شهر جینان چین

Jinan

شهر جینان چین در یک نگاه

شهر جینان چین ، یا به رومی، سینان، مرکز استان شاندونگ در شرق چین می‌باشد. منطقه‌ای که امروزه با نام جینان می‌شناسیم، از ابتدای طلوع تمدن‌ها در این منطقه، نقش مهمی در تاریخ آن داشته است و همواره در تحولات ملی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا کرده و به عنوان قطب حمل‌ و نقلی شناخته می‌شود.

این شهر از سال ۱۹۹۴، شیوه مدیریتی تحت استانی داشته است. به دلیل داشتن ۷۲ سرچشمه‌ آرتزی، به این شهر لقب «شهر بهاری» داده شده است. طبق سرشماری سال ۲۰۱۰، جمعیت این شهر حدود ۶.۸ میلیون نفر برآورد شده است. همچنین این شهر به دلیل دانشگاه هایی که دارد مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در چین را دارند قرار دارد.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    غرب بخش مرکزی

  • جمعیت

    5,514,000

  • میانگین دما

    14/7 درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر جینان چین بدانیم

شهر جینان، به دلیل داشتن بیش از ۷۰ چشمه طبیعی که از پهنه شهر عبور می‌کند، به شهر چشمه‌ها معروف شده است. در میان این چشمه‌ها، چشمه Baotu معروف‌ترین آن‌هاست.

دانشگاه های شهر جینان چین

جاذبه‌های گردشگری شهر جینان چین

  • جمعیت

    در سرشماری ۲۰۱۰، جمعیت کل این منطقه ۶ میلیون ۸۱۶ هزار نفر اعلام گردید که از این بین، ۴ میلیون ۳۳۵ نفر در مناطق شهری ساکن بودند.جمعیت این شهر در سال 2021 5,514,000 نفر تخمین زده شد.شهر جینان چین دارای جمعیت مسلمان قابل توجهی است که اغلب در منطقه مخصوص به خود زندگی می‌کنند

  • فرهنگ

    مردم جینان همانند مردم سایر شهر‌های کشور، تمام عیدهای ملی را جشن می‌گیرند و علاوه بر آن، چند مراسم مخصوص به خود نیز دارند؛ مراسماتی همچون مراسم بین‌المللی هنرهای رزمی و مراسم معبد.

  • حمل و نقل

    سیستم حمل و نقل عمومی شهر جینان نخستین بار در سال ۱۹۳۸ شروع به کار کرد و اتوبوس‌ها وسیله حمل و نقل عمومی اصلی شهر شدند. هم‌اکنون، بیشتر مسیر‌های اصلی داخل شهری، یک مسیر ویژه اتوبوس نیز دارند. منطقه شهری جینان دارای بیش از ۲۲۰ مسیر حمل و نقل منحصر به فرد است.

  • آب و هوا

    شهر جینان چین ، در فصل بهار خشک و تقریبا بی‌باران بوده، در تابستان بارانی و گرم، در پاییز خنک و در زمستان، خشک و سرد (با بارش برفی اندک) می‌باشد. میانگین دمای سالانه آن حدود ۱۴.۷ درجه سانتی‌گراد و بارش سالانه آن اندکی بیش از ۶۷۰ میلی‌متر می‌باشد. ماه ژانویه در این شهر، سردترین و خشک‌ترین ماه بوده و میانگین دمایی در آن حدود ۰.۴ درجه زیر صفر می‌باشد و بارش در این ماه نیز ۵.۷ میلی‌متر است.

  • اقتصاد

    تمرکز بر روی صنایع با محور فن‌آوری، جینان را از شهری با صنایع سنگین و نساجی به شهری با صنایع متنوع تبدیل کرد. فن‌آوری اطلاعات، ابزارهای حمل و نقل، لوازم خانگی و محصولات زیست‌مهندسی، به اجزای لاینفک صنعت این منطقه بدل گشته‌اند.

  • خرید

    کوانچنگ‌لو، داگوئان یوآن، رنمین شانگچانگ و ساوت گیت، مناطقی هستند که می‌توانید در آن‌ها به دنبال خرید باشید. بین این‌ها، کوانچنگ‌لو بهترین مکان برای رفتن است. تعداد زیادی مغازه و فروشگاه از جمله مرکز خرید Guihe، بزرگترین مرکز خرید شهر، فروشگاه اجناس محلی، کتاب‌فروشی Xinhua، و نیز سایر برند‌های معروف را می‌توانید در کوانچنگ‌لو پیدا کنید.

هزینه های زندگی در شهر جینان چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۱,۵۵۷.۱۷ دلار آمریکا (۱۰,۸۲۲.۸۰ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۴۳۷.۳۳ دلار آمریکا(۳,۰۳۹.۵۴ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در جینان معادل ۳۳.۴۹ است.

شاخص هزینه زندگی در جینان ۱۳.۳۵% کمتر از تهران است.اجاره خانه در جینان به طور متوسط ​​۵۰.۶۵% کمتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر جینان چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید