هم میتوانید با کارشناسان ما در ات

  • Mina
    19 آذر 1398 ساعت 00:44

    سلام وقتتون بخیر با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی ریاضی میشه ترکیه دندونپزشکی خوند؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 آذر 1398 ساعت 11:35

      درود بر شما دوست عزیز، بله شما هیچ محدودیتی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ندارید و فقط این نکته رو در نظر داشته باشید که با شرکت در دوره کالج میتوانید شانس قبولی خودتون رو افزایش بدید. برای شرکت در دوره جدید کالج می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  • Mahdi
    17 آذر 1398 ساعت 02:39

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من کلاس ۱۱ حسابداری هستم در رشته فنی و حرفه ایی ومیخوام بعداز گرفتن دیپلمم اگه بتونم در دانشگاه های ترکیه بورسیه بگیرم آیا امکان آن وجود دارد؟
    اگه وجود دارد برای گرفتن مدرک yosبه کجا باید اقدام کنیم و نوع امتحان آن به چه شکل

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      18 آذر 1398 ساعت 09:47

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، شما برای گرفتن بورسیه باید نمره بالائی در آزمون YOS کسب کنید، برای گرفتن نمره بالا در این آزمون میتوانید از دوره آمادگی آزمون استفاده کنید ت

      • Mahdi
        20 آذر 1398 ساعت 02:32

        آزمون yosبرای کسانی که میخواهند فقط لیسانس در کشور ترکیه را بگیرند برگزار میشود یا نه چون در یک سایتی نوشته برای کسانی که میخواهند لیسانس بگیرند برگزار نمیشود
        بعد برای گرفتن لیسانس باید پیش دانشگاهی رو هم در ایران بخونیم یا ترکیه

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          20 آذر 1398 ساعت 22:06

          سلام دوست عزیز وقت بخیر، آزمون یوس و یا SAT برای کسانی که میخواهند وارد دوره کارشناسی در هر رشته ای در ترکیه شوند برگزار میشود، برای ثبت نام در دانشگاه های ترکیه باید مدرک پیش دانشگاهی ایران به دانشگاه ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشنا

  • محمد جواد
    12 آذر 1398 ساعت 23:05

    سلام
    من دیپلم ریاضی فیزیک هستم. میخواستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر درخواست بدم؟ لطفاً راهنمایی کنید.ممنون

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      13 آذر 1398 ساعت 12:30

      درود بر شما دوست عزیز، برای ورود به دانشگاه های دولتی و ارزان قیمت ترکیه شرکت در آزمون YOS الزامیست و با نتیجه این آزمون می توانید از این دانشگاه ها پذیرش بگیرید، برای ا

  • mobina
    12 آذر 1398 ساعت 00:04

    سلام من دیپلم تجربی هستم. میخوام در رشته سینما در ترکیه تحصیل کنم ولی خیلی از اطلاعات راجب دانشگاه های پزشکی هست. اگر میشه دانشگاه های هنر استانبول رو معرفی کنین و بگید برای تحصیل در رشته سینما چی لازم هست؟ ایا رزمه میخواد و در کدوم کنکور باید شرکت کنم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      12 آذر 1398 ساعت 23:13

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، رشته مدنظر شما در دانشگاه های متفاوت ترکیه مانند دانشگاه های چوکورووا، آکدنیز و چند دانشگاه دیگر. برای ورود به این دانشگاه ها آزمون YOS ملاک ورود شماست و می توانید برای آموزش دیدن از کالج استفاده کنید. برای ثبت نام کالج میتو

  • lili
    10 آذر 1398 ساعت 09:31

    سلام. من فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی هستم و دوست دارم از طریق بورسیه برای دکتری در یکی از دانشگاه‌های ترکیه اقدام کنم. لطفا راهنمایی می‌فرمایید که چه چیزهایی برا دریافت بورسیه لازمه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      10 آذر 1398 ساعت 14:06

      درود بر شما دوست عزیز، برای کسب بورسیه معیاری مانند نمره آزمون GRE در نظر گرفته می شود، چنانچه نمره بالائی در این آزمون کسب کنید میتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

      • مهرناز
        13 مرداد 1399 ساعت 05:10

        سلام وقت شما به خير من كارشناسي ارشد در رشته طراحي شهري از پرديس بين ا لملل كيش در سال ٩٥ را دارم الان ٣١ سالمه،رشته ليسانس هم معماري شيراز را دارم
        مي خواستم بدونم براي گرفتن فوق ليسانس معماري باز ميتونم به زبان انگليسي اقدام كنم و شرايطش چه هست؟

  • بیتا
    10 آذر 1398 ساعت 02:23

    سلام وقت شما بخیر. من ارشد حسابداری دارم از دانشگاه دولتی و 30 ساله هستم. برای تحصیل در ترکیه امکان گذراندن ارشد مجدد وجود دارد؟ و نیاز به آزمون هایی مثل GRE هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      10 آذر 1398 ساعت 12:30

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، امکان تحصیل با توجه به شرایط سنی شما وجود دارد، فقط این نکته رو در نظر بگیرید که رشته ای که میخواید اقدام کنید در مقطع ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی شما باشد. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی مدرک GRE نیاز هست و برای دانشگا

  • سحر
    3 آذر 1398 ساعت 15:21

    سلام وقتتون بخیر.
    من کارشناسیم زیست سلولی مولکولی بوده و ارشدم بیوشیمی بالینی. چندین مقاله ISI هم دارم. سال پیش از طریق بورس سراسری ترکیه میخواستم اقدام کنم اما هیچ رشته ای مرتبط با رشته ی من رو پوشش نمیدادن. میخواستم ببینم روش دیگه ای برای بورسیه شدن

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 آذر 1398 ساعت 11:05

      درود بر شما دوست عزیز،
      با توجه به رزومه ای که دارید پیشنهاد ما این است که مدرکی مثله GRE و یا Ales رو بگیرید و تلاش کنید در یکی از این آزمونها نمره بالایی کسب کنید، از این طریق میتوانید بورسیه تحصیلی کسب نمائید. ارائه رزومه شما هم به دریافت بورسیه کمک م

  • نصیری
    2 آذر 1398 ساعت 18:03

    باعرض سلام پسرم دانشجوی کارشناسی رشته ریاضی دوترم خونده برای رفتن به ترکیه و ادامه فقط میتونه دانشگاه خصوصی تحصیل کنه؟ورفتنش مشکلی نداره و قانونی میشه؟ به علت نرفتن خدمت سربازی برای خروج از ایران مشکل نداره؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 آذر 1398 ساعت 11:04

      درود بر شما
      برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خروج از کشور باید حتما از کارشناسان مراجع ذیصلاح مثل جویا شوید، اما ایشون از طریق ارائه نمره آزمون میتواند وارد دانشگاه های دولتی ترکیه نیز بشود. در مورد ادامه تحصیل ایشون در ترکیه میتوانید با کارشناسان ما در ت

  • تینا
    1 آذر 1398 ساعت 17:36

    سلام خسته نباشید من لیسانس معماری دارم و ۳۵ سال سن دارم میخواستم ببینم امکان پذیرش در دانشگاه های استابول هست برای من با توجه به اینکه ترکی استانبولی در حد متوسط متوجه میشوم و میتوانم صحبت کنم ولی مدرک زبان ترکی و انگلیسی ندارم با معدل لیسانس ۱۳/۵۵ ،ممنو

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 آذر 1398 ساعت 11:04

      درود بر شما و وقت بخیر، پذیرش شما در دانشگاه استانبول برای مقطع ارشد منوط به ارائه مدرک GRE و یا Ales میباشد، اما با توجه به شرایط سنی شما بهتر است رزومه و کارهای عملی که انجام دادید رو ارائه نمائید تا شانس پذیرش شما بیشتر شود.

  • محمد
    30 آبان 1398 ساعت 20:31

    سلام میشه که ارشد و بعد از تموم شدن ارشد دکترا رو هم اونجا بورس بگیری

    • راضیه
      12 شهریور 1399 ساعت 10:49

      با سلام . من دانشجوی ترم ۵ رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی که یکی از گرایش های رشته الهیات از دانشگاه دولتی هستم . این طور که از استادا شنیدم میگن اینده این رشته تو ترکیه و مصر عالیه . میخواستم ببینم با ارائه مقاله میشه از طرف ترکیه بورسیه شد. و یا شرایط پذ

      • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
        12 شهریور 1399 ساعت 23:11

        سلام وقت بخیر دوست گرامی، دانشگاه های دولتی معمولا برای ورود به مقاطع مختلف آزمون ورودی از متقاضیان خواهند گرفت مگر اینکه متقاضی شرایط معدلی و رزومه مناسبی داشته باشند، برای بورس دولتی هم همه ساله در دی ماه سایت بورسیه باز شده و متقاضیان میتوانند ثبت نام

  • محمد
    30 آبان 1398 ساعت 20:29

    سلام ایا میشه که ارشد رو بورسیه بگیری و بعد از اون که ارشد تموم شد بتونیم واسه دکترا هم بورسیه بگیریم همونجا ممنون

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 آذر 1398 ساعت 11:05

      سلام دوست عزیز وقت شما بخید، برای مقطع ارشد و دکترا ارائه مدرک GRE و یا Ales در دانشگاه های دولتی ترکیه و برخی دانشگاه های خصوصی الزامیست، شما میتوانید با کسب نمره بالا در یکی از این آزمونها از بورسیه تحصیلی دانشگاهی استفاده نمائید، در ضمن برای دریافت بو

  • خانم آذرپندار
    21 آبان 1398 ساعت 13:42

    سلام خسته نباشید. ما کارشناسی داریم میخونیم میخوایم ارشد رو بریم ترکیه رشته مون هم معماریه چی کار باید کنیم برا دانشگاه دولتی ؟ و این شرایطو هم برا خانوما توضیح بدین هم آقایون که اگه پایان خدمت نداشته باشن چطور؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 آبان 1398 ساعت 14:28

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی و برخی از دانشگاه های خصوصی نیاز به ارائه GRE و یا Ales دارید. برای دوستانی که دوره سربازی رو نگذروندن در صورتی که بتوانند از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم پذیرش بگیرند میتوانند از معافیت تح

      • خانم آذرپندار
        21 آبان 1398 ساعت 18:25

        امتحان GRE چیه و کجا برگزار میشه چطور ثبتنام کنیم درس ها چیه که از الان بخونیم

  • نیکنام
    18 آبان 1398 ساعت 22:38

    باسلام من دیپلم تجربی بامعدل ۱۹/۵ دارم برای بورس پزشکی درترکیه لطفاراهنمایی کنید امسال نیمه بهمن رشته پرستاری دولتی قبول شدم هزینه چقدر است ودانشگاه هم موردتاییدباشد

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 آبان 1398 ساعت 09:59

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، دانشگاه های مورد تایید ترکیه از طریق آزمون ورودی خود دانشجو میپذیرند شما پس از قبولی در این آزمون و با توجه به معدل و سن میتوانید درخواست بورسیه تحصیلی دهید.

  • محمدی
    16 آبان 1398 ساعت 01:47

    سلام ببخشید برای رشته تخصصی پزشکی شرایط سن دارد یا نه ؟
    و این که وقتی تخصصی رو توی ترکیه گرفتی مثل ایران طرح اجباری هست یا چطوره؟

  • امیری
    15 آبان 1398 ساعت 23:42

    سلام ببخشید برای آزمون tus تخصصی شرط سنی داره یا نه ؟
    و اگه کسی هم پزشکی تخصص اش رو گرفت طرح اجباری داره توی ترکیه و چند سال هست طرحش مناطق محروم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 آبان 1398 ساعت 10:21

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، محدودیت سنی را میتوان با ارائه مدارک و سوابق کاری پوشش داد، اما در مورد طرح باید خدمتتون عرض کنم کار در مناطق مختلف برای دانشجوهای همان کشور تعریف می شود و دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیل میتوانند به کشور خود بازگردند

  • متین
    11 آبان 1398 ساعت 01:00

    با سلام و خسته نباشید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      11 آبان 1398 ساعت 11:11

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای ادامه تحصیل در ترکیه شما مشکلی نخواهید داشت فقط باید در نظر بگیرید دانشگاهی که در ترکیه که برای آن میخواهید اقدام کنید باید مورد تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد .

  • Shm
    3 آبان 1398 ساعت 20:52

    سلام من سال اخر دبیرستانم و تیزهوشان درس میخونم رشتمم ریاضیه ولی معدل دو سال پیشم خوب نیست و حدودای ۱۸ئه و میخوام معماری یا کامپیوتر برم میخواستم ببینم چطوری میتونم با بورسیه برم و اینکه نمیشه ازمون یوس رو برای پاییز داد مثلا از خود دانشگاه بخوایم قبول

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      9 آبان 1398 ساعت 21:31

      درود بر شما دوست عزیز، ضمن آرزوی موفقیت برای شما خدمتتون عرض کنم
      که آزمون دانشگاه های دولتی ترکیه سالی یکبار برای ترم پائیز صورت میگیرد و شما میتوانید با بهره گیری از کالج و تمرکز بر روی آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه با کسب نمره بالا از بورسیه تحصیلی من

  • sona
    2 آبان 1398 ساعت 15:55

    سلام میتونیم برا پزشکی یا دندانپزشکی بورسیه شیم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 آبان 1398 ساعت 16:50

      سلام دوست عزیز
      وقت شما بخیر
      در مورد دانشگاه های ترکیه باید خدمتتون عرض کنم که اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه ارزان قیمت هستند و شرایط ایده آلی برای تحصیل ارائه میکنند، اما برای بورسیه خدمتتون بگم دو راه وجود دارد اولین راه قبول شدن در بورسیه دولتی ترکیه اس

  • غزاله
    30 مهر 1398 ساعت 12:44

    سلام
    من لیسانس برق دارم و می خوام ارشد روانشناسی بخونمتوی ترکیه
    امکانپذیر هست در صورتیکه رشته ام مرتبط نبوده؟

  • سحر
    27 مهر 1398 ساعت 18:05

    سلام محدودیت معدلی که گفتین مثلا اگر شخصی برای دکترا بخواد اقدام بکنه به معدل ارشد نگاه میکنن یا کارشناسی هم معیار هست؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      29 مهر 1398 ساعت 23:50

      درود بر شما دوست عزیز
      دانشگاه های ترکیه شرایط ورود متفاوتی دارند و هر دانشگاهی بسته به ملاک های خود دانشجو میپذیرد در بیشتر دانشگاه ها معیار کارشناسی ارشد در نظر گرفته میشود اما شما میتوانید با داشتن مقاله، پروپوزال قوی، مدرک زبان و مدارکی مشابه این وارد

  • امیر
    24 مهر 1398 ساعت 17:53

    سلام با تشکر از تیم بی نظیرتون
    من مدرک تجربی با معدل سه ساله 15 و حالاهم دانشجوی کاردانی تربیت بدنی با معدل 19 هستم
    میخواستم بپرسم میتونم برای فیزیوتراپی در ترکیه اقدام کنم و بورس بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      29 مهر 1398 ساعت 23:49

      سلام دوست عزیز
      با آرزوی موفقیت برای شما
      خدمتتون عرض کنم، در صورتی که بتوانید نمره بالا در آزمون یوس را کسب نمائید میتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید برای افزایش شانس خود در گرفتن بورسیه میتوانید از کالج های مخصوص آزمون استفاده کنید. برای کسب اطلاعا

  • المیرا
    21 مهر 1398 ساعت 23:17

    سلام من مدرک کارشناسی معماری دارم.27 سالمه.میخوام برای ارشد معماری بورسیه بشم تو ترکیه.مدرک زبان باید آیلتس داشته باشم؟آزمون ورودی باید بدم؟آزمون ورودی شامل چه درسایی میشه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      23 مهر 1398 ساعت 22:28

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز،
      برای ورود به مقطع ارشد رشته معماری و دریافت بورسیه ارائه مدرک GRE الزامیست و شما با کسب نمره بالا در این آزمون میتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده نمائید. برای بیشتر دانشگاه های ترکیه مدرک تافل را به عنوان مدرک زبان در نظر میگیر

  • سحر
    20 مهر 1398 ساعت 08:13

    سلام وقت بخیر می خواستم بدونم برای تحصیل در مقطع ارشد کامپیوتر امکان داره بدون آزمون پذیرش گرفت ؟و هزینه آن چقدر است؟ کدوم دانشگاه در استانبول بهتر است؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 مهر 1398 ساعت 11:02

      درود بر شما،
      در مورد سوال شما باید عرض کنم شما میتوانید بدون آزمون وارد دانشگاه های خصوصی شوید که بر اساس رتبه بندی و امکانات هزینه های مختلفی دارند لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید. ممنونم

  • زمانی
    18 مهر 1398 ساعت 18:25

    سلام ، ببخشید من دیپلم کامپیوتر دارم ، آیا رشته پزشکی می تونم برم ؟ حتما باید واسه ورود ب دانشگاه در آزمون ورودی شرکت کرد ؟ آیا این امکان داره بدون آزمون هم وارد دانشگاه شد

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      21 مهر 1398 ساعت 11:00

      درود بر شما
      در صورتی که ۱۲ سال تحصیل کرده باشید در ایران (دیپلم و پیش دانشگاهی) میتوانید وارد رشته پزشکی در ترکیه شوید، به طور کل برای دانشگاه های دولتی شرکت در آزمون الزامیست، اما برای دانشگاه های خصوصی با توجه به شرایط شما امکان اخذ پذیرش وجود دارد و م

  • Mr. Ci
    17 مهر 1398 ساعت 23:29

    سلام
    آیا میشه در بین مقطع کارشناسی اپلای کرد و به دانشگاه های دولتی ترکیه انتقالی گرفت؟ (معدل کل تا الان 19) مسلط به زبان ترکی استانبولی کامل
    وسوال بعدی اینکه شهریه رشته مهندسی (عمران) در دانشگاه دولتی سالانه چقدره
    ممنون میشم توضیح بدین

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 مهر 1398 ساعت 00:35

      سلام دوست و همراه عزیز، در مورد سوال شما باید خدمتتون عرض کنم چون سیستم واحد بندی ترکیه بر اساس سیستم اروپا میباشد امکان اینکار وجود ندارد، و شما باید از ابتدا کارشناسی رو آغاز کنید. در صورتی که در پاسخ

  • فاطمه
    15 مهر 1398 ساعت 01:42

    با سلام
    با کارشناسی صنایع غذایی با معدل 14/57 میشه برای ارشد تغذیه پزشکی اقدام کرد؟آیا محدودیت سنی یا شرط معدل وجود داره؟شرایط و مدارک و زمان پذیرش کی هست؟ و چه دانشگاه هایی این رشته را دارند و بورسیه بهش تعلق میگیره ؟
    با تشکر

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      16 مهر 1398 ساعت 10:05

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، در صورتی که رشته تغذیه پزشکی از گرایشهای صنایع غذائی باشد امکان ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد، شرط سنی برای بعضی از دانشگاه ها وجود دارد و بیشتر نمره آزمون GRE و یا Ales برای ورود در نظر گرفته میشود و بعد از آن معدل که شم

  • فاضلی
    12 مهر 1398 ساعت 15:40

    سلام برای تحصیل دکتری برق در دانشگاه اتاتورک ارزروم چه آزمون هایی نیازه؟ شهریه ترمی چنده ؟ و با توجه به این که دانشگاه اتاتورک در سایت دانش اموختگان ایرانی نیست. ایا مدرک دکتری اتا تورک رو ایران قبول میکنه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      16 مهر 1398 ساعت 10:04

      سلام دوست عزیز ممنونم که با سفیر همراه هستید. برای مقطع دکترای رشته برق با توجه به زبان تدریس این دانشگاه به مدرکی همچون GRE برای رشته ها به زبان انگلیسی و یا Ales برای رشته ها به زبان ترکی نیاز دارد. این دانشگاه از دانشگاه های ارزان در ترکیه میباشد و حد

  • پروانه
    5 مهر 1398 ساعت 13:55

    سلام روزتون بخیر
    میخواستم بدونم برای ورود ب پزشکی ترکیه هم مثل مجارستان باید دوره کالج رو بگذرونیم؟
    و اینکه تقریبا هزینه تحصیل و زندگی برای یه دانشجو چقدر میشه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      7 مهر 1398 ساعت 10:10

      سلام دوست و همراه عزیز، برای قبولی در این رشته متقاضیان از کالج استفاده میکنند تا بتوانند شانس قبولی رو بیشتر کنند و با گذراندن دوره در کالج در آزمونهای آزمایشی شرکت نمایند و نمونه سوالات مشابه دوره های قبل رو بررسی کرده و با آزمون و نحوه آن به خوبی آشنا

      • پروانه
        9 مهر 1398 ساعت 09:29

        ممنون فقط یه سوال برای ورود ب پزشکی بدون ازمون هم میشه؟

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          9 مهر 1398 ساعت 12:07

          سلام دوست عزیز، وقت شما بخیر.
          بله این امکان وجود داره و تیم سفیر آماده اخذ پذیرش این رشته در دانشگاه های خصوصی ترکیه، بدون آزمون میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • آرمینا
    1 مهر 1398 ساعت 15:45

    با سلام آیا برای بورسیه بزشکی معدل کل دیبلوم باید بالای 19 باشه؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      6 مهر 1398 ساعت 10:29

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. برای رشته پزشکی ملاک اصلی ورود آزمون دانشگاه میباشد و دانشگاه های کمی هستند که برای این رشته بورسیه بدهند و معمولا به دانشجویان بورسیه تعلق نمیگیرد در این رشته مگر اینکه بورسیه دولتی ترکیه به شما تعلق گیرد. برای کسب اطلاعات

  • پوپک
    30 شهریور 1398 ساعت 23:34

    سلام عزيزان. شرايط تحصيل در رشته روانشناسی به چه صورت هست؟دختر من ليسانس روانشناسي از دانشگاه دولتی داره با معدل بالا.قصد مهاجرت به ازمیر رو داریم.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      31 شهریور 1398 ساعت 13:53

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای ورود به دانشگاه دولتی ازمیر در مقطع ارشد مدرک GRE نیاز هستش و یا Ales (معادل GRE برای رشته های زبان ترکی) و برای مقطع کارشناسی مدرک YOS دانشگاه نیاز هستش. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود و دانشگاه ها با کارشناسا

  • مریم
    30 شهریور 1398 ساعت 15:39

    سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
    برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی دررشته ی فیزیوتراپی در دانشگاه های استانبول،نمره ی yosچقدر باید باشه و ایا شرایط خاص‌ دیگه ای لازم دارم؟ کلااحتمال گرفتن بورسیه دراین رشته چقدرهست؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  • بهناز
    28 شهریور 1398 ساعت 12:46

    سلام و وقت بخیر. 27سالمه،کارشناسی مدیریت بازرگانی با معدل 16.58، ارشد کارآفرینی با معدل 19.34 و درجه عالی دفاع از پایان نامه و نمره 19.5، چندتا مقاله چاپ شده در مجلات داخلی و چندتا همایشی در رزومه خودم دارم، ایا میتونم در رشته های مدیریتی در دوره دکتری ا

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      28 شهریور 1398 ساعت 22:36

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز. برای ورود به دوره دکترا مدیریت ارائه مدرک GMAT در دانشگاه های ترکیه الزامیست و با توجه به نمره این مدرک و رزومتون میتونید از بورسیه تحصیلی استفاده نمائید.

  • الهام
    27 شهریور 1398 ساعت 14:40

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی گفتاردرمانی هستم..کارشناسی رو در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ارشد رو در دانشگاه اصفهان گرفتم برای مقطع دکتری در ترکیه به چه مواردی نیاز دارم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      28 شهریور 1398 ساعت 22:35

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای مقطع دکترا برای رشته مرتبط نیاز به مدرک GRE هستش و مدرک تافل، در صورتی که خواستار ورود به دانشگاه های خصوصی باشید هم داشتن این مدارک به شما جهت اخذ بورسیه کمک خواهد کرد.

  • mahsa
    26 شهریور 1398 ساعت 15:06

    درود وقت بخیر
    ممکنه شرایط بورس شدن برای دانشگاه های موسیقی ترکیه رابفرمایید…من کارشناسی موسیقی از دانشگاه هنر دارم و برای ارشد هم رتبم تک رقمی دانشگاه دولتی شد ولی در آزمون عملی با پارتی بازی منو مردود اعلام کردن..میشه شرایط دانشگاه های موسیقی ترکیه ر

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      26 شهریور 1398 ساعت 15:28

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، ممنونم که با سفیر همراه هستید.
      برای ورود به مقطع ارشد ترکیه مدرک GRE در نظر گرفته میشود و هرچه این نمره بالاتر باشد امکان بورسیه بالاتر میرود. بعد از ارائه این مدرک از متقاضی مصاحبه و ارائه عملی هم درخواست میشود.

  • محمدرضا
    26 شهریور 1398 ساعت 13:59

    سلام وقت بخیر
    برای آزمون sat آیلتس ملاک است یا تافل ؟ و چه نمره ای
    برای آزمون yos فقط زبان ترکی درنظر گرفته میشه ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      26 شهریور 1398 ساعت 15:27

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، برای دانشگاه های ترکیه به طور کل مدرک تافل درنظر گرفته میشود. نمره تافل برای هر دانشگاه متفاوت هست ولی بهتر است که بالای ۹۰ باشد. بیشتر سوالات آ

  • سارا
    23 شهریور 1398 ساعت 21:12

    سلام.. فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی مواد غذایی درمقطع کارشناسی بامعدل 17.46 میباشم. 32 ساله. آیا میتوانم از بورسیه استفاده کنم. وکدام دانشگاه در رشته تغذیه مقطع دکتری دانشجو میپذیرد.. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 شهریور 1398 ساعت 14:55

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، برای پذیرش و گرفتن بورسیه تحصیلی به مدرک GRE و برای زبان ترکی Ales نیاز هستش، نمره شما در این آزمونها تعیین کننده میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • سارا
    19 شهریور 1398 ساعت 23:42

    سلام من ارشد مطالعات فرهنگی با معدل ۱۷.۷۰ میخواستم برای دکترا پذیرش بگیرم از دانشگاه های ترکیه مدرک ایلیس ندارم ایا امکانش هست میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 شهریور 1398 ساعت 11:06

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی در مقطع دکترا ارایه مدرک GRE برای رشته به زبان انگلیسی و یا Ales برای ورود به رشته به زبان ترکی الزامیست. اما برای دانشگاه های خصوصی ورود آسانتر میباشد و بدون ارائه این مدارک نیز میتوان وارد شد.

  • za
    19 شهریور 1398 ساعت 17:43

    سلام.. با فوق الیسانس ادبیات نمایشی با معدل 17.73 میتونم برای دکترا رشته هنری بورس بگیرم در ترکیه!

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 شهریور 1398 ساعت 11:06

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای دریافت بورسیه باید علاوه بر معدل رزومه شما هم بررسی بشه توسط دانشگاه مورد نظر که رشته شما در آن دانشگاه ارائه میشود. در صورتی که رزومه شما مورد تایید دانشگاه قرار بگیره میتونید از تخفیف شهریه استفاده نمایید لازم به ذکر ا

  • کربلایی
    18 شهریور 1398 ساعت 02:21

    سلام وقت بخیر دختر من امسال سال ۱۱تجربی هست واز اول دبستان تا الان معدل ۲۰ ومدرک زبان کبک کانادا را داره (نمایندگی کبک در ایران) میخوام برای پزشکی یا دندانپزشکی در ترکیه اقدام کنم چطور میشه خودم وخواهرش که کلاس سوم دبستان میره با اون همراه باشیم درواقع ب

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      24 شهریور 1398 ساعت 11:07

      سلام وقت شما بخیر، با توجه به آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه در صورتی که پذیرفته بشن میتونن وارد دانشگاه های دولتی بشن در صورت عدم موفقیت شهریه این دو رشته در دانشگاه های خصوصی از سالی ۱۵ هزار دلار شروع میشود به بالا، شما هم از طریق خرید یا اجاره مل

  • ویدا
    12 شهریور 1398 ساعت 06:14

    باسلام و تشکر از شما بخاطر اطلاعات بسیار مفیدی که در اختیارمان قرار دادید.
    من ۴۷ ساله و کارشناسی زبان انگلیسی را دارم. البته زبانم در حد متوسط هست. ایا امکان تحصیل در دانشگاههای ترکیه فراهم هست ؟
    ایا کلاسها و دوره های زبان انگلیسی برای بهبود زبان انگلی

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      12 شهریور 1398 ساعت 13:04

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، شرایط شما بر اساس مدارکتون و فاصله بین کارشناسی تا بحال شما، باید بررسی شود در یک سری از دانشگاه های ترکیه میتونیم برای شما پذیرش بگیریم و دوره زبان هم در دانشگاه هست که میتونید استفاده نمائید.

  • سنا
    11 شهریور 1398 ساعت 23:17

    سلام و خسته نباشید . ببخشید با معدل سال اخر 15.57 و دیپلم 16 به بالای تجربی امکان تحصیل در دانشگاه ترکیه هست؟
    همچنین سطح آزمون های YOS مثل کنکور ایران ؟ یا خیر .

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      12 شهریور 1398 ساعت 13:04

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، بله از لحاظ معدل مشکلی ندارید شما، و سطح آزمون یوس از سطح کنکور پایینتر هستش و متمرکز روی ریاضی، هندسه و هوش هستش. میتونید برای ثبت نام کالج تهران یا ترکیه با مشاورین ما در تماس باشید و اطلاعات کامل دریافت کنید.

  • مریم
    3 شهریور 1398 ساعت 12:09

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی کاردانی حقوق هستم ، میتونم برای کارشناسی اقدام کنم و یا باید از ابتدا شروع کنم ؟
    و لطفا شرایط بورسیه را در این مورد کامل قید کنید.

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      4 شهریور 1398 ساعت 10:59

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای حقوق باید از ابتدا شروع کنید به تحصیل و برای بورسیه هم باید بگم که نتیجه آزمون یوس میتونه بورسیه شدن یا نشدن شما رو مشخص کنه

    • مگ
      7 شهریور 1398 ساعت 16:50

      سلام وقت بخیر
      حداکثر سن برای پذیرش بورسیه در رشته دندان پزشکی چند ساله؟

      • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
        9 شهریور 1398 ساعت 23:40

        سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. ممنونم که سفیر ساعی رو انتخاب کردید در مورد مطلبی که اشاره کرد باید خدمتتون بگم که برخی دانشگاه ها محدودیت سنی برای بورسیه ندارن و میشه با داشتن هر سنی در آزمون بورسیه ثبت نام کرد ولی برخی تا ۳۰ سال میشه آزمون داد و برخی تا ۲

  • NA
    2 شهریور 1398 ساعت 06:07

    سلام وقت بخیر. من دانشجوی سال آخر رشته هوشبری هستم. دو کتاب علوم پزشکی ترجمه کردم. رزومه تحصیلی خوبی در زمینه های فرهنگی و پژوهشی دارم. از چندین رئیس آموزش و پرورش شهر و استان و اساتید هیئت علمی دانشگاه هم توصیه نامه دارم. معدل دبیرستانم هم بالای ۱۹. میش

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 شهریور 1398 ساعت 11:05

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، رزومه شما بسیار عالیست و تبریک میگیم از طرف تیم سفیر به شما، برای رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی و خصوصی هزینه ها بسیار متفاوت هست و نحوه ورود هم متفاوت میباشد لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و راه های ورود به دانشگاه هابا کارشن

    • Roya
      26 مرداد 1400 ساعت 13:23

      با سلام من با مدرک لیسانس معماری با معدل ۱۳.۸۶تو کدوم دانشگاه ترکیه میتونم ثبت نام کنم

  • صبا
    1 شهریور 1398 ساعت 12:14

    با سلام، من کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه ازاد دارم و قصدم خواندن مجدد مدیریت با هر شاخه ای در مقطع دکتری هستم، اما اینکه از کجا شروع کنم نمیدونم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      2 شهریور 1398 ساعت 11:04

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، برای دانشگاه های دولتی ارائه مدرک GMAT برای دکترای مدیریت الزامیست، اما در دانشگاه های خصوصی ما میتونیم براتون پذیرش بگیریم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و نحوه ورود به دانشگاه ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  • sharareh
    30 مرداد 1398 ساعت 10:59

    سلام خسته نباشید، من مدرک تومر رو تازه گرفتم میخوام رشته پزشکی بخونم تو دانشگاه های دولتی ترکیه، شهریه سالانه دانشگاه های ترکیه چقدره یکیم چطوری میتونم بورس بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      30 مرداد 1398 ساعت 16:04

      سلام وقت شما بخیر، دانشگاه های دولتی ترکیه شهریه ای از ۱۰ میلیون دارن تا ۱۲۰ میلیون، برای رشته پزشکی بورسیه در ابتدای تحصیل خیلی دشوار بوده و تقریبا غیرممکن هست و تلاش باید برای قبولی در این دانشگاه ها باشد، بعد از اینکه وارد شدید با بالا نگه داشتن معدل

  • ramtin
    29 مرداد 1398 ساعت 03:25

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم هزینه تحصیل در رشته طراحی صنعتی مقطع کارشناسی چقدر است و دانشگاهای دولتی که این رشته را دارند کدامند؟ با تشکر از شما

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      30 مرداد 1398 ساعت 16:02

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، دانشگاه های دولتی برای مقطع کارشناسی از ۴۰۰۰ هزار لیر برای این رشته شروع میشه به بالا. و دانشگاه های مثله قاضی، اسکیشهیر، کارابوک و… این رشته رو دارن

  • محمد
    21 مرداد 1398 ساعت 13:41

    موسسه شما در خصوص انتقال به کشور چین، هم فعالیت داره؟ شرایطش چگونه است؟

  • محمد
    21 مرداد 1398 ساعت 13:39

    سلام متشکر از اطلاع رسانی و صبر و حوصلتون.
    من دنبال انجام کارهای انتقال پسرم به ترکیه هستم با توجه به اطلاعات کسب شده امتحان ورودی پس از یکسال گذراندن کالج خیلی مشکله میخوام ببینم چقدر شانس قبولی برای ورود به پزشکی یا دندان پ شکی وجود داره؟و موسسه شما

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      22 مرداد 1398 ساعت 15:31

      سلام و وقت بخیر، آمار دقیق قبولی رشته پزشکی دست هیچ نهادی نیست ولی طبق آمار کلی که بیان میشه نسبت اینترنشنال ها برای قبولی در این رشته ها تقریبا ۱ نفر در ازای هر ۳۰ نفر هستش، ما راهنمایی و مشاوره میدیم و نتایج کالج رو بررسی میکنیم تا بهترین انتخاب رو انج

  • رامی
    18 مرداد 1398 ساعت 18:41

    سلام.دخترم بامعدل19.25دیپلم و16.40پیش دانشگاهی رشته تجربی داره،استانبولی نوشتن فهمیدن حرف زدن مثل زبان مادری بهتر از خودشون(بخاطر اقامت در شهر هم مرز ).انگلیسی بدون تحصیلات آکادمیک حرف زدن فهمیدن ونوشتن (محاوره )مثل بلبل..با این اوصاف برای رشته پزشکی دند

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      20 مرداد 1398 ساعت 10:04

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، با شرط معدل پذیرش در رشته هایی که ذکر کردید کار بسیار دشواری هست، برای توضیح سایر شرایط لطفا با موسسه تماس بگیرید. ممنونم

  • پیمان رامی
    18 مرداد 1398 ساعت 18:28

    منظورم رشته های پزشکی دندان ودارو میباشد.درضمن اصلاح میکنم معدل پیش دانشگاهی16.30 است

  • پیمان رامی
    18 مرداد 1398 ساعت 18:25

    سلام.دختر من با معدل19.25 دیپلم و16.قمیش دانشگاهی رو تموم کرده.زبان انگلیسی برای محاوره مثل بلبل حرف میزنه ومیفهمه البته آکادمیک یاد نگرفته..ترکی استانبولی نقل زبان مادری میفهمم مینویسه حرف میزنه (بخاطر اقامت در شهر هم مرز ترکیه ).با این تفاصیل ونمرات ک

  • باران
    18 مرداد 1398 ساعت 17:08

    سلام شهریه ی تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه دولتی ترکیه به زبان ترکی سالانه چقدر ؟ و اینکه سختی آزمون Yos در چه حدی هستش؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 مرداد 1398 ساعت 15:50

      سلام وقت شما بخیر، در دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه دندان پزشکی از سالی 18 میلیون شروع میشه تا سالی حدود 70 میلیون سطح آزمون یوس رو میتونید در سایت ما بخش آزمون yos

      • hasti
        3 خرداد 1399 ساعت 22:03

        نمره آزمون یوس چند به بالا باشه بورسیه میدن و چقدر ؟ مثلا دانشگاهه استانبول یا قاضی

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          4 خرداد 1399 ساعت 22:55

          سلام وقت بخیر، در این مورد باید خدمتتون عرض کنیم که بسته به رشته مورد نظر، معدل، شرایط سنی و سوابق پژوهشی متقاضی دارد برای گروه علوم پزشکی در دانشگاه های دولتی این مورد معمولا بورسیه تعلق نمیگیرد اما خب برخی از دانشگاه های خصوصی امکان بورسیه را برای دانش

          • مینا یوسفی
            26 خرداد 1400 ساعت 12:16

            سلام میشه در مورد رشته فیزیک پزشکی هم توضیحاتی بدین ممنونم

          • sanambari.it
            5 تیر 1400 ساعت 10:24

            دوست عزیز سلام
            تحصیل در دانشگاه های ترکیه بسته به رشته ،مقطع تحصیلی ،دانشگاه دولتی و خصوصی متفاوت می باشد ،برای پاسخگویی کامل با مشاورین سفیر ساعی با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵ تماس بگیرید.

  • اریسا
    18 مرداد 1398 ساعت 00:55

    من با معدل دیپلم ۱۵میتونم دندون پزشکی و یا مامایی وای هوشبری پذیرش بسم در دانشگاهای ترکیه؟؟؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      19 مرداد 1398 ساعت 15:46

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، بله میشه پذیرش در هر سه رشته که ذکر کردید. برای دریافت مدرک تافل باید زبان بخونید و آزمون تافل رو بدید، مدرک زبان مورد نظر دانشگاه های ترکیه بسته به زبان تدریس رشته مشخص میشه اگر انگلیسی باشه تافل و اگر ترکی باشه تومر. اگرم م

  • علی
    17 مرداد 1398 ساعت 11:50

    سلام ممنون از سلیت خوبتون
    برای رشته پزشکی چه جوری میشه بورسیه گرفت
    هزینه تحصیل چقدره

  • امین
    16 مرداد 1398 ساعت 11:48

    سلام خسته نباشید ‌من خواستم بدونم برای ادامه تحصیل درترکیه باید چکار کنم دررشته اتاق عمل

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      16 مرداد 1398 ساعت 22:35

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. برخی از دانشگاه ها چه خصوصی و چه دولتی این رشته رو دارن برای دانشگاه های دولتی باید آزمون ورودی داده بشه ولی برای دانشگاه های خصوصی ما میتونیم پذیرش مستقیم بگیریم.

      • اریسا
        18 مرداد 1398 ساعت 00:55

        چقد هزینه ی پذیرش مستقیمه؟؟؟؟؟

  • Anahita
    16 مرداد 1398 ساعت 11:30

    سلام وقت بخیر من میخوام رشته مهندسی تو مقطع کارشناسی و دانشگاه دولتی ترکیه تحصیل کنم میخوستم بپرسم مدرک کدوم دانشگاه مورد تایید کشور کانادا یا سوئد است و هزینه وشرایط ورود به اون دانشگاه چقدره ؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      16 مرداد 1398 ساعت 19:16

      سلام دوست عزیز، در جواب سوال شما باید ذکر کنم مدارک ترکیه به خاطر عضویت در پیمان بولونیا در تمام اروپا معتبر است. ولی در مورد کانادا باید بگم معمولا دانشگاه های ترکیه به طور مجزا با یک سری از دانشگاه ها در سراسر دنیا هم پیمان هستن که در سایت دانشگاه ها د

  • امیر
    14 مرداد 1398 ساعت 13:46

    سلام
    امکان ادامه تحصیل در رشته های فنی حرفه ای هم هست؟؟
    اگر بله کدام دانشگاه ها تو این رشته ها دانشجو قبول می‌کنند؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      15 مرداد 1398 ساعت 11:18

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز اگر منظورتون رشته های فنی و مهندسی هستش که بله وجود داره، اما اگر این منظورتونه که با دیپلم یازده ساله فنی و حرفه ای یا کار و دانش وارد دانشگاه بشید این امکان وجود نداره و متقاضیان باید دیپلم ۱۲ ساله داشته باشند.

      • امیر
        15 مرداد 1398 ساعت 22:22

        ممنون
        شهریه رشته هایی مثل مکانیک، مکاترونیک، ساخت و تولید در دانشگاه های ترکیه چقدره؟؟

        • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
          16 مرداد 1398 ساعت 19:15

          سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، هزینه این رشته بستگی به دولتی و یا خصوصی بودن دانشگاه داره در دانشگاه های دولتی از حدود 2500 لیر شروع میشه به بالا و در دانشگاه های خصوصی از 5000 دلار به بالا

  • یاشار
    9 مرداد 1398 ساعت 13:33

    سلام دانشجوی کارشناسی برق هستم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید امتحان yos و sat بدم

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      10 مرداد 1398 ساعت 18:58

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر برای دوره ارشد باید مدرک gre برای رشته های به زبان انگلیسی و یا Ales برای رشته ها به زبان ترکی را ارائه داد.

  • naz
    3 مرداد 1398 ساعت 19:22

    سلام.ایا مدرک پزشکی دانشگاه انکارا در امریکا و اروپا معتبر است؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 مرداد 1398 ساعت 00:20

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر مدرک معتبری داره این دانشگاه ولی خب به رشته ای که تحصیل میکنید ومهارت و رزومتون هم بستگی داره ولی در کل مدارک معتبری داره

  • roya
    27 تیر 1398 ساعت 19:11

    سلام.وقت بخیر .من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم برا ادامه تحصیل تو همین رشته تو ترکیه چطور باید اقدام کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 مرداد 1398 ساعت 00:21

      سلام و وقت بخیر خدمت شما
      برای ادامه تحصیل در این رشته دو سبک دانشگاه وجود داره خصوصی و دولتی ما برای دانشگاه های خصوصی میتونیم مستقیم اقدام کنیم و برای دانشگاه های دولتی مدرک تافل به همراه مدرک GRE نیاز هستش

      • اریسا
        18 مرداد 1398 ساعت 00:52

        مدرک تافلو باید از کجا بگیریم؟؟؟فقط آزمون زبان ترکی رو بدیم کافیه یا باید جفتشو امتحان بدیم؟

  • ali
    27 تیر 1398 ساعت 17:04

    عرض سلام و تبريك بابت سايت بسيار مفيدتون.
    من دانشجوى ارشد يكى از رشته هاى علوم پايه پزشكى هستم.در حال انجام پايان نامه و حداقل ٢ مقاله مستخرج از آن.مدرك ايلتس و رزومه خوبي هم دارم.
    ميخاستم ببينم بورسيه رشته هاى پزشكى در صورت دادن ازمون يوس و تومر بهم ت

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      8 مرداد 1398 ساعت 00:22

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، اگر میخواید برای پزشکی و شاخه هایش اقدام کنید بله از طریق آزمون یوس میتونید بورسیه بگیرید

  • آیناز
    27 تیر 1398 ساعت 10:50

    عاشق سایتتونم

  • جواد
    26 تیر 1398 ساعت 23:43

    سلام
    آیا بورسیه رایگان میتونیم از دانشگاه های فنی حرفه ای ترکیه بگیریم ؟؟؟؟؟
    یکم راهنمایی کنید

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      27 تیر 1398 ساعت 11:35

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. این بورسیه به معدل کل و ریز نمرات شما بستگی داره حداقل معدل برای اینکار ۱۹ به بالاست.

      • ریحانه
        23 اردیبهشت 1400 ساعت 02:08

        سلام من درحال حاضر ترم ۴ کارشناسی دانشگاه تهران رشته تربیت بدنی هستم میخواستم بدونم اگر در حین تحصیلم مجبور به سفر به ترکیه و زندگی در انجا شوم امکان ادامه تحصیلم از ترم ۴ به بعد در دانشگاه های ترکیه هست یا میشه از راه دور تحصیلمو در دانشگاه تهران تموم کنم و مدرک لیسانسمو بگیرم؟

  • ابوالفضل آهنگر
    21 تیر 1398 ساعت 21:39

    سلام آیا امکان انتقال دانشجو از دانشگاه کشور مجارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به دانشگاههای ترکیه در همین رشته به زبان انگلیسی وجود دارد‌.اگر امکان انتقال وجود دارد چه شرایطی دارد.ممنون از راهنمایی شما

  • ستاره
    21 تیر 1398 ساعت 14:59

    درود و دستمریزاد بر شما برای گرفتن ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد مقطع حقوق باید آزمون ورودی بدم؟
    و اینکه آیا ابتدا به صورت آزاد و تفریحی باید بیام ترکیه تا دانشگاه مورد نظرمو که رشته ارشد حقوق داره پیدا کنم یا سفارت ترکیه در ایران یا موسسات مهاجرتی اینکارو

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      22 تیر 1398 ساعت 15:00

      سلام دوست عزیز وقت بخیر ، برای دانشگاه های دولتی آزمون GRE لازم است ولی برای دانشگاه های خصوصی نیازی به مدرک خاصی نیست و هزینه مقرون به صرفه ای هم داره. ما کاراتون رو کامل انجام میدیم و پذیرش دانشگاه رو از همینجا میگیریم و شما مستقیما تشریف میبرید دانشگا

  • Sepideh
    16 تیر 1398 ساعت 17:05

    سلام خسته نباشید اگه من الان بخوام برای کارشناسی حقوق از ترکیه بورسیه بگیرم دقیقا باید چیکار کنم؟

    • تیم تولید محتوا سفیر ساعی
      18 تیر 1398 ساعت 10:44

      سلام دوست عزیز برای مقطع کارشناسی باید آزمون ورودی دانشگاه رو بدید وقتی نمرتون تو اون آزمون بالا بشه بورسیه میگیرید ما میتونیم همراهتون باشیم

      • لیلا آقایی
        13 اسفند 1399 ساعت 00:24

        سلام
        بنده ۱۸ سال دارم و امسال دیپلم میگیرم. اگر خانواده من در ترکیه خانه ای بخرن من میتوانم در دانشگاههای انگلیسی ترکیه مقطع کارشناسی بورسیه بشم ؟ معدل بنده در تمامی سالها حداقل ۱۹ بوده است. زبان انگلیسی خوبی دارم. کدام دانشگاه و در کدام شهر را پیشنهاد

  • محمد حسین
    4 تیر 1398 ساعت 00:44

    سلام رشته فناوری اسانسور رو کدوم دانشگاه ترکیه داره بدونم ک‌بتونم اقدام کنم

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید