شهر برایتون انگلستان

Brighton

شهر برایتون انگلستان در یک نگاه

برایتون، یک شهر تفریحی در کنار دریا در سواحل جنوبی انگلستان است، که جاذبه های گردشگری فراوانی هم دارد.شهر برایتون جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد: رویال پلس (Royal Palace)، موزه‌های دیدنی، ساحل زیبا، مغازه‌های فوق‌العاده و کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه. جالب است که بدانید شهر برایتون، یک پایگاه عالی برای کاوش درپارک ملی ساوث داونز (South Downs) است که در آن صخره‌های شگفت‌انگیز سون سیستر (Seven Sisters) و برخی از روستاهای جذاب جنوب انگلستان قرار دارند.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    جنوب شرقی انگلستان

  • جمعیت

    606,909

  • میانگین دما

    ۱۰ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    ۶۹۷ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر برایتون انگلستان بدانیم

برایتون نام بخش اصلی شهر برایتون اند هوو در ساسکس شرقی در سواحل جنوبی بریتانیای کبیر است.از جاذبه‌های دریایی برایتون می‌توان کاخ برایتون پیر (Brighton Pier) را نام برد. در اینجا می‌توانید از سرگرمی، سواری و مناظر چشم‌های اقیانوس لذت ببرید.در قلب شهر، کاخ تحسین‌برانگیز تفریحی برایتون پاویلون (Brighton Pavilion) قرار دارد که برای پادشاه جورج چهارم ساخته‌شده بود. این کاخ توسط جان نش (John Nash) به یک قصر کلاسیک هندی و شکل امروزی آن بازطراحی شد.شبکه رنگارنگ خیابان‌های خرید برایتون که به نام دِلین (The Lanes) شناخته می­شود، مملو از فروشگاه‌های عتیقه‌جات و کافه‌های متعدد است.جالب است که بدانید شهر برایتون، یک پایگاه عالی برای کاوش درپارک ملی ساوث داونز (South Downs) است که در آن صخره‌های شگفت‌انگیز سون سیستر (Seven Sisters) و برخی از روستاهای جذاب جنوب انگلستان قرار دارند.فاصله لندن به برایتون با قطار کمتر از یک ساعت است.

دانشگاه های شهر برایتون انگلستان

جاذبه‌های شهر برایتون انگلستان

  • جمعیت

    در سرشماری سال ۲۰۱۱، تعداد ساکنان شهر برایتون ۲۷۳،۳۶۹ نفر بود و تقریباً نیمی از آن زنان و نیمی دیگر مردان بودند. سن بیشتر افراد این شهر حدود ۳۷ سال است، درحالی‌که میانگین ​​سن ۳۵ سالگی است. جمعیت برایتون در سال 2020 بر اساس داده ها 606909 برآورد شده است.

  • فرهنگ

    در حین گشت‌وگذار در شهر برایتون انگلستان ، طولانی نخواهد کشید که بفهمید این شهر از فرهنگ غنی برخوردار است. جشنواره‌ها، گالری‌های هنری، موزه‌ها و تئاترهایی که در این شهر برگزار می‌شود، ترکیبی از رویدادهای فرهنگی، از شکوه پرستون مانور (Preston Manor) تا نمایشگاه‌های بزرگ و نمایشگاه‌های هنری زیبا در موزه و گالری هنری برایتون را شاهد هستید

  • حمل و نقل

    شهر برایتون دارای ارتباطات ریلی عالی به دیگر شهرهای انگلستان است. از لندن واترلو (London Waterloo) به برایتون با قطار حدود یک ساعت طول می‌کشد. یک شبکه عالی خدمات اتوبوس‌رانی منظم برای تردد در شهر وجود دارد و تاکسی نیز ۲۴ ساعته در دسترس هستند. خطوط دوچرخه در برایتون و هوو (Hove)، دوچرخه‌سواری را به یک گزینه سفر سریع و ایمن تبدیل کرده است.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای شهر برایتون انگلستان گرم و معتدل است. بارندگی در برایتون بسیار زیاد است. حتی در کم بارش­ترین ماه سال نیز باران قابل‌توجهی می‌بارد. بر اساس سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن-گایگر، آب‌وهوای این منطقه اقیانوسی (Cfb) است. متوسط ​​دما در برایتون ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و میانگین بارش در اینجا به ۶۹۷ میلی‌متر می­رسد.

  • اقتصاد

    بزرگ‌ترین کارفرمای بخش خصوصی شهر برایتون انگلستان ، شرکت American Express است که دفتر مرکزی آن در جان استریت (John Street) واقع است.در سال ۲۰۱۲، حدود ۳۰۰۰ نفر در دفتر این شرکت کار می‌کنند. برایتون دارای تراکم زیادی از کسب‌وکارهایی است که در بخش رسانه فعالیت می‌کنند، به‌خصوص رسانه‌های دیجیتال یا رسانه‌های جدید و از دهه ۱۹۹۰ به این شهر عنوان ساحل سیلیکون (Silicon Beach) داده‌شده است.

  • خرید

    برای خیلی‌ها از افراد، خرید یکی از دلایل اصلی سفر به شهر برایتون انگلستان است. در اینجا مجموعه‌ای بزرگ از مغازه‌ها برای همه سلیقه‌ها وجود دارد، اما چیدمان چشمگیر مغازه‌ها و بوتیک‌های مستقل چیزی است که برایتون را از بسیاری از شهرهای بریتانیا متفاوت می‌کند. برایتون در زمینه موسیقی، کتاب و فروشگاه‌های لباس مستقل بسیار جالب‌توجه است.

هزینه های زندگی در شهر برایتون انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۳,۴۶۸.۹۰ دلار آمریکا ( ۲,۶۵۸.۱۶ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۱,۰۰۱.۰۱ دلار آمریکا(۷۶۷.۰۵ پوند انگلستان). است. شاخص هزینه زندگی در یورک معادل ۸۰.۵۷ و رتبه هزینه زندگی در شهر یورک ۵۶ در بین ۵۴۰ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید