استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای ورود به کانادا

استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای ورود به کانادا

به عنوان تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا، به زودی از مسافران کانادا خواسته می‌شود تا از اپلیکیشن ArriveCAN استفاده کنند. این اپلیکیشن رایگان که در ماه آوریل ۲۰۲۰ به منظور کمک برای مسافران در جهت تبعیت از تدابیر مرزی معرفی شد، در قالب اپلیکیشن موبایل و یا ورود به سیستم به صورت آنلاین در دسترس می‌باشد. مسافران و دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند باید قبل و بعد از ورود به کانادا اقدامات زیر را انجام دهند.

قبل از رسیدن به مرز کانادا

از ۲۱نوامبر، مسافران پروازهای هوایی که مقصدشان کانادا می‌باشد، باید قبل از ورود به کانادا اطلاعات خود را از طریق این اپلیکیشن ارائه دهند. این اطلاعات شامل اطلاعات پرواز و تماس، برنامه‌ی قرنطینه (مگر اینکه از طرح قرنطینه معاف باشند) و یک خودارزیابی علائم کووید-۱۹ می باشد.

مسافران هنگام ورود به کانادا باید تاییدیه ArriveCan خود را به افسران آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نشان دهند تا ثابت شود که مسافران اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی ارسال کرده اند. مسافرانی که از این قانون تبعیت نکنند، ممکن است تحت پیگرد قانونی(اخطار کلامی یا جریمه ۱۰۰۰دلاری) قرار گیرند.

افرادی که به دلایل شخصی مانند ناتوانی و معلولیت و یا زیرساخت‌ ناکافی قادر به ارائه‌ی مدارک نمی‌باشند، استثنا در نظر گرفته خواهند شد.از تاریخ ۴ نوامبر، خطوط هوایی به مسافران یادآوری می کند پیش از اینکه به مقصد کانادا سوار هواپیما شوند، اطلاعات مربوط به کووید_۱۹ را از طریق ArriveCan به صورت دیجیتالی ارسال کنند.

به مسافرانی كه از طریق خشكی یا دریا به كانادا می روند به شدت توصیه می شود قبل از ورود از ArriveCAN استفاده كنند تا هم از هدر رفت زمانشان جلوگیری كنند و هم هنگام رسیدن به مرز، تماس فیزیکی کمتری با بقیه داشته باشند. کسانی که از این اپلیکیشن استفاده کرده اند باید در هنگام ورود به کانادا، رسید ArriveCAN خود را به یک افسر خدمات مرزی نشان دهند.

بعد از رسیدن به کانادا

از تاریخ ۲۱ نوابر ۲۰۲۰، کلیه مسافرانی که از طریق هوایی، زمینی یا دریایی به کانادا وارد می شوند، باید اطلاعات خود را در طول دوره قرنطینه، از طریق ArriveCAN یا با شماره رایگان ۰۳۴۳-۶۴۱-۸۳۳-۱ ارسال کنند. افراد معاف به استناد قانون قرنطینه اجباری، ملزم به انجام این فرایند نیستند.

در طی ۴۸ ساعت پس از ورود به کانادا، مسافران باید تأیید کنند که به محل قرنطینه خود رسیده اند و باید در طول قرنطینه یک ارزیابی روزانه از علائم COVID-19 را انجام دهند. مسافرانی که پیش از ورود به کانادا، برای ارسال اطلاعات خود از ArriveCAN استفاده نمی کنند، باید هر روز در دروان قرنطینه با شماره ۰۳۴۳-۶۴۱-۸۳۳-۱ تماس بگیرند و اطلاعات خود را ارائه دهند.

اگر مسافران اطلاعات اجباری خود را ارائه ندهند، توسط نیروی انتظامی کانادا تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. هدف از این اقدامات کاهش شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از هرگونه اتلاف وقت به محض ورود به کانادا و کاهش تماس فیزیکی بین مسافران، افسران CBSA و سایر مقامات دولتی می‌باشد.

دولت کانادا تأکید کرد که ArriveCAN به حریم خصوصی مسافر احترام می گذارد و فاقد GPS برای ردیابی مسافران است. در فرودگاه‌های ونکوور، کلگری، تورنتو و مونترال برای مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، خطوط جداگانه‌ای به منظور تسریع در فرآیند پردازش، اختصاص داده شده است.

دیدگاه ها

mood_bad
  • هنوزی نظری دریافت نشده.
  • نظر خود را بنویسید

    موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

    خبرنامه
    برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
    © حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
    باز کردن چت
    مشاوره رایگان بگیرید 🎧
    ما اینجا هستیم 🎧
    سلام👋
    هر سوالی دارید از ما بپرسید