صفر تا صد تحصیل در کانادا 2023(هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل در کانادا در یک نگاه

 

هزینه تحصیل در کانادا 

  • دوره کارشناسی: به طور متوسط 22,500 دلار آمریکا در سال
  • دوره کارشناسی ارشد : به طور متوسط 13,437 دلار آمریکا در سال
  • دوره دکتری: به طور متوسط 13,437 دلار آمریکا در سال
  • پایتخت کانادا:اتاوا (Ottawa)
  • زبان تحصیل:انگلیسی
  • مدت تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا: 4 سال
  • مدت تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا:1 تا 2 سال
  • مدت تحصیل دکتری در کانادا:3 تا 5 سال
  • کار حین تحصیل در کانادا:20 ساعت در هفته

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و در جهان طولانی‌ترین مرز را با همسایه ­ی خود یعنی آمریکا دارد. کانادا که به داشتن تنوع، ارزش‌های فراگیر و سطح بالای استانداردهای زندگی معروف است، در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می­ شود.احتمالا درخواست تحصیل در کانادا گزینه‌ی جذابی برای آن دسته از افرادی‌ است که دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها هستند.

کانادا در میان مقاصد تحصیلی برتر دنیا جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک که میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا هستند، جزو محبوبت‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی نیز به حساب می‌آیند.

تحصیل در کانادا

در مجموع 26 دانشگاه کانادا در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS در سال ۲۰۲۱ حضور دارند که از بین آن‌ها دو دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر دنیا و بیش از ۱۰دانشگاه نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا جا گرفته‌اند. این موفقیت‌ها دستاورد بارز و برجسته‌ای است که فقط برخی کشورها توانسته‌اند از پس آن بربیایند.

پادکست تحصیل در کانادا



ویدئو از برخی دانشگاه های کانادا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

آیا می دانید

  • کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهان است و بیش از نیمی از ساکنان این کشور دارای مدرک دانشگاهی هستند.
  • سازمان ملل متحد همواره کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای زندگی معرفی می کند و همیشه در لیست ۱۰ کشور برتر از نظر کیفیت زندگی بوده است.
  • داشتن دانشگاه های برجسته، شهرهای دانشجویی پویا و سبک زندگی با نظم و انضباط کانادایی این کشور را به مقصدی محبوب در میان دانشجویان تبدیل کرده است.
  • بر اساس رتبه بندی برترین کشورهای جهان از نظر سیستم آموزشی و تحصیلی در سال ۲۰۱۹ به نقل از U.S. News & World Report، کانادا در رتبه سوم این رده بندی قرار گرفته است.
  • در تازه ترین گزارش “مؤسسه مطالعاتی اقتصاد و صلح” با عنوان “شاخص جهانی صلح” کانادا در رتبه ۷ مهربان ترین کشورهای جهان قرار دارد.
  • با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های دنیا است، اما هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند استرالیا و آمریکا است.
  • کانادا همواره در لیست ۵ کشور برتر اقتصادی در گروه کشورهای جی ۷ بوده و در لیست کشورهای جی ۲۰ بهترین کشور برای انجام بیزینس است.
  • در جدیدترین رتبه بندی در جهان، بیش از ۹۰٪ از تحقیقات کانادا به عنوان پیشرو در سطح جهانی و بین المللی بسیار عالی بود.
  • کانادا در زمینه سیستم تحصیلات بر اساس گزارش OECD بالاترین کیفیت آموزشی دنیا را دارد. ۵موسسه از معتبرترین مدرسه های بیزینس دنیا در کانادا قرار دارند.
  • شهر مونترال کانادا رتبه ششم هوشمندترین شهر دنیا را در سال ۲۰۱۸ کسب کرده است.
  • بر اساس رتبه بندی برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۹ در سایت S. News & World Report، کانادا در رتبه اول قرار دارد.
  • دانشجویان بین‌المللی که موفق به کسب مدرک از دانشگاه های کانادا شده‌اند و تجربه کاری در کانادا دارند، بدون اینکه لازم باشد خاک کانادا را ترک کنند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند
  • براساس رتبه بندی جهانی سایت Universitas 21 در سال ۲۰۱۹ کانادا رتبه ششم را در زمینه ی کیفیت تحصیلات آموزش عالی کسب کرده است.
  • در رده‌بندی منتشر شده توسط دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا در سال ۲۰۱۹ کانادا به عنوان با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان شناخته شد.
  • شهر مونترال کانادا در رتبه ششم بهترین شهر برای تحصیل به نقل از موسسه QS در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.
  • موسسه‌ی لگیتم ،تالار ‌فکر واقع در لندن، گزارش جهانی شاخص رفاه سالانه‌اش در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که برطبق آن کانادا در رتبه ششم کشورهای مرفه قرار گرفته است.
  • به نقل از موسسه گالوپ، کانادا در رتبه نهم شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.معیارهای این رتبه بندی بر اساس شاخص امید به زندگی و رشد اقتصادی کشورها به دست آمده است.
  • ۹۵% از فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا مشغول به کار هستند و بیش از ۸۰ درصد ابراز نمودند که تحصیلات آنها به طور مستقیم با شغلشان مرتبط است.
  • به نقل از موسسه HSBC در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ بهترین کشورها از منظر شرایط زندگی و موقعیت شغلی کانادا در رتبه چهارم قرار گرفته است.
  • به نقل از شرکت Nestpick، شهر مونترال کانادا به عنوان دومین شهر جهان برای زندگی جوانان در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
  • شانس اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا نسبت به تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا بالاتر است.
  • داده های جدید دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE) نشان می دهد، کانادا به دلایلی چون مقرون به صرفه بودن، امنیت و فرصت های شغلی جذابترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.
  • کانادا در رتبه بندی جهانی به عنوان دومین کشور دارای بهترین نظام آموزشی شناخته شده است، و در بین ۳۰ کشور جهان در بین باثبات ترین ها قرار دارد.
  • دانشگاه های کانادا با کسب امتیاز ۹۰.۲ در بین دانشگاه های جهان رتبه پنجم را برای تحصیل بدست آورده اند. معیارهای این رتبه بندی بر اساس قدرت نظام آموزشی، دسترسی، رهبری و حاکمیت دانشگاه ها و زمینه های اقتصادی می باشد.
  • مدارک صادره از دانشگاه های کانادا، در سراسر جهان معادل مدارک اعطایی از آمریکا و یا کشورهای مشترک المنافع است.

مزایای تحصیل در کانادا

 ارائه مدارک تحصیلی که در سراسر جهان معتبرهستند

علاوه بر کنترل کیفی دقیق، استانداردهای آکادمیک در کانادا بالا هستند و این یعنی آموزش شما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود که در نتیجه آن درهای آینده به روی شما باز خواهد شد و آینده شغلی تان تحت تأثیر مثبت آن قرار خواهد گرفت. مدارک، دیپلم ها یا گواهی های صادره از دانشگاه های کانادا، در سراسر جهان معادل مدارک اعطایی از ایالات متحده و یا کشورهای مشترک المنافع است.

تحصیل مقرون به صرفه

با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های دنیا است، اما هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده و استرالیا است. به همین دلیل دانشجویان اغلب ترجیح می دهند کانادا را برای رفتن به کالج یا دانشگاه انتخاب کنند.

جامعه چند فرهنگی

می توان گفت تقریبا کانادا کشور تمام قومیت های جهان است، بنابراین پیدا کردن غذاهای محلی و فعالیت های تفریحی مرتبط با فرهنگ های خاص کار سختی نیست.

محیطی سالم و امن

ممکن است از خوی گرم و دوستانه کانادایی ها روایت های زیادی شنیده یا تجربه کرده باشید اما شاید ندانید که سازمان ملل متحد همواره کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای زندگی معرفی می کند. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، از همان آزادی هایی که کانادایی ها برخوردارند، برخوردار خواهید بود – احترام به حقوق بشر، برابری و جامعه ای پایدار و صلح آمیز.

 آموزش زبان در کلاس جهانی

آیا می دانستید که کانادا یک کشور دو زبانه است و در آموزش زبان پیشروی جهان است؟ از آنجایی که تدریس زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان اول و دوم بخشی جدایی ناپذیر در سیستم تحصیلی کانادا است، شما قادر خواهید بود در حین تحصیل در کانادا تسلط و توانایی خود را در هر دو زبان بهبود بخشید.

زندگی هیجان انگیز در پردیس دانشگاه

پردیس دانشگاه های کانادا برای تحصیلات عالی (Post-Secondary) نه تنها به جدیدترین تکنولوژی پیشرفته مجهز است، بلکه شمار زیادی از امکانات مدرن دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این پردیس ها  فرصت های زیادی برای یادگیری و فراغت فراهم می کنند؛ از امکانات ورزشی با سطح کیفی المپیک گرفته تا سالن های کنسرت عمومی و گالری های هنری. علاوه بر این، فرصت ملاقات با افرادی با طرز تفکر مشابه و کسب تجربه های ارزشمند از طریق شوراهای صنفی دانشجویان، رادیو، روزنامه و کسب و کار از دیگر مزیت های این پردیس ها است.

  فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان

از آنجایی که تحقیق و پژوهش ( Research ) یکی از اجزای کلیدی تحصیلات عالی کانادا است، شما فرصت زیادی برای متصل شدن به بخشی از این جنبه پویای تحصیل در کانادا خواهید داشت. در کانادا، دولت و صنعت باهم از فعالیت های پژوهشی حمایت می کنند از جمله: صنعت مخابرات، صنعت پزشکی، صنعت کشاورزی، صنعت فناوری رایانه و صنعت علوم زیست محیطی.

سرزمین ممکن ها

محیط آکادمیک بسیار پویا و عملی کانادا به شما این امکان را می دهد که نه تنها در تحلیل و ارتباطات دانش و مهارت کسب نمایید، بلکه چگونگی بیان ، نشان دادن خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس را نیز خواهید آموخت! دبیران و استادان دانشگاه همواره در دسترس و مشتاق کمک در درس ها هستند، و موضوعات تحصیلی به گونه ای طراحی شده اند که تعالی آکادمیک را با تعامل و همکاری در کلاس درس تلفیق می کنند.

امکان مهاجرت

آیا می دانستید که بعضی از دانشجویان بین المللی که دارای مدارک تحصیلی از کانادا هستند و تجربه کار در کانادا دارند می توانند تقاضای اقامت دائم در کانادا را داده بدون اینکه مجبور به ترک خاک آن باشند؟

دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها  مورد تأیید  وزارت علوم و بهداشت کشورمان باشد. لیست زیر دانشگاه های کانادا را که مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران  در سال تحصیلی 2022 – 2021 هستند را معرفی کرده است.

لیست دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت علوم 2022- 2021

گروه  الف (ممتاز)

  1. Dalhousie University
  2. Laval University
  3. McGill University
  4. McMaster University
  5. Polytechnique Montreal
  6. Queen’s University
  7. Simon Fraser University
  8. University of Alberta
  9. University of British Columbia
  10. University of Calgary
  11. University of Guelph
  12. University of Manitoba
  13. University of Montreal
  14. University of Ottawa
  15. University of Saskatchewan
  16. University of Toronto
  17. University of Victoria
  18. University of Waterloo
  19. University of Western Ontario (Western University)
  20. York University

گروه ب (خوب)

  1. Brock University  صرفأ در رشته تربیت بدنی
  2. Carleton University
  3. Concordia University
  4. HEC Montreal
  5. Lakehead University
  6. Memorial University of Newfoundland
  7. Ryerson University
  8. Université du Québec à Québec (UQAM, UQTR, UQAC, UQAR, UQO, UQAT, INRS, ENAP, ETS)         –        TELUQ به جز
  9. University of New Brunswick
  10. University of Northern British Colombia
  11. University of Ontario Institute of Technology
  12. University of Regina
  13. University of Sherbrooke
  14. University of Windsor
  15. Wilfrid  Laurier University   صرفاً در رشته‌های مدیریت و تجارت

گروه ج (متوسط)

  1. Athabasca University
  2. Brandon University
  3. Capilano University
  4. Fairleigh Dickinson University – Vancouver Campus  شعبه دانشگاه آمریکا     
  5. Laurentian University
  6. Mount Allison University
  7. Nipissing University
  8. Ontario College of Art and Design University
  9. Royal Roads University
  10. St. Francis Xavier University
  11. The University of Lethbridge
  12. The University of Winnipeg
  13. Thompson Rivers University
  14. Trent University
  15. Universite de Moncton
  16. University of Prince Edward Island
  17. Vancouver Island University

تبصره: مدارک صادره از مؤسساتی که در سایت‌های ذیل می باشد صرفا تا مقطع “کارشناسی” با رعایت ضوابط و مقررات عمومی قابل بررسی و ارزشیابی می باشد:

  • www.univ.can.ca
  • www.accc.ca

لیست دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت بهداشت 2022- 2021

1. Dalhousie University
2. Laval University
3. McGill University
4. McMaster University
5. Memorial University of Newfoundland
6. Queen’s University at Kingston
7. Simon Fraser University
8. Universite de Sherbrooke
9. University de Montreal
10. University de Quebec a Montreal
11. University Guelph
12. University of Alberta
13. University of British Columbia
14. University of Calgary
15. University of Manitoba
16. University of Ottawa
17. University of Toronto
18. University of Victoria
19. University of Saskatechewan
20. University of Waterloo
21. Western University
22. York University

در ادامه به معرفی ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال 2022 به نقل از موسسه QS می پردازیم.

رنکینگ دانشگاه های کانادا 2022

 

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

1

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

26

2

دانشگاه مک گیل (McGill University )

27

3

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

46

4

دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

111

5

دانشگاه آلبرتا ( University of Alberta)126

6

دانشگاه مک مستر (McMaster University)

140

7

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

149

8

دانشگاه وسترن (Western University )

170

9

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

230

۱۰

دانشگاه کلگری ( University of Calgary)

235

دوره های تحصیلی در کانادا

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی، دریافت ویزای کانادا و اجازه تحصیل (study permit) است. افرادی که قصد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را دارند، باید توجه داشته باشند که حتماً از دانشگاه‌های مورد تأیید کانادا(دارای DLI) پذیرش داشته باشند. برای گرفتن study permit، تنها به افرادی که از این دانشگاه‌ها پذیرش داشته باشند، اجازه تحصیل داده می‌شود.

همچنین سن افراد برای گرفتن ویزا بسیار مهم است و افرادی که بیشتر از ۳ سال از زمان اخذ دیپلم‌شان گذشته باشد،با مشکل بیشتری در گرفتن ویزای کانادا مواجه هستند. در کل کسانی که قصد دارند با مدرک دیپلم برای تحصیل به کانادا بروند، باید اثبات کنند که قصد ورودشان به کانادا تحصیل است. همچنین ارائه مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی نیز بسیار در فرآیند گرفتن ویزای کانادا مهم است. دوره‌ی لیسانس در کانادا، بسته به دانشگاه ها، سه یا چهار سال طول می‌کشد. جهت تحصیل مقطع لیسانس در کانادا،  دانشجو می بایست مدرک دیپلم یا 12 ساله دوره دبیرستان را دارا باشد.

شرایط سنی پذیرش در مقطع کارشناسی کانادا

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و کالج های مختلف ممکن می باشد و هرکدام از اینها شرایط پذیرش منحصر به فرد خود را داراست.

  • شرایط سنی عموماً زیر ۲۱ سال
  • ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله هم ارزش با دیپلم کشور کانادا
  • ارائه نمره زبان IELTS برای هر دانشگاه و کالج در کانادا متفاوت می باشد اما به صورت عمومی یک نمره در سطح IELTS 6 لازم است.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی بسیار سخت است و در اکثر مواقع آن‌دسته از دانشجویان بین‌المللی که از مقطع کالج در کانادا مشغول به تحصیل هستند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی خواهند داشت

 نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا

ارائه نمره زبان IELTS برای هر دانشگاه و کالج در کانادا متفاوت می باشد اما به صورت عمومی یک نمره در سطح IELTS 6 لازم است.

شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دوره های کارشناسی ارشد در کانادا به طور کلی به دو دوره کارشناسی ارشد هنر (MA) و کارشناسی ارشد علوم (MSc) تقسیم می شود. همچنین مانند انگلستان دوره های کارشناسی ارشد تخصصی در رشته های مختلف مانند کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA)، کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA)  نیز ارائه می شود. برنامه های کارشناسی ارشد در کانادا معمولاً بین ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد که شامل پایان‌نامه، کارآموزی، یا مقاله پژوهشی یا آموزش محور (course-based) می باشد. همچنین ممکن است برنامه آموزشی در این دوره شامل آموزش تعاملی نظیر بازدید از محل، انجام پروژه و کار گروهی باشد.

چندین دانشگاه کانادا، دوره های کارشناسی ارشد از طریق برنامه آموزشی مشترک (Co-operative education programmes) ارائه می دهند، که موجب می شود دانشجویان در رشته تحصیلی خود  مهارت های عملی را فرا گیرند و تجربه اجرایی نیز  کسب کنند بسیاری از کارفرمایاین کانادایی  از این طریق نیروهای متخصص مورد نیاز خود را از میان ارع التحصیلان دانشگاه های کانادا جذب می کنند. این دوره ها به صور معمول برای دانشجویان ارشد، ۲ تا ۴ ماه خواهد بود. کارفرمایان مشارکت کننده در این برنامه، دانشجویان بسیار فعال، مستعد و با معدل بالا را انتخاب می کنند.

سال تحصیلی از ماه سپتامبر هر سال آغاز می شود ، اما برخی دانشگاه ها دارای چندین تاریخ شروع برای برنامه های کارشناسی ارشد هستند. پس از تعطیلات کریسمس، دانشجویان به دانشگاه باز می گردند و تا دوره امتحان در آوریل مشغول به تحصیل می باشند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم داشتن شراط علمی قوی، مقالات و پژوهش های بین المللی، نمره زبان بالا، سن مناسب و داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه است. این بورسیه ها به صورت علمی تحقیقاتی بوده و دانشگاه مورد نظر مبلغی را به عنوان بورسیه در ازای فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشجو برای دانشگاه در طول تحصیل، به وی ارائه می نماید.

دوره دکترا در کانادا

کانادا مقصدی جذاب و چند فرهنگی برای تحصیل و یادگیری است. همین ویژگی‌ ها باعث شده است که این کشور با فراهم کردن فرصت‌ های غنی پژوهشی برای کمک به رشد تخصصی مخاطبان، به یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیلات دوره‌ی دکتری تبدیل شود. بیش از یک‌ سوم از کل تحقیقات و پژوهش‌های کانادا در دانشگاه‌ هایش انجام می‌شود و همین میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

شرایط پذیرش دکترا در کانادا

شرایط پذیرش دکترا در کانادا دانشگاه به دانشگاه و رشته به رشته متفاوت است  اما عموما موارد زیر را لحاظ می‌کنند:

  • مدرک کارشناسی ارشد در حوزه‌ی مرتبط با نمرات بالا و توانایی و پتانسیل بارز پژوهشی.
  • مدارک زبان؛ البته اگر زبان انگلیسی و فرانسوی زبان اصلی شما نباشد و مقاطع قبلی را به هیچ یک از این‌ها نگذرانده باشید، باید مدرکی برای اثبات مهارت‌تان در یکی از این زبان‌ها ارائه دهید. (بعضی از رشته‌های ارائه‌شده در بخش فرانسوی‌زبان کبک به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند.)
  • نمره‌ی بالا در آزمون‌هایی مثل GRE و GMAT.

ممکن است در موارد استثنایی بتوانید برای دوره‌ی دکتری «پذیرش سریع» ــ یعنی بدون مدرک کارشناسی ارشد ــ بگیرید. در این حالت باید در دو سال پایانی مقطع کارشناسی‌تان نمرات بالایی (معدل رتبه اول) داشته باشید و پتانسیل بالایی برای فعالیت دانشگاهی مثل انتشار مقالات پژوهشی و … از خود نشان دهید.

مدت دوره دکترا در کانادا

اکثر دوره‌های دکتری در کانادا حدود چهار تا شش سال زمان می‌برند.

 هزینه‌ی تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

در کانادا، شهریه‌های مقطع دکتری بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است و عموما حدود دو برابر هزینه‌های دانشجویان کانادایی است. البته استثنایی هم وجود دارد و آن هم دانشگاه تورنتو است که از پاییز سال ۲۰۱۸، اکثر دانشجویان بین‌المللی همان شهریه‌های دانشجوهای کانادایی را پرداخت کرده اند.

اگر قرار باشد حد و اندازه‌های شهریه‌های دوره‌ی دکتری کانادا را نشان دهیم، می‌توانیم شهریه‌ی دو دانشگاه بریتیش کلمبیا و مانیتوبا را با هم مقایسه کنیم: دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه هزینه‌ی 7641 دلار کاناد برای  دوره‌ی دکتری دریافت می‌کند حال آن‌که این مبلغ در دانشگاه مانیتوبا 10240دلار کانادا است.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

تعداد زیادی بورسیه‌ دکتری در کانادا ارائه می شود  که تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین‌المللی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

برخی نمونه‌های بورسیه‌های دکتری برای تحصیل در کانادا از این قرارند:

  • بورسیه‌های وانیر کانادا که سالانه 50000 دلار کانادا به دانشجویان برتر دکتری (بین‌المللی و داخلی) در رشته‌های علوم اجتماعی، یا علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی و علوم پزشکی اعطا می‌کنند.
  • بورسیه‌های دکتری بنیاد پیر الیوت ترودو که در زمان نوشتن این متن در حال بازبینی است.
  • کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دکتری چهارساله‌ی دانشگاه بریتیش کلمبیا که سالانه حداقل 18200 دلار کاناد به‌علاوه‌ی شهریه کامل را به دانشجویان برجسته و ممتاز دکتری (بین‌المللی و داخلی) اعطا می‌کند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

با وجود اینکه همه دانشگاه های کانادایی نمره زبان ۶.۵ آکادمیک آیلتس یا معادل آن در آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT را برای ورود مستقیم به دوره های خود نیاز دارند اما روش‌هایی برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان پایین تر از نمره مورد نظر که بتوانند به صورت مشروط پذیرفته شود وجود دارد. منظور از مشروط این است که دانشجو در دوره آکادمیک دانشگاه یا کالج پذیرفته شده ولی شرط ورود به آن دوره ها، داشتن سطح یا نمره زبان مورد نظر دانشگاه است.

برخی از دانشگاه ها یا کالج ها دوره های زبان پیش نیاز را درهمان مرکز ارائه می کنند و برخی دیگر با موسسات زبان همکارشان کار می کنند و دانشجو با ارائه کارنامه از موسسه زبان معرفی شده می تواند وارد دوره آکادمیک شود. دانشگاه ها یا کالج هایی که پذیرش مشروط صادر می کنند در پایان دوره زبان و تکمیل شدن پیش نیاز زبانی، معمولا نیازی دیگر به کارنامه آیلتس یا تافل برای ورود به دوره آکادمیک ندارند.

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

یکی از سوالاتی که برای بیشتر متقاضیان تحصیل در کانادا پیش می آید این است که شرط معدل برای ادامه تحصیل در کانادا چقدر است؟

معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و رشته ها متفاوت است اما بسیاری از دانشگاه های کانادا حداقل معدل لازم برای پذیرش را ۱۵ در نظر می گیرند. همچنین باید در نظر داشت که برای پذیرش در دانشگاه های برتر کانادا معدل باید از این میزان بیشتر باشد.

نحوه پذیرش(اپلای) دوره دکتری در کانادا

تحصیل مقطع دکترا در کانادا

فرایند پذیرش دانشگاه‌های مختلف کانادایی تفاوت دارد اما معمولاً برای درخواست پذیرش در دوره‌های دکتری باید گام‌های زیر را طی کنید:

  • اول تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای کدام رشته‌ی دکتری درخواست بدهید. علاوه بر این، استاد راهنما و موضوع پژوهشی‌تان را نیز مشخص کنید. ممکن است شما دنبال دریافت پذیرش از رشته‌ای باشید که از طرف خود دانشگاه معرفی شده و خودشان نیز حوزه‌ها و موضوعات پژوهشی را مشخص کرده باشند (به‌ویژه در علوم). اما در مقابل ممکن است در برخی از رشته‌ها (به‌ویژه در رشته‌های هنر و علوم انسانی) بتوانید پروژه‌ی پژوهشی خودتان را معرفی کنید و با آن پذیرش دکتری آزاد بگیرید. ممکن است برخی از دانشگاه‌ها از شما بخواهند که از استاد راهنمای انتخابی‌تان نیز نامه‌ای در حمایت از پروژه‌تان بگیرید و به‌عنوان یکی از مدارک درخواستی، ارسال کنید.
  • اگر برای دوره‌ی دکتری آزاد درخواست می‌دهید، باید بر اساس دستورالعمل‌های دانشگاه موردنظر، یک پروپوزال پژوهشی نیز ارسال کنید که در آن تصویری کلی از موضوع پژوهش‌تان و نیز دلایل‌تان برای اهمیت این پروژه را توضیح دهید.
  • به‌شکل آنلاین اپلای کنید، هزینه‌های مربوطه را بپردازید و مدارک لازم را ضمیمه کنید. این مدارک ممکن است برخی یا همة موارد زیر باشد:
  • Statement of Purpose (SOP) که در آن سوابق و تجارب دانشگاهی/حرفه‌ای‌تان از جمله جوایز، انتشارات و تجارب مرتبط را مطرح می‌کنید. در این متن، باید با رعایت محدودیت کلمات، اهداف حرفه‌ای خود و امور موردنظر دانشگاه را ذکر کنید.
  • دو یا سه توصیه‌نامه (از جمله یک توصیه‌نامه از استاد راهنمای مدنظرتان). این افراد حتی‌المقدور باید از میان افراد دانشگاهی باشند.
  • ریزنمرات و گواهی‌ مقاطع تحصیلی؛ ممکن است دانشگاه‌های کانادا این قید را مطرح کنند که دانشگاه مقاطع قبلی شما ریزنمرات رسمی آن مقاطع را مستقیما به دانشگاه موردنظرتان ارسال کنند. در این صورت، این ریزنمرات باید به زبان انگلیسی و همراه با یک ترجمة درست و رسمی باشد.
  • نمونه‌ی نوشتار (اکثراً برای دوره‌ی دکتری هنر و علوم انسانی).
  • رزومه و CV
  • نتایج آزمون زبان (در صورت نیاز)
  • نمونه کارهای خلاقانه (در صورت اپلای برای دوره‌ی دکتری هنر و علوم انسانی.)

ممکن است برخی از دانشگاه‌های کانادا از شما بخواهند که در یک مصاحبه‌ی ورودی شرکت کنید.

  • وقتی پذیرش گرفتید، گام بعدی درخواست مجوز تحصیل است. این مجوز در مدت اقامت‌تان نقش ویزای دانشجویی را ایفا می‌کند. هم‌چنین باید بیمه‌ی سلامت هم دریافت کنید و توصیه‌هایی را که در وب‌سایت دانشگاه برای شما در نظر گرفته شده، مرور کنید.

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

به صورت کلی اکثر دانشگاه‌های کانادا شرط معدل ۳ از ۴ را مد نظر دارند. بعضی از دانشگاه ها شرط معدل ۳.۲ یا ۳.۴ در دو سال آخر را هم برای متقاضیان قرار داده‌اند. دانشگاه‌های آمریکا و کانادا بیشتر معدل افراد را از ۴ نمره حساب می‌کنند. به دلیل اینکه دانشگاه‌های ایران سیستم نمره‌ دهی بر مبنای ۲۰ دارند، بسیاری از متقاضیان ایرانی امکان دارد که برای حساب کردن GPA به مشکل بربخورند. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌ها شرط معدل برای کشور‌های مختلف را به صورت جداگانه در سایت خود قرار می‌دهند. شرط معدل برای دانشجویان ایرانی اکثراً نمره ۱۵ از ۲۰ است.

کار همزمان با تحصیل در کانادا

اگر می‌خواهید برای تأمین هزینه‌هایتان، به هنگام تحصیل کار نیمه‌ وقتی هم داشته باشید، در شرایطی می‌توانید بدون نیاز به کسب مجوز کار، در طول ترم‌های دانشگاهی تا 20 ساعت داخل یا خارج دانشگاه و در تعصیلات زمستانی و تابستانی به‌طور تمام‌وقت مشغول کار شوید.

این شرایط از این قرارند که شما باید:

  • مجوز معتبر تحصیل داشته باشید.
  • دانشجوی تمام‌وقت باشید.
  • در موسسه‌ی آموزشی مربوطه در مقاطع دانشگاهی یا در کبک در برنامه فنی‌حرفه‌ای در مقطع دبیرستان ثبت‌نام کرده باشید.
  • در حال تحصیل در آن دسته از برنامه‌های دانشگاهی، فنی‌حرفه‌ای یا آموزش حرفه‌ای باشید که اولاً در پایان کار، مدرک یا دیپلم یا گواهی اعطا می‌کنند و ثانیاً طول دوره حداقل شش ماه باشد.

همچنین باید از سازمان خدمات کانادا شماره‌ی بیمه‌ی اجتماعی دریافت کرده باشید تا به کمک آن بتوانید در کانادا کار کنید و از مزایا و خدمات برنامه‌های دولتی بهره‌مند شوید.

مجوز تحصیل شما 90 روز پس از اتمام برنامه‌ی تحصیلی شما منقضی می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید پس از تحصیل در کانادا بمانید و دنبال کار بگردید، باید مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی کسب کنید. اعتبار این مجوز سه سال خواهد بود.

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

اگر بخواهید بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانید و کار پیدا کنید، می‌توانید برای برنامه‌ی مجوز کار پس از فراغت از تحصیل (PGWPP) درخواست دهید. در صورت صدور این مجوز، شما می‌توانید در کانادا بمانید و تا سه سال تجربه‌ی کاری ارزشمند داشته باشید. بعد از آن، اگر به اقامت دائم در کانادا علاقه داشته باشید، با تکیه‌ به همین کار پس از فارغ‌التحصیلی‌تان می‌توانید صلاحیت لازم برای اقامت دائم در کانادا از طریق برنامه‌ی ورود سریع نیروی متخصص(Express Entry) را کسب کنید.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

برای ادامه تحصیل از کارشناسی به کارشناسی ارشد، متقاضی حتما باید ۲۲ سال و حداکثر ۲۹ سال سن داشته باشد. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید حداکثر ۳۸ سال داشته باشد.

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال

معمولا شرایط سنی برای پذیرش و تحصیل در کالج های کانادا وجود ندارد اما شرط سنی هنگام اخذ ویزای تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان سیستم آموزشی کانادا می باشد و بسیاری از دانش آموزان از سراسر دنیا برای تحصیل در دبیرستان های کانادا وارد این کشور می شوند ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا حتی با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و همچنین اخذ اقامت دائم کانادا از مهمترین مزیت های تحصیل در دبیرستان های کانادا می باشد. در سیستم آموزشی دبیرستان‌های کانادا دانش آموزان سال ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ دبیرستان های می بایست تعدادی دروس اجباری و تعدادی دروس انتخابی را بگذرانند.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

برای فارغ التحصیل شدن از دبیرستان های کانادا دانش آموزان باید 80 واحد درسی را در سه سال تحصیلی یاد شده به پایان برسانند. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا علاوه بر این که دانش آموز را از نظر علمی در سطح بالایی قرار میدهد بلکه بر مهارت های اجتماعی، هنری، موسیقی،ورزش و ارتباطات نیز فعالیت دارد و باعث می شود فارغ التحصیلان دبیرستان‌های کانادا در چندین زمینه مهارت کسب کنند و چشم انداز روشنی برای آینده شغلی،تحصیلی و زندگی خود متصور شوند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

دانش آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان های کانادا را دارند، می توانند هم در دبیرستان های دولتی پذیرش بگیرند و هم می توانند در دبیرستان های خصوصی پذیرش دریافت نمایند. هزینه های تحصیل در دبیرستان های دولتی بین 14 تا 18 هزار دلار کانادا در سال متغیر می باشد. اما در مدارس و دبیرستان های خصوصی شبانه روزی (boarding school) که هزینه های زندگی (خوابگاه، غذا، اینترنت و…) را نیز شامل می شود هزینه ها از سالی حدود 28 هزار دلار کانادا، 30 هزار دلار کانادا، 45 هزار دلار کانادا تا حدود 50 هزار دلار کانادا می تواند متغیر باشد.

اما یک نوع دیگری نیز از تحصیل و زندگی در کانادا وجود دارد که به تحصیل در مدارس روزانه به همراه Home Stay (به معنی اقامت در خانه و زندگی با خانواده های کانادایی) معروف هستند. این خانواده ها مورد تایید دولت کانادا هستند و از نظر امنیت و درجه اطمینان این خانواده ها مورد وثوق هستند. دانش آموزان می توانند در مدارس روزانه ثبت نام کنند و برای زندگی به جای خوابگاه در این خانه ها و با این خانواده ها در یک اتاق مستقل زندگی کنند و سه وعده غذایی را با این خانواده ها داشته باشند و کاملا با خانواده های کانادایی زندگی خود را زودتر تطبیق دهند. در این نوع تحصیل و زندگی در کانادا، باید به صورت ماهانه هزینه ای (حدود 600 الی 900 دلار) را به این خانواده ها پرداخت کنند. در این صورت هزینه های مدارس روزانه نیز بین 15 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

زبان تدریس در مدارس کانادا

زبان تدریس در مدارس بین المللی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. البته در برخی مدارس کانادا تدریس به دو زبان انگلیسی یا فرانسه ارائه می شود.

دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستانهای کانادا، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند. پس از ورود دانش آموزان به مقطع دبیرستان، سطح زبان آنان توسط مسئولان آموزش و پرورش سنجیده می شود و دوره های متناسب با سطح دانش انگلیسی دانش آموزان برای آنها برگزار می شود و همچنین دانش آموزان را به کلاسهای عادی فرستاده و یا در کنار این دوره های آموزشی، کلاسهای فشرده زبان و دوره های فشرده مکالمه برگزار می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که دانش آموزان توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را دارند.

اسکان دانش آموزان در کانادا

دولت کانادا امکان همراهی والدین با فرزندان خود را فراهم کرده است. دانش آموز تا قبل از رسیدن به سن قانونی، جهت اسکان و اقامت در صورتیکه یکی از والدین (پدر / مادر / مادربزرگ / پدربزرگ) او را همراهی نکند، می تواند با یکی از اقوام خود که ساکن کانادا می باشد، زندگی کند و یا همراه یک خانواده کانادایی در کانادا زندگی کنند (Home Stay).

شرایط ویزای دانش آموزی کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا متقاضی می بایست دارای شرایط زیر باشد:

  • حداقل ۶ سال سن
  • تمکن مالی مناسب والدین برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی دانش آموز. مواردی نظیر گردش مالی حساب های بانکی، املاک و مستغلات و… برای اثبات توان مالی لازم است
  • داشتن قیم و یا همان Cusodian در کانادا
  • داشتن پذیرش از یکی از مدارس کانادا

برخی از دروس دبیرستان‌های کانادا

برخی از دروس سال ۱۰ دبیرستان:

  • انگلیسی
  • علوم اجتماعی
  • علوم
  • ریاضی
  • فیزیک و بهداشت
  • برنامه ریزی
  • اختیاری
  • اختیاری

برخی از دروس سال ۱۱ دبیرستان:

  • انگلیسی
  • علوم اجتماعی
  • علوم
  • ریاضی
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری

برخی از دروس سال ۱۲ دبیرستان:

  • انگلیسی
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری
  • اختیاری

تحصیل پزشکی در کانادا

در کانادا، دانشکده‌ی پزشکی یعنی یک دانشکده یا گروه در دانشگاه که پزشکان آینده را آموزش می‌دهد و معمولاً مدارک سه تا پنج‌ساله‌ی پزشکی (M.D.) یا مدرک پزشکی و ارشد جراحی (M.D.  و C.M.) اعطا می‌کند. اگرچه در حال حاضر اکثر دانشجویان ورودی به رشته‌ی پزشکی قبلاً مدرک دیگری گرفته‌اند، اما به لحاظ فنی، در کانادا مدرک M.D.  معادل  مدرک دوره‌ی کارشناسی به حساب می‌آید. در حال حاضر هفده دانشکده‌ی پزشکی در کانادا وجود دارند.

برخی دانشکده‌ها مثل مانیتوبا، مک‌مستر و تورنتو، علاوه بر آموزش پزشکان آینده، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد دوساله برای آموزش دستیاران پزشکی نیز ارائه می‌دهند. معدل موردنیاز برای پذیرش در رشته پزشکی نیز معمولاً بین ۳.۵ تا ۴ (از ۴) است. بر اساس آمار انجمن دانشکده‌های پزشکی کانادا، اکثر دانشجویان پذیرفته‌شده معدل میانگین ۳.۸ (95/5 درصد) داشتند.

شرایط پذیرش رشته پزشکی در کانادا

دانشجویان پزشکی اول در یکی از رشته‌های غیرپزشکی (غالبا رشته‌های علوم زیستی) مدرک کارشناسی می‌گیرند و بعد به سراغ رشته‌ی پزشکی می‌آیند. با این حال، این‌طور نیست که همه‌ی دانشکده‌ها‌ی پزشکی کانادا برای پذیرش نیازمند مدرک کارشناسی باشند. مثلا در کبک، اگر دیپلم دوساله CEGEP (معادل کلاس دوازدهم استان‌های دیگر به‌علاوه سال اول دانشگاه) داشته باشید، می‌توانید برای گرفتن پذیرش در دانشکده‌های پزشکی کبک اقدام کنید.

اکثر دانشکده‌های پزشکی غرب کانادا حداقل 2 سال و اکثر دانشکده‌های انتاریو حداقل 3 سال تحصیل دانشگاهی قبل از درخواست رشته‌ی پزشکی لازم  است. دانشگاه مانیتوبا از متقاضیان می‌خواهد که مدرک قبلی خود را پیش از ورود به دانشکده‌ی پزشکی تکمیل کنند. انجمن دانشکده‌های پزشکی کانادا سالانه راهنمای دقیق شرایط ورود به دانشکده‌های پزشکی کانادا را منتشر می‌کند.

عموما دانشکده‌های پزشکی دانشجویانشان را بر اساس سوابق، شرح‌ و حال فردی، عملکرد دوره کارشناسی (GPA)، نمرات آزمون ورودی کالج پزشکی (MCAT) و مصاحبه انتخاب می‌کنند. دانشکده‌های پزشکی کبک (هم فرانسوی‌زبان و هم انگلیسی‌زبان)، دانشگاه اتاوا (دانشکده دوزبانه) و دانشکده پزشکی انتاریوی شمالی (دانشکده‌‌ای با حال‌و‌هوای فرهنگ فرانسوی) از متقاضیان MCAT نمی‌خواهند؛ زیرا MCAT معادل فرانسوی ندارد. برخی دانشکده‌ها مثل دانشگاه تورنتو و دانشگاه کوئین، در صورتی از نمره‌ی‌ MCAT برای گزینش استفاده می‌کنند که دو متقاضی در سایر شرایط تقریبا هم‌ارز و هم‌اندازه باشند. سایر دانشکده‌ها مثل دانشگاه اونتاریوی غربی، بیش‌تر ترجیح می‌دهند که بر اساس عملکرد فرد او را قضاوت کنند و نه نمره‌ی MCAT. دانشگاه مک‌مستر از بخش تحلیل و استدلال انتقادی MCAT برای تعیین صلاحیت مصاحبه و پذیرش استفاده می‌کند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

آزمون ورودی کالج پزشکی (MCAT)

MCAT یک آزمون چند گزینه‌ای استاندارد است که برای ارزیابی توانایی حل مسئله، تفکر انتقادی و دانش مفاهیم علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و پیش ‌نیازهای تحصیل پزشکی طراحی شده است.

انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC) در آوریل 2015 نسخه‌ی جدید آزمون MCAT را راه‌اندازی کرد که طبق آن، نمرات در چهار بخش گزارش می‌شوند:

  • اصول بنیادی زیست‌شناسی و بیوشیمی سیستم ‌های زنده
  • اصول بنیادی شیمیایی و فیزیکی سیستم ‌های زیست ‌شناسی
  • اصول بنیادی فیزیولوژیکی، اجتماعی و زیست ‌شناختی رفتار
  • مهارت ‌های تحلیل و استدلال انتقادی

تقریباً همه‌ی دانشکده‌ های پزشکی ایالات متحده و بسیاری از دانشکده ‌های کانادا از شما می‌خواهند نمرات آزمون MCAT را در فرم درخواست ‌تان ثبت کنید. بسیاری از دانشکده ‌ها نمرات MCAT را پس از سه سال از تاریخ برگزاری ‌شان، قبول نمی‌کنند.

دوره های تخصص یا رزیدنتی در کانادا

دانشجویان در پاییز سال آخر تحصیل خود وارد خدمات پذیرش رزیدنتی  کانادا می‌شوند. دانشجویان اولویت‌هایشان در بیمارستان‌ها و تخصص‌ها را مشخص می‌کنند. از آن طرف، برنامه‌ها و دوره‌های رزیدنتی  نیز دانشجویان متقاضی را رده‌بندی می‌کنند و بدین‌ترتیب، دانشجویان بر اساس سوابق و اولویت‌هایشان به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

طول آموزش پس از کارشناسی با توجه به انتخاب تخصص متفاوت است. مثلا پزشک خانواده برنامه‌ای دوساله است که از طریق کالج پزشکان خانواده‌ی کانادا ارائه شده است. علاوه بر این، برنامه‌های سه‌ساله در حوزه‌های مختلف پزشکی مثل اورژانس، مادر/کودک، مراقبت از سالمندان، مراقبت تسکینی با پزشکی ورزشی نیز دردسترس متقاضیان است. بقیه‌ی دوره‌های رزیدنتی  تخصصی توسط کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا ارائه می‌شوند و اکثراً پنج‌ساله هستند.

پزشکی داخلی و کودکان برنامه‌های چهارساله هستند که در سال پایانی، فرد می‌تواند به تکمیل فلوشیپ در پزشکی داخلی یا اطفال بپردازد یا به سراغ فلوشیپ‌های طولانی‌تر (مثل تخصص قلب) برود. دوره‌های رزیدنتی  معدود جراحی مثل جراحی قلب، جراحی اعصاب و برخی برنامه‌های جراحی عمومی هم شش سال طول می‌کشند. پس از پایان اکثر این دوره‌های رزیدنتی  هم فرد می‌تواند در یکی از فلوشیپ‌های ذیل تخصصش ادامه‌ی تحصیل بدهد.

البته بین سازماندهی آموزش دوره رزیدنتی  در کانادا و ایالات متحده تفاوت‌های کوچکی وجود دارد. برای مثال، فارغ‌التحصیلان M.D. بدون مرحله‌ی میانی انترنی، مستقیماً وارد دوره‌ی رزیدنتی  می‌شوند. البته این تفاوت‌ها تا حدودی سطحی است؛ چرا که در بسیاری از دوره‌های رزیدنتی  کانادا، سال اول پس از کارشناسی بسیار مشابه دوره‌ی انترنی چرخشی با چرخش‌های 1-2 ماهه در رشته‌های مختلف است.

هزینه تحصیل در کانادا پزشکی

میزان شهریه تحصیل پزشکی در کانادا به نوع برنامه  آموزشی که دانشجو در آن ثبت نام کرده  و دانشگاه آن بستگی دارد اما بطور میانگین شهریه پزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی سالانه ۳۲,۰۰۰ دلار کانادا  و شهریه رشته دندانپزشکی نیز ۵۶,۰۰۰ دلار کانادا است.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در کانادا ابتدا باید بمدت 2 الی 4 سال در یکی از کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل در برخی از رشته های علوم تجربی، زیست شناسی یا روانشناسی بپردازند.

پس از آن با شرکت درآزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور که موسوم به آزمون MCAT است و اخذ نمره قبولی می ­توانند وارد دانشگاه های این کشور شده و به تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم بستگی به دانشگاهی دارد که دانشجویان درخواست پذیرش شان را ارسال نموده اند. زیرا دانشجویان ابتدا درخواست پذیرش خود را بهمراه مدارک دیپلم و ریز نمرات خود به دانشگاه های کانادا ارسال می­ نمایند. این دانشگاه ها نیز با بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان موافقت و یا عدم موافقت خود را اعلام خواهند نمود.

پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم بسیار رقابتی می­باشد و از میان 17 دانشکده پزشکی در کانادا تنها 7 دانشکده شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی را داراست. متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم را دارند،باید در رده سنی 18 الی 20 سال قرار داشته باشند. افرادی که دارای سن بالاتری از سن متعارف در بالا باشند، شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا خواهند داشت. از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 می­ باشد.

پزشکی در کانادا چند سال است

  • تحصیلات کارشناسی: 4 سال
  • تحصیلات پزشکی (MD): 4 سال
  • دوره ی رزیدنتی یا تخصص: بسته به نوع تخصص 3 تا 7 سال

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

بورسیه تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای تحصیل رایگان در کانادا می باشد. بورسیه‌ های تحصیلی کانادا  به دانشجویان بین‌المللی با رزومه بالا تعلق می گیرد. مبلغ و نوع کمک‌ هزینه بین موسسات متفاوت است. رقابت برای اخذ بورسیه بسیار بالاست و باید درخواست‌ ها به طور مستقیم از هر دانشگاه صورت گیرد. در ادامه برای آن دسته از دانشجویانی که مشتاق تحصیل در کانادا هستند، منتخبی از بورسیه‌های متعلق به دانشجویان بین‌المللی را فهرست کرده‌ایم. این بورسیه‌ها از طرف دولت کانادا، دانشگاه‌های کانادایی و یا از طرف سازمان‌ها و تشکیلاتی غیر از دولت و دانشگاه ارائه می‌شوند.

تحصیل رایگان در کانادا

بورسیه‌های دولت کانادا

  • کمک‌ هزینه فوق‌دکتری بانتینگ ( Banting Postdoctoral Fellowships) –  بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌‌هایی است که دولت کانادا برای تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های علوم طبیعی و اجتماعی یا پژوهش‌های حوزه‌ی سلامت به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کند.
  • کمک ‌هزینه تحقیقاتی ( IDRC Research Awards ) – بورسیه‌هایی است که دولت کانادا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته تا بتوانند پژوهش‌های مقاطع کارشناسی ارشد یا دوره‌ی دکتری را در دانشگاه‌های شاخص کانادا بگذرانند.
  • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی NSERC– بورسیه‌ها، کمک‌هزینه‌ها و فاند های متنوعی است که از جانب دولت کانادا برای دانشجویان ممتاز رشته‌های علوم طبیعی یا مهندسی دانشگاه‌ های معتبر کانادا در نظر گرفته شده است. تأمین مالی این بورسیه‌ها بر عهده‌ی NSERC است.
  • برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا (Vanier Canada Graduate Scholarships Program)– بورسیه‌هایی است که دولت کانادا برای دانشجویان دکتری بین‌المللی در نظر گرفته است تا بتوانند در برخی از دانشگاه‌های کانادایی تحصیل کنند.

بورسیه‌های غیردولتی تحصیل در کانادا

  • صندوق اکولوژیکی آنه والی (Anne Vallee Ecological Fund)  –بورسیه‌هایی است که هدفش آن دسته از دانشجویان بین‌المللی است که در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادایی در کبک یا دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحقیقات جانوری مشغول باشند.
  • بورسیه و کمک ‌هزینه تحصیلی ترودو (Trudeau Scholarships and Fellowships )- بنیاد ترودو تعدادی بورسیه، کمک‌هزینه‌ی تحصیلی و دوره‌ی مربی‌گری در نظر گرفته که هدف آن‌ ها تعدادی از دانشجویان دکتری شاغل در برخی از موسسات آموزشی منتخب کانادا است.

بورسیه‌های مخصوص دانشگاه برای تحصیل در کانادا

  • کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین‌المللی: بورسیه‌هایی است که برای تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا در نظر گرفته شده و همة دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همان درخواستی که برای تحصیل در دانشگاه ارائه می‌کنند، در فهرست بررسی این کمک‌هزینه نیز قرار می‌گیرند تا در صورت احراز صلاحیت‌های لازم، از این کمک‌هزینه بهره‌مند شود.
  • کمک‌هزینه‌ی دانشجویا بین‌المللی مقطع کارشناسی در دانشگاه کونکوردیا: این‌ها بورسیه‌های متنوعی هستند که برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کونکوردیا واقع در مونترال کانادا در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه‌های دانشگاه دالهاوزی: بورسیه‌هایی است که برای همه‌ی دانشجویان (اعم از داخلی و بین‌المللی، فعلی یا در حال اپلای) دانشگاه دالهاوسی در هالیفاکس در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه‌های فیرلی دیکنسون برای دانشجویان بین‌المللی: بورسیه‌هایی است برای دانشجویان بین‌المللی همه سطوح که در دانشگاه فیرلی دیکنسون واقع در ونکوور کانادا تحصیل می‌کنند.
  • بورسیه مونترال HEC: بورسیه‌های متنوعی در کانادا هستند که براساس صلاحیت یا بر اساس تقاضا به دانشجویان بین‌المللی شاغل در HEC مونترال اعطا می‌شود؛ یکی از نمونه‌ های این بورسیه‌ ها بورسیه‌ی تحصیل در خارج برای دانشجویان بین‌المللی است.
  • بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی در کالج هامبر کانادا: گستره‌ای از بورسیه‌های کانادا است که هدف آن‌ ها دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی است تا این دانشجویان را به تحصیل در کالج هامبر در تورنتوی کانادا تشویق کند.
  • بورسیه‌ها و کمک‌ دانشجویی دانشگاه مک‌گیل: فرصت‌های تامین مالی متنوعی مثل برنامه‌ی بورسیه‌ی ورودی مک‌گیل و PBEEE (بورسیه‌ی صلاحیت کبک برای دانشجویان خارجی) است که هدفش آن دسته از دانشجویان بین‌المللی است که در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی یا پسادکترای این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.
  • بورسیه‌های دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کوئین: تعدادی بورسیه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کوئین در کینگستون انتاریو است.
  • دانشگاه کوئست کانادا: بورسیه‌هایی است که از 2000 دلار کانادا تا شهریه‌ی کامل تحصیل در دانشگاه کوئست کانادا را دربرمی‌گیرد و همه‌ی دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط استفاده از آن‌ می باشند.
  • جایزه رهبر فردای UBC برای دانشجویان بین‌المللی: بورسیه‌ای برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیای ونکوور است که هدفش آن داسته از دانشجویان مقطع کارشناسی است که مهارت‌های رهبری و دستاوردهای دانشگاهی استثنایی دارند.
  • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی UBC: این‌جا یک پایگاه داده‌ی قابل جست‌وجو برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه بریتیش کلمبیا است که شامل بورسیه‌های متعددی مثل کمک‌ هزینه‌های چهارساله برای تحصیل در دوره‌ی دکتری این دانشگاه است.
  • بورسیه‌های دانشگاه آلبرتا برای دانشجویان بین‌المللی: گستره‌ای از گزینه‌های بورسیه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن در دانشگاه آلبرتا است.
  • بورسیه‌های دانشگاه کلگری برای دانشجویان بین‌المللی: گزیده‌ای از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌هاست که مخاطب آن دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه کلگری‌ است. این کمک‌هزینه‌ها از 500 دلار کانادا تا 60000 دلار کانادا در نوسان است.
  • دانشگاه مانیتوبا: بورسیه‌هایی برای تحصیل در دانشگاه مانیتوبای کانادا است که در دسترس دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیلات تکمیلی است. واحد تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فهرستی از گزینه‌های بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی تحصیلات تکمیلی تهیه کرده است.
  • کمک‌هزینه‌های دانشگاه ساسکاچوآن برای دانشجویان بین‌المللی: بورسیه‌های رقابتی برای دانشجویان برتر است است که هدفش دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی دانشگاه ساسکاچوان است.
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه تورنتو اونتاریو: بورسیه‌ای برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی به منظور تحصیل در دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تورنتو است.
  • فاند بین‌المللی دانشگاه واترلو: انواع بورسیه‌های کانادا که به دانشجویان بین‌المللی متقاضی شرکت در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه واترلو اعطا می‌شود.
  • جوایز و کمک‌های مالی دانشگاه سایمون فریزر: انواع بورسیه و سایر موقعیت‌های تامین مالی است که هدفش آن دسته از دانشجویان داخلی و بین‌المللی است که یا در حال حاضر در دانشگاه سایمون فریزر تحصیل می‌کنند یا در حال برنامه‌ریزی برای ورود به آن‌جا هستند.
  • بورسیه‌های پذیرش بین‌المللی دانشگاه وسترن: بورسیه‌های متنوع کانادا که در دسترس دانشجویان بین‌المللی دانشگاه انتاریوی غربی است.
  • برنامه دانشجوی بین‌المللی دانشگاه یورک: دانشگاه یورک تعدادی بورسیه‌ی بین‌المللی برای تحصیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تورنتو ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است چرا که بهترین تجربه ها و فرصت ها در این کشور پهناور در انتظار افراد است. اگر شما قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که هزینه های تحصیل در کانادا معمولا از سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.این بدان معنی است که یک دانشجوی خارجی در کانادا می‌تواند در رشته انتخابی خود در یکی از دانشگاه‌های مطرح کانادا با هزینه‌ای تقریباً معادل نصف هزینه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همان رشته در آمریکا به تحصیل بپردازد.

 

هزینه تحصیل در کانادا

شورای وزیران آموزش‌وپرورش کانادا (CMEC) ابزار آنلاین مفیدی تهیه‌کرده است که به دانشجویان خارجی بالقوه این امکان را فراهم می‌سازد تا به سرعت هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کانادا را محاسبه کنند و همچنین راهنمایی در مورد مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست پذیرش نیز ارائه نموده است.

شهریه تحصیل در کانادا

هزینه‌های دانشگاه های کانادا توسط خود دانشگاه هاتعیین می شود که میزان این هزینه ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • برنامه ه­ای تحصیلی
  • دانشجوی خارجی یا دانشجوی بومی کانادا بودن
  • مقطع تحصیلی دانشجو، اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کانادا، شهریه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها برای دانشجویان کانادایی به طور متوسط ​​3/3 درصد و برای دانشجویان بین المللی 6/6 درصد در سال 2019 -2018 افزایش یافته است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

بر طبق اعلام مرکز آمار کانادا، میانگین شهریه تحصیل دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی 2020-2019 میلادی سالانه 29,714 دلار کانادا (حدود 22,500 دلار آمریکا) بوده است. البته رشته‌های هنر و علوم انسانی ارزان‌تر هستند، اما رشته‌های مانند مهندسی و پزشکی گران‌تر هستند و سالانه به‌طور متوسط 30,742 دلار کانادا (حدود 23,300 دلار آمریکا) هزینه شهریه آنهاست. شهریه رشته­ های مدیریت پایین‌تر از میانگین ملی و سالانه 26,395 دلار کانادا (20,000 دلار آمریکا) است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

اگر قصد ادامه تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی دارید، هزینه تحصیلات معمولاً کمتر است و بسته به رشته شما متفاوت است. بر اساس اطلاعات مرکز آمار کانادا متوسط ​​شهریه تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 2020 -2019 برابر با 17,744 دلار کانادا حدوداً معادل 13,437دلار آمریکا است که تنها 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

همان‌طور که در سراسر جهان مرسوم است، شهریه رشته MBA اجرایی، گران‌تر از سایر رشته‌ها است و به‌طور میانگین سالانه در حدود 56,328 دلار کانادا (37,700 دلار آمریکا) است، درحالی‌که شهریه MBA های معمولی به‌طور متوسط 27,397 دلار کانادا (حدود 20,747 دلار آمریکا) است.

هزینه زندگی در کانادا

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا 2020 را دارند علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها می بایست هزینه های زندگی در کانادا را نیز در نظر بگیرند.

اگرچه یکی از الزامات ویزای دانشجویی کانادا این است که شما حداقل 10,000 دلار کانادا (حدود 7,570 دلار آمریکا) (و یا 11,000 دلار کانادا / 8,300 دلار آمریکا برای تحصیل در کبک) داشته باشید، هزینه‌های زندگی شما بسته به مکان و عادت‌هایتان در مخارج روزمره به میزان قابل‌ملاحظه‌ای تفاوت خواهد داشت، البته در شهرهای بزرگ، معمولاً هزینه زندگی بیشتر است.

بر طبق برآوردهای به‌عمل‌آمده، دانشجویان در دانشگاه مونترال درمجموع هرسال به 15050دلار کانادا برای هزینه‌های مسکن، غذا، کتاب و لوازم‌التحریر، هزینه تلفن و سایر هزینه‌ها نیاز دارند. به‌طور مشابه، دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در ونکوور، هر سال 15500 دلار کانادا نیاز دارند که البته در این برآورد، هزینه بیمه اجباری درمان محاسبه نشده است که آن هم سالانه در برنامه بهداشت این دانشگاه، 864 دلار کانادا است. براساس نظرسنجی موسسه مرکر( Mercer ) در زمینه هزینه زندگی در کانادا در سال 2018 ونکوور و تورنتو به عنوان گران‌ترین شهر کانادا برای زندگی کردن، به‌ویژه از نظر اجاره‌بها شناخته می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

سه نوع اسکان دانشجویی وجود دارد (اقامتگاه‌های دانشجویی، خوابگاه‌های دانشگاهی و مسکن شخصی) و هزینه ­های آنها به میزان قابل‌توجهی با یکدیگر متفاوت است، دانشجویان هر ساله مبلغی بین 7,500- 3,000 هزار دلار کانادا ( 5,640 – 2,550 دلار آمریکا) برای اسکان هزینه می‌کنند. مسکن شخصی مشترک می‌تواند در سال تا ۸۴۰۰ دلار کانادا هزینه داشته باشد. خوابگاه دانشگاه اغلب ارزان‌تر است، البته در برخی از دانشگاه‌ها غذا نیز ارائه می‌شود و دانشجو می‌تواند از فروشگاه‌های مواد غذایی داخل دانشگاه، غذا نیز خریداری نماید.

نرخ توزیع پذیری هزینه های زندگی در کانادا در سال 2020

قصد ما این است تا با یک نمایش گرافیکی درک بهتری از پراکندگی هزینه ها داشته باشید. منبع این هزینه ها سایت معروف Numbeo.com می باشد.

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازار ها
  • اجاره ماهانه
  • خدمات رفاهی
  • خدمات رفاهی
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا ۲۰۲۰

میانگین هزینه‌ های زندگی در کانادا ۲۰۲۰

رستوران‌هاقیمت واحد (دلار)حداقل-حداکثر قیمتها (دلار)
غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت۱۲.۲۵ $۹.۹۵-۱۷.۶۱
غذا برای ۲ نفر، در رستوران متوسطه، دارای سه قسمت (مثلاً دارای دسر، سالاد، غذای اصلی)۵۰.۰۰ $۳۸.۲۸-۶۸.۹۱
مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)۷.۶۶ $۶.۱۳-۹.۱۹
کاپوچینو (معمولی)۳.۲۳ $۲.۳۰-۳.۸۳
نوشابه / پپسی (بطری ۰.۳۳ لیتر)۱.۶۵ $۱.۱۵-۲.۳۰
آب (بطری ۰.۳۳ لیتر)۱.۳۷ $۰.۷۷-۱.۹۱
بازارها
شیر (معمولی)، (۱ لیتر)۱.۷۹ $۱.۰۱-۳.۰۶
یک عدد نان سفید تازه (۵۰۰ گرم)۲.۱۸ $۱.۵۳-۳.۰۶
برنج (سفید)، (۱ کیلوگرم)۲.۹۸ $۱.۵۳-۵.۱۹
تخم‌مرغ (معمولی) (۱۲ عدد)۲.۵۳ $۱.۹۱-۳.۴۵
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۹.۳۶ $۵.۳۶-۱۸.۳۸
سینه مرغ (بدون پوست‌واستخوان)، (۱ کیلوگرم)۹.۹۶ $۶.۱۳-۱۵.۳۱
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) (یا گوشت راسته)۱۱.۱۳ $۶.۷۵-۱۶.۸۸
سیب (۱ کیلوگرم)۳.۰۱ $۱.۶۷-۴.۵۹
موز (۱ کیلوگرم)۱.۲۸ $۰.۷۷-۲.۳۰
پرتقال (۱ کیلوگرم)۲.۹۹ $۱.۶۴-۴.۵۹
گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم)۲.۹۹ $۱.۶۹-۴.۵۹
سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم)۲.۰۵ $۰.۷۷-۳.۸۳
پیاز (۱ کیلوگرم)۱.۹۵ $۰.۹۹-۳.۰۶
کاهو (۱ عدد)۱.۸۹ $۱.۱۵-۳.۰۴
آب (بطری ۱.۵ لیتر)۱.۷۱ $۰.۷۷-۲.۳۰
حمل و نقل
بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)۲.۳۷ $۱.۹۱-۲.۶۸
بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)۷۲.۷۴ $۵۷.۴۲-۹۵.۷۰
کرایه ورودی تاکسی (تعرفه عادی)۲.۸۷ $۲.۵۳-۳.۸۳
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفه عادی)۱.۴۲ $۱.۱۵-۱.۹۱
کرایه تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)۲۴.۶۲ $۲۰.۰۷-۳۲.۰۶
بنزین (۱ لیتر)۰.۹۶ $۰.۸۳-۱.۱۰
فولکس‌واگن گلف تیپ ۱.۴ ۹۰ KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)۱۹,۱۴۰.۸۱ $۱۶,۸۴۳.۹۱-۲۲,۹۶۸.۹۷
تویوتا کرولا تیپ ۱.۶l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)۱۸,۰۶۷.۱۶ $۱۴,۵۴۶.۲۵-۲۲,۹۶۸.۹۷
هزینه قبوض خدمات شهری (ماهانه)
قبوض اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان ۸۵ مترمربعی۱۱۳.۳۷ $۵۷.۴۲-۱۹۵.۲۴
تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)۰.۲۵ $۰.۱۱-۰.۳۸
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)۵۶.۵۸ $۳۸.۲۸-۷۶.۵۶
ورزش و اوقات فراغت
باشگاه تناسب‌اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگ‌سال۳۶.۹۳ $۱۹.۱۴-۵۷.۴۲
اجاره زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)۱۴.۸۷ $۰.۰۰-۳۰.۶۳
سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی۱۰.۳۴ $۹.۱۹-۱۱.۴۸
هزینه مراقبت از کودکان
مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک۷۲۹.۲۲ $۳۸۲.۸۲-۱,۱۴۸.۴۵
دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک۱۰,۶۳۴.۲۶ $۴,۳۶۳.۳۴-۱۹,۱۴۰.۸۱
لباس و کفش
یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)۴۷.۳۷ $۳۰.۶۳-۶۸.۹۱
یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)۳۳.۹۱ $۲۲.۹۷-۵۳.۵۹
یک جفت کفش نایک (متوسط)۷۵.۱۹ $۵۳.۵۹-۹۵.۷۰
یک جفت کفش چرم مردانه اداری۹۳.۶۵ $۶۱.۲۵-۱۳۷.۸۱
اجاره ماهانه
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر۹۷۶.۵۸ $۶۵۰.۷۹-۱,۵۳۱.۲۶
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز شهر۷۹۲.۴۳ $۵۳۵.۹۴-۱,۱۸۶.۷۳
آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر۱,۵۷۳.۴۷ $۹۹۵.۳۲-۲,۲۹۶.۹۰
آپارتمان (۳ خوابه) خارج از مرکز شهر۱,۲۸۴.۹۱ $۸۸۰.۴۸-۱,۹۱۴.۰۸
قیمت آپارتمان برای خرید
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر۴,۷۲۸.۲۷ $۲,۰۶۰.۳۰-۸,۴۲۱.۹۶
قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر۳,۱۲۳.۱۳ $۱,۵۶۵.۸۳-۶,۱۸۰.۹۰
حقوق و تأمین مالی
میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)۲,۴۶۳.۷۲ $
نرخ بهره وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت۳.۶۹۲.۳۰-۳.۴۵
بودجه ی ۹ میلیار دلاری دولت کانادا برای کمک به دانشجویان در دوران کرونا

بودجه ی ۹ میلیار دلاری دولت کانادا برای کمک به دانشجویان

جاستین ترودو در آپدیت روزانه از ریدو کاتج در اُتاوا با اشاره به اینکه دانشجویان مشکلات مالی دارند گفت: حتی اگر نگران بیلهایتان نباشید برای شهریه سال بعد حتما دغدغه دارید و ما به فکر شما هستیم.  کمکهای جدید موسوم به CESB حتی کسانی را که قرار است در ماه سپتامبر آینده تحصیلات دانشگاهی شان را شروع کنند نیز شامل می شود. برای این منظور ۹ میلیارد دلار در نظر گرفته شده و دانشجویان می توانند برای پرداخت اجاره و خرید روزانه بدون دغدغه از آن بهره مند شوند. این کمک ها ۱۲۵۰ دلار در ماه است و از می تا آگوست را شامل می شود.

اگر شما دانشجویی هستید که از یک فرد معلول نگهداری میکنید این مبلغ ۱،۷۵۰ دلار خواهد بود. حتی اگر شغل دارید این کمک ها شامل شما می شود. میتوانید تا ۱۰۰۰ دلار در ماه کار کنید و کمک ها را نیز دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا باید «مجوز تحصیل در کانادا» (Canadian study permit) بگیرید. این مجوز در طول اقامت شما همان کار ویزای دانشجویی را انجام می‌دهد. البته اگر دوره یا برنامه‌ی شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به این مجوز ندارید ولی با این حال، بهتر است قبل از آمدن به کانادا، برای دریافت چنین مجوزی اقدام کنید؛ چون در غیر این صورت، اگر بخواهید تحصیلات‌ خود را در برنامه‌ی دیگری ادامه دهید، ناگزیر باید کانادا را ترک کنید و در خارج از کانادا و از طریق اداره امور ویزا، برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنید. اما اگر از قبل مجوز تحصیل در کانادا را گرفته باشید، آن‌وقت اگر تصمیم بگیرید که تحصیلات‌ خودتان را در کانادا ادامه دهید، می‌توانید از داخل کانادا برای تمدید این مجوز اقدام کنید.

آن دسته از دانشجویانی که به‌طور تمام‌وقت در موسسات آموزش عالی معتبر ثبت‌نام کرده‌اند، با داشتنِ این مجوز می‌توانند به‌صورت نیمه‌وقت داخل پردیس دانشگاهی کار کنند. همچنین با این مجوز می‌توانند ۱) خارج از پردیس دانشگاهی کار کنند، ۲) به‌عنوان همکار یا کارآموز (انترن) در بخشی از برنامه‌ی تحصیلی‌شان مشغول شوند، ۳) با اقامت دائم در کانادا بمانند یا ۴) حتی بعد از فارغ‌التحصیلی کار پیدا کنند.

مهاجرت به کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شما می‌توانید برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا، هم به صورت آنلاین و هم از طریق درخواست کتبی اقدام کنید. اگر می‌خواهید از گزینه درخواست کتبی استفاده کنید، می‌توانید فرم‌ها را از وب‌سایت اداره شهروندی و مهاجرت کانادا دریافت کنید. درخواست‌های کتبی معمولا دو برابر درخواست آنلاین زمان می‌برند؛ به همین خاطر توصیه می‌کنیم که قبل از ارسال درخواست، زمان مقررشده برای بررسی درخواست‌ها را چک کنید تا به خاطر ضیق وقت، دچار مشکل نشوید.

برای درخواست آنلاین هم لازم است کارت اعتباری یا دبیت‌کارت داشته باشید و علاوه بر آن، نسخه الکترونیکی مدارک لازم را از طریق اسکنر یا دوربین آماده کرده باشید. اداره ویزای مستقر در سفارت کانادا دستورالعمل‌های مربوط به مدارک را در اختیار شما قرار خواهد داد. ممکن است این مدارک کشور به کشور فرق داشته باشد؛ بنابراین اگر به کمک و راهنمایی نیاز داشتید، می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید.

فرایند اخذ ویزای دانشجویی کانادا به شکل زیر است:

  • ابتدا باید از یک موسسه تحصیلات تکمیلی معتبر، نامه پذیرشی دریافت کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد. دانشجویانی که در کِبک تحصیل می‌کنند باید علاوه بر آن برای دریافت گواهی پذیرش از دولت کبک (مشهور به گواهی CAQ) نیز اقدام کنند. شما باید این گواهی را پیش از درخواست مجوز تحصیل در کانادا کسب کنید. شما می‌توانید فرم این گواهی را به شکل آنلاین دریافت و پرینت کنید یا آن‌که نسخه کاغذی‌ را از دانشگاه‌‌ بگیرید که در این صورت، شما را در تکمیل آن راهنمایی خواهند کرد.
  • مرحله‌ی بعدی دریافت بسته‌ی درخواست ویزای دانشجویی کانادا از وب‌سایت CIC یا از طریق تماس با اداره‌ی ویزای مستقر در محل اقامت شما یا سفارت و کنسولگری کاناداست.
  • برای دریافت بسته درخواست ویزا، باید در وب‌سایت CIC به سوالاتی درباره‌ی خود‌تان پاسخ دهید. پاسخ این سوالات مشخص می‌کنند که اولاً شرایط لازم برای درخواست آنلاین مجوز تحصیل در کانادا را دارید یا نه و ثانیا در صورت داشتن این شرایط، باید چه مدارکی را آماده کنید.
  • اگر واجد شرایط باشید، یک کد چک‌لیست شخصی دریافت خواهید کرد که 60 روز اعتبار دارد و برای ثبت آنلاین درخواست خود به کمک‌تان می‌آید. حتماً توجه داشته باشید که برای مراجعات بعدی‌تان، صفحه‌ی حاوی این کد را پرینت بگیرید و نزد خودتان نگه دارید. این صفحه شامل راهنمای درخواست، برآورد شهریه‌ها، فهرستی از مدارک لازم برای ثبت‌نام و همچنین راهنمایی‌های مربوط به مراحل بعدی ثبت‌نام است.
  • وقتی مدارک لازم را مهیا کردید، یک حساب کاربری MyCIC بسازید تا بتوانید کد چک‌ لیست شخصی‌ خود را در آن وارد ‌کنید. همان‌جا چک‌ لیست مربوط به مدارکتان را هم دریافت خواهید کرد. این چک‌لیست به شما اجازه می‌دهد که مدارکتان را آپلود کنید و برای CIC بفرستید.
  • وقتی مدارک و فرم درخواست‌تان آماده شد و هزینه‌ها را هم پرداخت کردید، آن وقت می‌توانید درخواست کامل‌ خود را در CIC ثبت کنید.
  • در نظر داشته باشید که ممکن است از بعضی متقاضیان بخواهند که برای مصاحبه به اداره ویزای محلی‌شان مراجعه کنند.
  • شاید لازم باشد برخی از متقاضیان پیش از ثبت درخواست خود، تست پزشکی و/یا بررسی پلیسی را از سر بگذرانند. اگر سوءپیشینه‌ی جزایی داشته باشید نمی‌توانید مجوز تحصیل بگیرید؛ به همین خاطر ممکن است از شما بخواهند که گواهی عدم‌سوپیشینه ارائه کنید.
  • شما باید پاسپورتی داشته باشید که با کمک آن بتوانید پس از اتمام دوره تحصیلی‌ به کشور مبدأ بازگردید. دو عکس اندازه پاسپورت با پشت‌نویسی نام و تاریخ تولد نیز لازم است.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

برای ویزای دانشجویی کانادا، گواهی تمکن مالی هم لازم است. در حال حاضر، علاوه بر مبلغ شهریه دانشگاهی، مبلغ لازم برای هر سال اقامت در کانادا 10000 دلار کانادا و هر سال اقامت در کبک 11000 دلار کانادا است.

برای اثبات تمکن مالی، ارائه‌ی یکی از این مدارک کفایت می‌کند: اظهارنامه بانکی، مدارک حسابی به نام شما در بانک کانادایی در صورتی که پول‌ خود را به این حساب منتقل کرده‌اید، حواله‌ی بانک بر حسب واحد پول قابل تبدیل، مدارک پرداخت شهریه و هزینه‌های اقامت، گواهی از شخص یا موسسه‌ای که تأمین این پول را ضمانت می‌کنند، یا مدرک فاند پرداختی از داخل کانادا در صورتی که بورسیه شده‌اید یا در حال گذراندن برنامه‌ی برخوردار از فاند کانادا هستید.

مراحل پس از تایید ویزای دانشجویی کانادا

وقتی درخواست ویزای دانشجویی شما تایید شد، معرفی‌‌نامه‌ی مبدأ ورود (POE) دریافت خواهید کرد. اگر دانشجو از کشوری باشد که شهروندان آن باید مجوز الکترونیکی سفر (eTA) و/یا ویزای اقامت موقت دریافت کنند، آن مجوز و ویزا برایش صادر خواهد شد. eTA به پاسپورت شما متصل می‌شود؛ بنابراین باید با همان پاسپورتی سفر کنید که برای درخواست مجوز تحصیل از آن استفاده کرده‌اید. eTA پنج سال اعتبار خواهد داشت اما اگر پاسپورت شما زودتر از این منقضی شود، اعتبار eTA نیز منقضی می‌شود.

این مدارک را همراه پاسپورت، مدرک تامین مالی و نامه‌ی پذیرش‌تان (و هر مدرک دیگری که لازم بوده) به آژانس خدمات مرزی کانادا ارائه کنید. آن‌ها نیز مجوز تحصیل شما در کانادا را صادر می‌کنند و پس از آن می‌توانید به کانادا وارد شوید.

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم

در کانادا، شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید بدون نیاز به مجوز کار، در طول ترم‌های درسی، داخل یا خارج پردیس دانشگاه به مدت 20 ساعت در هفته (و در تعطیلات بین‌ترم به‌طور تمام‌وقت) کار کنید. اما برای چنین کاری، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.
  • دانشجوی تمام‌ وقت باشید.
  • در موسسه آموزشی مربوطه در مقطع دانشگاهی یا در کبک در برنامه فنی‌‌حرفه‌ای در مقطع دبیرستان، ثبت‌نام کرده باشید.
  • در حال تحصیل در آن دسته از برنامه‌های دانشگاهی، فنی‌حرفه‌ای یا آموزش حرفه‌ای باشید که حداقل شش ماه طول می‌کشند و در پایان مدرک، دیپلم یا گواهی اعطا می‌کنند.
  • شماره بیمه اجتماعی معتبر داشته باشید.

هر زمان که یکی از این شرایط از بین رفت، مثلا اگر دیگر دانشجوی تمام‌وقت نبودید، باید فورا کار کردن را متوقف کنید و دنبال مجوز کار باشید.

کار به عنوان دانشجوی همکار یا کارآموز در کانادا

اگر تحصیل‌تان در دوره‌های دانشگاهی، حرفه‌ای یا آموزش حرفه‌ای موسسات آموزشی به‌گونه‌ای است که متضمن تجربه شغلی به‌عنوان دانشجوی همکار یا کارآموز است، باید علاوه بر مجوز تحصیل، مجوز کار هم دریافت کنید. برای درخواست این مجوز باید سند و مدرکی ارائه کنید که نشان دهد این تجربه شغلی برای اتمام دوره‌ی تحصیلی‌تان ضروری است (این مدرک می‌تواند نامه‌ای از طرف دانشگاه یا رونوشتی از برنامه‌ی درسی‌تان باشد.) البته این تجربه کاری نهایتا می‌تواند پنجاه درصد از کل زمان برنامه‌ی درسی‌ شما را پر کند. اگر احیانا در حال تحصیل در رشته‌های انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (ESL) و فرانسه به‌عنوان زبان دوم (FSL) هستید یا آن‌که در دوره‌های آمادگی عمومی شرکت می‌کنید، صلاحیت درخواست برای مجوز همکاری را ندارید.

شرایط کار دانشجویی در کانادا

تحصیل در کانادا و اقامت

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا (ورک پرمیت کانادا)

مجوز تحصیل شما در کانادا 90 روز پس از فارغ‌التحصیلی‌ باطل می‌شود. بنابراین اگر بخواهید پس از فراغت از تحصیل در کانادا بمانید و دنبال کار بگردید، باید طبق برنامه مجوز کار پس از فراغت از تحصیل (Post-Graduation Work Permit Program) در این بازه‌ی 90 روزه، برای دریافت مجوز کار اقدام کنید. با این کار شما می‌توانید سراغ تجربه‌های شغلی پس از فراغت از کار بروید که همین نیز به‌نوبه‌ی خود به شما کمک می‌کند که بتوانید طبق برنامه اکسپرس انتری(Express Entry)، صلاحیت لازم برای کسب مجوز اقامت دائم را کسب کنید.

اگر به صورت تمام‌وقت و پیوسته حداقل هشت ماه در کانادا تحصیل کرده باشید، می‌توانید برای این مجوز درخواست بدهید. اگر بیش از هشت ماه و کمتر از دو سال در کانادا تحصیل کرده باشید، اعتبار مجوز کار شما به اندازه زمان تحصیل شما خواهد بود. اما اگر دو سال یا بیشتر تحصیل کرده باشید، مجوز کار شما سه ‌سال اعتبار خواهد داشت.

سایر شرایط لازم برای درخواست مجوز از برنامه یادشده از این قرار است:

  • سن شما حداقل هجده‌سال باشد.
  • پیش از درخواست، باید مجوز معتبر تحصیل داشته باشید.
  • باید برنامه‌ی تحصیلی خود را به اتمام رسانده و قبول شده باشید. در این راستا باید تاییدیه‌ی کتبی، مثلا ریزنمرات، داشته باشید تا نشان دهد که شما صلاحیت دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی مربوطه را دارید.
  • از یک موسسه دانشگاهی عمومی یا خصوصی فارغ‌التحصیل شده باشید.

برای ثبت درخواست مجوز کار پس از فراغت از تحصیل، باید ابتدا راهنمای مربوطه و فهرست مدارک لازم را مرور کنید. شما می‌توانید به شکل آنلاین یا از طریق ایمیل درخواست‌ خود را ارسال کنید؛ برای این کار، باید به همه سوال‌ها با دقت و صداقت پاسخ دهید و هزینه ارسال درخواست را نیز بپردازید. علاوه بر این، اعتبار پاسپورت شما باید از طول مدت کاری که برایش به دنبال مجوز هستید، بیش‌تر باشد.

اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اقامت دائم در کانادا

اگر می‌خواهید با اقامت دائم در کانادا بمانید و کار کنید، شاید بتوانید به‌عنوان کارگر ماهر و از طریق برنامه‌ی ورود سریع نیروی متخصص(Express Entry) به کانادا مهاجرت کنید. اما به احتمال زیاد، دانشجویان بین‌المللی که در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، خیلی از شرایطی را که در این برنامه برای اقامت دائم لحاظ شده است؛ مثلا تبحر در زبان انگلیسی و/یا فرانسه، آشنایی با جامعه‌ی کانادا و تجربه کاری تاییدشده را داشته باشند. برای آنکه بدانید آیا صلاحیت‌های لازم برای برنامه اکسپرس اینتری را دارید می توانید به وبسایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) مراجعه کنید.

اگر صلاحیت‌های لازم را داشتید، باید درخواست‌ خود را ثبت کنید. برای این کار باید پروفایل ورود سریع نیروی متخصص را تکمیل کنید. اطلاعات هویتی، سطح مهارت شغلی، نتایج آزمون‌های زبان، تجربه کاری و اطلاعات تک‌تک اعضای خانواده را که قرار است به شما ملحق شوند، ارائه می‌کنید. اگر در حال حاضر، از جایی پیشنهاد شغلی ندارید، باید در بانک شغلی دولت کانادا ثبت‌نام کنید. این بانک یک ابزار آنلاین برای جستجوی شغلی است که متقاضیان توانمند و دارای صلاحیت‌ را به کارفرمایان و صاحبان مشاغل کانادایی مرتبط می‌کند.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر وضعیت شما تغییر کرد، مثلا اگر نمره بهتری در آزمون زبان گرفتید یا تجربه‌ی کاری/تحصیلات شما عوض شد، باید پروفایل اکسپرس انتری خود را به‌روز کنید.

بعد از ثبت درخواست برای برنامه‌ی اکسپرس انتری، پروفایل‌ شما بر اساس سیستم رده‌بندی جامع مبتنی بر امتیازها، در مقایسه با سایر پروفایل‌ ها امتیاز می‌گیرد. این امتیازها بر اساس مولفه‌ هایی مانند پیشنهاد کاری معتبر، تحصیل پیشین در کانادا، مهارت‌های زبانی انگلیسی/فرانسوی و معرفی شدن از طرف یک استان یا منطقه توزیع می‌شوند.

متقاضیانی که رده‌های برتر را احراز بکنند، دعوت‌نامه‌ای دریافت می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهند که در بازه‌ی 90 روز درخواست اقامت دائم بدهند. اما آن دسته از متقاضیانی که این دعوتنامه را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند تا 12 ماه هم‌چنان در فهرست متقاضیان بمانند و پس از آن نیز می‌توانند با پروفایل جدید دوباره وارد فهرست شوند.

ممکن است شغلی که به شما پیشنهاد می‌شود نیازمند ارزیابی اثر بازار نیروی کار (LMIA) باشد. درواقع کارفرمایان کانادایی با اخذ مدرک حاصل از این ارزیابی نشان می‌دهند که هیچ نیروی کار کانادایی برای انجام شغل موردنظرشان در دسترس نبوده است و بدین‌ترتیب، از پیشنهاد شغلی شما حمایت می‌کنند. البته برخی از پیشنهاد‌های شغلی از چنین گواهی‌ها و ارزیابی‌هایی معاف هستند.

شماره‌ی بیمه‌ی اجتماعی (SIN)

شماره‌ی بیمه‌ی اجتماعی (SIN) کانادا

شماره بیمه‌ی اجتماعی یک شماره‌ی  9 رقمی است که برای کار در کانادا یا دریافت مزایا و خدمات برنامه‌های دولتی، به آن نیاز دارید.  برای درخواست این شماره باید در مجوز اصلی تحصیلی دانشجویان بین‌المللی تصریح شده باشد که «نامبرده می‌تواند در کانادا به کار گرفته شود/may accept employment» یا «نامبرده می‌تواند در کانادا کار کند/may work». اگر مجوز تحصیل شما حاوی هیچ یک از این قیدها نبود، باید با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تماس بگیرید تا ببینید صلاحیت درخواست مجوز تحصیلی حاوی این قید را دارید یا خیر.

ممکن است مجوز تحصیل شما صریحا اعلام کند که شما اجازه‌ی کار در کانادا را ندارید. در چنین حالتی شاید تغییر برنامه‌ تحصیلی‌ شما  باعث تغییر این قید شود. اگر می‌خواهید این گزینه را امتحان کنید، باید برای تغییر قیودات مجوز تحصیل‌تان اقدام کنید و هزینه‌های مربوطه را بپردازید.

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

شهر مونترال

شهر مونترال که در رتبه چهارم بهترین شهر برای دانشجویان در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی QS قرار دارد، بزرگ‌ترین شهر در استان فرانسوی‌ زبان کبک و دومین شهر بزرگ در کانادا است. چهار دانشگاه، هفت موسسه  و 12 کالج عمومی و فنی در مونترال قرار دارند که باعث می‌شود این شهر بیشترین تراکم دانشجویان را پس از دوره دبیرستان در بین همه شهرهای بزرگ آمریکای شمالی داشته باشد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

مونترال که بیشتر به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا از آن یاد می‌شود، به ترکیب یکپارچه‌ای از مهارت اروپایی و انرژی آمریکایی خود افتخار می‌کند که حسی به این شهر می‌دهد که کمتر شهری یارای رقابت با آن را دارد. به عنوان یک دانشجو هرگز از هیچ نظر کمبودی نخواهید داشت چرا که سالن‌های تئاتر، موسیقی، رقص و هنرهای بصری زیادی برای جستجو دارید از جمله فستیوال کمی سالانه «فقط برای خنده» که بزرگ‌ترین در نوع خود در دنیاست. همچنین فستیوال آتش‌بازی مونترال را از دست ندهید که غالباً به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین فستیوال آتش‌بازی در جهان از آن یاد می‌شود.

امسال دانشگاه مک‌گیل (رتبه 33 در رده‌بندی جهانی دانشگاه QS 2019) در بین دانشگاه‌های مونترال به دومین دانشگاه برتر کانادا تبدیل شد. دانشگاه‌های مونترال فراتر از این شامل دانشگاه مونترال (به صورت مشترک در رتبه 149) و دانشگاه کونکوردیا (به صورت مشترک در رتبه464) در بین سایر دانشگاه‌ها هستند. در حالی که مک‌گیل و کونکوردیا اساساً به زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند، بسیاری از دانشگاه‌های مونترال فرانسوی‌ زبان هستند، همانطور که ساکنان شهر به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین حتی اگر در دانشگاه انگلیسی‌ زبان باشید، باید آمادگی تلاش در زمینه زبان فرانسوی را نیز داشته باشید.

شهر تورنتو

تورنتو پایتخت ایالت انتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا است که به عنوان یکی از چند فرهنگی ‌ترین شهرهای دنیا نیز شناخته می شود. بر این اساس یک مکان هیجان ‌انگیر و متنوع برای زندگی دانشجویی است. تورنتو مرکز مالی برتر کاناداست چرا که خانه بورس سهام تورنتو و پنج تا از بزرگ‌ترین بانک ‌های کشور در این شهر قرار دارند همچنین  تورنتو به عنوان قطب برتر جهانی در زمینه سرگرمی، رسانه  و صنایع خلاق نیز شناخته شده است.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

از مجموعه موزه ‌ها و گالری ‌های شهر تورنتو می توان به  موزه سلطنتی بزرگ تورنتو، گالری هنر انتاریو، موزه  هنر سرامیک گاردینر، گالری هنر انویت یا موزه کفش باتا اشاره کرد. فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو یکی از بزرگ ‌ترین ‌ها در دنیاست که محلی ‌ها و توریست‌ ها از صحنه موسیقی زنده شهر بازدید می‌کنند. کلاب‌های پرانرژی و کافه‌ ها و رستوران‌ های متعددی نیز وجود دارد که عاشقان غذا و قهوه را راضی نگه می‌دارد.

دانشگاه های شهر تورنتو جزء برترین دانشگاه های کانادا محسوب می شوند. دانشگاه تورنتو در رده بندی برترین دانشگاه های جهان QS در سال 2019 در رتبه بیست و هشتم قرار گرفته است.

شهر ونکوور

شهر ونکوور که شهر نسبتاً جوانی در خلیج غربی کاناداست، مقصد عالی برای افرادی است که می‌خواهند زندگی شهری را با دسترسی آسان به فضاهای طبیعی شگفت‌انگیز تجربه کنند. مناظر اطراف ونکوور واقعاً چشمگیر هستند که از جنگل‌های سبز شاداب و دریاچه‌های حیرت‌انگیز تا شکوه رشته‌کوه راکی کانادا را شامل می‌شوند.

نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا

ونکوور سومین کلان‌شهر کاناداست و همیشه در فهرست بهترین شهرها برای زندگی در جهان قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین و پربازدیدترین شهرهای کانادا است. در حوزه فرهنگی دارای سه تا از برجسته‌ترین شرکت‌های سینمایی است، فستیوال بین‌المللی فیلم ونکوور در آن برگزار می‌شود و رویدادهای موسیقی زنده و متنوعی دارد.

دانشگا‌ه‌های برجسته ونکوور شامل  دانشگاه بریتیش کلمبیا (در رتبه 47 آخرین رده‌بندی جهانی دانشگاه QS در سال 2019 ) ، دانشگاه سایمون فریزر (به صورت مشترک در رتبه 264) است.

مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

سوالات متداول

میانگین هزینه زندگی به صورت ماهیانه یا سالیانه چقدر است ؟
ماهیانه بین 1500 تا 2500 دلار و سالیانه حدودا 18000 تا 25000 دلار
آیا امکان تغییر رشته برای مقاطع ارشد و دکترا و جود دار د ؟
اگر متقاضی قصد تحصیل در رشته های مدیریتی را داشته باشد امکان پذیر است در غیر اینصورت بستگی به نظر دانشگاه مقصد دارد و ممکن است نیاز به گذراندن دوره های پیش نیاز می باشد.
شرایط اقامت پس اتمام تحصیل چگونه است ؟
معمولا افراد بعد از اتمام تحصیلی راه های قانونی برای اقامت پیدا خواهند کرد مثل پیدا کردن کار.
آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟
در دوره های کارشناسی ارشد که by course ارائه می شوند معمولا بورسیه وجود ندارد. در دوره هایی که by research هستند دانشجو معمولا نوعی از بورسیه را دریافت می کند ولی در قبال آن ملزم به کار کردن روی پروژه هایی که استاد تعیین میکند خواهد بود.
آیا سن متقاضی برای مواردی نظیر ویزای تحصیلی کانادا و یا طرح Express Entry مهاجرت تاثیرگذار است؟
بله. معمولا برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا، نسبت به هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی نظیر کارشناسی و ارشد، موضوعی به نام شرط سنی و گپ تحصیلی مطرح است. این بدین معنی است که بنابر قوانین دپارتمان پذیرش موسسه آموزشی در کانادا، فرد نباید دارای سن نامناسبی برای ادامه تحصیل در یک مقطع تحصیلی باشد و یا با فاصله زمانی زیاد از آخرین مدرک تحصیلی، قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشد.

بنابراین میتوان اینطور گفت که گپ تحصیلی بین 2 تا 3 سال برای مقطع کارشناسی و تا حداکثر 5 سال برای مقطع ارشد قابل پذیرش است. لازم به ذکر است که متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا با داشتن حداکثر سن 30 سال نیز مجاز به ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا بوده و با ارائه سوابق کاری مرتبط امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را خواهند داشت.

آیا داشتن مدرک GRE ضروری است ؟
خیر. همه دانشگاه ها نیازی به داشتن این مدرک ندارند. اما باید توجه داشت دانشجویانی که برای.دانشگاه های سطح الف و یا بورسیه تحصیلی قصد اقدام دارند بهتر است برای قوی تر شدن رزومه خود این مدرک را داشته باشند.

دیدگاه ها

  • فرزاد
    14 مهر 1400 ساعت 13:49

    سلام با کارشناسی ارشد برق گرایش کنترل بامعدل ۱۶.۱۹ وآیلتس ۷ ویک مقاله isi امکان گرفتن فاندبرای دکترا رو از دانشگاه های کانادا رو دارم

  • ستاره
    21 تیر 1400 ساعت 11:42

    سلام خدا قوت من دانشجو دوره لیسانس آموزش ریاضی از دانشگاه فرهنگیان هستم می خواستم بدونم در مقطع کارشناسی ارشد چه رشته هایی را میتوانم انتخاب کنم که با مدرک لیسانسم مرتبط باشه ؟و آیا می توان رشته کارشناسی ارشد با رشته لیسانس مرتبط نباشد؟

  • میثم
    9 خرداد 1400 ساعت 15:26

    با سلام و خسته نباشی ، من ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با معدل 18 دارم همچنین آیلتس 7 و 6 سال سابقه مدیریتی دارم و سنم هم 33 سالمه ، میتونم برای بورسیه دوره دکترا اقدام کنم؟

  • احمد رضا
    28 بهمن 1399 ساعت 11:07

    سلام و عرض ادب. شرایط اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا به چه صورت است؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      2 اسفند 1399 ساعت 10:44

      دوست عزیز سلام
      راه های متنوعی برای کسب اقامت دائم و تابعیت در کانادا وجود دارد که روش تحصیلی با توجه به برنامه هایی که کانادا برای اقامت پس از تحصیل ارائه می دهد، از محبوب ترین و رایج ترین آنهاست.چنانچه شما به تحصیل در کانادا بپردازید این امکان برای شما

  • نجوا قاسمي
    23 بهمن 1399 ساعت 02:48

    سلام من ٣٧ سالمه و فوق ليسانس باستان شناسي دارم،تا دو سال ديگه ميرم كانادا،قصد دارم اونجا تحصيل كنم،ميخراستم ببينم اگر داخل ايران دندان پزشكي رو بخونم بقيه ي تحصيلم رو ميتونم دانشگاه هاي اونجا برم؟واحدها رو تطبيق ميدند؟معتبر هست دانشگاه ازاد براي اونجا؟و

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 بهمن 1399 ساعت 10:53

      دوست عزیز سلام
      با توجه به سیستم متفاوت اخذ پذیرش دانشجوی دندانپزشکی در کشورهای مختلف این امکان وجود ندارد.راجع به سوال دوم شما ، بله برای ادامه تحصیل در رشته و مقاطع مختلف مدرک دانشگاه آزاد متقاضیان معتبر و مورد تایید می باشد.امکان ادامه تحصیل و کار نیز

  • Arash
    4 دی 1399 ساعت 16:50

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸سالمه دیپلم ریاضی فیزیک با معدل ۱۹ و دیپلم زبان هم دارم
    می خواستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل در کانادا بورسیه بشم یانه ؟

  • Arash
    3 دی 1399 ساعت 11:28

    سلام من ۱۹سالمه دیپلم ریاضی با معدل۱۸.۵هستم مدرک دیپلم زبان هم دارم میتونم بورسیه بشم یانه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 دی 1399 ساعت 10:34

      دوست عزیز سلام
      بورسیه ها در کانادا و… بیشتر برای مقاطع Post Graduate ( ارشد به بالا) می باشد و در مقطع کارشناسی در برخی دانشگاه ها با توجه به شرایط تخفیفاتی روی هزینه ی تحصیل به دانشجو اختصاص می یابد.

      • Arash
        16 دی 1399 ساعت 10:33

        ممنون یعنی من الان با این شرایط نمی تونم بورسیه بشم

  • f.h.f
    3 آذر 1399 ساعت 21:41

    سلام من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی با معدل ۱۷.۵۶ دارم و میخوام برای پزشکی در کانادا اقدام کنم آیا من میتونم در رشته های مرتبط رو در کالج تحصیل کنم بعد برای پی آر شدن اقدام کنم و بعد آزمون امکت رو بدم و وارد رشته پزشکی بشم.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 آذر 1399 ساعت 23:51

      سلام
      بله دوست عزیز این امکان وجود دارد، برای ورود به مقطع کارشناسی ( و کالج) داشتن آیلتس یا تافل .. نیز از الزامات اخذ پذیرش می باشد.

  • الهه افشون
    21 آبان 1399 ساعت 20:43

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای سال دیگه میشه برای دوره های زبان در کانادا اقدام کرد؟من سال دیگه میخواستم برای دوره های زبان اقدام کنم ولی هیچ اطلاعاتی ندارم و همینطور درمورد تمکن مالی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 آبان 1399 ساعت 19:01

      دوست عزیز سلام

      با توجه به شرایط برای صدور ویزای دوره ی زبان لطفا به سن واخرین مدرک تحصیلی خود اشاره کنید .

      • سلمان
        6 آذر 1399 ساعت 20:22

        با سلام وقت بخیر می خواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در ارشد در کانادا بدون دفاع از پایان نامه وجود دارد،یعنی فقط به صورت اموزش محور باشه، پژوهش محور نباشد ؟ و در چه شرایطی و چه دانشگاه هایی این امکان را فراهم می نمایند و این که برای پیدا کردن کار بدون

  • آزيتا
    20 آبان 1399 ساعت 17:43

    سلام
    من قصد دارم ، براي ادامه تحصيل به دانشگاه تورنتو بروم و براي سال اينده١٤٠٠ ديپلمه ميشوم ، ميخواستم ببينم براي مهندسي عمران به چه صورته ؟
    و ميخواستم بدونم براي برنامه ريزي و گرفتن پذيرش وتاريخ رفتن به ان كشور بايد كي باشه ؟ چون من ميخواهم براي كاره

  • mahsa
    23 مهر 1399 ساعت 16:11

    سلام میخواستم بدونم میشه در دانشگاه های کانادا دو رشته رو همزمان بخونم ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      27 مهر 1399 ساعت 15:10

      دوست عزیز سلام
      امکان ادامه تحصیل در ۲ رشته به صورت همزمان در دانشگاه های کانادا وجود ندارد مگر به صورت کورس یا دوره های کوتاه مدت که گذراندن آن در حین تحصیل دانشجو مانعی ندارد.

  • محمد
    12 مهر 1399 ساعت 01:33

    سلام من متولد٧٥ هستم و ليسانس و فوق ليسانس در دانشگاه صنعتي اصفهان با معدل بالاي ١٧ در رشته مكانيك بودم. ايا امكان گرفتن فاند يا بورسيه تحصيلي براي ارشد مجدد دارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 مهر 1399 ساعت 10:43

      دوست عزیز سلام
      بله این امکان با ارائه ی مدرک آیلتس نمره ی بالای ۶/۵ وجود دارد اما از ابتدا نمی توان گارانتی کرد و می بایست در ابتدا با اساتید و.. مکاتبه کرد.

  • محمد حسن
    2 مهر 1399 ساعت 13:57

    سلام
    من ۱۶ سالمه پایه یازدهم تجربی
    آیا میشود قبل از ورود به دانشگاه های ایران مستقیم به دانشگاه های خارج از کشور رفت و شرایطش چگونه است؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 مهر 1399 ساعت 09:47

      سلام
      دوست عزیز بله اگر شما تحصیلات دوره ی دبیرستان خود را با موفقیت سپری کردین و معدل دیپلم شما معدل نسبتا بالایی باشد( ترجیحا بالای ۱۸) امکان اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های کانادا وجود دارد البته ارائه ی مدرک زبان انگلیسی نیز از الزامات اخذ پذیرش می ب

  • روان بخشی دکتری بورسیه خارج ازکشور
    25 شهریور 1399 ساعت 22:27

    باسلام من جواب دانشگاه تورنتو کانادا برایم آمده است گفته بایدتادوماه دیگرپرونده ضمیمه شودالان بایدمن چکارکنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 شهریور 1399 ساعت 11:15

      دوست عزیز سلام
      جهت بررسی و آماده سازی مدارک با کارشناسان ما در تماس باشید.

      • پريسا
        6 آبان 1399 ساعت 04:31

        سلام وقتتون بخير من ليسانس طراحى لباس دارم معدلم ١٥ هست و پورتفوليوى خوبى دارم كه شامل ايده هاى نوآورانه است اما رزومه اى كه جايى كار كرده باشم يا در مسابقه اى شركت كرده باشم ندارم.٢٣ سالمه و تازه فارغ التحصيل شدم اگر بتونم آيلتس ٧/٥ يا بالاتر بگيرم چقد

        • تیم تولید محتوا دیموند
          10 آبان 1399 ساعت 17:07

          دوست عزیز سلام
          امکان اخذ پذیرش برای شما برای ترم سپتامبر ۲۰۲۱ با ارائه ی آیلتس ۶/۵ – ۷ و پروتفلیو وجود دارد برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • محمد
    19 مرداد 1399 ساعت 00:36

    سلام. من در سال 96 از دانشگاه علامه ارشد مترجمی زبان فرانسه با معدل بالای 17 رو تموم کردم و از اون موقع تا الان در زمینه گردشگری و تورهای ورودی فرانسه زبان کار کردم. دوره کارشناسی رو هم ادبیات فرانسه خواندم. میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته مدیریت جهانگ

  • mhziyaie
    31 تیر 1399 ساعت 17:32

    سلام وقت بخیر
    من برای پذیرش فاند دکتری میخواستم اقدام کنم مدرک ارشدم مهندسی پلیمر از دانشگاه تهران هس، یک مقاله دارم معدلم حدود 15 و تافل با نمره 90 میخواستم ببینم برای گرفتن فاند برای کدوم دانشگاه های کانادا شانس دارم؟

  • نیایش
    28 تیر 1399 ساعت 23:22

    سلام
    دانشجوی کارشناسی رشته میکروبیولوژی هستم
    میخواستم بدونم که اگر بخوام به فکر مهاجرت باشم چه کارهایی باید انجام بدم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 تیر 1399 ساعت 18:32

      دوست عزیز سلام
      معمولا می بایست ۸ ماه زودتر از شروع ترم تحصیلی پروسه ی پذیرش را شروع کنید و برای مقطع ارشد ، گواهینامه و ریزنمرات کارشناسی و ارائه ی آیلتس ۶/۵ الزامی می باشد برای ویزا نیز آمادگی ارائه ی تمکن مالی را به سفارت داشته باشید.برای کسب اطلاعات

  • M
    24 تیر 1399 ساعت 03:51

    سلام
    سپاس بابت اطلاعات مفیدتون
    من 16 سال دارم رشتم شبکه و نرم افزار هست من الویتم ریاضی بود و به دلیل علاقه ای که به این رشته داشتم اون رو انتخاب کردم معدلم هم 19.83 هست و تونستم توی منطقه رتبه اول طراحی بازی رو بیارم که فعلا جواب مراحل بعدش نیومده و

  • Leila
    20 تیر 1399 ساعت 08:43

    سلام. وقت بخیر. 41 سالمه، لیسانسم مدیریت بازرگانی بوده و ارشد روانشناسی خوندم. معدلم 17.5، هفت تا مقاله دارم که شش تاش علمی پژوهشیه و یکیش اسکوپوس، یه کتاب مربوط به پایان نامه، سال 92 فارغ التحصیل شدم. نمره ایتلسم 7 .دوتا طرح پژوهشی هم کار کردم و دو سال

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 تیر 1399 ساعت 11:49

      سلام
      با آرزوی بهترین ها برای شما دوست عزیز ،برای اخذ پذیرش از دانشگاهای کانادا در مقطع دکتری مرتبط بودن رشته در مقاطع کارشناسی و ارشد از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین اخذ پذیرش در رشته هایی مانند روانشناسی برای متقاضی اینترنشنال به صورت حدود می باشد

  • مهدی .
    3 تیر 1399 ساعت 12:20

    با سلام و درود و سپاس از پاسخگویی شما.
    من حدود 40سالمه متاهل و 15 ساله تو زمینه پتروشیمی کار میکنم تو منطقه عسلویه.مدرک فوق دیپلم معدل حدود11سال 81و مدرک لیسانس معدل حدود 15.40 سال 90.مدرک ایلتس 6.5 دارم .برای تحصیل و اخذ اقامت دایم کانادا میخواهم اقدام

    • تیم تولید محتوا دیموند
      4 تیر 1399 ساعت 12:40

      دوست عزیز سلام
      از نظر اخذ پذیرش شما می توانید مرتبط با رشته یا برای رشته هایی مانند مدیریت ( که امکان اخذ پذیرش برای فارغ التحصیلان اکثر رشته ها فراهم است) اقدام کنید و درنهایت امکان اقدام از نظر پذیرش دانشگاهی ( مگر در برخی از کالج ها ) نیز وجودندارد

  • Mohana
    28 خرداد 1399 ساعت 07:11

    سلام من ۲۲ سالمه و دیپلم با معدل ۱۴ دارم و میخوام در این کشور در رشته زبان انگلیسی تحصیل کنم و واسم مهمه که بعد از تحصیل تابعیت کشوری که در آن تحصیل کردم را بگیرم آیا امکان کار هنگام تحصیل و پرداخت مالیات هم وجود دارد که بتوان بعد اتمام تحصیل بلافاصله تا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      29 خرداد 1399 ساعت 11:53

      دوست عزیز سلام
      بله شما می توانید در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهید البته دقت کنید کار هنگام تحصیل کار دانشجویی و پاره وقت به حساب می اید اما پس از فارغ التحصیلی شما اجازه پیدا کردن کار تمام وقت را خواهیدداشت. راجع به مقدار سرمایه تا

  • علیرضا
    27 خرداد 1399 ساعت 09:36

    سلام
    من دانشجوی ترم 2 دکتری عمران ژئوتکنیک دانشگاه بوعلی هستم ، متولد 1369 و 30 هستم. از تحصیل اینجا راضی نیستم و میخواستم ببینم امکان پذیرش برای من وجود داره؟
    معدلم مقطع ارشد 17.70 هست و از مقطع قبل هم 1 مقاله آی اس آی دارم، ایلتس ۶.۵ هم دارم
    اگه ام

    • تیم تولید محتوا دیموند
      29 خرداد 1399 ساعت 10:59

      با سلام
      دوست عزیز. بله امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد ، چنانچه برای ارشد مجدد قصد اقدام داشته باشید با همین نمره آیلتس برای ترم ژانویه ۲۰۲۱ می توان اقدام کرد اما برای دکتری می بایست آیلتس ۷ ارائه دهید .معمولا برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا ۶ ال

  • امیر
    24 خرداد 1399 ساعت 21:54

    با سلام،
    من 35 سال سن دارم با مدرک کارشناسی عمران با معدل 13.13 ولی دو ترم آخر نمرات بهتری کسب کردم. همچنین دارای کارشناسی ارشد حمل و نقل از دانشگاه فنی وین با معدل نسبتا خوب معادل 16-17 ایران هستم. مدرک ایلتس 6.5 (L:7.5 / S:6.5 / W:6 / R:5.5 ) دارم. سا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      29 خرداد 1399 ساعت 11:49

      دوست عزیز سلام

      بله امکان اخذ پذیرش تحصیلی برای شما وجود دارد می بایست تمام فواصل مابین تحصیلات را با مدارک شغلی و تحصیلی کاور کنید و در تهیه ی SOP بسیار دقت کنید .

  • محمد
    13 خرداد 1399 ساعت 09:40

    سلام خدمت دوستان عزیز ، من کارشناسی شیمی از دانشگاه فردوسی با معدل 17.2 دارم و آیلتس 7.5 هستم . دو تا مقاله ثبت شده و یکی در حال ثبت دارم . بنظرتون میتونم برای کارشناسی ارشد از دانشگاه هاید کانادا ، اروپا یا استرالیا فاند بگیرم یا نه ؟؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 خرداد 1399 ساعت 10:39

      دوست عزیز سلام و با آرزوی موفقیت برای شما
      با توجه به رزومه ذکر شده ، امکان اخذ فاند از دانشگاه های کانادا وجود دارد اما از ابتدای کار و قبل از ارتباط گرفتن با اساتید و ارسال مدارک نمی توان راجع به فاند گارانتی داد.

  • سمیرا
    9 خرداد 1399 ساعت 00:15

    سلام من ۲۸ سالمه و کارشناسی انگلیسی در دانشگاه مجازی دارم یعنی بصورت مجازی و الکترونیکی تحصیل کرده و مدرک گرفتم. آیا میتونم برای مقطع ارشد در کانادا تحصیل کنم؟ و اینکه آزمون خاصی داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 خرداد 1399 ساعت 12:58

      دوست عزیز سلام
      چنانچه شما فارغ التحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم باشید بله شما می توانید در دانشگاه های کانادا در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهید اما راجع به دانشگاه های مجازی چنانچه در مدرک کارشناسی شما به مجازی بودن دوره اشاره شده باشد کمی شرایط

  • سارا
    6 خرداد 1399 ساعت 15:29

    سلام خسته نباشید
    چند تا سوال خدمتتون داشتم
    من الان18 سالمه ودیپلمم راگرفتم در رشته ی ریاضی با معدل 19/73 و می خواهم مقطع لیسانس رادر کانادا بگذرانم مدرک ایلتس هم 6/5 هست
    می خواستم بدونم هزینه ی تحصیل در رشته ی هوا فضا چقدر هست در دانشگاه تورنتو و ایا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 خرداد 1399 ساعت 14:38

      دوست عزیز سلام ، با آرزوی موفقیت برای شما دانش آموز عزیز، با توجه به نمره ی آیلتس و معدلتان امکان اخذ پذیرش و استفاده از بورسیه ها ی دانشگاه های کانادا برای شما فراهم است اما راجع به دانشگاه تورنتو و مهندسی هوا و فضا و.. تا زمانیکه مدارک ارسال نشود نمی ت

  • سهیل
    28 اردیبهشت 1399 ساعت 13:55

    سلام و خسته نباشید من چند تا سوال داشتم که ممنون میشم راهنمایی کنید!!!
    برای تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا به مدرک پیش دانشگاهی نیاز دارم؟ من سال 12 رشته کامپیوتر (کاردانش) هستم و در این 3 سال معدل و نمره دروسم بیشترشون بین 17 تا 19 بوده، امسال میخوام بر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 اردیبهشت 1399 ساعت 11:26

      دوست عزیز سلام

      بستگی به دانشگاه مقصد برای ادامه تحصیل دارد،در بیشتر دانشگاه های رنکینگ بالای کانادا و در بیشتر استان های کانادا ارائه ی دیپلم ۱۲ ساله ( یا ۱۱ ساله بعلاوه پیش دانشگاهی) الزامی می باشد و چنانچه متقاضی صرفا دیپلم ۱۱ ساله داشته باشد( در برخ

  • شیوا
    14 اردیبهشت 1399 ساعت 18:59

    با سلام و وقت بخیر من 32 سالمه کارشناسی کامپیوتر معدل 13.34 سال 91 فارغ التحصیل شدم سال 93 بهمن ماه ارشد قبول شدم ارشد کامپیوتر و بخاطر عوض شدن موضوع تزم سال 98 فارغ التحصیل شدم یعنی ارشد من 5 سال طول کشید الان مشغول به کاری هستم ک ربطی ب رشتم نداره ولی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 اردیبهشت 1399 ساعت 10:31

      سلام
      دوست عریز امکان اخذ ویزای تحصیلی برای ارشد مجدد برای شما وجود دارد.البته با توجه به سن و گپ تحصیلی شما ریسک ویزایی شما نسبتا بالاست ، اخذ آیلتس ۶/۵ نیز از ملزومات اخذ پذیرش می باشد.

  • محمد
    11 فروردین 1399 ساعت 22:54

    سلام
    من مهندسی برق-الکترونیک فردوسی دارم با معدل 14.57، ارشد بیوالکتریک علم و صنعت 15.13. 27 سالمه مدرک زبان ندارم، ثبت اختراع دارم و در حال نوشتن دو تا مقاله ISI هستم. دو سال سابقه کار هم دارم. میشه بفرمایید شانسم چ طور هست؟

  • ژیلا
    26 اسفند 1398 ساعت 20:04

    سلام. من لیسانس مهندسی مدیریت پروژه دارم با معدل 14/35. 30 سالمه و 8 سال سابقه کار مرتبط توی پروژه های بین المللی دارم.میخواستم برای ادامه تحصیل مقطع ارشد اقدام کنم. مدرک زبان هم حدود 6.5 تا 7 تاچند وقت دیگه میگیرم.میخواستم بدونم میتونم اقدام کنم؟فاند هم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      27 اسفند 1398 ساعت 18:05

      دوست عزیز سلام
      امکان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا ترم ژانویه ۲۰۲۱ برای شما وجود دارد. راجع به فاند هم می توان پس از بررسی مدارک و سوابق تحصیلی شما نظر داد.

  • Marjan
    6 اسفند 1398 ساعت 10:23

    سلام وقتتون بخیر….من کارشناسی مدیریت بازرگانی خوندم. و در زمینه هنر تصویر سازی و هنر مرتبط به تبلیغات در فعالیت دارم‌‌…الان ۳۱سالم هست…آیا امکان ادامه تحصیل در کانادا برای بنده مقدور هست. با تشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 اسفند 1398 ساعت 11:05

      دوست عزیز سلام
      امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت برای مقطع ارشد برای شما وجود دارد چنانچه مایل به ادامه تحصیل در زمینه ی فعالیت های هنری تان هستید نیز راه کارهایی وجود دارد.برای کسب اطلاعات تکمیل با کارشناسان موسسه دیموند در تماس باشید.

  • میثم
    14 بهمن 1398 ساعت 02:57

    سلام من 32 سالمه رشته فیزیولوژی ورزشی مقطع ارشد با معدل 19 به بالا دارم و آیلتس 7 دارم و چندین مقاله لاتین و تو قسمت رشته خودم کارایه آزمایشگاهی رو 50% یاد دارم احتمال اینکه بتونم پذیرش بگیرم واسه دکترا چقدری میشه؟؟ لطفا جوابمو بدید ممنون میشم.

  • سامان
    10 بهمن 1398 ساعت 13:28

    سلام ٢٤سالمه ليسانس صنايع با معدل 15 از دانشگاه غيرانتفاعي آيلتس 6.5 دارم مقاله و سابقه كار ندارم گپ تحصيلي ٢ساله دارم برا MBA ميتونم پذيرش بگيرم از دانشگاه بريتيش كلمبيا يا يورك بدون فاند؟ آيا براي پذيرش از دانشگاه برتر مدرك ليسانسم حتما بايد از سراسري

  • سعید رنجبر
    8 بهمن 1398 ساعت 21:36

    باسلام بنده فوق لیسانس مدیریت دولتی هستم و جهت تحصیل مقطع دکتری در کانادا چه بورسیه و چه غیربورسیه چه کارهایی بایستی انجام دهم لطفا راهنمایی فرمایید. ضمنا کارت پایان خدمت و پاسپورت دارم

  • مینا
    5 بهمن 1398 ساعت 11:39

    سلام من متولد ۷۱ هستم و دانشجوی کارشناسی ترم ۴ گرافیک دانشگاه الزهرا میخواستم برای ارشد انیمیشن بخونم در کانادا آیا با وجود سنم امکان پذیره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 بهمن 1398 ساعت 13:27

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اقدام برای مقطع کارشناسی ارشد برای شما وجود دارد. شرایط سنی شما حائز اهمیت می باشد اما چنانچه بلافاصله بعد از مقطع لیسانس اقدام کنید ریسک ویزایی کمتری خواهید داشت.برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

  • حسام
    27 دی 1398 ساعت 17:37

    سلام و ممنون بابت راهنمایی های شما. بنده 35 سال دارم و دارای مدرک فوق لیسانس در گرایش داروسازی هستم. معدل فوق لیسانسم 18.5 هست ولی معدل لیسانسم پایین هست. با توجه به اینکه ده سال سابقه کاری مرتبط دارم و دارای مقاله isi هستم و گپ تحصیلی 5 ساله پس از فوق ل

  • فاطمه
    24 دی 1398 ساعت 14:42

    باسلام .اینجانب 43 ساله هستم. لیسانس مدارک پزشکی با معدل 15 از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارم. سال 1384 فارغ التحصیل شدم. ایا می توانم با بورس تحصیلی این رشته را ادامه دهم یا هر رشته دیگری. البته 22 سال سابقه کار مرتبط دارم.

  • مهدیه فلاح
    24 دی 1398 ساعت 13:39

    سلام من لیسانس it گرایش برنامه نویسی تحت وب دارم با معدل 18/36 برای بورسیه شدن یا تحصبل در مقطع ارشد باید چه اقدامی کنم؟
    البته من 4 سال هست دانشگاه رو تموم کردم. و به صورت حرفه ای برنامه نویسی میکنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 دی 1398 ساعت 23:12

      دوست عزیز سلام
      با توجه به معدلتان امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد برای شما فراهم است البته باید توجه داشته باشید ارائه آیلتس 6.5 یا بالاتر از ملزومات اخذ پذیرش می باشد.راجع به بورسیه نیز می بایست پروسه ی پذیرش شما آغاز شود و تا زمانیکه با اساتید ارتباط گرفت

  • sadegh
    19 دی 1398 ساعت 16:38

    با سلام
    میخواستم بدونم رشته حسابداری در مقطع دکترا شامل دریافت بورسیه‌های وانیر کانادا میشه ؟

  • زهرا جابری
    18 دی 1398 ساعت 09:06

    سلام
    من دکترای میکروبیولوژی مواد غذایی دارم. یک سال به عنوان Visiting Scholar با همسر و فرزندم با ویزای کار در کانادا زندگی کرده ام. برگشتم و از پایان نامه دکترا دفاع کردم. اگر برای پست داک بخوام دوباره برم باید روند اپلای ویزا رو دوباره زی کنم. یا شانس

  • مریم
    17 دی 1398 ساعت 19:33

    سلام.من ۲۰ سال دارم و معدل دیپلم ۱۸.۵ و پیش دانشگاهی ۱۴.۵ دارم .میخواستم بپرسم چقدر شانس دارم که بتونم تو رشته‌ی پزشکی در کانادا تحصیل کنم؟!
    .آیا معدل پیش دانشگاهی تاثیر داره ؟!

    • مریم
      17 دی 1398 ساعت 19:34

      آیلتس هم نمره ی بالایی دارم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 دی 1398 ساعت 22:55

      دوست عزیز

      برای ورود به رشته پزشکی در کانادا در ابتدا می بایست برای رشته هایی مانند biology و…( علوم پایه) اقدام کنید و پس از فارغ التحصیلی در آزمون MCAT شرکت کنید و به دوره ۴ ساله پزشکی ورود پیدا کنید.
      با توجه به سن و معدل شما امکان اخذ پذیرش و ویزای

  • نگار
    16 دی 1398 ساعت 02:05

    سلام .من 3 ترم در دانشگاه دولتی در رشته نرم افزار کامپیوتر در مقطع فوق دیپلم درس خوندم و بعدش انصراف دادم.الان 20 سال سن دارم میخواستم بدونم چون انصراف دادم گپ تحصیلی من2 سال محسوب میشه یا کمتر ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 11:26

      دوست عزیز سلام

      با توجه به شرایط سنی و گپ تحصیلی 2 ساله شما امکان اخذ پذیرش و ویزای تحصلی کانادا برای شما وجود دارد.برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • حسین
    15 دی 1398 ساعت 21:26

    سلام من دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه اصفهان و 4 مقاله علمی پژوهشی, رتبه 5 آزمون کارشناسی ارشد و … دارم. میخواستم بپرسم امکان گرفتن فاند برای پسادکتری هست؟

  • مری
    15 دی 1398 ساعت 20:54

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ترم 3 شیمی کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم با معدل 15/50
    و کم کم دارم مقاله مینویسم
    آیا میتونم واسه ارشد فول فاند کانادا بگیرم؟
    شرایطش چیه؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 13:44

      سلام
      دوست عزیز همانطور که می دانید معدل بالا و رزومه قوی( سوابق و مدارک علمی پژوهشی شامل مقالات و… نمره ی زبان) شانس شما رو بیشتر می کند اما تا پروسه پذیرش و مکاتبات شروع نشود نمی توان راجع به درصد اخذ بورسیه نظر داد.

  • عارف
    15 دی 1398 ساعت 18:39

    سلام و درود بر شما
    سپاس از اطلاعات جامع شما.
    بنده به دنبال پیدا کردن مدارک لازم برای ارايه به سفارت هستم برای دوره‌ی پسادکتری. من از داشنگاه اتاوا پذیرش دارم و میخوام روند و مدارک رو پیدا کنم. آیا داخل سایت شما، این چنین اطلاعاتی قرار داده شده؟ اگر هست

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 13:45

      با سلام
      دوست عزیز با توجه با این مطلب که مدارکی که جهت اخذ ویزا ی تحصیلی می بایست به سفارت ارائه شود بسته به دوره ، مقطع ،شغل ، سن وتمکن مالی و…. متفاوت است پیشنهاد میکنیم از مشاوره حضوری دپارتمان ویزای موسسه دیموند بهره مند گردید.

  • فرشاد
    13 دی 1398 ساعت 00:18

    سلام
    من دکتری مهندسی مواد از ایران دارم و برای دکتری مهندسی شیمی در کانادا اقدام کردم و پذیرش گرفتم. حالا در مرحله اقدام برای ویزا هستم. نمیدانم چطور باید اقدام کنم که برای ویزای تحصیلی مشکل نخورم و رد نشم! البته دانشگاه در جریان دکتری اول من هست. ضمن ا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 00:05

      دوست عزیز سلام
      شرایط سنی شما ، سال فارغ التحصیلی شما، رزومه کاری، حساب بانکی و……. بر روی ویزای شما تاثیر گذار می باشد.پیشنهاد میکنیم برای بررسی شرایط با توجه به پذیرش تان از مشاوره های تلفنی یا حضوری دیموند بهره مند شوید.

  • Behdad
    11 دی 1398 ساعت 01:08

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من ٢۵ سالم می باشد و دارای مدارک کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه دولتی با معدل ١۴/٨٠ و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی با معدل ١٨/٣٠ از دانشگاه غیرانتفاعی می باشم
    در ضمن مدرک زبان هنوز ندارم ولی به زودی خواه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 دی 1398 ساعت 09:56

      دوست عزیز سلام
      بهتر است شما در ابتدا خود را برای آزمون آیلتس ۶/۵ تا ۷ آماده کنید.برای تصمیم به اقدام برای دروه ی ارشد یا دکتری می بایست رزومه شما بررسی گردد.چنانچه رزومه ی قوی نداشته باشید و با توجه به شرایط سنی شما ، پبشنهاد ما ارشد مجدد می باشد.

  • بهار
    4 دی 1398 ساعت 16:29

    با عرض سلام و خسته نباشید..ببخشید من میخواستم امسال برای تحصیل خارج اقدام کنم در مقطع کارشناسی .بنده 18ساله و بدون مدرک زبان .
    وسوالی داشتم در زمینه تحصیل رایگان یا بورسیه کامل کانادا یا هر کشور دیگه ایی..ممنون میشم اگه کامل برام توضیح بدید.با تشکر از ش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 دی 1398 ساعت 11:38

      دوست عزیز سلام
      چنانچه متقاضی ادامه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی هستید باید به این نکته توجه کنید که بدون مدرک زبان وحتی با پذیرش دانشگاه یا کالج ریسک ویزایی زیادی خواهید داشت و بهتر هست حتی برای کالج حداقل آیلتس( ۵/۵) را ارائه دهید.
      راجع به تحصیل

      • بهار
        5 دی 1398 ساعت 17:38

        سلام خسته نباشید..ممنونم از توضیحات شما…طریقه بورسیه شدن در روسیه چطور..و چطور میتونم اقدام کنم و اینکه چطور میتوانید کمکم کنید..با تشکر.

  • Arvin
    16 آذر 1398 ساعت 18:01

    سلام خسته نباشید ببخشید منظورتون از مدارک و سوابق پژوهشی برای گرفتن فاند چیه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 آذر 1398 ساعت 13:46

      سلام
      دوست عزیز با توجه به رشته ی درخواستی شما ، ارائه ی رزومه قوی و با ارزش شامل مقاطع دانشگاهی با معدل بالا و مرتبط به مقطع قبلی مقالات ،… سوابق کاری مرتبط می باشد.

  • Arvin
    16 آذر 1398 ساعت 17:55

    سلام ببخشید منظور از مدارک و سوابق پژوهشی برای گرفتن فاند چیه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 آذر 1398 ساعت 13:46

      سلام
      دوست عزیز با توجه به رشته ی درخواستی شما ، ارائه ی رزومه قوی و با ارزش شامل مقاطع دانشگاهی با معدل بالا و مرتبط به مقطع قبلی مقالات ،… سوابق کاری مرتبط می باشد.

  • حسین
    13 آذر 1398 ساعت 16:03

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم کسی که با سهنیه 5% ایثارگر وارد دانشگاه شده باشد مشکلی در اپلایش ایجاد میشود؟

  • Kosar kml
    10 آذر 1398 ساعت 23:35

    سلام خسته نباشبد
    من دانش آموز پایه دوازدهم هستم و چند ماه دیگه میرم کانادا ایا نیازه که دوباره برم دبیرستان یا میتونم برم کالج/دانشگاه و اینکه برای تحصیل در رشته روان شناسی باید چه ازمونی بدم و ایا معدل فعلی من تاثیری داره؟(معدل پایه سوم دبیرستان:۱۹.۹۷

  • پونه
    9 آذر 1398 ساعت 16:01

    سلام وقت بخیر. من دکتری مشاوره کودک دارم. ۴ سال سابقه تدریس به صورت حق التدریس دارم. لیسانس از دانشگاه بهشتی با معدل ۱۵.۹۹ و ارشد علامه ۱۹.۳۴ و دکتری علامه با معدل ۱۸.۳۴. حدود ۱۵ تا مقاله داخلی و یک مقاله انگلیسی دارم و دوتا مقاله که دارم روشون کار می کن

  • اصغر
    30 آبان 1398 ساعت 22:20

    سلام , اگر کسی DBA)Doctor of Business Administration) در کانادا تمام کند می تواند در ایران تدریس کند یا نه؟ مدرکش قابل قبول برای تدریس هست؟ممنون.

  • حسین صداقتی
    22 آبان 1398 ساعت 15:24

    سلام ، به نظرتو برای مقطع کارشناسی ارشد بین مهندسی شیمی شریف و کامپیوتر علم و صنعت ، در خارج از ایران برای کدوم رشته راحت تر میشه بورس گرفت ؟ برای بورس گرفتن همه شرایط رو برابر در نظر بگیرن ( منظورم نمره ایلتس و معدل و … )و فقط تفاوت رو در رشته و دانشگاه

  • سینا
    22 آبان 1398 ساعت 11:45

    با سلام
    رشته تحصیلی: مهندسی برق
    کارشناسی گرایش قدرت معدل 17.03
    کارشناسی ارشد 19
    مدرک زبان: دارم میخونم بک گراند خوبی دارم فکر می کنم بالای 7 بتونم
    GrE هم به احتمال آزمون میدم
    مقالات: دو تا علمی پژوهشی در ژورنال دانشگاه شیراز و شاهرود ( زبان انگلی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 آبان 1398 ساعت 10:58

      دوست عزیزسلام

      با توجه به چکیده رزومه ای که ارسال کردید امکان اخذ بورسیه دارید، اما راجع به نوع آن (فول فاند یا… )از اکنون نمی توان نظر داد.

  • علی
    9 آبان 1398 ساعت 20:18

    سلام
    من 28 سالمه لیسانس برق الکترونیک دارم با معدلم 19.27 آیا شرایط اخذ پذیرش دارم . البته مدرک زبان ندارم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 آبان 1398 ساعت 10:09

      دوست عزیز سلام

      بله با توجه به شرط معدل و شرط سنی امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد.
      شایان ذکر است داشتن مدرک زبان از الویت های اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی شما می باشد.

  • حسن
    6 آبان 1398 ساعت 11:48

    با سلام اینجانب دارای مدرک لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ، مدرک ایلتس 7.5 و دو مقاله خارجی متوسط هستم . به نظر شما با وجود معلولیت از ناحیه دست چپ امکان گرفتن فاند برای ارشد از کانادا یا یک کشور خوب دیگر رو دارم ؟؟؟
    و اینکه کلا برای زندگی جامعه

    • رقیه
      8 آبان 1398 ساعت 14:51

      سلام و سپاس بنده دکتری شیمی تجزیه هستم با رزومه خوب و دبیر نیز می باشم می توانم فاند پسا دکتری رو بگیرم قبلا از پاسخ تان سپاسگزارم

      • تیم تولید محتوا دیموند
        9 آبان 1398 ساعت 21:34

        دوست عزیز سلام
        لطفا رزومه خود را برای بررسی ، برای ما ایمیل کنید. در صورت امکان فاند و‌‌‌‌‌‌‌.. به شما اطلاع داده خواهد شد‌.

  • مه
    3 آبان 1398 ساعت 20:14

    با سلام و سپاس برای مطالب مفیدتون
    ببخشید بنده در آستانه ۳۷ سالگی ام،
    لیسانس ریاضی کاربردی از دانشگاه تبریز با معدل ۱۶.۵۸، لیسانس مهندسی صنایع از پیام نور با معدل ۱۵.۵۰ و ارشد صنایع-سیستمهای اقتصادی اجتماعی از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل ۱۷.۱۷ دارم. حد

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 آبان 1398 ساعت 10:52

      دوست عزیز سلام

      امکان اخذ پذیرش برای مقطع دکتری برای شما وجود دارد.البته راجع به نام دانشگاه نمی توان از اکنون نظر داد. پیشنهاد میکنیم برای رزومه خود را برای بررسی ارسال فرمایید.

  • هانا
    26 مهر 1398 ساعت 01:32

    سلام من ديپلم تجربي با معدل ١٩.١ هستم ١٨ ساله.
    ايلتس ندارم و ميخوام براي تحصيل داروسازي به كانادا برم
    بايد ازمون ورودي بدم؟ ميشه راهنمايي بكنيد
    ممنون از لطفتون🙏🏻

    • تیم تولید محتوا دیموند
      4 آبان 1398 ساعت 22:41

      دوست عزیز سلام

      برای ادامه تحصیل در کانادا در رشته ی داروسازی می بایست در ابتدا لیسانس علوم پایه یا معادل ۲ الی ۳ سال رشته هایی مانند pre pharmacy رو گذراند و سپس در امتحانات PCAT شرکت کرده ( آزمون تستی و نوشتاری) و پس از کسب موفقیت در این آزمون به این

  • سحر
    9 مهر 1398 ساعت 12:57

    سلام خسته نباشید دختری 28 ساله هستم لیسانس IT با معدل 14.5 از دانشگاه آزاد و دارای نمره آیلتس 6.5 برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در شهر تورنتو میتونم اقدام کنم ؟ و تا چه سنی میشه اقدام کرد؟

  • Zahra
    9 مهر 1398 ساعت 12:40

    سلام وقتتون بخیر،یه سوالی داشتم،من ارشد اموزش زبان با معدل ۱۷ هستم میخواستم بدونم برای مقطع ارشد در کانادا میتونم رشته روانشناسی بالینی بخونم و اینکه باید در اونجا معدل کارشناسیم رو ارائه بدم یا ارشد رو؟ با توجه به اینکه موضوع پایان نامه ارشدم مرتبط به ر

  • رومینا
    8 مهر 1398 ساعت 17:13

    سلام من ۱۹ سالمه معدل دیپلم تجربی ۱۹.۴۰دارم و آیلتس با نمره ۶ الان دارم در دانشگاه علوم دارویی تهران مهندسی صنایع غذایی و دارویی میخونم میخواستم بدونم شرایط گرفتن پذیرش رو در مقطع کارشناسی در همین رشته دارم یا نه؟و اگه دارم مدت زمان گرفتن پذیرش چقدر طول

  • پورکتاب
    2 مهر 1398 ساعت 13:22

    با سلام
    من کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دارم از دانشگاه آزاد
    معدل ارشد: ۱۷
    معدل لیسانس:‌ ۱۳
    مقاله: ۲ تا چاپ، ۲ تا اکسپت، ۲ تا سابمیت همگی آی اس آی ایمپکت حدود یک و نیم
    کتاب: ۳ جلد به زبان انگلیسی (اینوایتد بوک چپتر)
    زبان: آیلتس ۶/۵
    با هر استادی که

  • قاسم
    1 مهر 1398 ساعت 09:41

    سلام من ترم 3 پزشکی متولد 1376 هستم دانشگاه علوم پزشکی همدان با معدل 17.43 و ایلتس 6.5 هم دارم خواستم ببینم شانسی برای اپلای دارم؟ و اگه شانسی هست از چه تاریخی باید اقدام کنم ؟
    مرسی

  • عذرا
    31 شهریور 1398 ساعت 23:15

    سلام.وقت بخیر.من ۴۰ ساله هستم و لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران دارم.امکان گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاههای استانهای آتلانتیک رو دارم؟و آیلتس چند نیاز هست؟

  • زري
    31 شهریور 1398 ساعت 11:11

    سلام ايا ليسانس رشته روانشناسي مورد تاييد براي تحصيل در پزشكي است؟

  • شیرین
    30 شهریور 1398 ساعت 19:32

    سلام
    من کارشناسی مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد دارم/27 سالم هست / آیلتس 6.5 /آیا میتونم برای پزشکی اقدام کنم؟

  • مهدی
    29 شهریور 1398 ساعت 22:58

    سلام من ترم 4 داروسازی دانشگاه تهران هستم ، متولد 1377 هستم میخواستم ببینم امکان پذیرش برای من وجود داره؟
    معدلم 17.63 هست، ایلتس 6.5 هم دارم
    اگه امکانش هست از چه تاریخی باید اقدام کنم و چقدر هزینه و زمان میبره
    با تشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 شهریور 1398 ساعت 17:15

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد ، چنانچه مدارک خود را تا آذر ماه برای ما ارسال فرمایید، اخذ پذیرش برای سپتامبر ۲۰۲۰ امکانپذیر خواهد بود.

  • مهتاب.ده سرخی
    29 شهریور 1398 ساعت 16:22

    درود .من ارشد روانشناسی میخونم دانشگاه آزاد مازندران . معدلم 17 . هنوز مدرک زبانم رو نگرفتم . ولی احتمالا خوب بشم ..شانس پذیرش رو دارم در کانادا؟ و آیا دانشگاه نقش مهمی داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 شهریور 1398 ساعت 17:16

      دوست عزیز سلام و درود
      شما می توانید با ارائه ی آیلتس ۶/۵ تا ۷ و مدارک و سوابق تحصیلی خود برای ارشد مجدد یا دکتری اقدام فرمایید.
      در مورد سوال آخر تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می توانند در مقاطع بالاتر در کانادا، انگلست

  • سینوره
    25 شهریور 1398 ساعت 22:53

    سلام من 29 سالمه و لیسانس شیمی کاربردی با معدل 16.89 ار دانشگاه ازاد واحدعلوم پزشکی تهران دارم.می خواستم ببینم ایا شرایط پذیرش از دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته مهندسی شیمی بدون فاند را دارم یاخیر .ایلتس 6 دارم

  • Elgar
    24 شهریور 1398 ساعت 12:53

    کی ثبت نام دانشگاه تورنتو شروع میشه؟

  • Elgar
    24 شهریور 1398 ساعت 12:49

    سلام.
    امسال تازه دیپلم نظام جدیدم رو گرفتم با معدل کل 19/63و 18 سالمه. سال دوازدهم هم معدل نمرات نهایی ام 19/86 شد. چقدر شانس قبولی در رشته پزشکی رو دارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 شهریور 1398 ساعت 22:10

      دوست عزیز سلام
      برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا در ابتدا باید در یکی از رشته های علوم پایه مثل زیست شناسی ، شیمی و.‌. تحصیل کنید و سپس امتحان ورودی پزشکی MCAT را با موفقیت بگذرانید تا بتوانید به این رشته ورود پیدا کنید.

  • مهدی
    23 شهریور 1398 ساعت 19:10

    سلام مم ترم 3 داروسازی دانشگاه تهران هستم با معدل 17.19 میخواستم ببینم امکان پذیرش برای من وجود داره اگه داره چه مدارکی نیاز داره؟
    مرسی از پاسختون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 شهریور 1398 ساعت 22:11

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا برای شما وجود دارد اما در نظر داشته باشید ورود به رشته ی دارو سازی به صورت مستقیم امکانپذیر نیست مگر در رشته های دیگر .البته سن شما دوست عزیز هم از نظر مسائل ویزایی حائز اهمیت است.

  • رضا
    23 شهریور 1398 ساعت 18:34

    سلام…
    من 25 سال سن دارم و دارای مدرک میکروبیولوژی با معدل 18 هستم
    میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل در رشته ی دندان پزشکی کانادا چه شرایطی لازم هست؟
    ایا شرط معدل برای ورود به دندان پزشکی مربوط به دیپلم است؟ متاسفانه من معدل کل دیپلم 15/83 شده!!!

  • سارا
    17 شهریور 1398 ساعت 12:15

    سلام ، من 39 سالمه و مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد دارم، ویزای مالتی به همراه خانواده ام دارم. آیا می تونم پذیرش تحصیلی بگیرم، آیلتس اکادمیک 5.5 هم دارم. با تشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 شهریور 1398 ساعت 23:49

      دوست عزیز سلام

      در مرحله اول می بایست نمره ی آیلتس خود را ارتقا دهید .با توجه به اینکه ویزای مولتی کانادا را دارید آیا به کانادا سفر داشته اید؟
      امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد اما برای بررسی ریسک ویزای تحصیلی شما می بایست شرایط مالی و .‌‌‌ … بررسی

  • علی
    15 شهریور 1398 ساعت 20:23

    سلام کسی که از دانشگاه کانادا پذیرش میگیره هزینشو خودش باید پرداخت کنه؟
    چون دوستم داره میره کانادا فوق لیسانس کامپیوتر بخونه با استاد اونجا هماهنگ کرده خلاصه کارش روبراه شده میگه دولت کانادا ماهانه حقوق میده ولی من اینجا خوندم که برا تحصیل سالانه باید ه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 شهریور 1398 ساعت 23:45

      دوست عزیز سلام

      بستگی به شرایط و سوابق علمی پژوهشی متقاضی در مقطع مورد نظر دارد.امکان اخذ بورسیه نیز در کانادا برای مقاطع post Graduate وجود دارد.

  • فاطمه
    12 شهریور 1398 ساعت 22:52

    سلام
    کسی که دندانپزشکی(۶سال) یا لیسانس فیزیوتراپی(۳سال) در ایتالیا گذرونده ، برای تخصص و یا کار میتونه به کانادا مهاجرت کنه ؟ چه شرایطی داره ؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      14 شهریور 1398 ساعت 11:48

      با سلام
      دوست عزیز دندانپزشکانی که از کانادا و امریکا فارغ التحصیل نشده اند قبل از اینکه بتوانند در کانادا کار کنند باید یک سری مراحل و ازمون ها رو سپری کنند.شما برای کسب اطلاعات تکمیلی می بایست با موسسات مهاجرتی در تماس باشید حوزه تخصصی موسسه دیموند

  • یگانه
    11 شهریور 1398 ساعت 19:55

    سلام 29 ساله هستم.
    دیپلم تجربی با معدل 18.8و لیسانس مدیریت بازرگانی معدل15.8 از دانشگاه پیام نور.میخواستم بپرسم میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا اقدام کنم.اگه امکانش است میشه راهنمایی کنید؟
    با تشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      14 شهریور 1398 ساعت 11:27

      دوست عزیز سلام

      برای ورود به رشته ی پزشکی در ابتدا می بایست ۴ سال تحصیلات کارشناسی در رشته های علوم پایه داشته باشید و با توجه به شرایط سنی تون امکان اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی وجود ندارد.مگر با قبول ریسک برای کالج اقدام کنید.

  • امیر
    6 شهریور 1398 ساعت 02:18

    سلام من لیسانس مدیریت امور چاپ رو تا بهمن امسال میگیرم 10 سال سابقه مفید کاری در صنعت چاپ دارم دارم زبان میخونم که چند ماه دیگه هم مدرک ایلتس 7 رو میگیرم 33 سالم هست
    برای ادامه تحصیل تو رشته چاپ میتونم از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرم ؟ هزینه ها تحص

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 شهریور 1398 ساعت 11:51

      دوست عزیز سلام

      چنانچه مدارک شما ( شامل مدرک زبان و.. ) تا آذرماه سال جاری تکمیل شود امکان اخذ پذیرش برای ترم سپتامبر ۲۰۲۰ وجود دارد .
      هزینه های تحصیل و زندگی به طور متوسط سالیانه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار کانادا می باشد.

  • هانیه
    4 شهریور 1398 ساعت 09:59

    با سلام و سپاس از زحماتتان
    بنده دکتری زیست شناسی دارم و در حوزه ی سلول های بنیادی تحقیق کردم. قصد دارم دوره ی پسادکتری را در خارج بگذارنم.
    در رشته و فیلد تخصصی من کدام کشورها و دانشگاه ها را پیشنهاد می دهید؟
    سپاسگزارم

  • پارسا
    3 شهریور 1398 ساعت 02:07

    سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم شرایط پذیرش علوم پایه مثل فیزیک در کانادا چطوره و اینکه TOEFLمورد پذیرش دانشگاه های کانادا نیست؟

  • علی
    2 شهریور 1398 ساعت 12:47

    سلام متشکرم از سایت خوبتون
    بنده لیسانس فیزیک از پیام نور با مهدل 16.18 و فوق لیسانس فیزیک پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با معدل 17.20 دارم. سه مقاله isi و دو طرح تحقیقاتی و سه مقاله داخلی دارم. زبانم خوبه اما آزمون ندادم می خواستم ببینم شرایطم برای ا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 شهریور 1398 ساعت 10:58

      با سلام
      دوست عزیز شما با داشتن آیلتس ۷ به همراه رزومه تان می توانید برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام فرمایید. برای بررسی مدارک ( سوابق علمی و پژوهشی … ) و اقدام برای بورسیه لطفا با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

  • rasool
    31 مرداد 1398 ساعت 13:47

    من با معدل 19.10 دیپلم گرفتم الانم دارم برای تافل می خونم.آیا می تونم دندانپزشکی در ونکوور بخونم؟
    نمره تافل باغید چند باشه؟

  • kasra
    31 مرداد 1398 ساعت 03:50

    سلام دوستان من برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل در کانادا نیاز به کمک دارم اگر کسی کمک کنه ممنون میشم

  • Army
    26 مرداد 1398 ساعت 13:28

    سلام من تازه دارم وارد ترم ۳ دندانپزشکی دانشگاه تفلیس بشم . برادرم هم در کانادا در حال تحصیل ، خواستم ببینم میتونم انتقالی بگیرم؟؟
    و شرایط انتقالی چطور هستش؟

  • Nava
    25 مرداد 1398 ساعت 14:24

    سلام من ۲۲ سالمه و لیسانس زیست دارم معدلم خوبه و ایلتس ۶.۵ دارم میخواستم ببینم میتونم با همین لیسانسی که از اینجا دارم آزمون بدم و در صورت قبولی در کانادا دندانپزشکی بخونم بدون اینکه بخوام دوباره لیسانسمو از کانادا بگیرم . ممنون میشم هر چه زودتر جوابمو

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1398 ساعت 17:21

      دوست عزیز سلام

      بستگی به دانشگاه و ایالت مد نظر دارد

      • Nava
        9 شهریور 1398 ساعت 15:58

        آها ممنون پس میشه من فک کردم حتما لیسانس باید از کانادا باشه

  • زهرا
    25 مرداد 1398 ساعت 09:46

    سلام خسته نباشید اگر خانمی در کشور کانادا بورسیه شوند ایا امکان بردن همسر هم وجود دارد و اینکه میتوانند در انجا اقامت دایم بگیرند

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1398 ساعت 17:22

      سلام
      بله اخذ ویزای همسر( open work permit) امکانپذیر می باشد.
      راجع به اقامت دائم بستگی به شرایط بعد از تحصیل و…. دارد.

  • kiana
    23 مرداد 1398 ساعت 09:52

    سلام من فارغ التحصیل کارشناسی رشته اقتصاد دانشگاه تهران با معدل 16 و ایلتس 6/5 هستم ایا برای ارشد در رشته خودم در ونکوور امکان پذیرش دارم ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 مرداد 1398 ساعت 10:32

      با سلام
      دوست عزیز بله شما می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا ( ونکور، تورنتو…) در مقطع ارشد اقدام کنید .
      برای بررسی شرایط سنی و ویزایی خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • ستاره
    22 مرداد 1398 ساعت 18:15

    سلام خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم با معدل کارشناسی ۱۳.۹۱ و ارشد دانشگاه بهشتی با معدل ۱۵.۵۲ با آیلتس 6.5 امکان گرفتن فاند وجود داره؟
    مرسی از پاسختون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1398 ساعت 17:25

      دوست عزیزسلام

      رزومه و سوابق علمی پژوهشی شما نیز تاثیر گذار می باشد اما گارانتی برای اخذ بورسیه وجود ندارد.

  • بهزاد
    21 مرداد 1398 ساعت 15:48

    سلام،من ترم اخر مهندسي پزشكي هستم،قبلا در رشته ديگري تحصيل كردم وسالها كار كردم،ايلتس حدود ٦/٥ والماني b1 دارم،سنم حدود ٥٠ ساله.مايلم در كارشناسي ارشديكي از گرايشات مهندسي پزشكي تحصيل كنم،تحت چه شرايطي ممكنه؟

  • مریم علوی
    21 مرداد 1398 ساعت 03:28

    با سلام
    من دختری ۲۹ ساله هستم با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه سراسری که در زمینه بایومکانیک (مکانیک پزشکی و زیستی) کار ازمایشگاهی و‌پژوهشی انجام میدم
    سوابق :
    –سه تا مقاله ای اس ای٫ سه تا کنفرانس داخلی٫ یک مقاله علمی پژوهشی اکسپت شده دا

  • Shima
    20 مرداد 1398 ساعت 17:29

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس برق هستم
    ۲۵سالمه و ميخوام برای تحصیل پزشکی در کانادا اقدام کنم،آیا بعد از ورود به دانشگاه میتونم بورس یا فاند بگیرم که شهریه حذف شه؟

  • Mahsa
    17 مرداد 1398 ساعت 12:29

    سلام من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی رو دارم و ایلتس 6/5 و معدل لیسانس هم 17 هست از دانشگاه آزاد میخواستم بدونم برای گرفتن پذیرش در مقطع ارشد رشته ی اموزش زبان انگلیسی همراه با فاند و کمک هزینه تحصیلی شانسی هست یا خیر؟

  • دانيال
    16 مرداد 1398 ساعت 14:24

    سلام.من ارشد شيلات دارم با معدل ١٧/٥٠ از دانشگاه سراسري،بورس تحصيلي ميتونم بگيرم؟
    دكتري رشتمو كدوم دانشگاه داره(گرايش فراوري محصولات دريايي sea food process) در ضمن مقاله و نمره زبان هم تا چند ماهه ديگه آماده ميشه

  • سعید
    10 مرداد 1398 ساعت 00:59

    سلام
    می خواستم بببینم برای گرفتن اقامت کانادا ایا باید دوره حداقل دو ساله باشه یا نه محدودیتی نداره ، من الان یک رشته کاربردی خوب پیدا کردم و دوره یکساله هست مورد تایید CIC هم هست ایا میتونم با این دوره در استان انتاریو درخواست اقامت دایم بدهم؟ یا حتما

  • فاطمه
    9 مرداد 1398 ساعت 14:15

    سلام خسته نباشید
    من قصد دارم بعد از پایان متوسطه دوم در رشته تجربی به تورنتو مهاجرت کنم آیا امکان پذیرش من برای رشته دندان پزشکی و بورسیه تحصیلی وجود داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 مرداد 1398 ساعت 12:19

      دوست عزیز سلام
      برای اخذ پذیرش در رشته ی دندانپزشکی ابتدا باید پذیرش در رشته هایی اعم از زیست شناسی و…..گرفت و امکان ورود مستقیم و بورسیه وجود ندارد‌.

  • رجب زاده
    8 مرداد 1398 ساعت 11:29

    سلام من کارشناسی ict با معدل 17.04 دارم. ایلتس با نمره 7 . اما مقاله ای ندارم. امکان پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه های کانادا رو دارم؟ البته کارشناسی ارشد حسابداری هم دارم ولی قصد دارم برای ارشد اقدام کنم .

  • دنیا محمدپور
    2 مرداد 1398 ساعت 16:00

    سلام خسته نباشید . من ترم آخر کارشناسی مهندسی مکانیکم . معدلم فعلا 16 . میخاستم ببینم برای اینکه بتونم برای بورسیه تحصیلی اقدام کنم ، باید چیکار کنم ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 مرداد 1398 ساعت 15:04

      دوست عزیز سلام

      در درجه ی اول شما می بایست حداقل ها از جمله آیلتس ۶/۵ و معدل بالایی داشته باشید و درنهایت مد نظر داشته باشید که شما علاوه بر داشتن حداقل ها باید از سایر داوطلبین وضعیت بهتری داشته باشید و تا جای ممکن اپلیکیشن قوی تری درخواست دهید مثلا اگر

  • حمیدرضا
    26 تیر 1398 ساعت 20:01

    سلام وقتتون بخیر
    آیا امکان پذیرش یک رشته پزشکی مستقیم از دیپلم تجربی با نمره عالی و مدرک زبان معتبر با نمره خوب امکان پذیر است ؟
    و اینکه فرق بین کارسناسی با m.d درست از داخل متن متوجه نشدم ممنون میشم توضیح بدید؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 12:24

      دوست عزیز سلام

      متاسفانه امکان اخذ پذیرش مستقیم در رشته پزشکی در کانادا وجود ندارد.
      Md مخفف docotor of medicine می باشد .
      دکترای پزشکی که بالاترین درجه برای پزشکان و جراحان هست .

  • مهیار
    24 تیر 1398 ساعت 23:14

    معدل لیسانس من 13.5 هست از دانشگاه سراسری. یعنی هیچ شانصی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ندارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 11:44

      دوست عزیز سلام
      با توجه به معدلتان تعداد دانشگاه و کالج هایی که می توان برای شما اپلای کرد محدودتر می شود و این به معنای نداشتن شانس نیست. با کارشناسان موسسه در تماس باشین و از مشاوره ها بهره مند گردید .

  • علیرضا
    18 تیر 1398 ساعت 17:28

    سلام،امیدوارم شاد و تندرست باشید 💙
    19 سالمه دیپلم ریاضی آیلتس ۶/۵
    ترک تحصیل کردم،اما قصد ادامه تحصیل در رشته‌ی فیلمسازی در کانادا رو دارم.آیا امکانش هست که رویام رو به واقعیت تبدیل کنم؟!🌏

    سپاس از پاسخگویی شما 💙🌹

    • تیم تولید محتوا دیموند
      20 تیر 1398 ساعت 12:40

      دوست عزیز سلام

      بله ادامه تحصیل در رشته ی مد نظر در کالج یا دانشگاه های کانادا امکانپذیر می باشد. معدل شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • ارش
    16 تیر 1398 ساعت 17:19

    سلام من لیسانس مکانیک ماشین های کشاورزی با معدل 12.98 از دانشگاه شیراز دارم ایا میتونم با پرداخت هزینه در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه دالهوزی بشم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 تیر 1398 ساعت 15:55

      با سلام
      با توجه به معدل مقطع کارشناسی شما نمی توان برای اخذ پذیرش در رشته ودانشگاه مد نظر گارانتی داد.

  • Arash
    14 تیر 1398 ساعت 15:45

    سلام ممنون از مطالبتون،من میخواهم بورسیه کانادا رو واسه کارشناسی معماری بگیرم،حداقل نمره معدل و نمره آیلتس زبان چقدر باید باشه؟و چه دانشگاهی در کدوم شهر پیشنهاد میکنید؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 تیر 1398 ساعت 15:55

      دوست عزیز سلام

      برای تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس نیاز به آیلتس ۶ تا ۶/۵ دارید. راجع به معدل هم بستگی به دانشگاه مد نظر دارد اما به خاطر داشته باشید بورسیه تحصیلی

  • سارا
    12 تیر 1398 ساعت 20:05

    وقت تون بخیر ببخشید من 37 سال دارم ارشد کشاورزی 4 تا مقاله دارم معدلم 16.68 نمره پایان نامه هم 19.97 تا شش ماه دیگه میتونم آماده بشم برای ایلتس فکر کنم در حد 6.5 بیارم میخوام برای دندانپزشکی اقدام کنم آیا میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 تیر 1398 ساعت 14:59

      دوست عزیز سلام

      عنوان مدرک کارشناسی شما چیست؟
      برای ورود به اکثر رشته های دندانپزشکی کانادا شما ملزم به گذراندن آزمون ورودی(DAT)که توسط انجمن دندانپزشکی کانادا برگزار می گردد می باشد. همینطور معدل شما نیز بسیار تاثیر گذار است.

  • فرزاد
    7 تیر 1398 ساعت 14:30

    سلام
    برای تحصیل در رشته دندان پزشکی با معدل کل 16 خرده ای در کانادا باید دقیقا چ کارهایی انجام بدم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 تیر 1398 ساعت 10:54

      متقاضی ورود به رشته ی دندانپزشکی ملزم به گذراندن آزمون سراسری دندانپزشکی (DAT) می باشد که درابتدا قبل از این آزمون می بایست ۲ تا ۴ سال تحصیلات دانشگاهی در رشته های علوم پایه و… را با کسب ۷۰ درصد معدل نیز داشته باشد.بدیهی ست از الویت های اخذ پذیرش در م

      • حدیث
        12 تیر 1400 ساعت 14:31

        سلام ببخشید من ۱۷ سالمه و تجربی میخونم معدل و نمراتم هم خوبه
        برای زبان هم دارم میخونم
        ایا میتونم بعد از اینکه دیپلمم رو گرفتم بورس شم؟!
        یکی از اقوام نزدیک من هم تابعیت کانادا داره و اونجا زندگی میکنه این مورد تاثیری در بورس شدنم داره؟!

  • شاهوش
    6 تیر 1398 ساعت 13:08

    سلام وقتتون بخیر…ممنون‌ میشم راهنماییم کنید که ایا هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کانادا که باید ارائه بشه باید به صورت ارز مقصد دربیاد و در بانک‌ کانادا باشه یا این که صرفا اثبات تمکن مالی و گردش حساب کافیه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 تیر 1398 ساعت 10:53

      دوست عزیز سلام

      هزینه کل دوره ی تحصیلی بعلاوه ی هزینه ی زندگی می بایست به عنوان تمکن مالی ارائه شود.( با توجه به نرخ ارز، دلار کانادا) در یکی از بانک های ایران.

  • یاسمن
    6 تیر 1398 ساعت 01:39

    سلام من مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی دارم. آیلتس ۷ هم تا اول سپتامبر می‌گیرم. آیا می تونم در رشته دیگری مثل بیزینس ادامه تحصیل بدم در دانشگاه HEC با همین مدرک لیسانس ممنون میشم اگه پاسخ دهید!

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 تیر 1398 ساعت 10:53

      دوست عزیز سلام

      در کشور کانادا گرفتن پذیرش در رشته های غیر مرتبط کار آسانی نمی باشد اما چنانچه شما قادر به ارائه ی مدارک قوی از جمله سابقه کار مرتبط و .. باشید امکان اخذ پذیرش در رشته های بیزنس و مدیریت ( MBA) وجود دارد . بعد از بررسی مدارک شما، می توان

  • سارا
    4 تیر 1398 ساعت 17:07

    سلام من فارغ التحصیل پزشکی با معدل ۱۴و نیم هستم. سال ۹۴ فارغ التحصیل شدم. یکسال و نیم بعدش طرح رفتم و الان یکسال و نیمه از پایان طرحم میگذره و مشغول بچه داری هستم. قصد ادامه تحصیل در رشته تخصصی چشم پزشکی در کشور کانادا رو دارم به ویژه دانشگاه بریتیش کلمب

  • مرجان
    30 خرداد 1398 ساعت 18:53

    سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون
    من لیسانس ریاضی سال۱۳۹۲ با معدل ۱۳ دارم
    میتونم برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنم
    از ۹۲ تا الان هم گپ تحصیلی دارم و خونه دار بودم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 تیر 1398 ساعت 18:03

      دوست عزیز سلام

      امکان ادامه تحصیل برای شما با ارائه ی مدرک زبان وجود دارد اما شرایط سنی شما نیز حائز اهمیت است.
      راجع به گپ تحصیلی خود از سال ۹۲ تا به حال نیز می بایست مدارکی ارائه دهید.پیشنهاد می کنیم برای بررسی شرایط و مدارک خود با کارشناسان ما در تما

  • سپهر
    25 خرداد 1398 ساعت 11:24

    با سلام
    بنده منقاضي تحصيل در كانادا در رشته MBA با هزينه شخصي ميباشم. ليسانس مهندسي مكانيك و ٣٥ سال سن و ٨ سال سابقه كار مديريتي. معدل ليسانس ١٧. ميخواستم بدونم امكان گرفتن ويزاي تحصيلي چند درصد هستش با توجه به اين شرايط. با تشكر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 تیر 1398 ساعت 18:03

      دوست عزیز سلام

      معدل شما در مقطع کارشناسی و سابقه کار شما از نقاط قوت پرونده شما به حساب می آید اما می بایست به این نکته نیز توجه کرد که داشتن مدرک زبان ( آیلتس ۶/۵ و ..) و در برخی از دانشگاه ها مدرک جی مت نیز از ملزومات اخذ پذیرش می باشد البته شرایط سن

  • مژگان
    30 اردیبهشت 1398 ساعت 21:08

    با سلام خدمت شما من مدرک کارشناسی دانشگاه شهیدبهشتی و ارشد دانشگاه الزهرا در رشته اقتصاد توسعه وبرنامه ریزی را با معدل 16.5 دارم و مدرک آیلتس6.5 به نظرشما با این شرایط میتونم فاندکامل بگیرم که بتونم کانادا تحصیل و زندگی کنم ؟چون شنیدم فاند وگرنتی وجود دا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 خرداد 1398 ساعت 14:34

      دوست عزیز سلام

      گرفتن فاند و.. غیر از معدل و نمره زبان بستگی به مدارک و سوابق پژوهشی شما نیز دارد .امکان پرداخت کمک هزینه ( به غیر از فاند کامل ) هم وجود دارد ،به هر حال باید بتوانید از نظر آکادمیک با فارغ التحصیلان تاپ با رزومه های قوی رقابت کنید.

  • Rox
    28 اردیبهشت 1398 ساعت 17:14

    سلام ببخشید اگر کسی در مقطع کارشناسی ارشد برای یکی از دانشگاه های کانادا بخواد اپلای بگیره مدرک دانشگاهی که در ایران خونده مهمه دانشگاه دولتیه یا غیر انتفاعی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 خرداد 1398 ساعت 14:33

      سلام
      چنانچه فارغ التحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستید و GPA ( معدل ) بالا و نمره آیلتس ۶/۵ یا بالاتر دارید ، می توانید از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید.
      پیشنهاد می شود برای بررسی مدارک خود و اینکه امکان اقدام برای کدام دانشگاه

  • نگار
    25 اردیبهشت 1398 ساعت 05:37

    سلام مطالب بسیار عالی بودممنون
    من میخوام کورس مدیریت مالی ١٨ ماهه را در شهر ونکور بگذرونم میشه لطفا اسامی دانشگاه یا موسسات را بهم اعلام کنید
    باتشکر واحترام

    • تیم تولید محتوا دیموند
      21 خرداد 1398 ساعت 09:58

      با سلام واحترام

      کالج های زیادی در ونکور هستند که شما می توانید این دوره ها را در آنجا بگذرانید اما شرایط و سوابق تحصیلی متقاضی ، در انتخاب کالج نقش بسزایی دارد ، شما می توانید در صورت تمایل از مشاوره تلفنی یا حضوری موسسه بهره مند گردید تا شرایطتان بررسی

  • سیروان
    23 اردیبهشت 1398 ساعت 18:59

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون
    من الان دانشجوی ترم 1 پرستاری هستم و 21ساله میخوام بعداز تموم کردن طرحم برم کانادا
    آیا امکانش هست بعداز 3.4سال کار به عنوان پرستار وارد رشته پزشکی بشم وآیا هزینه تحصیلم هم برابر با دانشجو های بین المللی هست یا کم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      21 خرداد 1398 ساعت 09:57

      دوست عزیز سلام

      برای ورود به رشته پزشکی در کانادا شما می بایست آزمون MCAT” Medical college Admission Test”را بگذرانید و در صورت پذیرش در این آزمون ، با ارائه SOP ( شرح حال)،بررسی سوابق کارشناسیGPA مصاحبه و… به رشته پزشکی ورود پیدا کنید .البته در بعضی

  • مجتبی
    18 اردیبهشت 1398 ساعت 16:00

    سلام خیلی مطالبتون خوب بود
    من دیپلم رشته ریاضی وفیزیک دارم معدل دیپلم ۱۴/۰۷معدل کلم ۱۷ هست میشه بورسیه بشم یانه؟
    خیلی ممنون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 اردیبهشت 1398 ساعت 01:06

      دوست عزیز سلام
      بورسیه های تحصیلی در کانادا به طور معمول به مقاطع( ارشد و بالاتر) post graduate تعلق می گیرد ودر مقطع کارشناسی چنانچه شما ( معدل مدرک زبان و ریز نمرات بالا) ارائه دهید ممکن است در برخی از دانشگاه ها پس از ارزیابی از طریق دانشگاه ( آزمون

    • نجوا
      26 بهمن 1399 ساعت 13:47

      درود
      من ٣٧سالمه و فوق ل باستان شناسي رو دارم.تا دو سال اينده كانادا هستم.ميخواستم ببيينم كه اگر توي اين دو سال دندان پزشكي يا دارو سازي دانشگاه آزاد بخونم ،وقتي رفتم كانادا ميتونم اونجا ادامه تحصيل بدم؟واحدها قابل تطبيق هست؟

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید