شهر آنکارا ترکیه

Ankara

شهر آنکارا ترکیه در یک نگاه

آنکارا، پایتخت ترکیه و مرکز سیاسی ترکیه است که بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. این شهر که در قدیم با نام آنقره شناخته می شد، تقریبا در مرکز ترکیه قرار دارد و ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی و شرکت های تجاری، دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را در خود جای داده است. شهر آنکارا، شهر مدرنی است که هر ساله بازدیدکنندگان و توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند.

آنکارا شهر دانشگاهی ترکیه شناخته می شود و جمعیت زیادی از دانشجویان در این شهر زندگی می کنند. به دلیل وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در آنکارا این شهر هرساله میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در ترکیه است. همچنین در رده بندی بهترین شهر های دانشجویی جهان QS در سال 2020 آنکارا در بین ۹۰ شهر برتر دنیا قرار گرفته است.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    ناحیه آناتولی مرکزی

  • جمعیت

    ۵,۱۱۷,۶۰۳

  • میانگین دما

    ۱۳ درجه سانتی‌ گراد

  • بارندگی

    ۶۷۸ میلی‌متر

بیشتر درباره شهر آنکارا ترکیه بدانیم

دانشگاه های شهر آنکارا ترکیه

جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا ترکیه

  • جمعیت

    بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته جمعیت شهر آنکارا ۴,۵۸۷,۵۵۸ نفر بوده است که به عنوان دومین شهر پرجمعیت ترکیه شناخته می شود. جمعیت آنکارا در سال ۲۰۲۰ نیز ۵,۱۱۷,۶۰۳ نفر تخمین زده شده است. این تخمین ها و پیش بینی های جمعیت از آخرین چشم انداز شهرنشینی جهانی سازمان ملل حاصل می شود.

  • فرهنگ

    رویدادها و فستیوال های فرهنگی متنوعی در آنکارا برگزار می شود که می توان به فستیوال بین المللی موسیقی آنکارا، جشنواره جاروی پرنده آنکارا و جشنواره موسیقی آنکی راک آنکارا اشاره کرد.

  • حمل و نقل

    حمل و نقل عمومی آنکارا پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و در آنکارا می‌توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی و دولموش تردد کنید، تقریبا تمام وسایل حمل و نقل در آنکارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، ولی یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در این شهر مترو است.اتوبوس رانی در آنکارا به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شود. اتوبوس‌های متعلق به شهرداری و دولت با رنگ‌های قرمز تیره، آبی یا آبی تیره در سطح شهر تردد می‌کنند.

  • آب و هوا

    شهر آنکارا دارای آب‌وهوای قاره‌ای می‌باشد یعنی این شهر دارای زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های گرم است. تابستان در آنکارا شباهت زیادی به این فصل در تهران دارد با این تفاوت که آلودگی هوا در آن کمتر است. تابستان زمان اوج سفرها به این شهر محسوب می شود؛ بخصوص ماه های ابتدایی آن که آب و هوا برای سفر بسیار مناسب و خوب است. آمارها نشان می دهند که میزان حضور توریست ها در تابستان از دیگر زمان ها بیشتر است؛ اما بهار و تابستان هردو زمان خوبی برای سفر به آنکارا هستند

  • اقتصاد

    رشد اقتصادی آنکارا بیشتر در زمینه های صنعت ، بانکداری ، حمل و نقل ، ارتباطات و گردشگری بوده است بطوریکه این رشد اقتصادی در اقتصاد کشور ترکیه تاثیر گذار شده است و آنکارا از جمله قطب های صنعتی ترکیه محسوب می شود.این شهر در صنعت کشاورزی دارای محصولات برجسته ای مانند زردآلو ، انجیر ، آلبالو ، گردو ، فندق ، انار و تخم مرغ ، فلفل گیاهی سبز می باشد همچنین در بخش صنعت نساجی و صنایع پوشاک نیز سهم بزرگی در اقتصاد کشور ترکیه دارد.

  • خرید

    شهز آنکارا دارای مراکز خرید زیادی از جمله مرکز خرید و تجاری آرمادا (Armada shopping and business center) ، مرکز خرید کنت پارک (Kentpark Shopping Centre) و مرکز خرید کنت پارک (Kentpark Shopping Centre)

هزینه های زندگی در شهر آنکارا ترکیه

هزینه ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بر اساس برآوردهای مرکز Numbeo بدون احتساب اجاره خانه برابر با ۱,۴۵۷.۷۹ دلار آمریکا (۸,۶۶۲.۹۴ لیر ترکیه) است. هزینه زندگی یک نفر نیز بدون احتساب اجاره خانه معادل ۴۱۴.۸۹ دلار آمریکا (۲,۴۶۵.۴۷ لیر ترکیه) است. شاخص هزینه زندگی در آنکارا معادل ۳۴.۶۴ و رتبه هزینه زندگی در شهر آنکارا ۳۶۹ در بین ۴۴۷ شهر جهان است

قیمت مواد غذایی، رستوران، حمل و نقل، قبوض خدمات شهری، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودکان، لباس و کیف و کفش، و اجاره مسکن را در می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

زندگی در آنکارا

مایل به ادامه تحصیل در ترکیه هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در ترکیه

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در ترکیه» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید