شهر هانگژو چین

Hangzhou

شهر هانگژو چین در یک نگاه

شهر هانگژو چین ، واقع‌ در جنوب شرقی استان ژجیانگ، به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی که در طول قرن‌ها به وجود آمده‌اند، از محبوب‌ترین‌ها در بین بازدیدکنندگان و توریست‌ها می‌باشد. مارکو پولو در توصیفات خود از این شهر، آن را به بهشت تشبیه می‌کند. این شهر بیشتر به مکان‌های آرام و خوش‌منظره و باغ‌ها و تپه‌های فراوان مشهور است.شهر هانگژو چین بزرگ‌ترین سیستم اجاره‌دهی دوچرخه در سراسر دنیا را داراست؛ به طوری‌که بیش از ۳ هزار ایستگاه کرایه دوچرخه و بیش از ۷۰ هزار دوچرخه در سراسر شهر وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند یک دوچرخه کرایه کرده و به مدت یه ساعت از دوچرخه سواری رایگان لذت ببرند.دریاچه West Lake به عنوان سمبل این شهر، به عنوان یکی از زیبا‌ترین مناظر طبیعی چین شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۱، این دریاچه از سوی یونسکو به عنوان یک میراث جهانی شناخته شد.

هانگژو، جمعیت دانشجوی بسیار زیادی دارد و همچنین دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در چین را نیز در خود جای داده است. دانشگاه‌های عمومی همچون دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه صنعتی ژجیانگ و دانشگاه Hangzhou Normal از مهم‌ترین دانشگاه‌های این شهر می‌باشند. شیاشا، واقع در نزدیکی انتهای شرقی شهر و شیائوشان، واقع در انتهای غربی شهر، شهرک‌های دانشگاهی مهمی بوده و چندین دانشگاه و کالج را در خود جای داده‌اند

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شرق چین

  • جمعیت

    7,845,501

  • میانگین دما

    ۳۴ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    2 درجه سانتی گراد

بیشتر درباره شهر هانگژو چین بدانیم

هانگژو یکی از ۷ پایتخت باستانی کشور چین بوده و دولت چین آن را بع عنوان شهری تاریخی-فرهنگی معرفی و طراحی کرده است. تاریخ این شهر به ۲۲۰۰ سال پیش و به سلسله کین (۲۲۱ سال پیش از میلاد مسیح) باز می‌گردد. پس از آن که هانگژو به کانال Grand (که ابتدای آن در پکن و انتهای آن در هانگژو قرار دارد) متصل گردید، رشد کرد و رونق گرفت. این شهر در سال‌های ۹۰۷ تا ۹۷۸ و در سلسله‌های پنجگانه و دوره پادشاهی‌های ۱۰ گانه، پایتخت کشور ووئه بود. سپس در سال ۱۱۳۲، به عنوان پایتخت سلسله Southern Song انتخاب شد.

دانشگاه های شهر هانگژو چین

جاذبه‌های گردشگری شهر هانگژو چین

  • جمعیت

    شهر هانگژو چین طبق سرشماری سال ۲۰۱۰، جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۹ نفر را در خود جا داده است .جمعیت این شهر در سال 2021 حدود 7,845,501 نفر تخمین زده شد.

  • فرهنگ

    موزه‌های متعددی در شهر هانگژو چین وجود دارند که دارای که هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح ملی از اهمیت خوبی برخوردارند. موزه ملی ابریشم چین، در نزدیکی West Lake، یکی از نخستین موزه‌های استانی در چین بوده بزرگ‌ترین موزه ابریشم جهان می‌باشد. موزه ملی چای چین نیز یک موزه ملی با محوریت چای و فرهنگ مربوط به آن است. موزه استانی ژجیانگ، دارای مجموعه‌ای نفیس از مطالعات انسانی، نمایشی و پژوهشی با بیش از صدهزار اثر فرهنگی می‌باشد.

  • حمل و نقل

    این شهر در داخل شبکه حمل و نقل سریع شرق چین واقع شده و از قطارهای سریع‌السیر راحت و بزرگراه‌های ارتباطی به شهرهای توریست‌پذیر این منطقه همچون شانگ‌های، سوژو و نانجینگ بهرمند است.انواع مختلفی از اتوبوس‌ها در شهر فعال‌اند. مترو و قطارهای زیرزمینی این شهر هرچند محدود‌اند، اما روزبه‌روز در حال توسعه و گسترش‌اند. تاکسی‌ها نیز مانند سایر شهرها در دسترس‌اند. تاکسی‌های این شهر به رنگ فیروزه‌ای روشن بوده و به راحتی در سطح شهر قابل تشخیص‌اند.

  • آب و هوا

    شهر هانگژو چین آب و هوایی شرجی و نیمه‌گرمسیری داشته که در طول سال عموما وضعیت گرم و معتدل خود را حفظ می‌کند. هوای دل‌پذیر و معتدل این شهر، به لحاظ توریستی، امتیاز مهمی برای آن محسوب می‌شود و احتمالا یکی از دلایل محبوبیت آن نزد خارجی‌هاست. همانند بیشتر مناطق چین، این منطقه نیز ۴ فصل می‌باشد. تابستان‌های آن طولانی، گرم و شرجی بوده و دمای آن معمولا تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود. پاییز در این شهر خنک و صاف بوده و زمستان‌ نیز خشک و سرد می‌باشد و دما به ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نیز می‌رسد.

  • اقتصاد

    وضعیت اقتصادی شهر هانگژو چین از سال ۱۹۹۲ به سرعت در حال پیشرفت بوده است. هانگژو شهری صنعتی با بخشهای متنوع همچون صنایع نوری، کشاورزی و منسوجات می‌باشد.منطقه توسعه صنعتی فوق پیشرفته هانگژو (HHTZ)به خود لقب دره سیلیکون چین را می‌دهد. گروه علی‌بابا، بزرگترین سایت آنلاین بنگاه به بنگاه جهان و بزرگ‌ترین وب‌سایت کشور چین به لحاظ ارزش اقتصادی نیز در این منطقه فعال است

  • خرید

    خرید کردن در این شهر بسیار آسان و سهل است. بازدیدکنندگان برای این منظور به خیابان هفنگ می‌روند. این خیابان یکی از معروف‌ترین و تاریخی‌ترین خیابان‌ها در شهر است و تجلی سلسله Southern Song می‌باشد. خریداران می‌توانند در کنار لذت‌بردن از ساختمان‌های ساخته شده به سبک قدیمی، کالاهای عرضه‌شده متنوع همچون ابریشم، زربافت و چای را نیز تهیه کنند.

هزینه های زندگی در شهر هانگژو چین

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با۱,۶۶۳.۳۸ دلار آمریکا (۱۱,۵۴۵.۶۶ یوان چین) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل۴۵۹.۷۲ دلار آمریکا(۳,۱۹۰.۹۷ یوان چین) است. شاخص هزینه زندگی در هانگژو معادل ۳۶.۴۸ است.شاخص هزینه زندگی در هانگژو ۵.۶۰% کمتر از تهران است.اجاره خانه در هانگژو به طور متوسط ​​۲۸.۷۰% کمتر از تهران است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زنذگی در شهر هانگژو چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید