شهر شیان چین

Xi'an

شهر شیان چین در یک نگاه

شهر شیان چین ، مرکز استان شانک سی از جمهوری خلق بوده و یک شهر تحت‌استانی می‌باشد. این شهر در میانه دشت گوان ژانگ واقع شده است و علاوه بر آن که یکی از قدیمی ترین شهر های کشور چین می‌باشد، در میان چهار پایتخت باستانی جهان نیز از قدیمی‌ترین‌ها به شمار می آید. این شهر پایتخت برخی از مهم ترین سلسله های تاریخ چین همچون Western Zhou، Qin، Western Han، Sui و Tang بوده است. این شهر محل شروع راه ابریشم و همچنین محل استقرار ارتش تراکوتای امپراتور کین شی هوانگ بوده است.از سال ۱۹۹۰، ذیل بخشی از برنامه‌ی بازیابی اقتصادی چین، خصوصا در منطقه ی مرکزی و شمال غربی، این شهر به عنوان یک مرکز مهم صنعتی فرهنگی و آموزشی در این منطقه از چین مورد توجه قرار گرفت. در این شهر مراکز مهمی برای تحقیق و توسعه در باب امنیت ملی و برنامه ی فضایی وجود دارند. شهر شیان دارای ۹ منطقه و ۴ بخش است.دانشگاه شیان جیائوتونگ (XJTU)، یک دانشگاه C9 League است که در زمینه‌های مهندسی، فناوری، مدیریت و سلامت عمومی حرف‌هایی برای گفتن دارد. این دانشگاه در شهر شیان در استان شانکسی چین واقع شده است. این دانشگاه دارای رشته مختلف در حوزه‌های متنوع بوده از جمله: علوم، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، هنر، حقوق، فلسفه و آموزش مشغول پژوهش و تحقیق‌اند. این دانشگاه از سال ۱۹۳۰ به MIT شرق معروف شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند این دانشگاه را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی نام می برند.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    n/a

  • جمعیت

    8,275,000

  • میانگین دما

    ۳۴ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر شیان چین بدانیم

از سال ۱۹۹۰، ذیل بخشی از برنامه‌ی بازیابی اقتصادی چین، خصوصا در منطقه ی مرکزی و شمال غربی، این شهر به عنوان یک مرکز مهم صنعتی فرهنگی و آموزشی در این منطقه از چین مورد توجه قرار گرفت. در این شهر مراکز مهمی برای تحقیق و توسعه در باب امنیت ملی و برنامه ی فضایی وجود دارند. توجه این گزارش بیشتر به ویژگی‌ها و درآمد‌هایی است که به توسعه‌ی این شهر منجر میگردند.

دانشگاه های شهر شیان چین

جاذبه‌های گردشگری شهر شیان چین

  • جمعیت

    در سال ۲۰۱۵، شهر شیان چین جمعیتی بالغ بر ۸.۷ میلیون نفر داشت. در مقایسه با اطلاعات سرشماری سال ۲۰۰۰، جمعیت این شهر افزایشی ۶۷۵ هزار نفری داشته و از ۷.۴۱ میلیون نفر، به ۸.۷ میلیون نفر رسیده است. ۵۱.۶۶ درصد جمعیت را مردان و باقی آن را زنان تشکیل می‌دهند. در میان مناطق این شهر، یانتا با ۱.۰۸ میلیون نفر بیشترین جمعیت را دارد. جمعیت این شهر در سال 2021 جمعیت این شهر 8,275,000 براورد شده است.

  • فرهنگ

    تمدن فرهنگی شیان، از یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان وام می‌گیرد. تمدن گوانگ‌ژونگ‌رن را می‌توان ریشه باستانی شیان امروزی به حساب آورد. به ویژگی‌های خاص این منطقه عنوان «عجایب ده‌گانه‌ی گوانژونگ‌رن» داده می‌شود. شیان با عنوان «هشت چشم‌انداز با شکوه چانگ‌آن» نیز شناخته می‌شود.

  • حمل و نقل

    شیان یکی از مهم ترین و کارآمدترین شبکه های حمل و نقل در غرب چین است. قطارها، هواپیماها، و اتوبوس‌ها به طور منظم باعث ایجاد ارتباطات درون شهری می‌شوند. البته به خاطر وضع متروی شهر می‌توان گفت حمل و نقل درون شهری تا حدی آزار دهنده شده است. تا امروز خطوط ۱ و ۲ و ۳ مترو عملیاتی شده‌اند و چند خط دیگر نیز درحال ساخت‌اند و بااین حساب، فعلا بهتر است از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای سفرهای داخل شهریتان استفاده کنید.

  • آب و هوا

    شهر شیان چین تحت تاثیر بادهای موسمی قاره‌ای است. این شهر چهارفصل بوده در طول سال به طور معمول مرطوب است. در تابستان (بین ماه های ژوئن و آگوست) هوا گرم بوده و دما تا ۳۴ درجه ی سانتی‌گراد بالا می‌رود و در زمستان (بین ماه‌های دسامبر و فوریه) تا منفی ۶ درجه پایین می آید. تابستان ها معمولا گرم، طوفانی و شرجی می‌باشند و گاهی‌ اوقات، میزان رطوبت هوا به مرحله آزار دهنده می رسد. غیر از زمستان، آب و هوای شهر معمولا دلپذیر است.

  • اقتصاد

    مهم ترین مراکز صنعتی شیان عبارتند از: مرکز توسعه ی اقتصاد و فن‌آوری شیان و مرکز توسعه ی فناوری های پیشرفته‌ی شیان.اقتصاد در حال توسعه این شهر از صنعت توسعه‌ی نرم افزار حمایت میکند و این شهر در این زمینه در کشور چین پیشرو به حساب می‌آید. تا سال ۲۰۱۲ پارک نرم افزاری شیان واقع در مرکز توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی این شهر، بیش از ۱۰۰۰ شرکت جهت همکاری و ۱۰۶۰۰۰ نیروی استخدامی را جذب کرد

  • خرید

    در این شهر، در داخل یا خارج شهر، تعداد زیادی مرکز خرید بزرگ، فروشگاه‌ و سوپرمارکت وجود دارد. از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین آن‌ها، فروشگاه‌های Kai Yuan و Century Ginwa می‌باشند.صنایع دستی و عتیقه‌جات از محصولات خاص شهر شیان چین می‌باشند و صد البته که برای توریست‌ها و بازدیدکنندگان بسیار جذابند

هزینه های زندگی در شهر شیان چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۱,۷۴۴.۳۳ دلار آمریکا (۱۲,۱۱۸.۲۲ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۴۸۱.۵۰ دلار آمریکا(۳,۳۴۵.۰۹ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در شیان معادل ۳۷.۲۲ است.شاخص هزینه زندگی در شیان ۳/۸۱ درصد پایین تر از تهران است.اجاره خانه در شیان به طور متوسط ​​۵۸.۶۶٪ کمتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر شیان

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید