شهر کمبریج انگلستان

Cambridge

شهر کمبریج انگلستان در یک نگاه

شهر کمبریج انگلستان به داشتن مردمی مهربان و محیطی دانشگاهی، شهرت دارد که به همین دلیل بسیاری از دانشجویان پرشور از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه کمبریج به این نقطه از جهان می‌آیند.در قلب شهر بسیار زیبای کمبریج، دانشگاه کمبریج قرار دارد که دارای ۳۱ کالج با معمارهای خیره‌کننده است که معروف‌ترین آنها کالج کینگز (Kings College) است که دارای یک کلیسای گوتیک منحصر به فرد و فهرستی درخشان از دانشجویان پیشین این دانشگاه است.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شرق انگلستان

  • جمعیت

    118,927

  • میانگین دما

    10.6 درجۀ سانتی‌گراد

  • بارندگی

    673 میلی‌متر

بیشتر درباره شهر کمبریج انگلستان بدانیم

شما می‌توانید روز خود را در میدان شلوغ این شهر سپری کنید و یا به‌آرامی در کنار رودخانه کم (River Cam) به استراحت و تفرج بپردازید، به هر شکل کمبریج مکان واقعاً جالبی برای تفرج است.می‌توانید از پیاده‌روی آرامش‌بخش در باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج (Cambridge University Botanic Garden) لذت ببرید، یا به تماشای ملخ طلایی ۲۴ قیراطی، کورپس کلاک (Corpus Clock) در کتابخانه تیلور کالج کورپس کریستی (Corpus Christi) بپردازید.حتماً در یکی از انبوه چای‌خانه‌های شهر کمبریج به رفع خستگی بپردازید. فیتزبلیز (Fitzbillies) که از دهه ۱۹۲۰ پابرجاست، یکی از مکان‌های وابسته به کمبریج و یک نقطه دنج برای صرف چای بعدازظهر سنتی است. جالب است که بدانید مردم علاقه زیادی دارند که برای گذراندن اوقات فراغت به کنار نهر تفریحی کمبریج شیر (Cambridgeshire) بروند. شرکت‌هایی نظیر فاکس نرو بوتس (Fox Narrowboats) قایق ها را به صورت روزانه یا هفتگی اجاره می دهند.با استفاده از قطار می‌توانید در مدت ۵۰ دقیقه به شهر تاریخی کمبریج در شمال شرق لندن بروید.

دانشگاه های شهر کمبریج انگلستان

جاذبه‌های شهر کمبریج انگلستان

  • جمعیت

    در سرشماری سال ۲۰۱۱ بریتانیا، جمعیت این شهر ۱۲۳۸۶۷ نفر بود که ۲۴۴۸۸ نفر از آنها دانشجو بودند. در سال 2020 جمعیت کمبریج طبق برآوردها برابر با 118927 تخمین زده شده است.ترکیب جمعیتی کمبریج در طول سال تحصیلی به‌شدت تغییر می‌کند، بنابراین اندازه‌گیری آن بسیار دشوار است

  • فرهنگ

    آمفی‌تئاتر هنر (Arts Theatre)، سالن تئاتر سنتی و اصلی شهر کمبریج است که با ظرفیت ۶۶۶ صندلی در مرکز شهر واقع‌شده است. بزرگ‌ترین محل برگزاری منظم تئاتر در شهر، سالن کورن اکسچنج کمبریج (Corn Exchange) با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر ایستاده یا ۱۲۰۰ نفر صندلی است. در داخل شهر چندین موزه مشهور وجود دارد که بعضی از آنها توسط کنسرسیوم موزه‌های دانشگاه کمبریج و برخی دیگر مستقل از آن اداره می‌شوند.

  • حمل و نقل

    تردد در شهر کمبریج ساده و آسان است، البته اگر نخواهید با خودرو شخصی رانندگی کنید. بهترین راه برای تردد در کمبریج دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌ها را می‌توانید در هر تعداد از مغازه‌های کرایه دوچرخه در مرکز کمبریج تهیه کنید.همچنین تعدادی از اتوبوس‌های محلی ویژه حمل‌ونقل بازدیدکنندگان به سراسر شهرستان هستند.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای شهر کمبریج انگلستان مشابه سایر نقاط بریتانیا است، اما به دلیل آن است که در منطقه پوشیده‌تری در شرق انگلستان قرار دارد، در این ناحیه بارش باران در مقایسه با سایر نقاط کشور به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کمتر است. زمستان‌ها بسیار سرد و اغلب بارانی است اما در این منطقه کمتر از بقیه انگلستان برف می‌بارد. تابستان‌ها خشک و درجه حرارت بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

  • اقتصاد

    شهر کمبریج انگلستان دارای اقتصاد متنوع و پرقدرت در بخش‌هایی از قبیل تحقیق و توسعه، مشاوره نرم‌افزار، مهندسی، صنایع تولیدی، داروسازی و گردشگری است. این شهر در سال ۲۰۱۰ از سوی نشریه فوربس به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان معرفی گردید که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون پوند از طریق گردشگری درآمد کسب می‌کند.پارک علم و فناوری کمبریج (Cambridge Science Park) که بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه تجاری در اروپا است،

  • خرید

    شهر کمبریج انگلستان یک شهر جمع‌وجور با انتخاب فوق‌العاده برای خرید است. شما می‌توانید به بازارهای شلوغ و بدون تعطیلی بروید و از بازارهای محلی در میدان مارکت خرید کنید یا به بازار صنایع‌دستی Saturday All Saint’s Garden بروید که دارای تعداد زیادی بوتیک و فروشگاه مستقل، مرکز خرید و همچنین اجناس برند است. به‌هرحال، کمبریج همه این‌ها را یکجا دارد. اگر اهل خرید هستید، حتماً کمبریج را دوست خواهید داشت

هزینه های زندگی در شهر کمبریج انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۳,۲۶۲.۶۳ دلار آمریکا (۲,۴۸۷.۳۸ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل۹۴۹.۲۸ دلار آمریکا (۷۲۳.۷۱ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در کمبریج معادل ۷۵.۲۷ و رتبه هزینه زندگی در شهر کمبریج ۱۱۳ در بین ۵۳۹ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید