شهر یورک انگلستان

York

شهر یورک انگلستان در یک نگاه

با نگاهی به قرون‌وسطی، می بینید که خانه‌های چوبی و فروشگاه‌های قدیمیِ شامبِلز (Shambles) به یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های انگلستان تبدیل‌شده‌اند. ساختمان کلیسای یورک یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع در اروپای شمالی و همچنین یکی از زیباترین کلیساهای گوتیک جهان است.در گذشته نام یورک، جورویک (Jorvik) یا قلمرو وایکینگ‌ها بود.
در موزۀ راه آهن ملی (National Railway Museum) می توانید تاریخ ۳۰۰ سال سیستم حمل‌ونقل ریلی، لوکوموتیوها و برخی از یک‌میلیون کالایِ صنعتِ ریلی را مشاهده کنید. مناطق اطراف این شهر دارای مکان‌های دیدنیِ بسیاری همچون قلعۀ هاوارد (Castle Howard) یکی از باشکوه‌ترین خانه‌های مجلل در انگلستان، یا صخره‌های خارق‌العادۀ بریمهام (Brimham Rocks) به‌عنوان مجموعۀ مهیجِ صخره‌های ساختۀ دست باد است.می توان با قطار از لندن به یورک رفت که حدوداً دو ساعت زمان می¬برد و یا از شهر لیدز (Leeds) تا یورک فقط بیست دقیقه طول می‌کشد.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    یورکشایر و هامبر

  • جمعیت

    220,854

  • میانگین دما

    ۹/۳ درجۀ سانتی‌گراد

  • بارندگی

    ۶۲۱ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر یورک انگلستان بدانیم

یورک یکی از شهرهای مهم انگلستان است که در محل تلاقی رودخانه‌های اوس و فاس در منطقهٔ یورک ‌شایر شمالی انگلستان واقع شده‌ است. این شهر به دلیل دارابودن میراث باشکوه تاریخی، یکی از شهرهای مهم منطقه محسوب شده و تاریخ بنای آن به حدود ۲٬۰۰۰ سال پیش می‌رسد. شهر یورک انگلستان باستاتی ترین شهر در منطقه شمالی انگلستان است. با توجه به صنعتی شدن بیشتر شهرها و باستانی بودن این شهر، شهر یورک یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی در اروپا به شمار می رود

دانشگاه های شهر یورک انگلستان

جاذبه‌های شهر یورک انگلستان

  • جمعیت

    بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ جمعیت شهر یورک بیش از ۲۰۱,۷۶۹ نفر بوده است. جمعیت یورک در سال 2020 حدود220854 نفر تخمین زده شدد.کل جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۱ حدوداً ۱۸۱۰۹۴ بوده است که ۹۳۹۵۷ نفر از آن‌ها را زنان و ۸۷۱۳۷ نفر را مردان تشکیل می‌دادند.

  • فرهنگ

    شهر یورک انگلستان به واسطه حضور فرهنگ‌های مختلف، بهشتی برای دوستداران هنر، فیلم و یا سالن‌های تئاتر است. شهر یورک اخیراً به نام شهرِ هنرهای رسانه‌ای یونسکو (UNESCO City of Media Arts) نام‌گذاری شده است. پروژۀ بارجِ هنری (The Arts Barge Project) نیز مهم‌ترین ابتکار در زمینۀ محل اجتماع هنرهای خارق‌العاده در یک قایق است که به مرکز شهر یورک تبدیل خواهد شد.

  • حمل و نقل

    سیستم حمل‌ونقل عمومی یورک، مرکز شهر و مناطق حومۀ را به یکدیگر متصل می‌کند. مبنای کاری سیستم اتوبوس‌رانی آن نیز به‌صورت هر نیم ساعت یک اتوبوس و برای مسیرهای پر تردد هر ده دقیقه یک اتوبوس است. همچنین از این ایستگاه به نقاط دور دست انگلیس تا ادینبورگ و نیوکاسل و مقصدهایی در جنوب و غربِ انگلستان از مسیر بیرمینگام نیز ایستگاه‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای شهر یورک انگلستان معتدل و گرم است. یورک به عنوان شهری با میزان بارش زیاد شناخته‌شده است. حتی در کم بارش ترین ماه‌های سال دارای بارندگی زیادی است. بر طبق سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن گایگر (Köppen-Geiger)، این منطقه در اقلیم اقیانوسی (Cfb) قرار دارد. میانگین دمای سالانۀ آن ۹/۳ درجۀ سانتی‌گراد است و میانگین بارندگی آن نیز ۶۲۱ میلی‌متر است.

  • اقتصاد

    اقتصاد شهر یورک انگلستان بر صنعت خدمات متکی است که شامل بخش دولتی، بهداشت، تحصیلات، مالی، فن‌آوری اطلاعات و توریسم می‌شوند و ۱۰.۷ درصد از میزان اشتغال را به خود اختصاص داده بود.صنعت توریسم همراه با مکان‌های تاریخی به‌عنوان مهم‌ترین عنصر در بخش اقتصادی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۹، شهر یورک به‌عنوان هفتمین شهرِ با تعداد بالای گردشگران در انگلستان و سیزدهمین شهر پر بازدید برای گردشگران خارجی شناخته شده است

  • خرید

    با وجود برندهای مختلف، اسامی خیابان‌های اصلی، فروشگاه‌های مستقل، عتیقه فروشی ها، فروشگاه‌های یورک می‌توانند بیشتر تقاضای مشتریان را برآورده کنند. می‌توانید با اتوبوس‌های متداول پارک‌سوار به خروجی طراح یورک (York Designer Outlet) بروید و برندهای معروف را با قیمت‌های خوب تهیه کنید و یا به مغازه‌های فضای باز بروید که بیش از یک‌صد فروشنده در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

هزینه های زندگی در شهر یورک انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۳,۲۰۶.۵۶ دلار آمریکا (۲,۴۴۸.۵۰ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۹۳۳.۰۳ دلار آمریکا(۷۱۲.۴۶ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در یورک معادل ۷۸.۸۳ و رتبه هزینه زندگی در شهر یورک ۱۲۷ در بین ۵۳۴ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر یورک

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید