شهر اکستر انگلستان

Exeter

شهر اکستر انگلستان در یک نگاه

شهر اکستر (Exeter) شهری در جنوب غربی انگلستان در شهرستان دوون (Devon) است و به واسطه ی کلیسای جامع خود معروف است. این شهر در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۲۹،۸۰۰ نفر جمعیت داشت. این شهر در کنار رودخانه اکس (River Exe) در فاصله ۳۷ مایلی (۶۰ کیلومتری) شمال شرقی پلیموث (Plymouth) و ۷۰ مایل (۱۱۰ کیلومتری) جنوب غربی بریستول (Bristol) قرار دارد. این شهر جزء شهرستان دوون می باشد و شورای شهرستان دوون نیز در این شهر واقع است.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    جنوب غربی انگلستان

  • جمعیت

    143,082

  • میانگین دما

    ۲/۱۷ درجه سانتی‌گراد

  • بارندگی

    ۳۰۷ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر اکستر انگلستان بدانیم

شهر اکستر انگلستان در تمام طول سال جاذبه های متعددی دارد. با قدمت تاریخی که به دوران پیش از حمله رومیان در سال ۵۰ میلادی می رسد، تاریخ اکستر غنی و طولانی است و این موضوع کاملاً در میراث فرهنگی آن منعکس یافته است. از موزه ها و گالری های هنر اکستر دیدن کنید تا علاوه بر پذیرش رایگان در مورد تاریخ این شهر اطلاعات بیشتری کشف کنید.

دانشگاه های شهر اکستر انگلستان

جاذبه‌های شهر اکستر انگلستان

  • جمعیت

    جمعیت شهر اکستر انگلستان در زمان سرشماری سال ۲۰۱۱ به ۱۱۷،۷۷۳ نفر رسیده بود که نشان دهنده رشد تقریبا ۷۰۰۰ نفری به نسبت سرشماری قبلی در سال ۲۰۰۱ است. برآوردهای ثبت شده در اواسط سال 2020 نشان می دهد که جمعیت ساکن در این شهر 143 082 نفر بوده است.

  • فرهنگ

    شهر اکستر انگلستان دارای میراث فرهنگی غنی است. تاریخ طولانی آن، هویت قوی برای این شهر کوچک فراهم نموده است. ترکیب ساختمان های تاریخی به همراه مغازه ها، رستوران ها و مراکز هنری پیشرفته، پذیرای کسب و کارها و مردم محلی است .هنر در شهر اکسترطرفداران زیادی دارد، به ویژه در مراکز مستقل مثل Bike Shed Theatre و نمایش های بزرگی که در Exeter Corn Exchange و Northcott Theatre برگزار می شود.

  • حمل و نقل

    خدمات اتوبوسرانی دوون که اکثرا توسط شرکت استیج کوچ (Stagecoach) اداره می شود، از اکستر به اکثر نقاط در شرق و شمال دوون خدمات دهی دارد.دو خط اصلی مسیر راه آهن از اکستر به لندن وجود دارد، مسیر سریع السیر از Taunton and Reading عبور می کند و به Paddington لندن می رسد و خط معمولی، از Main Line غرب انگلیس شروع شده و پس از عبور ازSalisbury Basingstoke به واترلو لندن می رسد.

  • آب و هوا

    آب‌وهوای غالب در شهر اکستر انگلستان استپی محلی است. بارندگی در برایتون بسیار کم است. بر اساس سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن-گایگر، آب‌وهوای این منطقه نیمه خشک (BSk) است. متوسط ​​دما در اکستر ۲/۱۷ درجه سانتی‌گراد است و میانگین بارش در اینجا به ۳۰۷ میلی‌متر می­رسد.

  • اقتصاد

    دفتر مت (The Met Office)، سازمان اصلی پیش بینی آب و هوای انگلستان و یکی از مهم ترین سازمان های هواشناسی در جهان، در اوایل سال ۲۰۰۴ از براکنل در برکشایر به شهر اکستر نقل مکان کرد. این سازمان، یکی از بزرگترین کارفرمایان منطقه است البته در کنار دانشگاه اکستر، شورای شهرستان دوون و صندوق بنیاد سلطنتی نظام ملی سلامت دون و اکستر. شهر اکستر انگلستان جزء ۱۰ مکان سودآور برای ایجاد کسب و کار شناسایی شده است.

  • خرید

    شهر اکستر مکان مورد علاقه افراد اهل خرید، فرهنگ دوست و خوش گذران منطقه است. این منطقه، به واسطه معماری بسیار زیبایی که دارد، تجربه به یاد ماندنی در ذهن ها باقی می گذارد. این شهر یکی از نقاطی است که افراد اهل خرید نباید آن را از دست بدهند، زیرا این منطقه پر است از بوتیک های شیک و فروشگاه های مستقل و عرضه کنندگان برندهای مشهور. پرنسس شی (Princesshay) در قلب شهر دارای انواع گوناگون مغازه، کافه و رستوران است.

هزینه های زندگی در شهر اکستر انگلستان

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۲,۸۶۸.۹۵ دلار آمریکا (۲,۱۸۷.۲۴ پوند انگلستان) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۸۲۷.۶۸ دلار آمریکا(۶۳۱.۰۱ پوند انگلستان) است. شاخص هزینه زندگی در اکستر معادل ۶۹.۲۰ و رتبه هزینه زندگی در شهر اکستر۱۸۹ در بین ۵۳۸ شهر جهان است.

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

مایل به ادامه تحصیل در انگلیس هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در انگلیس

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در انگلیس» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید