شهر لیورپول انگلستان

Liverpool

شهر لیورپول انگلستان در یک نگاه

شهر لیورپول انگلستان زادگاه گروه‌های چهارتایی بیتل (Fab Four) است. شما می‌توانید بعدازظهر خود را در موزه بیتل ها (Beatles Story) سپری کنید و خانه‌هایی را که جان لنون و پول مک کارتنی در آنجا بزرگ‌شده‌اند را مشاهده نمایید .
در شهر لیورپول هفت موزه وجود دارد که بازدید از آنها رایگان است. شما می‌توانید به سایت Tate Liverpool موزه هنرهای مدرن لیورپول رفته و از جزئیات موزه‌ها مطلع شوید.
لیورپولی‌ها همگی عاشق ورزش هستند. این شهر زادگاه دو تیم بزرگ لیگ برتر فوتبال یعنی لیورپول و اورتون است.
آیا می‌دانستید که خیلی از جاذبه‌های اصلی لیورپول در حول‌وحوش Albert Dock واقع‌شده‌اند. پس بهتر است که به تورهای پیاده‌روی لیورپول که هرروز برگزار می‌شود، ملحق شوید.
از لندن تا لیورپول با قطار ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه راه است.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شمال غربی انگلستان

  • جمعیت

    ۹۰۱,۷۰۸

  • میانگین دما

    ۹.۴ درجه

  • بارندگی

    ۷۹۶ میلیمتر

بیشتر درباره شهر لیورپول انگلستان بدانیم

لیورپول شهری بندری در شمال غربی انگلستان واقع در منطقه مرزیساید است. این شهر در پای‌رود مِرزی قرار دارد. سال ۱۲۰۷ روستایی کوچک بود که در سال ۱۸۸۰ به یک شهر تبدیل شد. ساکنان بومی شهر آنفیلد اسکاورز خوانده می‌شوند. قدیمی‌ترین اجتماع چینی اروپا در لیورپول زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ جشن 800 سالگی شهر لیورپول برگزار شد و یک سال بعد، این شهر در سال ۲۰۰۸ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نام گرفت

دانشگاه های شهر لیورپول انگلستان

جاذبه‌های شهر لیورپول انگلستان

  • جمعیت

    بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ جمعیت شهر لیورپول بیش از ۴۶۸,۴۱۷ نفر بوده است. سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶ این شهر نهمین شهر از لحاظ از دست دادن جمعیت خود در انگلستان بود. در مقایسات انجام‌شده نسبت به مناطق شهری دیگر، جمعیت این شهر نسبت به دیگر شهرها بسیار جوانتر است.جمعیت لیورپول بر اساس جدیدترین داده های سازمان ملل در سال ۲۰۲۰، ۹۰۱,۷۰۸ براورد شده است.

  • فرهنگ

    همانند دیگر شهرهای بزرگ، شهر لیورپول یک مرکز فرهنگی مهم در انگلستان است که در آن موسیقی، هنرهای نمایشی، موزه و گالری‌های هنری، کتاب‌ها، نوشته‌ها و زندگی شبانه جاری است. در سال ۲۰۰۸ شهر لیورپول انگلستان به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا (European Capital of Culture) معرفی شد . لیورپول گالری‌ها و موزه‌های بیشتری به نسبت دیگر شهرهای پایتخت انگلستان دارد، خیلی از این اماکن ورودی رایگان دارند.

  • حمل و نقل

    بار حمل‌ونقل در شهر لیورپول بر شبکه ریلی و جاده‌ای است که هر دو توسعه‌یافته هستند و به سراسر انگلستان کشیده شده‌اند. لیورپول شبکه حمل‌ونقل عمومی بزرگی دارد که توسط Merseyside Passenger Transport Executive مدیریت می‌شود و شامل شبکه اتوبوس‌رانی، قطار و کشتی می‌شود. علاوه بر این‌ها این شهر یک فرودگاه بین‌المللی و یک بندر بزرگ دارد که از طریق آنها می‌توان به کشورهای خارجی سفر کرد.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای شهر لیورپول انگلستان گرم و معتدل است. در لیورپول حتی در کم‌بارش‌ترین ماه‌های سال، باران زیادی می‌بارد. این آب‌وهوا بر اساس دسته‌بندی سامانه کوپن گایگر (Köppen-Geiger)، در رده آب‌وهوای اقیانوسی (Cfb) طبقه‌بندی می‌شود. دمای میانگین این شهر° ۹.۴C و میانگین بارش ۷۹۶ میلی‌متر است.

  • اقتصاد

    اقتصاد شهر لیورپول یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای انگلستان است که در مرکز یکی از دو اقتصاد اصلی شمال غرب انگلستان جای دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۲۰۱۴ برابر با ۳۲,۱۲۱ دلار و کل تولید ناخالص داخلی ۸/۶۵ میلیارد دلار بوده است. همانند دیگر شهرهای انگلستان امروز، اقتصاد لیورپول عمدتاً صنعتی است که در هر دو بخش دولتی و خصوصی توسعه‌یافته است.

  • خرید

    در شهر لیورپول فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از لیورپول وان، متا کورتر و Lonely Planet است. خرید در خارج از مرکز شهر نیز خالی از لطف نیست. لیک لین (Lark Lane) در جنوب مرکز شهر پر از بوتیک‌های بوهیمیایی و مغازه‌های بر خیابانی استچشایر اوکس (Cheshire Oaks) شهر لیورپول اولین و بزرگ‌ترین بازار فروش برندهای انگلستان است که همیشه می‌توانید در آنجا اجناس ارزان‌قیمت خوبی تهیه کنید.

هزینه های زندگی در شهر لیورپول انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۹۱۷.۸۹ دلار آمریکا (۲,۲۳۰.۵۸ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۸۳۸.۵۳ دلار آمریکا (۸۳۸.۵۳ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در لیورپول معادل ۶۷.۵۹ و رتبه هزینه زندگی در شهر لیورپول ۲۰۵ در بین ۵۳۳ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در لیورپول

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید