شهر دالیان چین

Dalian

شهر دالیان چین در یک نگاه

شهر دالیان چین شهری مهم و بندری در جنوب استان «لیائونینگ» می‌باشد. این شهر، جنوبی‌ترین شهر در شبه‌جزیره «لیائودونگ» می‌باشد. دالیان، دومین شهر بزرگ استان لیائونینگ بوده و به لحاظ اداری، وضعیت تحت ایالتی (زیر-استانی) دارد. این شهر در جنوب غربی خود از طریق تنگه «بوهای» به شبه‌جزیره «شان‌دونگ» راه داشته ودر شرق، از طریق دریای زرد به شبه‌جزیره کره راه دارد.در سال ۲۰۱۶، دالیان در رتبه‌بندی جهانی به لحاظ شاخص‌ Global Financial Centres، در رتبه ۴۸ قرار داشت. هونگ‌کونگ، شانگ‌های، شنژن، پکن و کینگدائو، دیگر شهرهای حاضر در لیست از کشور چین بودند. در سال ۲۰۱۲، دالیان از نظر شاخص Global City Competitiveness Index در رتبه ۸۲ قرار گرفت. همچنین در مقاله‌ای که در روزنامه China Daily به چاپ رسیده‌است، دالیان به عنوان زیست‌پذیرترین شهر چین انتخاب و معرفی شده است. این شهر مورد توجه بسیاری از علاقمندان تحصیل در چین نیز می باشد.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    غرب بخش مرکزی

  • جمعیت

    5,775,938

  • میانگین دما

    24/1 درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره شهر دالیان چین بدانیم

دالیان که این روزها به قطبی مهم در حوزه‌های اقتصادی، کشتی‌رانی و لجستیک در شمال شرقی آسیا، تبدیل شده است، در طول تاریخ، به دلیل برخورداری از بنادر متعدد، بارها مورد تاخت قدرت‌های بیگانه قرار گرفته بود. این شهر در گذشته به نام‌های دیگری مثل «دالنی» و «دایرن» نیز معروف بود. همچنین یکی از مناطق مهم شهر که امروزه به «لیشوانو» شناخته می‌شود، در گذشته به «بندر آرتور» و «ریوجون» معروف بود.

دانشگاه های شهر دالیان چین

جاذبه‌های گردشگری شهر دالیان چین

  • جمعیت

    طبق سرشماری‌های انجام شده در سال ۲۰۱۰، دالیان حدود ۶.۶۹ میلیون نفر جمعیت دارد. در سال 2021 کل جمعیت خانوارهای این شهر حدود 5,775,938 نفر برآورد شد

  • فرهنگ

    همایش بین‌المللی مُد دالیان، یکی از مهم‌ترین و تماشایی‌ترین رویدادهای این شهر است که سالانه طراحان مدلینگ و مدل‌های زیادی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. در صورتی که از عاشقان مد و فشن هستید و قصد سفر به این شهر را دارید، حتما زمان معمول برگزاری این همایش (ماه سپتامبر) را در نظر بگیرید.

  • حمل و نقل

    به لطف حضور مرکز حمل و نقل استانی، شهر دالیان چین صاحب سیستم حمل و نقل عمومی مجهزی می‌باشد. این شهر دارای سیستم اتوبوس‌رانی بسیار وسیع و سیستم متروی بسیار کارآمدی می‌باشد.سیستم واگن‌های برقی شهر دالیان، به لحاظ قدمت، در رتبه دوم میان سایر شهرهای چین قرار می‌گیرد. بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر با استفاده از کارت Mingzhu IC قابل دسترس‌اند.

  • آب و هوا

    شهر دالیان چین تحت تاثیر بادهای موسمی قرار داشته و آب و هوایی شرجی-قاره‌ای دارد. از ویژگی‌های این نوع آب‌وهوا می‌توان به تابستان‌های گرم و مرطوب و بادهای موسمی آسیای شرقی و نیز، زمستان‌های سرد، طوفانی و خشک اشاره کرد.

  • اقتصاد

    درصد رشد سالانه GDP شهر دالیان چین از سال ۱۹۹۲، همواره عددی دو رقمی بوده است. در سال ۲۰۱۴، پس از رشد ۵.۸ درصدی، GDP این شهر به ۷۶۵.۵۶ میلیارد رنمینبی( رنمینبی: نوع دیگری از واحد پول چین است) رسید و این در حالی بود که سرانه GDP، ۱۰۹.۹۳۹ میلیارد رنمینبی بوده است. مطابق ارزیابی‌هایی که مرکز آمار National Bureauدر سطح کل کشور انجام داده است، دالیان هشتمین شهر پرقدرت در کشور چین می‌باشد. تولیدات ماشین، پتروشیمی، استخراج نفت و نیز الکترونیک، از مهم‌ترین صنایع در این شهر می‌باشند.

  • خرید

    در این شهر، ۴ ناحیه اصلی برای خرید وجود دارند: «منطقه کینگنیوان»، «واکینگ استریت تیانجین»، «رنمین‌لو» و «ژیان‌لو».

هزینه های زندگی در شهر دالیان چین

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

هزینه زندگی در شهر دالیان چین

مایل به ادامه تحصیل در چین هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در چین

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در چین» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید