شهر شانگهای چین

Shanghai

شهر شانگهای چین در یک نگاه

شهر شانگهای چین یکی از چهار شهری است که شهرداری آن به صورت مستقیم کنترل اوضاع را برعهده دارد. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان بوده و بیش از ۲۴ میلیون نفر شهروند در سال ۲۰۱۷ داشته است. شانگهای یکی از مراکز مهم اقتصادی جهان و نیز از جهت داشتن شلوغ‌ترین بندر کانتینر جهان، یک قطب حمل و نقلی مهم به حساب می‌آید. این شهر که بر روی دلتای رودخانه یانگتزه قرار گرفته است، در حاشیه جنوبی مدخل این رودخانه و در بخش مرکزی ساحل شرقی چین واقع شده است.

شانگهای در شمال، غرب و جنوب با استان‌های جیانگ‌سو و ژجیانگ هم مرز بوده و در شرق دریای شرقی چین متصل است. شانگهای به عنوان نمایشگاهی از توانمندی‌های اقتصاد پررونق کشور چین می‌باشد که به آسمان‌خراش‌های منطقه Lujiazui و موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی همچون City God Temple و Yu Garden مشهور است.

شانگهای مرکزی مهم از نظر تحصیلات عالی در کشور چین است و بیش از ۳۰ دانشگاه و کالج دارد. دانشگاه های این شهر مقصد محبوب دانشجویانی است که قصد تحصیل در چین را دارند.تعدادی از معتبرترین دانشگاه‌های چین در شانگهای قرار گرفته‌اند؛ از جمله دانشگاه فودان، جیائوتونگ شانگهای، تونگجی، دانشگاه معمولی چین شرقی (این دانشگاه‌ها از سوی دولت چین دستور به رعایت کلاس‌های جهانی دارند).

اطلاعات شهر

  • منطقه

    n/a

  • جمعیت

    27,796,000

  • میانگین دما

    ۳۵ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر شانگهای چین بدانیم

شهر شانگهای چین یکی از مراکز مهم تجارت و اقتصاد این کشور می‌باشد و از این نظر، در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی جهان، در رتبه سیزدهم قرار می‌گیرد.

دانشگاه های شهر شانگهای چین

جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای چین

  • جمعیت

    شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر چین و بزرگ‌ترین بخش شهری در سراسر جهان می‌باشد. شانگهای از نظر جمعیت در چین در رتبه نخست و در جهان، در رتبه پنجم قرار می‌گیرد.جمعیت این شهر در سال 2021 27,796,000 نفر تخمین زده شد.کارشناسان می‌گویند که جمعیت شهرهای شانگهای و پکن تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید

  • فرهنگ

    شهر شانگهای چین ، از نظر هنر و فرهنگ جایگاهی مخصوص دارد. در قلب این جایگاه نیز، تئاترخانه بزرگ شانگهای قرار گرفته است که دارای سه سالن مجزا بوده و معمولا میزبان ارکسترهای مطرح در سطح جهانی، رقاصه ها و شرکت‌های تئاتری می‌باشد.موزه شانگهای در میدان خلق، پر است از مصنوعات کهن چینی. فستیوال فرهنگی و بین‌المللی مد و پوشاک شانگهای، طراحان زیادی را همه ساله از سراسر جهان به شانگهای می‌آورد.

  • حمل و نقل

    شهر شانگهای چین سیستم حمل و نقلی گسترده‌ای دارد که مهم‌ترین وسایل آن، مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها می‌باشند. پرداخت هزینه عبور و مرور با این وسایل نیز با تهیه کارت حمل و نقل عمومی امکان پذیر خواهد بود.متروی شهر شانگهای هم شامل قطارهای زیرزمینی و هم زمینی می‌شود و به هر نقطه مهم شهری و حتی برخی از مناطق نزدیک شهری کشیده شده است.

  • آب و هوا

    شهر شانگهای چین آب و هوایی شرجی و نیمه گرمسیر داشته و هر چهار فصل را در طول سال تجربه می‌کند. بازه دمایی این شهر متنوع بوده و گرم‌ترین دما در تابستان (ژوئن تا آگوست) و خنک‌ترین دما در فصل زمستان (دسامبر تا فوریه) می‌باشد. در فصل تابستان، دما می تواند تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد برود و در گرم‌ترین ماه‌ها که جولای و آگوست باشند، درجه رطوبت هوا تا ۸۰ درصد می‌رسد. بیشتر بارش‌ها در شهر شانگهای در همین بازه تابستانی اتفاق می‌افتد اما شانگهای در کل شهر باران‌خیزی است.

  • اقتصاد

    شانگهای یکی از مراکز مهم تجارت و اقتصاد چین می‌باشد و از این نظر، در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی جهان، در رتبه سیزدهم قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس مطالعات واحد دانش اقتصادی در سال ۲۰۱۷، این شهر گران‌ترین شهر در کشور چین می‌باشد.در دو دهه اخیر، شانگهای یکی از پرسرعت‌ترین شهرها در جهان از نظر توسعه بوده است.شانگهای یکی از اصلی‌ترین مراکز صنعتی چین می‌باشد و نقشی کلیدی در صنایع سنگین کشور چین دارد

  • خرید

    به شهر شانگهای چین القابی همچون «بهشت خریدکنندگان» و «پاریس شرقی» داده‌اند. بنابراین اگر به این شهر آمدید، خرید را فراموش نکنید. فراهم آوردن بهترین تجربه خرید برای بازدید کننده از مهم‌ترین اولویت‌های توریستی شهر می‌باشد. از آنجا که این شهر یک بندر اصلی و بین‌المللی در چین به حساب می‌آید، بنابراین اصلا عجیب نیست که هر نوع جنسی که بخواهید در آن پیدا کنید و تجربه شیرینی از خرید را کسب کنید.

هزینه های زندگی در شهر شانگهای چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۴۳۵.۵۸ دلار آمریکا (۱۶,۹۲۷.۹۹ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۶۵۹.۶۷ دلار آمریکا(۴,۵۸۴.۹۱ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در شانگهای معادل ۵۰.۰۷ است.شاخص هزینه زندگی در شانگهای ۲۹.۵۷% بیشتر از تهران است.اجاره خانه در شانگهای به طور متوسط ​​۷۵.۸۸% بیشتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر شانگهای چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید