صفر تا صد تحصیل در روسیه 2023 (هر آنچه که باید بدانید)

تحصیل در روسیه در یک نگاه

متوسط شهریه دانشگاه های روسیه

مقطع کارشناسی: 80000 تا 420000 روبل در سال

مقطع کارشناسی ارشد: 180000 تا 310000 روبل در سال

مقطع دکترا: 180000 تا 300000 روبل در سال

مدت تحصیل در مقاطع دانشگاهی روسیه

مقطع کارشناسی: 4 سال

مقطع کارشناسی ارشد: 2 سال

مقطع دکترا: 4 سال

روسیه بزرگترین کشور جهان است به طوری که 9 ناحیه زمانی (time zone) دارد (که البته در سال 2010 تعداد ناحیه های زمانی از 11 به 9 کاهش داده شد). در روسیه، برخی از لوکس ترین کاخ های جهان، فلات های وسیع، کوه های مرتفع، سردترین شهرها، معروف ترین شرکت های برگزاری رقص باله و بزرگترین مجموعه عروسک ها قرار دارد. از لحاظ فرهنگ، ادبیات یکی از قابل توجه ترین جاذبه های این کشور است. نویسندگان روسی از جمله تولستوی، بولگاکوف، داستایوفسکی و ناباکوف در سراسر جهان شناخته شده هستند و مولف برخی از بزرگترین آثار قرن نوزدهم و بیستم بوده اند.

تحصیل در روسیه

روسیه همراه با دیگر کشورهای عضو بریکس (BRICS) یکی از اقتصادهای در حال رونق جهان است، روسیه به دنبال آن است تا نظام آموزش عالی خود را بین المللی سازد و بر توسعه دانشگاه ها و افزایش حمایت از متقاضیان بین المللی سرمایه گذاری می کند.

پادکست تحصیل در روسیه



ویدئو از برخی دانشگاه های روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف روسیه

دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ

دانشگاه تومسک روسیه

دانشگاه رودن مسکو (دانشگاه دوستی ملل)

دانشگاه فدرال کازان

چرا تحصیل در روسیه

روسیه کشوری فرهیخته است که بیش از نیمی از شهروندان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. روس­ها پیشینه آموزشی غنی دارند و دانشگاه‌های آنها شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی برای دانشجویان فراهم می‌کنند و به دانشجویان در سازگاری با کشور روسیه کمک می‌کنند. دانشگاه‌های روسیه به آموزش انواع مختلفی از تخصص‌ها، در مهندسی و هم علوم انسانی می‌پردازند و اغلب در جایگاه دانشگاه‌های برتر قرار دارند. تحصیل در روسیه  نسبت به تحصیل در انگلستان  یا آمریکا بسیار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از بورسیه دولتی به‌صورت رایگان تحصیل کنند. هرساله دولت روسیه دانشجویانی را از سرتاسر جهان بورسیه می‌کند که حدود 170 کشور می‌شود و امکان پیوستن شما در این بورسیه فراهم می‌باشد.

مزایای تحصیل در روسیه

طبق گزارشات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، روسیه دارای بیشترین جمعیت تحصیل کرده در جهان می‌باشد که در مقایسه با کانادا، ژاپن و آمریکا  عملکرد بهتری دارد. بیش از نیمی از مردم روسیه دارای تحصیلات عالی هستند و بیش از 200.000 نفر از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه به این کشور سفر می‌کنند. تحصیل در روسیه مزایای زیادی دارد که موارد زیر چند نمونه از آن است:

تحصیلات گسترده دانشگاهی در روسیه

دانشجویان با تحصیل در روسیه می توانند در تمامی حوزه‎های دانشگاهی به دانش عمیق و بنیادی دست پیدا کنند، اما روسیه به دانشکده‌های علمی قوی خود در حوزه‌های فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی مشهور است. روسیه در زمینه آموزش ریاضیدان، فیزیکدان، شیمیدان، زمین‌شناس، مهندس، برنامه‌نویس، پزشک و متخصص علوم انسانی رهبر جهانی شناخته شده است و این موضوع با توجه به جایگاه‌های دانشگاه‌های روسی در رده‌بندی‌های جهانی اثبات شده است.

طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و دوره های مطالعاتی در روسیه

برای تحصیل در روسیه متقاضیان بین‌المللی می‌توانند از موارد زیر انتخاب کنند:

  • 766 دانشگاه در 82 منطقه کشور، از کالینینگراد تا ولادی‌وستوک؛
  • 205 رشته، از ریاضیات و علوم طبیعی تا هنرهای نمایشی؛
  • 657 رشته در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و تحصیلات تکمیلی (دوره‌های پزشکی، دوره‌های افسری)، کارآموزی و دستیاری.

همچنین دانشگاه‌های روسیه دوره‌های آمادگی (آموزش دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد و دوره‌های تخصصی)، کلاس‌های کوتاه مدت (ترم تابستانی، یک ترم، مدارس تابستانی)، دوره‌های یادگیری زبان روسی، آموزش پیشرفت‌های حرفه‌ای و مهارتی را ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به‌صورت آزاد بسیار ارزان تر از هزینه های مشابه در کانادا و آمریکاست و از لحاظ امکانات آموزشی، دانشگاه‌های برجسته روسیه با موسسات آموزشی غربی رقابت می‌کنند.

هزینه تحصیل در روسیه 2022 ، در دوره‌های کارشناسی این دانشگاه‌ها از 89.000 روبل در سال آغاز می‌شود که این قیمت بسته به نوع رشته متغیر می‌باشد (طبق استاندارد‌های تعیین شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه). طبق اطلاعات بدست آمده از کارشناسان موسسات رده‌بندی حداکثر مبلغ شهریه در معتبرترین دانشگاه های روسیه در پایتخت به قیمت 530.700 روبل در سال بوده است.

فرصت یادگیری زبان روسی

زبان روسی توسط 260 میلیون نفر در سرتاسر جهان در حال استفاده است و حدودد 10.5 میلیون خارجی به طور منظم در حال یادگیری این زبان می باشند. دانشگاه‌های روسیه، دوره‌های زبان روسی متفاوتی را ارائه می دهند که شامل دوره‌های آموزشی، کلاس های تابستانی و یادگیری مجازی می‌باشد. در دوره‌های آماده سازی، دانشجویان بین الملل با تحصیل در روسیه می توانند از دوره‌های بلندمدت آموزش زبان روسی استفاده کنند و برای دانشجویانی که در مکان‌های تحت پوشش دولت ثبت‌نام کرده‌اند (بورسیه‌های دولتی)، این امکان بصورت رایگان محیا است.

امکان دریافت دو مدرک دانشگاهی در روسیه

دولت روسیه در سال 2013 بیانیه بلونیا (Bologna Declaration) را امضا کرد که چندین تعهد را به عنوان بخشی از خلق فضای آموزشی مشترک کشورهای شرکت کننده بر عهده گرفت. مدرک تحصیلی دانشگاه‎‌های روسیه در بیشتر کشورها مورد تایید می‌باشد. این فرایند توسط موافقت‌نامه‌های بین دولت روسیه با بیش از 60 کشور، از جمله فنلاند، اسپانیا، کوبا، هند، ویتنام، چین، ونزوئلا و نامیبیا منعقد شد و در سال 2015 این سند همکاری با کشور فرانسه و در اکتبر و نوامبر سال 2016 با قبرس و مالت امضا شد. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه‎های خارجی در حال اجرای برنامه‌های مشترک می باشند و به دانشجویان خود مدرک دوگانه اعطا می‌کنند. به بیان دیگر، در صورت تحصیل در روسیه ، دانشجویان می توانند یک مدرک روسی و یک مدرک از دانشگاه‌های اروپایی دریافت کنند.

پردیس‌ها و خوابگاه‌های راحت و مجهز در روسیه

از لحاظ امکانات تحصیلی، دانشگاه‌های روسیه با بسیاری از دانشگاه‌های غربی برابری می‌کند. آزمایشگاه‎های مجهز، مراکز علمی و امکانات مطالعاتی از الزامات زندگی دانشجویی امروزی می‌باشد. بیشتر دانشگاه‎ها دارای خوابگاه‌ می‌باشند که هزینه‌های اقامتی آنها کم است.

امکان سازگاری آسان دانشجویان بین‌المللی در روسیه

روسیه کشوری چند ملیتی است و نمایندگان کشورها و فرهنگ‌های مختلف می توانند به راحتی خود را با زندگی در این کشور وفق دهند. روسیه محل زندگی بیش از 200 گروه قومی است که به بیش از 100 زبان و لهجه متفاوت سخن می‌گویند. قانون اساسی روسیه آزادی عقاید را تضمین می‌کند: مسیحیان، مسلمانان، بودایی ها، یهودیان و دیگر ادیان مختلف می‎توانند به راحتی در کنار یکدیگر زندگی کنند. ساختار چندملیتی و قومیتی این کشور، گوناگونی تمام حوزه‌های زندگی از فرهنگ تا خانواده را نشان می‌دهد. دانشگاه‌های روسیه مفتخر به داشتن تجربه طولانی مدت در زمینه آموزش و سازگاری دانشجویان بین الملل می‌باشند: برنامه‌های نظارتی برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته شده است و شبکه‌هایی برای جوامع دانشجویی تاسیس شده است.

زندگی هیجان‌انگیز دانشجویی در روسیه

تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی همراه با زندگی پر از هیجان و نشاط است چرا که دانشجویان دانشگاه‌های روسیه از تخفیفات متنوعی برخوردارند که شامل حمل و نقل عمومی، بازدید از موزه، کتابخانه، تئاتر، کنسرت، پارک و دیگر امکانات تفریحی و سرگرمی می‌باشد.

دانشجویان در روسیه هیچوقت پس از اتمام کلاس خود دچار مشکل بیکاری نمی‌شوند. آنها می‌توانند در رقابت‌های ورزشی، مسابقات، فستیوال‌های دانشجویی و رویدادهای تفریحی شرکت کنند. دانشگاه‌ها دارای تئاترهای دانشجویی، تیم ورزشی، انجمن های داوطلبانه و تیم‌های ساخت و ساز دانشجویی می‌باشد. مسابقه مفرح KVN، بازی‌ منحصر به فرد و خلاقانه برای دانشجویان روسی است (باشگاه مری و کوییک-ویتد): بهترین تیم‌های دانشگاهی KVN در مسابقه تلوزیونی در کانال تلوزیونی مرکزی روسیه شرکت می‌کنند.

سفرهای دائمی در روسیه

با تحصیل در روسیه می توانید از مراکز و جاذبه های دیدنی این کشور نیز دیدن کنید. سالن نمایش بالشوی، نگارخانه ترتیاکوف، موزه هنرهای زیبای پوشکین، هرمیتاژ، کلیسای جامع سنت ایزاک از مکان‌های فرهنگی روسیه می‌باشند که شهرت جهانی دارند و سالانه میلیون‌ها توریست را به خود جذب می‌کنند. با این وجود،  این تنها گوشه ای از مکان های دیدنی روسیه است. 29 مکان فرهنگی در روسیه وجود دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

علاوه بر کاخ کرملین مسکو و میدان سرخ، بنای تاریخی نووگورود، سوزدال، ولادیمیر، صومعه تثلیث مقدس سنت سرجیوس، دریاچه بایکال، آتشفشان‌های کامچاتکا، کوه های طلایی آلتایی، صومعه نووودویچی، نواره کورونی و سایر مکان‌ها در لیست یونسکو قرار دارند. بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های گردشی دارند. این انتخاب‌ها تقریبا بی‌شمار هستند: از 8 شهر حلقه‌ی طلایی مسکو گرفته تا سفر به مسیر افسانه‌ای راه‌آهن سراسری سیبری، در این برنامه ها وجود دارد.

بهترین دانشگاه های روسیه

رنکینگ دانشگاه های روسیه

48 دانشگاه در روسیه وجود دارند که در رتبه بندی کیو اس دانشگاههای برتر جهان (QS World University Rankings® 2020) قرار دارند، 15 مورد از این دانشگاه ها جزء 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. روسیه همچنین در رتبه بندی QS EECA University Rankings در سال 2022 نیز حضور قابل توجهی دارد، در این رتبه بندی 300 دانشگاه برجسته اروپا و آسیای مرکزی، و همچنین 95 دانشگاه برجسته روسیه رتبه بندی می شوند.

در طول دهه گذشته، تحصیلات عالی در روسیه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و در بین سالهای 2011 تا 2015 بیش از 390 میلیارد روبل (حدود 7/6 میلیارد دلار) برای ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه های روسیه و ارتقاء سطح اساتید هزینه شده است.

علاوه بر این، در سال 2003، روسیه عضو فرایند بولونیا (Bologna Process) شد و متعهد گردید تا نظام خود را با نظام اکثر کشورهای اروپایی هماهنگ کند. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر امکان انتخاب یکی از دو حالت تحصیلات لیسانس چهار ساله و یا دوره تخصصی پنج ساله را فراهم می کنند. نظام آموزش عالی روسیه، در جدیدترین رتبه بندی نظام های آموزشی کیو اس (QS Higher Education System Strength Rankings) رتبه 26 جهان را کسب نموده است.

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 

دانشگاه لومونوسوف روسیه

دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو  (Lomonosov MSU) موسسه عالی رتبه روسیه است که در جدول QS EECA University Rankings  چند سال متوالی، رتبه اول را کسب کرده است. دانشگاه لومونوسوف روسیه دارای 47000 دانشجو است که شامل 7000 دانشجوی کارشناسی و 4000 دانشجوی بین المللی (خارجی) می شود. رشته های دانشگاهی در دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو گسترده هستند، و در مجموع دارای 380 دپارتمان، 39 دانشکده، 15 موسسه تحقیقاتی، چهار موزه و شش پردیس دانشگاهی در روسیه و خارج از کشور است.

دانشگاه لومونوسوف مسکو در میان دانشگاههای مسکو، پیشتاز است و دارای یک پردیس دانشگاهی است که نه تنها به فرهنگ غنی پایتخت روسیه نزدیک است (کمتر از پنج کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد)، در عین حال یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی است که تا به حال با آن مواجه شده اید، ساختمان اصلی آن بلندترین ساختمان آموزشی جهان است.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک  

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

بهترین دانشگاه زیر 100 سال  روسیه، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State University ) است که در سال 1959 تاسیس شد و در رتبه بندی EECA رتبه هشتم را دارددانشگاه نووسیبیرسک روسیه ، به رغم افزایش سریع شهرتش، دارای جامعه دانشجویی نسبتا کوچکی است و حدود 6 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه در خارج از شهر نووسیبیرسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ قرار دارد. در حالی که نووسیبیرسک نسبت به این دو شهر، کمتر شناخته شده است، اما دارای صحنه های فرهنگی و زندگی شبانه پر رونقی است که باعث جذابیت بیشتر آن برای دانشجویان می شود.

دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

دانشگاه سنت پترزبورگ

دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ،  قدیمی ترین و یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه است که در رتبه بندی EECA در سال 2022 رتبه سوم را کسب نمود. دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ توسط پتر کبیر در سال 1724 تأسیس شده است، و حدود 30،000 دانشجو دارد که حدود 3000 نفر آنها دانشجوی خارجی هستند.  دانشگاه سن پترزبورگ روسیه بیش از 400 ساختمان دارد که 25 دانشکده را در خود جای داده است، دانشجویان این دانشگاه به مجموعه زیادی از موزه ها، آثار تاریخی و مکان های هنری دسترسی دارند. جزیره واسیوسکی (Vasilievsky) در مرکز شهر تاریخی و پتروهوف (Peterhof) در حومه ی جنوب غربی شهر واقع هستند که در آنها دو پردیس اصلی دانشگاه قرار دارند.

دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها  مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران باشد. لیست زیر دانشگاه های روسیه را که مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2024– 2023 هستند را معرفی کرده است.

لیست دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم 2024- 2023

گروه الف (ممتاز)

  1. Altai State University
  2. Bauman Moscow State Technical University
  3. Far Eastern Federal University (FEFU)
  4. Higher School of Economics (HSE)
  5. Kazan Federal University
  6. Lobachevsky State University
  7. Lomonosov Moscow State University (MSU)
  8. Moscow Institute of Physics and Technology (MIPT)
  9. Moscow State Institute of International Relations (MGIMO University)
  10. National Research Nuclear University MEPhI (Moscow Engineering Physics Institute)
  11. National Research Saratov State University
  12. National University of Science and Technology MISIS
  13. Novosibirsk State University
  14. Peoples’ Friendship University of Russia
  15. Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University
  16. Saint Petersburg Mining University
  17. Saint Petersburg State University
  18. Saint Petersburg National Research University of Information Technologies, Mechanics and Optics (ITMO)
  19. Southern Federal University
  20. Tomsk Polytechnic University
  21. Tomsk State University
  22. Ural Federal University

گروه ب  (خوب)

  1. Financial University under the Government of the Russian Federation – (Moscow)
  2. Moscow Power Engineering Institute
  3. Moscow State Conservatory named after P.I. Tchaikovsky
  4. Moscow State Linguistic University
  5. National Research South Ural State University – (Chelyabinsk)
  6. Novosibirsk State Technical University
  7. Perm State University
  8. Plekhanov Russian University of Economics
  9. Russian State Agrarian University – MTAA, named after K.A. Timiryazev
  10. Russian State University for the Humanities – (Moscow)
  11. Saint Petersburg Electro Technical University “LETI”
  12. Saint Petersburg State Conservatory named after N.A.Rimsky-Korsakov
  13. Saint Petersburg State Institute of Technology (Technical University)
  14. Saint Petersburg State University of Architecture and Civil Engineering
  15. Samara National Research University (Samara University)
  16. Siberian Federal University
  17. Skolkovo Institute of Science & Technology
  18. The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
  19. Volgograd State Technical University
  20. Voronezh State University

گروه ج (متوسط)

  1. All-Russian State University of Cinematography named after S.A. Gerasimov -(Moscow)
  2. Astrakhan State  University
  3. Bashkir State Pedagogical University named after M.Akmulla
  4. Bashkir State University – (Ufa)
  5. Dagestan State University – (Makhachkala)
  6. Don State Technical University – (Rostov-on-Don)
  7. Gubkin Russian State University of oil and Gas – (Moscow)
  8. Herzen State Pedagogical University of Russia – (Saint Petersburg)
  9. Immanuel Kant Baltic Federal University – (Kaliningrad)
  10. Kazan National Research Technological University
  11. Kuban State Agrarian University – (Krasnodar)
  12. Kuban State University – (Krasnodar)
  13. Moscow Aviation Institute
  14. Moscow Institute of Architecture – MARKHI (State Academy)
  15. Moscow International Higher Business School “MIRBIS”
  16. Moscow Polytechnic University – “MAMI”
  17. Moscow State Forest University
  18. Moscow State Industrial University
  19. Moscow State Mining University
  20. Moscow State Pedagogical University
  21. Moscow State Technological University “Stankin”
  22. Moscow State University of Civil engineering(MGSU)
  23. Moscow State University of Design & Technology
  24. Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
  25. Moscow State University of Food Production
  26. Moscow State University of Railway Engineering – MIIT
  27. Moscow Technical University of Communications and Informatics
  28. National Research Belgorod State University – BelSu – (Belgorod)
  29. National Research Irkutsk State Technical University
  30. National Research Mordovia State University named after NP Ogareva
  31. National Research University of Electronic Technology (MIET)
  32. Nizhny Novgorod State Technical University – Alekseev
  33. North Caucasian Federal University – (Stavropol)
  34. North-Eastern Federal University named after M.K.Ammosov – (Yakutsk)
  35. Northern (Arctic) Federal University named after M.V.Lomonosov – (Arkhangelsk)
  36. Russian state Hydrometeorological University
  37. Russian State Social University – (Moscow)
  38. Russian Technological University (MIREA)
  39. Russian University of Theatre Arts “GITIS” – (Moscow)
  40. Saint Petersburg State Transport University
  41. Saint Petersburg State University of Aerospace Instrumentation
  42. Saint Petersburg State University of Culture & Arts
  43. Saint Petersburg State University Graduate School of Management
  44. Saint Petersburg University of Economics (UNECON)
  45. Samara State Technical University
  46. Saratov State Technical University named after Y.A.Gagarin
  47. South West State University – (Kursk)
  48. State Technical University – (Voronezh)
  49. State University of Management – (Moscow)
  50. Synergy University – (Moscow)
  51. Tambov State Technical University
  52. Tomsk State University of Control Systems and Radio Electronics
  53. Ufa State Aviation Technical University

لیست دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت 2024- 2023

1. A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry فقط دندانپزشکی
2. Kazan Federal University
3. Lomonosow Moscow State University
4. Novosibirsk State University
5. Pavlov First Saint Petersburg State medical University
6. Pirogov Russian National Research Medical University (RNRMU)
7. Saint Petersburg State University
8. Tomsk State University

در ادامه به معرفی 10 دانشگاه برتر روسیه در سال 2023 به نقل از مؤسسۀ QS می‌پردازیم.

رتبه بندی دانشگاه‌های روسیه 2023

ردیف

نام دانشگاه

رتبه

۱.

دانشگاه دولتی لومونوسوف (Lomonosov Moscow State University )

75

۲.

دانشگاه فنی باومان (Bauman Moscow State Technical University)

230

۳.

دانشگاه نووسیبیرسک (Novosibirsk State University)

260

۴.

دانشگاه دولتی تومسک (Tomsk State University)

264

۵.

موسسه فیزیک و فناوری مسکو (Moscow Institute of Physics and Technology)

267

۶.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ (Saint Petersburg State University)

270

7.

دانشگاه رودن (RUDN University)

295

8.

مدرسه عالی اقتصاد روسیه (National Research University Higher School of Economics (HSE University))

308

9.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای (National Research Nuclear University MEPhI)

308

10.

دانشگاه فدرال کازان (Kazan Federal Kazan)

347

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

از زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق، با توجه به سطح بالای کیفیت آموزش در روسیه، تحصیل پزشکی در روسیه توسط دانشجویان خارجی در این کشور بسیار متداول است، در روسیه دوره های متنوع و فرصتهای خوبی برای گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان ها و کلینیک های پیشرفته وجود دارد.

یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای تحصیل پزشکی در روسیه ، توجیه مالی است: شهریه تحصیل پزشکی در روسیه برای دانشجویان بین المللی و شهروندان این کشور تفاوت چندانی ندارد، در حالی که در اروپا هزینه تحصیل برای خارجی ها بالاتر است. کیفیت بالای آموزش در کنار هزینه کم باعث جذابیت تحصیل پزشکی در روسیه شده است. در نهایت، تحصیل در روسیه ، دارای وجهه و اعتبار جهانی دارد. یک متخصص پزشکی که در مسکو یا یکی دیگر از شهرهای بزرگ روسیه تحصیل کرده باشد، خواهان زیادی دارد و می تواند به راحتی یک شغل پیدا کند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در روسیه پزشکی بالینی بخوانند، برنامه های آموزشی زیادی وجود دارد. برای انتخاب صحیح، دانشجو باید بداند که:

  • دوره کارشناسی فقط برای رشته پرستاری ارائه می شود، مدت تحصیل 4 سال است؛
  • طول دوره های تخصصی در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی بالینی 5-6 سال است؛
  • در دروه های رزیدنت پزشکی، دانشجو می تواند در طی 2 تا 4 سال، دوره های تخصصی گوارش، ارتودنسی، اطفال را بگذراند؛
  • دوره کارشناسی ارشد 3 سال طول می کشد، در طی آن دانشجو می توند در تخصص خاص خود، دانش خود را ارتقا دهد یا به مطالعه در زمینه های مرتبط بپرازد.

مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

  • تحصیل پزشکی در روسیه، ارزان تر از اروپا و ایالات متحده آمریکا است؛
  • دانشگاه ها در سرتاسر کشور قرار دارند، شما می توانید دانشگاهی را انتخاب کنید که به کشور شما نزدیک تر است.
  • تمام حوزه های پزشکی ارائه می شوند، از پزشکی عمومی گرفته تا جراحی، رادیولوژی و غیره؛
  • اگر علاقه مند به کار علمی هستید و قصد دارید که پایان نامه بنویسید، می توانید یکی از دوره های تحصیلات تکمیلی را انتخاب کنید و یا به تحصیل در دانشگاه خود ادامه دهید.

ساختار نظام آموزشی روسیه

سطوح تحصیلات عالی در روسیه

نظام آموزشی امروز روسیه بر اصول بولونیا (Bologna) استوار است و شامل سطوح تحصیلی مانند دوره کارشناسی (bachelor’s degree)، دوره تخصص، دوره کارشناسی ارشد (master’s degree)، دوره تحصیلات تکمیلی (postgraduate)، کارآموزی بالینی و غیره می شود.

تحصیل کارشناسی در روسیه

دوره کارشناسی در روسیه ، یک دوره کامل آموزش عالی است. افرادی که تحصیلات معادل دوره متوسطه عمومی و یا دوره فنی حرفه ای متوسطه (vocational secondary education) را به پایان رسانده اند می توانند در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند. این دوره 4 ساله است و به آموزش عمومی پایه می پردازد.

دانشجویان در پایان دوره از پایان نامه خود دفاع می کنند. اگر دانشجو موفق شود، به او مدرک لیسانس ( BA، BSc) اعطاء می­گردد. این مدرک، این حق را به دانشجو میدهد که بر اساس تخصصی که فرا گرفته وارد بازار کار شود و یا تحصیلات خود در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد.

سطح 2 – دوره تخصص

بر خلاف مقطع تحصیلی لیسانس در روسیه ، دوره تخصص به کارهای عملی در صنعت بر اساس رشته انتخاب شده تمرکز می کند. این دوره ها به افرادی ارائه می شود که دارای مدرک معادل تحصیلات متوسطه یا دوره فنی حرفه ای متوسطه روسیه باشد. این دوره حداقل 5 سال طول می کشد. بر اساس نتایج آزمون و دفاع از پایان نامه، مدرک تخصص، شایستگی خاصی را گواهی می کند (به عنوان مثال ستاره شناس، معلم، متخصص امنیت اطلاعات و غیره). فارغ التحصیلان دوره تخصص، می توانند در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد یا سایر دوره های تحصیلات تکمیلی ادامه دهند.

کارشناسی ارشد در روسیه

دوره کارشناسی ارشد در روسیه ، امکان کسب تخصص عمیق در رشته انتخابی را فراهم می کند. دارندگان مدرک دوره کارشناسی و تخصص می توانند در دوره های کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. فوق لیسانس در روسیه حداقل دو سال طول می کشد و شامل آموزش دانشجویان برای کار تحقیقاتی می شود. دانشجویان از پایان نامه خود دفاع می کنند که اگر موفق شوند، به آنها مدرک کارشناسی ارشد اعطاء می شود.

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در روسیه می توانند در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در دوره تحصیلات تکمیلی ادامه دهند.

سطح 3 –بالاترین سطح آموزش حرفه ای (دکترا در روسیه)

دوره تحصیلات تکمیلی، یک دوره آموزشی مختص دانشگاهیان سطح بالا است. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد یا تخصص می توانند در دوره تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنند. این دوره شامل تحصیل، تدریس، تجربه عملی و پژوهش است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک حوزه پژوهشی و موضوع تحقیق برای پایان نامه خود انتخاب می کنند.

تحصیل تمام وقت حداقل 3 سال طول می کشد، و تحصیل پاره وقت حداقل 4 سال طول می کشد. به فارغ التحصیلان مدرک تحصیلات تکمیلی ( پژوهشگر [Research Fellow]، یا پژوهشگر دکترا [Research Teaching Fellow] ) اعطاء می شود. بسته به نتیجه دفاع از پایان نامه، به دانشجوی شاخه علوم پایه، مدرک تحصیلات تکمیلی علوم اعطاء می شود که اولین مدرک برای تایید جایگاه دانشمندی است. دانشجویان شاخه علوم پایه می توانند وارد دوره دکتری شوند (دومین مدرکی که موید جایگاه دانشمندی است).

تحصیل در روسیه – دوره تحصیلات تکمیلی نظامی (POSTGRADUATE MILITARY COURSE) معادل یک دوره تحصیلات تکمیلی است؛ با این حال، این دوره، فقط مختص وزارت کشور و وزارت دفاع روسیه است.

تحصیل در روسیه – دوره رزیدنت پزشکی (MEDICAL RESIDENCY) مرحله نهایی در آموزش تعدادی از رشته های پزشکی (یا داروسازی) است. افراد دارای مدرک تحصیلی پزشکی (یا داروسازی) می توانند در دوره رزیدنت پزشکی ثبت نام کنند. این دوره 2 ساله است و ترکیبی از مطالعات جامع اصول اولیه علوم پزشکی و کسب تجربه عملی در موسسات پزشکی است که در طی آن دانشجویان مهارت ها و توانایی های لازم را کسب می کنند. در انتهای این دوره یک آزمون تخصصی سه مرحله ای برگزار می شود. به فارغ التحصیلان مدرک رزیدنتی پزشکی و تخصص اعطاء می شود که آنها را قادر می سازد تا در موسسات پزشکی کار کنند.

تحصیل در روسیه – دوره دستیاری (Assistantship)  شکلی از آموزش پرسنل مجرب است که در گروه هنر مشغول به کار هستند. فارغ التحصیلان دوره تخصص یا کارشناسی ارشد می توانند در دوره دستیاری شرکت کنند. این دوره تا دو سال طول می کشد و دارای یک برنامه درسی تحت نظارت یک مربی و رئیس یک گروه (دپارتمان) دانشگاهی است. نشانگر شایستگی فارغ التحصیلان این دوره، بسته به تخصص ممکن است اجرای یک برنامه هنری، کنسرت، نمایش، نمایشگاه یا فیلم باشد. به فارغ التحصیلان این دوره، مدرک با شرایط مربوطه (رهبر کنسرت و استاد دانشگاه)، اعطا می شود که به او حق آموزش یا انجام فعالیت هنری را اعطا می کند.

آموزش عالی دوم

قانون روسیه تنها یک بار آموزش عالی رایگان (از سطوح 1، 2 یا 3) را برای روس ها مجاز می داند و برای مقاطع تحصیل بعدی باید شهریه پرداخت شود. شهروندان خارجی که از یک دانشگاه خارج از فدراسیون روسیه فارغ التحصیل شده اند می توانند در صورت موفقیت در فرایند پذیرش، دوره دوم تحصیلات عالی را در یک دانشگاه غیر انتفاعی و یا دولتی بگذرانند. این دوره می تواند بخشی از دوره کارشناسی (تا 4 سال)، تخصص (تا 6 سال) و یا کارشناسی ارشد (حداقل 2 سال) باشد. فرآیند پذیرش براساس آزمون ورودی صورت می گیرد. پس از فارغ التحصیلی، مدرکی برای تأیید شایستگی فرد اعطا می شود.

شرایط سنی تحصیل در روسیه

در آموزش عالی روسیه اساس بر این است که هر شخصی در هر سنی می تواند از خدمات آموزش عالی این کشور استفاده کند بنابراین شرایط سنی تحصیل در روسیه وضع نشده است و هیچ محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای تحصیل در رشته های مورد علاقه خود در دانشگاه های روسیه اقدام کنند.

شرط معدل برای تحصیل در روسیه

شرط معدل برای تحصیل در روسیه برای بسیاری از دانشگاه های این کشور وجود ندارد.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان یکی از امتیازات مهم تحصیل در این کشور است که دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی بدون مدرک زبان می توانند مشغول به تحصیل شوند اما می بایست به یکی از دو زبان انگلیسی و روسی تسلط کامل داشته باشند، هرچند بیشتر دانشگاه های روسیه یک دوره یک ساله آموزش زبان روسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که به دانشجویان کمک می کند سریعا به استاندارد مورد نیاز برسند.

اکثر دوره ها در دانشگاه های روسیه به زبان روسی تدریس می شوند. بنابراین، اگر شما قصد تحصیل در روسیه دارید، به احتمال زیاد باید ابتدا به زبان روسی مسلط شوید و مدارک زبان را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهید که می تواند یک امتیاز مثبت برای شما در پی داشته باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه برای هر دانشگاه متفاوت می باشد. اما به طور معمول برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند ارائه 5 مدرک الزامی می باشد. اولین مدرک فرم درخواست پذیرش می باشد که در وب سایت تمامی دانشگاه ها قرار دارد. مدرک دوم پاسپورت متقاضی خواهد بود. همچنین ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات دوره تحصیلی قبل که باید به زبان روسی ترجمه شود سومین مدرکی است که برای پذیرش نیاز است. ارائه دو مدرک پزشکی نیز از ملزومات می باشد که یکی از آنها گواهی سلامت پزشکی می باشد و دیگری گواهی عدم ابتلا به بیماری HIV خواهد بود.

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی روسیه

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند ابتدا یک ویزای دانشجویی به مدت 90 روز صادر می شود. پس از اتمام این دوره دانشجو می بایست درخواست تمدید ویزای تحصیلی را به بخش محلی اداره امور مربوط به مهاجرت ارائه دهد. در این صورت یک ویزای یک ساله برای متقاضی صادر می شود. دانشجو باید تا زمان پایان تحصیلات، سالانه برای تمدید ویزای تحصیلی این مراحل را انجام دهد.

کار ضمن تحصیل در روسیه

دانشجویان مجاز هستند که با در اختیار داشتن مجوز معتبر اشتغال، به صورت نیمه وقت در پردیس دانشگاه و یا در جاهای دیگر به اشتغال بپردازند، برخی از دانشجویان ممکن است نیاز نباشد که درخواست مجوز کار بنمایند، اما این کار به صورت خودکار انجام نمی شود و روند خاص خود را دارد.

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه

روسیه یکی از معدود کشورهایی است که به شهروندان خارجی فرصت برخورداری از تحصیل رایگان در روسیه  را می‌دهد و هرساله دولت چندین هزار بورسیه تحصیلی روسیه (سهمیه) به دانشجویان بین‌المللی اعطا می کند. برای مثال، 15.000 سهمیه در سال 2018 به دانشجویان تخصیص داده شد. علاوه بر این، بعضی از شهروندان خارجی، از جمله هموطنان، می‌توانند برای مکان‌های تحت پوشش دولت در شرایط مساوی با روسی‌ها، خارج از بورسیه درخواست دهند. یکی دیگر از فرصت‎ها، شرکت در رقابت‌های علمی دانشگاه است که به برندگان و مدال‌آوران این مسابقات، در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه‌های برجسته امتیاز داده می‌شود (در شهریه و مکان‌های تحت پوشش دولت).

هر سال تعداد مشخصی بورسیه دولتی به دانشجویان خارجی ارائه می شود که هزینه های تحصیل، مسکن و بیمه درمانی را پوشش می دهد. این پرداخت ها در حال حاضر 75000 روبل (حدود 1200 دلار) در ماه است و هزینه های مسافرت و امور شخصی را پوشش نمی دهند که دانشجو برای آنها نیز حداقل به 50 دلار در ماه نیاز خواهد داشت.

کسانی که کمک هزینه تحصیلی (بورسیه) ندارد، بسته به نوع دوره و شهر، باید بین 6 هزار تا 10 هزار دلار در سال برای هزینه های تحصیل و زندگی تهیه کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های روسی اخیرا افزایش یافته است، اما در مقایسه با سایر کشورها نسبتا کم است، بسته به مقطع تحصیلی دانشجو، هزینه های تحصیل در حدود 3900 تا 7700 دلار در سال است.

بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

بورسیه های تحصیلی دولت روسیه برای دانشجویان خارجی

  • بورسیه دولتی فدراسیون روسیه: هر سال تعدادی بورسیه تحصیلی دولتی برای تحصیل در روسیه به دانشجویان خارجی ارائه می شود که شامل تامین هزینه شهریه، اسکان دانشجویی و کمک هزینه زندگی می شود که در سال 2017 معادل مبلغ 1500 روبل در ماه (تقریبا 24 دلار آمریکا) بود. در سال 2017 به 15 هزار نفر، بورسیه دولتی اعطاء گردید.

بورسیه تحصیلی غیر دولتی روسیه برای دانشجویان خارجی

  • دانشکده مطالعات روسیه و آسیا (SRAS)- فهرست بورسیه تحصیلی برای تحصیل در روسیه و دیگر کشورهای شوروی سابق را منتشر نموده است که حاکی از آن است که بیشتر آنها به طور خاص برای دانشجویان اهل ایالات متحده بوده است.
  • کمک هزینه تحصیلی بنجامین اِی گیلمن (Benjamin A. Gilman Scholarships)، بیش از 2900 بورسیه تحصیلی تا مبلغ 5 هزار دلار برای دانشجویان دوره کارشناسی آمریكا یا کار ورزی در خارج از كشور ارائه می دهد.متقاضیانی که یک زبان خارجی (مانند روسی) را در خارج از کشور تحصیل می کنند، و آن زبان، در آن کشور زبان غالب مردم باشد، این متقاضیان به طور خودکار واجد دریافت کمک هزینه ضروری یادگیری زبان (Critical Need Language Award) می شوند.
  • BPدر بورسیه پژوهشی روسیه – بورس تحصیلی روسیه ماهانه 15000 تا 35000 روبل (معادل 240-560 دلار آمریکا) برای دانشجویانی که در رشته های انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه های همکار روسیه تحصیل کنند. متقاضیان باید دانشجوی بورسیه دولتی باشند، نمرات عالی کسب کنند و قصد داشته باشند در آینده در رشته خواسته شده تحصیل کنند.
  • بورسیه شوراهای آمریکا (American Councils Scholarships): بورسیه های تحصیلی مختلف در رابطه با آموزش زبان روسی و پژوهش در روسیه، از جمله عنوان هشتم برنامه بورسیه پژوهشی (Title VIII Research Scholar Program) ارائه می شود که یک بورس تحصیلی برای دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل در طی سه تا هشت ماه در یکی از کشورهای منتخب در آسیای میانه یا اروپای شرقی، از جمله روسیه است. ارزش کمک هزینه بین 7000 تا 25000 دلار متغیر است و معمولا شامل هزینه بلیط هواپیما، کمک هزینه ماهانه، بیمه درمانی و غیره می شود.
  •  پروژه بورس تحصیلی روسیه: بورس تحصیلی برای دانشجویان خارجی از هر کشوری برای تحصیل در رشته ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر و یا اقتصاد در روسیه موجود است.این بورسیه های تحصیلی که از سوی انجمن روسی دانشگاه های جهانی (Russian Association of Global Universities) اعطاء می شود، تمام هزینه شهریه را متقبل می شود.

بورسیه تحصیلی اختصاصی برخی دانشگاه های روسیه برای دانشجویان خارجی

  • دانشگاه ملی تحقیقات مدرسه عالی اقتصاد سن پترزبورگ (HSE):چندین بورسیه تحصیلی برای تحصیل در پردیس دانشگاه سن پترزبورگ ارائه می شود که 25 تا 100 درصد هزینه های تحصیل دانشجویان ممتاز خارجی را در تمامی سطوح تحصیلی پوشش می دهد.
  • دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ: در این دانشگاه شانس دریافت بورسیه تحصیلی فردی برای دوره های کارشناسی ارشدی که به زبان انگلیسی برگزار می شود، وجود دارد. بورسیه تحصیلی می تواند هزینه های تحصیل در طول یک ترم یا هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه را پوشش دهد.

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل  و زندگی در روسیه برای دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی برخوردار نیستند بسته به دوره و شهر محل تحصیل متفاوت خواهد بود و دانشجویان باید آمادگی پرداخت هزینه ای در حدود 6000 تا 10000 دلار را در هر سال داشته باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه اخیرا افزایش یافته است، اما در مقایسه با سایر کشورها نسبتا کمتر می باشد و بسته به دوره و رشته تحصیلی، احتمالا در حدود 3900 تا 7700 دلار در سال خواهد بود. همچنین دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار در پردیس دانشگاه و یا خارج دانشگاه خواهند داشت تا برای خود کمی درآمد کسب کرده و آن را صرف هزینه‌های زندگی‌شان کنند.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه

دانشجویان پس از گذراندن دوره 4 ساله کارشناسی مدرک لیسانس دریافت می کنند و پس از آن می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. هزینه تحصیل دوره تمام وقت کارشناسی در روسیه تقریباً 260-240 هزار روبل  (3،430-3،715 دلار) در سال است. حداقل هزینه 122500 روبل (1750 دلار) و حداکثر  هزینه 880000 روبل (12،570 دلار) در سال است.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

هزینه تحصیل دوره تمام وقت کارشناسی ارشد در روسیه به طور متوسط ​​280-260 هزار روبل (3،715-4،000 دلار) در سال است. حداقل هزینه 147000 روبل (2100 دلار) و حداکثر  هزینه 460000 روبل (6،570 دلار) در سال است.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در روسیه

هزینه تحصیل دوره  تمام وقت دکترا در روسیه به طور متوسط 300-280 هزار روبل (4،285-4،000 دلار) در سال است. حداقل هزینه 79300 روبل (1113 دلار) و حداکثر  هزینه 413000 روبل (5،900 دلار) در سال است.

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه زندگی در روسیه

در مقایسه با دیگر کشورها هزینه زندگی در روسیه بسیار ارزان‌تر است. هزینه زندگی در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ بالاتر از دیگر شهرهای روسیه است البته در شهرهای بزرگ، معمولاً هزینه زندگی بیشتر است. باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی رابطه مستقیمی با سبک زندگی فرد دارد.

بسته به نوع زندگی، هر دانشجو باید تقریبا 400  دلار در ماه صرف اجاره محل اقامت و اسکان کند. البته هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در روسیه کمتر خواهد بود.

نرخ توزیع پذیری هزینه های زندگی در روسیه در سال 2020

قصد ما این است تا با یک نمایش گرافیکی درک بهتری از پراکندگی هزینه ها داشته باشید. منبع این هزینه ها سایت معروف Numbeo.com می باشد.

 

  • حمل و نقل
  • رستوران ها
  • بازار ها
  • اجاره ها ( مسکن و ... )
  • خدمات رفاهی
  • پوشاک
  • ورزش و اوقات فراغت
میانگین هزینه‌های زندگی در روسیه ۲۰۲۰

میانگین هزینه‌های زندگی در روسیه 2020

رستوران‌ها

قیمت واحد (دلار)

حداقل-حداکثر قیمتها (دلار)

غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت

8.17 $

4.90-11.44

غذا برای 2 نفر، در رستوران متوسطه، دارای سه قسمت (مثلاً دارای دسر، سالاد، غذای اصلی)

32.69 $

22.27-40.86

مک میل در رستوران‌های مک‌دونالد (یا رستوران‌های مشابه)

4.90 $

3.92-5.72

کاپوچینو (معمولی)

1.96 $

1.31-2.61

نوشابه / پپسی (بطری 0.33 لیتر)

0.81 $

0.57-1.31

آب (بطری 0.33 لیتر)

0.49 $

0.33-0.82

بازارها

شیر (معمولی)، (1 لیتر)

0.96 $

0.74-1.23

یک عدد نان سفید تازه (500 گرم)

0.55 $

0.41-0.82

برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)

1.00 $

0.65-1.47

تخم‌مرغ (معمولی) (12 عدد)

1.18 $

0.95-1.47

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

8.13 $

5.72-11.44

سینه مرغ (بدون پوست‌واستخوان)، (1 کیلوگرم)

4.22 $

3.27-5.21

گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا گوشت راسته)

7.67 $

5.72-9.81

سیب (1 کیلوگرم)

1.41 $

0.98-1.96

موز (1 کیلوگرم)

1.07 $

0.82-1.44

پرتقال (1 کیلوگرم)

1.36 $

0.98-1.96

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

2.05 $

1.31-3.27

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

0.53 $

0.33-0.82

پیاز (1 کیلوگرم)

0.49 $

0.33-0.82

کاهو (1 عدد)

0.94 $

0.49-1.63

آب (بطری 1.5 لیتر)

0.59 $

0.41-0.82

حمل و نقل

بلیت یک‌طرفه (حمل و نقل محلی)

0.41 $

0.34-0.62

بلیت یک ماهانه (قیمت معمول)

26.15 $

14.71-35.95

کرایه ورودی تاکسی (تعرفه عادی)

1.63 $

1.06-2.45

کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر (تعرفه عادی)

0.25 $

0.16-0.33

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت انتظار (تعرفه عادی)

4.90 $

3.60-8.17

بنزین (1 لیتر)

0.73 $

0.67-0.78

فولکس‌واگن گلف تیپ 1.4 90 KW Trendline (یا خودرو مشابه جدید)

21,245.72 $

13,891.43-23,370.29

تویوتا کرولا تیپ 1.6l 97kW Comfort (یا خودروی مشابه جدید)

20,768.01 $

16,473.60-24,514.29

هزینه قبوض خدمات شهری (ماهانه)

قبوض اصلی (برق، سیستم گرمایش، خنک‌کننده، آب، زباله) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی

112.24 $

74.80-156.28

تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه پیش‌پرداخت (بدون تخفیف یا طرح)

0.03 $

0.02-0.05

اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، ترافیک نامحدود، کابلی یا ADSL)

7.85 $

5.72-10.00

ورزش و اوقات فراغت

باشگاه تناسب‌اندام، هزینه ماهانه برای یک بزرگ‌سال

34.05 $

19.61-57.20

اجاره زمین تنیس (یک ساعت در آخر هفته)

17.50 $

8.17-32.69

سینما، فیلم بین‌المللی، یک صندلی

4.90 $

4.09-6.54

هزینه مراقبت از کودکان

مهدکودک (یا پیش‌دبستانی)، خصوصی، ماهانه به ازای هر کودک

263.37 $

130.74-490.29

دبستان ابتدایی بین‌المللی، سالانه به ازای هر کودک

5,760.55 $

2,451.43-11,766.86

لباس و کفش

یک دست شلوار جین (Levis 501 یا برند مشابه)

67.93 $

32.69-114.40

یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)

41.60 $

24.51-65.37

یک جفت کفش نایک (متوسط)

82.72 $

57.20-114.40

یک جفت کفش چرم مردانه اداری

96.14 $

65.37-163.43

اجاره ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

367.74 $

245.14-735.43

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر

243.25 $

163.43-408.57

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

648.11 $

359.54-1,307.43

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر

450.40 $

261.49-817.14

قیمت آپارتمان برای خرید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

1,349.17 $

817.14-3,268.57

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

903.13 $

572.00-1,797.71

حقوق و تأمین مالی

میانگین خالص حقوق ماهانه دریافتی (بعد از کسر مالیات)

522.52 $

نرخ بهره وام بر حسب درصد (٪)، سالانه، نرخ ثابت

10.59

0.15-0.20

ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی در روسیه

به محض این امکان تحصیل دانشجو در یکی از دانشگاه های روسیه فراهم شود، اداره بین الملل دانشگاه، برای دانشجو درخواست ویزای دانشجویی روسیه را خواهد کرد. این روند، بین سه تا پنج هفته طول می کشد و هزینه های آن حدود 40 دلار می شود. همه ویزا ها باید ظرف هفت روز کاری پس از ورود به روسیه ثبت شوند. این ویزا، اقامت دانشجو را تنها برای سه ماه پوشش می دهد، بنابراین اگر قصد دارد بیش از 90 روز برای تحصیل در روسیه بماند، باید زمانی که در روسیه است، درخواست تمدید ویزای خود را نماید. برای اقامت طولانی نیز از دانشجو خواسته خواهد شد تا نتایج معاینه پزشکی و آزمایش اچ آی وی (ایدز) را نیز ارائه دهد.

مایل به ادامه تحصیل در روسیه هستید؟

در تمام مراحل از پذیرش تا شروع تحصیل در کنار شما هستیم

سوالات متداول

آیا میتوان از روسیه بورسیە برای رشتۀ پزشکی گرفت؟
بله این امکان وجود دارد، درصورتیکه متقاضیهای تحایل در رشتۀ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حداقل معدلشان 17 باشد. درضمن تأکید میکنیم بورسیه های دولت روسیه برای همۀ مقاطع و دانشگاهها اراهه میشود و متقاضی ها حداکثر میتوانند از 6دانشگاه تقاضای بورسیه کنند.
آیا برای تحصیل در روسیه محدودیت سنی وجود دارد؟
روسیه کشوری است که هیچ محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه در نظر نمیگیرد، اما باید این را هم مد نظر قرار بدهید که هر دانشگاه شرایط خاص خودش را دارد و بعضی از دانشگاهها شرایط سنی را هم در نظر میگیرند.
آیا تاریخ فارغ التحصیلی در دریافت بورسیه تأثیر دارد؟
بله برای دریافت بورسیه نباید بیشتر از 5 سال از تاریخ فارغ التحصیلی گذشته باشد، اما با توجه به معدل و سوابق پژوهشی گاهی استثناهایی نیز وجود دارد.
بعد از اتمام تحصیل در روسیه امکان کار هم وجود دارد؟
درصورتی که دانشجو به کارفرمایی درخواست کار بدهد و او هم موافقت کند امکان کارکردن برایش فراهم میشود و در غیر این صورت باید به کشور خودش بازگردد چون در روسیه امکان اخذ اقامت برای یافتن کار وجود ندارد.
آیا رتبۀ متقاضی در کنکور ایران در پذیرش یا بورسیه تأثیری دارد؟
خیر، برای اخذ پذیرش یا بورسیه معدل کل 3 سال پایانی تحصیلات متقاضی ها اهمیت دارد.
هزینۀ زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟

 میزان هزینه ها بستگی به شهر محل دانشگاه، نوع خوابگاه و سبک زندگی هر متقاضی دارد اما به طور متوسط بین 200 تا 450 دلار در ماه برای دانشجویان هزینه دارد

دیدگاه ها

  • مجله مهاجرت
    22 فروردین 1402 ساعت 14:42

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل در روسیه میشه راهنمایی بفرمایید؟

  • رضا
    16 مرداد 1400 ساعت 04:19

    سلام .برای اخذپدیرش دکترای حقوق بین الملل شما میتونین برای ورودی امسال کمکم کنین ؟
    وهمچنین به زبان روسی دوره زبان اونجا ببینم

    • sanambari.it
      26 مرداد 1400 ساعت 09:57

      سلام دوست عزیز
      بله برای دریافت دوره پادفک (زبان روسی) و پذیرش دانشگاه در رشته مد نظرتان باید مدارک تحصیلی شما و شرایطتان بررسی شود.
      برای دریافت مشاوره بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
      ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • Merit
    26 تیر 1400 ساعت 11:26

    سلام
    می شه با دبپلم فنی حرفه ای برای دندان پزشکی روسیه اقدام کرد ؟؟
    تویه روسیه با آزمون ورود به دانشگاه هست
    ولی ابران اجازه می ده که برم روسیه برای دندان پزشکی؟؟؟؟

  • mahdi mahmoudi
    11 تیر 1400 ساعت 21:54

    سلام و وقت بخیر. می خواستم بدونم میتونم در رشته مهندسی نفت در دانشگاه اسکولتک روسیه بورسیه بگیرم با معدل 17 ؟
    مدرک کارشناسیم اما رشته مهندسی متالورژی هست.

    • sanambari.it
      21 تیر 1400 ساعت 12:23

      دوست عزیز سلام
      مدارک تحصیلی شما باید بصورت ترجمه شده برای استعلام از دانشگاه ارسال شود و مواردی مانند معدل و گپ تحصیلی و… بررسی خواهد شد.
      برای دریافت مشاوره بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
      ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • عطا
    20 خرداد 1400 ساعت 16:55

    با سلام هزینه عقد قرار دادتون جقدر است ؟

    ایا تبریز دفتر دارین یا جایی نزدیک به ان ؟

    ایا امکان بورسیه هست معدلم ۱۹.۶۰ است

    • sanambari.it
      6 تیر 1400 ساعت 10:35

      دوست عزیز سلام
      هزینه عقد قرارداد طبق تعرفه وزارت علوم می باشد.
      دفتر موسسه در دو شهر تهران و قزوین واقع است و بعلت شرایط کرونا فعلا شعبه مرکزی تهران فعالیت می نماید.
      برای دریافت بورسیه معدل شما مناسب است و مدارک تحصیلی شما باید بررسی شود
      برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در تماس باشید.
      ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

      • D
        17 شهریور 1400 ساعت 02:48

        سلام اگه بخوایم در دوره نوجوانی برای رقص باله تو یکی از کمپانی های باله روسیه شرکت کنیم باید چه کاری کنیم؟آیا ایرانی میپذیرن؟یا در کنارش میشه به مدرسه رفت در روسیه؟

  • سودا
    7 خرداد 1400 ساعت 08:34

    با سلام
    من سالمه و معدل دیپلم تجربیم 17 به بالاست آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای من امکان پذیر هست ؟ با تشکر

  • aida
    3 خرداد 1400 ساعت 20:28

    سلام وقت بخیر
    شما اطلاع دارید که نتایج مرحله دوم بورسیه روسیه کی قراره بیاد دقیقا یا تقریبا؟ مدارک رو 30 آپریل ارسال کردن به مرکز اصلی
    و اینکه احتمال اینکه از مرحبه دوم رد بشیم چقدر هست؟

  • مریم
    19 اسفند 1399 ساعت 10:56

    با سلام من رشته دهم ریاضی هستم و معدلم هم 19.25 است قصد دارم برای تحصیل در مقطع کارشناسی به روسیه مهاجرت کنم میشه راهنماییم کنید؟ که از کی برای ویزا و پذیرش اقدام کنم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 فروردین 1400 ساعت 22:18

      سلام دوست عزیز
      برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی و یا دریافت بورسیه از کشور روسیه باید حتما مدرک ۱۲ ساله دیپلم در ایران را داشته باشید.
      ضمن اخذ این مدرک تلاش نمایید تا معدل دیپلم شما بیش از ۱۸ باشد تا شانس بیشتری در دریافت بورسیه ها داشته باشید.
      برای کسب

  • آنیسه
    12 اسفند 1399 ساعت 10:59

    اگر این چانس ازدست داده باشی کدام راه دیگری برای بورسیه گرفتن هست یا خیر من خودم اهل افغانستانم اما خیلی علاقه خیلی علاقه تحصل در خارج از افغانستان هستم میشه همکاری کنید لطفا

  • آنیسه
    12 اسفند 1399 ساعت 10:41

    سلام . عزیز میخواستم بی پرسم که وقت ثبت نام بورسیه روسیه مقطع کارشناسی تمام شده است یا خیر ؟ ممنون می شوم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 فروردین 1400 ساعت 22:19

      دوست عزیز سلام
      در مورد بورسیه روسیه شما زمان زیادی برای اقدام در رشته مورد نظرتان ندارید.
      صرفا برای اقدام بورسیه روسیه اطلاعاتی مانند رشته ی مورد نظر دانشجو ، مقطع تحصیلی ، معدل دیپلم و مواردی دیگر لازم است.
      برای کسب اطلاعات دقیق به شما پیشنهاد می شود با

    • سیاوش
      27 مرداد 1400 ساعت 19:42

      سلام با مقاله های قوی امکان بورسیه در دکتری در روسیه هست برا کسی که زبان روسی هم بلده تا حد تورفل یعنی بالاتر از پادفک ممنون میشم اطلاعات بدین

      • sanambari.it
        4 شهریور 1400 ساعت 11:32

        دوست عزیز سلام
        بله ، شرایط دریافت بورسیه روسیه در مقطع دکتری برای شما وجود دارد البته معدل مقطع قبلی شما نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.
        معمولا تحصیل به زبان روسی می باشد و شما به مطالعه بیشتری در خصوص زبان روسی احتیاج دارید.
        برای دریافت مشاوره بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
        ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • کمند نیکو
    22 بهمن 1399 ساعت 03:15

    سلام
    آیا میشه از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، به ایران انتقالی گرفت؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 بهمن 1399 ساعت 10:52

      دوست عزیز سلام
      با توجه به قانونی که از سال ۲۰۱۹ تصویب شد ، امکان انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور پس از گذراندن تعداد مشخصی از واحدها ، برای دانشجویان ایرانی لغو شده است .برای کسب اطلاعات دقیق نیز می توانید از دپارتمان امور دانشجویان وزارت بهداشت، ک

  • مه شآد
    1 بهمن 1399 ساعت 14:59

    سلام . میخواستم بدونم اینکه برا بورسیه شدن از طریق موسسات شما، اول بورسیه رو اگه شد هزینه رو میدیدم؟

  • مه شاد
    1 بهمن 1399 ساعت 14:58

    سلام. میخواستم بدونم تا چه تاریخی مهلت ثبت نام داریم؟

  • مريم
    25 دی 1399 ساعت 15:24

    سلام ،مي خواستم بپرسم مدرك دندانپزشكي دانشگاه رودن در مسكو ،مورد تاييد در كانادا هست براي كار يا ادامه تحصيل؟؟
    واينكه در كدام كشور ها مورد تاييد هست؟

  • مرضیه
    17 دی 1399 ساعت 19:50

    سلام.وقت بخیر. من ۲۹ سالمه. کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت درمان هم دارم. معدل دبیرستانم ۱۷ به بالا هست. هیچ مدرک زبانی ندارم. میخوام ببینم میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندونپزشکی روسیه اقدام کنم؟ مشکل هزینه هم دارم.ممنون

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 دی 1399 ساعت 14:34

      دوست عزیز سلام
      با توجه به سن شما و اخرین مدرک تحصیلی شما ، چنانچه متقاضی اخذ بورسیه های دولت روسیه هستید ، پیشنهاد ما اقدام برای مقطع دکتری می باشد و باتوجه به الزامی بودن گذراندن دوره ی پادفک نیاز به ارائه ی مدرک زبان نیست.راجع به رشته های پزشکی و..هم ب

  • atefeh
    12 آذر 1399 ساعت 12:28

    ببخشید من دانشجوی کارشناسی ارشد منابع طبیعی هستم با معدل 17 و 90 و معدل کارشناسی 18 و 30، میخواستم بدونم برای دکتری رشته خودم به مدرک زبان نیاز هست؟ و اینکه هزینه تحصیلم چقد هستش؟ و چطوری میتونم بورسیه تحصیلی برای کاهش هزینها بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      16 آذر 1399 ساعت 14:35

      دوست عزیز سلام
      بدون مدرک زبان نیز امکان اقدام برای مقطع دکتری در دانشگاه های روسیه وجود دارد،چنانچه مشکلی به لحاظ سن و گپ تحصیلی نداشته باشید امکان اقدام برای اخذ بورسیه نیز با توجه به معدلتان وجود دارد برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس

      • نازی
        1 اسفند 1401 ساعت 12:58

        سلام من میخواستم با مدرک کارشناسی حقوق و معدل ۱۷ و نیم برای بورسیه اقدام کنم آیا امکانش هست؟

        • sanambari.it
          3 اسفند 1401 ساعت 09:23

          سلام دوست عزیز
          برای دریافت بورسیه های دولتی روسیه هر چه معدل شما بالاتر و رنج سنی پایین تر باشد شانسی بیشتری دارید

  • AT
    28 آبان 1399 ساعت 22:27

    باسلام.ببخشید سوالی از حضورتون داشتم افرادی که بورسیه میشوند باید یک دوره پادفک رو بگذرونند؟

  • Mahtab
    23 آبان 1399 ساعت 00:03

    سلام من رشتم تجربیه و هنوز دبیرستانم رو تموم نکردم و درس میخونم ولی میخوام برای دانشگاه برم روسیه یا استانبول میخواستم ببینم کلا شرایطش چی هست یعنی من باید تو ایران کنکور بدم یا چی ….مطلب زیادی مطالعه کردم ولی چیزی نفهمیدم ..من میخوام ک کل دوران دانش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 آبان 1399 ساعت 19:00

      دوست عزیز سلام
      تا کنون برای ورود به دانشگاه های روسیه نیازی به کنکور دادن نبوده و شما می توانید با ارائه ی مدرک دیپلم و ریز نمرات برای اخذ پذیرش دانشگاه های روسیه اقدام کنید ،چنانچه معدل و ریز نمرات بالایی داشته باشید امکان اخذ بورسیه( معاف از پرداخت هز

  • کیارش
    8 آبان 1399 ساعت 19:31

    سلام خسته نباشید. خواستم که راجب تحصیل در رشته‌ی برنامه نویسی بپرسم و اینکه محصل مدرسه سمپاد بودم همین امسال ولی با توجه به اینکه توی رشته تجربی تحصیل کردم ولی میخوام در دانشگاه علمی کاربردی برنامه نویسی رو بخونم آیا راهی واسه تحصیل توی روسیه هست واسه‌ی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 آبان 1399 ساعت 17:05

      دوست عزیز سلام
      چنانچه مایل به ادامه تحصیل در رشته ی برنامه نویسی در دانشگاه های روسیه برای مقطع کارشناسی هستید، این امکان برای شما فراهم هست.برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • بنیامین
    28 مهر 1399 ساعت 17:55

    سلام.من نوزده سال دارم و دیپلم تجربی با معدل ۱۹.۸۷ از مدرسه سمپاد رو دارم و رتبم توی کنکور امسال ۸۹ منطقه دو شد و تسلط خوبی به زبان دارم میخواستم بدونم با توجه به شرایط من امکان بورسیه وجود داره ؟و اینکه آیا دانشگاهی در روسیه وجود داره که به زبان انگلیسی

  • ن
    25 مهر 1399 ساعت 22:23

    سلام من سال ۱۴۰۰ دیپلم میگیرم میخوام پزشکی روسیه بخونم کی اقدام کنم ک بتونم ۲۰۲۱ پادفک بخونم ریز نمداتم خوبه معدل دهم و یازدهمم بالای ۱۹،۵ میتونم بورسیه بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      27 مهر 1399 ساعت 15:09

      دوست عزیز سلام
      در حال حاضر شرط اخذ بورسیه ها داشتن معدل بالا در اخرین مقطع تحیصلی ، گپ تحصیلی پایین و سن شما می باشد. توجه داشته باشید برای اخذ بورسیه ارائه ی گواهی پایان تحصیلات (دیپلم) الزامی می باشد.

  • Sahar
    19 مهر 1399 ساعت 01:34

    با سلام
    من کارشناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی با معدل 17.5 دارم و مدل پیش دانشگاهی و دبیرستان بالای 18.5من 28 ساله هستم و 3سال گپ تحصیلی دارم. میخوام دندانپزشکی در روسیه بخونم. به نظر شما با توجه به شرایط سنی و معدلم برای سال دوم و بعد از گذراندن دوره

    • تیم تولید محتوا دیموند
      20 مهر 1399 ساعت 18:11

      دوست عزیز سلام
      امکان اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی برای شما وجود دارد اما راجع به بورسیه با توجه به اهمیت داشتن سن و گپ تحصیلی نمیتوان گارانتی داد اما می توانید با ارسال مدارک و… شانس خود را بیازمایید. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما د

  • سیدعلی حسینی
    18 مهر 1399 ساعت 19:49

    سلام من دانشجو رشته میکروب شناسی هستم ایا و کتاب ها و واحد های تدریسی این رشته بسیار به رشته دارو سازی شباهت دارد متاسفانه در ایران امکان تغییر رشته در مقطع لیسانس به دارو سازی جود ندارئ ایا در روسیه امکان تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته دارو سازی در رو

  • حنانه اسحقی
    7 مهر 1399 ساعت 15:28

    سلام من دانشجوی داروسازی ازاد تهران دوره ی دکترا عمومی هستم برای تخصص میتونم در روسیه پذیرش بگیرم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      8 مهر 1399 ساعت 23:09

      دوست عزیز سلام‌
      بله این امکان وجود دارد ،به شما پیشنهاد میکنیم با کارشناسان بخش روسیه ما در تماس باشید.

  • مریم
    2 مهر 1399 ساعت 19:58

    سلام
    من ۲۰ سالمه و دارای مدرک دیپلم تجربی با معدل ۱۸/۴۸ میخواستم راهنمایی کنید آیا شانسی برای گرفتن بورسیه دندانپزشکی توی دانشگاه های روسیه دارم یا خیر؟ و اگر شانسی باشه چه زمانی و از چه روشی باید اقدام کنم. و هزینه های اولیه درخواست ویزای تحصیلی و هزین

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 مهر 1399 ساعت 09:47

      دوست عزیز سلام
      با توجه به سن و معدل شما می توانید برای اخذ بورسیه دندانپزشکی اقدام کنید، برای شروع نیز از همین حالا فرصت ارائه مدارک و تشکیل پرونده را دارید .
      در این نوع بورسیه،دانشجو معاف از پرداخت هزینه ی تحصیل می باشد و زندگی نیز بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار

  • عرفان رضایی
    30 شهریور 1399 ساعت 09:25

    سلام و خسته نباشید بنده 20 سال دارم دانشجو رشته ی نرم افزار هستم خواستم بدونم با شرایط موجود که مرز ها بسته است و … کمی مشکل وجود دارد ایا امکان این هست که بورسیه تحصیلی و از کشور خارج بشویم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      2 مهر 1399 ساعت 09:49

      دوست عزیز سلام
      چنانچه معدل آخرین مدرک تحصیلی شما( دیپلم) معدل بالاتر از ۱۷ باشد معمولا شانس اخذ بورسیه را خواهید داشت (سن ،معدل ،گپ تحصیلی و..اهمیت دارند ) .راجع به بسته بودن مرزها نیز ،در حال حاضر اکثر دانشجویان به صورت آنلاین مشغول به تحصیل هستند.

  • سیدمرتضی حسینی
    19 شهریور 1399 ساعت 17:04

    سلام وقتتون بخیر.
    من دانشجوی کارشناسی پیوسته رشته مهندسی برق دانشگاه کردستان هستم که با برخی از دانشگاه های روسیه اخیرا تفاهم همکاری دارد.
    بنده 21 ساله هستم. در رشته ی خودم تخصص های مربوطه رو درحال یادگیری با مدرک بین الملی و قابل ترجمه هستم.
    خواهان ت

    • تیم تولید محتوا دیموند
      23 شهریور 1399 ساعت 15:18

      دوست عزیز سلام
      بله امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های روسیه وجود دارد چنانچه با معدل بالا( معمولا بالای ۱۷ ) نیز دوره ی کارشناسی را به پایان برسانید امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز برای شما فراهم است.

      • نازناز
        10 آذر 1399 ساعت 20:30

        سلام من ۲۴سال سن دارم و دیپلم ریاضی دارم و در مقطع کارشناسی پیوسته مهندسی برق دانشگاه ملی زاهدان درحال تحصیل هستم.میخواستم بدونم امکانش هست از اول در دانشگاه روسیه برای ادامه تحصیل اقدام کرد؟؟؟؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          12 آذر 1399 ساعت 11:56

          دوست عزیز سلام
          بله امکان اقدام برای مقطع کارشناسی نیز برای شما وجود دارد برای کسب اطلاعات راجع به رشته و … با دپارتمان روسیه دیموند در تماس باشید.

  • رامیار
    14 شهریور 1399 ساعت 12:03

    سلام برای تخصص پزشکی راهنمایی بفرمایید

    • کیانا
      30 آذر 1399 ساعت 20:36

      سلام خسته نباشید ببخشید میتونم در یکی از دانشگاهای روسیه در مقطع کارشناسی مدیریت منابع انسانی به زبان انگلیسی بخونم؟یه دانشگاهی که از نظر امریکا و کانادا هم معتبز باشه

      • تیم تولید محتوا دیموند
        8 دی 1399 ساعت 09:58

        دوست عزیز سلام
        این رشته به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در روسیه ارائه نمی شود
        و امکان تحصیل به زبان روسی برای شما ‌فراهم هست.چنانچه مایل به ادامه تحصیل به زبان روسی هستید،این امکان در
        دانشگاهی مانند بایکال (Baikal) برای شما فراهم است.برای کسب اطلاعات

  • رامیار
    14 شهریور 1399 ساعت 12:01

    سلام پسرم دارای مدرک پزشک عمومی از دانشگاه راجیوگاندی هند است و برای تخصص پزشکی میخواستیم در روسیه اقدام کنیم. لطفا راهنمایی بفرمایید

  • علی
    10 شهریور 1399 ساعت 00:17

    سلام
    من 32 ساله هستم . دارای مدرک کارشناسی نرم افزار کامپیوتر.
    معدل من حدود 14.3 می باشد. امکان ادامه تحصیل در رشته هوش مصنوعی در مقطع ارشد برای من وجود دارد؟( با توجه به اینکه پس از دریافت دیپلم ریاضی از طریق دانشگاه علمی کاربردی کاردانی گرفتم و سپس ا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 شهریور 1399 ساعت 10:32

      دوست عزیز سلام
      با توجه به مدارک تحصیلی ذکر شده امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد برای شما وجود دارد.راجع به مدارک ویزا نیز ، نیاز به ارائه ی تمکن مالی نیست و در نهایت راجع به سوال اخر ، متاسفانه این امکان وجود ندارد که با کار همزمان با تحصیل کل هزینه های تح

      • Sheyda
        25 شهریور 1399 ساعت 22:55

        سلام وقت بخیر من امسال دیپلممو میگیرم در رشته علوم انسانی تحصیل میکنم و معدل تمامی پایه ها بالای نوزده و هشتاد صدم بوده و میخوام ادامه تحصیلمو تو روسیه باشم امکانش هست ک بورسیه بشم ؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          26 شهریور 1399 ساعت 11:12

          دوست عزیز سلام
          بله با توجه به معدل و سن تون امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه برای شما فراهم است.برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین ما در تماس باشید.

  • ارشیا
    9 شهریور 1399 ساعت 01:07

    سلام .
    بنده دانشجوی برق شریف هستم با معدل کل 14
    3 ترم دیگر فارغ التحصیل میشم .
    21 ساله هستم.
    آیا امکان بورسیه تحصیلی دارم ؟ بری کدام دانشگاه ؟ منظور از بورسیه این است که هزینه خوابگاه و شهریه دانشگاه رو پرداخت نکنم .
    از کی باید اقدام کنم ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 شهریور 1399 ساعت 10:33

      دوست عزیز سلام
      بورسیه به متقاضیانی که معدل فارغ التحصیلی نسبتا بالایی دارند تعلق می گیرد و این بورسیه ها دانشجو معاف از پرداخت هزینه ی تحصیل می شود‌.هزینه خوابگاه ( هزینه های زندگی) با شخص دانشجو بسته به محل اقامت و کیفیت زندگی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه

  • سینا
    9 شهریور 1399 ساعت 00:51

    سلام.20 سالمه.مجرد .میتونم آیلس 6.5 بگیریم
    معدل کتبی دیپلم (تجربی) 15.74 که البته زمین شناسی با تک ماده افتادم
    معدل کتبی پیش 12.40 که البته اونم شیمی افتادم با تک ماده
    البته الان دانشجو پیامنورم و معافیت موقت تحصیلی دارم
    شرایط تحصیل پرستاری به زبان

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 شهریور 1399 ساعت 10:34

      سلام
      در برخی از دانشگاه ها بله امکان ادامه تحصیل در رشته پرستاری برای شما وجود دارد ،راجع به کشور ارزانتر هم می توان برخی از دانشگاه های ترکیه یا چین را معرفی کرد.برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • Aysa
    6 شهریور 1399 ساعت 15:10

    سلام خسته نباشید من ۱۹ ساله هستم دیپلم تجربی با معدل ۱۸.۴۹ میخواستم برای تحصیل در رشته پرستاری در روسیه اقدام کنم آیا امکان گرفتن بورسیه برای من امکان پذیر است؟ و اینکه با توجه به شرایط کرونا امکان اقدام برای گرفتن پذیرش وجود دارد؟ و اینکه اگر موفق برای

    • تیم تولید محتوا دیموند
      8 شهریور 1399 ساعت 15:28

      دوست عزیز سلام
      با توجه به سن و معدل شما امکان اخذ بورسیه در رشته ی پرستاری برای شما وجود دارد .شما می توانید با ارائه ی مدارکتان برای بورسیه سال تحصیلی ( سپتامبر ۲۰۲۱) اقدام فرمایید.چنانچه مایل به اخذ پذیرش برای سپتامبر ۲۰۲۰ ( مهر ۹۹ ) هستید ،می بایست ب

  • علی
    4 شهریور 1399 ساعت 10:52

    سلام من متولد 77 هستم داره 22 سالم میشه میخواستم بدونم با معدل دیپلم 16خورده ای و دارم زیست سلولی میخونم میتونم برای پزشکی بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 شهریور 1399 ساعت 23:02

      دوست عزیز سلام
      امکان ادامه تحصیل در رشته پزسکی در دانشگاه های روسیه برای شما وجود دارد راجع به بورسیه رشته های پیراپزشکی امکان بورسیه دارید راجع به پزشکی بستگی به پرونده های متقاضیان دیگر( رقبای شما) دارد.برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس ب

  • نازنين
    4 شهریور 1399 ساعت 10:08

    سلام
    روزتون بخير
    من براي مشاوره با شماره اي كه در سايتتون بود تماس گرفتم ولي كسي پاسخ گو نبود
    ميشه منو راهنمايي كنيد؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      5 شهریور 1399 ساعت 23:02

      دوست عزیز سلام
      در چنین مواقعی تمام خط های ورودی دفتر اشغال می باشد .برای راهنمایی راجع به تحصیل در روسیه در ابتدا شما می بایست سن، اخرین مدرک تحصیلی و رشته مورد نظر خود را عنوان کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

    • فائزه
      6 مهر 1399 ساعت 17:55

      سلام می خواستم بپرسم برای تحصیل در شرایط کرونا آیا محدودیتی وجود داره برا دانشجوهای خارجی که تازه میخان اقدام کنن؟

  • هدایتی
    3 شهریور 1399 ساعت 08:33

    سلام پسرم ۱۹سالشه وامسال کنکور داده معدل دیپلم حدود ۱۸ومعدل پیش حدود ۱۵هست رشتش تجربی وکلاسهای زبان گویش راهم رفته حدود۱سال دیگه دیپلم زبان میتونه بگیره .وپسربزر.م ۲۲ساله سال آخررشته مدیریت بازرگانیه دانشگاه غیرانتفاعی مهاجر معدل ۱۹ولی معدل پیش دانشگاهیش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 شهریور 1399 ساعت 23:53

      دوست عزیز سلام
      برای فرزند ۱۹ ساله ی شما ،با در نظر گرفتن معدل دیپلم امکان اخذ بورسیه وجود دارد.
      برای فرزند ۲۲ ساله ی شما نیز امکان اخذ بورسیه در مقطع ارشد وجود دارد .چنانچه خواهان ادامه تحصیل در رشته ی دندانپزشکی هستند می بایست هزینه شخصی اقدام کنند که

  • صدرا
    3 شهریور 1399 ساعت 01:43

    سلام من متولد 78 هستم و معدل دیپلمم 14 هستش و معدل پیشدانشگاهیم 9.5 ایا امکانش هست در دانشگاه مورد تایید روسیه دندون درس بخونم و با مدرکش در ایران کار کنم؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 شهریور 1399 ساعت 23:54

      دوست عزیز سلام

      از نظر اخذ پذیرش امکان ادامه تحصیل در رشته ی دندان با گذراندن دوره پادفک و ارائه نکردن دوره پیش دانشگاهی وجود دارد اما از نظر ارزشیابی مدرک پس از بازگشت از روسیه به ایران ، با توجه به معدل پیش دانشگاهی تان به مشکل برمی خورید.

  • محمدرضا
    26 مرداد 1399 ساعت 12:46

    سلام آیا با دیپلم تجربی میتونم تو روسیه فلسفه بخونم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      27 مرداد 1399 ساعت 11:29

      دوست عزیز سلام
      بله امکان ادامه تحصیل در رشته های مختلف با توجه به گذراندن دوره ی پیش دانشگاهی (پادفک) در دانشگاه های روسیه وجود دارد.برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین دپارتمان روسیه ما در تماس باشید.

      • Hossein
        25 شهریور 1400 ساعت 20:12

        سلام من دانش اموز رشته علوم انسانی هستم امسال هم سال ۱۲دارم میخونم بد معدل هر سالمم رو ۱۸است میخواستم برا دندون پزشکی سنت پترزبورگ اقدام کنم ایا میشه؟؟

  • علی
    15 مرداد 1399 ساعت 13:11

    سلام ببخشید برای دانشگاهای روسیه (دانشگاه Mephi) آزمون ورودی وجود داره برای مقطع لیسانس؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 مرداد 1399 ساعت 12:09

      دوست عزیز سلام
      برای ورود به کورس اصلی در دانشگاه های روسیه دانشجو می بایست دوره ی یکساله پادفک را با موفقیت طی کند و پس از اخذ موفقیت در این دوره وارد کورس اصلی ( رشته های پزشکی ،مهندسی و… )شود.برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان دپارتمان روسیه ی موسس

  • عباس
    11 مرداد 1399 ساعت 10:41

    سلام من لیسانس هوا فضا با معدل ۱۸ دارم.اما مشتاق این هستم که در رشته ی فیزیک در دانشگاه لومونوف تحصیل کنم.میخواستم ببینم که بدون مدرک زبان(نه انگلیسی و نه روسی)امکان اخذ پذیرش وجود دارد برای لیسانس فیزیک!؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 مرداد 1399 ساعت 11:53

      با سلام
      دوست عزیز بله امکان تحصیل شما در مقطع کارشناسی فیزیک بدون ارائه ی مدرک زبان وجود دارد. چنانچه برای ورودی سپتامبر ۲۰۲۰ قصد اقدام دارید ، سریع تر با مشاورین ما در تماس باشید.

  • نیل
    9 مرداد 1399 ساعت 21:38

    سلام من فارغ التحصیل رشته منابع طبیعی( محیط زیست) از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم . اما معدلم 13 هست و دوسال از زمان فارغ التحصیلیم میگذره. لذا شانس زیادی برای خودم نمیبینم که بتونم در مقطع ارشد پذیرش بگیرم . با توجه ب اینکه در حال حاضر 25 سالم هست، امکانش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      12 مرداد 1399 ساعت 11:55

      دوست عزیز سلام
      امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد در برخی دانشگاه ها و در مقطع لیسانس نیز در زمینه ی رشته ی مورد نظر وجود دارد. چنانچه مایل به تحصیل در دانشگاه های روسیه هستید می توانید با کارشناسان ما در موسسه در تماس باشید و مدارک تحصیلی خود را برای ما ارسال

  • داریوش
    15 تیر 1399 ساعت 21:03

    درود،سریعترین حالتی که بشه بورسیه دکترا در رشته مدیریت رو در دانشگاه های روسیه بگیرم چطوره؟؟؟ معدل ارشد ۱۷،سن ۳۱، دیپلم زبان انگلیسی و کامپیوتر و قهرمانی بوکس و …………….

  • فرید
    8 تیر 1399 ساعت 12:07

    سلام. 22 ساله هستم و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک..میخاستم در یکی از شاخه های رشته مدیریت برای ارشد ادامه تحصیل بدم…شرایط دریافت بورسیه تحصیلی که هزینه های تحصیل رو صفر کنه وجود داره؟؟ ایا همزمان اجازه کار داده میشه ک مخارجم رو خودم برطرف کنم؟؟ و ای

  • مجید
    8 تیر 1399 ساعت 00:19

    سلام و خسته نباشید
    من 30 سال دارم و لیسانس مهندسی برق و فوق لیسانس علوم اعصاب شناختی دارم. تافل 100 و GRE 168 در بخش محسباتی دارم. خواستم بدونم برای کارشناسی ارشد مجدد در دانشگاه HSE در رشته Cognitive Science شانس گرفتن بورس کامل به طوری که هزینه دانش

  • Nasima
    4 تیر 1399 ساعت 12:03

    سلام ببخشید لطفا پاسخم رو دقیق بدید.من 21 سالمه و پشت کنکورم با معدل. 19.59 فقط هم دارو سازی میخوام و متاسفانه علیرغم معدل بالام در کنکور رتبه مورد نیاز داروسازی رو نمیارم زبان انگلیسی رو دست و پا شکسته در حدی که گلیم خودم رو از آب بکشم و بتونم سایت های

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 تیر 1399 ساعت 19:02

      سلام دوست عزیز وقت بخیر، شرایط شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه کاملا مناسب است، هزینه های دانشگاه های روسیه بسته به دانشگاه متفاوت خواهد بود که عددی بین ۶ تا ۸ هزار دلار در سال است، در مورد هزینه زندگی هم در حدود ۳ تا ۶ هزار دلار در سال خواهد بود

  • Мохен
    1 تیر 1399 ساعت 11:00

    سلام وقت بخیر.آیا امکان همزمان دو رشته داروسازی وپزشکی دردانشکده لومونسف امکان پذیر است؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      4 تیر 1399 ساعت 15:06

      دوست عزیز سلام
      معمولا امکان ادامه تحصیل همزمان دردو رشته در یک دانشگاه وجود ندارد.راجع به انتخاب رشته مناسب تر با توجه به تواناییهایتان می توانید با کارشناسان بخش روسیه موسسه دیموند در تماس باشید.

  • سارا
    24 خرداد 1399 ساعت 18:31

    سلام، من متولد 78 هستم ، دانشجوی ترم2 مترجمی زبان پیام نور ، معدل دبیرستان16
    میخواستم رشته ی پزشکی در روسیه بخونم… آیا امکان بورسیه هست؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      29 خرداد 1399 ساعت 11:27

      دوست عزیز سلام
      برای اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه سن و معدل ۲ فاکتور تعیین کننده می باشد علی الخصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی متقاضیانی که معدل بالاتری دارند شانس بیشتری نیز دارند.راجع به شما نیز با توجه به شرایطتان( معدل ۱۶) با در نظر گرفتن شرایط

  • مرتضی احمدی
    19 خرداد 1399 ساعت 17:56

    با عرض سلام، من ٣۶ سالمه، کارشناسی مدیریت دولتی با معدل ١٧.٧۶ دارم، مدرک آیلتس و بازاریابی و چندین مدرک مختلف دیگه هم دارم. سوال اولم اینه که آیا برای بورسیه شدن شانسی دارم و اینکه برای محرز شدن تمکن مالی مانده حساب چقدر باید باشد؟
    پیشاپیش ممنونم از پا

  • MT
    9 خرداد 1399 ساعت 12:11

    سلام.من24 ساله هستم.کارشناسی ادبیات انگلیسی با معدل 17 و حدود3 سال سابقه تدریس در اموزشگاهای زبان انگلیسی رو دارم. در حال حاضر هم در حال اماده شدن برای امتحان تافل و GER هستم.میخواستم بدونم ایا برای رشته انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد امکان بورسیه کامل در

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 خرداد 1399 ساعت 10:36

      دوست عزیز سلام
      با توجه به سن، معدل و رزومه ای که فرمودین امکان اخذ بورسیه دولتی برای شما فراهم است. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • امیر
    9 خرداد 1399 ساعت 11:51

    سلام من ۲۰ سالمه و معدل و نمرات پایینی در سال دیپلم دارم(شیمی را تک ماده شدم) ولی در سال پیش دانشگاهی معدلم ۱۸ به بالا شده است در رشته تجربی آیا شانسی برای دریافت پذیرش پزشکی در روسیه درار(منظورم بورسیه نیست)

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 خرداد 1399 ساعت 11:00

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ پذیرش از برخی دانشگاه های روسیه وجود دارد ، برای بررسی مدارک( معدل ، ریز نمرات و..) می توانید با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

  • مرضیه صادقی
    27 اردیبهشت 1399 ساعت 11:18

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم ایا ممکن فرزتدم درمقطع دبیرستان درروسیه ادامه تحصیل بده وخودم هم در دوره های اموزشی زبان شرکت کنم

  • محسن کاویانی
    24 اردیبهشت 1399 ساعت 11:33

    سلام حداقل معدل برای تحصیل دردانشکده پزشکی لومونسف(بورسیه)چقدره و این که معدل سال آخر مهمه یا معدل کل سال های دبیرستان؟

  • محسن کاویانی
    23 اردیبهشت 1399 ساعت 14:12

    سلام خسته نباشید.برای بورسیه دردانشکده های پزشکی روسیه ازجمله لومونسف چه رتبه ای درکنکورسراسری لازم است؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      23 اردیبهشت 1399 ساعت 19:49

      دوست عزیز سلام
      برای اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه معدل ، ریز نمرات ، گپ تحصیلی و سن حائز اهمیت است.برای کسب اطلاعات تکمیلی راجع به دانشگاه ها و بورسیه ها می توانید با کارشناسان ما درتماس باشید.

  • پریسا
    11 اردیبهشت 1399 ساعت 17:32

    سلام من ۲۰ سالمه معدل دیپلم من ۱۸.۶۹ هست در رشته تجربی ایا امکان بورسیه برام هست؟و اینکه بورسیه چه هزینه هایی رو کم میکنه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:32

      دوست عزیز سلام
      بله خوشبختانه با توجه به سن و معدل شما امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه برای شما فراهم است. چنانچه موفق به اخذ بورسیه تحصیل در روسیه شدید ، هزینه های تحصیل شما رایگان می شود و مقداری کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهید کرد.

  • فاطمه
    4 اردیبهشت 1399 ساعت 16:18

    سلام . با مدرک کارشناسی علوم سیاسی و ارشد روابط بین الملل امکان بورسیه دکترای حقوق بین الملل روسیه وجود داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 اردیبهشت 1399 ساعت 13:16

      با سلام
      امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری حقوق برای شما وجود دارد ، مدارک مقاطع قبلی شما می بایست بررسی گردد.

  • خدیجه
    3 اردیبهشت 1399 ساعت 12:23

    سلام
    لیسانس پرستاری با معدل ۱۹ و با سن ۲۴ دارم آیا برای ارشد میتونم بورسیه بشم

    • خدیجه
      3 اردیبهشت 1399 ساعت 19:49

      سلام
      لیسانس پرستاری با معدل ۱۹ و با سن ۲۴ دارم آیا برای ارشد میتونم بورسیه بشم

      • تیم تولید محتوا دیموند
        3 اردیبهشت 1399 ساعت 23:05

        دوست عزیز سلام
        بله امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد ،با توجه به زمان باقی مانده محدود و رشته مد نظر ، چنانچه قصد اقدام دارید سریع تر مدارک خود را برای کارشناسان ما ارسال فرمایید.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 اردیبهشت 1399 ساعت 23:04

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد ،با توجه به زمان باقی مانده محدود و رشته مد نظر ، چنانچه قصد اقدام دارید سریع تر مدارک خود را برای کارشناسان ما ارسال فرمایید.

  • یاس
    3 اردیبهشت 1399 ساعت 01:32

    سلام من 20 سالمه معدل دیپلم حدود18، است سال پیش دانشگاهی معدل نهایی ده دارم و معدل کل پیش فک کنم 13 هست و متاسفانه یکی از دروس اختصاصی سال آخر رو با زیر ده پاس شدم با توجه به این که معدل دیپلمم بالا هست و نمراتش هم خوبن امکان بورسیه هست برام؟؟ لطفا جواب

  • ح
    31 فروردین 1399 ساعت 23:30

    برای ارشد حقوق در روسیه چه فاکتورهایی نیاز هست؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      2 اردیبهشت 1399 ساعت 14:57

      دوست عزیز سلام
      در حال حاضر فاکتور سن و معدل آخرین مقطع تحصیلی شما ( کارشناسی) از اهمیت بالایی برخوردار است.
      پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات جزئی تر ، با توجه به مدت زمان محدود با کارشناسان و مشاورین روسیه ما در تماس باشید.

  • elahe
    29 فروردین 1399 ساعت 16:39

    سلام ممنون میشم زود جواب بدین چون میخوام قبل از اینکه زمان ثبت نام تموم بشه کارای ثبت ناممو شروع کنم و چیزی به پایان اردیبهشت نمونده. سوال من راجب معدله، معدل نهایی من بالای شونزدهه ولی متاسفانه درس فیزیک رو پاس نکردم، این موضوع مشکل بزرگی برای اخذ پذیرش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      31 فروردین 1399 ساعت 11:20

      سلام دوست عزیز
      دانشگاه لومونوسوف روسیه متاسفانه برای رشته پزشکی بورسیه اعطا نمی کند و شما می تونید شانس خودتون رو برای دریافت بورسیه از دانشگاه نووسیبیرسک حتما امتحان کنید.

      شرط اصلی برای اخذ بورسیه دارا بودن معدل بالای ۱۷ می باشد، و ریزنمرات می تواند در

      • elahe
        2 اردیبهشت 1399 ساعت 14:56

        ممنون از پاسخگوییتون
        من سوالم برای بورسیه نبود
        من برای اخذ پذیرش معمولی و با شهریه سوال کردم
        معدلم هم هیفده و یازده صدم هست

  • حسین
    19 فروردین 1399 ساعت 21:01

    سلام من سال یازدهم هستم و تجربی میخونم میخواستم ببینم بعد از گرفتن مدرک دیپلمم میتونم به تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در روسیه ادامه بدم یا ن؟
    واینکه هزینه بدون بورسیه و همراه با بورسیه در سال چقدره
    و از کجا باید اقدام کنم

  • علی
    19 فروردین 1399 ساعت 01:20

    سلام حداکثر سن برای تحصیل پزشکی در روسیه چند ساله؟
    ممنون میشم جواب بدید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 فروردین 1399 ساعت 12:56

      دوست عزیز
      چنانچه شما بتوانید امتحان پادفک را در دانشگاه های روسیه با موفقیت پشت سر بگذارید، معمولا امکان ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه را دارید . اما به این نکته توجه کنید که در برخی از دانشگاه ها ( رنکینگ بالا و..) کمی شرایط سنی مورد قبول مت

  • مریم
    18 فروردین 1399 ساعت 12:50

    سلام من 20 سالمه ودیپلم تجربی دارم با معدل16.75 میخواستم ببینم میتونم توی روسیه رشته ی دارو سازی یا پزشکی بخونم؟
    حالا چه با بورسیه چه بدون بورسیه فقط میخوام بدونم امکانش هست یا نه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      19 فروردین 1399 ساعت 13:01

      سلام
      بله دوست عزیز شما می توانید در دانشگاه های روسیه در رشته ی پزشکی یا داروسازی ادامه تحصیل دهید. با توجه به زمان محدود و معدل شما برای بررسی مدارک ( با الویت امکان اخذ بورسیه) توصیه میکنیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • mana@29231gimal.com
    9 فروردین 1399 ساعت 17:31

    سلام
    من ۳۵سالمه فوق لیسانس ادبیات فارسی دارم. میتونم برای تدریس در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه های روسیه اقدام کنم؟؟

  • احمد
    7 فروردین 1399 ساعت 11:28

    ازمون ege چیست؟!

  • احمد
    7 فروردین 1399 ساعت 11:09

    با سلام
    کارشناسی روانشاسی ترم ۴ هستم معدل کل ۱۸
    راه کارهایی که دریافت بورسیه رو راهت تر میکنه رو لطفا بگید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 فروردین 1399 ساعت 23:19

      دوست عزیز سلام
      در حال حاضر سن (گپ تحصیلی از آخرین مقطع تحصیلی) و معدل متقاضی از فاکتورهای مهم اخذ بورسیه می باشد.

  • احمد
    7 فروردین 1399 ساعت 10:47

    سلام!
    شرایطی که اخذ بورسیه رو راحت تر میکنه رو لطفا ذکر کنید!
    ترم ۴ کارشناسی روانشناسی معدل کل ۱۸ !

  • امیر
    3 فروردین 1399 ساعت 11:58

    با سلام، من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی با نمره ۱۴ دارم، آیا امید داشته باشم به پذیرش در دانشگاه های روسیه برای پزشکی یا ترمیم معدل کنم؟

  • محمد
    27 اسفند 1398 ساعت 18:38

    سلام معدل 19.89 دوازدهم رتبه دو رقمی کنکور انسانی سه رقمی کنکور زبان هستم الانم معدل 19خورده ای حقوق دانشگاه تهران
    اطلاعات دقیقی راجع به هزینه ها و بورسیه ندارم اما میخوام بورسیه بگیرم و نمیدونم چیکار کنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      28 اسفند 1398 ساعت 18:35

      دوست عزیز سلام
      با توجه به شرایطی که ذکر کردید امکان اخذ بورسیه دانشگاه های روسیه برای شما فراهم است.
      شما می بایست ریزنمرات و گواهی پایان تحصیلات خود به همراه تصویر پاسپورتان را برای کارشناسان ما ارسال فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

      • محمد
        28 اسفند 1398 ساعت 22:29

        متاسفانه پاسپورت ندارم و با توجه به مهلت زمانی ثبت نام فکر نمیکنم اگر اقدام کنم تا اون موقع حاضر بشه اونم در این اوضاع کشور، نمیشه کاری کرد؟ جسارتا شما به غیر از روسیه پیشنهاد دیگری دارید؟

  • محمد
    27 اسفند 1398 ساعت 10:10

    سلام
    بعد از اتمام تحصیل در روسیه راحت میشه کار پیدا کرد ؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      27 اسفند 1398 ساعت 18:01

      دوست عزیز سلام

      موسسه دیموند برای اخذ پذیرش و بورسیه های تحصیلی و گارانتی ویزا در مقاصد مختلف از جمله انگلستان ، کانادا ، ترکیه و بورسیه روسیه ( به صورت معاف از هزینه تحصیل و..) شما را همراهی می کند.برای کسب اطلاعات در حوزه های دیگر، ائم از کاری و…

  • علی
    23 اسفند 1398 ساعت 03:47

    با سلام
    من ۲۵ سالمه و لیسانس ریاضی دانشگاه دولتی با معدل ۱۷ دارم
    میخواستم ببینم برای پذیرش پزشکی در روسیه از لحاظ سنی مشکلی نداره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      24 اسفند 1398 ساعت 11:09

      دوست عزیز سلام
      امکان پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاههای روسیه برای شما وجود دارد. با توجه به نزدیک شدن به ددلاین دانشگاه ها به شما توصیه میکنیم با مشاورین موسسه جهت تکمیل وارائه مدارک خود در تماس باشید.

  • امیررضا
    21 اسفند 1398 ساعت 22:47

    سلام. من میدونم که امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا برای خودم در روسیه هست. اما نمیدونم که همسرم هم میتونه با من بیاد یا نه؟ و این که اگر بتونه بیاد اجازه کار داره یا نه؟ ایشون علاقه ای به ادامه تحصیل نداره.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 اسفند 1398 ساعت 11:03

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ ویزای همراه برای همسر شما وجود دارد، اما به طور معمول همراه اجازه کار ندارد.برای کسب اطلاعات ویزایی جامع تر شما می توانید با کارشناسان ویزای دیموند در تماس باشید.

  • Parsa
    12 اسفند 1398 ساعت 11:27

    Mn mitunm in hazinero pardakht konm vali bayd motmaen beshm lotfn komk konid

  • Parsa
    12 اسفند 1398 ساعت 11:24

    Salam be man gofte shod ke bayd braye bursie 8000dolar hazine konm az koja mitunm motmaen bsham?age baade maslan baade 2te daneshgah shahrie bekhad chi?

  • Parsa
    9 اسفند 1398 ساعت 23:28

    Salam man moadele diplome tajrobim 19/68 va nuzdah salame az hamkaratun goftan ke mitunm bursie bgyram mishe yekam tozih bdid

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 اسفند 1398 ساعت 17:40

      دوست عزیز
      با توجه به معدل ذکر شده امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های روسیه ( معاف از پرداخت هزینه تحصیل) برای شما وجود دارد.با توجه به مدت زمان کوتاه باقیمانده ، چنانچه مایل هستید با کارشناسان ما درتماس باشید و مدارک تحصیلی خود را ارسال فرمایید.

      • مرتضی
        19 دی 1399 ساعت 00:10

        سلام میخاستم بدونم پزشکی اطفال دانشگاه لومونسوف مورد تایید و بهداشت هست یا نه

        • تیم تولید محتوا دیموند
          13 فروردین 1400 ساعت 22:17

          سلام دوست عزیز
          رشته های علوم پزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت می باشند.

          اما بطور کل تخصص رشته های پزشکی در کشور روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند مگر یک تعداد محدود از تخصص ها که باید لیست آن در سایت وزارت بهداشت چک شود.

  • حسین محبی
    27 بهمن 1398 ساعت 00:31

    با سلام و احترام
    ۲۸ ساله هستم و کارشناسی شبکه های کامپیوتری از دانشگاه ازاد شیراز رو دارم با معدل ۱۵ و مدرک بین المللی شبکه از مایکروسافت و مدرک بین المللی میکروتیک از لتویا رو دارم و از طریق وب سایت مایکروسافت قابل استعلام هستش البته ازمون هارو همش تو

  • M.N
    26 بهمن 1398 ساعت 22:00

    سلام مدرک پزشکی دانشگاه سنت پترزبورگ مورد قبول کانادا هست یا نه ؟

    • صفری
      20 اردیبهشت 1399 ساعت 12:40

      با سلام بنده متقاضی تحصیل در دکتری پزشکی داروسازی یا دندانپزشکی در روسیه هستم 18سال سن دارم سال دوازدهم تجربی معدل بالای 17آیا امکان بورس شدن وجود دارد راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم

      • تیم تولید محتوا دیموند
        21 اردیبهشت 1399 ساعت 19:30

        دوست عزیز سلام
        بله امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد .با توجه به زمان محدود لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید و مدارک خود را برای ما ارسال فرمایید.( راجع به مدارک مد نظر اعم از پاسپورت و مدارک تحصیلی کارشناسان شما را راهنمایی خواهند کرد)

  • Asal
    22 بهمن 1398 ساعت 15:55

    سلام من 19 سالمه و می خوام برای دندون روسیه اقدام کنم اما معدلم پایینه میخواستم ببینم امکان ترمیم معدل هست ؟ و اگه نمره معدلم رو خوب کنم امکان پذیرش رو دارم ، از نظر مالی مشکلی ندارم ، ممنون

  • نسیم
    13 بهمن 1398 ساعت 20:25

    سلام
    من 20 سالمه برای داروسازی خواستم اقدام کنم معدل سال اولم 18 دومم15 و سومم معدل کل دیپلمم16.24 و کتبیم 13.11 است دیپلم تجربی دارم و نمره ی زیست سال سومم 7 شده ایا میشه برای بورس اقدام کنم یا خیر ؟؟؟ بقیه نمراتم خوب هستند البته

  • رضا
    12 بهمن 1398 ساعت 20:38

    با سلام و خسته نباشید من 17 سال دارم فارغ تحصیل تجربی نظام جدید با معدل 19.75 هستم یک سال جهشی خوندم قصد تحصیل پزشکی به زبان روسی در روسیه دارم در یک دانشگاه با هزینه پایین یا متوسط . به زبان روسی مسلط نیستم . حالا با این شرایط چقدر هزینه تحصیل سالانه ف

    • رضا
      13 بهمن 1398 ساعت 16:03

      کدام دانشگاه بورسیه میده و کی باید ثبت نام کنم؟ با زبان انگلیسی بورسیه داره؟

  • علی
    12 بهمن 1398 ساعت 19:54

    سلام و خسته نباشید من 17سال و 11 ماه دارم فارغ تحصیل تجربی نظام جدید هستم با معدل دیپلم 19.75 قصد تحصیل پزشکی روسیه در دانشگاهی با هزینه کم و متوسط رو دارم پاسپورت هم ندارم
    و به زبان انگلیسی و روسی مسلط نیستم و هیچ گونه بیماری ندارم . هزینه این طور د

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 بهمن 1398 ساعت 09:54

      دوست عزیز سلام
      بله شما امکان اخذ بورسیه را با توجه به سن و معدلتان دارید.
      اما می بایست در مرحله اول برای اخذ پاسپورت خود اقدام فرمایید.چنانچه بورسیه تحصیلی به شما تعلق گیرد معاف از پرداخت هزینه ی تحصیل خواهید شد ، اما به این نکته توجه کنید تعداد بورسیه ه

  • مجید
    12 بهمن 1398 ساعت 13:19

    سلام من ترم اخر کارشناسی مترجمی زبانم معدلم حدود 19 و سنم 44 ساله. خواستم ببینم با وضعیتی که گفتم امکان بورسیه شدن و ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی مقطع ارشد دارم یا نه و کدوم دانشگاهها برای این رشته بورسیه میدن..

    • تیم تولید محتوا دیموند
      15 بهمن 1398 ساعت 09:52

      دوست عزیز سلام
      از نظر رشته و معدل حائز شرایط اخذ بورسیه می باشید اما می بایست به این نکته توجه کنید که دوستانی که متقاضی اخذ بورسیه های دولتی دانشگاه های روسیه می باشند می بایست در حال حاضر گواهی اتمام تحصیلات مقطع قبل خود را داشته باشند ، به شما توصیه

  • میلاد
    4 بهمن 1398 ساعت 21:17

    سلام برای مسترfine art یا نقاشی برای روسیه میخواستم بدونم میشه بورسیه گرفت
    زبان انگلیسی را به خوبی بلد ام
    معدل کارشناسیم ۱۶
    رشته نقاشی خوندم
    سن ۲۵ سال

    • تیم تولید محتوا دیموند
      6 بهمن 1398 ساعت 13:28

      دوست عزیز سلام
      با توجه به رشته و سن تان امکان اقدام برای ارشد روسیه به صورت بورسیه وجود دارد اما با توجه به معدلتان( پایین تر از 17) کمی ریسک وجود دارد .( چنانچه پورتفولیو مناسبی ارائه دهید ریسک کمتر می شود) پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشا

  • زهره
    4 بهمن 1398 ساعت 14:50

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی رشته علوم ومهندسی آب هستم دنبال دانشگاه مقصد در روسیه هستم و همچنین می خواهم بدونم ک مدارک لازم برای اینکه بورسیه تحصیلی بشم چیه و شرایطش رو بدونم و اینکه باید چ اقداماتی انجام بدم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 بهمن 1398 ساعت 10:27

      دوست عزیز سلام
      برای اخذ بورسیه در مقطع ارشد می بایست ریزنمرات و گواهی نامه پایان تحصیلات مقطع لیسانس را ارائه دهید ،از الزامات اخذ بورسیه نیز می توان به معدل بالای ۱۷ ، حداقل گپ تحصیلی،سن و… اشاره کرد .راجع به دانشگاه مقصد با توجه به بورسیه های ارائه

  • ALI
    3 بهمن 1398 ساعت 23:57

    با سلام و خسته نباشید.
    من 24 سالمه با مدرک کارشناسی کامپیوتر گرایش IT از دانشگاه پیام نور با معدل 14 و خدمت سربازی هم رفتم. ایا میتونم توی دانشگاه های روسیه پذیرش بگیرم برای ارشد کامپیوتر شبکه بدون بورس و اینکه هزینه تحصیل چقدر میشه بصورت دقیق؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 بهمن 1398 ساعت 10:28

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد داشگاه های روسیه برای شما وجود دارد هزینه های دانشگاه های روسیه در مقطع ارشد به صورت میانگین بین ۳ تا ۶ هزار دلار درسال بسته به دانشگاه و رشته متغیر می باشد.

  • احمدرضا هیراد
    2 بهمن 1398 ساعت 15:51

    سلام
    با توجه به رقابت اخذ پذیرش و این بورسیه از جانب شما،من با ۱۸ سال سن و معدل بالای ۱۸ دوازدهم تجربی (الان دانش آموز ۱۲ام هستم) چقدر شانس قیولی دارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 بهمن 1398 ساعت 20:50

      دوست عزیز سلام
      با توجه به اینکه معدل و شرایط سنی شما برای دریافت این بورسیه مناسب می باشد توصیه میکنیم زمان را از دست ندهید و مدارک لازم را ( شامل مدارک تحصیلی و پاسپورت و… ) برای کارشناسان ما ارسال فرمایید.

      • احمدرضا
        5 بهمن 1398 ساعت 20:01

        مگه نباید ۱۲امم‌ تموم شه؟الان دانش آموز ۱۲ ام هستم

  • Jasmine
    2 بهمن 1398 ساعت 14:27

    سلام وقتتون بخیر.
    من دانشجوی رشته ی زبان روسی هستم. می خواستم بدونم تیم شما در مورد پذیرش دانشگاه پوشکین برای مقطع کارشناسی ارشد اطلاعاتی داره؟ در مورد شرایط اختصاص بورس تحصیلی و این جور مسائل

  • شیما
    30 دی 1398 ساعت 11:46

    سلام من محصل هستم دوازدهم تجربی معدل سال دهم ۱۹.۶۴ و معدل یازدهم ۱۹.۶۴ معدل امسالم باید چند باشه تا بتونم راه پیدا بکنم در ضمن هنوز آزمون ایلتس ندادم و دوره های زبان روسی رو نگذروندم آیا امیدی هست؟

  • احمدرضا
    28 دی 1398 ساعت 22:45

    طبق متن،کشور روسیه برای بورسیه هم مسکن و هم تحصیل رو بورس میکنه؟

  • الف
    26 دی 1398 ساعت 22:56

    معدل کل مهمه یا ریز نمرات درس خاصی؟مثلا اختصاصی یا…؟

  • سپاهان
    26 دی 1398 ساعت 22:55

    این طرح روسیه ویژه موسسه شماست؟
    چون من جای دیگری ندیدم ابن طرح بورسیه رو!؟
    و اینکه بعد از تحصیل امکان بازگشت به ایران هست؟

  • سپاهان
    26 دی 1398 ساعت 14:00

    سلام،کشور هایی که رتبه خوب کنکور در اخذ پذیرش ازشون نقش داره میشه بگید؟در عین حال هزینه پایینی داشته باشن؛مثلا بورسیه و هزینه پایین زندگی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 15:49

      دوست عزیز سلام

      در خصوص حوزه های فعالیت موسسه دیموند ( کشور انگلستان، کانادا ،ترکیه ، چین و روسیه) قبولی کنکور ایران حائز اهمیت نمی باشد.به شما پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات جامع تر از مشاوره های تلفنی ، حضوری موسسه دیموند بهره مند گردید.

  • هیراد
    26 دی 1398 ساعت 13:15

    در صورت اخذ بورسیه،هزینه زندگی حدودا چقدر هستش برای دانشجو؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 14:23

      سلام
      دوست عزیز متوسط هزینه زندگی برای یک دانشجو در روسیه بسته به کیفیت زندگی دانشجو و شهری که اقامت دارد بین 250 تا 400 دلار می باشد. برای اخذ اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

      • هیراد
        26 دی 1398 ساعت 22:50

        ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه؟یا سال؟

  • هیراد
    26 دی 1398 ساعت 01:33

    بورسیه بشیم آزمون ورودی هم داریم؟
    پروسه ثبت نام و دریافت بورس و … حدودا چه مدت طول میکشه؟کی باید اقدام‌کنیم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 15:49

      دوست عزیز
      در ابتدای ورود به دانشگاه شما به دوره پادفک ورود پیدا می کنید و آزمونی از دوره پیش دانشگاهی( پادفک) دارید.راجع به زمان اقدام نیز در نظر داشته باشید چنانچه متقاضی بورسیه های تحصیل در روسیه هستید با توجه به محدود بودن بورسیه ها می بایست در اسرع

      • احمدرضا
        26 دی 1398 ساعت 22:52

        با توجه به اینکه من امسال سال دوازدهم هستم و خرداد ماه امتحان نهایی میدم،چه زمانی اقدام کنم؟آزمون پادفک به زبان روسی هست؟چرا این آزمون رو میدیم؟

  • احمدرضا
    26 دی 1398 ساعت 01:31

    سلام وقتتون بخیر
    من دانش آموز پایه دوازدهم تجربی مدرسه تیزهوشان هستم
    میخوام در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کنم
    میخواستم بدونم فعلا تمرکزم رو مدرسه م باشه؟
    برای آپشن عالی روسیه که گفتید،فقط معدل بالای ۱۷ کافیه؟و اینکه چه زمانی باید برای اینکار اقدا

    • تیم تولید محتوا دیموند
      26 دی 1398 ساعت 11:18

      دوست عزیز سلام
      داشتن معدل بالای یکی از مهم ترین فاکتورها برای بهره مند شدن از بورسیه های تحصیل در روسیه می باشد و هر چه معدلتان بالاتر باشد شرایط بهتری نیز خواهید داشت .راجع به رتبه کنکور برای استفاده از بورسیه های روسیه تاثیر بسزایی ندارد اما در روند

      • احمدرضا
        26 دی 1398 ساعت 13:13

        معدل منظورتون معدل کل پایه دوازدهم هستش یا نمرات امتحان نهایی خرداد؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          26 دی 1398 ساعت 13:55

          با سلام مجدد. منظور معدل کل می باشد.

          • احمدرضا
            26 دی 1398 ساعت 14:07

            ممنون از پاسخگویی تون🙏
            پس یعنی بعد از گرفتن معدل بالای ۱۷ پایان امسال(ایشالا) اقدام کنم

  • Ali
    21 دی 1398 ساعت 14:03

    سلام… من میخوام دندونپزشکی تو روسیه بخونم… خیلی از کسایی که رفتن و برگشتن گفتن آزمون ورودی اون خیلی سخته؟؟؟ معدلم هم ۱۵ هست! بنظرتون از پس این کار بر میام؟؟

  • Reza
    21 دی 1398 ساعت 14:02

    سلام… من میخوام دندونپزشکی تو روسیه بخونم… خیلی از کسایی که رفتن و برگشتن گفتن آزمون ورودی اون خیلی سخته؟؟؟ معدلم هم ۱۵ هست! بنظرتون از پس این کار بر میام؟؟

  • حجت
    19 دی 1398 ساعت 14:44

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم ریاضی فیزیک و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه ازاد دارم و ۲۲سالمه
    برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم بهتره یا لیسانس؟
    اینکه سربازی هم تأثیر داره یا نه؟
    ادامه تحصیل در رشته اقتصاد یا مدیریت هتل داری در روسیه امکان پذیر

  • حمزه قنبری
    15 دی 1398 ساعت 13:39

    سلام دختر من دیپلم تجربی با معدل 18 از دبیرستان فرزانگان است آیا میتواند بورسیه رشته پزشکی یا دندانپزشکی از دانشگاههای روسیه شود؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 00:06

      سلام
      بله امکان اخذ بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی و دندانپزشکی برای فرزند شما با توجه به معدل ذکر شده در کشور روسیه وجود دارد.پیشنهاد میکنیم با توجه به تعداد متقاضیان علاقه مند به رشته پزشکی یا دندانپزشکی و محدودیت ها سریع تر نسبت به ارائه مدارک فرزندتان ا

  • مازيار
    14 دی 1398 ساعت 19:55

    سلام ميخواستم بدونم معدل يازدهم در رشته رياضي 18/70 امسال هم دوازدهمم همون حدود بشم، بورسيه به من تعلق ميگيره؟نفت ميخوام بخونم

  • s.f
    14 دی 1398 ساعت 14:11

    با سلام. من 35 ساله هستم و مدرک کارشناسی ارشد دارم. دیپلمم تجربی و معدل دیپلمم 17/5 و معدل پیشدانشگاهی ام 16/5 است. آیا امکان دریافت بورس و تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه را دارم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 00:03

      دوست عزیز سلام
      با توجه به شرایط سنی شما ، پیشنهاد ما بورسیه در مقطع دکتری می باشد.اما چنانچه مایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید می بایست با هزینه شخصی در رشته ی مورد علاقه ی خود ادامه تحصیل دهید.

  • ALEX
    13 دی 1398 ساعت 20:36

    سلام.بهترین دانشگاه روسیه برای رشته مهندسی چیه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      17 دی 1398 ساعت 00:04

      سلام
      دوست عزیز بیش از ۱۰ دانشگاه در روسیه( دانشگاه های معتبر و رنکینگ بالا) رشته های متنوع مهندسی را ارائه می دهند.شما می بایست عنوان رشته ی مهندسی مد نظر خود را بفرمایید تا نبست به رشته همکاران ما شما را راهنمایی بفرمایند.پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات

  • ماهان
    12 دی 1398 ساعت 00:46

    سلام من دیپلم تجربی با معد 17 رو دارم و 18 سالمه میخواستم بدون که میتونم بورسیه بشم؟لطفا جواب بدید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 دی 1398 ساعت 13:13

      دوست عزیز سلام

      بله امکان اخذ بورسیه با توجه به سن شما و معدل تان وجود دارد.با توجه به اینکه تعداد بورسیه ها محدود می باشد در صورت تمایل مدارک خود را برای کارشناسان ما ارسال فرمایید.

  • هلن
    11 دی 1398 ساعت 20:53

    سلام
    من معدل دیپلم ۱۷.۵۰ تجربی
    میتونم بورس پزشکی روسیه رو کسب کنم
    کدوم دانشگاه ها این امکان رو دارند

    • تیم تولید محتوا دیموند
      13 دی 1398 ساعت 13:14

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ بورسیه در رشته های مختلف ودر مقاطع مختلف وجود دارد.شما نیز می توانید مدارک خود را برای اخذ بورسیه پزشکی برای ما ارسال فرمایید.در مورد نام دانشگاه نیز لیستی از دانشگاه های مطرح روسیه در رشته پزشکی برای شما متقاضیان عزیز ( شام

  • یاسمین
    10 دی 1398 ساعت 13:25

    سلام.بنده 20ساله هستم و معدل دیپلم ریاضی من 13هست .اگر برای رشته ی مهندسی کامپیوتر در پادکفت بخوام اقدام بکنم شرایط لازم چی هست؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 دی 1398 ساعت 10:07

      دوست عزیز سلام
      شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه می بایست آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات خود را به همراه پاسپورت ارائه دهید .( ترجمه به زبان روسی)برا کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان دیموند در تماس باشید.

  • احمدرضا
    6 دی 1398 ساعت 23:19

    سلام خسته نباشید
    ۱۹ سالمه دیپلمم معدلم ۱۷ هستش رشته تجربی
    بورس نیمخوام بشم
    میتونم تو هر دانشگاهی ک میخوام داروسازی یا دندون پزشکی ها هر رشته پزشکی رو بخونم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 دی 1398 ساعت 14:46

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه و همینطور بورسیه تحصیلی ( معاف از هزینه ی تحصیل ) برای شما وجود دارد‌.برای کسب اطلاعات تکمیلی لطفا با موسسه دیموند در تماس باشید.

  • مهسا
    5 دی 1398 ساعت 00:10

    سلام می خواستم بدونم شما چقدر به این موضوع تضمین میدین؟
    شما فقط کار ثبت نام بورس رو انجام میدین؟ فقط داشتن اسکن پاسپورت و ریز نمرات سه سال دبیرستان به همراه گواهی فارغ‌التحصیلی واقعا برای گرفتن این بورس کافیه؟
    من خیلی پیگیر این بورس هستم خیلی ممنون میش

  • Maryam
    4 دی 1398 ساعت 22:53

    باتوجه به شرایطی که گفتم آیا بهتر برای اینکار اقدام کنم یا راه دیگه ای را برای بورسیه انتخاب کنم؟

  • Maryam
    4 دی 1398 ساعت 22:51

    سلام میخواستم بدونم چقدر تضمین برای اینکار وجود داره؟

  • سمانه
    4 دی 1398 ساعت 16:28

    با سلام.معدل كل ديپلم تجربي ١٧.٨٠و پيش بالاي ١٦ براي داروسازي(دكترا) يا دندان پزشكي كدام دانشگاه ورودي راحتتري دارد (ازمون اسانتر)؟؟؟
    پادفك ميتونيد براي اسفند پذيرش بگيرين؟

  • Maryam
    2 دی 1398 ساعت 22:55

    سلام من 18 سال دارم و دارای مدرک upper intermediate زبان هستم و چند ترم advance را هم گذراندم. معدل من در شش سال اخیر در مدارس سمپاد بالای 18 بوده است.و رشته من تجربی است و قصد خواندن پزشکی را دارم. می خواستم بدونم شرایط بورسیه برای روسیه را دارم یا خیر.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 دی 1398 ساعت 13:20

      دوست عزیز سلام
      با توجه به معدل و سن شما امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد .چنانچه تصمیم شما برای رشته و کشور مورد نظر قطعی می باشد لطفا مدارک تحصیلی و اسکن پاسپورت خود را برای شروع پروسه به موسسه دیموند تحویل دهید .برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانی

  • الوند
    2 دی 1398 ساعت 09:52

    درود
    بنده نوزده سالمه و معدل کتبی نهایی 13دارم ، زبان انگلیسیم متوسطه ، البته اگه لازم باشه هم درصدد ترمیم معدل خواهم بود و هم درصدد یاد گرفتن زبان روسی و انگلیسی.
    لطفا بنده رو راهنمایی کنین که چه کار هایی کنم و دنبال کسب چه مدرک هایی باشم ک هزینه تحص

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 دی 1398 ساعت 13:21

      دوست عزیز سلام
      چنانچه به دنبال اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه هستید بهتر است بدانید که اولین و مهم ترین فاکتور برای اخذ این بورسیه های تحصیلی معدل بالا می باشد.( حداقل معدل 17)
      برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در نماس باشید.

  • هلن
    1 دی 1398 ساعت 14:17

    سلام 21سالمه دیپلم تجربی با معدل18.40و پیش دانشگاهی 18.74 هستش میتونم واسه دندان پزشکی روسیه بورسیه بشم?البته معدل کتبیم 11هستش.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      1 دی 1398 ساعت 23:00

      دوست عزیز سلام

      بله امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد لطفا جهت اقدام پاسپورت و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید.

  • سجاد انصاری
    26 آذر 1398 ساعت 22:56

    سلام.۲۹ سالم کارشناسی ارشد برق قدرت با معدل ۱۸ رو دارم.خاستم بدونم شانس من برا بورس دکترا چقدر هست.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 آذر 1398 ساعت 11:11

      دوست عزیز سلام
      لطفا برای بررسی شرایطتان جزییات را (شامل سال فارِ غ التحصیلی و…..رزومه تحصیلی) رو نیز تا حدی بیان کنید .گپ تحصیلی شما و معدل شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • سارا
    24 آذر 1398 ساعت 11:39

    سلام. ۲۱ ساله، دانشجوی سال آخر رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد، و دارای مدرک زبان. میخواستم بدانم امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه باتوجه به اینکه از دانشگاه آزاد و با معدل متوسط فارغ التحصیل خواهم شد، وجود دارد؟

  • M
    13 آذر 1398 ساعت 20:41

    هزینه کلی ۷ سال تحصیل پزشکی تو روسیه چقدر میشه

  • M.N
    11 آذر 1398 ساعت 23:17

    سلام من 18 سالمه دیپلم تجربی با معدل 16.5 دارم میخواستم بدونم تو کدوم دانشگاه های روسیه میتونم پزشکی بخونم .

  • عاطفه
    4 آذر 1398 ساعت 11:26

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که در سایتتون قرار دادید من کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای دارم با معدل 15.93 زبان هم در سطح متوسط خواستم بدونم مدارک لازم برای فاند روسیه چی هست و چطور باید اقدام کنم؟ ایا روسیه رشته ی من یا نزدیک به گرایش تحصیلی من رو داره یا

  • سمیه سلطانی
    23 آبان 1398 ساعت 01:21

    با عرض سلام و احترام میخواستم از حضورتون بپرسم موقعی که از دانشگاه پذیرش گرفتیم سفارت روسیه درکل چه مقدار برای هزینه ویزای دانشجویی چقدر دریافت خواهد کرد؟

  • نوید
    15 آبان 1398 ساعت 13:50

    سلام میشه با معدل۱۰-۱۳رشته تجربی .داخل دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران پزشکی تحصیل کرد؟
    ایا معدل سال دوازدهم تاثیری داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      2 آذر 1398 ساعت 23:25

      با سلام

      اخذ پذیرش با توجه به معدلتان کمی مشکل است و با توجه به معدلی که عنوان کردین شانس پذیرفته شدن از تعدادی از دانشگاه ها را به خودی خود از دست می دهید .
      بله معدل سال دوزادهم نیز موثر است.

  • arash
    13 آبان 1398 ساعت 19:02

    سلام شرایط بورسیه پزشکی و دندونپزشکی چیه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      2 آذر 1398 ساعت 23:27

      با سلام
      دوست عزیز برای اخذ بورسیه در رشته ی پزشکی و دندانپزشکی ، معدل ، گپ تحصیلی و سن شما تاثیر گذار است. برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان موسسه دیموند در تماس باشید.

  • Sam
    10 آبان 1398 ساعت 21:12

    سلام،sam‌هستم.کاردانی‌حسابداری‌دانشگاه‌آزاددارم‌بامعدل‌ 12:10‌چهل‌سالمه،آیامیتونم‌دررشته‌پزشکی‌روسیه‌ادامه‌تحصیل‌نمایم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 آبان 1398 ساعت 10:50

      دوست عزیز سلام
      رشته ی تحصیلی شما در دبیرستان و عنوان دیپلم شما چه بوده؟؟ چنانچه فارغ التحصیل ریاضی یا تجربی باشید و معدل قابل قبولی داشته باشید از یک سری از دانشگاه ها امکان اخذ پذیرش دارید.

  • یاشار
    7 آبان 1398 ساعت 18:04

    با سلام ،بنده ۱۸سالمه وامسال در رشته تجربی با معدل کل ۱۹/۸۶ومعدل کتبی ۱۸/۸۰دیپلم تجربی گرفتم ،زبانم در حد متوسط رو به بالا هست ،میخوام بدونم میتونم واسه رشته دندانپزشکی در کشور روسیه بورسیه بشم ،اگه امکانش هست چطور باید اقدام کنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      11 آبان 1398 ساعت 11:20

      دوست عزیز سلام

      بله امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد. شما می توانید برای اقدام از اواخر آبان ماه با موسسه دیموند در تماس باشید و مدارک خود را ارسال فرمایید.

  • alinr
    3 آبان 1398 ساعت 14:57

    درود
    بنده ۲۲ سالمه و لیسانس رشته ادبیات انگلیسی دارم با معدل ۱۷ از دانشگاه ازاد و همینطور آیلتس ۶/۵ (آکادمیک) و تا سطح متوسط هم فرانسه بلدم
    و دارم روی زبان روسیه ای هم کار میکنم
    میخواستم بدونم با توجه به شرایط بنده روسیه مناسب برای ادامه تحصیل مقطع

    • تیم تولید محتوا دیموند
      9 آبان 1398 ساعت 21:35

      دوست عزیز سلام
      با توجه به معدل و … که ذکر کردید امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه و فول فاند از دانشگاه های چین برای شما وجود دارد.

  • کاظمی
    14 مهر 1398 ساعت 23:34

    سلام. من ۲۹ ساله کارشناسی برق قدرت دارم. معدل کاردانی ۱۶.۱۸ و معدل کارشناسی ناپیوسته ۱۳.۸۰.
    میخواستم بدونم میتونم در مقطع ارشد در یکی از دانشگاه های معتبر روسیه پذیرش بشم و هزینه های دانشگاه در این مقطع چقدر میشه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      23 مهر 1398 ساعت 14:37

      دوست عزیز سلام
      امکان اخذ پذیرش در برخی از دانشگاه های روسیه برای شما وجود دارد. هزینه تحصیل در مقطع ارشد بسته به رشته و دانشگاه بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار در سال متغیر می باشد.

  • حسین
    11 مهر 1398 ساعت 02:40

    سلام خسته نباشید،بنده ۲۲ سال دارم و مدرک کارشناسی رادیولوژی با معدل ۱۶/۸۰ از دانشگاه تهران دارم،روی یک کتاب برا ترجمه هم دارم کار می کنم میخواستم بدونم آیا میتونم تو مقطع ارشد تو یکی از دانشگاه های روسیه تحصیل کنم؟

  • sina
    7 مهر 1398 ساعت 22:47

    سلام
    براى تحصيل در دانشگاه خوب روسيه معدل سال دوازدهم بايد چند باشه؟

  • مهشاد
    1 مهر 1398 ساعت 15:36

    سلام من دانشجوی پزشکی هستم و اسفند ماه درسم تموم میشه.
    می تونم برای دوره ی رزیدنتی اقدام کنم

  • Sara
    31 شهریور 1398 ساعت 12:44

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم کسانی که رشتشون تو دبیرستان انسانی بوده و اینکه توی دانشگاه مدیریت خونده باشن میشه در روسیه پزشکی بخونن؟ممنون میشم اگه جواب بدین

  • دهقان
    31 شهریور 1398 ساعت 11:17

    سلام من دیپلم تجربی با معدل 19 .ایا امکان بورس در رشته دندان پزشکی وجود داره؟
    اگر بله چطور میتونم بورس بگیرم ؟
    لطفا راهنمایی کنید

  • شین
    30 شهریور 1398 ساعت 23:13

    سلام من متولد خرداد79 هستم معدل کل دیپلمم19.60 و معدل پیش دانشگاهی 17.5 هست
    میخواستم بدونم که چقدر احتمال داره برای دندونپزشکی به زبان انگلیسی بورس بشم و از چه زمانی باید اقدام کرد؟و برای پروسه اقامت تحصیلی چقدر زمان نیازه؟

  • Hasan
    30 شهریور 1398 ساعت 02:13

    سلام
    من ۱۸ سالم هست و مقداری زبان روسی بلد هستم
    با معدل ۱۸ میتونم در رشته های مهندسی و فنی بورسیه بشم؟
    شرایط چی هست و باید چیکار بکنم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 شهریور 1398 ساعت 17:14

      سلام
      بله دوست عزیز ، امکان اخذ بورسیه برای شما وجود دارد شما می توانید ( آبان ماه) مدارک تحصیلی خود را برای کارشناسان ما ارسال فرمایید تا در اسرع وقت بررسی گردد.

      • Hasan
        31 شهریور 1398 ساعت 00:18

        چه مدارکی لازم هست

  • اسماعیل
    29 شهریور 1398 ساعت 11:05

    سلام…اگه معدل کلاس دوازدهمم بالا ۱۸ بشه برای دندان پزشکی در روسیه منو قبول میکنن!؟؟!اگه قبول کردن یعنی چی پول تحصیل هم باید بدم؟!یا فقط اجاره و … غذا ..

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 شهریور 1398 ساعت 17:17

      دوست عزیز سلام
      چنانچه برای رشته ی دندانپزشکی بورسیه شوید ( ارائه ی معدل بالا و گپ تحصیلی نداشته باشید ) هزینه ای برای تحصیل نخواهید داشت و هزینه ی زندگی را خودتان متقبل خواهید شد که این هزینه ها بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ دلار در ماه بسته به شهر محل دانشگاه و کیفیت

  • سیدرضا حسینی
    29 شهریور 1398 ساعت 01:29

    سلام من ۲۱ سالمه با معدل دیپلم تجربی ۱۸.۵۰ ایا شانسی واسه بورسیه شدن در رشته پزشکی دارم؟؟یا در کل چه شرایطی داره بورسیه شدن؟؟ من میخوام اگرم بورسیه نشدم رشته پزشکی بخونم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 شهریور 1398 ساعت 18:27

      دوست عزیز سلام

      امکان اخذ بورسیه در رشته پزشکی با توجه به معدلتان برای شما وجود دارد.شما می توانید برای بررسی مدارک خود( از آبان ماه به بعد ) با کارشناسان موسسه در تماس باشید .

      در صورت عدم پذیرش به صورت بورسیه ، شما می توانید از دانشگاه های پزشکی روسیه

  • رها پارسا
    25 شهریور 1398 ساعت 10:09

    با سلام، دختری با سن۱۹سال متولد ۷۹ با معدل دیپلم بالای ۱۸ و مدرک ایلتس بالای ۷ و یا خود ۷ و رشته تجربه میخواستم ببینم امکان بورس چقدر هست و اینکه میشه بدون بورس هزینه سال دوم رو با کار در همان کشور تامین کرد و ایا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی نیازمند مدرک

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 شهریور 1398 ساعت 23:39

      دوست عزیز سلام

      اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه برای فرزند عزیزتان امکانپذیر می باشد و با توجه به شرایط فرزندتان شانس بالایی هم دارند .
      برای کار در کشور روسیه چنانچه به زبان روسی تسلط داشته باشید درآمد نسبتا خوبی خواهید داشت در غیر اینصورت با تدریس

    • abshavi
      28 مرداد 1399 ساعت 19:08

      سلام وقتتون بخير
      متوسط مقدار فاندي كه به دانشجويان دكتراي رشته هاي فني مهندسي (برق ) تعلق ميگيره چقدر هست !؟ از نظر ارائه ي مقاله و ريز نمرات و دانشگاه ايا حساسيتي دارند !؟

      • تیم تولید محتوا دیموند
        29 مرداد 1399 ساعت 11:37

        دوست عزیز سلام
        بورسیه های روسیه که ما راجع به آن صحبت می کنیم بورسیه های تحصیلی در مقاطع مختلف ( کاردانی تا دکتری و..) بورسیه های معاف از پرداخت هزینه ی تحصیل می باشند . چنانچه به عنوان دانشجوی متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری بتوانید سوابق و مقالات پژوه

  • الهام
    24 شهریور 1398 ساعت 23:27

    سلام من لیسانس و دو ارشد روانشناسی بالینی و جامعه شناسی دارم ۱۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه . قصد تحصیل لیسانس داروشناسی رو دارم سنم ۴۵ ساله. با توجه به مطلبتون که نوشتید دانشگاه روسیه شرط سنی برای مقطع لیسانس ندارد چه پیشنهادی برای من دارید؟ ممنونم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 شهریور 1398 ساعت 23:38

      دوست عزیز سلام

      با توجه به سوابق تحصیلی و سنی شما پیشنهاد ما ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد.
      چنانچه مایل به ادامه تحصیل در رشته خاصی در مقطع کارشناسی می باشید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه در تماس باشید .

  • Sima
    17 شهریور 1398 ساعت 15:02

    سلام میخواستم بدونم با معدل ۱۸ و نیم دیپلم و ۱۴ پیسدانشگاهی امکان بورس شدن در رشته پزشکی هست یا ن
    من دانشجوی سال دوم ادبیات انگلیسی ام و یک سال هم سابقه تدریس دارم و کانون زبان ایران مدرک جونیور دارم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      25 شهریور 1398 ساعت 23:48

      دوست عزیز سلام

      معدل آخرین مقطع تحصیلی شرایط سنی و گپ تحصیلی بسیار حائز اهمیت می باشد .شما می توانید شانس خود را امتحان کنید اما گارانتی برای اخذ بورسیه با توجه به معدل پیش دانشگاهی علی الخصوص در رشته های پزشکی وجود ندارد اما در رشته های غیر پزشکی شانس

  • اسماعیل
    8 شهریور 1398 ساعت 10:53

    سلام..من امسال پشت کنکور هستم در رشته تجربی معدل سال یازدهمم شد 16.7 میتونم بورس بشم یا اگه نشد میشه بخرم؟میشه خرید بورسیه رو؟

  • farzane
    6 شهریور 1398 ساعت 09:56

    من دانشگاه دولتی درس خوندم و رتبه ام در کنکور ارشد هم 8 بود.آیا اینها هم تاثیر داره؟

  • فرزانه
    6 شهریور 1398 ساعت 09:54

    سلام
    من متولد 66 هستم و مدرک کارشناسی ارشد با معدل 18.32 دارم. به نظر شما میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 شهریور 1398 ساعت 11:50

      دوست عزیزسلام

      بله امکان اخذ بورسیه با توجه به معدل ارشد شما وجود دارد اما می بایست در مرحله ی اول رزومه و سوابق شما بررسی گردد برای کسب اطلاعات دقیق نسبت به مدارک و زمان اقدام با کارشناسان دیموند در تماس باشید.

  • بنفشه
    3 شهریور 1398 ساعت 01:53

    میشه همزمان با کار در رشته ی پزشکی دندان یا دارو تحصیل کرد …معدل کل دیپلم ۱۸.۹۸

  • بنفشه
    3 شهریور 1398 ساعت 01:51

    سلام کارشناس رادیولوژی هستم با معدل کل ۱۶.۹۸ …شرایط مهاجرت کاری و یا تحصیلی در کشور روسیه نسبت به المان و کانادا و یا سوید چطور هست؟

  • faezeh
    2 شهریور 1398 ساعت 11:59

    سلام خسته نباشید
    من 18 سالمه و معدلم بالای 19.5 رشته تجربی هستش میخواستم ببینم برای تحصیل رشته پزشکی امکان دریافت بورسیه هستش؟؟

  • مهدی تک
    25 مرداد 1398 ساعت 22:23

    سلام 19سالمه رشته انسانی هستم معدل کل ام 14/45صدم هست میخوام حقوق دانشگاه روسیه بخونم شانسی هست که بورسیه بهم بخوره یانه

  • طراوت
    25 مرداد 1398 ساعت 16:09

    سلام.وقت بخیر.بنده مدرک کارشناسی ارشد محیط زیست دارم .و معدلم بالای 18 شده و از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات فارغ التحصیل شدم.میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری شرایط پذیرش در دانشگاه های روسیه و اخذ بورسیه تحصیلی را دارم یا خیر.ممنون میشم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      30 مرداد 1398 ساعت 16:07

      سلام
      دوست عزیز بله امکان اخذ بورسیه برای شما فراهم است اما می بایست شرایط سنی و رزومه شما به طور کامل و دقیق بررسی گردد.لطفا برای بررسی با کارشناسان ما در تماس باشید.

      • سارا
        2 شهریور 1398 ساعت 12:56

        با سلام و خسته نباشید
        من ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست با معدل بالای ۱۸ دارم و دارای یک مقاله داخلی هستم، میخواستم بدونم بدون مدرک زبان میتونم برای مقطع دکتری، بورس بگیرم؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          3 شهریور 1398 ساعت 10:59

          دوست عزیز سلام

          داشتن مدرک زبان و سوابق علمی پژوهشی شانس شما را بیشتر می کند ، اما به طور کلی بدون مدرک زبان هم امکان اخذ بورسیه وجود دارد .برای اقدام به اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه شما می توانید از اواخر ماه اکتبر برای ارسال مدارک با موسسه سفیر سا

  • علی
    21 مرداد 1398 ساعت 11:52

    سلام من دانشجو سال اخر علوم ازمایشگاهی هسم اگر بخام دندون پرشکی روسیه بخونم چ شرایطی باید داشته باشم (خدمت سربازی چیکار باید کرد) خاهشا لطف کنید هزینه تحصیل در دندون پزشکی سالیانه تقریبا چقد میشه مرسی

  • Arsh
    17 مرداد 1398 ساعت 00:01

    سلام من سال دوازدهم رو با معدل ۱۴ قبول شدم آیا میتونم در دانشگاهی از روسیه بورس بشم یا نه ؟اگه یه راهی پیشنهاد بدین ممنون میشم

  • علیرضا
    16 مرداد 1398 ساعت 19:33

    سلام.من و برادرم امسال کنکور رو خراب کردیم.جفتمون دیپلم تجربی داریم.میخواستم ببینم شرایط هست که بتونیم توی رشته های پزشکی و دندان و دارو توی روسیه تحصیل کنیم؟

  • M_Fahim
    16 مرداد 1398 ساعت 17:54

    سلام من اهل افغانستان هستم .دیپلم رو ندادن هنوز ولی معدل سه سال ام ۱۸.۲۷ شدم رشته تجربی
    میخاستم بدونم
    ۱.از ایران میتونم اقدام کنم ؟
    ۲.بورسیه به من تعلق میگیرد؟

  • علی
    15 مرداد 1398 ساعت 19:17

    کلاس دهم تجربی و مشغول به تحصیل در مدارس سمپاد هستم .معدلم بالای ۱۹ و عضو تیمم ملی جودو نوجوانانم . اگر بخوام میتونم دو سال اخر دبیرستان رو در رویسه بخونم . بورس بشم؟

  • تقدیر
    9 مرداد 1398 ساعت 23:26

    باسلام من 35 سال دارم که دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق را در دانشگاه آزاد گذرانده ام که کارشناسی ارشد با معدل کل 15.70 و نمره پایان نامه 17.50 از 18 بوده و دارای دو مقاله داخلی هستم، خواستم بدونم آیا امکان بورسیه شدن در مقطع دکتری حقوق را دارم یا خی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      20 مرداد 1398 ساعت 10:06

      دوست عزیز سلام
      بله امکان اخذ بورسیه وجود دارد
      لطفا در زمان تعیین شده ( اواخر اکتبر) مدارک خود را جهت بررسی به کارشناسان ما ایمیل کنید .

  • علی
    7 مرداد 1398 ساعت 08:09

    ایا با ۳۴ سال سن،و دیپلم ریاضی،میشود برای پزشکی و یا دندان پزشکی در یکی از دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه اقدام کرد؟

  • sarina
    28 تیر 1398 ساعت 20:23

    سلام من معدل پیش و سومم بالای نوزده اس ایا من در رشته پزشکی بورسیه میشم و هزینه کلیش چقدر میشه

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 11:49

      سلام
      دوست عزیز با توجه به معدلتان امکان اخذ بورسیه بالای ۷۰ درصد می باشد ، چنانچه بورسیه به شما تعلق بگیرد فقط هزینه های ماهانه زندگی با شخص دانشجو می باشد(۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار بسته به محل زندگی و کیفیت زندگی دانشجو)

      • Missmaa
        12 بهمن 1398 ساعت 16:09

        سلام وقتتون بخیر ، من دانشجوی ترم ۳ دانشگاه آزاد هستم و قصد انصراف دارم ، نیاز به بورسیه هم ندارم . فقط میتونم با معدل پیش دانشگاهی ۱۵ در روسیه پزشکی مشغول به تحصیل بشم ؟

        • تیم تولید محتوا دیموند
          15 بهمن 1398 ساعت 09:53

          دوست عزیز سلام

          بله امکان اخذ پذیرش در رشته پزشکی برای شما فراهم می باشد،(چنانچه معدل دیپلم شما نیز بالای ۱۷ می باشد حتی شانس خود را در زمینه اخذ بورسیه بیازمایید) و در نهایت به شما توصیه میکنیم قبل از صدور پذیرش قطعی از رشته و دانشگاه مورد نظر ، انصرا

      • Negin
        1 تیر 1400 ساعت 01:03

        سلام ببخشید چجوری میشه بورس شد لطفا کامل توضیح میدید؟در رشته دندان پزشکی

        • sanambari.it
          6 تیر 1400 ساعت 10:32

          سلام دوست عزیز
          برای دریافت بورسیه روسیه در رشته مدنظرتان شرایطی مانند معدل دیپلم و مدارک تحصیلی شما باید بررسی شود.
          برای دریافت مشاوره به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در تماس باشید.
          ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

        • sanambari.it
          21 تیر 1400 ساعت 12:22

          سلام دوست عزیز
          برای دریافت بورسیه ابتدا باید مدارک تحصیلی شما ، دیپلم ۱۲ ساله و معدل کل دیپلم بررسی شود.
          برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
          ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • Ziba_b
    27 تیر 1398 ساعت 18:34

    سلام برای بورس در رشته های پزشکی و دندون پزشکی باید معدل کل دیپلم بالای ۱۶ باشه یا معدل کتبی دیپلم؟

  • Amir
    27 تیر 1398 ساعت 01:09

    سلام. من سال 99کنکور تجربی میدم میخواستم بدونم اگه معدلم بالای 19 بیاد و اینکه من در کنکور رشته ای مثل پرستاری قبول شوم آیا بورس دندانپزشکی میشم ، البت دانش آموز نمونه دولتی هستم و تا الان همه نمرات بالای 18 بودن و کلا تا الان معدلم بالای 19.50 هست و کلی

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 11:47

      سلام
      معدل بالای شما شانش بورس شما را بالا می برد و برای اخذ بورسیه و پذیرش برای رشته های ذکر شده بسیار حائز اهمیت است. اما قبولی کنکور ایران تاثیری بر روند بورسیه و پذیرش شما ندارد.

  • پریسا
    26 تیر 1398 ساعت 23:16

    سلام من ۲۲ سالمه دیپلم تجربی معدل کل ۱۹.۳۱ و پیش دانشگاهی ۱۷.۱۶ میخواستم ببینم برای دندان پزشکی یا پزشکی یا داروسازی امکان بورسیه هست ؟؟ممنون میشم پاسخ بدی که اگر میشه برای اطلاعات دقیق تر تماس بگیرم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 11:46

      سلام دوست عزیز
      بله با توجه به معدلتان شانس نسبتا خوبی دارید.برای اطلاعات تکمیلی با دفتر دیموند در تماس باشید.

  • حسین
    25 تیر 1398 ساعت 01:01

    سلام وقت بخیر ،۲۷سالمه و کارشناسی عمران دانشگاه آزاد با مدرک ۱۵.۵۰دارم،خواستم ببینم مدرک دانشگاه آزاد مورد قبول دانشگاههای روسیه هست برای اینکه بخوام ارشد بخونم،و اینکه با این معدل بورس تعلق میگیره بهم؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      7 مرداد 1398 ساعت 11:45

      دوست عزیز سلام
      تمامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت مورد تایید دانشگاه های خارج از کشور هستند.
      راجع به احتمال اخذ بورس ، معدل یکی از فاکتورها می باشد ، رزومه و مقالات علمی پژوهشی و…. نیز تاثیر گذارند . شما می توانید مدارک خود را برای بررسی

  • عاليه
    10 تیر 1398 ساعت 21:53

    سلام من ٢٣ سالمه و دانشجوي ترم اخر كارشناسي ارشد رشته سنجش و اندازه گيري (روانسنجي) دانشگاه علامه طباطبايي تهران هستم و فقط دفاعم مونده هر دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در دانشگاه دولتي بودم معدل كارشناسي ١٦/٢١ و ارشد
    ١٧/٠٢ دو تا مقاله داخلي و يه خار

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 تیر 1398 ساعت 15:51

      دوست عزیز سلام

      بله امکان اخذ بورسیه با توجه به شرایط شما از دانشگاه های روسیه وجود دارد.لطفا برای ارسال مدارک و … با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

  • محسن
    9 تیر 1398 ساعت 21:47

    سلام من 23سالمه لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه پیام نور بامعدل 15 آیا میتونم بورسیه بگیرم

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 تیر 1398 ساعت 18:08

      دوست عزیز سلام
      با توجه به اینکه معدل بالایی ندارید چنانچه رزومه قوی دارید، مدارک شما بررسی می گردد و در صورت امکان اخذ بورسیه به جنابعالی اطلاع داده خواهد شد.پیشنهاد میکنیم برای بررسی مدارک خود با کارشناسان دیموند در تماس باشید .

  • Farzane.
    5 تیر 1398 ساعت 03:19

    سلام. من 28 سالمه.کارشناسی ارشد مدیریت دارم بامعدل تقریبا18 و معدل دیپلمم 18 بود.برای تحصیل دررشته دندانپزشکی در روسیه ایا میشه بورسیه بگیرم؟ شرایط گرفتن بورس چیه؟
    اینکه میگن بعد ی سال میشه انتقالی به ایران گرفت.درسته؟
    ممنون میشم پاسخ دهید.

    • تیم تولید محتوا دیموند
      10 تیر 1398 ساعت 10:52

      دوست عزیز سلام

      برای بررسی سوابق و مدارک تحصیلی خود با توجه به سن شما و بررسی امکان اخذ بورسیه( درصد احتمال بورسیه) در رشته مورد نظر پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در موسسه دیموند در تماس باشید و در زمان مشخص شده مدارک خود را برای ما ارسال فرمایید.

  • Zeinab
    24 خرداد 1398 ساعت 03:30

    سلام
    من که دیپلم پایه دوازدهم دارم
    مدرک پیش دانشگاهی چطور باید تهیه کنم ؟؟ مگه ما هم پیش دانشگاهی داریم؟!

    • تیم تولید محتوا دیموند
      3 تیر 1398 ساعت 18:02

      دوست عزیزسلام
      چنانچه شما دیپلم پایه دوازدهم را دارید، قاعدتا نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی نیست. اگردر کامنت ها اشاره ای به داشتن مدرک پیش دانشگاهی شده برای آن دسته عزیزانی است که دیپلم سال یازدهم را دارند.

  • سارا
    20 خرداد 1398 ساعت 08:34

    سلام سارا هستم ارشدم 86 هست
    رشد کتابداری ۳۸ سنم و پایان نامه ۱۹ و معدل ۱۸ هست کتاب و مقاله داخلی دارم و یک خانواده ۴ نفره آیا امکان دارد بورس تحصیلی بدن به من؟
    با تشکر

  • Civil. En
    17 خرداد 1398 ساعت 11:04

    سلام یه سوال ذهنم را درگیر کرده
    آیا مشروطی در یک ترم یا درس پاس نشده،، رشته عمران(دانشگاه دولتی دوره کارشناسی) داشته باشیم حتی باوجود معدل بالای ۱۹ بر روند بورسیه در اینگونه دانشگاه های مطرح موثر است؟ تاچه حد؟ وچگونه قابل جبران میباشد؟
    باتشکر

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 خرداد 1398 ساعت 13:04

      با سلام
      معدل آخرین دوره شما حائز اهمیت می باشد .چنانچه شما درس مورد نظر را پاس کرده باشید اخذ بورسیه امکانپذیر می باشد.

  • مهسا
    11 خرداد 1398 ساعت 16:52

    با سلام و خداقوت…
    من متولد ۷۱ هستم و رشته دبیرستانم تجربی بوده ؛ معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم بالای ۱۹ هست( البته نمیدونم معدل کل برای روسیه مهمه با معدل کتبی ؟؟؟)
    میخوام برای رشته دارو یا دندون اقدام کنم .
    لطفا بفرمایید که
    ۱) آیا شرط سنی در پذیرش

    • تیم تولید محتوا دیموند
      18 خرداد 1398 ساعت 13:00

      دوست عزیز سلام

      برای اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه معدل، سن و…. اهمیت دارد .
      شهریه تحصیل به زبان روسی در برخی دانشگاه ها و رشته ها نسبت به زبان انگلیسی پایین تر است.
      پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی از مشاوره حضوری یا تلفنی بهره مند گردید.

  • سارا
    11 خرداد 1398 ساعت 12:31

    ارشد کتابداری 38 سنم و پایان نامه 19 و معدل 18 هست کتاب و مقاله داخلی دارم و یک خانواده 4 نفره آیا امکان دارد بورس تحصیلی بدن به من؟
    با تشکر

  • Eqtesad novin
    6 خرداد 1398 ساعت 19:35

    آیا دانشجویانی که در ایران درس می خوانند و هیچ بضاعت مالی ندارند اصلا بورسیه ی رایگان دولتی برای ادامه تحصیل در خارج در هر کشوری به آن ها تعلق می گیرد؟؟ یا اینکه بروند بمیرند؟؟؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 خرداد 1398 ساعت 14:39

      سلام
      دوست عزیز چنانچه معدل نسبتا بالایی دارید ، موسسه دیموند پیشنهاداتی برای شما دارد. پیشنهاد میکنیم برای مشاوره حضوری یاتلفنی با موسسه در تماس باشید.

      • برومند
        11 خرداد 1400 ساعت 10:01

        سلام من حدود 10سال از گرفتن مدرک فوق دیپلم میگذره و الان حدود 33سالمه میخواستم بدونم میتونم اقدام کنم برای تحصیل در رشته طراحی مبلمان اصلاً یه همچین رشته ای داره دانشگاه های روسیه یا نه

        • sanambari.it
          16 تیر 1400 ساعت 10:04

          سلام دوست عزیز
          برای دریافت پذیرش در رشته مدنظرتان در ابتدا به دیپلم ۱۲ سال احتیاج است و مدارک تحصیلی شما باید بررسی شود.
          در مرحله بعد رشته مدنظرتان در دانشگاه های روسیه چک می شود.
          در کشور روسیه محدودیت سنی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.
          برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
          ۰۲۱۸۸۱۹۱۵۴۵

  • mamal_pk
    30 اردیبهشت 1398 ساعت 20:28

    سلام خدمت دوستان عزیز
    معدل من بالای 19 هس اگه بخوام تو روسیه بورس شم برای 4 سال هزینه اش چقد میشه؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      22 خرداد 1398 ساعت 14:35

      دوست عزیز سلام

      هزینه تحصیل رایگان می شود و هزینه های زندگی تان بر اساس شهری که در آنجا مشغول به تحصیل هستید و کیفیت زندگی هر شخص متغیر می باشد.
      ( معمولا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه)

  • Name *mona
    22 اردیبهشت 1398 ساعت 15:44

    با سلام.ایا با مدرک دیپلم تجربی و بدون مدرک پیش دانشگاهی میشه برای رشته داروسازی اقدام کرد؟ایا شرط معدل برای پذیرش وجود داره؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      21 خرداد 1398 ساعت 09:55

      دوست عزیز سلام
      بله امکانپذیر می باشد.
      لطفا برای بررسی مدارک خود با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

  • سجاد
    13 اردیبهشت 1398 ساعت 19:20

    سلام من 22 سالمه دیپلم تجربی با معدل حدود 15 دارم میخواسم برای تحصیل رشته پرستاری در روسیه اقدام کنم هزینه ی 4 سال تحصیل چقدر میشه

  • zahra
    8 اردیبهشت 1398 ساعت 13:17

    با عرض‌سلام و خسته نباشید…

    برای شروع تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه (مسکو یا سنت پترزبورگ)آیا به معدل بالای ۱۸/۵۰تجربی بورسیه (تامین هزینه دانشگاه)تعلق میگیرد؟

    • تیم تولید محتوا دیموند
      14 اردیبهشت 1398 ساعت 12:03

      دوست عزیز سلام

      برای معدل بالای ۱۸ هم اخذ بورسیه از دانشگاه های روسیه امکانپذیر هست اما می بایست شرایط شما ( ریز نمرات ، معدل، سن و…) دقیق تر بررسی گردد.

      • هدیه
        31 فروردین 1399 ساعت 23:54

        سلام. من ۲۳ سالم هست. دیپلم تجربی با معدل ۱۶.۴۵ دارم و درحال حاضر دانشجوی تئاتر هستم. اما میخوام برای روسیه بورسیه بگیرم و دوره زبان رو هم شرکت کنم. مد نظر من رشته های غیرپزشکی هست. ممنون میشم راهنمایی کنید

        • تیم تولید محتوا دیموند
          2 اردیبهشت 1399 ساعت 14:56

          دوست عزیز سلام
          برای اخذ بورسیه های تحصیلی روسیه با توجه به مدت زمان محدود به شما پیشنهاد میکنیم گواهی دیپلم و ریزنمرات و پاسپورت خود را به زبان روسی ترجمه کنید و سریع تر برای کارشناسان ما ارسال کنید.برای اخذ اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان ما در تم

نظر خود را بنویسید

موسسه فرهنگی دیموند با هدف ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت تصمیم‌گیری متقاضیان ، تسهیل كسب اطلاعات مؤثر و ارائه مشاوره با توجه به بازار كار آینده كشور در سال ۱۳۸۴ با کسب مجوز اعزام دانشجو به انگلستان اقدام نمود.

خبرنامه
برای اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید!
© حقوق این سایت به موسسه دیموند تعلق دارد
باز کردن چت
مشاوره رایگان بگیرید 🎧
ما اینجا هستیم 🎧
سلام👋
هر سوالی دارید از ما بپرسید