استان انتاریو کانادا

Ontario

استان انتاریو کانادا در یک نگاه

انتاریو (Ontario) یکی از ۱۳ استان و قلمرو کاناداست که در شرق مرکز کانادا قرار دارد. پرجمعیت‌ترین استان کاناداست که تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است و دومین استان بزرگ کل منطقه است. استان انتاریوی کانادا در کل منطقه، چهارمین استان بزرگ است البته با احتساب سرزمین های شمال غربی و نونووت (Nunavut) در شرق و مرکز کانادا. پایتخت، اتاوا و پرجمعیت‌ترین شهر کشور، تورنتو، در این استان قرار دارند.فقط حدود ۱ کیلومتر مرز زمینی که شامل ارتفاعات پرتج (Height of Land Portage) می‌شود، در مرز مینه‌سوتا قرار دارد. انتاریو گاهی به دو منطقه تقسیم می شود، انتاریوی شمالی و انتاریوی جنوبی. اکثرجمعیت انتاریو و زمین‌های زراعی در جنوب قرار دارند. در مقابل، بخش بزرگ‌تر، انتاريوی شمالی با زمستان‌های سرد ​​و سرمای سنگين همراه است. از طرفی دانشگاه‌های این ایالت هم برای ادامۀ تحصیل دوستداران تحصیل در کانادا در اولویت قرار دارند.

اطلاعات شهر

  • منطقه

    شرق کانادا

  • جمعیت

    14,048,273

  • میانگین دما

    n/a

  • بارندگی

    n/a

بیشتر درباره استان انتاریو کانادا بدانیم

انتاریو با استان مانیتوبا (Manitoba) در غرب، خلیج هادسون و خلیج جیمز در شمال و کبک در شرق و شمال شرقی هم مرز است و از جنوب با ایالات (از غرب تا شرق) مینه‌سوتا، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک از آمریکا هم مرز است. تقریباً همۀ ۲۷۰۰ کیلومتر مرز انتاریو (۱،۶۷۸ مایلی) به آبراه داخلی ایالات‌متحده می‌رسند: از غرب به دریاچۀ وودز (Lake of the Woods)، از شرق به امتداد رودخانه های بزرگ و دریاچه های بزرگ و زهگاه دریاچه سنت لارنس (Saint Lawrence River) منتهی می شود.40 درصد از جمعیت کانادا در انتاریو زندگی می کنند.انتاریو ۳ برابر بزرگ‌تر از آلمان و ۱۵ برابر بزرگ‌تر از ایرلند است. اندازۀ این استان نزدیک به مجموع مساحت تگزاس و مونتانا است.خیابان یونگ در انتاریو طولانی‌ترین خیابان جهان به طول بیش از ۱،۱۷۸ مایل (۱،۸۹۶ کیلومتر) است.راه آهن هزار جزیره (Thousand Island Railway) کوتاه‌ترین خط راه آهن در تاریخ آمریکای شمالی به طول ۳.۳۲ مایل است و در این استان قرار دارد.اعتقاد بر این است که انتاریو به زبان ایروکویی به معنای «آب‌های زیبا» است.برخی از مشاهیر اهل انتاریو عبارت‌اند از: جیم کری، مایک مایرز، شانا تواین، جاستین بیبر، آریل لاوین، متی پیری و رایان گاسلینگ.

دانشگاه های استان انتاریو کانادا

جاذبه‌های گردشگری استان انتاریو کانادا

  • جمعیت

    انتاریو پرجمعیت‌ترین استان منطقۀ انتاریو است که ۴۰٪ از جمعیت کشور در آن قرار دارد و از نظر مساحت زمین رتبۀ دوم را دارد و در هنگام احتساب مناطق نوناووت و مناطق شمال غربی، چهارمین شهر بزرگ منطقه است. پایتخت کانادا، اتاوا و تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا در این استان قرار دارند. جمعیت این ایالت در سال 2021 حدود 14,048,273 تخمین زده شده است.

  • فرهنگ

    از موسیقی، هنر و رقص گرفته تا موزه، فیلم و تئاتر، در انتاریو یافت می شود. هر ساله بسیاری از شهرهای انتاریو میراث غنی مردم خود را در جشنواره ها، رویدادها و جشن های رنگارنگ جشن می گیرند. فورسیزنز خانۀ دائمی شرکت اپرای کانادا (Canadian Opera Company) است. بالۀ ملی کانادا اغلب در این مکان اجرا می‌شود.

  • حمل و نقل

    مسیرهای حمل و نقل در انتاریو بر اساس مسیرهای آبی اولیه و مسیرهای فرست نیشنز (First Nations) شکل گرفت که کاوشگران اروپایی پیموده بودند. در ایالت انتاریو حمل و نقل جاده ای، راه آهن و هوایی مشغول به فعالیت هستند.

  • آب و هوا

    آب و هوای استان انتاریوی کانادا، قاره ای است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد که با بارش سنگین برف همراه است. بهار و پاییز معتدل‌تر است و این استان با توجه به وجود دریاچه‌های بزرگ، در مقایسه با سایر مناطق غربی، در طول سال تغییرات دمایی چندانی ندارد و مقدار بارش در این منطقه فراتر از انتظار برای منطقۀ مرکزی کانادا است.

  • اقتصاد

    انتاریو استان تولیدی برتر کاناداست که در سال ۲۰۰۴ حدود ۵۲ درصد از کل کالاهای تولید ملی را تولید می‌کرد. این شهر مدت‌ها به عنوان مبنای تولید و پرداخت بدهی‌های مالی کانادا شناخته شده بود و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در انتاریو در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۳۷.۲درصد پیش‌بینی شده است، مقایسه کنید با ۲۶ ٪ در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۴. رودخانه‌های انتاریو این شهر را در زمینۀ تولید انرژی هیدروالکتریکی غنی ساخته‌­اند.

  • خرید

هزینه های زندگی در استان انتاریو کانادا

مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

با ما تماس بگیرید
رایگان

راهنمای تحصیل در کانادا

این فرم را تکمیل کرده و فایل کتابچه رایگان «راهنمای کامل تحصیل در کانادا» را در ایمیل خود دریافت کنید.

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید