شهر لیدز انگلستان

Leeds

شهر لیدز انگلستان در یک نگاه

شهر لیدز معروف‌ترین شهر دانشگاهی کشور انگلستان محسوب می‌شود. همچنین فرهنگ در شهر لیدز انگلستان یک شعار همیشگی است، زیرا که این شهر در تلاش است تا در سال ۲۰۲۳ به پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل شود.

شهر لیدز (Leeds) انگلستان یکی از بزرگ‌ترین نقاط خرید خارج از لندن است که دارای بوستان‌های باشکوه، بوتیک برندهای معروف و فروشگاه‌های فراوان است. برای یافتن اجناس لوکس، از ویکتوریا کورتر (Victoria Quarter) و ویکتوریا گیت (Victoria Gate) دیدن کنید. برای خرید کالای مرغوب، سری به کریگت مارکت (Leeds Kirgate Market) یا کورن اکسچنج لیدز (Corn Exchange) بزنید.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    یورک‌شر و هامبر

  • جمعیت

    1,889,000

  • میانگین دما

    ۹/۵ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    ۶۹۷ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر لیدز انگلستان بدانیم

شهر لیدز به واسطه ی کافه‌ها و سالن‌های کنسرت پر جنب و جوشی که دارد، مکان مناسبی برای سرگرمی و شب گذرانی بیرون خانه است. وردراب (Wardrobe ) میزبان دی جی های جهانی است، محل خوبی برای دیدن گروه‌های مختلف موسیقی است. اپرای شمال (Opera North) و باله شمالی (Ballet Nothern) به اجرای کارهای کلاسیک می‌پردازند.

اگر تاریخچه شهر را کاوش کنید، این شهر بیشتر از هر شهر دیگری در خارج از لندن دارای ساختمان‌های فهرست شده است و می‌توانید با پیاده‌روی در خیابان‌ها از تماشای مناظر آنها لذت ببرید. همچنین می‌توانید از موزه شهر (City Museum)، موزه سلطنتی تسلیحات (The Royal Armouries) یا موزه پزشکی ساکری (Thakray ) بازدید کنید.

شهر لیدز دارای رویدادهای مستقل و پرطرفداری است که از موسیقی و هنر گرفته تا غذا و مد را شامل می‌شود. جشنواره غذای لیدز معروف به ایندای فود (Indie Food)، جشنواره بزرگ و مستقل غذا و نوشیدنی و همچنین جشنواره ثات بابل (Thought Bubble Festival)، بزرگ‌ترین رویداد هنری کمیک در انگلستان را از دست ندهید. می‌توانید از طریق قطار در عرض ۲ ساعت ۱۵ دقیقه به شهر لیدز در شمال لندن سفر کنید.

دانشگاه های شهر لیدز انگلستان

جاذبه‌های شهر لیدز انگلستان

  • جمعیت

    در سال 2020 جمعیت شهر لیدز 1889000 نفر تخمین زده شده است .این شهر دومین شهر بزرگ و دومین منطقه کلان‌شهری در انگلیس است.لیدز با بیش از ۱۴۰ گروه قومی، دارای ترکیب جمعیتی گوناگونی است. جمعیت اقلیت‌ها تقریباً ۱۸ درصد از کل جمعیت لیدز را تشکیل می‌دهد

  • فرهنگ

    فرهنگ، در شهر لیدز انگلستان یک شعار همیشگی است، زیرا که این شهر در تلاش است تا در سال ۲۰۲۳ به پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل شود. شهر لیدز به‌عنوان یک عرصه فرهنگی، به برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های مشهور جهان و اجرای زنده موسیقی می‌پردازد.

  • حمل و نقل

    حمل‌ونقل عمومی در شهر لیدز توسط شرکت مترو غرب یورکشایر (West Yorkshire Metro) مدیریت می‌شود و خدمات اطلاعات توسط شورای شهر لیدز و شرکت مترو غرب یورکشایر ارائه می‌شود. وسایل اصلی حمل‌ونقل عمومی در لیدز خدمات اتوبوس‌رانی است.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای شهر لیدز انگلستان در دسته آب‌وهوای گرم و معتدل قرار می گیرد. در اینجا در طول سال باران زیادی می‌بارد. حتی خشک‌ترین ماه سال نیز هنوز باران قابل‌توجهی می‌بارد. بر اساس سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن گایگر، اقلیم این شهر اقیانوسی (Cfb) است. متوسط دمای هوا در لیدز ۹/۵ درجه سانتی‌گراد است. در یک سال، متوسط بارندگی ۶۹۷ میلی‌متر است.

  • اقتصاد

    در بین مراکز اصلی اشتغال در انگلستان، شهر لیدز دارای متنوع‌ترین اقتصاد است و سریع‌ترین میزان رشد اشتغال بخش خصوصی را در میان تمام شهرهای بریتانیا داشته است و در مقایسه با همه شهرهای اصلی انگلیس، بالاترین نسبت مشاغل دولتی به خصوصی را دارد. شهر لیدز در ابتدای سال ۲۰۱۵ دارای ۴۸۰،۰۰۰ شغل در کل منطقه بود که رتبه سوم را درکل انگلیس دارد

  • خرید

    شهر لیدز مدینه فاضله افراد اهل خرید است، مرکز شهر جمع‌وجور و مناسب پیاده‌روی و در کل بهشت دوستداران خرید است. لیدز که به‌عنوان بهترین مقصد افراد اهل خرید نام‌گرفته است در مرکز شهر دارای بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه است. بوتیک های شگفت‌انگیز و متنوع لیدز دارای اجناس لوکس و برندهای معروف است، بنابراین در اینجا واقعاً برای همه‌چیزی یافت می‌شود.

هزینه های زندگی در شهر لیدز انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با۲,۷۳۴.۱۹ دلار آمریکا (۲,۰۸۱.۶۳ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۷۷۹.۵۸ دلار آمریکا(۵۹۳.۵۲ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در لیدز معادل ۶۳.۲۰ و رتبه هزینه زندگی در شهر لیدز ۲۴۶ در بین ۵۳۵ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر لیدز

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید