شهر گوانگجو چین

Guangzhou

شهر گوانگجو چین در یک نگاه

شهر گوانگجو چین که به نام‌های دیگری مثل کانتون «Canton» نیز مشهور است، مرکز استان گوانگدونگ بوده و پرجمعیت‌ترین شهر این استان می‌باشداین شهر در کنار شهر‌هایی مثل شانگ‌های، پکن، شنژن، یکی از گران‌ترین شهرها به جهت مستغلات می‌باشد. یکی از معروف‌ترین رویدادهای شهر گوانگجو، بازارچه‌ای است به نام «Canton Fair». این بازارچه، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارچه‌های چین می‌باشد. نشریه Forbes، شهر گوانگجو را برای سه سال پیاپی، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، به عنوان برترین شهر تجاری چین انتخاب کرده است و می توان دانشگاه های این شهر را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در چین نام برد.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    جنوب چین

  • جمعیت

    13,635,000

  • میانگین دما

    ۲۹ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر گوانگجو چین بدانیم

گوانگجو امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز حمل و نقل و نیز، از مهم‌ترین بنادر کشور چین است. این شهر، یا بهتر بگوییم، کلان‌شهر، یکی از سه شهر بزرگ چین بوده و به دلیل کشیده شدن آن تا نزدیکی شهر‌های اطراف از جمله شهر فوشان، دونگوان، ژونگشان و شنژن، یکی از بزرگترین تراکم‌های شهری جهان را به وجود آورده است. گوانگجو یکی از پنج شهر ملی مرکزی چین (China’s Five National Central Cities) می‌باشد. گوانگجو در رده‌بندی شهری، به عنوان یک شهر Alpha-Global شناخته می‌شود.در سال‌های اخیر، رشد قابل توجه ای در تعداد خارجی‌های دارای اقامت و مهاجران به وجود آمده است. این مهاجران اغلب از کشور‌های جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، اروپای شرقی و به خصوص، از آفریقا می‌باشند و همین، موجب شده تا به گوانگجو، لقب «پایتخت جهان سوم» داده شود.

دانشگاه های شهر گوانگجو چین

جاذبه‌های گردشگری شهر گوانگجو چین

  • جمعیت

    جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۰، حدود ۱۲.۷۸ میلیون نفر بوده است. جمعیت ساکن شهر آن نیز حدود ۱۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۶۵۴ نفر است و باقی‌مانده جمعیت، در مناطق روستایی اطراف شهر ساکن‌اند..جمعیت این شهر در سال 2021 در حدود 13,635,000 نفر تخمین زده شد.

  • فرهنگ

    فرهنگ بومیان کانتونی را می‌توان زیرمجموعه‌ای از فرهنگ‌های مناطق جنوبی یا لینگ‌نان به حساب آورد. در خانه اپرای شهر گوانگجو چین و ارکستر سمفونی این شهر، هم موسیقی‌های غربی اجرا می‌شود هم چینی. موسیقی کانتونی، یک استایل سنتی خاص این شهر بوده و کانت‌پاپ، شکل محلی موسیقی پاپ و راک-اند-رول می‌باشد.

  • حمل و نقل

    گوانگجو یک سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و کارا وجود دارد که گشت‌و‌گذار در داخل شهر را بسیار آسان می‌کند. با استفاده از کارت‌های الکترونیکی Yang Cheng Tong، که در فروشگاه‌های رفاهی سراسر شهر موجود است، می‌توانید با قیمتی نازل‌تر، از وسایلی چون اتوبوس‌، مترو و حتی برخی از تاکسی‌ها استفاده کنید.

  • آب و هوا

    شهر گوانگجو چین بخشی از دلتای رود پرل بوده و آب‌ و هوای آن، نیمه گرمسیری مرطوب می‌باشد. این شهر دقیقا زیر مدار راس‌السرطان قرار گرفته و آب و هوای دل چسب آن، مزیت مهمی برای مسافرپذیری آن می‌باشد. این شهر در بیشتر فصول سال، آب‌ و هوایی گرم و شرجی دارد؛ اما مانند بسیاری از مناطق چین، ۴ فصل می‌باشد. تابستان‌های آن (از ژوئن تا سپتامبر) مرطوب، شرجی و گرم بوده و زمستان‌های آن (از دسامبر تا مارس) معتدل و خشک است.

  • اقتصاد

    گوانگجو اصلی‌ترین مرکز تولیدات دلتای رود پرل، از پیشروترین‌ها در تجارت و صنعت کشور چین، می‌باشد. در سال ۲۰۱۳، GDP آن به ۱۵۴۲ میلیارد ین (۲۴۸ میلیارد دلار) رسید و میزان سرانه آن، ۱۲۰،۵۱۵ ین (۱۹،۴۵۹ دلار) بود. گوانگجو یکی از موفق‌ترین شهرهای کشور چین است. بازارچه کانتون «Canton Fair»، که پیشتر به «همایش واردات و صادرات چین» مشهور بود، سالانه در ماه آوریل و اکتبر توسط وزارت‌خانه اقتصاد این کشور برگزار می‌گردد.

  • خرید

    شهر گوانگجو به بهشت فروشندگان معروف است. این شهر دارای تنوع محصولی بسیار بالا و قیمت‌های بسیار نازلی است و مراکز تجاری بسیار متنوعی دارد. Shangxiajiu Road، Beijing Road و Shifu Road، از مراکز مهم تجاری این شهر بوده و پر هستند از فروشندگان و برندهای قدیمی محبوب و نیز، مراکز خرید مدرن و مصداق بارزی از اختلاط سنت و مدرنیته می‌باشند.

هزینه های زندگی در شهر گوانگجو چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۱,۹۷۴.۳۷ دلار آمریکا (۱۳,۷۰۴.۲۸یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۵۴۰.۹۹ دلار آمریکا(۳,۷۵۵.۰۳ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در گوانگجو معادل ۴۱.۳۶ است.شاخص هزینه زندگی در گوانگجو ۷.۰۴% بیشتر از تهران است.اجاره خانه در گوانگجو به طور متوسط ​​۱۸.۳۸% کمتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر گوانگجو چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید