صفر تا صد تحصیل پزشکی در ترکیه 2023

تحصیل پزشکی در ترکیه

کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های معتبر و بزرگ در سطح بین المللی است و در زمینه پزشکی نیز از اعتبار جهانی برخوردار است. رشته پزشکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در ترکیه است که هرساله دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا به خصوص دانشجویان ایرانی را به منظور تحصیل در ترکیه به سوی خود جذب می کند.سیستم آموزشی ترکیه از سال ۲۰۰۱ به سیستم آموزشی اتحادیه اروپا پیوسته است از این رو تمام مدارک آموزشی صادره از کشور ترکیه مورد تایید اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی می باشد.

از طرفی دانشگاه‌های ترکیه همکاری نزدیک علمی با دانشگاه‌های معتبر جهانی داشته و اساتید بین المللی کشورهای آمریکایی و اروپایی در آن تدریس می‌کنند. از اینرو دانشجویان این فرصت را دارند که ضمن برخورداری از سطح کیفی بالای آموزشی در اجرای پروژه های مشترک با دانشگاه‌های تراز اول بین المللی شرکت نمایند.

دوره‌ی پزشکی در ترکیه ۶ ساله می باشد. در سه سال اول تحصیل دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌ها می بایست تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی را نیز انجام دهند. در سال چهارم و پنجم خود دانشجویان مشغول انجام آزمایشات و تشخیص بیماری‌ها و پیدا کردن راهکاری برای درمان آن‌ها می‌شوند و در سال آخر به صورت کارآموز در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند.

پادکست تحصیل در ترکیه



ویدئو از برخی دانشگاه‌های ترکیه

دانشگاه یدی تپه ترکیه

دانشگاه آنکارا

دانشگاه حاجت تپه ترکیه

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

از جمله دلایلی که تحصیل پزشکی در ترکیه مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است می توان به معتبر بودن مدارک پزشکی در سطح بین المللی اشاره کرد.مورد تایید بودن 15 دانشگاه پزشکی ترکیه از نظر وزارت بهداشت ایران در سال 2021،نزدیکی مسافت، امکان سفر به ترکیه بدون ویزا که دانشجویان پس از ورود باید اقامت تحصیلی دریافت نمایند، بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه، نزدیک بودن فرهنگ دو کشور و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشور های اروپایی اشاره کرد. همچنین از دیگر مزایای مهم تحصیل پزشکی در ترکیه ارائه کارت طبابت بین المللی به فارغ التحصیلان می باشد. از طرفی پزشکی در ترکیه به زبان های ترکی یا انگلیسی ارائه می شود و با توجه به ارائه دوره پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، دانشجویان از دانش و سطح علمی بین المللی برخوردار خواهند شد و به راحتی می توانند در کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان به ادامه تحصیل و یا کار بپردازند.

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها  مورد تأیید  وزارت بهداشت کشورمان باشد. لیست زیر دانشگاه های ترکیه را که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران  در سال تحصیلی 2022 – 2021 هستند را معرفی کرده است.

لیست دانشگاه‌های ترکیه تأییدشدۀ وزارت بهداشت 2022- 2021

1. Acıbadem University
2. Ataturk University
3. Ankara University
4. Bahçeşehir University
5. Başkent University
6. Dokuz Eylül University
7. Ege university
8. Gazi University
9. Hacettepe university
10. Istanbul University
11. Izmir Katip Celebi University
12. Koc University
13. Marmara University
14. Ondokuz Mayis University
15. Yeditepe University

در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر ترکیه در رشته دندانپزشکی و پزشکی در سال 2022 به نقل از موسسه تایمز می پردازیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه 2022

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

1

 دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

301-400

2

دانشگاه استانبول (Istanbul University)

401-500

3

دانشگاه جراح پاشا استانبول (Istanbul University-Cerrahpaşa)

501-600

4

 دانشگاه کوچ (Koç University)

501-600

5

 دانشگاه آجی بادم (Acıbadem University)

601+

6

  دانشگاه آکدنیز (Akdeniz University)

601+

7

 دانشگاه آنکارا(Ankara University)

601+

8

 دانشگاه آتاتورک(Atatürk University)

601+

9

 دانشگاه باهچه شهیر(Bahçeşehir University)

601+

10

دانشگاه باشکنت (Başkent University)

601+

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه متقاضی باید دارای مدرک دیپلم باشد یا در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل باشد. همچنین متقاضیان باید برای ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه در آزمون YOS شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون یوس از ۲ بخش تشکیل شده است. بخش اول آزمون YOS شامل؛ سوالاتی از دروس ریاضی , هوش و هندسه می باشد و بخش دوم جهت ارزیابی تسلط متقاضیان به زبان ترکی  است که در آن به هر داوطلب با توجه به تسلط زبان ترکی نمره A,B,C داده خواهد شد اما اگر دانشجو حد نصاب لازم را در این قسمت کسب نکند، باید دوره ۱ساله زبان ترکی TOMER‌را بگذراند و نمره قبولی را در آزمون نهایی بدست آورد تا بتواند در کلاس‌های پزشکی شرکت نماید. بعضی از دانشگاه های پزشکی ترکیه ملاک پذیرش دانشجو را بر آزمون دیگری تحت عنوان آزمون SAT قرار می دهند اما آزمون YOS فراگیرتر است و دانشگاه های بیشتری نتیجه این آزمون را ملاک عمل قرار می دهند.

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

برای تحصیل  پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی متقاضی پس از کسب قبولی در آزمون ورودی باید  مدرک آیلتس حداقل ۶ را ارائه دهد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان شرایط سنی خاصی در نظر نگرفته اند. البته برای قبولی در آزمون SAT فردی که سن کم تری دارد، شانس بیشتری هم خواهد داشت.

اعتبار مدرک پزشکی ترکیه در جهان

از جمله دلایلی که تحصیل پزشکی در ترکیه مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است می توان به معتبر بودن مدارک پزشکی در سطح بین المللی اشاره کرد.مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است. سیستم آموزشی ترکیه از سال ۲۰۰۱ به سیستم آموزشی اتحادیه اروپا پیوسته است از این رو تمام مدارک آموزشی صادره از کشور ترکیه مورد تایید اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی می باشد. از طرفی دانشگاه‌های ترکیه همکاری نزدیک علمی با دانشگاه‌های معتبر جهانی داشته و اساتید بین المللی کشورهای آمریکایی و اروپایی در آن تدریس می‌کنند. از اینرو دانشجویان این فرصت را دارند که ضمن برخورداری از سطح کیفی بالای آموزشی در اجرای پروژه های مشترک با دانشگاه‌های تراز اول بین المللی شرکت نمایند.

تحصیل پزشکی در ترکیه بدون کنکور

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه های پزشکی ترکیه

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه ها
  • مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( تافل یا آیلتس )
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه بین المللی
  • پرداخت هزینه پذیرش

تخصص پزشکی در ترکیه

پزشکان عمومی که قصد تحصیل در رشته های تخصص پزشکی در ترکیه را دارند، باید دارای دانش زبان انگلیسی و دانش علوم پزشکی عمومی باشند. پزشکان عمومی به منظور ارزیابی این دو دانش باید در آزمون STS و آزمون TUS شرکت کنند. متقاضی باید ابتدا در آزمون STS که مربوط به آزمون زبان انگلیسی است  شرکت کند و پس از قبولی در این آزمون باید در  آزمون TUS نیز شرکت کند.  متقاضی پس از آنکه در این دو آزمون نمره قبولی را کسب کند می تواند نسبت به اخذ پذیرش تخصص پزشکی در ترکیه اقدام نماید.

آزمون TUS

آزمون TUS برای ورود به دوره تخصص پزشکی در ترکیه است که هر سال 2 بار در ماه ­های آپریل و سپتامبر برگزار می­ شود. زبان این آزمون ترکی است و متقاضیان باید به زبان ترکی مسلط باشندحداقل نمره قبولی در این آزمون 45 از 100 است. این آزمون شامل 2 بخش امتحانی است که در یک روز برگزار می ­شود.

بخش اول آزمون TUS شامل 120 سوال  با 150 دقیقه زمان و شامل موارد زیر می­باشد:

  1. Anatomy
  2. Physiology-Histology-Embriyology
  3. Biochemistry
  4. Microbiology
  5. Pathology
  6. Pharmacology

بخش دوم آزمون شامل 120 سوال  با 150 دقیقه زمان و شامل موارد زیر می­باشد:

  1. Medicine
  2. Pediatric
  3. General Surgery
  4. Obs & Gayne

مدت زمان دوره تخصصی پزشکی ترکیه

متقاضیان تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی ترکیه باید دارای مدرک پزشکی عمومی باشند و دوره ۶ ساله پزشکی عمومی را گذرانده باشند. این متقاضیان برای تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی باید در حدود ۴ سال تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون

تحصیل پزشکی در ترکیه بدون کنکور

تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بدون آزمون یوس نیز امکان پذیر است و دانشجو می توانند بدون آزمون برای پذیرش اقدام نمایند. این دانشگاه ها هر ساله سهمیه مشخصی برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند.از شرایط مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ترکیه بدون کنکور داشتن مدرک دیپلم یا دانشگاهی با معدل بالا ( 17 تا20 ) و مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا تافل 80 می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

دریافت پذیرش بدون آزمون از دانشگاه‎های ترکیه در رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی شهریه‌ای بین 10 تا ۲۵هزار دلار دار.

بورسیه پزشکی ترکیه

بورسیه پزشکی ترکیه

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می‌توانند نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های پزشکی ترکیه اقدام کنند. بورسیه تحصیلی ترکیه طیف گسترده‌ای از مزایا را به دانشجویان ارائه می‌دهد.این بورسیه های تحصیلی هزینه خوابگاه و سکونت دانشجویان، شهریه دانشگاه، هزینه‌های بهداشتی و حتی  هزینه سفر دانشجویان بین المللی در حین تحصیل را تامین می کنند. از جمله دانشگاه های ترکیه که بورسیه تحصیلی پزشکی ارائه می دهند می توان به دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه بیرونی و دانشگاه یدی تپه اشاره کرد.

انواع بورسیه پزشکی در ترکیه

بورسیه های پزشکی در ترکیه را می توان به دو دسته تقسیم کرد که عبارت است از:

  • بورسیه دولت ترکیه
  • برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سینا
  • بورسیه پزشکی ترکیه بورسلاری
  • بورسیه علوم پزشکی

تحصیل پزشکی رایگان در ترکیه

تحصیل پزشکی رایگان در ترکیه

به عنوان بخشی از تحصیلات پزشکی در ترکیه ، اگر فردی بتواند در آزمون YOS که آزمون دانشگاه دولتی است ، قبول شود ، حداکثر 1500 دلار در سال به دانشگاه پرداخت می کند. اگر دانشجو بتواند 1 یا 2 سال اول را با نمرات عالی بگذراند ، می تواند ازبورسیه تحصیلی ترکیه استفاده کند. در این صورت ، فارغ از تحصیل رایگان ، در صورت کار پاره وقت ، می تواند تمام هزینه ها را تامین کند. به به طور کلی ، متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه می توانند از این بورسیه ها و کمک هزینه ها استفاده کنند و شرایط این است که دانشجوبان دارای معدل دیپلم بالای 18 و مهارت زبان باشند.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به نوع دانشگاه که دولتی یا خصوصی است بستگی دارد. در دانشگاه های دولتی این کشور متوسط هزینه تحصیل پزشکی  سالانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می باشد اما در دانشگاه های خصوصی متفاوت است و ممکن چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ دلار در سال باشد.

برای هزینه زندگی در ترکیه، دانشجویان هم باید ماهانه؛ ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای تغذیه و ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار برای اسکان در خوابگاههای دانشجویی در نظر داشته باشند. اما اگر متقاضی قصد داشته باشد در بیرون از خوابگاه آپارتمانی را اجاره نماید بسته و امکانات و محل مورد نظر ماهیانه مابین ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ لیر باید هزینه نماید. همچنین دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند از تخفیف در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهره مند شوند. هزینه های درمانی دانشجویان با توجه به وجود بیمه دانشجویان رایگان بوده و در مراکز تعیین شده قابل استفاده است.

نرخ توزیع پذیری هزینه‌های زندگی در ترکیه در سال ۲۰۲۰

قصد ما این است تا با نمایشی گرافیکی درک بهتری از پراکندگی هزینه‌ها داشته باشید. منبع این هزینه‌ها سایت معروف Numbeo.com است.

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازارها
  • اجاره ماهیانه
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه ۲۰۲۰

میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه ۲۰۲۰

رستوران‌ها

قیمت واحد (دلار)

حداقل-حداکثر قیمتها (دلار)

غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت

4.25 $

2.89-5.95

غذا برای 2 نفر، در رستوران متوسطه، دارای سه قسمت (مثلاً دارای دسر، سالاد، غذای اصلی)

15.31 $

10.21-20.42

مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)

3.40 $

3.06-4.25

کاپوچینو (معمولی)

1.81 $

1.36-2.55

نوشابه / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

0.67 $

0.43-1.02

آب (بطری 0.33 لیتر)

0.23 $

0.17-0.51

بازارها

شیر (معمولی)، (1 لیتر)

0.74 $

0.55-1.01

یک عدد نان سفید تازه (500 گرم)

0.42 $

0.26-0.60

برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)

1.47 $

0.99-2.04

تخم‌مرغ (معمولی) (12 عدد)

1.66 $

0.88-2.85

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

5.66 $

3.40-8.51

سینه مرغ (بدون پوست‌واستخوان)، (1 کیلوگرم)

3.56 $

2.89-4.59

گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت راسته)

10.15 $

8.17-13.60

سیب (1 کیلوگرم)

0.84 $

0.68-1.10

موز (1 کیلوگرم)

1.94 $

1.36-2.55

پرتقال (1 کیلوگرم)

0.84 $

0.51-1.02

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

0.80 $

0.43-1.28

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

0.55 $

0.32-1.00

پیاز (1 کیلوگرم)

0.57 $

0.34-1.02

کاهو (1 عدد)

0.59 $

0.34-0.85

آب (بطری 1.5 لیتر)

0.32 $

0.17-0.43

حمل و نقل

بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)

0.51 $

0.43-0.60

بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)

30.63 $

17.01-34.88

کرایه ورودی تاکسی (تعرفه عادی)

0.78 $

0.68-1.02

کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفه عادی)

0.53 $

0.51-0.77

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)

4.04 $

3.06-5.10

بنزین (1 لیتر)

1.17 $

1.06-1.21

فولکس‌واگن گلف تیپ 1.4 90 KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)

26,882.18 $

22,118.25-30,625.27

تویوتا کرولا تیپ 1.6l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)

22,695.70 $

17,014.04-27,222.46

هزینه قبوض خدمات شهری (ماهانه)

قبوض اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی

62.46 $

37.43-99.92

تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)

0.12 $

0.07-0.17

اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)

15.01 $

11.06-23.82

ورزش و اوقات فراغت

باشگاه تناسب‌اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگ‌سال

23.97 $

17.01-34.03

اجاره زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)

12.71 $

5.10-25.52

سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی

3.40 $

2.55-4.25

هزینه مراقبت از کودکان

مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک

254.82 $

144.62-425.35

دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک

5,647.39 $

3,402.81-10,208.42

لباس و کفش

یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)

36.33 $

20.42-59.55

یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)

24.20 $

11.91-42.54

یک جفت کفش نایک (متوسط)

61.53 $

42.54-85.07

یک جفت کفش چرم مردانه اداری

49.70 $

34.03-68.06

اجاره ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

229.76 $

136.11-340.28

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر

146.32 $

85.07-238.20

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

397.93 $

221.18-612.51

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر

247.66 $

153.13-425.35

قیمت آپارتمان برای خرید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

890.34 $

510.42-1,701.40

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

521.31 $

306.25-850.70

حقوق و تأمین مالی

میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)

452.46 $

نرخ بهره وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت

19.50

2.04-4.25

دیدگاه ها

  • مجله مهاجرت
    20 خرداد 1402 ساعت 14:22

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل پزشکی در ترکیه میشه راهنمایی بفرمایید؟

  • رقیه
    22 مهر 1400 ساعت 21:42

    سلام میشه با دیپلم انسانی پزشکی خوند؟

  • Khazan
    13 مهر 1400 ساعت 16:55

    سلام دیپلم تجربی1400 بامعدل کل 19.43ومعدل کتبی17.21بیست ساله میخواستم بپرسم دندان در دانشگاه حاجت تپه به چه زبانی تدریس میشه وازمون ورودی آن چیه واگربه زبان ترکی یا انگلیسی بطور کامل مسلط باشیم دوره ی یک ساله اجباریه وشهریه سالانه در این دانشگاه چندلیرهستش وازمون ورودی آن شامل چه دروسی میشه ممنون میشم به همه‌ی سوالاتم پاسخ بدین ممنون از سایت بی نظیرتون

  • نازنین
    23 شهریور 1400 ساعت 09:18

    سلام دوماه پیش قصد داشتم برای تحصیل پزشکی خودم رو برای یوس آماده کنم اما در مرحله آخر یک موسسه گفتند جدیدا در بخشنامه ای شرط سنی گذاشته شده و بالای ۳۳ سال نمیشه دانگاه دولتی پذیرفته شد.
    میشه در اینخصوص اطلاعات بدید؟

  • Negar
    4 شهریور 1400 ساعت 17:12

    سلام
    ممنون از سایت و مطالب واقعا عالیتون
    14 ساله هستم. امسال دانشآموز کلاس نهم 1401-1400 هستم / از مهدکودک انگلیسی رو میخونم / زبان ترکی استانبولی رو هم از تابستان امسال(۱۴۰۰) شروع کردم
    اگر که بشه سال نهم که تموم کنم و رشته تجربی رو بتونم برم ایشالله، میخوام برم ترکیه اگه خدا بخواد
    خواستم بپرسم که:
    من چون قبل از ورودم به کلاس دهم میرم اونجا، میتونم راحت تر از کسایی که برای دانشگاه میرن اونجا، برای جراح شدن، پزشکی بخونم؟
    و آیا نیاز هستش که برای ورودم به کلاس دهم، اون ازمون هایی رو که نام بردین رو بدم؟
    .
    سوال دیگه ای به ذهنم نمیرسه😊
    باز هم ممنون بابت سایت عالیتون. خیلی مطالب کاملی بودن :)

  • Narin
    27 مرداد 1400 ساعت 11:48

    سلام وقت بخیر
    من اگه بخوام تو دانشگاه های دولتی ترکیه پزشکی به زبان انگلیسی بخونم باید ازمون sat بدم یا yos ?
    واینکه آیا آزمون sat فقط برای دانشگاه های خصوصی است یا خیر؟

  • Negar
    7 مرداد 1400 ساعت 09:54

    سلام من ۱۸ سال دارم دیپلم ۱۶ تجربی و دارم آیلتس ۶ میگیرم میخواستم ببینم میتونم برای پذیرش پزشکی در دانشگاه حاجت تپه یا استانبول اقدام کنم به زبان انگلیسی و اینکه سالانه چند ملیون هزینه داره

    • sanambari.it
      4 شهریور 1400 ساعت 11:33

      دوست عزیز سلام
      دو دانشگاه در نظر گرفته شده دولتی و شرط اصلی برای پذیرش، قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه است و در صورت بدست اوردن نمره قبولی، معدل و شرایط سنی شما بررسی می شود
      برای بررسی شرایط با کارشناسان دیموند تماس بگیرید .

  • Parinaz
    27 تیر 1400 ساعت 16:26

    باسلام میخاستم از شرایط کامل تحصیل توی رشته پزشکی در ترکیه با بورسیه یا بدون بورسیه اطلاع داشته باشم
    دیپلم تجربی ۲۰ساله هستم با معدل ۱۹

  • Aliyeh
    13 تیر 1400 ساعت 20:48

    سلام میخواستم‌بپرسم با معدل دیپلم ۱۶ و خورده ای فنی حرفه ای امکان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ازاد ترکیه وجود داره ؟

    • sanambari.it
      16 تیر 1400 ساعت 10:05

      دوست عزیز سلام
      برای ورود به دانشگاه های دولتی یا خصوصی در ترکیه داشتن دیپلم دوازده ساله الزامی می باشد و شرایط معدلی شما برای اکثر دانشگاه های خصوصی و یا بعضی از دانشگاه های دولتی میتوان اقدام کرد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

  • ندا
    11 اسفند 1399 ساعت 09:19

    با تشکر از مطالب مفید شما. برای تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی علاوه بر شرکت در آزمون SAT و قبول شدن با نمره خوب 1400 به بالا باید حتما مدرک آیلتس یا تافل هم داشته باشیم؟
    سوال دومم این هست که آیا مدرک PTE هم قبول میکنند؟
    میشه

  • سعید
    16 دی 1399 ساعت 09:15

    سلام وقت بخیر… میشه همزمان با خوندن پزشکی تو دانشگاه های خصوصی ترکیه همون جا کار کنم و پول شهریه ام رو دربیارم؟

  • Minoo
    24 آذر 1399 ساعت 13:19

    سلام.آیا برای ورود ب دانشگاههای دولتی ترکیه برای رشته پزشکی شرط سن وجود داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 آذر 1399 ساعت 22:06

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، دانشگاه های دولتی ترکیه بطور کل شرایط سنی ندارند اما این نکته را در نظر داشته باشید که دانشگاه های مورد تائید ایران رقابت شدیدتری از طرف متقاضیان ایرانی دارند که ریسک پذیرش شما را بالاتر میبرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با م

  • نگارخسروانی
    20 آذر 1399 ساعت 21:22

    سلام من رتبه ۱۰۱کنکور هستم میخوام پزشکی رو دانشگاه های ترکیه بخونم شرایط واسه من چجوریه؟
    و برادرم هم ۱۱تجربی هستش با معدل۱۷.۷۸ اون بعد از دیپلم چجور میتونه بدون کنکور دانشگاه های ترکیه درس بخونه؟
    بورسیه توی هر دو مورد چجوره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 آذر 1399 ساعت 01:17

      درود بر شما دوست عزیز، ترکیه دو سبک دانشگاه دارد که با مراجعه به بخش تحصیل در ترکیه سایت دیموند اطلاعات کامل در مورد هر دسته بیابید، اما بطور کل دانشگاه های دولتی با آزمون ورودی دانشجو میپذیرند اما دانشگاه های خصوصی بدون آزمون و صرفا با بررسی مدارک تح

  • بیتاسعیدی
    4 آذر 1399 ساعت 22:03

    باسلام،من دیپلم تجربی دارم باسن۲۰،درحال حاضرترم سه حقوق هستم میخواستم بدونم کدوم ازمون اسانتره yosیاsatوهم اینکه بعدازقبولی میتونیم مجازی بخونیم؟رشته مدنظرم دندان پزشکی است

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 آذر 1399 ساعت 16:25

      درود بر شما دوست عزیز، معمولا کسانی که سطح زبان انگلیسی بالائی دارند به سراغ آزمون Sat میروند. و کسانی که آشنائی کمی با زبان انگلیسی دارند در آزمون YOS شرکت میکنند، گروه علوم پزشکی و دندانپزشکی به صورت مجازی نخواهد بود و شما بایستی در کلاس شرکت کنید. جهت

  • Ali
    26 آبان 1399 ساعت 01:42

    سلام من دانشجوی ترم ۳ میکروبیولوژی هستم و ۲۰ سالمه میخواستم بدونم من الان میتونم برای پزشکی ترکیه امتحان بدم یا اینکه محدودیت سنی دارن؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 آبان 1399 ساعت 13:57

      سلام دوست عزیز، شما با سن ۲۰ سال محدودیتی برای ورود به رشته پزشکی ترکیه نخواهید داشت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها، نوع دانشگاه و نحوه ورود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • Zahra
    16 آبان 1399 ساعت 10:08

    سلام….ببخشید یه سوالی داشتم…من اگه بخوام در آزمون یوس شرکت بکنم باید قبلش دوره ی یکساله ی کالج رو بگذرونم؟
    و یه سوال دیگه هم اینکه در حال حاضر دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون یوس یا ست در رشته پزشکی پذیرش میدن؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 آبان 1399 ساعت 16:47

      سلام همراه عزیز ممنون که از سایت ما دیدن میکنید، با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های ترکیه در صورتی که دوره کالج را شرکت نکنید شانس قبولی شما در آزمون بطور چشم گیری کاهش پیدا میکنید، در مورد دانشگاه های خصوصی نیز بیشتر این دانشگاه ها بدون آزمون ور

      • مهسا
        19 آبان 1399 ساعت 22:16

        سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه
        میتونم شرکت کنم یا باید از ۲۱ بیشتر باشه ؟

  • مصطفی
    23 مهر 1399 ساعت 02:14

    سلام ببخشید من پزشکی تهران میخونم سال بعد برای تخصصم میخوام یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه درس بخونم باید چه کارکنم هم به زبان ترکی استانبولی بلدم زبان انگلیسم متوسط

    • تیم تولید محتوا دیموند
      23 مهر 1399 ساعت 19:40

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای پذیرش در دوره تخصص بایستی در آزمون TUS شرکت کنید این آزمون به زبان ترکی برگزار شده و با نمره مناسب در این آزمون میتونید از دانشگاههای مختلف ترکیه پذیرش بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • روشنک س
    22 مهر 1399 ساعت 01:24

    سلام خسته نباشین ،من در حال حاضر توی یکی از دانشگاه های معتبر ایران دارم داروسازی میخونم.میخواستم بدونم من بعد تموم کردن داروسازی،اگه نمره آزمون یوس و تافلم بالا باشن و با توجه به اینکه میانگین معدل دبیرستانم هم ۱۹.۸۷ توی مدارس تیزهوشان بوده،اگه بخوام بر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 مهر 1399 ساعت 22:15

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، دانشگاه حاجت تپه از طریق آزمون Sat دانشجو میپذیرد و معمولا متقاضیان زیادی برای این دانشگاه اقدام میکنند این مورد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی شما را دشوار میکند و معمولا بورسیه به متقاضیان تعلق نمیگیرد مگر با رزومه خیلی عالی هم

    • Yağmur
      26 مهر 1399 ساعت 18:01

      سلام . وقتتون بخیر . من در حال حاضر دانشجوی سال سوم پزشکی دانشگاه تهران هستم . می خواستم بدونم که آیا قبل از به اتمام رسیدن دوران عمومیم ، برای ادامه دوران عمومی و بعد دوران تخصص میتونم در یکی از دانشگاه های استانبول بورسیه بشم ؟ و اینکه برای بورسیه شدن

      • تیم تولید محتوا دیموند
        30 مهر 1399 ساعت 00:35

        درود بر شما دوست عزیز، ممنون که از سایت ما دیدن می کنید، خدمت شما عرض کنیم یه دلیل اینکه سیستم واحد بندی ترکیه با ایران تطبیق ندارد دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه برای ادامه تحصیل امکان پذیر نیست، به شما پیشنهاد میکنیم که بعد از گذروندن دوره عم

  • فاطمه
    20 مهر 1399 ساعت 22:50

    سلام
    ترم 4 مهندسی پزشکی هستم 20 سالم هست. دانشگاه پیام نور
    معدلم 15 به بالاس میخواستم بدونم
    برای اینکه از این ترم به بعد بورسیه تحصیلی چه جوری بگیرم
    که ادامه ی درسم رو در دانشگاه ترکیه بخونم ؟
    مدرک زبان و ایلتس ندارم .
    میخوام هرچه سریع تر برا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 مهر 1399 ساعت 22:15

      درود بر شما دوست عزیز، شما برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه حتما بایستی در آزمون مورد نظر دانشگاه شرکت کرده و نتیجه مطلوب را کسب نمائید، در صورتی که نمره شما در آزمون بالا باشد میتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید و یا از بورسیه های دانشگاه های خص

      • فاطمه
        23 مهر 1399 ساعت 00:41

        سلام
        بنظرتون کدوم دانشگاه ترکیه برم ؟
        نمره ی ازمون باید چندباشه؟
        یعنی باید رشته ام رو از اول شروع کنم؟
        آزمون هارو باید از کجا متوجه بشم که شرکت کنم؟
        هزینه هاش چقدر هست؟
        ممنون از کمکتون سپاسگزارم

    • Hasti
      15 خرداد 1400 ساعت 13:51

      سلام . حداقل معدل لازم برای قبولی پزشکی ترکیه چقدره و میخوام درباره آزمون ها اطلاعات بیشتری کسب کنم ممنون میشم راهنماییم کنین.

      • sanambari.it
        1 تیر 1400 ساعت 11:43

        دوست عزیز سلام
        حداقل معدل شما با توجه به پذیرش دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت میباشد و برای گرفتن اطلاعات بیشتر با مشاوره ما با شماره ی 02188191545 تماس بگیرید.

  • مينو
    20 مهر 1399 ساعت 14:40

    سلام من ٢٣ سال دارم و معدل كل ديپلمم١٩/٧٥هستش و يك ليسانس هم دارم ،مي خواستم بدونم امكان گرفتن بورس دندانپزشكي در دانشگاه هاي برتر و دولتي كشور تركيه رو دارم؟كدام دانشگاه ها؟
    متشكرم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 مهر 1399 ساعت 22:13

      درود بر شما دوست گرامی، دانشگاه های دولتی ترکیه از طریق آزمون ورودی دانشجو میپذیرند و در صورتی که شما در این آزمون موفق شوید میتوانید از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید معمولا برای رشته های گروه پزشکی بورسیه اعطا نمیشود مگر در دانشگاه های خصوصی برای کسب اطل

  • ali
    14 مهر 1399 ساعت 13:56

    سلام من امسال یازدهمم و کنکور 1401هستم چطوری میشه بورسیه تحصیل در ترکیه رشته پزشکی شوم ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 مهر 1399 ساعت 00:02

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، در ترکیه بطور کل دو نوع بورسیه وجود دارد بورسیه دولتی که حداقل معدل بایستی ۱۸ و سن کمتر از ۲۱ باشد که البته رقابت زیادی برای این بورسیه وجود دارد نوع دوم بورسیه دانشگاه های خصوصی هست که با ارائه معدل و یا از طریق آزمون به متقاضی

  • S.s
    4 مهر 1399 ساعت 09:02

    سلام وقتتون بخیر در مورد نمره قبولی ازمون یوس برای پزشکی ترکیه لطف میکنین توضیح بدین

    • تیم تولید محتوا دیموند
      4 مهر 1399 ساعت 22:50

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر برای قبولی در این رشته پر طرفدار نمره ۹۵ به بالا را در نظر داشته باشید اما بازهم به نمره سایر متقاضیان هم بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • S.s
    3 مهر 1399 ساعت 10:43

    سلام وقتتون بخیر حداقل نمره ازمون یوس برای پزشکی ترکیه چنده؟ ممنون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      4 مهر 1399 ساعت 22:50

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر برای قبولی در این رشته پر طرفدار نمره ۹۵ به بالا را در نظر داشته باشید اما بازهم به نمره سایر متقاضیان هم بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • مهسا
    15 شهریور 1399 ساعت 17:08

    سلام خسته نباشید
    با دیپلم ریاضی فیزیک میشه تو رشته پزشکی ترکیه تحصیل کرد؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 شهریور 1399 ساعت 23:10

      سلام دوست عزیز، بله این مورد امکانپذیر هست ترکیه دیپلم ۱۲ ساله ایران بدون احتساب رشته را می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • P. H
    11 شهریور 1399 ساعت 14:40

    سلام شهریه دانشگاه های دولتی در رشته پزشکی دندان و دارو رو میشه بگید؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 شهریور 1399 ساعت 00:26

      سلام وقت شما بخیر، هزینه دانشگاه ها بسته به زبان تحصیل و دانشگاه بازه گسترده ای دارد، بطور کل هزینه ها بین ۳ تا ۴۶ هزار لیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • mari
        14 مرداد 1400 ساعت 17:49

        سلام من ۳۲سال سن دارم یک لیسانس هم دارم در یکی از رشته های پیراپزشکی میخوام بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی ترکیه میتونم اقدام کنم

        • sanambari.it
          4 شهریور 1400 ساعت 11:42

          سلام دوست عزیز
          بله، شما امکان تحصیل در رشته ی پزشکی دارید ولی باید شرایط شما و مدارک تحصلیتان توسط کارشناسان بررسی شود تا با توجه به آن بهترین پیشنهاد را خدمت شما ارائه دهند.
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین سفیر تماس بگیرید.
          ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • صادقی
    5 شهریور 1399 ساعت 15:36

    با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از اطلاعات خوبتون چند سوال داشتم که فکر میکنم سوال خیلی از داوطلبا باشه .ممنون میشم که جواب بدین
    ۱ول “درصد قبولی در رشته پزشکی در ترکیه خصوصا دانشگاه حاجت تپه چقدر است ؟
    دوم ًهزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه چ

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 شهریور 1399 ساعت 17:25

      سلام وقت شما بخیر باشه دوست عزیز، ببینید درصد قبولی پزشکی در دانشگاه ها به نمرات همه متقاضیان و معدل و شرایط سنی آنان بستگی دارد، یعنی به کیفیت کسانی مه در آزمون ورودی شرکت میکنند برای قبولی در دانشگاه حاجت تپه نیاز به شرکت در آزمون sat دارید و نمره حداق

  • هما
    4 شهریور 1399 ساعت 23:46

    سلام خسته نباشید…میخواستم بپرسم هزینه تحصیل پزشکی در حاجت تپه سالانه چقدر است؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 شهریور 1399 ساعت 22:59

      سلام وقت بخیر دوست عزیز، ممنون که از سایت ما دیدن کردید، هزینه پزشکی این دانشگاه در سال ۲۰۲۰، ۴۶ هزار لیر در سال است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • ناصر
    1 شهریور 1399 ساعت 14:22

    سلام خسته نباشید من تازه امسال دیپلم ریاضی بامعدل کل16.5 گرفتم ولی معدل کتبیم پایینه میخواستم بدونم برای تحصیل دررشته پزشکی دردانشگاهای دولتی ترکیه معدل دیپلم هم مهمه یابراساس ازمونهای که گفتین پذیرش دارن واینکه مدرک زبان ندارم اگه برم ترکیه اونجا میتونم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 شهریور 1399 ساعت 23:18

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، ملاک اصلی شما برای ورود آزمون ورودی دانشگاه هست پس تمرکز اصلیتون روی این آزمون باشه، معدل در درجه بعدی قرار دارد. شما میتونید از دوره زبان دانشگاه استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • fardin_q
    28 مرداد 1399 ساعت 22:45

    برا ازمون دادن به پاسپورت نیازه؟ و اگه نیازه چطوری باید بگیریم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1399 ساعت 11:30

      سلام دوست گرامی، برای شرکت در این آزمون حتما باید پاسپورت داشته باشید شما می توانید از مراکز پلیس ۱۰ اقدام به دریافت پاسپورت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • fardin_q
    28 مرداد 1399 ساعت 22:37

    سلام میشه درمورد سختی سوالای ریاضی در ازمون YOS نسبت به کنکور تجربی توضیح بدین………….تشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1399 ساعت 11:29

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، در این زمینه توصیه میکنم نمونه سوالات آزمون های سالهای گذشته رو ببینید که کاملا با این سوالات آشنا بشید. در سایت ما در بخش تحصیل در ترکیه در قسمت آزمون یوس نمونه سوالات بیان شده و به صورت تشریحی حل شده است. جهت کسب اطلاع

  • hame
    25 مرداد 1399 ساعت 14:36

    سلام
    من کارشناسی مهندسی پزشکی دارم
    ایا این امکان وجود داره که هم ارشد مهندسی پزشکی بگیرم و هم پزشکی بخونم؟

  • bahar
    18 مرداد 1399 ساعت 21:20

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سالم هست و معدل دیپلم تجربی ۱۷/۷۸ و معدل سه سال دبیرستان ۱۸/۲۲ هست و در ازمون sat شرکت کردم و نمره ی ۱۵۳۰ گرفتم و تافل هم ۸۷ می خواستم بیینم ایا شانسی برای بورسیه در رشته ی پزشکی ترکیه را دارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      20 مرداد 1399 ساعت 15:58

      سلام وقت شما بخیر باشه، با شرایطی که دارید شانس پذیرش و تخفیف بالائی دارید فقط دانشگاه ها در حال ثبت نام هستند پس هرچه زودتر باید برای این کار اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      • مریم شفیعی
        1 بهمن 1399 ساعت 14:30

        سلام من 19 سالمه معدل دیپلمم 18.8 آیا میتونم بورس و به زبان انگلیسی دریافت کنم؟

  • MARYA
    16 مرداد 1399 ساعت 16:32

    سلام وقت بخیر چطور میشه تو ترکیه بورس تحصیلی گرفت؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 مرداد 1399 ساعت 17:49

      درود بر شما دوست عزیز، وقت بخیر در دانشگاه های دولتی با آزمون صرفا شما میتونید وارد این دانشگاه های بشید که هزینه های مقرون به صرفه ای داره، اگر معدلتون در حین تحصیل خوب باشه میتونید درخواست بورسیه بدید. از طرف دیگر دانشگاه های خصوصی نیز بورسیه تحصیلی دا

      • محسن
        4 مهر 1399 ساعت 11:01

        سلام وقت خوش
        من دیپلم سال ۱۳۷۰ رشته ریاضی فیزیک و لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال ۱۳۷۴ هستم.
        برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه خواستم راهنمایی بفرمائید که باید چکار کنم ؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          7 مهر 1399 ساعت 09:23

          سلام دوست عزیز وقت بخیر، بخش تحصیل در ترکیه سایت دیموند منبع کاملی برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌باشد که میتوانید با مراجعه به آن بخش کامل کنید معلومات خود را اما بطور کل دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه وجود دارد که دانشگاه های دولتی با آزمون ور

      • مانانا
        8 دی 1399 ساعت 22:04

        سلام .من ۲۵سالم هست و معدل دیپلم ریاضی ۱۸/۵۷دارم.مدرک زبان ندارم.امکان تخفیف در دانشگاه های خصوصی ترکیه برای پزشکی و دندان رو دارم؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          13 دی 1399 ساعت 23:09

          سلام دوست عزیز ضمن آرزوی سلامتی خدمتتون عرض کنیم که دانشگاه های خصوصی هر ساله به برخی متقاضیان بورسیه تحصیلی ارائه میکنند. شرایط اعطای این بورسیه ها هر ساله از طریق معدل و یا آزمون می باشد، توصیه میکنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیر

          • مریم
            20 فروردین 1400 ساعت 02:06

            سلام
            ببخشید شرایط بازگشت به کشور بعد از تحصیل پزشکی چیه ایا میشه در دانشگاهای دیگه ای جز دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت خوند و برگشت

  • مریم
    16 مرداد 1399 ساعت 11:57

    سلام وقت بخیر من ۴۰ سالمه خواستم بدونم که آیا دانشگاههای دولتی ترکیه در رشته پزشکی شرایط سنی دارن یا خیر؟ و اینکه مدرک کاردانی کامپیوتر دارم آیا در ترکیه این مدرک را معادل پیش دانشگاهی قبول میکنن؟با تشکر

  • مریم
    16 مرداد 1399 ساعت 11:54

    سلام وقت بخیر من ۴۰ سالمه خواستم بدونم که آیا دانشگاههای دولتی ترکیه در رشته پزشکی شرایط سنی دارن یا خیر؟

  • محمد
    8 مرداد 1399 ساعت 16:28

    این ازمونها کی برگزار میشود من 18 سالم امسال دیپلم گرفتم معدلم 19.60 و قصد تحصیل پزشکی و دارم چجوری میشه ازموناش شرکت کرد کجا باید کلاسای امادگی ازمون را شرکت کنم و زبانم و تقریبا خوبم ولی هنکز ایلتس نگگرفتم امسالم میخوام حتما دانشگاه برم کی شروع میشه دا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 مرداد 1399 ساعت 14:05

      سلام دوست عزیز، در شرایط عادی آزمون yos در فاصله بین اواخر فروردین تا نیمه اول خرداد برگزار میشود، و آزمون sat سالی ۴ بار در ترکیه برگزار میشود. آزمونهای امسال به خاطر شیوع کرونا تا شهریور ماه عقب افتاده و زمان ثبت نام آنها تمام شده است، کلاسهای آمادگی آ

  • ف
    25 تیر 1399 ساعت 23:38

    سلام من شنیدم برخی از دانشگاه های ترکیه آزمون هاشون لغو شده و با شرط معدل دانشجو میپذیرند این حقیقت داره ؟؟

  • ناشناس
    25 تیر 1399 ساعت 17:37

    سلام روزتون بخیر من پارسال دیپلم گرفتم و حالا متقاضی ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در ترکیه هستم مدرک زبان ندارم و ترکی هم بلد نیستم میشه منو راهنمایی کنید که چه جوری باید اقدام کنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 تیر 1399 ساعت 22:33

      سلام دوست عزیز، خدمت شما بگیم که این رشته در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه تدریس می شود، که هر کدام شرایط ورودی خاص به خود را دارند، دانشگاه های دولتی معمولا از طریق آزمون دانشجو می پذیرد و دانشگاه های خصوصی از طریق سوابق تحصیلی برای کسب اطلاعات بیشتر

      • ناشناس
        25 تیر 1399 ساعت 23:39

        خوب من برای شرکت داخل این آزمون باید ترکی بلد باشم ؟!

        • تیم تولید محتوا دیموند
          28 تیر 1399 ساعت 14:59

          بیشتر سوالات این آزمون صورت سوال ندارند، باقیمانده سوالات که نیاز به توضیح دارند به زبان ترکی و یا انگلیسی بیان می شود.

        • محمد
          10 مرداد 1399 ساعت 07:21

          سلام مهلت ثبت نام بعدی ازمون sat کی هست ؟

          • تیم تولید محتوا دیموند
            12 مرداد 1399 ساعت 10:35

            سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، طبق برنامه ریزی کالج برد آزمون sat روز ۲۹ آگوست برگزار می شود، سایت کالج برد فعلا برای ثبت نام باز می باشد اما دقت کنید با توجه به نزدیک بودن آزمون هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس

        • گیتاروشندل
          1 شهریور 1399 ساعت 21:16

          سلام خسته نباشید من امسال دوازدهم تجربی رو میخونم و سال ۱۴۰۰کنکور دارم میخاستم بدونم برای گرفتن بورس تحصیلی در ترکیه باید چه اقدامی انجام بدم

          • تیم تولید محتوا دیموند
            3 شهریور 1399 ساعت 23:22

            سلام وقت بخیر مهمان عزیز، در ترکیه ۲ نوع بورسیه تحصیلی داریم یکی بورسیه دولتی که با معدل حداقل ۱۸ و ارائه رزومه خوب میتونید در این بورسیه ثبت نام کنید. از طرف دیگر دانشگاه های خصوصی هم هستند که با شرکت در آزمون و یا از طریق معدل میتوانید برای بورسیه اقدا

  • sami
    24 تیر 1399 ساعت 15:23

    با سلام می خواستم بدونم با سن 30سال و ارشد مامایی و داشتن مقاله و تالیف کتاب می تونم از بورسیه دانشگاههای پزشکی استفاده کنم.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 تیر 1399 ساعت 22:31

      سلام وقت شما بخیر باشه، دانشگاه های ترکیه به دو صورت دولتی و خصوصی هستن که دانشگاه دولتی ابتدا باید در آزمون آنها نتیجه مطلوب را کسب نمایید سپس با ارائه مدارک درخواست بورسیه تحصیلی نمائید، دانشگاه های خصوصی هم از طریق معدل و ارائه رزومه مدارک را بررسی نم

  • صالح
    12 تیر 1399 ساعت 13:22

    سلام وقتتون بخیر . ببخشید اگر سن فردی بالای 21 سال بود و معدل دیپلمش هم زیر 18 باز هم میتونه توی دانشگاه های دولتی مثل حاجت تپه یا استامبول تحصیل کنه و موفق به کسب مدرک پزشکی بشه ………. مرسی از شما

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 تیر 1399 ساعت 17:48

      سلام وقت شما بخیر باشه، بله با توجه به اینکه ملاک ورودی این دانشگاه هایی که نام بردید آزمون است شما شانس پذیرش را خواهید داشت، نمره مطلوب شما در آزمون راه ورود شما به این دانشگاه ها رو هموار تر مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Nilufar
    9 تیر 1399 ساعت 19:49

    سلام وقتتون بخیر.ببخشید من چطور میتونم تو دانشگاه ترکیه ادامه تحصیل بدم؟درحال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه شیراز هستم.ایا میتونم خانوادم رو هم با خودم ببرم؟ممکنه شرایطش رو بهم بگید؟مچکرم…

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 تیر 1399 ساعت 22:16

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، با توجه به اینکه سیستم واحد بندی ترکیه بر اساس استاندارد اروپا می باشد و با سیستم واحد بندی ایران متفاوت است امکان ادامه دادن رشته پزشکی شما در ترکیه وجود ندارد، بنابراین شما می توانید از ابتدا تحصیل خود را در ترکیه آغاز

    • مهراوه
      18 مرداد 1399 ساعت 02:09

      برای تحصیل پزشکی به زبان ترکی باید هم مدرک زبان انگلیسی ( تافل یا آیلتس ) داشته باشیم هم تو آزمون yos بخش زبانشو قبول شیم کافیه؟

      • تیم تولید محتوا دیموند
        19 مرداد 1399 ساعت 17:51

        سلام وقت بخیر، برای تحصیل در رشته به زبان ترکی نیاز به ارائه تافل و یا آیلتس نیست، این مدرک برای کسانی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی هست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Shaqayq
    30 خرداد 1399 ساعت 14:33

    سلام .من رشتم ریاضی بوده با معدل ۱۴/۵ الانم در دانشگاه ایران در حال تحصیلم …میخام ببینم چجوری میتونم اقدام کنم برا رفتن ب دانشگاه ترکیع و پزشکی بخونم …لطفا راهنماییم کنید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      31 خرداد 1399 ساعت 23:45

      درود بر شما، با آرزوی سلامتی خدمتتون عرض کنم که ترکیه دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است و هر دسته شرایط ورود خاص خود را دارد، دانشگاه های دولتی با آزمون و یا شرط معدل دانشجو میپذیرند و دانشگاه های خصوصی صرفا با ارایه سوابق تحصیلی، سایت دیموند دارای

  • سیف الدین
    22 خرداد 1399 ساعت 16:33

    سلام آیا کورس ها کوتاه مدت زبان ترکی و انگلیس در دانشگاه های خصوصی ترکیه است لطفا کمی معلومات بدهید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 خرداد 1399 ساعت 22:25

      درود بر شما، در مورد دوره زبان ترکی خدمتتون عرض کنیم که بله این دوره ها در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های ترکیه وجود دارد، در مورد زبان انگلیسی بعضی از کالج ها به برگزاری چنین دوره هائی می پردازند، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • Zahra
    21 خرداد 1399 ساعت 22:03

    سلام خسته نباشید.دانشگاه استانبول با ازمون sat هم دانشجو پزشکی قبول میکنه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 خرداد 1399 ساعت 15:24

      درود بر شما دوست عزیز، بله این دانشگاه هم آزمون یوس و هم آزمون sat رو برای ادامه تحصیل در این دانشگاه قبول داره، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

    • مریم
      16 مرداد 1399 ساعت 11:54

      سلام وقت بخیر من ۴۰ سالمه خواستم بدونم که آیا دانشگاههای دولتی ترکیه در رشته پزشکی شرایط سنی دارن یا خیر؟

  • Zahra
    16 خرداد 1399 ساعت 16:41

    سلام وقت بخیر .من ۱۷ سال دارم معدلم در رشته تجربی همه بالای ۱۸ بوده،زبان انگلیسی و ترکیه ای من در حد متوسط است من میتوانم بدون کنکور دادن در ایران به ترکیه بروم و آنجا در دانشگاه های پزشکی بورسیه بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 خرداد 1399 ساعت 14:09

      سلام دوست عزیز، جهت دریافت بورسیه راه های متفاوتی وجود دارد، اولی بورسیه های دولتی هستند که در دی و بهمن ماه ثبت نامش آغاز میشود، دومین راه دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های خصوصی با آزمون و یا با سوابق تحصیلی که هر کدام شرایط خاص به خود را دارد، برای

  • fhf
    15 خرداد 1399 ساعت 02:15

    سلام من 19 سالمه و دیپلم تجربی با معدل 17.86 دارم و میخوام در ترکیه در رشته پزشکی تحصیل کنم برای امتحان yos و sat باید چه اقداماتی انجام داد و احتمل قبولی در دانشگاه حاجت تپه چقدر می باشد.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 خرداد 1399 ساعت 19:59

      سلام بر شما، دانشگاه حاجت تپه با آزمون sat دانشجو می پذیرد، برای رشته پزشکی و یا دندانپزشکی حداقل نمره ۱۴۰۰ برای پذیرش در این دانشگاه نیاز است. برای آمادگی در این آزمون متقاضیان از دوره کالج استفاده میکنن تا شانس خود را افزایش دهند، برای کسب اطلاعات بیش

  • ﻟﻴﻠﻲ
    13 خرداد 1399 ساعت 01:48

    ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﻛﻼﺱ ﻳﺎﺯﺩﻫﻤﻢ ﻭﻣﻌﺪﻟﻢ ﻫﻢ ﺑﻴﺴﺖ ﻫﺴﺖ ﻭﺯﺑﺎﻥ اﻧﮕﻠﻴﺴﻲ ﺭا ﻓﻘﻄ ﺩﺭ ﺣﺪ ﻣﺘﻮﺳﻄ ﺑﻠﺪم ﻭﻫﻴﭻ ﻣﺪﺭﻙ ﺯﺑﺎﻧﻲ ﻫﻢ ﻧﺪاﺭﻡ ﻭاﺻﻼ ﺯﺑﺎﻥ ﺗﺮﻛﻲ ﻳﻠﺪ ﻧﻴﺴﺘﻢ ﻭﻗﺮاﺭﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺮﺩاﺩ ﻣﺎﻩ ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﻫﺎﻱ ﻳﻮﺱ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻢ ﺁﻳﺎ ﻓﻘﻄ ﻧﻤﺮﻩ ﻗﺒﻮﻟﻲ ﺩﺭ ﻳﻮﺱ ﻭﻣﺪﺭﻙ ﺩﻳﭙﻠﻢ ﺑﺮاﻱ ﺭﺷﺘﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻛﻔﺎﻳﺖ ﻣﻴﻜﻨد ﻭﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣ

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 خرداد 1399 ساعت 10:59

      سلام دوست عزیز سپاس از همراهی شما با دیموند، شما با داشتن دیپلم ۱۲ ساله و قبولی در آزمون یوس میتوانید وارد دانشگاه های ترکیه شوید نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. همچنین شما میتوانید رشته مدنظر خود را در دانشگاه های خصوصی و بدون آزمون تحصیل کنید، برای ک

    • ﻟﻴﻠﻲ
      13 خرداد 1399 ساعت 11:13

      ﻟﻂﻔﺎ ﺟﻮاﺏ ﺑﺪﻳﺪ ﻣﻦ ﻛﻲ ﻭاﺳﻪ ﻳﻮﺱ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻢ ﺑﻬﺘﺮﻩ?

    • انيتا
      30 دی 1399 ساعت 14:04

      سلام وقت بخير
      من سي سالمه و ارشد بيولوژي سلولي مولكولي دارم و زبان ايلتس ٧ و مقالات بين المللي.ايا شانس اينو دارم در دانشگاههاي دولتي پذيرش بشم؟بورسيه يا تخفيف براي شرايظ منم هست؟ممنون ازپاسخگويي

      • انيتا
        30 دی 1399 ساعت 14:05

        براي پزشكي

      • تیم تولید محتوا دیموند
        22 فروردین 1400 ساعت 10:56

        سلام دوست عزیز
        با توجه به اینکه شما برای مقطع پزشکی میخواهید اقدام کنید بنابراین الویت بر روی پایه تحصیلی دیپلم شما است و با توجه به آن مدرک برای شما اقدام می شود

        ولی بسته به مرتبط بودن رشته ارشد شما ممکن است از تسهیلاتی برخوردار شوید

        برای اطلاعات بیش

  • مهسا
    15 اردیبهشت 1399 ساعت 08:41

    سلام وقتتون بخیر.من 19 ساله هستم و معدل دیپلم بالای 18 دارم ولیریز نمراتم بعضا کمتر از 18 هست .بعد از قبولی در پزشکی ایران امکان مهاجرت تحصیلی به ترکیه هست؟یعنی بدون شرکت در ازمون زبان انگلیسی متوسط و زبان ترکی رو خوب بلدم و اینکه رتبه ی کنکور خوب در چه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 اردیبهشت 1399 ساعت 23:15

      درود بر شما دوست عزیز، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به شرکت در آزمون ورودی همان دانشگاه دارید و برای دانشگاه های خصوصی با سوابق تحصیلی خوبتون میتونید مستقیم پذیرش بگیرید، در آزمون ورودی دانشگاه بررسی خواهد شد. نتیجه کنکور ایران ممکن است برا

  • Reza
    14 اردیبهشت 1399 ساعت 02:30

    سلام سوالی داشتم
    میخواسم بدوتم برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای مقطع تخصص(فرقی نمیکنه چ رشته)باید چ کار کرد؟
    و اینکه با توجه به اختلاف رنکینگ های دانشگاه های ما با اونجا،در گرفتن تخصص مشکلی ب وجود نمیاد؟آیا بیشتر مباحث یکی هستش؟اگرقراره مشکل ب وجود

    • تیم تولید محتوا دیموند
      14 اردیبهشت 1399 ساعت 20:26

      درود بر شما دوست گرامی، اگر منظورتون تخصص گروه علوم پزشکی هست باید خدمتتون عرض کنم، دو آزمون پیش روی شماست TUS برای تخصص پزشکی، DUS برای تخصص دندانپزشکی چنانچه در این آزمون نمره قبولی کسب کنید با توجه به نمره برای دانشگاه های مختلف میتونید پذیرش بگیرید،

  • خسرو
    11 اردیبهشت 1399 ساعت 20:33

    درود و وقت بخیر.
    من معدل دیپلمم 19.51 و معدل پیش دانشگاهیم 18.15 هست، لیسانس مهندسی عمران دارم و در حال حاضر دوران خدمت سربازی رو میگذرونم.
    قصد داشتم بعد از اتمام خدمت، برای تحصیل رشته پزشکی توی ترکیه اقدام کنم. سطح زبان انگلیسیم خیلی خوبه و ترکی استان

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 اردیبهشت 1399 ساعت 20:26

      درود بر شما دوست گرامی، بله شما می توانید با قبولی در آزمون یوس وارد رشته و زبان تدریس مورد نظر خود شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • طاها
    10 اردیبهشت 1399 ساعت 15:52

    با سلام ببخشید اگر فردی در آزمون SAT یک دانشگاه پذیرفته شود ولی مدرک تافل یا آیلتس و یا تومر نداشته باشد می‌تواند به آن رشته مورد نظرش ورود کند یا نمیشود؟ تشکر.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 اردیبهشت 1399 ساعت 22:26

      درود بر شما دوست عزیز، در بیشتر دانشگاه های ترکیه مشکلی برای ورود ندارید، دو حالت برای شما پیش می‌ آید، یا در آزمون تعیین سطح دانشگاه قبول شده و وارد کورس اصلی می شوید و یا در این آزمون نمره لازم را کسب نکرده و برای شما پیش نیاز زبان در نظر گرفته می شود.

  • Yekta
    5 اردیبهشت 1399 ساعت 15:08

    سلام خسته نباشید! من ۱۸ سالمه و رشته ام تجربی است معدل یازدهم و دوازدهمم ۲۰هست و اگر رتبه کنکورم تک رقمی باشه میتونم بدون آزمون ورودی بورسیه پزشکی دانشگاه کوچ را بگیرم؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 اردیبهشت 1399 ساعت 20:02

      درود بر شما دوست عزیز، دانشگاه کوچ از طریق آزمون sat دانشجو می پذیرد پس برای پذیرش نیاز به ارائه این مدرک دارید و رتبه های علمی و نتایج شما در کنکور به تخفیف گرفتن از این دانشگاه منجر خواهد شد.

  • zhaklin
    3 اردیبهشت 1399 ساعت 03:03

    سلام ممنونم از تیم خوبتون،من ۲۳ سالمه ودانشجوی سال اخر مامایی دانشگاه ازاد هستم ،معدل دیپلمم 19.36هس وزبان ترکی رو کامل بلدم ولی انگلیسی در حد پایه
    از توضیحاتتون خوندم ک فک کنم دانشگاه های دولتی بورسیه برای افراد زیر ۲۱ سال تعلق میگیره
    بااین شرایط به

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 اردیبهشت 1399 ساعت 23:03

      درود بر شما دوست عزیز، با توجه به سن شما بورسیه دولتی به شما تعلق نمیگیره، اما میتونید در آزمون بورسیه دانشگاه های خصوصی شرکت کنید و با گرفتن نتیجه مورد نظر می تونید تخفیف بگیرید. درآمد از کار دانشجوئی بسته به نوع کار دارد و نیاز به فراگیری زبان ترکی شما

  • هلیا
    30 فروردین 1399 ساعت 05:30

    سلام من دانشجوی مهندسی دانشگاه صنعتی شریف هستم ۱۹ سالم هستش و میخواهم در دانشگاه دولتی ترکیه رشته ی پزشکی رو شروع کنم و معدل نهاییم هم بالای ۱۹/۵ میباشد میخواهم بدانم شرایط تحصیلیم در قبولی برای دانشگاه دولتی موثر هست و اینکه اگر به هر دلیلی وسط دوره ی پ

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 فروردین 1399 ساعت 22:15

      سلام وقت بخیر دوست گرامی، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه شرکت کرده و نمره مناسب را اخذ کنید، نتیجه کنکور ایران شما بعد از اینکه نمره مورد نظر دانشگاه را اخذ کنید تاثیر دارد. با توجه به مصوبه جدید وزارت

  • فاطمه
    29 فروردین 1399 ساعت 17:30

    سلام خسته نباشید من امسال تازه دیپلم میگیرم و زبانم هم خوب نیست ولی معدلم همیشه بالای 18 بوده چجوری میتونم بورسیه بشم واسه پزشکی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 فروردین 1399 ساعت 22:14

      سلام وقت شما بخیر باشه دوست عزیز، برای بورسیه ۲ روش وجود داره بورسیه های ترکیه که هر سال در دی و بهمن میشه ثبت نام انجام بدید اما خب صرفا با معدل بالا سخته بورسیه گرفت، روش دوم شرکت در آزمون بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه هستش که موسسه دیموند هم مجری

  • فرشاد
    24 فروردین 1399 ساعت 12:07

    سلام وقتتون بخیر
    می خواستم بپرسم بعد از گرفتن مدرک پزشکی تو ترکیه می تونم همون جا کار کنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 فروردین 1399 ساعت 20:24

      درود بر شما
      امکان کار کردن شما به مهارت کسب شده در طول دوران تحصیلیتون بستگی داره در صورتی که از دانشجویان موفقی باشید طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه می توانید وارد بازار کار در ترکیه شوید.

  • A.A
    23 فروردین 1399 ساعت 19:24

    سلام،روز بخیر
    دانشجوی ترم دوم مهندسی شیمی هستم
    میخواهم برای بورسیه پزشکی شرکت کنم
    باید چیکار کنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      23 فروردین 1399 ساعت 22:25

      درود بر شما دوست عزیز، با توجه به اینکه تاریخ ثبت نام بورسیه دولتی (دی و بهمن) به اتمام رسیده است (شرایط سنی زیر ۲۱ سال و معدل حداقل ۱۸). میتوانید در آزمون بورسیه دانشگاه های خصوصی و با کیفیت ترکیه شرکت نمائید. این آزمون توسط موسسه دیموند در ایران برگ

  • علی
    16 فروردین 1399 ساعت 06:21

    سلام چرا رشته فیزیوتراپی نیستش تو اطلاعات سایتتون . کدوم دانشگاها مورد تاییده و هزینش چقدره و اینکه اونم ازمون میخواد؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 فروردین 1399 ساعت 16:24

      سلام وقت بخیر از بین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، دانشگاه حاجت تپه و استانبول کارشناسی این رشته و دانشگاه آنکارا، آتاتورک کاردانی فیزیوتراپی را ارائه میکنند. و برای ورود به این دانشگاه ها بایستی در آزمون مورد قبول این دانشگاه شرکت نمائید.

      • علی
        16 فروردین 1399 ساعت 20:40

        اگ قبول شدی پیوسته نیست ؟ یعنی اول باید کاردانی بگیری دوباره آزمون بدی کارشناسی بخونی ؟ بعد هم نمره چند میخواد تو ازمون ؟ و هزینه سالانش … لطفا همه ی سوالارو جواب بدین مهمه برام

  • S
    9 فروردین 1399 ساعت 16:04

    مرسی حتما مراجعه میکنم .
    ببخشید من میخواستم با کارشناس های موسسه صحبت کنم ولی کسی پاسخگو این شماره که نوشتن نیست

  • S
    9 فروردین 1399 ساعت 00:42

    سلام .
    هزینه دانشگاه دولتی رو ۲۰۰۰ دلار گفتین .
    این قیمت به روزه ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 فروردین 1399 ساعت 14:26

      درود بر شما این متوسط هزینه رشته های غیر پزشکی سال گذشته دانشگاه ها می باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت ها بهترین منبع سایت دانشگاه مدنظر شما می باشد.

      • S
        9 فروردین 1399 ساعت 15:53

        مرسی حتما مراجعه میکنم .
        ببخشید من میخواستم با کارشناس های موسسه صحبت کنم ولی کسی پاسخگو این شماره که نوشتن نیست

        • تیم تولید محتوا دیموند
          9 فروردین 1399 ساعت 23:09

          دوست عزیز سلام
          تا انتهای عید نوروز همه روزه از ساعت 12 الی 18 با شماره های 09196110415 و 09358223506 پاسخگوی شما هستیم.

  • جواد
    6 فروردین 1399 ساعت 22:56

    با سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم و اینکه دیپلم مجدد تجربی بگیری میشه تو ترکیه در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل داد؟
    منظور از کاردانش به تجربی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 فروردین 1399 ساعت 21:53

      درود بر شما دوست عزیز، محدودیتی برای ورود شما به دانشگاه های ترکیه وجود ندارد در صورتی که ۱۲ سال در مقطع دبیرستان در ایران تحصیل کرده باشید.

  • A.r
    1 فروردین 1399 ساعت 10:28

    سلام ..ببخشید امکان انتقال دانشجوی پزشکی به ترکیه وجود داره ؟ مثلا یه دانشجو سال دوم پزشکی ایران میتونه بره ترکیه و ادامه پزشکی رو در اونجا بخونه؟؟؟ مهمه لطفا جواب بدید

  • H
    25 اسفند 1398 ساعت 20:57

    سلام خسته نباشید. ببخشید میخواستم بدونم برای تحصیل پزشکی به انگلیسی، حتما باید مدرک زبانی ارائه شود؟ ( درهمه دانشگاه ها؟)
    و اینکه بورسیه در سال اول یا دوم حین تحصیل با جه شرایطی به فرد تعلق میگیرد؟
    و میشه لطفا بگید که در ترکیه شرایط کار دانشجویی چگونه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 اسفند 1398 ساعت 12:17

      سلام وقت شما بخیر، در بیشتر دانشگاه ها برای ورود به رشته پزشکی به زبان انگلیسی مدرک زبان نیاز می باشد. بورسیه برای رشته پزشکی صرفا یا دولتی می باشد و یا از طریق بالا بودن معدل اما در کل برای بورسیه رشته پزشکی شرایط تا حدی دشوار می باشد و باید تلاش زیادی

  • نیلوفر
    24 اسفند 1398 ساعت 15:01

    سلام وقت بخیر من معدل دیپلمم درحد قبولی هس و لیسانس آزمایشگاه تموم کردموو سابقه کار هم دارم،۲۸ سالمه،زبان انگلیسیم متوسط هس و مدرک ندارم و زبان ترکی هم بلد نیستم برای پذیرش در پزشکی در دانشگاه دولتی باید چیکار کنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 اسفند 1398 ساعت 12:01

      سلام وقت شما بخیر باشه، ملاک شما برای ورود به رشته پزشکی به نمره شما در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرتون بستگی دارد. باید برای این امتحان تلاش زیادی کنید و نقص معدلتون رو جبران کنید.

  • Sh
    17 اسفند 1398 ساعت 01:45

    سلام و وقت بخیر بنده مخترع علمی هستم و مدرک دیپلم زبان از زبانکده و دارنده دیپلم انسانی با معدل 17 و محصل در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی
    میخواستم بپرسم شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی در

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 اسفند 1398 ساعت 15:38

      درود بر شما دوست عزیز، بورسیه شدن در رشته پزشکی ترکیه بسته به شرایط مختلفی از جمله معدل، مقالات، اختراع و… دارد، هیئت بررسی مدارک متقاضیان تمام این موارد را بررسی میکند. با ثبت نام در بورسیه دولتی می توانید شانس خود را برای دریافت بورسیه محک بزنید. برا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 اسفند 1398 ساعت 15:41

      سلام وقت بخیر، به طور کلی ورود به مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیاز به ارائه مدرک gre و یا ales دارد. اما در برخی از رشته ها متقاضیان با ارائه مدارک تحصیلی خود می توانند پذیرش دریافت کنند، هزینه هر سال این دانشگاه بسته به دپارتمان تحصیلی شما دارد و حدو

    • زهرا عسگری دوست
      7 مرداد 1400 ساعت 13:58

      با سلام .من اینترن دانشگاه گیلان هستم.سوالم اینه ک بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی و رفتن ب طرح ، چه مسیری پیش روم هست واسه اینکه بتونم تو ترکیه به عنوان پزشک عمومی کار کنم یا برای تخصص تحصیل کنم ؟(پروسه اش به چ صورته)و حدودا چه هزینه های داره ؟ممنون میشم جواب بدین 💚🙏

  • اناهیتا
    17 اسفند 1398 ساعت 01:15

    سلام و وقت بخیر بنده دارای یک ختراع هستم و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی میخواستم بپرسم که میتونم با توجه به اختراعم بورسیه بشوم در رشته پزشکی؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 اسفند 1398 ساعت 15:41

      درود بر شما دوست عزیز، بورسیه شدن در رشته پزشکی ترکیه بسته به شرایط مختلفی از جمله معدل، مقالات، اختراع و… دارد، هیئت بررسی مدارک متقاضیان تمام این موارد را بررسی میکند. با ثبت نام در بورسیه دولتی می توانید شانس خود را برای دریافت بورسیه محک بزنید. برا

  • الی
    25 بهمن 1398 ساعت 02:07

    سلام
    کسیکه پرستاری میخونه میتونه برای رشته پزشکی دانشگاه های ترکیه اقدام کنه؟چون این رشته رو تو ایران نمیخونه مشکلی نداره؟
    و اینکه دانشگاه هاشون خوابگاه داره؟
    و من معدلم(کل دیپلم) بالا 18 هستش شرایط بورس رو دارم ؟؟زبان بلدم ولی هیچ امتحانی واسه مد

    • تیم تولید محتوا دیموند
      29 بهمن 1398 ساعت 12:09

      درود بر شما دوست عزیز، برای ورود به رشته پزشکی در ترکیه مقطع دیپلم شما در نظر گرفته میشه و نیازی به ارائه مدرک پرستاری شما نیست، دانشگاه ها خوابگاه دارن و مشکلی از این بابت نیست، معدل شما برای ورود به دانشگاه ها عالیست ولی برای رشته های شاخه علوم پزشکی

  • حسین
    15 بهمن 1398 ساعت 18:06

    سلام من 23 سالمه پیش دانشگاهی ریاضی معدل 13 و خوردی و فوق دیپلم حسابداری با معدل 14 و خوردی از دانشگاه آزاد… آیا میتونم برای پزشکی در ترکیه اقدام کنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 بهمن 1398 ساعت 09:43

      درود بر شما دوست عزیز، برای ورود به دانشگاه های ترکیه محدودیتی ندارید و میتوانید با شرکت در دوره های آمادگی آزمون دانشگاه های ترکیه وارد دانشگاه های دولتی شوید، اما برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیازی به آزمون ندارید، برای کسب اطلاعات بیشتر دربار

      • گلی...
        23 بهمن 1398 ساعت 00:54

        سلام خسته نباشید. من دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی خوندم و معدلم ۱۴ و ۱۳ هس آیا میتونم در رشته پزشکی تحصیل کنم؟ چون شنیدم که رشته تحصیلی دبیرستان مهم نیس و مهم قبولی در آزمون ها هس؟!

        • تیم تولید محتوا دیموند
          24 بهمن 1398 ساعت 00:50

          درود بر شما دوست عزیز، بله مانعی برای ورود به رشته پزشکی در ترکیه ندارید و با قبولی در آزمون دانشگاه میتوانید وارد رشته پزشکی شوید.

          • N
            24 مرداد 1399 ساعت 02:54

            من 22سالمه،و میخوام بدونم با قبولی در آزمون یوس با نمره بالا میتوانم به طور کاملا رایگان تحصیل کنم یا فقط تخفیف داده می‌شود؟ و اینکه با این قبولی بورسیه داده می‌شود برای تحصیل رایگان یا فقط مجوز ورود به دانشگاه است و بعد از چند ترم میتوانم بورسیه تحصیلی

          • تیم تولید محتوا دیموند
            25 مرداد 1399 ساعت 17:56

            سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، تحصیل رایگان در ترکیه از طریق ثبت نام در بورسیه های دولتی امکانپذیر هست، برای دانشگاه های دولتی نمره آزمون برای پذیرش در دانشگاه استفاده می شود و بورسیه از این طریق اعطا نمی شود، مگر اینکه معدل دوران تحصیل پزشکی شما بالا باشد

  • رضا
    13 بهمن 1398 ساعت 20:20

    با سلام من 17 سال دارم فارغ تحصیل تجربی با معدل 19.75 نظام جدید قصد تحصیل در رشته پزشکی با زبان انگلیسی در ترکیه دارم هزینه یک دانشگاه متوسط سالانه چقدر می شود؟ من البته به زبان انگلیسی زیاد مسلط نیستم .

    • Ali
      13 مرداد 1399 ساعت 21:06

      Hi. I want to study in medicine course in private university of Turkey.i want to know that how is the tuition in this colleges

      • تیم تولید محتوا دیموند
        14 مرداد 1399 ساعت 22:24

        Hello my friend, we have lots of foundation university in different cities, annual fees in these universities start from 12 thousand dollars, for more info call us.

  • Amir
    5 بهمن 1398 ساعت 23:39

    سلام من دانش آموز سال یازدهم هستم نمیتونم برای تحصیل ثبت نام کنم

  • مهری
    30 دی 1398 ساعت 10:20

    سلام وقت بخیر
    میشه لطفا اسم چند دانشگاه پزشکی ک دولتی باشه و در شهر استانبول و ازمیر باشه رو بگید؟
    من میخوام چندتا ازمون شرکت کنم و نمیدونم چطور دانشگاه هارو اولویت بندی کنم اونم فقط بین این دوشهر
    ممنون میشم کمک کنید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 دی 1398 ساعت 19:06

      درو بر شما دوست عزیز، در مورد شهر استانبول، دانشگاه استانبول، مارمارا، استانبول مدنیت. در مورد شهر ازمیر، اگه، دوکوز ایلول و چند دانشگاه دیگر این رشته را ارائه مینماید. برای کسب اطلاعات بیشتر ما تماس بگیرید.

  • Avlin
    26 دی 1398 ساعت 11:13

    سلام . من دیپلم فنی دارم و الان کاردانی تجهیزات فنی اتاق عمل میخونم زبان ترکی هم خوب بلدم در حد فول . ولی زبان انگلیسی رو نمدونم برای تحصیل در ترکیه پزشکی چیکار کنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 21:07

      درود بر شما دوست عزیز، در صورتی که مدرک کاردانی شما به عنوان پیش دانشگاهی شما در نظر گرفته شود میتوانید وارد رشته پزشکی شوید با توجه به تسلط شما به زبان ترکی پیشنهاد میشود پزشکی به زبان ترکی را در دپارتمان دانشگاه های ترکیه انتخاب نمائید. برای کسب اطلاعا

  • ایلین
    25 دی 1398 ساعت 09:56

    سلام ی سوال
    در صورت قبولی در ازمون یوس” مرحله دوم ازمون ک باید مهارت های زبان ترکی رو بسنجن ….. چه زمانی مرحله دوم اتفاق میوفته؟بلافاصله بعد از اعلام نتایج مرحله اول؟یا نزدیک ثبت نام در دانشگاه؟
    چون میخوام بدونم از بعد از ازمون تا ثبت نام دانشگاه….

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 10:01

      سلام دوست عزیز، این آزمون معمولا یک تا دو هفته قبل از ورود شما به دانشگاه برگزار میشود، اما تاریخ دقیق آن در Academic Calendar دانشگاه ذکر میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  • حمید
    21 دی 1398 ساعت 11:35

    سلام وخسته نباشیدببخشید من شنیدم قبولی پزشکی ترکیه علاوه برکنکور شرط سنی هم داردیعنی اگردونفرنمره یکسان درآزمون داشته باشن کسی که سن پایینتری دارد پذیرفته میشود آیا صحت دارد

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 دی 1398 ساعت 10:26

      سلام دوست عزیز، در صورتی که نمره آزمون دقیقا یکسان باشد بله شرایط سنی در نظر گرفته خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  • پروانه
    20 دی 1398 ساعت 20:31

    سلام وقتتون بخیر…..
    میخواستم بدونم برای ثبت نام ازمون یوس باید ب کدوم سایت مراجعه کنم؟
    و اینکه خودم میتونم ثبت نام کنم؟
    زمان دقیق ثبت نام رو از کجا بفهمم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

  • pari
    20 دی 1398 ساعت 17:59

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم زمان ثبت نام ازمون یوس از چ تاریخی شروع میشه؟ و اینکه از چه سایتی باید اقدام ب ثبت نام کنم؟خودم میتونم این کارو انجام بدم؟ پیشاپیش از پاسخ شما سپاس گزارم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 دی 1398 ساعت 10:25

      درود بر شما دوست عزیز، برخی از دانشگاه ها ثبت نام رو آغاز کردن و مدارک مورد نیاز رو دریافت می کنند، برای ثبت نام در این آزمون تنها سایت دانشگاه مورد نظر این آزمون را ثبت نام می نماید. خودتون هم می توانید ثبت نام کنید در صورتی که مستر کارد یا کارت های پرد

  • Aramesh
    13 دی 1398 ساعت 20:49

    سلام من ۱۹ سالمه و فوق دیپلم نرم افزار دارم با چ شرایطی میتونم دندانپزشکی ترکیه قبول بشم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 دی 1398 ساعت 22:17

      درود بر شما دوست عزیز، برای ورود به رشته دندانپزشکی در ترکیه رشته دبیرستانی شما در نظر گرفته نشده و طبق قانون ترکیه ۱۲ سال تحصیل در ایران برای ورود به دانشگاه های ترکیه در تمامی رشته ها ملاک قرار میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط ب

  • مریم
    12 دی 1398 ساعت 10:35

    سلام وقت بخیر .ببخشید من تطبیق دیپلم انجام دادم از فنی به تجربی خواستم بدونم که باید پیش دانشگاهی هم برای پزشکی ترکیه داشته باشم یا نه؟ ممنون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 دی 1398 ساعت 13:31

      درود بر شما، بر اساس قوانین سیستم آموزشی ترکیه ارائه مدرک ۱۲ سال تحصیل برای ورود به دانشگاه های این کشور الزامیست، با توجه به این نکته ارائه مدرک پیش دانشگاهی شما یکی از ملاکهای اساسی ورود به دانشگاه است.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در

  • Rata
    6 دی 1398 ساعت 18:55

    آیا با معدل نهایی 15 امکان پذیرش در رشته پزشکی هست؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      8 دی 1398 ساعت 09:51

      درود بر شما، با این معدل هم میشه در دانشگاه های دولتی ترکیه پذیرش گرفت، برای ورود به رشته پزشکی ترکیه بعد از نتیجه آزمون دانشگاه ها، معدل بررسی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • Sj
    29 آذر 1398 ساعت 10:52

    سلام من کارشناسی مامایی دارم با4سال سابقه کار اول اینکه میتونم تو ترکیه کار کنم با مدرکم یا نه؟دوم اینکه ویزای تحصیلی بگیرم چطور میتونم فرزندو همسرمو ببرم با خودم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 آذر 1398 ساعت 23:26

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، برای کار کردن در ترکیه باید درخواست ویزای کار برای کارفرمایان در ترکیه ارسال نمائید. بهتر است برای این کار ابتدا زبان ترکی بیاموزید. شما با دریافت ویزای تحصیلی میتوانید همسر و فرزند خود را همراه خود ببرید.

  • فريده
    22 آذر 1398 ساعت 21:35

    لطفا بگوييد اگر الان اقدام كنم براي خواندن رشته پزشكي در تركيه، ايا براي سال اينده ميتونم داشگاه را شروع كنم؟
    نمره بالاي ايلس دارم .
    دانشگاه دولتي امكانش هست؟
    امتحان يوس چهوقت هست؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 آذر 1398 ساعت 00:06

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه شرکت در آزمون یوس دانشگاه الزامیست و این آزمون از اواخر فروردین آغاز و تا اوایل خرداد ادامه دارد.
      برای ورود به دانشگاه های دولتی متقاضیان یه دوره برای آمادگی آزمون در کالج میگذرونن و بعد

  • Abolfazl mahmoodi
    21 آذر 1398 ساعت 21:36

    سلام خسته نباشید . من ۱۸ سالمه و قصد دارم که اگه کنکور دادم و نتیجه مد نظرم رو بدست نیاوردم اگه امکانش باشه در رشته پزشکی یا دندان پزشکی کشور ترکیه بورسیه بشم . مدرسه نمونه درس میخوندم و معدل نهاییم ۱۹٫۶۰ بود مدرک زبان هم از موسسه کانون زبان ایران دارم و

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 آذر 1398 ساعت 00:06

      سلام وقت بخیر دوست عزیز، ببینید دانشگاه های دولتی ترکیه به طور کا ارزان قیمت هستن و در بدو ورود امکان دریافت بورسیه ناچیز می باشد. دانشگاه های دولتی ترکیه از طریق یک آزمون استعداد یابی دانشجو میپذیرد و شما با گذراندن دوره کالج میتوانید در آزمون دانشگاه ه

  • گیتی
    15 آذر 1398 ساعت 22:56

    سلام و وقت بخیر
    دیپلم من رشته ی انسانی هست. آیا میتونم در ترکیه پزشکی بخونم؟ یا باید برم دنبال مدرک تجربی؟😢

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 آذر 1398 ساعت 14:28

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، مانعی برای تحصیل شما در رشته پزشکی وجود ندارد، فقط برای قبولی در دانشگاه های ترکیه شما باید آزمون YOS و یا Sat رو بدید و با توجه به نتیجه این آزمونها می توانید از دانشگاه ها پذیرش بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کا

    • Ali
      13 مهر 1400 ساعت 16:01

      سلام من ۱۹ سالمه با معدل کل دیپلم ۱۹/۶۰ در رشته تجربی قبول شدم وتمام نمرات پایانیم ۲۰ شده به جز درس زبان که ۱۷ شدم و مدرک دیپلم زبان انگلیسی هم دارم ایا میشه بورسیه پزشکی حاجت تپه بشم لطفا راهنماییم کنید

  • ناشناس
    21 آبان 1398 ساعت 19:20

    سلام من میخواستم بدونم برای قبولی در ازمون ها بهتر است ایران کلاس بریم یا ترکیه؟ اگر ترکیه هزینه های کلاس های ترکیه چقدره؟ومن که زبان ترکی را نمی دانم وایلس زبان هم ندارم باید چه کنم؟ایا برای ازمون ها حتمی باید به یکی از زبان ها مسلط باشیم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 آبان 1398 ساعت 11:06

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای آمادگی آزمون و یادگیری زبان بهتر است از کالجهای ترکیه استفاده کنید تا بازده و شانس قبولیتون رو افزایش بدید، شما بدون مدرک زبان هم میتوانید برای دوره اقدام کنید چون کلاسهای آموزش زبان ترکی هم زمان با دوره اصلی برگزار خواه

  • نورمحمد
    18 آبان 1398 ساعت 12:12

    سلام بنده سی ساله لیسانس حسابداری با معدل 18.19و معدل دیپلم پانزده به بالاست کلاس زبان استانبولی رو میگذرونم کلاس یوس هم می‌خوام شرکت کنم با چه نمره ای در یوس میشه پزشکی دولتی بخونم ممنون میشم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      21 آبان 1398 ساعت 09:56

      سلام دوست عزیز، ضمن آرزوی موفقیت برای شما خدمتتون عرض کنم نتیجه این آزمون برای ورود به رشته های گروه علوم پزشکی از ۹۵ به بالا میباشد، برای ثبت نام کالج و دوره های جدید میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • Mohammad
    15 آبان 1398 ساعت 13:47

    سلام
    در حين تحصيل كار قانونى هم ميتونيم داشته باشيم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 آبان 1398 ساعت 10:20

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، کار قانونی حین تحصیل در دانشگاه های ترکیه مانند سایر کشورها هفته ای ۲۰ ساعت میباشد.

  • لاله
    6 آبان 1398 ساعت 17:16

    سلام
    ۲۱ سال دارم
    مدرک ایلتس ندارم
    امتحان yosرا میترسم
    معدل۱۹/۳۴ذارم
    ایا میشود دانشگاه بدون ازمون برم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 آبان 1398 ساعت 21:30

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، امتحان یوس، امتحان سختی نیست در کل و متمرکز در ۳ مبحث ریاضی، هندسه و هوش هست، و شما میتوانید با استفاده از کالج نتیجه مطلوب را کسب کنید. در غیر این صورت میتوانید برای پذیرش در دانشگاه خصوصی اقدام کنید برای کسب اطلاعات بیشتر م

  • مائده
    4 آبان 1398 ساعت 18:40

    سلام .من ۳۳ سالمه و معدل دیپلم و پسش دانشگاهیم بالای ۱۹ هست.ایلتس ۶ هم دارم .برای پزشکی دانشگاه دولتی بدون ازمون ورودی امکان تحصیل دارم؟ در ضمن زبان ترکی هم اشنایی ندارم.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 آبان 1398 ساعت 21:31

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، ضمن آرزوی موفقیت برای شما باید خدمت شما عرض کنم برای ورود به دانشگاه دولتی ارائه نمره آزمون یوس و یا sat الزامیست و بدون این مدارک امکان ورود به رشته پزشکی دانشگاه دولتی وجود ندارد. اما با توجه به اینکه معدل بالائی دارید میت

      • نرگس شعبانی
        17 آذر 1399 ساعت 23:10

        سلام خسته نباشید من ۱۷ سال دارم پایه یازدهم تجربی هستم به زبان ترکی کمی تسلط دارم البته ترک همدان هستم ولی ترکی استامبولی هم کمی بلدم نمرات خوبی دارم حدودا همه از پایه دهم بالای ۱۷ و معدل پایانی ۱۹ و خورده ای بود در رشته های قرآنی و ورزشی فعالیت دارم الب

        • تیم تولید محتوا دیموند
          18 آذر 1399 ساعت 19:27

          درود به شما دوست عزیز، ترکیه انواع بورسیه تحصیلی را به متقاضیان ارائه میکند از جمله بورسیه دولتی، بورسیه دانشگاهی و بورسیه دانشگاه های خصوصی در رشته پر طرفدار پزشکی کمی رقابت سختتر میباشد اما برای رشته های پیراپزشکی شانس بالاتری دارید به دلیل تنوع بورسیه

  • یگانه
    3 مهر 1398 ساعت 12:13

    من معدل دیپلم ۱۹.۸۴ دارم و ۱۹ سالم هس اما مدرک ایلس ندارم….حتما باید مدرک زبان داشته باشم تا دانشگاه دولتی قبول شم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مهر 1398 ساعت 10:07

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر، برای بیشتر دانشگاه های ترکیه در ابتدا مدرک زبان نیاز نیست و دوره زبان رو میشه در دانشگاه گذروند، و ملاک ورود نتیجه شما در آزمون خواهد بود.

  • رضا
    2 مهر 1398 ساعت 19:59

    سلام من دیپلم ریاضی با معدل ۱۳/۴۰،سن ۴۳،آیا میتوانم در امتحان ورودی یوس شرکت کنم و در رشته پزشکی ترکیه ادامه تحصیل بدم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 مهر 1398 ساعت 10:30

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. برخی از دانشگاه های ترکیه محدودیت سنی نداشته و میتوانید در این دانشگاه ها تحصیل نمائید. برخی از این دانشگاه ها دولتی و برخی خصوصی میباشد.

      • kamyar
        5 آبان 1398 ساعت 01:30

        سلام وقت بخیر در پاسخ به سوال جناب رضا گفتید برخی از دانشگاههای دولتی شرایط سنی ندارند، میشه لطف کنید بگید کدوم دانشگاهها دولتی؟ چون موسساتی که در این خصوص فعال هستند هر کدوم یه جور حرف میزنند و خیلی ها گفتند همه دانشگاهها بدون شرایط سنی هست؟! و همین موض

        • تیم تولید محتوا دیموند
          12 آبان 1398 ساعت 00:08

          سلام دوست عزیز وقت شما بخیر،
          به طور کلی دانشگاه های ترکیه و قوانین حاکم بر این دانشگاه های به این صورت هستش که اولین ملاک نمره آزمون Yos و یا Sat میباشد زمانی ملاک سن در نظر گرفته میشود که نمرات تعداد زیادی از متقاضیان نزدیک به هم و یا حتی یکی باشد. ولی

          • fatemeh hosseinpour
            19 خرداد 1400 ساعت 05:33

            سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم من که مدرک زبان ندارم میشه برم ترکیه و در رشته پزشکی تحصیل کنم؟
            و ی سوال دیگه برای برگشت ب ایران تطابق ب راحتی انجام میشه؟

          • sanambari.it
            1 تیر 1400 ساعت 11:42

            سلام دوست عزیز
            برای تحصیل در ترکیه الزامی به داشتن مدرک زبان نیست و شما میتوانید در پیش دوره های دانشگاه به زبان دلخواهتان ثبت نام کنید و برای شرایط برگشت با توجه به اینکه دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران باشد یا خیر متفاوت است.
            برای اطلاعات بیشتر با مشاورین دیموند با شماره 02188191545 تماس بگیرید .

  • رها پارسا
    26 شهریور 1398 ساعت 22:42

    با سلام،میخواستم بدونم با شرایط سنی ۱۹ سال و معدل دیپلم.۱۸.۸۳ و مدرک ایلتس بالای ۶ امکان تحصیل در رشته پزشکی هست؟ و اینکه امکان گرفتن بورسیه هست؟

  • تینا
    14 شهریور 1398 ساعت 17:03

    سلام خسته نباشید من یه سوالی دارم ببینید من ایلتس با نمره هشت دارم اما متاسفانه مدل سه سال دبیرستانم بالا نیست معدل سال اولم 17 سال دومم هم هفده و خورده ای و سال سوم هم هم دوازده هست من امکان دریافت بورس تحصیلی رایگان رو دارم به زبان ترکی هم مسلط هستم می

    • تینا
      14 شهریور 1398 ساعت 17:06

      در رشته پزشکی منظورم هست

  • حسین
    9 شهریور 1398 ساعت 12:44

    سلام من 32 سالمه دیپلم ریاضی، چجوری میتونم دانشگاه دولتی ترکیه رو قبول بشم؟ چون هزینه خصوص واسم مقدور نیست
    چقدر طول میکشه تا آزمون بدم و قبول بشم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 شهریور 1398 ساعت 10:59

      سلام وقت شما بخیر دوست عزیز، برای قبولی در دانشگاه های دولتی ترکیه آزمون yos یا sat ملاک ورود خواهد بود. کسانی که میخواهند در این آزمونها شرکت نمایند معمولا از کالج ایران یا ترکیه استفاده میکنند و چند ماه روی مفاد این آزمون کار میکنند تا آشنائی کامل با ا

  • پناه
    5 شهریور 1398 ساعت 13:29

    سلام من دانشچو پزشکی سال پنجم هستم هر ترم معدلم 15 به بالا هست .میخواستم بدونم میشه بقیه درسمو ترکیه بخونم انتقالی بگیرم ؟ فرقی نمیکند کدام دانشگاه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 شهریور 1398 ساعت 17:08

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر باشه، ممنونم که دیموند رو انتخاب کردید در مورد سوال شما شایان ذکر است که با توجه به متفاوت بودن سیستم رشته پزشکی در ایران و ترکیه امکان اینکه تطابق واحد صورت بگیره متاسفانه وجود ندارد و چون سیستم پزشکی کشور ترکیه با اروپا ه

      • Nadia
        11 مرداد 1400 ساعت 08:42

        ايا با ديپلم رشته رياضى هم ميشه تو تركيه پزشكى خوند يا حتما بايد ديپلم تجربى داشته ياشيم ؟؟

        • sanambari.it
          4 شهریور 1400 ساعت 11:40

          سلام دوست عزیز
          بله امکان پذیرش تمامی افرادی که از دیپلم دوازده ساله برخوردارند وجود دارد ولی باید شرایط تحصیلی شما بررسی شود .
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین دیموند با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵ تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید