شهر منچستر انگلستان

Manchester

شهر منچستر انگلستان در یک نگاه

سراسر منچستر پر از انرژی و خلاقیت است که هر روز در آن جشنواره‌های هنری، موسیقی، غذا، کمدی و خیلی چیزهای دیگر برگزار می‌شود.منچستر زادگاه دو تیم فوتبال انگلستان، یعنی منچستریونایتد و منچستر سیتی است که می‌توانید با یک تور استادیوم جاذبه تاریخی و افسانه‌ای این باشگاه‌های ورزشی خاص را از نزدیک ببینید.شما می‌توانید از لندن با ۱ ساعت پرواز و یا ۲ ساعت قطار به منچستر بروید. در اصل ممکن است شما بخواهید مستقیماً از کشور موطن خود به منچستر که بزرگ‌ترین فرودگاه خارج از لندن را دارد پرواز نمایید که از ۲۵۵ نقطه جهان مسافر می‌پذیرد.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شمال غربی انگلستان

  • جمعیت

    532,200

  • میانگین دما

    10/5 درجۀ سانتی‌گراد

  • بارندگی

    ۹۲۹ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر منچستر انگلستان بدانیم

منچستر به عنوان یکی از برترین شهرهای کشور انگلستان لقب گرفته و یکی از شهرهای پربازدید این کشور است. شهر منچستر به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و گشت گذار در این شهر بسیار لذت بخش است.

دانشگاه های شهر منچستر انگلستان

جاذبه‌های شهر منچستر انگلستان

  • جمعیت

    منچستر شهری بزرگ و بخشی از کلان‌شهر منچستر بزرگ در شمال غربی انگلستان است. این شهر، با جمعیت ۵۳۰۳۰۰ نفر ششمین شهر پرجمعیت انگلستان در سال ۲۰۱۶ بود جمعیت منچستر در سال 2021 حدود 532200 نفر تخمین زده شد.

  • فرهنگ

    منچستر در زمینه­ ی فرهنگ، بسیار غنی است.. این شهر زادگاه هنرمندان مستقل و تولید آثار نمایشی معروف جهان است. در این شهر در زمینه هنر، همه‌چیز از شاهکارهای کلاسیک گرفته تا انجمن‌ها و پویش‌های اجتماعی و تاریخ فوتبال در موزه‌ها و گالری‌ها به زیبایی به تصویر کشیده‌اند که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند و شما می‌توانید به‌راحتی به بازدیدهای خود از این شهر ادامه دهید.

  • حمل و نقل

    به لحاظ سیستم حمل‌ونقل عمومی، منچستر از امکانات خوبی برخوردار است. سیستم حمل‌ونقل سریع مترولینک (Metrolink Rapid Transit)، سریع و کارآمد است، درحالی‌که اتوبوس‌های مرکز شهر متروشاتل رایگان هستند که دو مسیر چرخشی شامل همه ایستگاه‌های مهم قطار، ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های مترو تردد می‌کنند. همچنین خیابان‌های منچستر دارای مسیر ویژه دوچرخه‌سواری است.

  • آب و هوا

    آب‌ و هوای منچستر معتدل و به‌طورکلی گرم و مرطوب است. منچستر در طول سال بارش قابل‌توجهی دارد. این موضوع حتی در کم بارش ترین ماه‌های سال هم صدق می‌کند. میانگین دمای سالانه منچستر ۱۰.۵ °C است. در یک سال میانگین بارش سالانه ۹۲۹ میلی‌متر است.

  • اقتصاد

    اقتصاد منچستر یکی از بزرگ‌ترین‌های انگلستان محسوب می‌شود.مرکز تجاری منچستر در ناحیه مرکزی منچستر قرار دارد و بیشتر در خیابان‌های اطراف مرکز شهر یعنی اسپینگ فیلد، موزلی، دینزگیت، کینگ و پیکادلی گاردنز (Spinningfields, Mosley Street, Deansgate, King Street and Piccadilly Gardens) تمرکزیافته است

  • خرید

    منچستر به خاطر تسهیلات فراوان خود در حیطه خرید که شامل محصولات طراحان زبردست بریتانیایی و برندهای به نام جهانی و تخفیفات استثنایی می‌باشد، بسیار معروف است. از مراکز خرید و خیابان های معروف می توان به خیابان مارکت استریت (Market Street)،فروشگاه های هاروی نیکلاس (Harvey Nichols) و سلفریجز (Selfridges) و مرکز خرید ترافورد (Trafford Centre) اشاره کرد.

هزینه های زندگی در شهر منچستر انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۹۹۸.۹۸ دلار آمریکا (۲,۲۹۸.۰۷ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۸۵۴.۳۲ دلار آمریکا(۶۵۴.۶۵ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در منچستر معادل ۷۰.۳۳ و رتبه هزینه زندگی در شهر منچستر ۱۷۸ در بین ۵۴۲ شهر جهان است

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

مشاهده جدول

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید