شهر شیامن چین

Xiamen

شهر شیامن چین در یک نگاه

شیامن در سواحل جنوب شرقی چین و در استان فوجیان واقع شده و شهری توریست‌پذیر می‌باشد. شیامن به مناظر دریایی جذابش مشهور است. به عنوان یکی از شهرهای مهم و در زمینه ورزش‌های دریایی می‌باشد و این موضوع به لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت است. شیامن در لغت به معنای دروازه چین بوده و این نام، از این جهت به این شهر داده شده است. شیامن یکی از پیشروترین شهرها در زمینه احداث مناطق مخصوص اقتصادی چین بوده است. این شهر به آب و هوای معتدل، تمدن هوکین، جزیره گولانگیو و هوای پاک و کم آلایش آن شهرت دارد. در سال ۲۰۰۶، شیامن دومین شهر از نظر مناسب بودن برای زندگی در چین شناخته شد. دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند می توانند با انتخاب دانشگاه های این شهر از زندگی در این شهر لذت ببرند.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    n/a

  • جمعیت

    3,720,000

  • میانگین دما

    ۲۷.۸ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر شیامن چین بدانیم

این شهر، از جزیره شیامن، جزیره گولانگیو، بخش شمالی رودخانه جیولانگ و بخش تونگ‌آن تشکیل شده است و از طریق Gaoji Seawall، پل شیامن با خشکی‌های چین کهن در ارتباط است. این شهر به جزیره Egret‌ نیز معروف است؛ چراکه صدها یا هزاران مرغ ماهی‌خوار در آن‌جا زندگی می‌کنند (Egret به معنی مرغ ماهی‌خوار سفید می‌باشد). علت وجود تعداد بالای مرغ‌های ماهی‌خوار نیز طبیعت زیبا و مناسب، هوای پاک و محیط پاک و تمیز این شهر می‌باشد.

دانشگاه های شهر شیامن چین

جاذبه‌های گردشگری شهر شیامن چین

  • جمعیت

    طبق سرشماری سال ۲۰۱۰، شهر شیامن چین جمعیتی در حدود ۳ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۴۷ داشته و این میزان جمعیت، حدود ۱.۸ برابر جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۰۰ می‌باشد (در آن سال جمعیت ساکنین این شهر ۲ میلیون ۵۳ هزار و ۷۰ نفر بوده است). . جمعیت این شهر در سال 2021 جمعیت این شهر 3,720,000 براورد شده است.

  • فرهنگ

    سال نوی چینی‌ها، که به جشن بهار نیز معروف است و بزرگداشت آن همه‌ساله و بسیار باشکوه برگزار می‌گردد. فستیوال توریسم، در نخستین روز ماه می هر سال برگزار می‌گردد. هدف از برگزاری این فستیوال، آشنا کردن توریست‌ها و بازدیدکنندگان با فرهنگ غنی شیامن است. البته در این فستیوال نمایش‌ها و فعالیت‌های نفس‌گیر متنوعی نیز وجود دارند که همگی مخصوص بازدیدکنندگان می‌باشند.

  • حمل و نقل

    اصلی‌ترین وسایل نقلیه در شهر شیامن چین ، اتوبوس‌، BRT‌ و مترو می‌باشد. در سیستم BRT شهر شیامن، مسیرهایی اختصاصی برای عبور اتوبوس در سطح شهر در نظر گرفته شده است و نحوه تهیه و استفاده بلیط آن نیز همانند قطارهای سبک شهری می‌باشد.تاکسی‌ها به راحتی در بسیاری از بخش‌های شهر یافت می‌شوند. استفاده از دوچرخه نیز در بین افراد مقیم شهر، به خصوص ساکنان جزیره شیامن، بسیار عادی است. برخلاف بسیاری از شهرهای چین، استفاده از موتورسیکلت، سه‌چرخه‌ و چرخ دستی در این شهر ممنوع می‌باشد

  • آب و هوا

    شهر شیامن چین آب و هوای نیمه‌گرمسیر شرجی موسمی دارد و تابستان‌های آن طولانی، گرم و مرطوب بوده و زمستان‌های آن کوتاه معتدل و خشک می‌باشد. گرم‌ترین ماه سال در این شهر ماه جولای می‌باشد که میانگین دمایی ۲۴ ساعته آن ۲۷.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است و سردترین ماه سال نیز ماه ژاویه بوده که میانگین دمایی آن ۱۲.۸ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. میانگین دمایی سالیانه این شهر، ۲۰.۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

  • اقتصاد

    شهر شیامن چین از اقتصادی گسترده و توسعه یافته بهره‌مند است. مهم‌ترین صنایعی که در این شهر حاضرند عبارت‌اند از: ماهی‌گیری، کشتی‌سازی، فرآوری محصولات غذایی، چرم‌سازی، نساجی، ساخت ابزارآلات ماشینی، صنایع شیمیایی، صنایع مخابراتی، و خدمات اقتصادی. این شهر با ۱۶۲ کشور و منطقه در سراسر جهان، ارتباطات تجاری و اقتصادی دارد و از سرمایه‌گذاری‌های خارجی، به خصوص سرمایه‌گذارانی از هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان بهره‌مند است.

  • خرید

    شهر شیامن چین در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های خوبی در زمینه توسعه و مدرنیزاسیون داشته است و مکان‌های تجاری بزرگ، فروشگاه‌های بسیار بزرگ، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های کوچک زیادی در این شهر ساخته و توسعه پیدا کرده‌اند.

هزینه های زندگی در شهر شیامن چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۱,۹۶۵.۹۷ دلار آمریکا (۱۳,۶۵۸.۰۲ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۵۴۵.۲۸ دلار آمریکا(۳,۷۸۸.۲۰ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در شیامن معادل ۴۱.۵۰ است.شاخص هزینه زندگی در شیان ۷/۲۵درصد بالاتر از تهران است.اجاره خانه در شیان به طور متوسط ۴۱.۷۸٪ کمتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی شهر شیامن چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید